عکس پروفایل مدرسه عین صادم

مدرسه عین صاد

۲,۳۳۸عضو

حدیث هشتم.mp3

۱۰:۱۹-۸.۲۹ مگابایت
undefined حدیث هشتم:قالت فاطمة عليها السلام؛ «خياركم الينكم مناكبه و اكرمهم لنسائهم». بهترين شما كسى است كه شانه‌هايش رام‌تر و مهربان‌تر است و براى بانوان خود با كرامت و اكرام بيشتر. آدم‌ها به خاطر راحت طلبى و برترى‌طلبى، ديگران را به زير بار مى‌كشند و از نقطه ضعف‌هاى آن‌ها براى تسخير آن‌ها استفاده مى‌كنند. آن‌ها كه زرنگتر هستند بار خود را با منت بر شانه‌هاى ديگران مى‌گذارند و آن‌ها را خام مى‌كنند. وقتى آدمى بيشتر فهميد، زرنگى را در اين مى‌بيند كه خالى و با ظرفيت خنثى حركت نكند، اين‌جاست كه منت مى‌پذيرد و بار مى‌كشد. با اين مهربانى و باربردارى هم خودش دست خالى نمانده و هم درس مهربانى و عهده‌دارى را به ديگران داده است.نكته‌ى مهم اين است كه در اين عهده‌دارى، تحقير و منت گذاشتن نباشد، بل كرامت و بزرگوارى، در اكرام و بزرگداشت كسانى است كه به خاطر ضعف آن‌ها بار آن‌ها را برداشته‌اى. با تحقير ، ذلت و نفرت را در دل‌هاى خسته مى‌نشانى. با اكرام، عزت و محبت و سبقت و مسارعت را به آن‌ها منتقل مى‌سازى و همكاران و همراهان بيشترى تكثير و تربيت مى‌نمايى و همين توليد و تكثير علامت خوبى تو و رشد بيشتر توست.
undefinedمدرسه عین صادراوی اندیشه استا علی صفایی حائری@einsadschool

۱۴:۰۷

حدیث نهم.mp3

۱۹:۴۳-۱۵.۸۲ مگابایت
undefined حدیث نهم :قالت فاطمة عليها السلام: «شغلنى عن مسئلته لذة خدمته، لا حاجة لى غير النظر الى وجهه الكريم».
روزى رسول خدا صلى الله عليه و آله از فاطمه عليها السلام پرسيدند: چه حاجتى دارى‌؟ جبرئيل پيام آورده كه هر چه بخواهى برآورده مى‌شود. فاطمه عليها السلام عرض مى‌كند؛ مرا از خواستن و مسئلت او، لذت خدمت و حضور او مشغول داشته، حاجتى جز نظاره بر روى كريم او ندارم... شبيه اين نكته را در جواب جبرئيل، رسول مكرم فرموده بودند كه؛ «الدنيا دار من لا دار له و لها يجمع من لا عقل له». جبرئيل با مفاتيح و كليد گنج‌هاى زمين به محضر رسول خدا صلى الله عليه و آله رسيد و عرض كرد كه اين‌ها در اختيار تو، بدون آن‌كه از مقام تو كم بشود و حضرت جواب دادند كه دنيا خانه‌ى كسى است كه خانه‌اى ندارد و براى آن جمع مى‌كند كسى كه عقل و سنجش ندارد.
undefinedمدرسه عین صادراوی اندیشه استا علی صفایی حائری
@einsadschool

۱۵:۱۸

مدرسه عین صاد
undefined تخفیف ویژه به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) برای استفاده از این تخفیف کد زیر را هنگام ثبت‌نام وارد کنید: 653T52C3 undefinedمهلت استفاده از تخفیف فقط تا روز میلاد حضرت زهرا (س) می‌باشد.
undefined فردا آخرین فرصت برای استفاده از تخفیف ویژه میلاد حضرت فاطمه(س) است.

