۲ اردیبهشت
🔴✈️✈️ روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به انتشار خبری در برخی رسانه ها مبنی بر "خرید جتهای خصوصی برای عموم آزاد است/ استفاده مردم از بیزنس جتها در ایران" اطلاعیه ای صادر کرد.
🔷 در این اطلاعیه آمده است به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، در سال 1382 آییننامه مالکیت و بهرهبرداریهواپیمای شخصی به تصویب رسید. براساس این آییننامه هر شخص حقیقی یا حقوقی دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران، مجاز است با رعایت قوانین و مقررات مربوط، اقدام به خرید و مالکیت هواپیمای شخصی غیرنظامی کند. همچنین بهرهبرداری از هواپیمای شخصی منوط به اخذ مجوز صلاحیت پرواز هواپیما و بهرهبردار، مطابقاستانداردهای پرواز و قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری است.
🔹در این راستا خبرنگاری در سال گذشته در مصاحبهای با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به پرسش در خصوص مالکیت خصوصی هواپیماهای خصوصی می پردازد اما پس از انتشار مطالبی در این خصوص این پرسش مطرح میشود که خرید جتهای شخصی به تازگی برای عموم آزاد شده است این در حالی است که این موضوع نه تنها اتفاق جدیدی نبوده بلکه آییننامه مالکیت و بهرهبرداری هواپیمای شخصی درسال 1382 به تصویب رسیده است لذا رویکرد سازمان هواپیمایی کشوری از ابتدا ترغیب و تشویق بخش خصوصی برای ورود به صنعت هوایی در چارچوب قوانین و مقرارت موضوعه کشور بوده است...🌐 www.caa.gov.ir🔰 https://instagram.com/caa.iri?igshid=MzRlODBiNWFlZA==🔰https://ble.ir/caa_ir
🔷 در این اطلاعیه آمده است به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، در سال 1382 آییننامه مالکیت و بهرهبرداریهواپیمای شخصی به تصویب رسید. براساس این آییننامه هر شخص حقیقی یا حقوقی دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران، مجاز است با رعایت قوانین و مقررات مربوط، اقدام به خرید و مالکیت هواپیمای شخصی غیرنظامی کند. همچنین بهرهبرداری از هواپیمای شخصی منوط به اخذ مجوز صلاحیت پرواز هواپیما و بهرهبردار، مطابقاستانداردهای پرواز و قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری است.
🔹در این راستا خبرنگاری در سال گذشته در مصاحبهای با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به پرسش در خصوص مالکیت خصوصی هواپیماهای خصوصی می پردازد اما پس از انتشار مطالبی در این خصوص این پرسش مطرح میشود که خرید جتهای شخصی به تازگی برای عموم آزاد شده است این در حالی است که این موضوع نه تنها اتفاق جدیدی نبوده بلکه آییننامه مالکیت و بهرهبرداری هواپیمای شخصی درسال 1382 به تصویب رسیده است لذا رویکرد سازمان هواپیمایی کشوری از ابتدا ترغیب و تشویق بخش خصوصی برای ورود به صنعت هوایی در چارچوب قوانین و مقرارت موضوعه کشور بوده است...🌐 www.caa.gov.ir🔰 https://instagram.com/caa.iri?igshid=MzRlODBiNWFlZA==🔰https://ble.ir/caa_ir
۱۴:۵۳
۳ اردیبهشت
۸:۴۶
۶ اردیبهشت
۱۶:۱۷
۷ اردیبهشت
۵:۲۲
۱۲ اردیبهشت
۷:۰۲
۱۰:۲۵
۱۶ اردیبهشت
🛫🔬مدت زمان ارسال درخواست شرکتهای دانش بنیان برای دریافت تسهیلات حمایتی سازمان هواپیمایی کشوری تمدید شد
🔷سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعيه اي مدت زمان ارسال درخواست شرکتهای دانش بنیان برای دریافت تسهیلات حمایتی را تا ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تمدید کرد.
