بله | کانال انجمن علوم تربیتی پردیس علامه امینی تبریز
عکس پروفایل انجمن علوم تربیتی پردیس علامه امینی تبریزا

انجمن علوم تربیتی پردیس علامه امینی تبریز

۱,۲۶۲عضو
بازارسال شده از واحد فرهنگی و تربیتی پردیس علامه امینی تبریز
thumbnail
واحد پژوهش و کتابخانه دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه امینی تبریز به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی برگزار می کند؛undefined بازدید از کتابخانه مرکزی دانشگاه تبریز
undefinedزمان: روز سه شنبه ۱۴۰۴/۰۹/۰۴undefined ساعت بازدید: ۱۰ تا ۱۲
undefined لینک ثبت نام : https://forms.gle/rEyWx2kX3EGKkd748undefined با توجه به محدود بودن ظرفیت اولویت با دانشجویانی خواهد بود که زودتر ثبت نام نمایند .undefinedزمان و مکان حرکت اتوبوس: ۹:۳۰ صبح مقابل درب ورودی دانشگاه

۱۲:۱۱

thumbnail
#گزارش_تصویریundefined میزگرد دانشجویی با محوریت گفت‌وگو و هم‌اندیشی پیرامون مشکلات و چالش‌های آموزش و پرورش با حضور جناب آقای دکتر سعادتی، روز سه‌شنبه ۲۷ آبان ماه در سالن شمس پردیس علامه امینی(ره) برگزار شد.
undefined در این نشست، دانشجویان به طرح دغدغه‌ها و تبادل دیدگاه‌های خود پرداختند و فضای تعامل علمی و نقد سازنده فراهم شد.undefinedلازم به ذکر است جلسه بعدی این میزگرد، روز سه شنبه ۴ آذرماه ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد.
کانال اطلاع رسانی امور فرهنگی و تربیتی پردیس علامه امینی (ره) تبریزکانال انجمن علمی علوم تربیتی پردیس علامه امینی تبریز

۱۶:۵۱

thumbnail
undefined️ "فاطمه، فاطمه است" undefinedاین گویاترین عبارتی است که می توان برای توصیف ویژگی های شخصیتی حضرت زهرا (س) به کار برد.
undefined چرا که فاطمه بودن یک خاصیت منحصر به فرد است. اما وقتی این خاصیت شناسانده شود، روح تمام زنان و مادران، رنگی دیگر می گیرد.
undefined️مظهر یک دختر، در برابر پدرشundefined️مظهر یک همسر، در برابر شوهرش undefined️مظهر یک مادر، در برابر فرزندانشundefined️ مظهر یک زن مسئول، در برابر زمانش
undefined️ سالروز شهادت بانوی بی‌بدیل عالم، مظهر پاکی، ایمان، الگوی کامل عفاف، ایثار حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را تسلیت عرض می نماییم.
کانال اطلاع رسانی امور فرهنگی و تربیتی پردیس علامه امینی (ره) تبریزکانال انجمن علمی علوم تربیتی پردیس علامه امینی تبریز@educationialcfut

۹:۴۵

انجمن علوم تربیتی پردیس علامه امینی تبریز
undefined میزگرد دانشجویی با محوریت گفتگو و هم‌اندیشی در این نشست قراره درباره دغدغه‌ها، ایده‌ها و تجربه‌های دانشجویی صحبت کنیم و از نگاه‌های مختلف بهره ببریم. میزگرد دانشجویی مشکلات و چالش های آموزش و پرورش با حضور دکتر سعادتی undefined سه شنبه ۲۷ آبان undefined ساعت ۱۴ undefined سالن شمس پردیس علامه امینی(ره) تبریز میزگرد اساتید وقتی آموزش کافی نیست! تربیت دقیقا چیست؟! با حضور حاج آقا صحرا نورد، دکتر سعادتی، دکتر قاسم‌زاده undefined سه شنبه ۴ آذر undefined ساعت ۱۴ undefined سالن شمس پردیس علامه امینی(ره) تبریز کانال اطلاع رسانی امور فرهنگی و تربیتی پردیس علامه امینی (ره) تبریز کانال انجمن علمی علوم تربیتی پردیس علامه امینی تبریز
#اطلاعیهundefinedاحتراماً به اطلاع دانشجویان گرامی می‌رسد؛نظر به تعطیلی مراکز آموزشی به دلیل شرایط آلودگی هوا، میزگرد اساتید با عنوان «وقتی آموزش کافی نیست؛ تربیت دقیقاً کجاست؟!» که مقرر بود روز سه‌شنبه ۴ آذر ۱۴۰۴ برگزار شود، تشکیل نخواهد شد و به زمان دیگری موکول می‌گردد.undefined️زمان جدید برگزاری برنامه، پس از انجام هماهنگی‌های لازم، متعاقباً از طریق همین کانال اعلام خواهد شد.از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم.
کانال انجمن علمی علوم تربیتی پردیس علامه امینی تبریزundefined @educationialcfut

