برای پیگیری برخی از محتواهای کانال مدرسه عینصاد، این هشتگها را دنبال کنید
اخبار مهم مدرسه عینصاداخبار مهم مدرسه اعم از نشستهای عمومی، ثبتنام دورههای آموزشی و... را میتوانید از این طریق پیگیری کنید.#اخبار_مدرسه
تقویم آموزشی مدرسه عینصادچنانچه شما فراگیر مدرسه هستید، جهت اطلاع از برنامههای آموزشی، با ما همراه باشید.#تابلو_اعلانات_مدرسه
پادکست قطرهپادکست قطره، برآمده از جلسات پرسش و پاسخ دورههای تربیتی مدرسه عینصاد، پاسخگوی سوالات مخاطبان است.#پادکست_قطره
پادکست قدمپادکست قدم با پاسخ به سوالات معرفتی، توسط استاد دوره معنای زندگی مدرسه عینصاد، ارائه میشود.#پادکست_قدم
موضوع هفتههر هفته در کانال مدرسه عینصاد موضوعی معرفتی در دست کار قرار میگیرید.#موضوع_هفته#قیام #حج #دعای_عرفه #غدیر #محرم #شرح_زیارت_عاشورا #رسول_الله #سلوک #انتظار #حوادث_و_نحوه_مواجهه #انسان_شناسی #ذکر #توحید #ايمان #فاطمیه
۱۵:۱۷
#تابلو_اعلانات_مدرسه
| @einsadschool |
۱۷:۲۸
بدون پرداخت هزینه، نام شما در فهرست علاقهمندان ترم زمستان قرار میگیرد.
| @einsadschool |
۱۷:۳۹
آیا تا به حال فکر کردیم که چرا در لحظات سخت به دعا پناه میبریم؟آیا دعا فقط یک عمل زبانیست؟
همراه مطالب این هفته مدرسه عینصاد باشید تا با بررسی عمیقتر دعا نقش آن را در زندگیمان بیشتر بدانیم.
#موضوع_هفته
۹:۱۶
دعا سه گونه است
مقدمه نیست که تو را به چیزی برساند، بلکه خودش هدف است، خودش عمل است، خودش مقصد است.آنها که میخواهند در یک جمله، از فقر و ضعف و عجز خویش و از توجه و لطف و قرب و بخشش او حرفی بزنند، با یک جمله این همه را نشان بدهند، اینها دعا میکنند تا نشان بدهند که فقیرند و نشان بدهند که غنی و سمیع و قریب و مجیبی هم هست.اینها با دعا فقط میخواهند از این ربط و پیوند و از این وجود ربطی و وابسته نشانی دهند و میخواهند که غنا و قرب و سمع و اجابت او را یکجا امضاء بنمایند.
۱۴:۵۰
« دین، طرحی برای زندگی»آیا در جهان امروز بدون طرح می توان زندگی کرد؟
برای ثبت نام کلمه زندگی را به شماره 09982005829 ارسال کنید.
۱۷:۰۵
اگر نياز چيزى را درك نمىكنى،به تقليد نخواه*، كه اين جز *بازيگرى نيست.و اين بازيگرى جز سياهى قلب*، *خستگى و دلزدگى چيزى نمىآورد.آنها كه با دل بازيگر و تنها با زبان خويش دعا مىكنند،
محروم مىشوند و رانده و دور.
منى كه تمام نيازم خانه و فرش و شغل و يك پسر كاكل زرى است،چرا از همينها شروع نكنمو حرفهاى بزرگ را بر خود بار كنم؟و چرا خواستههايم را از اين سطح بالاتر نياورم؟
من همان چيزى هستم كه آن را مىخواهمو همان قدر هستم كه نيازش را احساس مىكنم،پس چرا خودم را نشناسمو به كمتر از خودم مشغول شومو براى كمها زار بزنم و بنالم؟
۹:۱۰
من تا نيازم را درك نكنم و براى نيازم حركت نكنم و در اين حركت به بنبست نرسم، جايى براى دعا ندارم؛
يعنى اصلاً دعا نيست؛ خواستن نيست؛بلكه شكلكدرآوردن است.
