حدیث هشتم.mp3
۱۰:۱۹-۸.۲۹ مگابایت
۱۴:۰۷
حدیث نهم.mp3
۱۹:۴۳-۱۵.۸۲ مگابایت
۱۵:۱۸
مدرسه عین صاد
تخفیف ویژه به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) برای استفاده از این تخفیف کد زیر را هنگام ثبتنام وارد کنید: 653T52C3 مهلت استفاده از تخفیف فقط تا روز میلاد حضرت زهرا (س) میباشد.
فردا آخرین فرصت برای استفاده از تخفیف ویژه میلاد حضرت فاطمه(س) است.
۱۹:۴۶
حدیث دهم.mp3
۱۵:۳۹-۱۲.۵۷ مگابایت
۱۵:۳۰
ahadis_einsad.rar
۶۰.۵۳ مگابایت
دانلود تمامی فایلهای شرح احادیث حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) توسط مرحوم استاد علی صفایی حائری به صورت یکجا
مدرسه عینصادراوی اندیشه استاد علی صفایی حائری@einsadschool
مدرسه عینصادراوی اندیشه استاد علی صفایی حائری@einsadschool
۱۸:۲۸
برنامههای آموزشی مدرسه عینصاد
فعالیتهای آموزشی مدرسه در سه قالب زیر ارائه میگردد: دورههای آموزشی حلقههای کتابخوانی کارگاههای آموزشی
ولی فعالیتهای مدرسه بر محور دورههای آموزشی آن است، و کارگاهها و حلقههای کتابخوانی به تناسب دورههایی که برگزار میشود ارائه میگردد. به همین خاطر پیشنهاد ما برای شروع شرکت در دورههای آموزشی است.
دورههای آموزشی مدرسه فعلا شامل دو دو دوره بنیادین و مبنایی است :۱_ دوره معنای زندگی۲_ دوره تربیت دینی
در دورههای آموزشی هم پیشنهاد ما شروع از دورههای معنای زندگی است و سپس دورههای تربیتی
معنای زندگی سه ترم دارد: _ترم اول: شناخت هدف زندگی _ترم دوم: شناخت راه رسیدن و تحقق هدف_ترم سوم: شناخت مسائل مربوط به طی کردن مسیر و موانع و بحرانهای آن
تربیت دینی هم شامل سه ترم زیر است :_ترم اول: تربیت کودک_ترم دوم: تربیت انسان بالغ_ترم سوم: تربیت تشکلها(بزودی)
و باز پیشنهاد میکنیم ترمها را به ترتیب طی کنید.
مدرسه عینصاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری@einsadschool
فعالیتهای آموزشی مدرسه در سه قالب زیر ارائه میگردد: دورههای آموزشی حلقههای کتابخوانی کارگاههای آموزشی
ولی فعالیتهای مدرسه بر محور دورههای آموزشی آن است، و کارگاهها و حلقههای کتابخوانی به تناسب دورههایی که برگزار میشود ارائه میگردد. به همین خاطر پیشنهاد ما برای شروع شرکت در دورههای آموزشی است.
دورههای آموزشی مدرسه فعلا شامل دو دو دوره بنیادین و مبنایی است :۱_ دوره معنای زندگی۲_ دوره تربیت دینی
در دورههای آموزشی هم پیشنهاد ما شروع از دورههای معنای زندگی است و سپس دورههای تربیتی
معنای زندگی سه ترم دارد: _ترم اول: شناخت هدف زندگی _ترم دوم: شناخت راه رسیدن و تحقق هدف_ترم سوم: شناخت مسائل مربوط به طی کردن مسیر و موانع و بحرانهای آن
تربیت دینی هم شامل سه ترم زیر است :_ترم اول: تربیت کودک_ترم دوم: تربیت انسان بالغ_ترم سوم: تربیت تشکلها(بزودی)
و باز پیشنهاد میکنیم ترمها را به ترتیب طی کنید.
