عکس پروفایل فن بیان مذاکره و ارتباطاتف

فن بیان مذاکره و ارتباطات

۶۷عضو
#فن_بیان
برای کنترل عصبانیت خود و دیگران در مشاجرات
از صدای آروم و آهسته استفاده کن، این کار باعث می شه او هم آهسته تر صحبت کنه
حرف مخاطب را گوش بده . آدمها وقتی احساس می کنندمخاطب به حرفشون گوش نمی ده عصبانی می شوند . بنا براین برای آرام کردن فرد عصبانی می تونی از جمله هایی مانند " حرفهایت را می شنوم ، متوجه هستم که عصبانی هستید ، فکر نکن متوجه نمیشم " ، استفاده کن . حتی اگر حرفی که فرد عصبانی به زبان می آورد درست نیست هم اصلا" با او بحث نکن.
@businesstrick

۸:۴۷

undefinedچگونه بعضی ها در هر مکانی خیلی راحت باب گفتگو را با دیگران باز می کنند؟
معمولا کسانی که به طور غیرکلامی، قابل اعتماد به نظر می رسند، بیشترین شانس را برای برقراری ارتباط با دیگران دارند. این دسته از افراد بی خطر به نظر می رسند. خانم های مسن و ریز نقش راحت تر از مردان عضلانی درشت اندام، شروع به حرف زدن می کنند. این دسته از افراد پوششی "بی خطر" به تن دارند. پوشیدن لباسهای غیررسمی معمولی بیش از چرم مشکی و زنجیر آویزان، احساس امنیت ابجاد می کند. آرام ایستادن در یک ایستگاه اتوبوس در اواسط روز، شانس برقراری ارتباط را بیش از ورود به همان ایستگاه اتوبوس، در نیمه شب با حالتی مست، افزایش می دهد.
کسانی که راحت باب گفتگو را باز می کنند، از زبان بدنی صمیمانه بهره می برند. آنها با چهره ای غمگین یا تکان های عصبی،سرشان را به پایین خم نمی کنند و با حالتی آسوده گام برمیدارند. نشانه های حفاظتی مثل دست به سینه ایستادن یا به جلو آوردن شانه ها و یا نشانه های "هرجا غیر از این جا" مثل نگاهی خیره، حاکی از حواس پرتی یا اخم های متفکرانه بروز نمی دهند. آن ها به طور طبیعی اغلب چهره ای بشاش دارند که حاکی از آن است که می توان از بودن با آن ها لذت برد و در امان بود. به خاطر بسپارید مطالعات اخیر نشان می دهند افرادی که لبخند بر لب دارند، در مقایسه با کسانی که چهره ای عادی دارند،خوشبین تر به نظر می رسند!
کانال فن بیان، مذاکره و اتیکت رفتاریundefined @businesstrick

۱۱:۲۱

چند نکته مهم زبان بدنی برای #فروشنده ها هم بگمundefined
undefined * وقتی #مشتری دارین با موبایل،روزنامه و یا اجناس دیگه تون مشغول نشید که زبان بــدنِ بی اعتنایی رو به خریدار منتقل کنیدundefined
undefinedلبخنـد و روی خوش،اعتماد بیشتری به خریدار میده تا چهره ای جدی و خشـن و انعطاف ناپذیرundefinedundefinedundefined
undefined بـه مشتریانـی که جنـس مخالـف شما هستـن زُل نزنیـد، و نگاهـی حاکی از عفـت داشته باشیدundefinedundefined
undefinedاگر روی صندلی نشستید به احترام مشتری بلند شید و بایستیدundefined
undefinedمشتــری رو راحت بزاریـد در انتخـاب،دنبالـش تو فروشـگاه راه نیوفتید.همون اول بهش بگیـن اگر سوالی داشتید بپرسین ازمundefined
undefinedآراسته و مرتب باشید، نه آرایش غلیظ و نامتعارف و نه مدل های عجیب و غریب.چون زبان بدن ما در محل کسب و کار و بیزینس طبق استاندارهای جهانی هم باید حاکی از سادگی و متانت باشد نه فشن و جلفundefined
undefined هنگــام فروشنــدگی آدامــس نجــویــد.

