#اتیسم بی رحم تراز کرونا
من اتیسم هستم برخلاف کرونا که با بچه ها مهربان است وبا بچه ها ی کوچیک کاری نداره، اما من فقط وفقط با بچه های طفل معصوم کار دارم سالهاست که وارد زندگی ادما شدم وتا امروز تونستم ۷۰۰هزار نفر کودک معصوم را دچار اتیسم کنم . همه دنیا دارن تلاش می کنن منو نابود کنند اما تا حالا نتونستن منو شکست بدن چون من در مغز کودکان لانه کردم باسیستم عصب مرکزی مغز کودکان کار دارم بجای اینکه مغز کودک دستور بده من بجاش دستور میدم من میگم کودک چکار کنه چه کار نکنه از این کار لذت میبرم ، کاری کردم که سیستم عصبی او بهم ریخته بشه مثل یک پازل بهم ریخته یک تیکشو برداشتم ونمیتونن درستش کنن به همین خاطر ورودی وخروجی های مغز کودک درست کارنمیکنه
️#او چشماش سالمه اما به والدینش نگاه نمیکنه ️#او گوش هاش سالمه اما صداش میزنی به اسمش توجه نمیکنه️ #او دندون داره اما جویدن بلد نیست ️از همه مهمتر #نمیتونه حرف بزنه ️نمیتونه ارتباط برقرار کنه ️نمیتونه غذا بخوره ️نمتتونه با اسباب بازیاش بازی کنه. ️نمیتونه با همسالاش بازی کنه یا اینکه ️بیخودی میخنده ️بیخودی گریه میکنه ️بیخودی پرخاشگری میکنه. ️بیخودی دورخودش میچرخه. ️بیخودی راه میره واذیت میکنه
از لحاظ روحی وروانی بهم ریختمش وهیچکس نمیتونه بفهمه که مشکلش چیه و کمکش کنه، با سیاست، کاری کردم که کسی منو نبینه ،بچه ظاهرش سالم باشه وکسی نفهمه این بلاهارو من سرش اوردم وبیمارش کردم ،تا بهش ترحم نکنن وبیشتر آزارش بدن، کاری کردم که نتونه وارد دنیای ادما بشه واورا در دنیای خودش زندونی کردم وروحشو تسخیر کردم ، طوری که روحش پیش منه ، اما جسمش پیش والدینشه ، وهرکی باهاش حرف میزنه عکس العملی نشون نمیده وسرگرم کارخودشه، وهر کاری که میخاد بکنه برعکس دیگران انجام میده وهمین کاراش باعث عذاب پدر ومادرش ودیگران میشه ، که مدام کتک میخوره وفکر میکنن خودشو الکی به دیوانگی زده🥴 ومن لذت میبرم جالب تر اینکه خانوادهاشونو دچار چالش کردم وخوب درگیرشون کردم
#انها نه روز دارند نه شب #نه خواب دارن نه خوراک #نه ارامش دارن نه اسایش #نه جایی میتونن برن نه کسی بیاد خونشون #انها را در خانه هایشان برا یک عمر قرنطینه کردم️
من پوالدار وفقیر نمیشناسم وارد زندگی هر خانواده ای بشم انگار بایک زلزله ۸ریشتری مواجعه میشن که همه چیزو نابود میکنم
#اول کودک #دوم پدر ومادرشو #سوم خواهر برادراشو #چهارم فامیلاشو #پنجم اطرافیان و....
