عکس پروفایل فرهنگِ شُهرتف

فرهنگِ شُهرت

۲۶۱عضو
۴۶undefined
انتخاب دونالد ترامپ برای ریاست‌جمهوری ایالات متحده در سال 2016، به روش‌های بارزی بر پایه‌های ستاره‌ای ساخته‌شدۀ تلویزیون واقع‌نما (و تا حدی هم کمتر، به روزنامۀ نیم‌قطع و مصورش‌) استوار بود. پس دستیابی ترامپ به قدرت سیاسی به‌وضوح بیانگر آن است که مطالعۀ سلبریتی - و به‌طور خاص عملکردها، چرخه‌ها و پیامدهای آن - در تحلیل و ارزیابی بهره‌برداری‌های ایدئولوژیک و اقتصادهای سیاسی فرهنگی معاصر بسیار ضرورت دارد.


undefined #کتاب #جامعه‌شناسی_سلبریتیundefined مقاله ستارگی و سلبریتی، سوزان لئونارد و دایان نگرا؛ صفحه ۷۱undefined #کری_فریس #کریس_روجک #الیور_دریسنز #جاشوا_گامسون ؛ #فردین_علیخواه | #گل_آذین
undefined #دریچه #فرهنگ_شهرت #سلبریتی
undefined @Celebrity_Culture

۱۹:۰۳

۴۷undefined
از ویژگی‌های قابل‌توجه محیط کنونی شهرت [به‌ترتیب]، افزایش چشمگیر تماس بین سلبریتی‌ها و هواداران آن‌هاست که [این امر] با امیدها/ خیال‌ها/ انتظارات از ارتباطی محاوره‌ای همراهی می‌شود، و همچنین تکثیر اجتماعات مربوط به مصرف سلبریتی، و نقش گسترده‌تر سلبریتی‌ها در روند اثر اجتماعی و تشدید آن.


undefined #کتاب #جامعه‌شناسی_سلبریتیundefined مقاله ستارگی و سلبریتی، سوزان لئونارد و دایان نگرا؛ صفحه ۷۲undefined #کری_فریس #کریس_روجک #الیور_دریسنز #جاشوا_گامسون ؛ #فردین_علیخواه | #گل_آذین
undefined #دریچه #فرهنگ_شهرت #سلبریتی
undefined @Celebrity_Culture

۱۸:۳۶

۴۸undefined
بینشی اساسی که از موج آغازین بررسی کارکردهای فرهنگی ستارگی برخاسته، این است که پرسوناهای ستاره (در اصطلاح ریچارد دی کوردوا)، همواره بینامتنی و متقارن‌اند و واجد «پیوستگی منسجم» بیشتر و بالاتر از ظواهر و نقش‌های فردی‌شان هستند.


undefined #کتاب #جامعه‌شناسی_سلبریتیundefined مقاله ستارگی و سلبریتی، سوزان لئونارد و دایان نگرا؛ صفحه ۷۴undefined #کری_فریس #کریس_روجک #الیور_دریسنز #جاشوا_گامسون ؛ #فردین_علیخواه | #گل_آذین
undefined #دریچه #فرهنگ_شهرت #سلبریتی
undefined @Celebrity_Culture

۶:۳۸

۴۹undefined
درحالی‌که ستاره‌ها در کل اشخاصی فوق‌العاده معرفی می‌شوند [اما] سلبریتی‌ها در کل با مفاهیم دسترس‌پذیری و اصالت پیوند دارند.


undefined #کتاب #جامعه‌شناسی_سلبریتیundefined مقاله ستارگی و سلبریتی، سوزان لئونارد و دایان نگرا؛ صفحه ۷۴undefined #کری_فریس #کریس_روجک #الیور_دریسنز #جاشوا_گامسون ؛ #فردین_علیخواه | #گل_آذین
undefined #دریچه #فرهنگ_شهرت #سلبریتی
undefined @Celebrity_Culture

