به خانه که رسیدم. اسماعیل این دو را به من هدیه داد. تشکر کردم. گفت روز پدر مبارک. دوباره تشکر کردم. گفت گل که کاغذی است هیچ! ولی «جوهر» این خودکار تمام نمیشود، هر چقدر خواستی رمان بنویس.
#اسماعیل#روز_پدر#هدیه_روز_پدر@dizgah
#اسماعیل#روز_پدر#هدیه_روز_پدر@dizgah
۱۲:۱۷
داوری اخلاقی و سیاسی نمیکنم با نگاه پدیدارشناسنانه مینگرم. شیخ کاظم صدیقی (دامت افاضاته) به نظرم یکی از نمادهای نیستانگاری دینی است که بعد از انقلاب در تاریخ انسان ایرانی نمایان شده است. چون ایشان بدون اینکه «وجود معنوی» یا «معنویت وجودی» داشته باشد با تمام امکانهای تصویری و صوری در ایران معاصر با ژست و فیگورِ معنوی ظهور کرده است. رحمت خدا بر او.
#نیست_انگاری_دینی#بود_علیه_نمود#بیروط#ابوالبرکات_ربانی@dizgah
#نیست_انگاری_دینی#بود_علیه_نمود#بیروط#ابوالبرکات_ربانی@dizgah
۵:۵۴
صبح امروز در بیابان به اسکلت بُزی بر خوردم که گرگها شکارش کرده بود و گوشتش را خورده بود. شاخهایش چشمم را گرفت، بُریدم برای خودم. بیابان پر عطا است، و آن به آن بیانگردان در معرض این عطایا. شاخها را که به خانه آوردم اسماعیل با دیدن آنها ذوق زدگی گفت: «کاش آدمها هم شاخ داشتند.»
#بیابان_گردی#شاخ_بز#شاخها_و_آدمها@dizgah
#بیابان_گردی#شاخ_بز#شاخها_و_آدمها@dizgah
۱۸:۰۱
در شبکه افق این دو نفر نشستهاند به نقد بیروط. هر دو ناکام از تقرب به «امر رمان» و لنگ در عناصر ابتدایی داستان و غافل از اینکه «فهم» شرط لازم نقد است. این دو نفر من را به یاد آن بچههایی در «خَسی در میقات» آل احمد انداختند که بعد از قربانی کردن حاجیان با چاقوی کُند و کهنه میرسند با گوشت و استخوان، بازی میکنند بدون اینکه امکان یا استعداد قربان کردن یا استفاده از گوشت تازه داشته باشند. برای این دو اقبال و کام آرزومندم.
#خُصی_در_میقات#خسی_در_میقات#بیروط#رمان_بیروط
@dizgah
#خُصی_در_میقات#خسی_در_میقات#بیروط#رمان_بیروط
@dizgah
۴:۴۸
بعد از چاپ پایی در غزه یک نفر از آیندهی مقاومت پرسید. پاسخ؛ مقاومت آینده ندارد، چون خودش آینده است.