در آخر چطور بگم زندگی خانوادهای اتیستیک روی گسل قرار داره وتا اخر عمر آرامش وآسایش ندارند باید بسوزند وبسازند نه دارو دارم نه درمان ونه کسی میتونه جلوی منو بگیره هر وقت هر زمان که دلم بخاد میتونم وارد زندگی ادما بشم وکلا زندگیشونو ان طور که دلم بخاد تغییر دهم وهیچکسم زورش بهم نمیرسه من بزرگترین رکورد دارم تا به امروز منو
باید جزوء اعجایب هشتگانه خلقت محسوب کنن وهمینطور در کتاب گینس بنویسند که اختلالی عجیب تر از من روی زمین نیست ، #کرونا تو پیش من هیچی نیستی توقابل کنترلی اگر رعایت بهداشت فردی خوبی ادما داشته باشن ماکس بزنن دستاشونو تمیز بشورن ویک مدتی زندگیشونو از لحاظ بهداشتی مدیریت کنن ودر خانه بمانن تور شکست میدهند اما منو هرگز پس منه #اتیسم خیلی خیلی سخت تر از تو کرونا هستم وهمینطور بی رحم تر تمام سختی که امروزه مردم از وجود تو کرونا در بین خودشون تجربه میکنن در برابر من اتیسم صفره ، تورا همین روزا شکست میدن اما من هنوز بزرگترین درد بی درمان باقی میمانم ودرکمین کودکان معصومی هستم که پا به دنیای ادما میزارن بدونه اینکه بدونن چه سرنوشتی در انتظار انهاست ، اهای ادما به همه دنیا اعلام کنید که منه #اتیسم ،بی رحم ترین اختلال تو جهان هستم وهمچنان در راهم ، پس مراقب کودکانتون باشید...که به دام من نیفتن که زندگیشون نابود میشه!!!...@especial_children_cfu
من اتیسم هستم برخلاف کرونا که با بچه ها مهربان است وبا بچه ها ی کوچیک کاری نداره، اما من فقط وفقط با بچه های طفل معصوم کار دارم سالهاست که وارد زندگی ادما شدم وتا امروز تونستم ۷۰۰هزار نفر کودک معصوم را دچار اتیسم کنم . همه دنیا دارن تلاش می کنن منو نابود کنند اما تا حالا نتونستن منو شکست بدن چون من در مغز کودکان لانه کردم باسیستم عصب مرکزی مغز کودکان کار دارم بجای اینکه مغز کودک دستور بده من بجاش دستور میدم من میگم کودک چکار کنه چه کار نکنه از این کار لذت میبرم ، کاری کردم که سیستم عصبی او بهم ریخته بشه مثل یک پازل بهم ریخته یک تیکشو برداشتم ونمیتونن درستش کنن به همین خاطر ورودی وخروجی های مغز کودک درست کارنمیکنه
️#او چشماش سالمه اما به والدینش نگاه نمیکنه ️#او گوش هاش سالمه اما صداش میزنی به اسمش توجه نمیکنه️ #او دندون داره اما جویدن بلد نیست ️از همه مهمتر #نمیتونه حرف بزنه ️نمیتونه ارتباط برقرار کنه ️نمیتونه غذا بخوره ️نمتتونه با اسباب بازیاش بازی کنه. ️نمیتونه با همسالاش بازی کنه یا اینکه ️بیخودی میخنده ️بیخودی گریه میکنه ️بیخودی پرخاشگری میکنه. ️بیخودی دورخودش میچرخه. ️بیخودی راه میره واذیت میکنه
از لحاظ روحی وروانی بهم ریختمش وهیچکس نمیتونه بفهمه که مشکلش چیه و کمکش کنه، با سیاست، کاری کردم که کسی منو نبینه ،بچه ظاهرش سالم باشه وکسی نفهمه این بلاهارو من سرش اوردم وبیمارش کردم ،تا بهش ترحم نکنن وبیشتر آزارش بدن، کاری کردم که نتونه وارد دنیای ادما بشه واورا در دنیای خودش زندونی کردم وروحشو تسخیر کردم ، طوری که روحش پیش منه ، اما جسمش پیش والدینشه ، وهرکی باهاش حرف میزنه عکس العملی نشون نمیده وسرگرم کارخودشه، وهر کاری که میخاد بکنه برعکس دیگران انجام میده وهمین کاراش باعث عذاب پدر ومادرش ودیگران میشه ، که مدام کتک میخوره وفکر میکنن خودشو الکی به دیوانگی زده🥴 ومن لذت میبرم جالب تر اینکه خانوادهاشونو دچار چالش کردم وخوب درگیرشون کردم
#انها نه روز دارند نه شب #نه خواب دارن نه خوراک #نه ارامش دارن نه اسایش #نه جایی میتونن برن نه کسی بیاد خونشون #انها را در خانه هایشان برا یک عمر قرنطینه کردم️
من پوالدار وفقیر نمیشناسم وارد زندگی هر خانواده ای بشم انگار بایک زلزله ۸ریشتری مواجعه میشن که همه چیزو نابود میکنم
#اول کودک #دوم پدر ومادرشو #سوم خواهر برادراشو #چهارم فامیلاشو #پنجم اطرافیان و....