۱۹:۴۶

حدیث دهم.mp3

۱۵:۳۹-۱۲.۵۷ مگابایت
undefined حدیث دهم :قالت فاطمة عليها السلام: «ان فرح الملائكة باستظهارك عليها اشد من فرحك و ان حزن الشيطان و مردته بحزنها اشد من حزنها...»؛
حضرت فاطمه به دو زن كه با يكديگر درگير بودند. يكى معاند بود و ديگرى مؤمن، بر مؤمن راه حجت گشود و مسلط شد و خوشحال شد. حضرت فاطمه فرمود: خوشنودى ملائكه از اين پيروزى تو بيشتر از خوشنودى توست و اندوه شيطان بر شكست او بيش از اندوه اوست. تعارض‌ها و اختلاف‌ها گاهى در حوزه‌ى غضب و يا مكر و حيله‌ى طبيعى است و گاهى تعارض‌ها و درگيرى‌ها به دسته بندى‌هاى بزرگتر و قبيله‌اى و يا ملى و يا جهانى و يا الهى و شيطانى گره مى‌خورد. زندگى و مرگ محمد و آل محمد و حرب و سلم محمد و آل محمد بدان گونه است كه بن‌بستى ندارد و از تنگناى زمين به وسعت آسمان‌ها پيوند مى‌خورد. دو نفر زن با يكديگر درگير مى‌شوند. اين درگيرى در امر دين است.
undefinedمدرسه عین صادراوی اندیشه استا علی صفایی حائری@einsadschool

۱۵:۳۰

ahadis_einsad.rar

۶۰.۵۳ مگابایت

undefined دانلود تمامی فایل‌های شرح احادیث حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) توسط مرحوم استاد علی صفایی حائری به صورت یکجا
undefined مدرسه عین‌صادراوی اندیشه استاد علی صفایی حائری@einsadschool

۱۸:۲۸

undefinedundefined برنامه‌های آموزشی مدرسه عین‌صاد
فعالیت‌های آموزشی مدرسه در سه قالب‌ زیر ارائه می‌گردد:undefined دوره‌های آموزشیundefined حلقه‌های کتابخوانیundefined کارگاه‌های آموزشی
ولی فعالیت‌های مدرسه بر محور دوره‌های آموزشی آن است، و کارگاه‌ها و حلقه‌های کتاب‌خوانی به تناسب دوره‌هایی که برگزار می‌شود ارائه می‌گردد.undefined به همین‌ خاطر پیشنهاد ما برای شروع شرکت در دوره‌های آموزشی است.

undefinedدوره‌های آموزشی مدرسه فعلا شامل دو دو دوره بنیادین و مبنایی است :۱_ دوره‌ معنای زندگی۲_ دوره تربیت دینی
undefined در دوره‌های آموزشی هم پیشنهاد ما شروع از دوره‌های معنای زندگی است و سپس دوره‌های تربیتی
undefined معنای زندگی سه ترم دارد: _ترم‌ اول: شناخت هدف زندگی _ترم دوم: شناخت راه رسیدن و تحقق هدف_ترم‌ سوم: شناخت مسائل مربوط به طی کردن مسیر و موانع و بحران‌های آن
undefined تربیت دینی هم شامل سه ترم زیر است :_ترم اول: تربیت کودک_ترم دوم: تربیت انسان بالغ_ترم سوم: تربیت تشکل‌ها(بزودی)
undefined و باز پیشنهاد می‌کنیم ترم‌ها را به ترتیب طی کنید.
undefinedمدرسه عین‌صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری@einsadschool

۱۵:۴۵

thumnail
مدرسه عین‌صاد برگزار می‌کند:
undefined دوره آموزشی "معنای زندگی"بر اساس اندیشه مرحوم استاد صفایی حائری (عین‌صاد)
مدت دوره: ۶ هفته
تعداد جلسات : ۶ جلسه آفلاین + ۶ ساعت پرسش و پاسخ آنلاین
صوت جلسات در کانال آموزشی ایتا قرار داده می‌شود.
ارائه تمرین‌هایی برای فهم بهتر و عینی مطالب
_ همراهی پشتیبان در طول دوره برای انجام تمرین‌ها و پاسخ به سوالات_شروع دوره: از ۲۲ دی
undefined امکان انصراف و برگشت کامل هزینه تا ۵ بهمن

undefined ثبت‌نامundefinedwww.einsadschool.ir
undefinedمدرسه عین‌صادراوی اندیشه استاد علی صفایی حائری@einsadschool