#پایی_در_غزه#آینده_مقاومت#پرسش_از_مقاومت#سوره_مهر@dizgah
#پایی_در_غزه#آینده_مقاومت#پرسش_از_مقاومت#سوره_مهر@dizgah
۴:۴۸
انتشار "سمانتیکِ سلوک: تحلیلِ سمانتیکیِ داستانِ بلند «طوطی و تاول»" نوشته یوسف شیخی در خبرگزاری تسنیم
⬇️⬇️⬇️⬇️https://www.tasnimnews.com/fa/news/1403/11/07/3244432/یادداشت-طوطی-و-تاول-و-سمانتیکِ-سلوک
⬇️⬇️⬇️⬇️https://www.tasnimnews.com/fa/news/1403/11/07/3244432/یادداشت-طوطی-و-تاول-و-سمانتیکِ-سلوک
۱۸:۳۴
«یک چالش ریاضی-الهیاتی با اسماعیل»
اسماعیل شُمارش اعداد را یاد گرفته. امروز برای بار چندم پرسید، آخِرین عدد کدام است؟ گفتم «آخِرین نیست» گفت: «نیست یا تو نمیدانی؟» گفتم: «هیچ کس نمیداند.» گفت:«خدا هم نمیداند؟» گفتم:«خدا آخِر همهی چیزهاست حتی عددها.»گفت:«تو که گفتی نیست، یعنی خدا نیست.» گفتم: «خدا هست.» گفت: «پس آخرین عدد هم هست.»سکوت کردم. وقتی حرف از خدا یا خدایان به میان میآید بهترین عمل، سکوت است. چرا؟
#هست_یا_نیست#اسماعیل#آخر_اعداد#چالش_ریاضی_الهیاتی
@dizgah
اسماعیل شُمارش اعداد را یاد گرفته. امروز برای بار چندم پرسید، آخِرین عدد کدام است؟ گفتم «آخِرین نیست» گفت: «نیست یا تو نمیدانی؟» گفتم: «هیچ کس نمیداند.» گفت:«خدا هم نمیداند؟» گفتم:«خدا آخِر همهی چیزهاست حتی عددها.»گفت:«تو که گفتی نیست، یعنی خدا نیست.» گفتم: «خدا هست.» گفت: «پس آخرین عدد هم هست.»سکوت کردم. وقتی حرف از خدا یا خدایان به میان میآید بهترین عمل، سکوت است. چرا؟
#هست_یا_نیست#اسماعیل#آخر_اعداد#چالش_ریاضی_الهیاتی
@dizgah
۴:۱۷
بازارسال شده از عبارات | یوسف شیخی
♦️تاریخِ خُردِ رُخدادِ ۵۷ در خَلسۀ خِرَدِ «رمان-تاریخ»: تحلیلی انتقادی دربارۀ رمان «سورۀ آفِلین»
✍️به قلم: یوسف شیخی۱۱ بهمن ۱۴۰۳
وقایع این رمان در شب ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ خورشیدی اتفاق می افتد. تحلیل انتقادی من درباره این کتاب را در قالب یک مقاله خواهید خواند.آدرس متن کامل:👇👇👇 https://sheykhiyusef.blog.ir/1403/11/14/www.sheykhiyusef.blog.ir.99#سوره_آفلین#رخداد_۵۷#تحلیل_انتقادی#جیگون_کیم#ابراهیم_اکبری_دیزگاه#یوسف_شیخی
@sheykhi_yusef63
✍️به قلم: یوسف شیخی۱۱ بهمن ۱۴۰۳
وقایع این رمان در شب ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ خورشیدی اتفاق می افتد. تحلیل انتقادی من درباره این کتاب را در قالب یک مقاله خواهید خواند.آدرس متن کامل:👇👇👇 https://sheykhiyusef.blog.ir/1403/11/14/www.sheykhiyusef.blog.ir.99#سوره_آفلین#رخداد_۵۷#تحلیل_انتقادی#جیگون_کیم#ابراهیم_اکبری_دیزگاه#یوسف_شیخی
@sheykhi_yusef63
۲:۴۲
بازارسال شده از عبارات | یوسف شیخی
۲:۴۲
بازارسال شده از عبارات | یوسف شیخی
تاریخِ خُردِ رُخدادِ 57 در خَلسۀ خِرَدِ «رمان-تاریخ» تحلیلی انتقادی دربارۀ سورۀ آفِلین نوشتۀ ابراهیم اکبری دیزگاه- به قلم یوسف شیخی.pdf
۷۳۷.۰۸ کیلوبایت
♦️تاریخِ خُردِ رُخدادِ ۵۷ در خَلسۀ خِرَدِ «رمان-تاریخ»: تحلیلی انتقادی دربارۀ رمان «سورۀ آفِلین»
✍️یوسف شیخی