۱۹:۵۲

thumbnail
#علوم_تربیتیundefined تربیت رسانه‌ای؛ سواد زیستن در جهانِ بی‌مرز محتوا
🛜 کودکان و نوجوانان امروز پیش از آن‌که کتاب فارسی را ورق بزنند، دنیای بی‌وقفه‌ شبکه‌ها را ورق می‌زنند. فضای رسانه‌ای دیگر یک «ابزار» نیست؛ یک زیست‌جهان است. جهانی که با سرعت نور پیام تولید می‌کند، قضاوت می‌کند، احساس شکل می‌دهد و گاهی حتی واقعیت را بازآفرینی می‌کند.undefinedدر چنین جریانی، تربیت رسانه‌ای یک انتخاب لوکس یا فرعی نیست؛ شالوده‌ای است که بدون آن هیچ نظام تربیتی مدرن نمی‌تواند به سلامت فرهنگی و شناختی نسل جدید امیدوار باشد.undefined تربیت رسانه‌ای یعنی توانایی درک اینکه پیام‌ها چگونه ساخته می‌شوند، چرا چنین اثری می‌گذارند، چه نیت و چه سوگیری‌ای در پشت پرده دارند و چگونه می‌شود آن‌ها را تحلیل و بازخوانی کرد. این تربیت کمک می‌کند دانش‌آموز بداند هر تصویر، برش کوچکی از واقعیت است و هر پیام، نقشه‌ای برای جهت‌دهی ذهن مخاطب.وقتی ذهن نوجوان به این سطح از آگاهی می‌رسد، از مصرف‌کننده‌ منفعل محتوا به کاربر نقاد و انتخابگر تبدیل می‌شود؛ کاربری که نه می‌ترسد، نه فریب می‌خورد، بلکه با درک سازوکار رسانه، حضورش را مدیریت می‌کند.undefined اما تربیت رسانه‌ای بدون نقش فعال معلم، نیمه‌تمام می‌ماند. مدرسه، به‌عنوان یکی از معدود سنگرهای تربیتی باقی‌مانده، باید صحنه‌ای باشد برای تجربه، گفت‌وگو و آموزشِ آگاهانه‌ رسانه.
با ما همراه باشیدundefined کانال اطلاع رسانی امور فرهنگی و تربیتی پردیس علامه امینی (ره) تبریزکانال انجمن علمی علوم تربیتی پردیس علامه امینی تبریزundefined @educationialcfut

