۲۳ فروردین
۹:۴۵
۲۴ فروردین
بهاره مصداقیان ماجراهای یک رابطه پنهان، عاشقانه و هیجده ساله را افشا میکند و پایان آن را با افسوس و اتهام و طلبکاری تذکر میدهد و مدعی میشود پارسا پیروزفر_کارگردانِ تئاتر و بازیگر سینما و تلوزیون_ در این مدت حداقل با پانزده زنِ دیگر ارتباطِ فاعلانه و فعّالانه داشته و به «روح» او و زنان دیگر تجاوز کرده! و معجلاً باید در قالب جنبشی چیزی مجازات و تنبیه شود.
من ادعایِ بهاره و دیگر زنانِ کامگرفته و شکست خورده را میپذیرم و با آنها عمیقاً ابراز همدردی میکنم که اوضاعشان اینگونه رقم خورده. ولی دو نکته را به آنها تذکر میدهم و چنانچه به این دو توجه و تفطن داشته باشند روحشان کمتر در معرض تجاوز افرادی همچون پارسا قرار میگیرد. یکم) مردِ ایرانی حرم و حریم خانه و خانواده را دوست دارد ولی اگر شرایط و امکانش باشد ارادهاش معطوف به حرمسرا است درست مثل شاهان قاجار. حال که استاد پارسا پیروزفر یک «حرمسرای موازی» تشکیل داده، قابل ملامت نیست بلکه او با اقتضای طبیعتاش به این امر اهتمام داشته.
دوم) این زنانِ «یک بعلاوه پانزده» که مدعی عشق و عاشقی هستند، به نظرم مواجهه زنانه با پارسا نداشتهاند بلکه آنها خود را به «ماشین لذت» فروکاستهاند تا از مردِ خوشتیپ، قدرتمند، محبوب و متمول تمتع و لذّت ببرند و بردهاند در حالیکه به قدرت و کید زنانگی خود بیتوجه بودهاند. پرسش من این است که در بین این همه زن یکی عاشق پارسا نبود که به «زایایی» فکر کند با بارور شدن یکی مثل این مرد را بزاید. در تاریخ پیامبران آمده ساره وقتی فهمید نمیتواند از ابراهیم بارور شود مدام تاسف خورد و گفت «حیف است مردی مثل تو در این دنیا ادامه نداشته باشد» تا اینکه کنیز خود؛ هاجر را زن ابراهیم کرد تا این مرد با اسماعیل تکثیر شود.
#پارسا_پیروزفر#بهاره_مصداقیان #حرمسرای_موازی#زنانگی #زایایی@dizgah
من ادعایِ بهاره و دیگر زنانِ کامگرفته و شکست خورده را میپذیرم و با آنها عمیقاً ابراز همدردی میکنم که اوضاعشان اینگونه رقم خورده. ولی دو نکته را به آنها تذکر میدهم و چنانچه به این دو توجه و تفطن داشته باشند روحشان کمتر در معرض تجاوز افرادی همچون پارسا قرار میگیرد. یکم) مردِ ایرانی حرم و حریم خانه و خانواده را دوست دارد ولی اگر شرایط و امکانش باشد ارادهاش معطوف به حرمسرا است درست مثل شاهان قاجار. حال که استاد پارسا پیروزفر یک «حرمسرای موازی» تشکیل داده، قابل ملامت نیست بلکه او با اقتضای طبیعتاش به این امر اهتمام داشته.
دوم) این زنانِ «یک بعلاوه پانزده» که مدعی عشق و عاشقی هستند، به نظرم مواجهه زنانه با پارسا نداشتهاند بلکه آنها خود را به «ماشین لذت» فروکاستهاند تا از مردِ خوشتیپ، قدرتمند، محبوب و متمول تمتع و لذّت ببرند و بردهاند در حالیکه به قدرت و کید زنانگی خود بیتوجه بودهاند. پرسش من این است که در بین این همه زن یکی عاشق پارسا نبود که به «زایایی» فکر کند با بارور شدن یکی مثل این مرد را بزاید. در تاریخ پیامبران آمده ساره وقتی فهمید نمیتواند از ابراهیم بارور شود مدام تاسف خورد و گفت «حیف است مردی مثل تو در این دنیا ادامه نداشته باشد» تا اینکه کنیز خود؛ هاجر را زن ابراهیم کرد تا این مرد با اسماعیل تکثیر شود.
