عکس پروفایل انجمن کودکان با نیازهای خاصا

انجمن کودکان با نیازهای خاص

۱۳۷عضو
#اتیسم بی رحم تراز کروناundefined
من اتیسم هستم برخلاف کروناundefined که با بچه ها مهربان استundefined وبا بچه ها ی کوچیک کاری نداره، اما من فقط وفقط با بچه های طفل معصومundefined کار دارم سالهاست که وارد زندگی ادما شدم وتا امروز تونستم ۷۰۰هزار نفر کودک معصوم را دچار اتیسم کنم .undefined همه دنیا دارن تلاش می کنن منو نابود کنند اما تا حالا نتونستن منو شکست undefinedبدن چون من در مغزundefined کودکان لانه کردم باسیستم عصب مرکزی مغز کودکانundefined کار دارمundefined بجای اینکه مغز کودک دستور بده من بجاش دستور میدم من میگم کودک چکار کنهundefined چه کار نکنهundefined از این کار لذت میبرم ، undefinedکاری کردم که سیستم عصبی او بهم ریخته بشه مثل یک پازل بهم ریختهundefined یک تیکشو برداشتم ونمیتونن درستش کننundefinedundefined به همین خاطر ورودی وخروجی های مغز کودک درست کارنمیکنه
undefined️#او چشماش سالمه اما به والدینش نگاه نمیکنهundefined undefined️#او گوش هاش سالمه اما صداش میزنی به اسمش توجه نمیکنهundefinedundefined#او دندون داره اما جویدن بلد نیست undefined️از همه مهمتر #نمیتونه حرف بزنهundefined undefined️نمیتونه ارتباط برقرار کنه undefined️نمیتونه غذا بخوره undefined️نمتتونه با اسباب بازیاش بازی کنه. undefined️نمیتونه با همسالاش بازی کنه یا اینکه undefined️بیخودی میخنده undefined️بیخودی گریه میکنه undefined️بیخودی پرخاشگری میکنه. undefined️بیخودی دورخودش میچرخه. undefined️بیخودی راه میره واذیت میکنه
undefined از لحاظ روحی وروانی بهم ریختمش وهیچکس نمیتونه بفهمه که مشکلش چیه و کمکش کنه، با سیاست، کاری کردم که کسی منو نبینهundefined ،بچه ظاهرش سالم باشه وکسی نفهمه این بلاهارو من سرش اوردم وبیمارش کردم undefined ،تا بهش ترحم نکنن وبیشتر آزارش بدنundefined، کاری کردم که نتونه وارد دنیای ادما بشه واورا در دنیای خودش زندونی کردمundefined وروحشو تسخیر کردمundefined ، طوری که روحش پیش منه ، اما جسمش پیش والدینشه ، وهرکی باهاش حرف میزنه عکس العملی نشون نمیدهundefinedundefined وسرگرم کارخودشه، وهر کاری که میخاد بکنه برعکس دیگران انجام میده وهمین کاراش باعث عذاب پدر ومادرشundefinedundefined ودیگران میشه ، که مدام کتک میخورهundefined وفکر میکنن خودشو الکی به دیوانگی زده🥴 ومن لذت میبرم جالب تر اینکه خانوادهاشونو دچار چالش کردم وخوب درگیرشون کردم
undefined #انها نه روز دارند نه شب #نه خواب دارن نه خوراک #نه ارامش دارن نه اسایش #نه جایی میتونن برن نه کسی بیاد خونشون #انها را در خانه هایشان برا یک عمر قرنطینه کردمundefined
undefinedمن پوالدار وفقیرundefined نمیشناسم وارد زندگی هر خانواده ای بشم انگار بایک زلزله ۸ریشتری undefinedمواجعه میشن که همه چیزو نابود میکنم
undefined#اول کودکundefined #دوم پدر ومادرشو undefined#سوم خواهر برادراشوundefined #چهارم فامیلاشو undefined#پنجم اطرافیان و....
undefinedدر آخر چطور بگم زندگی خانوادهای اتیستیک روی گسلundefined قرار داره وتا اخر عمر آرامش وآسایش ندارندundefined باید بسوزند وبسازند نه دارو دارم نه درمان ونه کسی میتونه جلوی منو بگیرهundefinedundefined هر وقت هر زمان که دلم بخاد میتونم وارد زندگی ادما بشم وکلا زندگیشونو ان طور که دلم بخاد تغییر دهم undefinedوهیچکسم زورش بهم نمیرسه من بزرگترین رکورد دارم تا به امروز منو
undefinedباید جزوء اعجایب هشتگانه خلقت محسوب کنن وهمینطور در کتاب گینس بنویسندundefined که اختلالی عجیب تر از من روی زمین نیست ، #کرونا تو پیش من هیچی نیستی توقابل کنترلی اگر رعایت بهداشت فردی خوبی ادما داشته باشن ماکس بزننundefined دستاشونو تمیزundefined بشورن ویک مدتی زندگیشونو از لحاظ بهداشتی مدیریت کنن ودر خانه بمانن تور شکست میدهندundefined undefinedاما منو هرگز پس منه #اتیسم خیلی خیلی سخت تر از تو کرونا هستم وهمینطور بی رحم ترundefined تمام سختی که امروزه مردم از وجود تو کرونا در بین خودشون تجربه میکنن در برابر من اتیسم صفره ،undefined تورا همین روزا شکست میدن اما من هنوز بزرگترین درد بی درمانundefined باقی میمانمundefined ودرکمین کودکان معصومی هستم که پا به دنیای ادما میزارن بدونه اینکه بدونن چه سرنوشتی در انتظار انهاست ، اهای ادما به همه دنیا اعلام کنید که منه #اتیسم ،بی رحم ترین اختلال تو جهان هستم وهمچنان در راهم ، پس مراقب کودکانتون باشید...که به دام من نیفتن که زندگیشون نابود میشه!!!...undefinedundefinedundefined@especial_children_cfuundefined