۱۸:۴۷

thumnail
undefined مدرسه عین‌صاد در واتس‌اپ
از این پس می‌توانید مطالب کانال مدرسه عین صاد را در واتس‌اپ هم دنبال کنید.
undefined جهت عضویت وارد لینک زیر شوید:https://whatsapp.com/channel/0029Vb10IQsJuyA3q8I39y47

۱۴:۱۴

thumnail
undefined انسان نمی تواند آرام بگیرد! حتی راکد ترین آدم ها طالب چیزی هستند که امروز ندارند. انسان هیچ وقت در آنچه دارد خلاصه نمی شود.

undefined ثبت‌نام دوره #معنای_زندگی :www.einsadschool.ir
undefinedمدرسه عین‌صادراوی اندیشه استاد علی صفایی حائری@einsadschool

۱۴:۲۱

thumnail
undefined ما واقعاً گم شده‌ايم!نمى‌دانيم چه بوديم و چقدر هستيم و چقدر راه داريم!

undefinedمدرسه عین‌صادراوی اندیشه استاد علی صفایی حائری@einsadschool

۱۷:۲۴

thumnail
undefined نشست آنلاین: چگونه عین‌صاد بخوانیم؟
undefined سرفصل‌های نشست: مخاطب آثار مرحوم استاد صفایی حائری
چگونه به منظومه فکری ایشان دست یابیم؟
آیا یک سیر مطالعاتی عمومی وجود دارد؟
آیا می‌توان کتاب‌های استاد را به صورت خودخوان پیش برد؟

undefined شرکت در این نشست برای عموم مخاطبین undefined رایگان می‌‌باشد.undefined زمان برگزاری نشست:‌دوشنبه و سه‌شنبه، ۱۰ و ۱۱ دی، ساعت: ۱۸
undefinedبرای شرکت در نشست در سایت مدرسه ثبت نام کنید.

undefined این پست رو بفرستید برای کسانی که به آثار استاد علاقه دارند.

undefinedمدرسه عین‌صادراوی اندیشه استاد علی صفایی حائری@einsadschool

۱۸:۳۶

مدرسه عین صاد
undefined undefined نشست آنلاین: چگونه عین‌صاد بخوانیم؟ undefined سرفصل‌های نشست: مخاطب آثار مرحوم استاد صفایی حائری چگونه به منظومه فکری ایشان دست یابیم؟ آیا یک سیر مطالعاتی عمومی وجود دارد؟ آیا می‌توان کتاب‌های استاد را به صورت خودخوان پیش برد؟ undefined شرکت در این نشست برای عموم مخاطبین undefined رایگان می‌‌باشد. undefined زمان برگزاری نشست:‌ دوشنبه و سه‌شنبه، ۱۰ و ۱۱ دی، ساعت: ۱۸ undefinedبرای شرکت در نشست در سایت مدرسه ثبت نام کنید. undefined این پست رو بفرستید برای کسانی که به آثار استاد علاقه دارند. undefinedمدرسه عین‌صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری @einsadschool
برای اینکه افراد بیشتری از این نسشت باخبر شوند لطفا این پست را پیشنهاد کنید به "مجله"

۱۸:۳۸

thumnail
undefined در جامعه‌های آزاد و برخوردار از تضاد نمی‌توان افراد را سنتی بار آورد، گرچه در جامعه‌های بسته مثل جامعه‌های دویست سال پیش یا جامعه‌های سانسوری همانند جوامع کمونیستی، بتوان افراد را با سنت‌ها بار آورد و پیش برد.undefined استاد علی صفایی حائریundefined تربیت کودک، ص38

undefined ثبت‌نام دوره #تربیت_کودک:www.einsadschool.irundefined مدرسه عین‌صادراوی اندیشه استاد علی صفایی حائری@einsadschool

