Civil808_Admin
دوستان این قضیه که قبلا نیویورک تایمز با شگفتی خبرش را درج کرده بود و من هم در اینجا تحلیلم از این خبر را آورده بودم مثل اینکه خیلی جدیه و تو توافق نامه نهایی هم لحاظ شده: Pro-Israel Senator Lindsey Graham, who is close to U.S. President Donald Trump, welcomed the emerging agreement with Iran but emphasized in a post on X that "I hope it will be significantly different from Obama's deal. Giving the current regime $300 billion for reconstruction is like a Marshall Plan to rebuild Germany if the Nazis were still in power. Regarding the nuclear program, Trump's red line was zero enrichment, and I hope that's still the case." Graham added: "Any deal with Iran must receive congressional approval." https://www.ynetnews.com/article/rvi671kv7 سناتور لیندزی گراهام:
ایدهٔ یک صندوق بازسازی ۳۰۰ میلیارد دلاری، با توجه به اینکه چه کسی در ایران مسئول است، به نظر بیتوجه میآید
این مانند طرح مارشال برای آلمان است در حالی که نازیها هنوز در قدرت هستند. تو یادداشت هفتمم به آن پرداختم که چه تبعاتی در افزایش شکاف طبقاتی در داخل ایران به جا خواهد گذاشت: https://ble.ir/civil808_admin/2571566097876090120/1780056353806
دوستان این قضیه که قبلا نیویورک تایمز با شگفتی خبرش را درج کرده بود و من هم در اینجا تحلیلم از این خبر را آورده بودم مثل اینکه خیلی جدیه و تو توافق نامه نهایی هم لحاظ شده:https://www.ynetnews.com/article/rvi671kv7
سناتور لیندزی گراهام:
ایدهٔ یک صندوق بازسازی ۳۰۰ میلیارد دلاری، با توجه به اینکه چه کسی در ایران مسئول است، به نظر بیتوجه میآید این مانند طرح مارشال برای آلمان است در حالی که نازیها هنوز در قدرت هستند.
قشنگ معلومه نشستن دور هم چنین دیالوگی داشتن:
این طرفی:خوب این انرژی هسته ای که به ناف ما چسبیده اینو که اصلا حرفشو نزن، نیابتی که اصلا برادر های ما هستن اصلا نبینم دیگه اسمشو به زبون بیاری،از اونور هم تنگه هرمز که حالا یک تعداد اونجا دارن هر شب کشته میشن اینم شما دو سه شب دیگه ادامشو انجام بدی دیگه خودتون زحمت آتش به اختیار های مارو هم میکشید و خلاصه تنگه باز میشهحالا این وسط میمونه غرامت جنگی.
اون طرفی:پشت گوشتونو دیدی رنگ پول غرامت ما رو هم دیدی ، فکر کردی من اوبامای احمقم.
این طرفی:حالا که اینطوری شد پس بزن که خوب میزنیم
اون طرفی: صبر کن، صبر کن بهت یک پیشنهاد میدم ،رد خور نداره300 میلیارد دلار برات سرمایه گذاری میکنم تو شهر تهران ساخت و ساز کن چی از این بهتر میخوای؟
این طرفی:حالا این شد یه چیزی . حداقل 300 میلیارد میاد تو اقتصادمون، از اینور هم عرضه ساخت بالا میره احتمالا قیمت تقاضا هم میاد پایین کلی هم شغل تو این بحران ایجاد میشه، پس چی از این بهتر. آقا پولو رد کن بیاد که فعلا تا هیچکی هیچی نفهمیده ما بریم ژنو تفاهم رو ببندیم و تمام کنیم بره.