🔸بریده ای از چکیدۀ مقاله مقالۀ حاضر با رویکرد تحلیل انتقادی به بررسی کتاب «سورۀ آفِلین» به عنوان یکی از مهمترین و متفاوتترین آثار ادبی سالهای اخیر دربارۀ انقلاب اسلامی پرداخته است. نگارنده بر اساس مدل ارائه شده از سوی فیلسوف برجستۀ کرهای، جیگون کیم، با بررسی ساختاری انقلاب اسلامی به مثابه یک رخداد به نتایجی مهم دست یازید، از جمله اینکه رُخداد ۵۷ به وسیلۀ عملکردی میان چهار متغیر (ابژه، حقایق، ویژگی خاص و زمان) تحقق یافته است، به همین روی نگارنده مدعی است که «سورۀ آفِلین» درواقع «رمان-تاریخ» است و نه رمانِ تاریخی، چرا که متون «رمان-تاریخ» قصد دارند تا خواننده را به پرسش درباب حقیقتِ تاریخ رسمی وا دارند و غایتی معرفتشناختی را دنبال میکنند. اکبری دیزگاه به این مسئلۀ بنیادین تذکار میدهد که در تفکر انسان ایرانی، این فره ایزدی است که حکومت می کند نه شخصیت های سیاسی با رویکردهای مختلف اعم از سکولار یا دینی. البته نگارنده ضمن اذعان و عنایت به قوت های «سورۀ آفِلین» در کنشگری مرزی، دو نقد مشخص را بر آن وارد می سازد: اول؛ سرگردانی میان «متن-تحقیق»؛ به مثابه اثری که قصد دارد واقعیت دنیا را بازگو کند، و «متن-تأویل»؛ به مثابه اثری که قصد دارد زمینه ای برای روایتی متکثر و چند صدایی از واقعیت دنیا را ایجاد نماید و دوم: خطر تحویل نگری و غفلت از نقش انسان مثالین ایرانی یا امام در خلق «متن-تأویل» است.
#سوره_آفلین#تحلیل_انتقادی#ابراهیم_اکبری_دیزگاه#یوسف_شیخی
@sheykhi_yusef63
✍️یوسف شیخی
🔸بریده ای از چکیدۀ مقاله مقالۀ حاضر با رویکرد تحلیل انتقادی به بررسی کتاب «سورۀ آفِلین» به عنوان یکی از مهمترین و متفاوتترین آثار ادبی سالهای اخیر دربارۀ انقلاب اسلامی پرداخته است. نگارنده بر اساس مدل ارائه شده از سوی فیلسوف برجستۀ کرهای، جیگون کیم، با بررسی ساختاری انقلاب اسلامی به مثابه یک رخداد به نتایجی مهم دست یازید، از جمله اینکه رُخداد ۵۷ به وسیلۀ عملکردی میان چهار متغیر (ابژه، حقایق، ویژگی خاص و زمان) تحقق یافته است، به همین روی نگارنده مدعی است که «سورۀ آفِلین» درواقع «رمان-تاریخ» است و نه رمانِ تاریخی، چرا که متون «رمان-تاریخ» قصد دارند تا خواننده را به پرسش درباب حقیقتِ تاریخ رسمی وا دارند و غایتی معرفتشناختی را دنبال میکنند. اکبری دیزگاه به این مسئلۀ بنیادین تذکار میدهد که در تفکر انسان ایرانی، این فره ایزدی است که حکومت می کند نه شخصیت های سیاسی با رویکردهای مختلف اعم از سکولار یا دینی. البته نگارنده ضمن اذعان و عنایت به قوت های «سورۀ آفِلین» در کنشگری مرزی، دو نقد مشخص را بر آن وارد می سازد: اول؛ سرگردانی میان «متن-تحقیق»؛ به مثابه اثری که قصد دارد واقعیت دنیا را بازگو کند، و «متن-تأویل»؛ به مثابه اثری که قصد دارد زمینه ای برای روایتی متکثر و چند صدایی از واقعیت دنیا را ایجاد نماید و دوم: خطر تحویل نگری و غفلت از نقش انسان مثالین ایرانی یا امام در خلق «متن-تأویل» است.
#سوره_آفلین#تحلیل_انتقادی#ابراهیم_اکبری_دیزگاه#یوسف_شیخی
@sheykhi_yusef63
۲:۴۲
در مسیر کوه خضر بودیم که مردی لهلهزنان خطاب به من، با اشاره به اسماعیل گفت «این بچه نمیتونه صعود کنه، برگردید.» فاصله که گرفتیم اسماعیل با ملامت گفت بابا چرا بهش نگفتی من کلاس اوّلم، بچّه نیستم. چرا نگفتی «من میتونم.» به قلّه که رسیدیم از آنجا داد زد. «من میتونم» ولی مردِ لهلهی نشنید.