در آخر چطور بگم زندگی خانوادهای اتیستیک روی گسل قرار داره وتا اخر عمر آرامش وآسایش ندارند باید بسوزند وبسازند نه دارو دارم نه درمان ونه کسی میتونه جلوی منو بگیره هر وقت هر زمان که دلم بخاد میتونم وارد زندگی ادما بشم وکلا زندگیشونو ان طور که دلم بخاد تغییر دهم وهیچکسم زورش بهم نمیرسه من بزرگترین رکورد دارم تا به امروز منو
باید جزوء اعجایب هشتگانه خلقت محسوب کنن وهمینطور در کتاب گینس بنویسند که اختلالی عجیب تر از من روی زمین نیست ، #کرونا تو پیش من هیچی نیستی توقابل کنترلی اگر رعایت بهداشت فردی خوبی ادما داشته باشن ماکس بزنن دستاشونو تمیز بشورن ویک مدتی زندگیشونو از لحاظ بهداشتی مدیریت کنن ودر خانه بمانن تور شکست میدهند اما منو هرگز پس منه #اتیسم خیلی خیلی سخت تر از تو کرونا هستم وهمینطور بی رحم تر تمام سختی که امروزه مردم از وجود تو کرونا در بین خودشون تجربه میکنن در برابر من اتیسم صفره ، تورا همین روزا شکست میدن اما من هنوز بزرگترین درد بی درمان باقی میمانم ودرکمین کودکان معصومی هستم که پا به دنیای ادما میزارن بدونه اینکه بدونن چه سرنوشتی در انتظار انهاست ، اهای ادما به همه دنیا اعلام کنید که منه #اتیسم ،بی رحم ترین اختلال تو جهان هستم وهمچنان در راهم ، پس مراقب کودکانتون باشید...که به دام من نیفتن که زندگیشون نابود میشه!!!...@especial_children_cfu
۲۰:۲۹
۸:۱۷
۱۷:۴۱
بازارسال شده از Faeze
۱۶:۵۷
ترحم یا آگاهی؟
🟣در جامعه و پیرامون ما، بسیار مشاهده میشود که افراد مختلفی با هر سن و تحصیلات در برابر انسان هایی با نیازهای ویژه که در رشته #استثنایی_ها قرار میگیرند به نوعی احساس ترحم و دلسوزی میکنند و این عواطف را به کرّات در ظاهر خود نیز نمايان میکنند.نه تنها اینگونه انسان ها بلکه هیچ یک از ما درچنین وضعیتی از ناتوانی خود خشنود نمیشویم، آگاه سازی است که در این وهله حل کننده چنین مشکلاتیست؛ اگر هرکدام از این افراد چگونگي برخورد، کمک، و تعامل را با اینگونه انسان ها بدانند، به یقین مشکلاتی که در محدود کردن حضور در جامعه برای این انسان ها وجود دارد به نصف میرسد.
یادمان باشد؛ دلسوزی ما، نه تنها حل کننده نمیباشد بلکه شاید گاهی بعنوان سوهان روح آنها اعمال شود و این در حالیست که آگاهی و آگاه سازی بسیار آسان تر است.