🔹جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری درخصوص راهبرد حمایت از شرکتهای دانش بنیان، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده حاکمیت در هوانوردی غیر نظامی کشور، در راستای مقابله اثربخشتر با محدودیتهای ناشی از تحریمهای ظالمانه و غیرقانونی این صعنت ابرفناورانه و پیشران، در نظر دارد افزون بر راهبری، پشتیبانی و مشاورههای فنی ارائه شده، بستر حمایتی هدفمند جدیدی را برای گسترش فعالیتهای آنان ایجاد کند. 🔹وی افزود: در این راستا اعطای تسهیلات حمایتی به شركتهاي دانش بنیان در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است.
🔹یازرلو تصریح کرد: از شركتهاي دانش بنیان فعال در صنعت هوانوردی واجد شرایط لازم دعوت میشود برای دریافت تسهیلات، جهت انجام پروژههای مورد نظر در این حوزه درخواست خود را مطابق توضیحات مندرج در پورتال سازمان هواپیمایی کشوری B2n.ir/caa1 ارائه کنند...🌐 www.caa.gov.ir🔰 https://instagram.com/caa.iri?igshid=MzRlODBiNWFlZA==🔰https://ble.ir/caa_ir
🔷سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعيه اي مدت زمان ارسال درخواست شرکتهای دانش بنیان برای دریافت تسهیلات حمایتی را تا ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تمدید کرد.
🔹جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری درخصوص راهبرد حمایت از شرکتهای دانش بنیان، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده حاکمیت در هوانوردی غیر نظامی کشور، در راستای مقابله اثربخشتر با محدودیتهای ناشی از تحریمهای ظالمانه و غیرقانونی این صعنت ابرفناورانه و پیشران، در نظر دارد افزون بر راهبری، پشتیبانی و مشاورههای فنی ارائه شده، بستر حمایتی هدفمند جدیدی را برای گسترش فعالیتهای آنان ایجاد کند. 🔹وی افزود: در این راستا اعطای تسهیلات حمایتی به شركتهاي دانش بنیان در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است.
🔹یازرلو تصریح کرد: از شركتهاي دانش بنیان فعال در صنعت هوانوردی واجد شرایط لازم دعوت میشود برای دریافت تسهیلات، جهت انجام پروژههای مورد نظر در این حوزه درخواست خود را مطابق توضیحات مندرج در پورتال سازمان هواپیمایی کشوری B2n.ir/caa1 ارائه کنند...🌐 www.caa.gov.ir🔰 https://instagram.com/caa.iri?igshid=MzRlODBiNWFlZA==🔰https://ble.ir/caa_ir
۱۱:۲۴
۱۸ اردیبهشت
سهم حمل و نقل هوایی از سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ چگونه ۷درصد افزایش یافت؟
✈️🛫سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سهم حمل و نقل هوایی از سفرهای نوروزی امسال چگونه ۷درصد افزایش یافت؟
