سلام خدمت همه دوستان عزیز. امیدوارم هرجا که هستید در نهایت تندرستی به سر ببرید. 
🟢 با توجه به شرایط پیش آمده و اینکه ممکنه دسترسی ما به پیامرسانهایی مثل تلگرام یا شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام از دست بره لازمه برای حفظ ارتباط با شما عزیزان راههای جایگزینی داشته باشیم.
🟣 بنابراین تصمیم گرفتم که این کانال رو راه اندازی کنم. مطالب آموزش زبان انگلیسی، آموزش زبان فرانسه و آموزش ریاضی در این کانال به اشتراک گذاشته میشه.
درسهای گرامر رو هم به طور روزانه همین جا میذاریم.
با تشکراسماعیل اصلانی دیرانلو
🟢 با توجه به شرایط پیش آمده و اینکه ممکنه دسترسی ما به پیامرسانهایی مثل تلگرام یا شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام از دست بره لازمه برای حفظ ارتباط با شما عزیزان راههای جایگزینی داشته باشیم.
🟣 بنابراین تصمیم گرفتم که این کانال رو راه اندازی کنم. مطالب آموزش زبان انگلیسی، آموزش زبان فرانسه و آموزش ریاضی در این کانال به اشتراک گذاشته میشه.
با تشکراسماعیل اصلانی دیرانلو
۱۷:۱۰
🟣 چرا هندسه میخوانیم؟
چرا هندسه میخوانیم؟ آیا هندسه همانند حسابان کاربرد مستقیم در رشتههای مهندسی، اقتصاد و … دارد؟ و اگر نه، آیا هدف دیگری پشت آن نهفته است؟
اغلب ما فکر میکنیم وقتی چیزی را در دبیرستان به ما میآموزند باید مستقیماً ربطی به یک فن یا حرفه داشته باشد. انگار آموختن دروسی مانند هندسه و حسابان، مثل یادگیری کار با آچار و یا پیچگشتی است که مستقیم در جایی کاربرد داشته باشد.
در مورد درس ریاضی و به ویژه درس هندسه، آموزش درست فکر کردن، از خود یادگیری قواعد و قضایای ریاضی مهمتر هستند. شما شاید چند سال بعد قضیۀ لولا یا قواعد انتگرالگیری را فراموش کنید، ولی اگر شیوۀ آموزش دبیرستان درست بوده باشد، طبیعتاً باید شیوۀ درست فکر کردن را آموخته باشید.
در این جا به ۲ هدف اشاره میکنیم که از جملۀ مهمترین اهداف در آموزش هندسه (و به طور کلی ریاضیات) هستند.
اولین چیزی که در درس هندسه یاد میگیریم این است که شکل ظاهری مبنای قضاوت نیست! کسی که شکلی را رسم میکند هیچ اجباری ندارد که تمام ساقها و زاویهها را با اندازه و نسبت واقعی رسم کند. اشکال هندسی نقشههای معماری و عمران نیستند که نسبتها به طور دقیق رسم شوند. در هندسه، شکل هیچ مبنایی ندارد و فقط نقش یک راهنمای شهودی را دارد که به ما کمک میکند یک تصور از مسأله داشته باشیم.
این نوع نگرش به ما میآموزد که از خطای دید و همچنین خطاهای ذهنی دوری بورزیم.
دوم اینکه مبنای کار ما در هندسه این است که فرضهای مسأله را به درستی درک کنیم و با استدلال دقیق منطقی به جواب مسئله برسیم.
این نوع نگرش هم به ما میآموزد که فرق بین استدلال درست و مغالطه را بدانیم.خاطراتی که در لینکدین، اینستاگرام و فیسبوک کامنت کرده بودید رو در لینک زیر بخونید:
https://esmaeil.blog/چرا-هندسه-میخوانیم؟-خاطرات-هندسه/
چرا هندسه میخوانیم؟ آیا هندسه همانند حسابان کاربرد مستقیم در رشتههای مهندسی، اقتصاد و … دارد؟ و اگر نه، آیا هدف دیگری پشت آن نهفته است؟
اغلب ما فکر میکنیم وقتی چیزی را در دبیرستان به ما میآموزند باید مستقیماً ربطی به یک فن یا حرفه داشته باشد. انگار آموختن دروسی مانند هندسه و حسابان، مثل یادگیری کار با آچار و یا پیچگشتی است که مستقیم در جایی کاربرد داشته باشد.
در مورد درس ریاضی و به ویژه درس هندسه، آموزش درست فکر کردن، از خود یادگیری قواعد و قضایای ریاضی مهمتر هستند. شما شاید چند سال بعد قضیۀ لولا یا قواعد انتگرالگیری را فراموش کنید، ولی اگر شیوۀ آموزش دبیرستان درست بوده باشد، طبیعتاً باید شیوۀ درست فکر کردن را آموخته باشید.
در این جا به ۲ هدف اشاره میکنیم که از جملۀ مهمترین اهداف در آموزش هندسه (و به طور کلی ریاضیات) هستند.
https://esmaeil.blog/چرا-هندسه-میخوانیم؟-خاطرات-هندسه/
۱:۱۳
16_گذشته استمراری.pdf
۲۴۲.۳۵ کیلوبایت
درس شانزدهم گرامر انگلیسی: گذشته استمراری
این درس تا جمعه در کانال هست و بعد حذف میشه.
همیشه در لحظه زندگی کنید و کارها رو به بعد موکول نکنید.
این درس تا جمعه در کانال هست و بعد حذف میشه.
همیشه در لحظه زندگی کنید و کارها رو به بعد موکول نکنید.
۹:۰۹
مقدار زاویه ایکس را از روی دادههایی که در شکل هست بیابید.
۹:۲۷