عوامل رشد رکود و انحطاط/ص۸۹
استاد علی صفاییحائری#دعاوطلب
مدرسه عینصادراوی اندیشه استاد علی صفایی حائری@einsadschool
يعنى اصلاً دعا نيست؛ خواستن نيست؛بلكه شكلكدرآوردن است.
۱۵:۰۶
يك جمله كه در يك دعا است،پيش از آنكه يك جمله باشد، يك احساس است.اين احساس نياز، همراه شناختهايى است،و اين شناختها هم نتيجهى تفكرها و مطالعههايى هستند.
آيا مىتوان يك كلمه را بر زبان آوردپيش از آنكه احساسش در دل،شناختش در سر،و توجه و مطالعه و بررسىهايش در تمام حواس ما رخنه كرده باشد؟
و آيا اين چنين كلمهاى،احساس و پيامش را بدست مىآوردو در دل مىنشيند؟
۸:۵۲
دستی به دعا (1).mp3
۰۶:۵۰-۳.۱۷ مگابایت
خواستههای ما خیلی کم و حقیرند.
شادیهای ما غمهای ما خیلی حقیرند.خدا شاهد است اگر بنا باشد پردهها كنار برود و نشان داده شود در آن جايى كه دل اولياى خدا را عرضه مىكنند، دلهاى ما را هم ببينند، شادىهاى ما خيلى كودكانه و خيلى احمقانه است؛
به من سلام گفتهاند، خوشحال شدهام! بىاعتنايى و محرومم كردهاند يا دری را به رويم نگشودهاند، رنج بردهام.
اين فتوحات در همت ما، در دعاى ما، در خواستههاى ما، در دل ما بيايد تا ديگران را در دل خود مهمان كنيم.
#دعاوطلب
۱۴:۴۲
با دعا و خواندنِ او،برای تو حساب باز میکنند و راه میدهند.بیجهت نیست که بر دعا ارزش میگذارندو پس از دعا راه میدهندو حتی دروغهای ما را میخرند؛چون دعا، آمادگی ما را نشان میدهد،اینکه پذیراییمو میتوانیم بارشِ فضلِ او را تحمّل کنیمو آمادهایم.
۸:۳۵
در حدیثی از احادیث قدسی هست. اگر من به اندازهای که همهی بندههای من از من خواستهاند، به هر کدام آنها ببخشم، بر من چیزی کم نخواهد شد و چیزی از ملک من بیرون نخواهد رفت. «*كيفَ يَنقُصُ مُلْكٌ أنا قَيِّمُهُ*»
#دعاوطلب
۱۵:۱۵
آنجا كه انسان به عجز مىرسد،اگر به كمك و مددى معتقد باشد، به يأس نخواهد رسيد.مؤمن به عجز مىرسد، اما به يأس هرگز؛و اين است كه با رسيدن به عجز، نوبت طلب و دعا مىرسدتا اين وجود پراكنده را جمع كنند و در راه پيش ببرند:(إِيّاكَ نَعْبُدُ... اِهْدِنَا اَلصِّراطَ).
۹:۵۳
منى كه خود را با قدرت و نيرو مىشناسم و سرود أَنَا رَبُّكُمُ اَلْأَعْلى را زمزمه مىكنم،
چگونه مىتوانم به دعا رو بياورم و چگونه مىتوانم با دعا به فقر و ضعف و عجز خودم و به غنا و قدرت و قرب و اجابت او اقرار كنم.
بشنو از نی/ صفحه ۲۵
استاد علی صفایی حائری #دعاوطلب
مدرسه عینصادراوی اندیشه استاد علی صفایی حائری@einsadschool
چگونه مىتوانم به دعا رو بياورم و چگونه مىتوانم با دعا به فقر و ضعف و عجز خودم و به غنا و قدرت و قرب و اجابت او اقرار كنم.