@especial_children_cfu
🟣در جامعه و پیرامون ما، بسیار مشاهده میشود که افراد مختلفی با هر سن و تحصیلات در برابر انسان هایی با نیازهای ویژه که در رشته #استثنایی_ها قرار میگیرند به نوعی احساس ترحم و دلسوزی میکنند و این عواطف را به کرّات در ظاهر خود نیز نمايان میکنند.نه تنها اینگونه انسان ها بلکه هیچ یک از ما درچنین وضعیتی از ناتوانی خود خشنود نمیشویم، آگاه سازی است که در این وهله حل کننده چنین مشکلاتیست؛ اگر هرکدام از این افراد چگونگي برخورد، کمک، و تعامل را با اینگونه انسان ها بدانند، به یقین مشکلاتی که در محدود کردن حضور در جامعه برای این انسان ها وجود دارد به نصف میرسد.
یادمان باشد؛ دلسوزی ما، نه تنها حل کننده نمیباشد بلکه شاید گاهی بعنوان سوهان روح آنها اعمال شود و این در حالیست که آگاهی و آگاه سازی بسیار آسان تر است.
@especial_children_cfu
۱۶:۳۵
نکاتی از زبان "ندا آقاجری" یک بانوی موفق ناشنوا:
به هنگام برخورد با #ناشنوایان صدای خود را بلند و یا دهنتان را به گوش آنها نزدیک نکنید، فقط جوری روبروی آنها ایستاده تا بتوانند چشمان و دهان شما را ببینند.
به هنگام صحبت دستانتان را به روی چانه خود نگذارید.
در ابتدای برخورد با یک ناشنوا از او بپرسید میتواند لب خوانی کند؟ در صورت عدم توانایی بی تعارف برای هم بنویسید.
#ناشنوایان توانایی صحبت کردن دارند، فقط چون نمی شنوند نمیتوانند کلمات را به درستی بیان کنند.
در برخورد با #ناشنوایان نسبت به آنها احساس دلسوزی و یا از جملاتی چون:خدا شفایتان دهد استفاده نکنید، آنها این مسئله را پذیرفته اند و زندگی عادی دارند.
@espcial_children_cfu
به هنگام برخورد با #ناشنوایان صدای خود را بلند و یا دهنتان را به گوش آنها نزدیک نکنید، فقط جوری روبروی آنها ایستاده تا بتوانند چشمان و دهان شما را ببینند.
به هنگام صحبت دستانتان را به روی چانه خود نگذارید.
در ابتدای برخورد با یک ناشنوا از او بپرسید میتواند لب خوانی کند؟ در صورت عدم توانایی بی تعارف برای هم بنویسید.
#ناشنوایان توانایی صحبت کردن دارند، فقط چون نمی شنوند نمیتوانند کلمات را به درستی بیان کنند.
در برخورد با #ناشنوایان نسبت به آنها احساس دلسوزی و یا از جملاتی چون:خدا شفایتان دهد استفاده نکنید، آنها این مسئله را پذیرفته اند و زندگی عادی دارند.
@espcial_children_cfu
۱۹:۰۳
تقویت #حافظه کودکان #بیش_فعال
#تقسیم تکلیف یا کار خواسته شده را به قطعات کوچک تر
تهیه یک #فهرست از کارهایی که باید انجام دهد.
تهیه #چک_لیستی برای انجام تکالیف طولانی مدت که شامل اطلاعات مهمی مثل روز و ساعت و نوع انجام هر تکلیف. و علامت زدن کارهایی که از لیست، انجام داده است.
استفاده از وسایلی به عنوان #یادآور، مثل پیام های روی گوشی موبایل که به او یادآوری می کند کارهایش را انجام دهد.
داشتن یک #دفترچه_یادداشت نوشتاری یا تصویری، تا از روی آن چک کند که همه کارها را انجام داده باشد.
کم کردن عوامل #حواس_پرتی.
جلب #توجه و تماس چشمی قبل از بیان کار یا دستوری که می خواهید کودک انجام دهد. همچنین #تکرار کار یا دستور بعد از گفتن آنها.
یادداشت کردن دستورالعمل های #چند_مرحلهای. برای مثال اگر او را برای خرید سه وسیله به مغازه می فرستید، اسم وسیله را روی کاغذ #یادداشت کنید.