۲۰:۲۹

thumnail
undefinedبرای درمان لجبازی کودکان چه کنیم؟! #لجبازی#کودک#بد_خلقیundefined@especial_children_cfuundefined

۸:۱۷

thumnail
undefinedundefined #آموزش_هنر به كودكان نياز ويژه از دنياى پيرامون خودشان شروع ميشود؛ آشنايى از طريق #حواس_پنجگانه undefined«سيب را ببين، سيب را در دستت بگير. چشماتو ببند؛ ازش چه چيزى متوجه ميشى؟ آفرين مثله توپ گرد undefined️ حالا اين سيب بذار و نقاشى كن هرچيزى ازش فهميدي نقاشى كن بعدش ميتونى سيب را بخورى .»undefined
undefined محتواى #نقاشى براى ما مهم نيست دركى كه كودك بدست مياره ارجحيت داره دانشى كه از پديده هاى جهان اطراف ميگيره. اگر با كودكان نياز ويژه سروكار دارين در تمامى اين مراحل شمارو به #صبر و #آرامش دعوت ميكنم .undefined@especial_children_cfuundefined

۱۷:۴۱

بازارسال شده از Faeze
thumnail
چه خموشند انسان هایی که بلند ترین صدایشان سکوت است، آنها نه سمفونی بتهون می شناسند، نه شجریان ها...حتی اخبار اطرافشان نیز آنچنان باید و شاید به محضرشان نمیرسد،درگوشی حرف زدن، نه در خلوت و نه در جمع برایشان معنا ندارد... صدایی که هر روز می شنوند پر از هیچ و یا اصوات نامفهوم است... اما با این حال شنواترند از خیلی ها.. آنها نگفته و به زبان نیاورده، نیاز برطرف میکنند و چشم می پوشند از خواسته های خود تا برآورده کنند آنچه که در پسِ نگاه فرزندانشان است...یادمان باشد:ناشنوایی فقط زبان اشاره و تحصیل نیست،والدین و سرپرستان این کودکان نیز به توجه من و شما نیازمندند..
undefined@especial_children_cfu