مدرسه عینصاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری@einsadschool
۱۵:۴۵
۱۸:۴۷
۱۴:۱۴
۱۴:۲۱
۱۷:۲۴
۱۸:۳۶
مدرسه عین صاد
نشست آنلاین: چگونه عینصاد بخوانیم؟ سرفصلهای نشست: مخاطب آثار مرحوم استاد صفایی حائری چگونه به منظومه فکری ایشان دست یابیم؟ آیا یک سیر مطالعاتی عمومی وجود دارد؟ آیا میتوان کتابهای استاد را به صورت خودخوان پیش برد؟ شرکت در این نشست برای عموم مخاطبین رایگان میباشد. زمان برگزاری نشست: دوشنبه و سهشنبه، ۱۰ و ۱۱ دی، ساعت: ۱۸ برای شرکت در نشست در سایت مدرسه ثبت نام کنید. این پست رو بفرستید برای کسانی که به آثار استاد علاقه دارند. مدرسه عینصاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری @einsadschool
برای اینکه افراد بیشتری از این نسشت باخبر شوند لطفا این پست را پیشنهاد کنید به "مجله"
۱۸:۳۸
۱۳:۰۴
مدرسه عین صاد
نشست آنلاین: چگونه عینصاد بخوانیم؟ سرفصلهای نشست: مخاطب آثار مرحوم استاد صفایی حائری چگونه به منظومه فکری ایشان دست یابیم؟ آیا یک سیر مطالعاتی عمومی وجود دارد؟ آیا میتوان کتابهای استاد را به صورت خودخوان پیش برد؟ شرکت در این نشست برای عموم مخاطبین رایگان میباشد. زمان برگزاری نشست: دوشنبه و سهشنبه، ۱۰ و ۱۱ دی، ساعت: ۱۸ برای شرکت در نشست در سایت مدرسه ثبت نام کنید. این پست رو بفرستید برای کسانی که به آثار استاد علاقه دارند. مدرسه عینصاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری @einsadschool
جلسه اول نشست برگزار گردید؛برای شرکت در جلسه دوم کماکان میتوانید از طریق سایت ثبتنام نمایید:
https://einsadschool.ir/courses/نشست-چگونه-عینصاد-بخوانیم؟/
در نشست فردا به موضوع سیرمطالعاتی کتابهای مرحوم استاد صفایی حائری هم پرداخته خواهد شد.
https://einsadschool.ir/courses/نشست-چگونه-عینصاد-بخوانیم؟/
در نشست فردا به موضوع سیرمطالعاتی کتابهای مرحوم استاد صفایی حائری هم پرداخته خواهد شد.
۱۶:۲۳
۵:۱۵
مدرسه عین صاد
برنامههای آموزشی مدرسه عینصاد فعالیتهای آموزشی مدرسه در سه قالب زیر ارائه میگردد: دورههای آموزشی حلقههای کتابخوانی کارگاههای آموزشی ولی فعالیتهای مدرسه بر محور دورههای آموزشی آن است، و کارگاهها و حلقههای کتابخوانی به تناسب دورههایی که برگزار میشود ارائه میگردد. به همین خاطر پیشنهاد ما برای شروع شرکت در دورههای آموزشی است. دورههای آموزشی مدرسه فعلا شامل دو دو دوره بنیادین و مبنایی است : ۱_ دوره معنای زندگی ۲_ دوره تربیت دینی در دورههای آموزشی هم پیشنهاد ما شروع از دورههای معنای زندگی است و سپس دورههای تربیتی معنای زندگی سه ترم دارد: _ترم اول: شناخت هدف زندگی _ترم دوم: شناخت راه رسیدن و تحقق هدف _ترم سوم: شناخت مسائل مربوط به طی کردن مسیر و موانع و بحرانهای آن تربیت دینی هم شامل سه ترم زیر است : _ترم اول: تربیت کودک _ترم دوم: تربیت انسان بالغ _ترم سوم: تربیت تشکلها(بزودی) و باز پیشنهاد میکنیم ترمها را به ترتیب طی کنید. مدرسه عینصاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری @einsadschool
فقط ۴ روز فرصت باقیستبرای ثبتنام دورههای معنای زندگی و تربیت کودک و ...