#اسماعیل#کوه_خضر#قم@dizgah
#اسماعیل#کوه_خضر#قم@dizgah
۱۰:۲۸
سوژهی حجاب در هر دورهای با کسی یا در جایی ظاهر میشود، اکنون یک دههای است این سوژه در/با الهام چرخنده ظهور کرده. خانم چرخنده با اصرار و تکرار اکثری بر «حجابِ خود» از امرِ حجاب عبور کرده و در وضعیّت «مُستَحجَب» قرار دارد. مستحجب، لزوماً «باحجاب» نیست بلکه کسی است که با مسأله کردن پوشش از موقف حجاب خارج میشود تا همواره در کانون قرار بگیرد و کشف شود. حال آنکه زنِ محجوب در سنتِ تاریخی همیشه ارادهاش بر پوشیدگی و مُخدّره بودن است به هیچ طریقی تن به آشکارگی نمیدهد.
#سوژه_حجاب#مستحجب#الهام_چرخنده@dizgah
#سوژه_حجاب#مستحجب#الهام_چرخنده@dizgah
۲۲:۳۴
مذاکره را نباید به معامله حوالت داد، اتفاقا در دوره مدرن شکل خشنی از «جنگ» است که در معاهده ظاهر میشود و خونریزیِ پنهان دارد. جنگ اما همیشه ضرورت دارد در انحاء و اشکال مختلف.
#مذاکره_به_مثابه_جنگ@dizgah
#مذاکره_به_مثابه_جنگ@dizgah
۲۰:۵۵
من فکر میکنم تقدیرِ انسان ایرانی در «جنگ_و_مذکراه» آشکار میشود برخلاف گوته در گفتگو با ناپلئون میگوید تقدیرِ انسان مدرن در سیاست ظهور میکند.
#سیاستمدار #تقدیر#مذاکره@dizgah
#سیاستمدار #تقدیر#مذاکره@dizgah
۲۱:۰۶
هو الباقی
درگذشت نابهنگام حمزه پورعلی مایه تاسف و دریغ است. ما پنج سالی همکلاس بودیم که سه سالش در مدرسه شهید یاقوتی جوکندان گذشت، در آن سالها رابطه و نسبتما از همکلاسی عبور کرده بود و در مقام دوستی استقرار داشت. من و حمزه گاهی اوقات مسیر مدرسه_خانه را که با عبور از چند محله حدود هفت کیلومتر پیادهروی میکردیم و در در راه از هر دری حرف میزدیم و بلند بلند میخندیدیم. حمزه همیشه میگفت من «راه» را دوست دارم و آدم باید همیشه در راه باشد. او که آدم ساکت و بسیار خجول و محجوبی بود در جمع خیلی کم حرف میزد ولی وقتی در مقام دوستی قرار میگرفت زبان و چهرهاش به طنز و مطایبه گشوده میشد و بهش میگفتم تو در راه حمزه میشوی. من که از تالش مهاجرت کردم خیلی کم میدیدمش ولی مواجهات اندک ما به مهر و احترام رقم میخورد. آخرین بار در حاشیه یک مجلس ختم آمد سمتم و در گوشم نام مبارکی را ذکر کرد که یک دوره چهار ساله خطور کرد. من لبخندی زدم سکوت کردم ولی او تاسف گفت تقدیر چه چیزها را از آدم دریغ میکند. امروز برادرم میثم گفت حمزه در راه به تصادف ماشینی وفات کرده، مشخصات را داد متوجه شدم همان راهی بود که با حمزه در آن سه سالی پرسه زدیم. مرگ در راه، مرگ زیبایی است. رحمت خدا بر او.