۱۴:۲۴

thumbnail
🧩 راهکارهای کاربردی برای معلمان
برای اینکه تربیت رسانه‌ای در کلاس درس به یک جریان واقعی تبدیل شود، معلم می‌تواند از چند اقدام ساده اما مؤثر بهره ببرد:
undefined تحلیل یک محتوای واقعی در کلاسهر هفته یک تصویر، ویدئو یا خبر کوتاه انتخاب شود و همراه با دانش‌آموزان سه پرسش بررسی گردد:«چه می‌گوید؟ چرا می‌گوید؟ چه چیزی را پنهان می‌کند؟»این تمرین ساده، شروع شکل‌گیری تفکر انتقادی است.
undefined آموزش مهارت تشخیص منبع معتبربه دانش‌آموزان یاد بدهیم که هر خبری قابل اعتماد نیست. معیارهایی مثل نام رسانه، سابقه، نبودِ احساس‌زدگی و امکان بررسی بیشتر، می‌تواند راهنمایی برای تشخیص باشد.
undefined تمرین تنظیم زمان و مدیریت حضور در شبکه‌ها نه با ممنوعیت، بلکه با یاد دادن مهارت.معلم می‌تواند با دانش‌آموزان یک برنامه سلامت رسانه‌ای طراحی کند:چه زمانی، چقدر و برای چه هدفی از شبکه‌ها استفاده کنیم؟
undefined گفت‌وگوی آزاد درباره تأثیرات روانی و اجتماعی رسانه‌هافضاهایی ایجاد شود که دانش‌آموز تجربه‌هایش را بدون داوری و تحقیر بیان کند. این فضا اعتماد می‌سازد و مسیر تربیت را هموار می‌کند.
undefinedکلام آخر: تربیت رسانه‌ای، نه یک درس جدید، بلکه شیوه‌ای تازه برای نگاه‌کردن به جهان است؛ شیوه‌ای که ذهن نسل آینده را از سردرگمی نجات می‌دهد و قدرت انتخاب آگاهانه را در او بیدار می‌کند.
ما، به‌عنوان معلمان این سرزمین، اگر بتوانیم کنار آموزش‌های درسی، چراغ فهم رسانه‌ای را نیز در دل دانش‌آموزان روشن کنیم، آینده‌ای هوشمندتر، آزادتر و انسانی‌تر پیش روی آنان قرار خواهیم داد.undefinedundefined

کانال اطلاع رسانی امور فرهنگی و تربیتی پردیس علامه امینی (ره) تبریزکانال انجمن علمی علوم تربیتی پردیس علامه امینی تبریزundefined @educationialcfut

۱۴:۲۴

thumbnail
آشنایی با اختلال یادگیری خاص#قسمت_اول
undefinedاختلال یادگیری خاص یا (Specific Learning Disorder یا SLD)  اختلال عصبی است که بر توانایی فرد در یادگیری و استفاده از مهارت‌های خاص مانند خواندن*، *نوشتن و ریاضی تأثیر می‌گذارد. این اختلالات معمولاً در دوران کودکی تشخیص داده می‌شوند و می‌توانند در طول زندگی فرد ادامه یابند. انواع مختلفی از اختلالات یادگیری خاص وجود دارد که هر کدام بر مهارت‌های خاصی مانند خواندن، نوشتن یا ریاضی تأثیر می‌گذارد.
عواملی که در بروز آن نقش دارند :
undefinedعوامل ژنتیکی: مطالعات نشان داده‌اند که اختلال یادگیری خاص اغلب در خانواده‌ها دیده می‌شود و احتمال ابتلای افرادی که سابقه خانوادگی این اختلال را دارند، بیشتر است. ژن‌های خاصی ممکن است در ایجاد اختلال در پردازش اطلاعات نقش داشته باشند.undefinedعوامل بیولوژیکی: برخی عوامل بیولوژیکی مانند تفاوت در ساختار مغز یا عملکرد نوروترانسمیترها ممکن است در بروز اختلال یادگیری نقش داشته باشند.undefinedعوامل محیطی: عوامل محیطی مانند قرار گرفتن در معرض سموم، عفونت‌ها یا مشکلات تغذیه‌ای در دوران بارداری یا کودکی ممکن است خطر ابتلا به اختلال یادگیری را افزایش دهند.
اختلال یادگیری خاص سه نوع اصلی دارد :
undefined مشکل در خواندن (دیسلکسیا)کندخوانیاشتباه در دکودینگ کلماتمشکل در درک مطلبundefined مشکل در نوشتن (دیس‌گرافیا)املاهای غلطسازمان‌دهی ضعیف متندستخط نامنظمundefined مشکل در ریاضیات (دیس‌کالکولیا)مشکلات محاسبهدرک ضعیف مفاهیم عددیاشتباه در حل مسائل
کانال اطلاع رسانی امور فرهنگی و تربیتی پردیس علامه امینی (ره) تبریزکانال انجمن علمی علوم تربیتی پردیس علامه امینی تبریزundefined @educationialcfut