۱۴:۴۳
شما دعوتید به نشست حضوری با موضوع؛
༻༻*دین، طرحی برای زندگی*༺༺
□ سهشنبه ۱۸ آذر□ ساعت ۱۲□ مکان: کارستان بهارستان□ جنب مترو بهارستان
با دعوت از دوستانتان به این نشست، میزبان آنها باشید.
| @einsadschool |
۱۷:۳۲
كسى كه خواستهاش و نيازش را احساس كرده و با احساس و با تمام وجودش دعا مىكند، نمىتواند امكانات خود را راكد گذاشته باشد.
من كه احساس مىكنم بايد به خانه بيايم و كليد هم دارم، پشت در نمىنشينم كه دعا كنم. بايد از تمام امكانات خودم استفاده كنم و آن دم كه كليد شكست و هيچ راهى برايم نبود و يا زمان و فرصتى نداشتم، در اين هنگام عجز، به دعا رو بياورم و حتى در عجزم و در يأسم نااميد نشوم.
آنها كه از امكانات خود بهره نمىگيرند و با دست و پاى خود راه نمىروند، هنوز نياز خود را باور نكردهاند و احساسى ندارند.
و اين است كه در روايات هست: آنها كه از امكانات خود بهرهبردارى نكردهاند دعايشان مستجاب نيست؛ چون اينها در واقع خواستهاى ندارند تا برآورده شود.
۸:۵۱
در هفتهای که گذشت به مبحث #دعاوطلب از دیدگاه استاد علی صفایی حائری پرداختیم و کلام و اندیشه استاد را در قالب متن، پادکست، عکسنوشته ارائه دادیم.
برای بهرهمندی بیشتر از این مباحث به پاسخ این سوالات بیاندیشیم.
●[در چه مرحله ای دعا دیگر وسیله نیست و خودش هدف است؟](https://ble.ir/einsadschool/-7684928617457517551/1764427810219)
●[چه زمانی دعا خواستن واقعی است و چه زمانی فقط شکلک در آوردن است؟](https://ble.ir/einsadschool/-8759294736488169366/1764515163323)
● دعای بدون نیاز و بی حضور دل چه نتیجهای دارد؟
● چه نسبتی میان وسعت دعا و وسعت وجود انسان وجود دارد؟
۱۴:۵۶
مدرسه عین صاد
در اولین شماره از #پادکست_قدم این پرسش مطرح شد:
*آیا بین نیازهای انسان و ایمان رابطهای وجود دارد؟* در 1:19 استاد دوره معنای زندگی مدرسه عینصاد به این پرسش، پاسخ داده و به دو نوع زندگی انسانها اشاره داشتند ...
*مدرسه عینصاد* راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری @einsadschool
پادکست قدم-2.mp3
۱۲:۰۸-۷.۲۲ مگابایت
در 1:02 استاد دوره معنای زندگی مدرسه عینصاد به این پرسش، پاسخ داده و به مساله احساس نیاز در مبحث دعا پرداختند.
۱۰:۰۰
قابل توجه فراگیران گرامیدر هفتههای پایانی ترم قرار داریم؛ برخی دورهها به پایان رسیدهاند، برخی دیگر جلسات کتابخوانی خود را آغاز کردهاند و تعدادی نیز در مرحلهٔ برگزاری جلسات پایانی دوره هستند.برای ادامه روند آموزشی خود، گفتگو با تسهیلگر و پیشثبتنام ترم زمستان توصيه میشود.
#تابلو_اعلانات_مدرسه
| @einsadschool |
۱۶:۱۹
در نشست عمومی و حضوری«*دین؛ طرحی برای زندگی*»درباره این سوال حرف خواهیم زد:آیا در جهان امروز بدون طرح می توان زندگی کرد؟
۱۸ آذر | ساعت ۱۲ *|
*تهران | مجموعه کارستان بهارستان |
برای اعلام حضور و دریافت آدرس کلمه «*زندگی*» را به شماره 09982005829 پیامک کنید.
*مدرسه عینصاد*راوی اندیشه استاد علی صفائی حائری@einsadschool
برای اعلام حضور و دریافت آدرس کلمه «*زندگی*» را به شماره 09982005829 پیامک کنید.
۱۷:۴۹