۱۹:۰۹

بازارسال شده از پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
thumnail
undefined کتاب «مجموعه چکیدهٔ مقالات اولین همایش ملی فرهنگ شهرت؛ تحولات هنر، رسانه و جامعه» منتشر شد
undefinedدر این کتاب، ۸۹ چکیدهٔ پذیرفته‌شده از ۱۲۰ نویسندهٔ اعضای هیئت علمی، دانشجویان دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و پژوهشگران، در ده فصل «رسانه‌‌های جمعی و فرهنگ شهرت»، «شبکه‌های احتماعی و فرهنگ شهرت»، «گروه‌های نسلی و جنسیتی و فرهنگ شهرت»، «فرهنگ هواداری»، «دین و شهرت»، «سیاست و فرهنگ شهرت»، «فرهنگ شهرت، سیاست‌گذاری و سواد رسانه‌ای»، «هنر و فرهنگ شهرت»، «سلامت و فرهنگ شهرت» و «شهرت، فلسفه و تاریخ» به‌کوشش علی مؤمنی گردآوری شده‌است.
undefinedهمایش ملی فرهنگ شهرت؛ تحولات هنر، رسانه، ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳، در دانشکدهٔ علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد و کتاب حاضر در مراسم همایش، رونمایی شد‌.

undefinedعلاقه‌مندان می‌توانند کتاب حاضر را از سایت «فروشگاه کتاب پژوهشکدهٔ فرهنگ و هنر اسلامی» به صورت رایگان دریافت نمایند.
undefined https://shop.rcica.ir/?p=2260
#همایش_ملی_فرهنگ_شهرت #مجموعه_چکیده_مقالات#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی #دانشگاه_تهران #علی_مؤمنی
@clbconf_ut@rcica

۱۷:۲۷

۵۰undefined
درطول اوج عصر استودیو، استودیوهای فیلم در روندی طولانی با دقت و وسواس بازیگران را -به‌بیان‌دیگر اولین «ستاره‌ها» را - به‌عنوان نوعی دارایی پرورش می‌دادند. برای مثال الیزابت تیلور سال‌ها به‌عنوان «وظیفه‌شناس‌ترین دختر» ام.جی.ام شناخته می‌شد، امری که مؤید آن است که «او در استودیو [فیلم‌سازی] شهر کالور [در کالیفرنیا] به مدرسه رفته، میهمانی‌های جشن تولد خودش را در صحنه‌های صدابرداری برگزار کرده و آن‌طور که آیدا هوزیک می‌گوید حتی اولین قرار عاشقانه و شوهرانش را نیز از طریق دست‌اندرکاران تبلیغات استودیو دیده است».


undefined #کتاب #جامعه‌شناسی_سلبریتیundefined مقاله ستارگی و سلبریتی، سوزان لئونارد و دایان نگرا؛ صفحه ۷۴undefined #کری_فریس #کریس_روجک #الیور_دریسنز #جاشوا_گامسون ؛ #فردین_علیخواه | #گل_آذین
undefined #دریچه #فرهنگ_شهرت #سلبریتی
undefined @Celebrity_Culture

۱۸:۴۰

۵۱undefined
در مقابل به‌نظر می‌رسد که سلبریتی‌های قرن بیست‌ویکم اغلب یک‌بارمصرف، دارای شأن و منزلتی کمتر و ریشه‌های هویتی‌شان سطحی‌تر و بی‌دوام‌تر است. از حدود نزدیک به بیست سالی که مری فلانگن یادداشت‌هایی درمورد روش‌هایی نوشت که براساس آن، ستارۀ سینمایی به‌عنوان بدن تولیدی فرهنگی به سیستم ستارۀ دیجیتال تحول می‌یابد که در آن دال‌ها، هویت‌ها و بدن‌ها خودشان زیر سؤال می‌روند، دنیای آنلاین طیفی از الگوهای سلبریتی‌های دیجیتال را تکثیر کرد که ممکن است عملکردشان به‌تمامی با معیارهای نظری پیشین قابل توضیح نباشد.