#مرگ_در_راه#مرگ_دوست#حمزه_پورعلی@dizgah
درگذشت نابهنگام حمزه پورعلی مایه تاسف و دریغ است. ما پنج سالی همکلاس بودیم که سه سالش در مدرسه شهید یاقوتی جوکندان گذشت، در آن سالها رابطه و نسبتما از همکلاسی عبور کرده بود و در مقام دوستی استقرار داشت. من و حمزه گاهی اوقات مسیر مدرسه_خانه را که با عبور از چند محله حدود هفت کیلومتر پیادهروی میکردیم و در در راه از هر دری حرف میزدیم و بلند بلند میخندیدیم. حمزه همیشه میگفت من «راه» را دوست دارم و آدم باید همیشه در راه باشد. او که آدم ساکت و بسیار خجول و محجوبی بود در جمع خیلی کم حرف میزد ولی وقتی در مقام دوستی قرار میگرفت زبان و چهرهاش به طنز و مطایبه گشوده میشد و بهش میگفتم تو در راه حمزه میشوی. من که از تالش مهاجرت کردم خیلی کم میدیدمش ولی مواجهات اندک ما به مهر و احترام رقم میخورد. آخرین بار در حاشیه یک مجلس ختم آمد سمتم و در گوشم نام مبارکی را ذکر کرد که یک دوره چهار ساله خطور کرد. من لبخندی زدم سکوت کردم ولی او تاسف گفت تقدیر چه چیزها را از آدم دریغ میکند. امروز برادرم میثم گفت حمزه در راه به تصادف ماشینی وفات کرده، مشخصات را داد متوجه شدم همان راهی بود که با حمزه در آن سه سالی پرسه زدیم. مرگ در راه، مرگ زیبایی است. رحمت خدا بر او.
#مرگ_در_راه#مرگ_دوست#حمزه_پورعلی@dizgah
۲۰:۰۳
ما چهار نفر در نَقلونُقل جمع شدیم، از امامِ زنده و نسبتاش با زندگی سخن گفتیم. و من شخصا روایتی کوتاه از نسبت منزل و مدینه و مرز و وادی ارائه دادم. امیدوارم تماشاگران را به تامل وا دارد.
#نَقل_و_نُقل #شبکه_دو#حامد_عسگری#سید_حسین_شهرستانی#علی_محمد_مودب#ابراهیم_اکبری_دیزگاه@dizgah
#نَقل_و_نُقل #شبکه_دو#حامد_عسگری#سید_حسین_شهرستانی#علی_محمد_مودب#ابراهیم_اکبری_دیزگاه@dizgah
۱۱:۰۱
بازارسال شده از نقل و نقل
🎥 روزِ آمدنبه مناسبت ولادت حضرت مهدی (عج)
مهمانان:سید حسین شهرستانی علی محمد مؤدبابراهیم اکبری دیزگاه
📺 برنامه تلویزیونی نَقل و نُقل🎙با میزبانی حامد عسکری🗓 جمعه و شنبه ۲۶ و ۲۷ بهمن ماه🕦 ساعت ۲۲:۰۰ 📡 شبکه دو سیما
فضای مجازی🆔 @naghlonoghl_tv2
مهمانان:سید حسین شهرستانی علی محمد مؤدبابراهیم اکبری دیزگاه
📺 برنامه تلویزیونی نَقل و نُقل🎙با میزبانی حامد عسکری🗓 جمعه و شنبه ۲۶ و ۲۷ بهمن ماه🕦 ساعت ۲۲:۰۰ 📡 شبکه دو سیما
فضای مجازی🆔 @naghlonoghl_tv2
۱۵:۲۰
بازارسال شده از عبارات | یوسف شیخی
♦️کافیِ ناکافی: آشنایی زدایی از شمایلِ انقلابیِ واعظِ شهیر در «از سلّاخ خانه تا مهدیّه»
✍️به قلم: یوسف شیخی
مقدمه«از سلّاخ خانه تا مهدیّه: خرده روایتهایی از زندگی و مواجهات حاج غلام محمدی با شیخ احمد کافی» به نویسندگی ابراهیم اکبری دیزگاه، کتابی است در 254 صفحه که در بهار 1403، توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شد و به بازار کتاب راه یافت. شیخ احمد ضیافتی معروف به کافی از زمرهی چهرههای مبارز و انقلابی همچون دکتر شریعتی، صمد بهرنگی، غلامرضا تختی بود که با مرگشان بر آتش انقلاب دمیدند. این نامیرایان همچون حاضران غایبی بودند که حتی بیش از زمان حیاتشان در تسریع روند انقلاب مؤثر افتادند تا انقلابیون خام اندیشانه به تحقق رؤیاهای خود در فردای پیروزی انقلاب بیاندیشند. به نظر راقم این سطور، کتاب مذکور در میان آثار داستانی انتشاریافته از اکبری دیزگاه تاکنون، خوشخوان ترین و روان ترین کتاب است و شاید علت آن، لحن عامیانه، بیان لوطی منشانه ی شاه غلام به عنوان یک کارگر سلّاخی در کشتارگاه تهران، بهره گیری حداقلی نویسنده از تکنیکهای معمول داستان نویسی و حضور کمرنگ عناصر خیال انگیز و عالم مثال و تأملات فلسفی و رنگمایه های عرفانی و بازیهای زبانی باشد که برای مخاطب عام دشواریهایی در فهم متن ایجاد میکند.