🔹 جعفر يازرلو در پاسخ به مطالب مطرح شده مبنی بر اینکه بعد از ورود ۱۶ هواپیمای برجامی، اضافه شدن ۵۰ یا ۶۰ هواپیما در دو سال گذشته قابل حس کردن نیست؛ اینگونه پاسخ داد: اینکه "تعداد هواپيماهاي قابل اتكاي ايران ۷ يا ۸ فروند است" این سوال مطرح می شود که افزایش 7 درصدی سهم حمل ونقل هوایی در سفرهای نوروزی امسال چگونه حاصل شده است؟🔹 وی در ادامه اظهارداشت: وضعیت ناوگان هوایی کشور در دولت قبل با وجود تخصیص چندصد میلیون دلار برای هواپیماهای خریداری شده برجامی به دلیل عدم انتخاب صحیح نوع هواپیما و عدم تعهد شرکت سازنده در تأمین قطعات بهگونهای بود که در پایان دولت بیشتر این هواپیماها در طول کمتر از 2سال زمین گیر شدند.🔹 يازرلو تصریح کرد: عملکرد دولت قبل به طوری بوده که در تابستان 1400 در اواخر دولت دوازدهم تعداد هواپیماهای فعال و در حال ارائه خدمات کمتر از ۱۰۰ فروند بود و اگر آن رویه ادامه پیدا میکرد از صنعت هوانوردی غیرنظامی کشور اثری باقی نمانده بود. اما در دولت سیزدهم با راه اندازی نهضت تامین قطعه به منظور جلوگیری از زمین گیری هواپیماها با وجود پیچیدهتر شدن تحریمها اقدامات اساسی در خصوص ارائه خدمات ایمن هوایی صورت گرفت.🔹 سخنگوي سازمان هواپيمايي کشوری افزود: دولت سیزدهم با اتخاذ چهار راهبرد تاب آوری، توسعه، واردات هواپیما و ساخت و تولید هواپیماهای بومی و همچنین استفاده از توان شرکت های دانش بنیان و بدون هیچ گونه تزریق مالی از سوی دولت بیش از 90 فروند ناوگان هوایی وارد کشور شد که پس از فرایند چک، تعمیر ونگهداری 50 فروند هواپیما تاکنون عملیاتی شده و مابقی به مرور زمان به ناوگان اضافه خواهد شد.🔹 وی خاطرنشان کرد: صنعت هوانوردی کشور روزانه هزاران پرواز ایمن به اقصی نقاط دنیا و سراسر کشور دارد که این تعداد پرواز با بالاترین استاندارد روز دنیا و با رعایت ایمنی کامل در حال خدمت رسانی به مردم است و در بازه های زمانی متعدد رشد قابل توجهی هم در جابه جایی مسافر و هم تعداد نشست و برخاست شاهد هستیم. 🔹یازرلو همچنین اظهارداشت: در نوروز 1402 حدود 2میلیون و 900 هزار مسافر جابه جا شدند که در نوروز 1403 این رقم به بیش از 3میلیون و 500 هزار مسافر با 27هزار و 500 پرواز رسید که این امر حکایت از این دارد که واردات هواپیما در دولت سیزدهم جان تازه ای به صنعت هوانوردی کشور بخشیده است.🔹 سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پایان مجدد تاکید کرد: تعداد پروازهای روزانه در مسیرهای داخلی و خارجی و افزایش مسافران بخش هوایی در بازههای زمانی مختلف به وضوح نشان می دهد که چه تعداد هواپیما در حال سرویس دهی هستند و آیا واقعا تردد این تعداد مسافر و این حجم سفر با ادعای این روزنامه که گفته شده صرفا ۷یا ۸ هواپیمای سالم در ناوگان وجود دارد شدنی است؟..🌐 www.caa.gov.ir🔰 https://instagram.com/caa.iri?igshid=MzRlODBiNWFlZA==🔰https://ble.ir/caa_ir
✈️🛫سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سهم حمل و نقل هوایی از سفرهای نوروزی امسال چگونه ۷درصد افزایش یافت؟
🔹 جعفر يازرلو در پاسخ به مطالب مطرح شده مبنی بر اینکه بعد از ورود ۱۶ هواپیمای برجامی، اضافه شدن ۵۰ یا ۶۰ هواپیما در دو سال گذشته قابل حس کردن نیست؛ اینگونه پاسخ داد: اینکه "تعداد هواپيماهاي قابل اتكاي ايران ۷ يا ۸ فروند است" این سوال مطرح می شود که افزایش 7 درصدی سهم حمل ونقل هوایی در سفرهای نوروزی امسال چگونه حاصل شده است؟