undefined #کتاب #جامعه‌شناسی_سلبریتیundefined مقاله ستارگی و سلبریتی، سوزان لئونارد و دایان نگرا؛ صفحه ۷۵undefined #کری_فریس #کریس_روجک #الیور_دریسنز #جاشوا_گامسون ؛ #فردین_علیخواه | #گل_آذین
undefined #دریچه #فرهنگ_شهرت #سلبریتی
undefined @Celebrity_Culture

۱۸:۳۲

۵۲undefined
در استقبال از آن‌چه آلیسون هلن آن را «درآمدزایی از بودن» نامیده است، [نمایش] زندگی شخصی کارداشیان‌ها (که دو برابر تجارتشان است) مؤید قواعد جدیدی از افشاء و شفافیت به‌ناچار و نمادی از سلبریتی در عرصۀ رسانه‌های اجتماعی است.


undefined #کتاب #جامعه‌شناسی_سلبریتیundefined مقاله ستارگی و سلبریتی، سوزان لئونارد و دایان نگرا؛ صفحه ۷۶undefined #کری_فریس #کریس_روجک #الیور_دریسنز #جاشوا_گامسون ؛ #فردین_علیخواه | #گل_آذین
undefined #دریچه #فرهنگ_شهرت #سلبریتی
undefined @Celebrity_Culture

۱۸:۳۱

۵۳undefined
ستارگانی که به‌عنوان «معمولی» تعریف می‌شوند (و در جمله‌پردازی مجلۀ سرگرمی یو.اس. ویکلی از ستاره به‌خوبی مشهود است: آن‌ها دقیقاً شبیه خود ما هستند)، نوعاً با حس قوی‌تری از پیوند با عموم حامیانشان برخوردارند، تأثیری که منتقد فیلم، ریچارد شیکل، آن را «توهم صمیمیت» می‌نامد.


undefined #کتاب #جامعه‌شناسی_سلبریتیundefined مقاله ستارگی و سلبریتی، سوزان لئونارد و دایان نگرا؛ صفحه ۷۹undefined #کری_فریس #کریس_روجک #الیور_دریسنز #جاشوا_گامسون ؛ #فردین_علیخواه | #گل_آذین
undefined #دریچه #فرهنگ_شهرت #سلبریتی
undefined @Celebrity_Culture

۲۰:۲۳

۵۴undefined
بررسی‌هایی از قرار معلوم «پشت صحنه‌ای» (کاری مرسوم در میان اولین نشریات تبلیغی مانند فتوپلی)، جایی‌که ستاره‌ها از تمایلشان در مراقبت از زندگی شخصی، خانه و خانواده‌شان صحبت می‌کنند، به تضعیف این پنداشت انجامید که ستاره‌ها دور از دسترس و نخبه‌گرا هستند و بار دیگر به مخاطبان دربارۀ پایبندی‌شان به اصول اخلاقی اطمینان داد. با وجود این، امکان دسترسی [آسان] به زندگی [خصوصی] ستاره‌ها (برای مثال از آن‌ها اغلب در خانۀ‌شان، عکس‌برداری می‌شد)، به‌طور معمول با نیاز به حفظ تصویری پرجلال و شکوه از ستاره متعادل می‌شد.


undefined #کتاب #جامعه‌شناسی_سلبریتیundefined مقاله ستارگی و سلبریتی، سوزان لئونارد و دایان نگرا؛ صفحه ۸۰undefined #کری_فریس #کریس_روجک #الیور_دریسنز #جاشوا_گامسون ؛ #فردین_علیخواه | #گل_آذین
undefined #دریچه #فرهنگ_شهرت #سلبریتی
undefined @Celebrity_Culture