۱۷:۰۹

thumbnail
#معلمی#علوم_تربیتیچیزی که بیشتر در ذهنِ دانش‌آموز نقش می‌بندد، معلم کلاس است. undefinedundefined
چه بهتر که خودِ ما این نقش را بلد باشیم و آن را به بهترین شکل اجرا کنیم تا دانش‌آموز واقعاً ما را بپذیرد.
undefined دانش‌آموز بیشتر یادش می‌ماند وقتی نامش را درست یاد می‌گیری و با احترام صدایش می‌کنی؛ مثل «آقا محمد» یا «فاطمه خانم».
undefined دانش‌آموز بیشتر یادش می‌ماند وقتی در کلاس ناخوش‌احوال بوده یا مطلبی را یاد نگرفته و شما، به عنوان معلم، به او کمک کرده‌ای؛ با او احوال‌پرسی کرده‌ای؛ در روز تولدش تبریک گفته‌ای؛ و وقتی در مسابقه‌ای شرکت کرده، حمایتش کرده‌ای.
undefined دانش‌آموز بیشتر یادش می‌ماند که چگونه با انگیزه درس می‌دهی و چه زمانی در کلاس جدّی هستی و چه زمانی می‌خواهی دانش‌آموزان را بخندانی.
undefined پس چه بهتر که شما، به عنوان معلم، در هر یک از این‌ها بهترین نقش را ایفا کنید.مهم این است که دانش‌آموزان را بشناسید، به آن‌ها انگیزه بدهید، الهام‌بخش باشید و واقعیت‌ها را بپذیرید.چطور؟!undefined به دانش‌آموزان در کلاس نقش بدهید و اجازه ندهید کلاس همیشه معلم‌محور باشد.undefined کار گروهی و همکاری را در کلاس افزایش دهید؛ زیرا بر انگیزهٔ دانش‌آموزان اثر مستقیم دارد.undefined روابط صمیمی در کلاس جریان داشته باشد؛ در عین حال، اقتدار مدیریتی‌تان را نیز حفظ کنید.undefined فعالیت‌های غیر درسی بچه‌ها را نادیده نگیرید و خلاقیت و مهارت‌های آن‌ها را تشویق کنید.undefined اجازه بدهید دانش‌آموزان نظرهای خود را آزادانه مطرح کنند و مهارت تحلیل و انتقاد را در آن‌ها تقویت کنید.undefined در نهایت، همهٔ این‌ها همان عشقی است که شما، به عنوان معلم، هم به دانش‌آموزان و هم به شغل خود دارید.undefined
کانال اطلاع رسانی امور فرهنگی و تربیتی پردیس علامه امینی (ره) تبریز
کانال انجمن علمی علوم تربیتی پردیس علامه امینی تبریزundefined @educationialcfut

۱۷:۳۴

thumbnail
میزگرد با محوریت گفتگو و هم‌اندیشیدر این نشست قراره درباره دغدغه‌ها، ایده‌ها و تجربه‌های دانشجویی صحبت کنیم و از نگاه‌های مختلف بهره ببریم.
معاونت آزاد اندیشی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی با همکاری انجمن علمی علوم تربیتی پردیس علامه امینی(ره) تبریز برگزار می کند:
میزگرد اساتیدوقتی آموزش کافی نیست! تربیت دقیقا چیست؟!با حضور حاج آقا نقیان،دکتر سعادتی،دکتر قاسم‌زاده undefined سه شنبه ۱۱ آذر undefined ساعت ۱۴ undefined سالن شمس پردیس علامه امینی(ره) تبریزلینک ثبت نام: https://survey.porsline.ir/s/eSiAneYkundefined @educationialcfut

۱۱:۵۴

بازارسال شده از واحد فرهنگی و تربیتی پردیس علامه امینی تبریز
thumbnail
امروز در افتتاحیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت که به میزبانی دانشگاه تبریز در حال برگزاری است، غرفه دانشگاه فرهنگیان مورد بازدید جمعی از مسئولان وزارت علوم قرار گرفت.
در جریان بازدیدها، آقای دکتر شالچی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و آقای دکتر باقری مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، با حضور در غرفه دانشگاه فرهنگیان از فعالیت‌ها، دستاوردها و برنامه‌های ارائه‌شده دانشجومعلمان بازدید کردند.
این جشنواره از ۱۰ آذر آغاز شده و تا ۱۳ آذر در دانشگاه تبریز ادامه خواهد داشت.
امیدواریم در روزهای پیش‌رو نیز حضوری پررنگ و اثرگذار داشته باشیم.undefined برای عضویت در کانال رسمی واحد فرهنگی پردیس علامه امینی روی لینک زیر کلیک کنید:eitaa.com/vahede_farhangi_tabrizhttps://ble.ir/vahede_farhangi_tabriz