#پارسا_پیروزفر#بهاره_مصداقیان #حرمسرای_موازی#زنانگی #زایایی@dizgah
۱۳:۳۷
بازارسال شده از بامداد؛ علیاصغر عزتیپاک
۱۶:۲۲
۲۷ فروردین
بنیانِ جنگ بر آتش و خون است. از جمهوری اسلامی متشکرم که شرط لازم را آوردند، آتش کردند علیه دشمن. اما شرطِ کافی خون است؛ ریختنِ خون فرزندان ناخلف اسرائیل. واقتلوهم حیث وجدتموهم(نساء، ۸۹)
#حمله_به_اسرائیل#خون_و_آتش@dizgah
#حمله_به_اسرائیل#خون_و_آتش@dizgah
۶:۱۷
۵ اردیبهشت
بازارسال شده از مدرسه تفکر و نوآوری نگاه
۲۱:۰۲
۷ اردیبهشت
بازارسال شده از مدرسه تفکر و نوآوری نگاه
۱۰:۱۳
۸ اردیبهشت
بازارسال شده از مدرسه تفکر و نوآوری نگاه
۱۱:۵۹
۹ اردیبهشت
۶:۴۲
۷:۵۹
۱۰ اردیبهشت
اسماعیل هر چند وقت یکبار میپرسد که من چه کارهام. پاسخ همیشگی من؛ نویسنده. هر بار پیشنهادی دهد ولی این دفعه به کار من قید زد و گفت بابا تو فقط نویسنده نیستی تو «نویسندهی خانهنشین» هستی. نمیدانم چرا این قید را زد. ولی من را وا داشت به ماهیت «خانهنشین» فکر کنم؛ خانهنشین قید احترازی نیست بلکه توضیحی است برای کسی که خانه را برای «کار» انتخاب کرده! البته من همیشه گفتهام اتاق من جز خانه نیست؛ «غاری» است که فقط من میتوانم در آن سکنی کنم.
#اتاق_به_مثابه_غار#غارنشین #خانه_نشین#اسماعیلیات@dizgah
#اتاق_به_مثابه_غار#غارنشین #خانه_نشین#اسماعیلیات@dizgah
۷:۳۱
۱۳ اردیبهشت
۱۰:۲۶
۱۸:۴۷
۱۸ اردیبهشت
۹:۰۳
۲۱ اردیبهشت
۱۷:۵۹
۱۹:۰۴
۲۳ اردیبهشت
مساله حجاب، حل نخواهد شد مگر اینکه جمهوری اسلامی نسبتش را با «بدن» روشن کند. سالها پیش در شهر قم همایش پرهزینه و مفصلی درباب رابطه نفس و بدن برگزار شد. نوشتهها و نظرها غالبا انتزاعی و دور از مسائل انسان ایرانی بود. اگر آنها توجه داشتند باید در نسبت «بدن و لباس» تامل میکردند و آن را به همایش میگذاشتند. به نظرم جمهوری اسلامی در عمل از تعریف انسان که «حیوان ناطق» است اعراض کرده به «حیوان ملبس» و یا حیوان محجبه» عنایت دارد. من در این تعریف اشکال نمیبینم اما دستگاه جهاد تبین در اینجا کُمیتش لنگ شده، هیچ تبینی را صورت نمیدهد تا تلبّس و حجاب را در نسبت با بدن و بعد با انسان شدن حیوان ملبس روشن کند.
#حجاب #لباس_و_بدن #حیوان_ملبس #حیوان_ناطق #حیوان_محجب@dizgah
#حجاب #لباس_و_بدن #حیوان_ملبس #حیوان_ناطق #حیوان_محجب@dizgah
۶:۴۱
۹:۰۳
۲۷ اردیبهشت
بازارسال شده از مرکز رسانهای شیرازه
۱۶:۰۱
۲۸ اردیبهشت
درباره جنبش زنزندگیآزادی تحلیلهای زیادی صورت گرفته است همهی آنها قابل مطالعه است و چه بسا در خور تامل و اعتنا. اما من فکر میکنم؛ تنگناهایِ شدید اقتصادی از اوایل دهه نود و ظهور فضای مجازی در مقابل عالم عینی، حواس مردِ ایرانی را از «زن» منحرف کرده. و زنان ایرانی دچار بحران «توجه» شدهاند فلذا آنها با مکر کشفِ حجاب، اراده کردهاند در معرض کشف و توجه مرد ایرانی قرار گیرند و موفق هم شدند. چرا که سیاست همیشه در ایران مُذّکر بوده و دخالتهای سیاسی و انتظامی در مُحجبه کردن زنان اگرچه ظاهری غمانگیز دارد اما خود شکل کاملی از توجه به زن است.
#تاملات#زن_زندگی_آزادی@dizgah
#تاملات#زن_زندگی_آزادی@dizgah
۲۰:۲۸