عکس پروفایل رایحه اقتصاد ر

رایحه اقتصاد

۲۹۶عضو
عکس پروفایل رایحه اقتصاد ر
۲۹۶ عضو

رایحه اقتصاد

سکویی برای آشنایی با اندیشه‌ها، نظریه‌ها، برنامه‌های پژوهشی، طرح درس‌ها و ابتکار عمل های سیاستی رقیب

thumnail
undefined تنظیم‌گری و توسعه صنعت ریلی در ایرانچهارچوب تنظیم‌گری اقتصادی، فنی، ایمنی و زیست‌محیطی در صنعت حمل‌ونقل ریلی
undefined محسن پورسیدآقایی*، مدیرعامل اسبق شرکت راه آهن ج.ا.ا.، در سومین شماره رایحه اقتصاد درباره تنظیم‌گری در صنعت حمل‌ونقل ریلی و نقش آن در توسعه صنعت صحبت می‌کند.

undefined *مروری بر این شماره*:
undefined اگر قرار است دولت قیمت بلیط قطارهای مسافری را تعیین کند، این نهاد تنظیم‌گر است که باید در این کار مداخله کند، نه شرکت راه‌آهن.
undefined شرکت راه‌آهن می‌تواند منافع خود را ببیند و بخش خصوصی را فدا کند. این تعارض منافع است.
undefined بخش خصوصی حاضر نیست سرمایه‌اش را جایی بیاورد که طرف مقابلش هم مالک زیرساخت است، هم مقررات وضع می‌کند، هم قاضی رسیدگی به موارد نقض مقررات است، هم جریمه تخلفات را تعیین می‌کند و هم مجری احکام است.
undefined چرا مجموع عملکرد راه‌آهن در دوره یکپارچگی بهتر بوده از دوره ورود به خصوصی‌سازی؟ واقعیتش این است که خصوصی‌سازی با قوانین گذشته تطابق ندارد.
undefined نمی‌شود که اگر مدیرعاملی به بخش خصوصی روی خوش داشت، بخش خصوصی رونق پیدا کند و اگر بخش خصوصی را قبول نداشت، اختیاراتی داشته باشد که بتواند همه را زمین بزند.
undefined ما در سه سال گذشته ۲۰ درصد از سهم بار راه‌آهن را از دست داده‌ایم.

undefined فیلم کامل به‌زودی در یوتیوب رایحه اقتصاد

#برنامه_پژوهشی

undefined *رایحه اقتصاد در یوتیوب l تلگرام l بله

۱۶:۰۷