۱۴:۳۸

بازارسال شده از واحد فرهنگی و تربیتی پردیس علامه امینی تبریز
thumbnail
افتتاحیه جشنواره ملی‌ حرکت؛ دانشگاه تبریز
undefined با آغاز هجدهمین جشنواره ملی حرکت در دانشگاه تبریز، غرفه دانشگاه فرهنگیان فعالیت خود را شروع کرده است.undefined این جشنواره از ۱۰ آذر تا ۱۳ آذر برگزار می‌شود و فرصت مناسبی برای ارائه فعالیت‌ها، دستاوردها و توانمندی‌های دانشجومعلمان است.
undefined برای عضویت در کانال‌های رسمی واحد فرهنگی پردیس علامه امینی روی لینک‌های زیر کلیک کنید:eitaa.com/vahede_farhangi_tabrizhttps://ble.ir/vahede_farhangi_tabriz

۱۴:۳۸

بازارسال شده از واحد فرهنگی و تربیتی پردیس علامه امینی تبریز
thumbnail
undefined برگزاری چهارمین جلسه کمیته فرهنگی پردیس علامه امینی تبریز | سال تحصیلی ۱۴۰۵–۱۴۰۴
undefined جلسه کمیته فرهنگی روز سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۴ با حضور دکتر مرادی، مدیر پردیس، دکتر پناهی کارشناس مسئول فرهنگی، نماینده حراست، دبیران کانون‌ها و انجمن‌های علمی در سالن شمس برگزار شد.
undefined در این نشست، دکتر پناهی ضمن قدردانی از تلاش کانون‌ها و انجمن‌هایی که برنامه‌های سه‌ماهه و شش‌ماهه خود را ارائه کرده‌اند، بر آغاز سنجش سواد قرآنی ویژه دانشجویان ورودی ۴۰۲، کاردانی ۴۰۳ و جاماندگان ۴۰۱ تأکید کرد.undefined زمان دقیق آزمون هفته آینده از طریق کانال‌های فرهنگی اعلام می‌شود.
undefined دبیران کانون‌ها و انجمن‌ها نیز گزارش برنامه‌ها و کارگاه‌های خود را ارائه کرده و نیازهایشان را مطرح کردند.
undefined در پایان، دکتر مرادی ضمن بیان نکات کلیدی برای بهبود اجرای برنامه‌ها، بر آمادگی پردیس برای حمایت از فعالیت‌های کانون‌ها و انجمن‌ها و تقویت همکاری اساتید تأکید کردند.
undefinedکانون خبر،رسانه و فضای مجازی پردیس علامه امینی
undefined برای عضویت در کانال رسمی واحد فرهنگی پردیس علامه امینی روی لینک زیر کلیک کنید:eitaa.com/vahede_farhangi_tabrizhttps://ble.ir/vahede_farhangi_tabriz

۱۶:۳۹

thumbnail
#گزارش_تصویریundefined میزگرد اساتید با محوریت این پرسش که «وقتی آموزش کافی نیست، تربیت دقیقا چیست؟» با حضور اساتید گرانقدر حاج‌آقای نقیان، آقای دکتر سعادتی و آقای دکتر قاسم‌زاده، روز سه‌شنبه ۱۱ آذرماه در سالن شمس پردیس علامه امینی (ره) برگزار شد.
undefined در این نشست، دانشجویان و اساتید دغدغه‌های خود را مطرح کردند و فضای گفت‌وگو، تعامل علمی و نقد سازنده شکل گرفت.
undefined️ همچنین از حضور ارزشمند و بیان نکات راهگشای استاد راهنمای انجمن علمی علوم تربیتی، جناب آقای دکتر اکبر ابراهیمی اورنگ به عنوان میهمان افتخاری، صمیمانه قدردانی می‌کنیم.
کانال اطلاع رسانی امور فرهنگی و تربیتی پردیس علامه امینی (ره) تبریزکانال انجمن علمی علوم تربیتی پردیس علامه امینی تبریز