کتاب «از سلّاخ خانه تا مهدیّه» شامل سه بخش پیش روایت، بخش اصلی یا فصول سه گانهی روایت و پیوستِ تصاویر است. محدودیت ژانری نویسنده در وفاداری به واقعیت و استفادهی حداقلی از عناصر و تکنیکهای داستانی، همچنین سوژهی غیرفرهیخته ی کتاب که برخلاف یونسِ «برکت»، یوسفِ «سیاگالش»، یحییِ «بیروط»، سهرابِ «شاه کشی»، صابرِ «طوطی و تاول» و حتی خلیلِ «سوره آفلین»، از طبقهی متوسط باسواد در جامعهی دینی مألوف یا جامعهی در حال ظهور پسادینی ایران به شمار نمیآيد، از ویژگیهای منحصر به فرد این اثر در میان آثار ابراهیم اکبری دیزگاه است. نویسنده در عمل کوشیده است برخی ناگفتهها دربارهی مرحوم کافی را از گفتار و رفتار شاه غلام نمایان سازد.
#از_سلاخ_خانه_تا_مهدیه#نقد_و_تحلیل #شیخ_احمد_کافی#شاه_غلام#ابراهیم_اکبری_دیزگاه #یوسف_شیخی
@sheykhi_yusef63
متن کامل «کافیِ ناکافی» را اینجا بخوانید:👇👇👇👇https://sheykhiyusef.blog.ir/1403/11/26/www.sheykhiyusef.blog.ir.101
✍️به قلم: یوسف شیخی
مقدمه«از سلّاخ خانه تا مهدیّه: خرده روایتهایی از زندگی و مواجهات حاج غلام محمدی با شیخ احمد کافی» به نویسندگی ابراهیم اکبری دیزگاه، کتابی است در 254 صفحه که در بهار 1403، توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شد و به بازار کتاب راه یافت. شیخ احمد ضیافتی معروف به کافی از زمرهی چهرههای مبارز و انقلابی همچون دکتر شریعتی، صمد بهرنگی، غلامرضا تختی بود که با مرگشان بر آتش انقلاب دمیدند. این نامیرایان همچون حاضران غایبی بودند که حتی بیش از زمان حیاتشان در تسریع روند انقلاب مؤثر افتادند تا انقلابیون خام اندیشانه به تحقق رؤیاهای خود در فردای پیروزی انقلاب بیاندیشند. به نظر راقم این سطور، کتاب مذکور در میان آثار داستانی انتشاریافته از اکبری دیزگاه تاکنون، خوشخوان ترین و روان ترین کتاب است و شاید علت آن، لحن عامیانه، بیان لوطی منشانه ی شاه غلام به عنوان یک کارگر سلّاخی در کشتارگاه تهران، بهره گیری حداقلی نویسنده از تکنیکهای معمول داستان نویسی و حضور کمرنگ عناصر خیال انگیز و عالم مثال و تأملات فلسفی و رنگمایه های عرفانی و بازیهای زبانی باشد که برای مخاطب عام دشواریهایی در فهم متن ایجاد میکند.کتاب «از سلّاخ خانه تا مهدیّه» شامل سه بخش پیش روایت، بخش اصلی یا فصول سه گانهی روایت و پیوستِ تصاویر است. محدودیت ژانری نویسنده در وفاداری به واقعیت و استفادهی حداقلی از عناصر و تکنیکهای داستانی، همچنین سوژهی غیرفرهیخته ی کتاب که برخلاف یونسِ «برکت»، یوسفِ «سیاگالش»، یحییِ «بیروط»، سهرابِ «شاه کشی»، صابرِ «طوطی و تاول» و حتی خلیلِ «سوره آفلین»، از طبقهی متوسط باسواد در جامعهی دینی مألوف یا جامعهی در حال ظهور پسادینی ایران به شمار نمیآيد، از ویژگیهای منحصر به فرد این اثر در میان آثار ابراهیم اکبری دیزگاه است. نویسنده در عمل کوشیده است برخی ناگفتهها دربارهی مرحوم کافی را از گفتار و رفتار شاه غلام نمایان سازد.