۲۰:۲۱

۵۵undefined
قرن بیست‌ویکم شاهد ظهور ستارۀ زن تبدیل‌شده به متخصص سبک زندگی است که به‌نوبۀ خود مجموعه‌ای از محصولاتی را به فروش می‌رساند که همگی ذیل برند او جمع شده‌اند. ... استفادۀ این ستاره‌ها از رسانه‌های اجتماعی برای اتصال به مردم (و تبلیغ محصولاتشان) ممکن است چنین به نظر برسد که ضرورت‌های (تکنولوژیکی و مصرف گرایانۀ) موجود در خصوص فانتزی‌هایی مانند وابستگی، موجب افزایش تعلق و ارتباط بین سلبریتی‌ها و عموم طرفدارانشان شود، چراکه رسانه‌های اجتماعی خلق و تولید آنچه را که الیزابت السسور «متون ستاره‌ای اتصال» نامید آسان می‌کنند.


undefined #کتاب #جامعه‌شناسی_سلبریتیundefined مقاله ستارگی و سلبریتی، سوزان لئونارد و دایان نگرا؛ صفحه ۸۴undefined #کری_فریس #کریس_روجک #الیور_دریسنز #جاشوا_گامسون ؛ #فردین_علیخواه | #گل_آذین
undefined #دریچه #فرهنگ_شهرت #سلبریتی
undefined @Celebrity_Culture

۱۹:۲۴

۵۶undefined
سلبریتی اینترنتی حتی با شدت بیشتری بر پایۀ توهم صمیمیت شکل می‌گیرد، آن‌طوری که نه از طریق قاعد‌ه‌مندی تلویزیون، که به‌وسیلۀ دسترسی به رفتارهای خصوصی و پشت‌صحنه بیان می‌شود. شهرت مبتنی بر اینترنت، به اصالت خود-ابرازی ستاره و به برداشتی از صمیمیت وابسته است که از طریق امکان بالقوۀ تعامل تجربه می‌شود تا به واسطۀ یک آشنایی ساده.


undefined #کتاب #جامعه‌شناسی_سلبریتیundefined مقاله ستارگی و سلبریتی، سوزان لئونارد و دایان نگرا؛ صفحه ۸۹undefined #کری_فریس #کریس_روجک #الیور_دریسنز #جاشوا_گامسون ؛ #فردین_علیخواه | #گل_آذین
undefined #دریچه #فرهنگ_شهرت #سلبریتی
undefined @Celebrity_Culture

۹:۳۶

thumnail
undefined نشست تخصصی: سلبریتی‌ها از نگاه مردمundefined بررسی یافته‌های پیمایش "سنجش دیدگاه مردم درباره فرهنگ سلبریتی و هواداری در ایران"
undefined زمان: چهارشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۳undefined ساعت: ۹ الی ۱۲undefined مکان: تهران، خیابان پاسداران، روبروی پارک نیاوران (ضلع جنوبی)، پلاک ۸۰۲، ساختمان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، طبقه نهم، سالن امام خمینی (ره)
در این نشست، یافته‌های پیمایش "سنجش دیدگاه مردم درباره فرهنگ سلبریتی و هواداری در ایران" که در آبان ۱۴۰۳ منتشر شده، مورد تحلیل قرار می‌گیرد.
undefined متن کامل گزارش: https://rc.majlis.ir/fa/report/show/1820449
undefined سخنرانان:دکتر علی‌اصغر پورمحمدی (معاون اسبق سیمای سازمان صداوسیما)دکتر مسعود کوثری (استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران)دکتر عبدالله بیچرانلو (دانشیار گروه ارتباطات دانشگاه تهران)دکتر رضا مستمع (پژوهشگر دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس)دکتر وحید کشافی‌نیا (عضو هیئت‌علمی افکارسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس)دبیر نشست:دکتر محمدجواد بادین‌فکر (مدیر پژوهش افکارسنجی ملت)
undefined هماهنگی:09173423500 (آقای موسوی)
شرکت در این نشست برای عموم رایگان است undefined
افکارسنجی ملتundefined @mellat_pollingundefined