۲۰:۰۲

بازارسال شده از واحد فرهنگی و تربیتی پردیس علامه امینی تبریز
thumbnail
undefined اطلاعیه ویژه روز دانشجو – دانشگاه تبریزدیدار دانشجویان دانشگاه‌های استان با دکتر سیمایی‌صراف، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری
دانشجومعلمان گرامیبه اطلاع می‌رساند برای شرکت در مراسم دانشگاه تبریز، لطفاً از طریق لینک زیر ثبت‌نام نمایید.https://survey.porsline.ir/s/KIqzLTY7undefined زمان حرکت: ساعت ۱۴undefined محل حرکت: پردیس علامه امینی تبریز#ظرفیت_محدودجهت برنامه‌ریزی و هماهنگی دقیق‌تر، خواهشمند است ثبت‌نام خود را در اولین فرصت انجام دهید.

۶:۲۰

بازارسال شده از واحد فرهنگی و تربیتی پردیس علامه امینی تبریز
undefined اطلاع‌رسانی
دانشجومعلمانی که برای دیدار با وزیر علوم ثبت‌نام کرده‌اند،خواهشمند است به محل نگهبانی پردیس علامه امینی مراجعه فرمایند.
از همکاری شما سپاسگزاریم.

۱۰:۵۰

بازارسال شده از واحد فرهنگی و تربیتی پردیس علامه امینی تبریز
thumbnail
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حسین سیمایی صراف در نخستین برنامه سفر خود به تبریز از نمایشگاه هجدهمین جشنواره ملی و بین‌المللی «حرکت» در دانشگاه تبریز بازدید کرد. در این بازدید که با همراهی استاندار آذربایجان شرقی و رئیس دانشگاه فرهنگیان استان انجام شد، وزیر علوم با حضور در غرفه دانشگاه فرهنگیان تبریز ـ به‌عنوان نماینده کشوری ـ با دانشجومعلمان شرکت‌کننده گفت‌وگو کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها، پروژه‌ها، دستاوردها و ایده‌های نوآورانه انجمن‌های علمی دانشگاه فرهنگیان کشور قرار گرفت.
در پایان این بازدید، دکتر سهراب یزدانی، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان، ضمن تشکر از حضور وزیر علوم و همراهان، از تلاش‌های مجموعه مسئولان فرهنگی دانشگاه، دبیران و اعضای انجمن‌های علمی قدردانی کرد. ایشان با تأکید بر نقش اثرگذار انجمن‌های علمی در ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان، از دانشجومعلمان فعال در این عرصه نیز برای تلاش‌ها و دستاوردهای ارزشمندشان تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد که این دستاوردها زمینه‌ساز گسترش فعالیت‌های علمی و نوآورانه در سطح ملی باشد.
undefinedواحد فرهنگی و تربیتی پردیس علامه امینی ره تبریز
undefined برای عضویت در کانال رسمی واحد فرهنگی پردیس علامه امینی روی لینک زیر کلیک کنید:eitaa.com/vahede_farhangi_tabrizhttps://ble.ir/vahede_farhangi_tabriz

۱۳:۳۰

بازارسال شده از واحد فرهنگی و تربیتی پردیس علامه امینی تبریز
thumbnail
درخشش دانشگاه فرهنگیان در هجدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت
undefined مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت امروز در دانشگاه تبریز برگزار شد؛ رویدادی که با حضور دکتر صراف‌سیمایی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر شالچی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر باقری مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و جمعی از مقامات ملی و استانی از جمله دکتر سرمست استاندار آذربایجان شرقی، دکتر اعلمی رئیس دانشگاه تبریز، دکتر متفکرآزاد نماینده مجلس و دکتر منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی همراه بود.
undefined در این مراسم، دستاوردهای دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی مورد ارزیابی قرار گرفت و دانشگاه فرهنگیان توانست با عملکردی درخشان، در میان برترین‌های جشنواره قرار گیرد.
undefined کسب رتبه برتر در بخش اختراع فردیundefined کسب رتبه برتر توسط انجمن علمی آموزش ابتدایی
این موفقیت، نتیجه تلاش‌های گسترده دانشجومعلمان، حمایت اساتید و فعالیت مؤثر انجمن‌های علمی دانشگاه فرهنگیان است؛ تلاشی که بار دیگر توانمندی و خلاقیت دانشجومعلمان این دانشگاه را در سطح ملی برجسته ساخت.
undefined دانشگاه فرهنگیان، با این افتخار، یکی از چهره‌های شاخص اختتامیه هجدهمین جشنواره حرکت بود و نام خود را در فهرست دانشگاه‌های برگزیده این دوره ثبت کرد.
undefined برای عضویت در کانال رسمی واحد فرهنگی پردیس علامه امینی روی لینک زیر کلیک کنید:eitaa.com/vahede_farhangi_tabrizhttps://ble.ir/vahede_farhangi_tabriz