اگر نسبت به محتوا و دورهها مردد هستید میتوانید ثبتنام کنید و تا دو هفته از دوره استفاده کنید، بعد اگر راضی نبودید انصراف دهید و مبلغ خود را دریافت کنید.
اگر پرداخت نقدی هزینه دوره مقدورتان نیست، برای پرداخت قسطی به @ad_einsadschool پیام دهید.
اگر نسبت به محتوا و دورهها مردد هستید میتوانید ثبتنام کنید و تا دو هفته از دوره استفاده کنید، بعد اگر راضی نبودید انصراف دهید و مبلغ خود را دریافت کنید.
اگر پرداخت نقدی هزینه دوره مقدورتان نیست، برای پرداخت قسطی به @ad_einsadschool پیام دهید.
۷:۵۳
۱۶:۰۲
کلاسهای در حال ثبتنام ترم زمستان
دوره آموزشی معنای زندگی: معنای زندگی، ترم اول
موضوع: برای چه زندگی کنم؟
معنای زندگی، ترم دومموضوع: مسیرِ تحقق این معنا در زندگی چیست؟ معنای زندگی، ترم سوم
موضوع: شناخت: مراحل، مسائل و موانعِ این مسیر
ترم دوم و سوم الزاما باید بعد از گذراندن ترم های قبل صورت گیرد.
دوره آموزشی تربیت دینی
ترم اول: تربیت کودکموضوع: روش تربیتی در ارتباط با قبل از بلوغ_ ترم دوم: تربیت انسان بالغموضوع: روش تربیتی در ارتباط با بعد از بلوغ
برای شرکت در ترم دوم تربیت دینی گذراندن ترم اول الزامی نیست.
جهت ثبتنام به سایت مدرسه مراجعه نمایید.einsadschool.ir
در صورت نیاز به راهنمایی و یا ثبتنام قسطی به @ad_einsadschool پیام دهید.
دوره آموزشی معنای زندگی: معنای زندگی، ترم اول
موضوع: برای چه زندگی کنم؟
معنای زندگی، ترم دومموضوع: مسیرِ تحقق این معنا در زندگی چیست؟ معنای زندگی، ترم سوم
موضوع: شناخت: مراحل، مسائل و موانعِ این مسیر
ترم دوم و سوم الزاما باید بعد از گذراندن ترم های قبل صورت گیرد.
دوره آموزشی تربیت دینی
ترم اول: تربیت کودکموضوع: روش تربیتی در ارتباط با قبل از بلوغ_ ترم دوم: تربیت انسان بالغموضوع: روش تربیتی در ارتباط با بعد از بلوغ
برای شرکت در ترم دوم تربیت دینی گذراندن ترم اول الزامی نیست.
جهت ثبتنام به سایت مدرسه مراجعه نمایید.einsadschool.ir
در صورت نیاز به راهنمایی و یا ثبتنام قسطی به @ad_einsadschool پیام دهید.
۸:۴۲
«پدر، مادر، ما مسئولیم»
برای همه والدین اتفاق می افتد. این احساس که تا چه اندازه دامنهی نفوذ و اثرگذاری آنها بر فرزندشان محدود است. چقدر یک کودک از والدین انرژی میگیرد و تا چه اندازه حاصل کار محدود و کمرنگ جلوه میکند. با بزرگتر شدن کودک و ورود او به عرصه نوجوانی، این احساس عجز و درماندگی در والدین بیشتر میشود؛ تا جایی که بعضی والدین با نومیدی و شکایت از حاصل کار، مینالند و نمیدانند وضعیت اسفناک کودک و یا نوجوان خود را معلول کدام یک از عوامل بیشمار بدانند. گاهی زمانه را محکوم میکنند و گاهی دولت و دستگاههای مسئول در فرهنگ کشور را به باد نقد میگیرند و گاهی هم دامنهی نزاع به داخل خانه کشیده میشود و هر یک از والدین گریبان دیگری را میگیرد و او را مسئول وضعیت نامطلوب نوجوان خود میشمارد. والدین با عتاب و تشر، با یکدیگر وارد دوئل میشوند و هر کدام فهرستی از کارهایی که برای فرزندشان انجام داده است را به رخ دیگری میکشد تا خود را تبرئه کند. اما در نهایت، همچنان همه از وضعیتی که در آن به سر میبریم احساس نارضایتی داریم.