۱۷:۵۰

thumnail
۴ نشانه علاقه که نشون میده از شما خوشش اومده
بفرست براشundefinedundefinedundefined @businesstrick

۱۸:۰۲

۱۱:۴۹

اگه میخوای جذاب‌تر باشی:
برای اینکه ذهن یه نفرو درگیر کنی و گاردشو بشکنی باید به جای سوالاتخسته کننده سؤالایی بپرسی که تعامل برای جواب دادن و همچنین سؤالایی باشه راجع به خودشون!( آدما عاشق اینن که از خودشون بگن )مثلا به جای اینکه بگی سلام چطوری دیروز چه کارایی کردی؟بپرس وقتایی که کار مهمی نداری دوست داری اوقات فراغتت رو چجور میگذرونی؟
undefined ‌‌@businesstrick | کانال توسعه فردی

۹:۱۹

•اگر میخواید واقعا یه آدم موفق باشید؛ این هشت ویژگی رو تو خودتون حفظ کنید:-عمل گرا باشید. (اگر تصمیمی می‌گیرید بهش عمل کنید، روش وایسید.)-بی‌ سر و صدا زندگی کنید و برای هر موفقیت یا شکست کوچیک دادار دودور راه نندازید.-دائم در حال یادگیری چیزای جدید باشید.-هیچوقت خودتون و با کسی که سه قدم از شما عقب تر یا جلوتره مقایسه نکنید.-انعطاف پذیر باشید؛ یعنی برنامه ریزی داشته باشید ولی برده برنامتون نباشید.-سعی کنید همیشه خوشبین باشید.-دنبال افراد و‌ موقعیت هایی باشید که راه رو برای رسیدن به هدف های شما هموار می‌کنن.-یک گوشتون رو در کنید و اون یکی رو دروازه، در مقابل کسایی که زیر گوشتون آیه یأس میخونن.
undefined @businesstrickundefined کانال فن بیان، مذاکره و اتیکت رفتاری

۹:۲۰

۱۰ قانون که کائنات نمیخواهند شما بدانید:۱- قانون تلاش معکوس(هرچی بیشتر زور بزنی کمتر نتیجه میگیرید باید رها باشید ولی تلاش خود را انجام بدهید.)۲- قانون فراوانی نعمت(هیچ وقت نگران این نباشید که من این همه پول را از کجا بیاوردم کافیست باور داشته باشید و در مسیر درست تلاش کنید)۳- قانون ایمان( در تمامی شرایط حتی سخت‌ترین ها باید ایمان داشته باشید به خواسته‌هایتان میرسید)۴- قانون رهایی(خواستتون رو رها کنید،رها کردن به معنی نخواستن اون هدفتون نیست فقط نگران نرسیدن نباشید و مطمئن باشید بهش خواهد رسید کائنات اون رو به هر نحوی میرسونه)۵- قانون تجسم(هرچیزی که توی ذهنمون مجسم میکنیم توی واقعیت بهش میرسیم)۶- قانون عینیت یافتن ذهنیات(دنیای بیرون شما تجلی یافته دنیای درونتان است پس برای تغییر از درون خود شروع کنید)۷- قانون جذب(خود را یک آهنربای انسانی تصور کنید و تظاهر کنید به اهداف خود رسیده‌اید و خواهید دید که آنها را جذب خواهید کرد)۸- قانون باور(هرچیزی که عمیقا باور داشته باشید به واقعیتِ زندگیِ شما تبدیل خواهد شد)۹- قانون علل و معلول(هراتفاقی در زندگی شما تصادفی نیست حتما علت خاصی داشته که شمارو به سمتی که باید هدایت کند حتی خواندن این پست)۱۰- قانون ذهن(همه اتفاقات نتیجه افکاری میباشد که در ذهنمان داریم)
undefined ‌‌@businesstrick | کانال توسعه فردی