🔹 وی در ادامه اظهارداشت: وضعیت ناوگان هوایی کشور در دولت قبل با وجود تخصیص چندصد میلیون دلار برای هواپیماهای خریداری شده برجامی به دلیل عدم انتخاب صحیح نوع هواپیما و عدم تعهد شرکت سازنده در تأمین قطعات بهگونهای بود که در پایان دولت بیشتر این هواپیماها در طول کمتر از 2سال زمین گیر شدند.🔹 يازرلو تصریح کرد: عملکرد دولت قبل به طوری بوده که در تابستان 1400 در اواخر دولت دوازدهم تعداد هواپیماهای فعال و در حال ارائه خدمات کمتر از ۱۰۰ فروند بود و اگر آن رویه ادامه پیدا میکرد از صنعت هوانوردی غیرنظامی کشور اثری باقی نمانده بود. اما در دولت سیزدهم با راه اندازی نهضت تامین قطعه به منظور جلوگیری از زمین گیری هواپیماها با وجود پیچیدهتر شدن تحریمها اقدامات اساسی در خصوص ارائه خدمات ایمن هوایی صورت گرفت.🔹 سخنگوي سازمان هواپيمايي کشوری افزود: دولت سیزدهم با اتخاذ چهار راهبرد تاب آوری، توسعه، واردات هواپیما و ساخت و تولید هواپیماهای بومی و همچنین استفاده از توان شرکت های دانش بنیان و بدون هیچ گونه تزریق مالی از سوی دولت بیش از 90 فروند ناوگان هوایی وارد کشور شد که پس از فرایند چک، تعمیر ونگهداری 50 فروند هواپیما تاکنون عملیاتی شده و مابقی به مرور زمان به ناوگان اضافه خواهد شد.🔹 وی خاطرنشان کرد: صنعت هوانوردی کشور روزانه هزاران پرواز ایمن به اقصی نقاط دنیا و سراسر کشور دارد که این تعداد پرواز با بالاترین استاندارد روز دنیا و با رعایت ایمنی کامل در حال خدمت رسانی به مردم است و در بازه های زمانی متعدد رشد قابل توجهی هم در جابه جایی مسافر و هم تعداد نشست و برخاست شاهد هستیم. 🔹یازرلو همچنین اظهارداشت: در نوروز 1402 حدود 2میلیون و 900 هزار مسافر جابه جا شدند که در نوروز 1403 این رقم به بیش از 3میلیون و 500 هزار مسافر با 27هزار و 500 پرواز رسید که این امر حکایت از این دارد که واردات هواپیما در دولت سیزدهم جان تازه ای به صنعت هوانوردی کشور بخشیده است.🔹 سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پایان مجدد تاکید کرد: تعداد پروازهای روزانه در مسیرهای داخلی و خارجی و افزایش مسافران بخش هوایی در بازههای زمانی مختلف به وضوح نشان می دهد که چه تعداد هواپیما در حال سرویس دهی هستند و آیا واقعا تردد این تعداد مسافر و این حجم سفر با ادعای این روزنامه که گفته شده صرفا ۷یا ۸ هواپیمای سالم در ناوگان وجود دارد شدنی است؟..🌐 www.caa.gov.ir🔰 https://instagram.com/caa.iri?igshid=MzRlODBiNWFlZA==🔰https://ble.ir/caa_ir
۱۲:۵۶
۱۳:۰۰
۱۹ اردیبهشت
۵:۳۱
۲۰ اردیبهشت
۱۱:۰۵
۱۱:۰۶
۲۱ اردیبهشت
۱۲:۰۷
🟢✈️🛫 از سرگیری پرواز مسیر مشهد- ایلام و بالعکس
🔷✈️سخنگوی سازمان هواپيمايي کشوری گفت: پرواز مسیر مشهد- ایلام- مشهد پس از حدود یک سال توقف از سر گرفته می شود.
🔹🛫جعفر یازرلو اظهارداشت: با هماهنگی صورت گرفته، اولین پرواز این مسیر توسط شرکت هواپیمایی زاگرس از هفته اول خردادماه انجام می گیرد.🔹🛫 وی همچنین از افزایش تعداد پروازها در مسیر پروازی فرودگاه رامسر خبر داد و تصریح کرد: مسیر پروازی رامسر-تهران-رامسر از هفتهای ۲ پرواز به هفتهای ۳ پرواز افزایش مییابد.
🔹🛫 یازرلو افزود: پرواز فوق در روزهای دوشنبه هر هفته انجام می شود.