۱۶:۵۷

ترحم یا آگاهی؟
🟣در جامعه و پیرامون ما، بسیار مشاهده میشود که افراد مختلفی با هر سن و تحصیلات در برابر انسان هایی با نیازهای ویژه که در رشته #استثنایی_ها قرار میگیرند به نوعی احساس ترحم و دلسوزی میکنند و این عواطف را به کرّات در ظاهر خود نیز نمايان میکنند.نه تنها اینگونه انسان ها بلکه هیچ یک از ما درچنین وضعیتی از ناتوانی خود خشنود نمیشویم، آگاه سازی است که در این وهله حل کننده چنین مشکلاتیست؛ اگر هرکدام از این افراد چگونگي برخورد، کمک، و تعامل را با اینگونه انسان ها بدانند، به یقین مشکلاتی که در محدود کردن حضور در جامعه برای این انسان ها وجود دارد به نصف میرسد.
undefinedundefinedیادمان باشد؛ دلسوزی ما، نه تنها حل کننده نمیباشد بلکه شاید گاهی بعنوان سوهان روح آنها اعمال شود و این در حالیست که آگاهی و آگاه سازی بسیار آسان تر است.
undefined@especial_children_cfu undefined

۱۶:۳۵

نکاتی از زبان "ندا آقاجری" یک بانوی موفق ناشنوا:
undefinedبه هنگام برخورد با #ناشنوایان صدای خود را بلندundefined و یا دهنتان را به گوشundefined آنها نزدیک نکنید، فقط جوری روبروی آنها ایستاده تا بتوانند چشمان و دهان شما را ببینند.
undefinedبه هنگام صحبت دستانتان را به روی چانه خود نگذارید.
undefinedدر ابتدای برخورد با یک ناشنوا از او بپرسید میتواند لب خوانی کند؟ در صورت عدم توانایی بی تعارف برای هم بنویسید. undefined
undefined#ناشنوایان توانایی صحبت کردن دارند، فقط چون نمی شنوند نمی‌توانند کلمات را به درستی بیان کنند.
undefinedدر برخورد با #ناشنوایان نسبت به آنها احساس دلسوزی و یا از جملاتی چون:خدا شفایتان دهد استفاده نکنید، آنها این مسئله را پذیرفته اند و زندگی عادی دارند.
@espcial_children_cfuundefined

۱۹:۰۳

undefined تقویت #حافظه کودکان #بیش_فعال
undefined #تقسیم تکلیف یا کار خواسته شده را به قطعات کوچک تر
undefined تهیه یک #فهرست از کارهایی که باید انجام دهد.
undefined تهیه #چک_لیستی برای انجام تکالیف طولانی مدت که شامل اطلاعات مهمی مثل روز و ساعت و نوع انجام هر تکلیف. و علامت زدن کارهایی که از لیست، انجام داده است.
undefined استفاده از وسایلی به عنوان #یادآور، مثل پیام های روی گوشی موبایل که به او یادآوری می کند کارهایش را انجام دهد.
undefined داشتن یک #دفترچه_یادداشت نوشتاری یا تصویری، تا از روی آن چک کند که همه کارها را انجام داده باشد.
undefined کم کردن عوامل #حواس_پرتی.
undefined جلب #توجه و تماس چشمی قبل از بیان کار یا دستوری که می خواهید کودک انجام دهد. همچنین #تکرار کار یا دستور بعد از گفتن آنها.
undefined یادداشت کردن دستورالعمل های #چند_مرحله‌ای. برای مثال اگر او را برای خرید سه وسیله به مغازه می فرستید، اسم وسیله را روی کاغذ #یادداشت کنید.
undefined استفاده از #پاداش یا #جریمه برای به یاد آوردن یا فراموش کردن انجام کار.#تربیت#کودکان_بانیازهای_ویژه undefined @especial_children_cfu undefined

۱۸:۳۴

thumnail
محدودیت شما فقط در تصورات و دید شماست...
undefined @especial_children_cfu undefined

۸:۳۹

thumnail
undefinedچه کسی دارای اختلال یادگیری است؟
به طور خلاصه فردی اختلال یادگیری دارد که به اندازه ی هوشی خود مطالب را یاد نمی گیرد.به طور مثال هوش بهر فرد 120 است اما میزان یادگیری او به اندازه فردی با هوش بهر 70 است.
undefined️ورزش و بازی های مفید برای درمان اختلال یادگیری :
undefinedورزش های تعادلی مثل ژیمناستیک ، خروس جنگی و...undefined خمیر بازی و گل بازیundefined بازی یک قل دوقل و تیله بازیundefinedسینه خیز رفتن
undefined @especial_children_cfu undefined