#از_سلاخ_خانه_تا_مهدیه#نقد_و_تحلیل #شیخ_احمد_کافی#شاه_غلام#ابراهیم_اکبری_دیزگاه #یوسف_شیخی
@sheykhi_yusef63
متن کامل «کافیِ ناکافی» را اینجا بخوانید:👇👇👇👇https://sheykhiyusef.blog.ir/1403/11/26/www.sheykhiyusef.blog.ir.101
۱۷:۴۴
بازارسال شده از نقل و نقل
🎥 کار کن و رنج بکش!
🎬 ببینید | ابراهیم اکبری دیزگاه: مفهوم اینکه خداوند دنیا را در شش روز خلق کرد و یک روز استراحت کرد اشتباه است و در قرآن صریحاً گفته شده که استراحتی وجود ندارد، انسان با کار کردن عبادت می کند.
📺 ویژه برنامه ولادت حضرت مهدی (عج)🎙️با میزبانی حامد عسکری🗓️ هر هفته شنبه، یکشنبه و دوشنبه🕦 حوالی ساعت ۲۲:۱۵ 📡 شبکه دو سیما
فضای مجازی🆔 @naghlonoghl_tv2
صفحه اصلی نَقل و نُقل در تلوبیون▶️https://telewebion.com/program/0x8e8ca4f
🎬 ببینید | ابراهیم اکبری دیزگاه: مفهوم اینکه خداوند دنیا را در شش روز خلق کرد و یک روز استراحت کرد اشتباه است و در قرآن صریحاً گفته شده که استراحتی وجود ندارد، انسان با کار کردن عبادت می کند.
📺 ویژه برنامه ولادت حضرت مهدی (عج)🎙️با میزبانی حامد عسکری🗓️ هر هفته شنبه، یکشنبه و دوشنبه🕦 حوالی ساعت ۲۲:۱۵ 📡 شبکه دو سیما
فضای مجازی🆔 @naghlonoghl_tv2
صفحه اصلی نَقل و نُقل در تلوبیون▶️https://telewebion.com/program/0x8e8ca4f
۱۴:۳۵
در عهدی زندگی میکنیم که تقدیرِ ما در فرا_مرز رقم میخورد و برای فهم این ماجرا، باید نسبت خودمان را با دیگران تعریف کنیم. در مجموعه پایی در غزه نویسندگان به تبین و تحلیل یکی از این «نسبت»ها اندیشیدهاند.
#یوسف_شیخی#مصطفی_سلیمانی#کمیل_سوهانی#محمدعلی_رکنی#زهره_دلجو#حسن_کیقبادی#زهرا_مالمیر#فاطمه_دلاوری#زینب_خزایی#میثم_امیری#زینب_علی_اشرفی#محمدرضا_زروندی#علیرضا_سمیعی#مجتبی_بنی_اسدی#محمدرضا_وحیدزاده#ابراهیم_اکبری_دیزگاه
@dizgah
#یوسف_شیخی#مصطفی_سلیمانی#کمیل_سوهانی#محمدعلی_رکنی#زهره_دلجو#حسن_کیقبادی#زهرا_مالمیر#فاطمه_دلاوری#زینب_خزایی#میثم_امیری#زینب_علی_اشرفی#محمدرضا_زروندی#علیرضا_سمیعی#مجتبی_بنی_اسدی#محمدرضا_وحیدزاده#ابراهیم_اکبری_دیزگاه
@dizgah
۳:۳۶