به نظر میرسد که حق با والدین است. اوضاع در تربیت فرزندان آنگونه که ما در آرزوها نقش میزدیم، پیش نمیرود. با پیشرفت ابزار ارتباطات جمعی و قدرت گرفتن رسانهها، با پیچیده شدن روابط اجتماعی و کاسته شدن از قدرت نهاد خانواده و با سرعت گرفتن تحولات فرهنگی، والدین بیش از پیش امکانهای خود را از دست میدهند.
مشکل اینجاست که ما دائما به دنبال مقصّر میگردیم. به دنبال کسی میگردیم که بار مصائب را بر دوشش بیندازیم و خاطر خود را آسوده سازیم. ولی به فرض که گروهی تروریستی پیدا شد و مسئولیت تمام این نابسامانیها را به عهده گرفت، آیا از مشکلات فرزندان ما چیزی کاسته میشود؟ پس نقش ما کدام است؟
ما، از آنجا که شجاعت حضور و اقدام را از دست دادهایم، ترجیح میدهیم در پس دیوار نقد پنهان شویم. آنقدر اوضاع آشفته است که میترسیم پا به میدان بگذاریم. فرهنگ، چنان بنایی که از هر سو میل به ویرانی دارد، صدای زوالش را میتوان شنید و فرزندان ما در این تهیا، در میان هزاران دعوت و رنگ و زینت، حیران و درماندهاند.
استاد علی صفایی حائری، مفهومی از نظم را معرفی میکند که میتواند نوری بر این آشفتهبازار تاریک بیفکند. به باور ایشان، فارغ از طولانی بودن فهرست وظائف و ازدحام صداهایی که آدمی را به خود میخوانند، انسان در هر لحظه، تنها یک وظیفه دارد؛ مهمترین کاری که میتواند انجام دهد. اگر این یک کار را انجام دهد، حق آن لحظه را ادا کرده است؛ حتی اگر هزار کار دیگر باقی مانده باشد. و اگر همان یک کار را انجام ندهد و بتواند با جادوگری، در یک لحظه هزار کار دیگر هم انجام دهد، آن لحظه را عقیم واگذاشته است.
با در نظر داشتن این قاعده، میتوان به موضوع تربیت کودکان و نوجوانان بازگشت. ما گاهی به گستره نیازهای فرزندمان و انبوه کارهایی که باید برای او فکر میکنیم. میخواهیم از پس همه آنها برآییم و محدودیت دامنهی نفوذمان مانع از این حرص و شوق است. اینجاست که یا از فرط فشاری که به کودک میآوریم او را دلزده میسازیم، یا پا پس میکشیم و به کل میدان را خالی میکنیم.
به جای این همه افراط و تفریط، شاید بتوان راهی میانه را برگزید. شاید بتوان باور کرد که ما، در ارتباط با کودک یا نوجوانمان، در هر موقعیت، به اندازه یک انتخاب فرصت داریم. این باور، آزادیبخش است. میدانی که وسعت کارها بیش از اینهاست، ولی تو تنها به اندازه یک انتخاب مسئولیت داری! اما به همین اندازه، بار مسئولیت همان یک انتخاب را بر دوشت باقی میگذاری. تو به اندازه یک انتخاب مسئولی و باید در تشخیص نیاز فرزندت و راه پاسخگویی به آن، از تسلط و ظرافت برخوردار باشی.
اینجاست که ضرورت شنفتن و آموختن پیش میآید. آنجا که امکانات محدود میشود، دقت ضرورت مییابد. باید مرزها را بشناسیم و از انواع نیازهای کودک باخبر باشیم. باید در جریان تحولات مسیر رشد او با خبر باشیم و از ظرفیتهای هر مرحله سر در بیاوریم. آنجا که پای انتخاب در میان است، آگاهی و شناخت، ضرورت مییابند.