🔹🛫سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین از برقراری پرواز تهران یاسوج تهران توسط شرکت هواپیمایی پارس در پایان اردیبهشت خبر داد.
🔹🛫یازرلو در پایان اظهار داشت ؛ این اقدامات سازمان هواپیمایی کشوری در راستای خدمت به مردم شریف مناطق و فرودگاههای کم برخوردار و با هدف توسعه عدالت در توزیع پروازها در کشور و در قالب برنامه پروازی شرکتهای هواپیمایی بصورت تکلیفی گنجانده شده است.
🔷✈️سخنگوی سازمان هواپيمايي کشوری گفت: پرواز مسیر مشهد- ایلام- مشهد پس از حدود یک سال توقف از سر گرفته می شود.
🔹🛫جعفر یازرلو اظهارداشت: با هماهنگی صورت گرفته، اولین پرواز این مسیر توسط شرکت هواپیمایی زاگرس از هفته اول خردادماه انجام می گیرد.🔹🛫 وی همچنین از افزایش تعداد پروازها در مسیر پروازی فرودگاه رامسر خبر داد و تصریح کرد: مسیر پروازی رامسر-تهران-رامسر از هفتهای ۲ پرواز به هفتهای ۳ پرواز افزایش مییابد.
🔹🛫 یازرلو افزود: پرواز فوق در روزهای دوشنبه هر هفته انجام می شود.
🔹🛫سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین از برقراری پرواز تهران یاسوج تهران توسط شرکت هواپیمایی پارس در پایان اردیبهشت خبر داد.
🔹🛫یازرلو در پایان اظهار داشت ؛ این اقدامات سازمان هواپیمایی کشوری در راستای خدمت به مردم شریف مناطق و فرودگاههای کم برخوردار و با هدف توسعه عدالت در توزیع پروازها در کشور و در قالب برنامه پروازی شرکتهای هواپیمایی بصورت تکلیفی گنجانده شده است.
۱۸:۱۵
۲۲ اردیبهشت
۱۵:۱۸
۲۳ اردیبهشت
۴:۳۰
۱۳:۰۳
۱۹:۵۸
۲۶ اردیبهشت
سامانه جدیدگزارش دهی داوطلبانه ایمنی سازمان هواپیمایی کشوری به روزرسانی شدسخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از به روزرسانی سامانه جدیدگزارش دهی داوطلبانه ایمنی بر روی پرتال این سازمان خبرداد.جعفریازرلو اظهارداشت: با توجه به مقررات بین المللی ایکائو و مقررات و شیوه نامه های مصوب سازمان هواپیمایی کشوری، علاوه بر گزارش های اجباري ایمنی، باید سيستم گزارش داوطلبانه ایمنی براي شناسايي خطرات و شرايط نا امن و خطراتي كه هنوز باعث بروز حادثه نشده، ايجاد شود. وی افزود: در این راستا سامانه جدیدگزارش دهی داوطلبانه ایمنی به آدرسhttps://voluntary.cao.ir/ به منظور ارتقای سطح ایمنی صنعت هوانوردی جمهوری اسلامی ایران بروزرسانی شد و تمامی افراد جامعه به ویژه فعالان صنعت هوانوردی می توانند مواردی از جمله رخدادها، خطرات و تهدیدهای بالقوه و بالفعل مرتبط با ایمنی هوانوردی را در این سامانه گزارش دهند.یازرلو تصریح کرد: در این سامانه امنیت اطلاعات فردی گزارش دهنده، مطابق با آئین نامه مصوب هیئت وزیران، توسط سازمان هواپیمایی کشوری تامین و از گزارش ارسالی علیه وی استفاده نخواهد شد.
🌐 www.caa.gov.ir🔰 https://instagram.com/caa.iri?igshid=MzRlODBiNWFlZA==🔰https://ble.ir/caa_ir
🌐 www.caa.gov.ir🔰 https://instagram.com/caa.iri?igshid=MzRlODBiNWFlZA==🔰https://ble.ir/caa_ir
۷:۵۶
۱۳:۵۵