۸:۵۲

thumnail
undefinedundefinedundefinedطراحی جالب راه پله ها به گونه ای که افراد دارای معلولیت نیز به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند...#همیاری
undefined‍🦽@especial_children_cfuundefined‍🦽

۸:۵۵

undefinedبازی و کودکان استثنایی
همه ما آگاهیم #بازی در بین بچه هاundefinedundefined یکی از اجزای جدا نشدنی از آنها در این دوران است.بچه ها در بازی، اجتماعی شدن و گویی اولین مسئولیت های زندگی خود را به عهده میگیرند، خود را صاحب منصب و شغل میدانند و گاهی به تبعیت از #والدین undefined خود میپردازند،#کودکان_استثنایی در این سن با بازی کردن، روحیات و عواطف درونی خود را به معرض نمایش قرار میدهند از خواسته و آمال خود می‌گویند و ترس ها و نگرانی های خود به زبان می آورند.undefinedاز بازی های مفید آموزنده و هم بازی شدن با این کودکان نباید غفلت ورزید.
undefined@especial_children_cfu undefined

۸:۳۳

thumnail

۲۰:۰۴

undefinedتوجه توجه undefined
undefinedانجمن های علمی آموزش کودکان با نیاز های ویژهٔ «دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی» و «دانشگاه فرهنگیان یزد» برگزار می‌کنند 🥰undefined:
undefined کارگاه طراحی تمرینات ورزشیundefined برای کودکان با نیاز های ویژه
undefined توسط استاد مجرب و با سابقهundefinedجناب آقای محمود سلطانی(متخصص فیزیولوژی ورزش)

undefinedمهلت ثبت نام: تا 1 مرداد ماهundefinedبرگزاری آنلاینundefinedظرفیت محدود
undefined همراه با اعطای گواهی حضور 4 ساعتهundefined(دوروز دوساعته) برای تمامی شرکت کنندگان
undefined اعطای گواهی معتبر پایان دوره
undefined لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با آیدی های زیر در ارتباط باشید:
@maed7811
undefined @estesnaei_cfu undefined

۲۰:۰۴

undefinedشكل گيري #شخصيت كودك در هر سن و وظايف والدين:
undefinedتولد تا ١سالگي: سن شكل گيري دلبستگي و احساس ايمني
undefined وظيفه والدين: پاسخگوي حساس بودن به نيازها و گريه كودكundefined
undefined ليست شكل گيري شخصيت كودك در هر سن و وظايف والدين :
١) تولد تا ١سالگي:سن شكل گيري دلبستگي و احساس ايمنيundefined
undefined ٢-١ سالگي سن شكل گيري حس استقلالundefinedundefined
undefined وظيفه والدين: دادن فرصت اكتشاف و تحرك؛ صحبت كردن زيادundefined با كودك و توصيف اعمال كودك ؛ استفاده از تكنيك پرت كردن حواس براي تربيت كودك
undefined ٤-٢ سالگي سن دوستيابي ورود به گروه و يادگيري زبان
undefined وظيفه والدين: اقتدار؛ الگوي خوب بودن؛ اعطاي وظايف به كودك؛ خوب گوش دادن به كودك و احساساتش
undefined ١٢-٥ سالگي سن شكل گيري هويت كودك؛ شكل گيري عزت نفس و يادگيري ارزشها و هنجارها
undefined وظايف والدين: اقتدار؛ الگوي خوب بودن؛ ياد دادن مهارت حل مساله؛ نظارت بر كودك و دوستي هاي او؛ ايجاد رابطه خوب با كودك
undefined @especial_children_cfu undefined