۱۱:۰۱

اگر پاسخ این ۱۰ سوال را نمیدانید وضعیت فن بیان شما مناسب نیست!
- چطور ترس از صحبت کردنمون رو کنترل کنیم؟- چطور اعتماد به نفسمون رو افزایش بدهیم؟- چطور سر صحبت رو با غریبه‌ها باز کنیم؟- چطور صدای استاندارد و جذابی داشته باشیم؟- چطور با کلام دیگران رو متقاعد کنیم؟- چطور یک سخنرانی و ارائه استاندارد طراحی کنیم؟- چطور خسته کننده حرف نزنیم؟- چطور دایره لغاتمون رو افزایش بدهیم؟- چطور بامزه باشیم و شوخی کنیم؟- چطور جذاب صحبت کنیم؟
undefined ‌‌@businesstrick | کانال توسعه فردی

۲۰:۱۱

~ ۳ قانون که اگه ندونی باختی :
- قانون اول :تا از عشق طرف مقابلت مطمئن نشدی و از خانوادش شناخت پیدا نکردی هیچوقت عاشق نشو...
- قانون دوم :همه دنیاتو به یک نفر خلاصه نکن جوری رفتار نکن که اگه رفت نتونی به زندگیت ادامه بدی.
- قانون سوم :بخاطر کسی که رفته هیچوقت هیچوقت التماس نکن...ببین چند بار گفتم هیچوقت...
undefined ‌‌@businesstrick | کانال توسعه فردی

۷:۵۷

🪷خانمها بخوانند
undefinedتا حالا شده به همسرتون لطف كنيد و برخلاف تصورتون خوشحال كه نشده هيچ، عصباني هم شده باشه؟؟علت رو مي دونيد؟؟
تصور کنید همسرتون به شما می‌گه که می‌خواد شما رو به مسافرت ببره، وقتی از سر کار برمی گرده شما برای خوشحال کردنش می‌گید که بلیط و هتل رو رزرو کردین و آقاي شما عکس العمل هایی بروز می ده...
undefinedبهتره بدونید همسر شما از لطفی که ارائه دادید به شدت ناراحت شده، حتی اگر در ظاهر از شما تشکر کنه...ميدونيد چرا ؟؟
وقتی "بدون هماهنگی "با مردتون براش کاری انجام می دید اون احساس "ناتوانی" می کنه...حتی اگر به روی شما نیاره...و گاهی ناراحتی خودش رو به شدت بروز میده...
undefinedکلید:اگر خواستید برای مردتان کاری انجام دهید مستقیم از او بپرسید که به کمک نیاز دارد یا خیر! هیچ گاه بدون اطلاع همسر برایش کارهای انجام ندهید.

undefined ‌‌@businesstrick | کانال توسعه فردی

۷:۴۱

۲۱:۱۲

وارن بافت می‌گوید:«بهترین سرمایه گذاری ممکن، سرمایه گذاری بر روی خودتان است»
۳۰ روش برای سرمایه گذاری بر روی خودتان:
۱.روزانه مطالعه کنید.۲.سالم‌تر غذا بخورید.۳.آشپزی بیاموزید.۴.سحرخیز باشید.۵.از تعلل‌کردن دست بردارید.۶.زمان خود را مدیریت‌ کنید.۷.بیشتر سفر کنید.۸.به یک روال ثابت، پابند بمانید.۹.پول خود را سرمایه گذاری کنید.۱۰.خودتان را به چالش بکشید.۱۱.موفقیت را تجسم کنید.۱۲.دیگران را ببخشید.۱۳.نگران خودتان باشید.۱۴.یادداشت بردارید.۱۵.به پادکست‌های صوتی گوش کنید.۱۶.وسایل به‌دردنخور نخرید.۱۷.خردمندانه دوستانتان را انتخاب کنید.۱۸.با خانواده‌ خود در ارتباط بمانید.۱۹.از دوستان زهرآگینتان فاصله بگیرید.۲۰.هر روز، ۱٪ بهتر شوید.۲۱.کسب و کارتان را شروع کنید.۲۲.شکایت نکنید.۲۳.مشاوری باتجربه بیابید.۲۴.چیز جدیدی بیاموزید.۲۵.هدف‌گذاری کنید.۲۶.برای هفته خود برنامه‌ریزی کنید.۲۷.با مدیتیشن(مراقبه) مأنوس شوید.۲۸.با شکرگزاری مأنوس شوید.۲۹.برای زندگی‌تان برنامه داشته باشید.۳۰.نرمش کنید.