استفاده از #پاداش یا #جریمه برای به یاد آوردن یا فراموش کردن انجام کار.#تربیت#کودکان_بانیازهای_ویژه @especial_children_cfu
#تقسیم تکلیف یا کار خواسته شده را به قطعات کوچک تر
تهیه یک #فهرست از کارهایی که باید انجام دهد.
تهیه #چک_لیستی برای انجام تکالیف طولانی مدت که شامل اطلاعات مهمی مثل روز و ساعت و نوع انجام هر تکلیف. و علامت زدن کارهایی که از لیست، انجام داده است.
استفاده از وسایلی به عنوان #یادآور، مثل پیام های روی گوشی موبایل که به او یادآوری می کند کارهایش را انجام دهد.
داشتن یک #دفترچه_یادداشت نوشتاری یا تصویری، تا از روی آن چک کند که همه کارها را انجام داده باشد.
کم کردن عوامل #حواس_پرتی.
جلب #توجه و تماس چشمی قبل از بیان کار یا دستوری که می خواهید کودک انجام دهد. همچنین #تکرار کار یا دستور بعد از گفتن آنها.
یادداشت کردن دستورالعمل های #چند_مرحلهای. برای مثال اگر او را برای خرید سه وسیله به مغازه می فرستید، اسم وسیله را روی کاغذ #یادداشت کنید.
استفاده از #پاداش یا #جریمه برای به یاد آوردن یا فراموش کردن انجام کار.#تربیت#کودکان_بانیازهای_ویژه @especial_children_cfu
۱۸:۳۴
۸:۳۹
۸:۵۲
۸:۵۵
بازی و کودکان استثنایی
همه ما آگاهیم #بازی در بین بچه ها یکی از اجزای جدا نشدنی از آنها در این دوران است.بچه ها در بازی، اجتماعی شدن و گویی اولین مسئولیت های زندگی خود را به عهده میگیرند، خود را صاحب منصب و شغل میدانند و گاهی به تبعیت از #والدین خود میپردازند،#کودکان_استثنایی در این سن با بازی کردن، روحیات و عواطف درونی خود را به معرض نمایش قرار میدهند از خواسته و آمال خود میگویند و ترس ها و نگرانی های خود به زبان می آورند.از بازی های مفید آموزنده و هم بازی شدن با این کودکان نباید غفلت ورزید.
️ @especial_children_cfu ️
همه ما آگاهیم #بازی در بین بچه ها یکی از اجزای جدا نشدنی از آنها در این دوران است.بچه ها در بازی، اجتماعی شدن و گویی اولین مسئولیت های زندگی خود را به عهده میگیرند، خود را صاحب منصب و شغل میدانند و گاهی به تبعیت از #والدین خود میپردازند،#کودکان_استثنایی در این سن با بازی کردن، روحیات و عواطف درونی خود را به معرض نمایش قرار میدهند از خواسته و آمال خود میگویند و ترس ها و نگرانی های خود به زبان می آورند.از بازی های مفید آموزنده و هم بازی شدن با این کودکان نباید غفلت ورزید.