۱۷:۵۱

بازارسال شده از پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
thumnail
undefined شهرت زنانه در میان خوانندگان زن موسیقی رپ فارسی»
undefined منتخبی از ارائه‌های پنل‌های همایش ملی فرهنگ شهرت
undefined داوود طالقانیundefinedدر آثار این خوانندگان مسئله اصلی بر سر هویت و آزادی زنانه است و شهرت خود را با آزادی‌های زنانه گره می‌زنند...
#هفته_پژوهش#موسیقی#رپ_فارسی#شهرت_زنانه#هویت_زنانه #همایش_ملی_فرهنگ_شهرت#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی

@clbconf_ut@rcica

۱۷:۴۹

بازارسال شده از پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
thumnail
undefined تنظیم‌گری تبلیغات سلبریتی‌ها در هند
undefinedبه مناسبت هفته پژوهش منتخبی از ارائه‌های پنل‌های همایش ملی فرهنگ شهرت
undefined سید محمدرضا دادگسترundefinedسلبریتی‌ها در زیست اقتصادی جامعه نقش بسیار پررنگی دارند و می‌توانند مصرف مردم را هدایت کنند. اینکه چطور می‌توانیم پیامد‌ها و اثرات مخرب این مسئله را کنترل کنیم وارد حوزه تنظیم‌گری می‌شود.شورای استانداردهای تبلیغاتی هند (ASCI) یکی از نمونه‌های موفق در حوزه تنظیم‌گری تبلیغات سلبریتی‌ها است...
#هفته_پژوهش #تنظیم‌گری#سلبریتی#تبلیغات#زیست_اقتصادی #همایش_ملی_فرهنگ_شهرت#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی

@clbconf_ut@rcica

۱۷:۴۹

بازارسال شده از پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
thumnail
undefined تاملی در نقض حریم خصوصی کودکان اینفلوئنسر
undefinedبه مناسبت هفته پژوهش منتخبی از ارائه‌های پنل‌های همایش ملی فرهنگ شهرت
undefined زهرا رضانیاundefinedدر اینستاگرام کودکان اینفلوئنسر ایرانی دو وجه از حریم خصوصی نقض می‌شود، یکی جنبه فیزیکی و به‌طور خاص بدن کودک و دیگری حریم خصوصی در حوزه اطلاعات است که داده‌های کودکان به اشتراک گذاشته می‌شود. سوءاستفاده با عنوان ارضای نیازهای کودکان در حال انجام است...
#هفته_پژوهش #حریم_خصوصی #قانون #عرف #کودک#اینستاگرام#اینفلوئنسر #همایش_ملی_فرهنگ_شهرت#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی

@clbconf_ut@rcica

۱۷:۴۹

بازارسال شده از پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
thumnail
undefined هم‌وندی میل: کاوشی از حضور اینفلوئنسرهای ایرانی در اینستاگرام
undefinedبه مناسبت هفته پژوهش منتخبی از ارائه‌های پنل‌های همایش ملی فرهنگ شهرت
undefinedحامد طاهری‌کیاundefinedما اکنون در دوران پساانسان‌گرایی به سر می‌بریم. چگونه نیرو‌های انسانی با نیرو‌های غیرانسانی تنیده می‌شوند‌؟اینفلوئنسر یک موقعیت تاثیرگذار است که دارای قدرت تولید و ساطع کردن آن است.اینفلوئنسر موقعیت ویژه‌ای است که انگشت من را بر روی صفحه گوشی بالا و پایین می‌کند، به‌طور ویژه می‌تواند نظام حواس من را درگیر خودش کند. من اسم این را می‌گذارم ماشین میل...
#هفته_پژوهش#علوم‌اجتماعی #اینستاگرام#اینفلوئنسر#تنیدگی#تکنولوژی_دیجیتال#پدیده_اجتماعی #همایش_ملی_فرهنگ_شهرت#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی

@clbconf_ut@rcica

۱۷:۴۹

بازارسال شده از پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
thumnail
undefined موفقیت نمایشی زنان بلاگر مذهبی اینستاگرام
undefinedبه مناسبت هفته پژوهش منتخبی از ارائه‌های پنل‌های همایش ملی فرهنگ شهرت
undefined مریم صادقیانundefinedدر حال حاضر بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی را زنان تشکیل می‌دهند. تعدادی از این زنان با ابراز هویت مذهبی، اعتقادی و دینی خودشان می‌توانند گروهی از افراد را تحت تاثیر بیشتری قرار بدهند‌.برساخت مالی و مرجعیت انگیزشی دو مضمون فراگیر این صفحات هستند که منجر به برساخت زن بلاگر مذهبی شده است. این برساختی که از موفقیت نشان می‌دهند باعث بروز یک مرجعیت فکری شده است...
#هفته_پژوهش#علوم‌اجتماعی #اینستاگرام#اینفلوئنسر#بلاگر#بلاگر_مذهبی#شبکه_اجتماعی #همایش_ملی_فرهنگ_شهرت#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی

@clbconf_ut@rcica

۱۷:۴۹

بازارسال شده از پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
thumnail
undefined تحلیل گفتمان روان‌شناسی اینستاگرامی
undefinedبه مناسبت هفته پژوهش منتخبی از ارائه‌های پنل‌های همایش ملی فرهنگ شهرت
undefined*شیما فرزادمنش*undefinedدر شبکه تصویرمحور اینستاگرام، ساختارهای معنایی از طریق تولیدکنندگان پیام یا اینفلوئنسرها در حال شکل‌گرفتن است‌.در این میدان و سلسله مراتب، روانشناس-سلبریتی‌ها جایگاه خیلی بالایی دارند، از نفوذ کلامی برخوردارند و به منابع اقتدار متعددی دسترسی دارند. در این فضا تقلیل درمان‌گری به نمایش شکل می‌گیرد و ارزش محتوا بر اساس پسند مخاطب تعیین می‌شود...
#هفته_پژوهش#علوم‌اجتماعی #اینستاگرام#اینفلوئنسر#بلاگر#روانشناسی#شبکه_اجتماعی#درمانگری#روانشناس_سلبریتی #همایش_ملی_فرهنگ_شهرت#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی

@clbconf_ut@rcica

۱۷:۴۹

بازارسال شده از پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
thumnail
undefined سلبریتی به‌مثابه کارگزار حافظه
undefinedبه مناسبت هفته پژوهش منتخبی از ارائه‌های پنل‌های همایش ملی فرهنگ شهرت
undefined مهدی کاشفی‌فردundefinedتاثیر سیاسی سلبریتی‌ها و اینکه سلبریتی به‌مثابه یک کنشگر و بازیگر سیاسی فعالیت می‌کند در تجربه ملموس ما حضور دارد. نمی‌توانیم سیاست حافظه را جدای از فضای رسانه در نظر بگیریم، لذا رسانه‌ها یکی از ابزارهای قدرتمند در بیان داستان‌ها و روایت‌های ملی هستند و به‌عنوان کارگزار حافظه می‌شود از آنها نام برد.سلبریتی‌ها اگر در خدمت روایت ملی باشند، برای مخاطب گرایش‌های جهانی می‌سازند...
#هفته_پژوهش#علوم‌اجتماعی #اینستاگرام#سلبریتی#بلاگر#روایت#شبکه_اجتماعی#فرهنگ#ارتباطات #همایش_ملی_فرهنگ_شهرت#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی

@clbconf_ut@rcica

۱۷:۴۹