خلاصه داستان اینه دوستان. به نظرتون این وسط معامله کی سرش کلاه رفته؟
برای اینکه موضوع را بدونید بایست از نرخ بهره وری براتون بگم Exploitation rateتو این پست قدری راجع بهش براتون توضیح دادم:https://ble.ir/civil808_admin/7425267868227912672/1780931510957
متاسفانه تو این مملکت همه پروفسور و برند استاد تحلیل گر هستند هیچکی حوصله خوندن متن های اینچینی مثل من رو نداره. اصلا چه کاریه زنده بگذارن مارو که بشینیم تحلیل چپ گرایانه کنیم براشون. همینکه منت گذاشتن تو این سال ها زنده نگهمون داشتن خودش کلیه. اما بگذارید حداقل چند تا جمله بگم ذهنتون رو درگیر کنه.موضوع خلاصه اش اینه:کشور که دیگه زیر ساخت انرژی به اون صورت نداره. لشکری از بیکاران در این رکود تورمی روی هم انباشت شده، ملت از کارآفرینی و کار درست حسابی برگشتن به ساخت و ساز خونه کلنگی ارث پدریشون، دولت هم که ارز دلاری صادراتی اش در حال ته کشیدنه خوب حالا بایست یکجا این بیکاران سر و سامان داده بشن و کجا بهتر از صنعت ساختمان.
این همه برای این عزیزان دارم فریاد میزنم که آقا شما به Expansion در صنعت ساختمان نیاز دارید تاحالا که یک آدم حسابی پیدا نشده از من بپرسه آقا موضوع چیه حداقل اگه طرحی داری راهکاری داری پروپوزالتو بده بخونم.حالا بیایین ببینید.نتیجه این همه جهل و نادانی که البته آمیخته به ناچاری است که دیگه گزینه دیگه ای جز قبول این شرط ترامپ برای تفاهم نامه باقی نمونده میشه همین.
از اون طرف آقای ترامپ و ویتکاف دارن از نرخ بهره وری ملت تو به عنوان برده سوء استفاده میبرن و تو هم میگی خوب اشکالش چیه ما هم بیکار هامون شغل پیدا میکنن، قیمت مسکنمون قراره بیاد پایینآره وقتی هیچی از تاریخ اقتصاد مسکن تو دنیا ندونی همین سطح هست تحلیلت. کجا رو دیدی با سرمایه گذاری در انبوه سازی مسکن قیمت مسکن بیاد پایین. قبلا در یادداشت مربوط به تفاهم نامه راجع بهش نوشتم که موضوع به اوراق بهادار رهن مسکن و ربط آن به مدیریت ریسک در بالا رفتن مداوم قیمت زمین و مسکن مربوط است. حالا باز یک عده از جهل و نادانی مردم سوء استفاده کنن همین استدلال های آبکی خودشون رو به خورد ملت بدهند که نه ما مالیات خانه خالی میگیریم نگران نباشید. نه خیربا کالا سازی مسکن چه خواهید کرد؟پول سرمایه گذاری refund داره و اون بازپرداخت روی اضافه بهای قیمت زمین و مسکن حساب کرده عاشق چشم و ابروی تو که نیست که بیاد بهت غرامت جنگی بدهاصلا حالیتون هست داره چی میشه؟اگه نمیدونید از یکی که تحقیق کرده بپرسید این حداقل کاری است که میتونید بکنید اگر هم که میدونید و نمیپرسید خفه خون بگیرید و به این تحقیرتان در پذیرش این بند از تفاهم نامه با ذلت تن بدهید.
مجتبی اصغرینویسنده «زلزله مسکن»@Civil808_Admin
گروه Civil808 : تعاملات B2B مهندسان صنعت ساختمانble.ir/join/FHJnJMchmd
سناتور لیندزی گراهام:
قشنگ معلومه نشستن دور هم چنین دیالوگی داشتن:
این طرفی:خوب این انرژی هسته ای که به ناف ما چسبیده اینو که اصلا حرفشو نزن، نیابتی که اصلا برادر های ما هستن اصلا نبینم دیگه اسمشو به زبون بیاری،از اونور هم تنگه هرمز که حالا یک تعداد اونجا دارن هر شب کشته میشن اینم شما دو سه شب دیگه ادامشو انجام بدی دیگه خودتون زحمت آتش به اختیار های مارو هم میکشید و خلاصه تنگه باز میشهحالا این وسط میمونه غرامت جنگی.
اون طرفی:پشت گوشتونو دیدی رنگ پول غرامت ما رو هم دیدی ، فکر کردی من اوبامای احمقم.