مرحوم علی شریعتی، سخنرانی معروفی در دهه پنجاه شمسی داشت با این عنوان: «پدر، مادر، ما متهمیم». حالا من میخواهم از همین عنوان وام بگیرم و به خودم و همه والدین بگویم: پدرها، مادرها، ما مسئولیم؛ ما در قبال این محدودیتی که تنها امکان برای پاسخ گفتن به نیازهای فرزندانمان است، مسئولیم! و حق نداریم با بیحوصلگی، ترس، جهل و یا غفلتها، این فرصتهای حیاتی را بسوزانیم.
ما در مدرسه عین صاد، فرصتی فراهم آوردیم که با تکیه بر الگوی تربیتی استاد علی صفایی حائری، درباره این مسئولیت خطیر به گفتگو بنشینیم. امید که میزبان حضور گرم شما نیز باشیم ...
مدرسه عینصادراوی اندیشه استاد علی صفایی حائری@einsadschool
برای همه والدین اتفاق می افتد. این احساس که تا چه اندازه دامنهی نفوذ و اثرگذاری آنها بر فرزندشان محدود است. چقدر یک کودک از والدین انرژی میگیرد و تا چه اندازه حاصل کار محدود و کمرنگ جلوه میکند. با بزرگتر شدن کودک و ورود او به عرصه نوجوانی، این احساس عجز و درماندگی در والدین بیشتر میشود؛ تا جایی که بعضی والدین با نومیدی و شکایت از حاصل کار، مینالند و نمیدانند وضعیت اسفناک کودک و یا نوجوان خود را معلول کدام یک از عوامل بیشمار بدانند. گاهی زمانه را محکوم میکنند و گاهی دولت و دستگاههای مسئول در فرهنگ کشور را به باد نقد میگیرند و گاهی هم دامنهی نزاع به داخل خانه کشیده میشود و هر یک از والدین گریبان دیگری را میگیرد و او را مسئول وضعیت نامطلوب نوجوان خود میشمارد. والدین با عتاب و تشر، با یکدیگر وارد دوئل میشوند و هر کدام فهرستی از کارهایی که برای فرزندشان انجام داده است را به رخ دیگری میکشد تا خود را تبرئه کند. اما در نهایت، همچنان همه از وضعیتی که در آن به سر میبریم احساس نارضایتی داریم.
به نظر میرسد که حق با والدین است. اوضاع در تربیت فرزندان آنگونه که ما در آرزوها نقش میزدیم، پیش نمیرود. با پیشرفت ابزار ارتباطات جمعی و قدرت گرفتن رسانهها، با پیچیده شدن روابط اجتماعی و کاسته شدن از قدرت نهاد خانواده و با سرعت گرفتن تحولات فرهنگی، والدین بیش از پیش امکانهای خود را از دست میدهند.
مشکل اینجاست که ما دائما به دنبال مقصّر میگردیم. به دنبال کسی میگردیم که بار مصائب را بر دوشش بیندازیم و خاطر خود را آسوده سازیم. ولی به فرض که گروهی تروریستی پیدا شد و مسئولیت تمام این نابسامانیها را به عهده گرفت، آیا از مشکلات فرزندان ما چیزی کاسته میشود؟ پس نقش ما کدام است؟
ما، از آنجا که شجاعت حضور و اقدام را از دست دادهایم، ترجیح میدهیم در پس دیوار نقد پنهان شویم. آنقدر اوضاع آشفته است که میترسیم پا به میدان بگذاریم. فرهنگ، چنان بنایی که از هر سو میل به ویرانی دارد، صدای زوالش را میتوان شنید و فرزندان ما در این تهیا، در میان هزاران دعوت و رنگ و زینت، حیران و درماندهاند.