۱۸:۵۶

undefined کودکان #کم_توان_ذهنی در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و فرهنگی معضلات گوناگونی دارند.
undefined آن ها از سایر گروه های ویژه، محرومتر و تنهاترند🥺undefined. کار برای کودک و نوجوان کم توان ذهنی، ترکیبی از عشق🥰 و شکیباییundefined را می طلبد.
undefined از سویی دیگر، برای کسانی که علاقمندند خدمتی برای کودک و نوجوان کم توان ذهنی انجام دهند، این عرصه ناشناخته undefinedundefinedاست.
undefined کودک و نوجوان کم توان ذهنی در جامعه رو به رشد ما هنوز برای بسیاری از مردمundefined، ناآشنا باقی مانده است.
undefined حتی بسیاری از مردم ما، فکر می کنند که آن ها، چیزی نمی فهمندundefined و یا اصلاً احساسی ندارند و با چنین تصویر ذهنی undefinedنادرستی، به این نتیجه می رسند که کار برای کودک کم توان ذهنی مخصوصاًدربعدفرهنگیundefined،فایده ای ندارد. 
undefined وظیفه ما آموزگاران استثنایی undefined
است که این مهم را هم برای  #والدین👨‍👩‍👧‍👦 و هم برای سایر افراد تشریح کنیم و در زمینه ی پیشرفت این کودکان معصوم دست به دست هم آینده ای روشن برای این عزیزان رقم بزنیم.undefinedundefined
#اماده_سازی#اگاهی
undefined @especial_children_cfu undefined

۱۵:۳۶

#کم شنوایی در کمین همه..undefinedآیا میدانید همه ما روزانه در معرض کم شنوایی و یا حتی ناشنوایی هستیم؟ روزانه افراد زیادی را مشاهده میکنیم که با هندزفریundefined در حال مکالمهundefined و یا گوش دادن به موزیکundefined هستند که اگر هر دوساعت به مدت 10دقیقه به گوشundefined ها استراحت داده نشود، امکان کم شنوایی پدید می آید و مداومت در این امرشنوایی را به مرور کاهش میدهد.
undefined@especial_children_cfu undefined

۱۱:۳۰

thumnail
#اندکی_حال_خوب#تو_بهترینِ_خودت_هستی
undefined @especial_children_cfu undefined

۵:۴۶

thumnail
فرا رسیدن سالروز شهادت جانسوز حضرت جواد الائمه صلوات الله علیه را به محضر مقدّس قطب عالم‌ امکان، حضرت صاحب العصر و الزّمان عجّل الله فرجه الشریف و همه شیعیان و دوستداران آن حضرت تسلیت و تعزیت باد.
undefined@especial_children_cfuundefined

۵:۳۱

undefinedنقش معلم
طبیعی است، که کودکان معلولِ ویلچر نشین با مشاهده کردن افراد سالمی که روی پاهای خود راه می‌روند، بازی میکنند توانایی دویدنundefinedundefined و دیگر از کارها را دارنداز خود ناامید گشته و دچار یأس شوند، اما در وهله اول #خانواده undefined و بعد #معلم undefinedundefinedآن کودک است که میتواند با قدرت کلام در او حس توانایی ایجاد کند و اعتماد به نفسش را قوت بخشد.دومین اجتماعی که هر کودکی در آن حضور پیدا می‌کند، مدرسه است و هر کلاسی دارای معلمی است که از هرکسی به استعداد های کودکان واقف تر میباشد.
"چرخ جهان به کام تو میچرخد اگر،چرخ های ویلچرت را سد راه خود ندانی."
#معلولینundefined @especial_children_cfu undefined

۱۴:۴۵

undefinedعلائم #بیش_فعالی دوره ی پیش دبستان
undefinedاغلب حوصله و انگیزه برای انجام بازی های فکری را ندارند. 🧩 ♟
undefinedکارهای شما را نصفه رها می کنند. undefined
undefinedکارهای شخصی خود را در حد توان منظم انجام نمی دهند.
undefinedکارهای خطرناکی انجام می‌دهند و بطور کلی بی احتیاط هستند. undefinedundefined
undefinedتقریبا در مورد همه چیز کنجکاو هستند و سعی می کنند از همه چیز سر در بیاورند.
undefinedبد خلق و بد قلق هستند. undefinedundefined
undefined خوابشان در این سنین کم است. undefined
undefinedدر مقایسه با کودکان عادی در رشد زبان و #تکلم تاخیر دارند.
undefinedانجام کارهای ظریف مانند بستن بند کفش و دکمه لباس برایشان مشکل است. undefinedundefined
undefinedنسبت به دستورات معلم و #والدین نافرمانی می کنند.
undefinedاز لحاظ حرکتی بی قرارند و حتی نمی توانند به مدت بیست دقیقه بر روی صندلی آرام بنشینند.undefined
undefined @especial_children_cfu undefined

۱۱:۰۴