این طرفی:حالا که اینطوری شد پس بزن که خوب میزنیم
اون طرفی: صبر کن، صبر کن بهت یک پیشنهاد میدم ،رد خور نداره300 میلیارد دلار برات سرمایه گذاری میکنم تو شهر تهران ساخت و ساز کن چی از این بهتر میخوای؟
این طرفی:حالا این شد یه چیزی . حداقل 300 میلیارد میاد تو اقتصادمون، از اینور هم عرضه ساخت بالا میره احتمالا قیمت تقاضا هم میاد پایین کلی هم شغل تو این بحران ایجاد میشه، پس چی از این بهتر. آقا پولو رد کن بیاد که فعلا تا هیچکی هیچی نفهمیده ما بریم ژنو تفاهم رو ببندیم و تمام کنیم بره.
خلاصه داستان اینه دوستان. به نظرتون این وسط معامله کی سرش کلاه رفته؟
برای اینکه موضوع را بدونید بایست از نرخ بهره وری براتون بگم Exploitation rateتو این پست قدری راجع بهش براتون توضیح دادم:https://ble.ir/civil808_admin/7425267868227912672/1780931510957
متاسفانه تو این مملکت همه پروفسور و برند استاد تحلیل گر هستند هیچکی حوصله خوندن متن های اینچینی مثل من رو نداره. اصلا چه کاریه زنده بگذارن مارو که بشینیم تحلیل چپ گرایانه کنیم براشون. همینکه منت گذاشتن تو این سال ها زنده نگهمون داشتن خودش کلیه. اما بگذارید حداقل چند تا جمله بگم ذهنتون رو درگیر کنه.موضوع خلاصه اش اینه:کشور که دیگه زیر ساخت انرژی به اون صورت نداره. لشکری از بیکاران در این رکود تورمی روی هم انباشت شده، ملت از کارآفرینی و کار درست حسابی برگشتن به ساخت و ساز خونه کلنگی ارث پدریشون، دولت هم که ارز دلاری صادراتی اش در حال ته کشیدنه خوب حالا بایست یکجا این بیکاران سر و سامان داده بشن و کجا بهتر از صنعت ساختمان.
این همه برای این عزیزان دارم فریاد میزنم که آقا شما به Expansion در صنعت ساختمان نیاز دارید تاحالا که یک آدم حسابی پیدا نشده از من بپرسه آقا موضوع چیه حداقل اگه طرحی داری راهکاری داری پروپوزالتو بده بخونم.حالا بیایین ببینید.نتیجه این همه جهل و نادانی که البته آمیخته به ناچاری است که دیگه گزینه دیگه ای جز قبول این شرط ترامپ برای تفاهم نامه باقی نمونده میشه همین.
از اون طرف آقای ترامپ و ویتکاف دارن از نرخ بهره وری ملت تو به عنوان برده سوء استفاده میبرن و تو هم میگی خوب اشکالش چیه ما هم بیکار هامون شغل پیدا میکنن، قیمت مسکنمون قراره بیاد پایینآره وقتی هیچی از تاریخ اقتصاد مسکن تو دنیا ندونی همین سطح هست تحلیلت. کجا رو دیدی با سرمایه گذاری در انبوه سازی مسکن قیمت مسکن بیاد پایین. قبلا در یادداشت مربوط به تفاهم نامه راجع بهش نوشتم که موضوع به اوراق بهادار رهن مسکن و ربط آن به مدیریت ریسک در بالا رفتن مداوم قیمت زمین و مسکن مربوط است. حالا باز یک عده از جهل و نادانی مردم سوء استفاده کنن همین استدلال های آبکی خودشون رو به خورد ملت بدهند که نه ما مالیات خانه خالی میگیریم نگران نباشید. نه خیربا کالا سازی مسکن چه خواهید کرد؟پول سرمایه گذاری refund داره و اون بازپرداخت روی اضافه بهای قیمت زمین و مسکن حساب کرده عاشق چشم و ابروی تو که نیست که بیاد بهت غرامت جنگی بدهاصلا حالیتون هست داره چی میشه؟اگه نمیدونید از یکی که تحقیق کرده بپرسید این حداقل کاری است که میتونید بکنید اگر هم که میدونید و نمیپرسید خفه خون بگیرید و به این تحقیرتان در پذیرش این بند از تفاهم نامه با ذلت تن بدهید.
مجتبی اصغرینویسنده «زلزله مسکن»@Civil808_Admin
گروه Civil808 : تعاملات B2B مهندسان صنعت ساختمانble.ir/join/FHJnJMchmd
۶K
۱۷:۵۶