استاد علی صفایی حائری، مفهومی از نظم را معرفی میکند که میتواند نوری بر این آشفتهبازار تاریک بیفکند. به باور ایشان، فارغ از طولانی بودن فهرست وظائف و ازدحام صداهایی که آدمی را به خود میخوانند، انسان در هر لحظه، تنها یک وظیفه دارد؛ مهمترین کاری که میتواند انجام دهد. اگر این یک کار را انجام دهد، حق آن لحظه را ادا کرده است؛ حتی اگر هزار کار دیگر باقی مانده باشد. و اگر همان یک کار را انجام ندهد و بتواند با جادوگری، در یک لحظه هزار کار دیگر هم انجام دهد، آن لحظه را عقیم واگذاشته است.
با در نظر داشتن این قاعده، میتوان به موضوع تربیت کودکان و نوجوانان بازگشت. ما گاهی به گستره نیازهای فرزندمان و انبوه کارهایی که باید برای او فکر میکنیم. میخواهیم از پس همه آنها برآییم و محدودیت دامنهی نفوذمان مانع از این حرص و شوق است. اینجاست که یا از فرط فشاری که به کودک میآوریم او را دلزده میسازیم، یا پا پس میکشیم و به کل میدان را خالی میکنیم.
به جای این همه افراط و تفریط، شاید بتوان راهی میانه را برگزید. شاید بتوان باور کرد که ما، در ارتباط با کودک یا نوجوانمان، در هر موقعیت، به اندازه یک انتخاب فرصت داریم. این باور، آزادیبخش است. میدانی که وسعت کارها بیش از اینهاست، ولی تو تنها به اندازه یک انتخاب مسئولیت داری! اما به همین اندازه، بار مسئولیت همان یک انتخاب را بر دوشت باقی میگذاری. تو به اندازه یک انتخاب مسئولی و باید در تشخیص نیاز فرزندت و راه پاسخگویی به آن، از تسلط و ظرافت برخوردار باشی.
اینجاست که ضرورت شنفتن و آموختن پیش میآید. آنجا که امکانات محدود میشود، دقت ضرورت مییابد. باید مرزها را بشناسیم و از انواع نیازهای کودک باخبر باشیم. باید در جریان تحولات مسیر رشد او با خبر باشیم و از ظرفیتهای هر مرحله سر در بیاوریم. آنجا که پای انتخاب در میان است، آگاهی و شناخت، ضرورت مییابند.
مرحوم علی شریعتی، سخنرانی معروفی در دهه پنجاه شمسی داشت با این عنوان: «پدر، مادر، ما متهمیم». حالا من میخواهم از همین عنوان وام بگیرم و به خودم و همه والدین بگویم: پدرها، مادرها، ما مسئولیم؛ ما در قبال این محدودیتی که تنها امکان برای پاسخ گفتن به نیازهای فرزندانمان است، مسئولیم! و حق نداریم با بیحوصلگی، ترس، جهل و یا غفلتها، این فرصتهای حیاتی را بسوزانیم.
ما در مدرسه عین صاد، فرصتی فراهم آوردیم که با تکیه بر الگوی تربیتی استاد علی صفایی حائری، درباره این مسئولیت خطیر به گفتگو بنشینیم. امید که میزبان حضور گرم شما نیز باشیم ...
مدرسه عینصادراوی اندیشه استاد علی صفایی حائری@einsadschool
۱۷:۰۳
دریافت مشاوره آنلاینبا حضور اساتید مدرسه عینصاد
چنانچه برای تنظیم سیرمعرفتی خود در آثار استاد صفایی نیاز به دریافت راهنمایی اساتید دارید، میتوانید از طریق لینک زیر در واتساپ وقت بگیرید:
https://wa.me/message/IB4GCMW7DRAXG1
زمان هر مشاوره: ۱۰ دقیقهو فقط جمعه و شنبه انجام خواهد شد.
چنانچه برای تنظیم سیرمعرفتی خود در آثار استاد صفایی نیاز به دریافت راهنمایی اساتید دارید، میتوانید از طریق لینک زیر در واتساپ وقت بگیرید:
https://wa.me/message/IB4GCMW7DRAXG1
زمان هر مشاوره: ۱۰ دقیقهو فقط جمعه و شنبه انجام خواهد شد.
۱۴:۳۶