️ @especial_children_cfu ️
۸:۳۳
۲۰:۰۴
توجه توجه
انجمن های علمی آموزش کودکان با نیاز های ویژهٔ «دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی» و «دانشگاه فرهنگیان یزد» برگزار میکنند 🥰:
کارگاه طراحی تمرینات ورزشی برای کودکان با نیاز های ویژه
توسط استاد مجرب و با سابقهجناب آقای محمود سلطانی(متخصص فیزیولوژی ورزش)
مهلت ثبت نام: تا 1 مرداد ماهبرگزاری آنلاینظرفیت محدود
همراه با اعطای گواهی حضور 4 ساعته(دوروز دوساعته) برای تمامی شرکت کنندگان
اعطای گواهی معتبر پایان دوره
لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با آیدی های زیر در ارتباط باشید:
@maed7811
@estesnaei_cfu
انجمن های علمی آموزش کودکان با نیاز های ویژهٔ «دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی» و «دانشگاه فرهنگیان یزد» برگزار میکنند 🥰:
کارگاه طراحی تمرینات ورزشی برای کودکان با نیاز های ویژه
توسط استاد مجرب و با سابقهجناب آقای محمود سلطانی(متخصص فیزیولوژی ورزش)
مهلت ثبت نام: تا 1 مرداد ماهبرگزاری آنلاینظرفیت محدود
همراه با اعطای گواهی حضور 4 ساعته(دوروز دوساعته) برای تمامی شرکت کنندگان
اعطای گواهی معتبر پایان دوره
لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با آیدی های زیر در ارتباط باشید:
@maed7811
@estesnaei_cfu
۲۰:۰۴
شكل گيري #شخصيت كودك در هر سن و وظايف والدين:
تولد تا ١سالگي: سن شكل گيري دلبستگي و احساس ايمني
وظيفه والدين: پاسخگوي حساس بودن به نيازها و گريه كودك
ليست شكل گيري شخصيت كودك در هر سن و وظايف والدين :
١) تولد تا ١سالگي:سن شكل گيري دلبستگي و احساس ايمني
٢-١ سالگي سن شكل گيري حس استقلال
وظيفه والدين: دادن فرصت اكتشاف و تحرك؛ صحبت كردن زياد با كودك و توصيف اعمال كودك ؛ استفاده از تكنيك پرت كردن حواس براي تربيت كودك
٤-٢ سالگي سن دوستيابي ورود به گروه و يادگيري زبان
وظيفه والدين: اقتدار؛ الگوي خوب بودن؛ اعطاي وظايف به كودك؛ خوب گوش دادن به كودك و احساساتش
١٢-٥ سالگي سن شكل گيري هويت كودك؛ شكل گيري عزت نفس و يادگيري ارزشها و هنجارها
وظايف والدين: اقتدار؛ الگوي خوب بودن؛ ياد دادن مهارت حل مساله؛ نظارت بر كودك و دوستي هاي او؛ ايجاد رابطه خوب با كودك
@especial_children_cfu
تولد تا ١سالگي: سن شكل گيري دلبستگي و احساس ايمني
وظيفه والدين: پاسخگوي حساس بودن به نيازها و گريه كودك
ليست شكل گيري شخصيت كودك در هر سن و وظايف والدين :
١) تولد تا ١سالگي:سن شكل گيري دلبستگي و احساس ايمني
٢-١ سالگي سن شكل گيري حس استقلال
وظيفه والدين: دادن فرصت اكتشاف و تحرك؛ صحبت كردن زياد با كودك و توصيف اعمال كودك ؛ استفاده از تكنيك پرت كردن حواس براي تربيت كودك
٤-٢ سالگي سن دوستيابي ورود به گروه و يادگيري زبان
وظيفه والدين: اقتدار؛ الگوي خوب بودن؛ اعطاي وظايف به كودك؛ خوب گوش دادن به كودك و احساساتش
١٢-٥ سالگي سن شكل گيري هويت كودك؛ شكل گيري عزت نفس و يادگيري ارزشها و هنجارها
وظايف والدين: اقتدار؛ الگوي خوب بودن؛ ياد دادن مهارت حل مساله؛ نظارت بر كودك و دوستي هاي او؛ ايجاد رابطه خوب با كودك
@especial_children_cfu
۱۸:۵۶
کودکان #کم_توان_ذهنی در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و فرهنگی معضلات گوناگونی دارند.
آن ها از سایر گروه های ویژه، محرومتر و تنهاترند🥺. کار برای کودک و نوجوان کم توان ذهنی، ترکیبی از عشق🥰 و شکیبایی را می طلبد.
از سویی دیگر، برای کسانی که علاقمندند خدمتی برای کودک و نوجوان کم توان ذهنی انجام دهند، این عرصه ناشناخته است.
کودک و نوجوان کم توان ذهنی در جامعه رو به رشد ما هنوز برای بسیاری از مردم، ناآشنا باقی مانده است.