undefined ‌‌@businesstrick | کانال توسعه فردی

۱۶:۱۵

undefinedچگونه سنجیده صحبت کنیم؟

سنجیده صحبت کردن مهارتی است که با تمرین و توجه به نکات مختلف بهبود می‌یابد. برای اینکه سنجیده و منطقی صحبت کنید، می‌توانید نکات زیر را مد نظر قرار دهید:
1. گوش دادن فعال: قبل از پاسخ دادن به صحبت‌های دیگران، به دقت به صحبت‌هایشان گوش کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بهتر بفهمید و پاسخ مناسبی بدهید.
2. فکر کردن قبل از صحبت: قبل از بیان نظرات خود، چند لحظه فکر کنید. این کار باعث می‌شود که حرف‌های شما منطقی‌تر و منسجم‌تر باشند.
3. استفاده از زبان ساده و روشن: سعی کنید از کلمات ساده و جملات کوتاه استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که مخاطبان بهتر متوجه منظور شما شوند.
4. احترام به نظرات دیگران: حتی اگر با نظر کسی مخالف هستید، به او احترام بگذارید و نظراتش را با احترام بشنوید و پاسخ دهید.
5. تمرین مطالعه و یادگیری مداوم: با مطالعه کتاب‌ها، مقالات و منابع مختلف، دانش و اطلاعات خود را افزایش دهید. این کار به شما کمک می‌کند که در گفتگوها با اطلاعات بیشتری شرکت کنید.
6. کنترل احساسات: در موقعیت‌های مختلف، احساسات خود را کنترل کنید و اجازه ندهید که خشم یا ناراحتی بر صحبت‌های شما تأثیر بگذارد.
7. استفاده از مثال‌ها و شواهد: برای بیان نظرات خود، از مثال‌ها و شواهد ملموس استفاده کنید. این کار به روشن شدن مطلب کمک می‌کند.
8. توجه به زبان بدن: زبان بدن شما نیز پیام‌های زیادی منتقل می‌کند. سعی کنید با استفاده از حرکات و حالات مناسب، پیام‌های خود را تقویت کنید.
با تمرین و توجه به این نکات، می‌توانید مهارت‌های خود را در سنجیده صحبت کردن بهبود بخشید.

undefined ‌‌@businesstrick | کانال توسعه فردی

۸:۴۹

‍ نکته آموزشی فن بیان
undefinedگوش دهید و عجول نباشید؛
وقتی شخصی صحبت می‌کند، شما صبوری کنید و به سخنان آن شخص گوش کنید، جمله‌ی او را اصلاح نکنید؛ بگذارید حرفش را تمام کند و سپس اظهار نظر کنید و هیچ‌گاه وسط سخنان کسی نپرید و ساکت بنشینید و پس از اتمام، اگر لازم بود شروع به صحبت کنید. حتی اگر می‌دانید چه می‌خواهد بگوید باز هم اجازه دهید سخنش را بگوید. این کار باعث ایجاد روابط عالی و مستحکم خواهد شد.undefined
undefinedخوب گوش دهید و حواس گوینده را پرت نکنید؛هنگامی که شخصی با شما در حال صحبت کردن است، تمام حواس خود را به او بدهید یعنی نه تنها خوب گوش دهید بلکه تمام اعضای بدن شما هم طوری قرار بگیرند و ساکن باشند که انگار آن‌ها هم در حال گوش دادن هستند.
با انگشتان خود بازی نکنید و توجه خود را به چشمان او بدهید و اطراف را دائماً نگاه نکنید؛ زیرا این کارها باعث می‌شوند که گوینده فکر کند از حرف‌های او خسته شده‌اید و دیگر برایتان مهم نیست و می‌خواهید زود به اتمام برسد.undefined
undefinedهنگام گوش دادن او را تایید کنید؛زمانی که گوینده در حال صحبت است، شما با بالا و پایین آوردن سر خود به او این پیام را می‌دهید که موافق سخنانت هستم و مشتاقم ادامه آن را بشنوم.
همچنین سعی کنید در بین سخنانش از کلمات کوتاهی مثل: «موافقم، دقیقاً، اوهوم، درسته و…» استفاد کنید؛ این کار باعث به شور آمدن گوینده و احساس این که سخنانش پر اهمیت است میشود
undefined ‌‌@businesstrick | کانال توسعه فردی