۱۵:۴۰

1_21416522572.mp4

۰۱:۵۷-۱.۸۶ مگابایت
#آموزشی#روش_تدریس
یادگیری مرطوب چيست؟
تلفیق عاطفه و احساس با آموزش و یادگیری
توضیحات کامل در فایل صوتی به مدت ۱ دقیقه و ۵۷ ثانیه
undefinedاز کتاب: آموزش قلب‌ها و اندیشه‌هاundefined دکتر کاترین لوئیس
undefined زمان: ۱:۵۷
کانال اطلاع رسانی امور فرهنگی و تربیتی پردیس علامه امینی (ره) تبریزکانال انجمن علمی علوم تربیتی پردیس علامه امینی تبریز

۱۶:۰۶

thumbnail
دانشجومعلمان عزیز و پرتلاش undefinedundefined
شما که همزمان مسیر یادگیری و مسئولیت تربیت نسل آینده را پیش می‌برید، شایسته بالاترین تقدیر هستید. امید داریم تلاش‌هایتان به موفقیت‌های علمی و حرفه‌ای بینجامد.
روز دانشجو مبارک؛ پیروز و اثرگذار باشید undefinedundefinedکانال اطلاع رسانی امور فرهنگی و تربیتی پردیس علامه امینی (ره) تبریزکانال انجمن علمی علوم تربیتی پردیس علامه امینی تبریزundefined @educationialcfut

۵:۲۵

thumbnail
undefined* دانشجو معلمان عزیز! انواع بازی‌های تربیتی را یادبگیرید و در مسیر معلمی استفاد کنید...!*
undefined بازی؛ شاهراه آموزش قانون به کودکان
undefinedundefined کودکان به طور ذاتی از طریق بازی، عمیق‌ترین و ماندگارترین آموزش‌ها را دریافت می‌کنند؛ این قاعده حتی در مورد درک و پذیرش قانون و انضباط نیز صدق می‌کند.
undefinedبازی، بستر اصلی یادگیری اجتماعی و شناختی برای کودک است و می‌تواند به طور موثر، مفاهیم انتزاعی مانند رعایت قانون را به تجربیات ملموس تبدیل کند.
undefined آموزش صبر و خویشتنداری: بازی‌هایی مانند چراغ قرمز – چراغ سبز به صورت عملی به کودک می‌آموزند که چگونه برای رسیدن به هدف، منتظر بماند و هیجانات خود را مدیریت کند.
undefinedآموزش نوبت‌دهی و احترام به حقوق دیگران: بازی‌های مشارکتی و ساختارمند مانند نوبتی حرف زدن یا نوبت گرفتن در استفاده از وسایل، مفهوم رعایت نوبت را نه به عنوان یک اجبار، بلکه به عنوان یک اصل اساسی در تعاملات اجتماعی درونی می‌سازند.
undefined تأکید بر تشویق، نه پاداشوالدین و مربیان باید بر تشویق رفتارهای مثبت تمرکز کنند. به جای ارائه پاداش‌های مادی یا رشوه برای انجام وظایف، باید ارزش قانونمندی و رعایت آن را برجسته کرد.مثال: توجه کردی چقدر قشنگ صبر کردی تا نوبتت شد؟ آفرین بر این قانون‌مداری تو!
undefined زمانی که قانون با بازی و مهرورزی آمیخته می‌شود، درک و پذیرش آن در وجود کودک نهادینه شده و به یک ارزش پایدار در شخصیت او تبدیل می‌گردد.
کانال اطلاع رسانی امور فرهنگی و تربیتی پردیس علامه امینی (ره) تبریزکانال انجمن علمی علوم تربیتی پردیس علامه امینی تبریزundefined @educationialcfut

۱۴:۰۹