۱۳:۰۴

مدرسه عین صاد
undefined undefined نشست آنلاین: چگونه عین‌صاد بخوانیم؟ undefined سرفصل‌های نشست: مخاطب آثار مرحوم استاد صفایی حائری چگونه به منظومه فکری ایشان دست یابیم؟ آیا یک سیر مطالعاتی عمومی وجود دارد؟ آیا می‌توان کتاب‌های استاد را به صورت خودخوان پیش برد؟ undefined شرکت در این نشست برای عموم مخاطبین undefined رایگان می‌‌باشد. undefined زمان برگزاری نشست:‌ دوشنبه و سه‌شنبه، ۱۰ و ۱۱ دی، ساعت: ۱۸ undefinedبرای شرکت در نشست در سایت مدرسه ثبت نام کنید. undefined این پست رو بفرستید برای کسانی که به آثار استاد علاقه دارند. undefinedمدرسه عین‌صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری @einsadschool
undefined جلسه اول نشست برگزار گردید؛برای شرکت در جلسه دوم کماکان می‌توانید از طریق سایت ثبت‌نام نمایید:
https://einsadschool.ir/courses/نشست-چگونه-عینصاد-بخوانیم؟/

undefined در نشست فردا به موضوع سیرمطالعاتی کتابهای مرحوم استاد صفایی حائری هم پرداخته خواهد شد.

۱۶:۲۳

thumnail
undefined قرن هذیان
ما در قرنى زندگى مى‌كنيم كه قرن هذيان است. كلمه‌ها را خروار خروار مى‌كشند و يكجا معامله مى‌كنند، مادام كه فرزند زمان خويشتن هستيم، از اين كلمه‌هاى حساب شده محروم مى‌مانيم تا آنجا كه امام زمان خود شويم و جلودار قرن خويش.
undefined کتاب صراط، ص ۱۸۴
undefinedمدرسه عین‌صادراوی اندیشه استاد علی صفایی حائری
@einsadschool

۵:۱۵

مدرسه عین صاد
undefinedundefined برنامه‌های آموزشی مدرسه عین‌صاد فعالیت‌های آموزشی مدرسه در سه قالب‌ زیر ارائه می‌گردد: undefined دوره‌های آموزشی undefined حلقه‌های کتابخوانی undefined کارگاه‌های آموزشی ولی فعالیت‌های مدرسه بر محور دوره‌های آموزشی آن است، و کارگاه‌ها و حلقه‌های کتاب‌خوانی به تناسب دوره‌هایی که برگزار می‌شود ارائه می‌گردد. undefined به همین‌ خاطر پیشنهاد ما برای شروع شرکت در دوره‌های آموزشی است. undefinedدوره‌های آموزشی مدرسه فعلا شامل دو دو دوره بنیادین و مبنایی است : ۱_ دوره‌ معنای زندگی ۲_ دوره تربیت دینی undefined در دوره‌های آموزشی هم پیشنهاد ما شروع از دوره‌های معنای زندگی است و سپس دوره‌های تربیتی undefined معنای زندگی سه ترم دارد: _ترم‌ اول: شناخت هدف زندگی _ترم دوم: شناخت راه رسیدن و تحقق هدف _ترم‌ سوم: شناخت مسائل مربوط به طی کردن مسیر و موانع و بحران‌های آن undefined تربیت دینی هم شامل سه ترم زیر است : _ترم اول: تربیت کودک _ترم دوم: تربیت انسان بالغ _ترم سوم: تربیت تشکل‌ها(بزودی) undefined و باز پیشنهاد می‌کنیم ترم‌ها را به ترتیب طی کنید. undefinedمدرسه عین‌صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری @einsadschool
undefined فقط ۴ روز فرصت باقی‌‌ستبرای ثبت‌نام دوره‌های معنای زندگی و تربیت کودک و ...
undefined اگر نسبت به محتوا و دوره‌ها مردد هستید می‌توانید ثبت‌نام کنید و تا دو هفته از دوره استفاده کنید، بعد اگر راضی نبودید انصراف دهید و مبلغ خود را دریافت کنید.
undefined اگر پرداخت نقدی هزینه دوره مقدورتان نیست، برای پرداخت قسطی به @ad_einsadschool پیام دهید.