۷:۳۰

۶ تکنیک افزایش اعتماد به نفس:
- بلند و جدی صحبت کنید.- در هنگام صحبت نگاه کردن به چشم ها رو تمرین کنید.- هنگام دست دادن جدی باشید.- در جمع نظر بدهید.- مقتدرانه و محکمتر از سابق راه بروید و قدم بردارید.- و در آخر همیشه لبخند بزنید.
undefined @businesstrick
undefinedکانال آموزشی فن بیان و آداب معاشرتundefined

۱۰:۴۵

undefinedپیشنهاد می‌شه که:
با این چند تمرين ساده از حواس پرتی و زوال عقل جلوگیری کنید:
رنگ بندي هاي جديد در لباس را امتحان كنيد
نقاشي يا رنگ آميزی كنيد
بدون ماشين حساب محاسبه كنيد

جملات يك صفحه از كتاب را از آخر به اول بخوانيد
كار جديدي بكنيد(مثل وصله كردن لباس يا تعمير راديو)
موبايل را همراه نبريد

چيز تازه اي مانند روش درست كردن يك غذاي ساده ياد بگيريد
_آلبوم عكس هاي قديمي را ورق بزنيد و درباره عكس هايش با كسي صحبت كنيد
قبل از پايان فيلم ويدئويي، آن را متوقف كنيد و درباره پايانش، تخيل كنيد.
با افرادي كه مدت هاست نديده ايد تماس بگيريد

ساعت را به دست راست ببنديد
كلمات را وارونه بگوييد
پاتوق تان را عوض كنيد

يك يا چند بيت شعر حفظ كنيد
جايي امن عقب عقب راه برويد
_حدس هاي شمارشي متنوع و قابل راستي آزمايي بزنيد(مانند اين كه از اينجا تا آنجا چند قدم است، در صف چند نفر ايستاده اند، پشت ويترين چند پيراهن وجود دارد و...)

undefined ‌‌@businesstrick | کانال توسعه فردی

۱۷:۲۹

undefined 5 تکنیک روانشناسی که باعث میشه هر جایی که بری همه شیفتت شن :
1- تکنیک اول : توی قرار با ادما حتما اسمشونو چندین باااار صدا کن چون رو مغزشون تاثیر قشنگی داره و وایب خوبی ازت میگیرن.
2- تکنیک دومی : کیه که میگه همییییشه لبخند بزن؟ مگه دلقکی؟ نه! فقط با بعضی ادما اوکی باش و حدو مرز تعیین کن برای خودتقرار نیست بقیه رو بزنی! ولی بزار متوجه شن همه برات یکی نیستن.
3- تکنیک سومی : ادمارو تشویق کن از درد یا ارزو هاشون برات بگن و یه شنونده خوب باش. اونارو تشویق کن و به رویاهاشون پر و بال بده. و بهشون منبع معرفی کن. مثلا بگو پس اگر فلان چیزو دوس داری برو فلان فیلمو ببین!
4- تکنیک چهارمی : نارسیست و خودشیفته نباش! وقتی یکی داره با ذوق از یه چیزی میگه تو حتی اگه بدت میاد نزن تو ذوق طرفت.
5- تکنیک پنجمی : هدف داشته باشین و کل روزو بیکار تو سوشال مدیا نگردین. شما ارزشمتدین و لایق رسیدن به رویاتون. اینجوری در چشم بقیه عجیییب جذاب ب نظر میرسین.

undefined ‌‌@businesstrick | کانال توسعه فردی

۱۶:۳۲