۷:۵۳

thumnail
سلسله نشست‌های معرفتی با موضوع: مرگ‌ آگاهیاز منظر استاد علی صفایی حائری
مکان:تهران، بهشت زهرا (سلام الله علیها)،
سالن جلسات جنب متروی حرم مطهر امام (ره)

زمان: پنج‌شنبه ۱۳ دی، ساعت ۱۳ تا ۱۷
undefined مدرسه عین‌صادروای اندیشه استاد علی صفایی حائری@einsadschool

۱۶:۰۲

undefined کلاس‌های در حال ثبت‌نام ترم زمستان
undefined دوره آموزشی معنای زندگی: معنای زندگی، ترم اول
موضوع: برای چه زندگی کنم؟
معنای زندگی، ترم دوم
موضوع: مسیرِ تحقق این معنا در زندگی چیست؟ معنای زندگی، ترم سوم
موضوع: شناخت: مراحل، مسائل و موانعِ این مسیر

undefined ترم‌ دوم و سوم الزاما باید بعد از گذراندن ترم های قبل صورت گیرد.


undefined دوره آموزشی تربیت دینی
ترم اول: تربیت کودک
موضوع: روش تربیتی در ارتباط با قبل از بلوغ_ ترم دوم: تربیت انسان بالغموضوع: روش تربیتی در ارتباط با بعد از بلوغ
undefined برای شرکت در ترم دوم‌ تربیت دینی گذراندن ترم اول الزامی نیست.undefined

undefined جهت ثبت‌نام به سایت مدرسه مراجعه نمایید.undefinedeinsadschool.ir

undefined در صورت نیاز به راهنمایی و یا ثبت‌نام قسطی به undefined @ad_einsadschool پیام دهید.

۸:۴۲

«پدر، مادر، ما مسئولیم»
برای همه والدین اتفاق می افتد. این احساس که تا چه اندازه دامنه‌ی نفوذ و اثرگذاری آنها بر فرزندشان محدود است. چقدر یک کودک از والدین انرژی می‌گیرد و تا چه اندازه حاصل کار محدود و کمرنگ جلوه می‌کند. با بزرگ‌تر شدن کودک و ورود او به عرصه نوجوانی، این احساس عجز و درماندگی در والدین بیشتر می‌شود؛ تا جایی که بعضی والدین با نومیدی و شکایت از حاصل کار، می‌نالند و نمی‌دانند وضعیت اسفناک کودک و یا نوجوان خود را معلول کدام یک از عوامل بیشمار بدانند. گاهی زمانه را محکوم می‌کنند و گاهی دولت و دستگاه‌های مسئول در فرهنگ کشور را به باد نقد می‌گیرند و گاهی هم دامنه‌ی نزاع به داخل خانه کشیده می‌شود و هر یک از والدین گریبان دیگری را می‌گیرد و او را مسئول وضعیت نامطلوب نوجوان خود می‌شمارد. والدین با عتاب و تشر، با یکدیگر وارد دوئل می‌شوند و هر کدام فهرستی از کارهایی که برای فرزندشان انجام داده است را به رخ دیگری می‌کشد تا خود را تبرئه کند. اما در نهایت، همچنان همه از وضعیتی که در آن به سر می‌بریم احساس نارضایتی داریم.
به نظر می‌رسد که حق با والدین است. اوضاع در تربیت فرزندان آنگونه که ما در آرزوها نقش می‌زدیم، پیش نمی‌رود. با پیشرفت ابزار ارتباطات جمعی و قدرت‌ گرفتن رسانه‌ها، با پیچیده شدن روابط اجتماعی و کاسته شدن از قدرت نهاد خانواده و با سرعت گرفتن تحولات فرهنگی، والدین بیش از پیش امکان‌های خود را از دست می‌دهند.
مشکل اینجاست که ما دائما به دنبال مقصّر می‌گردیم. به دنبال کسی می‌گردیم که بار مصائب را بر دوشش بیندازیم و خاطر خود را آسوده سازیم. ولی به فرض که گروهی تروریستی پیدا شد و مسئولیت تمام این نابسامانی‌ها را به عهده گرفت، آیا از مشکلات فرزندان ما چیزی کاسته می‌شود؟ پس نقش ما کدام است؟
ما، از آنجا که شجاعت حضور و اقدام را از دست داده‌ایم، ترجیح می‌دهیم در پس دیوار نقد پنهان شویم. آنقدر اوضاع آشفته است که می‌ترسیم پا به میدان بگذاریم. فرهنگ، چنان بنایی که از هر سو میل به ویرانی دارد، صدای زوالش را می‌توان شنید و فرزندان ما در این تهیا، در میان هزاران دعوت و رنگ و زینت، حیران و درمانده‌اند.
استاد علی صفایی حائری، مفهومی از نظم را معرفی می‌کند که می‌تواند نوری بر این آشفته‌بازار تاریک بیفکند. به باور ایشان، فارغ از طولانی بودن فهرست وظائف و ازدحام صداهایی که آدمی را به خود می‌خوانند، انسان در هر لحظه، تنها یک وظیفه دارد؛ مهم‌ترین کاری که می‌تواند انجام دهد. اگر این یک کار را انجام دهد، حق آن لحظه را ادا کرده است؛ حتی اگر هزار کار دیگر باقی مانده باشد. و اگر همان یک کار را انجام ندهد و بتواند با جادوگری، در یک لحظه هزار کار دیگر هم انجام دهد، آن لحظه را عقیم واگذاشته است.
با در نظر داشتن این قاعده، می‌توان به موضوع تربیت کودکان و نوجوانان بازگشت. ما گاهی به گستره نیازهای فرزندمان و انبوه کارهایی که باید برای او فکر می‌کنیم. می‌خواهیم از پس همه آنها برآییم و محدودیت دامنه‌ی نفوذمان مانع از این حرص و شوق است. اینجاست که یا از فرط فشاری که به کودک می‌آوریم او را دلزده می‌سازیم، یا پا پس می‌کشیم و به کل میدان را خالی می‌کنیم.
به جای این همه افراط و تفریط، شاید بتوان راهی میانه را برگزید. شاید بتوان باور کرد که ما،‌ در ارتباط با کودک‌ یا نوجوان‌مان، در هر موقعیت، به اندازه یک انتخاب فرصت داریم. این باور، آزادی‌بخش است. می‌دانی که وسعت کارها بیش از این‌هاست، ولی تو تنها به اندازه یک انتخاب مسئولیت داری! اما به همین اندازه، بار مسئولیت همان یک انتخاب را بر دوشت باقی می‌گذاری. تو به اندازه یک انتخاب مسئولی و باید در تشخیص نیاز فرزندت و راه پاسخگویی به آن، از تسلط و ظرافت برخوردار باشی.
اینجاست که ضرورت شنفتن و آموختن پیش می‌آید. آنجا که امکانات محدود می‌شود، دقت ضرورت می‌یابد. باید مرزها را بشناسیم و از انواع نیازهای کودک باخبر باشیم. باید در جریان تحولات مسیر رشد او با خبر باشیم و از ظرفیت‌های هر مرحله سر در بیاوریم. آنجا که پای انتخاب در میان است، آگاهی و شناخت، ضرورت می‌یابند.
مرحوم علی شریعتی، سخنرانی معروفی در دهه پنجاه شمسی داشت با این عنوان: «پدر، مادر، ما متهمیم». حالا من می‌خواهم از همین عنوان وام بگیرم و به خودم و همه والدین بگویم: پدرها، مادرها، ما مسئولیم؛ ما در قبال این محدودیتی که تنها امکان برای پاسخ‌ گفتن به نیازهای فرزندان‌مان است، مسئولیم! و حق نداریم با بی‌حوصلگی، ترس، جهل و یا غفلت‌ها، این فرصت‌های حیاتی را بسوزانیم.
undefined ما در مدرسه عین صاد، فرصتی فراهم آوردیم که با تکیه بر الگوی تربیتی استاد علی صفایی حائری، درباره این مسئولیت خطیر به گفتگو بنشینیم. امید که میزبان حضور گرم شما نیز باشیم ...
undefinedمدرسه عین‌صادراوی اندیشه استاد علی صفایی حائری@einsadschool

۱۷:۰۳

undefinedدریافت مشاوره آنلاینبا حضور اساتید مدرسه عین‌صاد
چنانچه برای تنظیم سیرمعرفتی خود در آثار استاد صفایی نیاز به دریافت راهنمایی اساتید دارید، می‌توانید از طریق لینک زیر در واتساپ وقت بگیرید:
https://wa.me/message/IB4GCMW7DRAXG1
undefinedزمان هر مشاوره: ۱۰ دقیقهو فقط جمعه و شنبه انجام خواهد شد.

۱۴:۳۶