حتی بسیاری از مردم ما، فکر می کنند که آن ها، چیزی نمی فهمند و یا اصلاً احساسی ندارند و با چنین تصویر ذهنی نادرستی، به این نتیجه می رسند که کار برای کودک کم توان ذهنی مخصوصاًدربعدفرهنگی،فایده ای ندارد.
وظیفه ما آموزگاران استثنایی
است که این مهم را هم برای #والدین👨👩👧👦 و هم برای سایر افراد تشریح کنیم و در زمینه ی پیشرفت این کودکان معصوم دست به دست هم آینده ای روشن برای این عزیزان رقم بزنیم.
#اماده_سازی#اگاهی
@especial_children_cfu
آن ها از سایر گروه های ویژه، محرومتر و تنهاترند🥺. کار برای کودک و نوجوان کم توان ذهنی، ترکیبی از عشق🥰 و شکیبایی را می طلبد.
از سویی دیگر، برای کسانی که علاقمندند خدمتی برای کودک و نوجوان کم توان ذهنی انجام دهند، این عرصه ناشناخته است.
کودک و نوجوان کم توان ذهنی در جامعه رو به رشد ما هنوز برای بسیاری از مردم، ناآشنا باقی مانده است.
حتی بسیاری از مردم ما، فکر می کنند که آن ها، چیزی نمی فهمند و یا اصلاً احساسی ندارند و با چنین تصویر ذهنی نادرستی، به این نتیجه می رسند که کار برای کودک کم توان ذهنی مخصوصاًدربعدفرهنگی،فایده ای ندارد.
وظیفه ما آموزگاران استثنایی
است که این مهم را هم برای #والدین👨👩👧👦 و هم برای سایر افراد تشریح کنیم و در زمینه ی پیشرفت این کودکان معصوم دست به دست هم آینده ای روشن برای این عزیزان رقم بزنیم.
#اماده_سازی#اگاهی
@especial_children_cfu
۱۵:۳۶
#کم شنوایی در کمین همه..آیا میدانید همه ما روزانه در معرض کم شنوایی و یا حتی ناشنوایی هستیم؟ روزانه افراد زیادی را مشاهده میکنیم که با هندزفری در حال مکالمه و یا گوش دادن به موزیک هستند که اگر هر دوساعت به مدت 10دقیقه به گوش ها استراحت داده نشود، امکان کم شنوایی پدید می آید و مداومت در این امرشنوایی را به مرور کاهش میدهد.
@especial_children_cfu
@especial_children_cfu
۱۱:۳۰
۵:۴۶
۵:۳۱
نقش معلم
طبیعی است، که کودکان معلولِ ویلچر نشین با مشاهده کردن افراد سالمی که روی پاهای خود راه میروند، بازی میکنند توانایی دویدن و دیگر از کارها را دارنداز خود ناامید گشته و دچار یأس شوند، اما در وهله اول #خانواده و بعد #معلم آن کودک است که میتواند با قدرت کلام در او حس توانایی ایجاد کند و اعتماد به نفسش را قوت بخشد.دومین اجتماعی که هر کودکی در آن حضور پیدا میکند، مدرسه است و هر کلاسی دارای معلمی است که از هرکسی به استعداد های کودکان واقف تر میباشد.
"چرخ جهان به کام تو میچرخد اگر،چرخ های ویلچرت را سد راه خود ندانی."
#معلولین @especial_children_cfu
طبیعی است، که کودکان معلولِ ویلچر نشین با مشاهده کردن افراد سالمی که روی پاهای خود راه میروند، بازی میکنند توانایی دویدن و دیگر از کارها را دارنداز خود ناامید گشته و دچار یأس شوند، اما در وهله اول #خانواده و بعد #معلم آن کودک است که میتواند با قدرت کلام در او حس توانایی ایجاد کند و اعتماد به نفسش را قوت بخشد.دومین اجتماعی که هر کودکی در آن حضور پیدا میکند، مدرسه است و هر کلاسی دارای معلمی است که از هرکسی به استعداد های کودکان واقف تر میباشد.
"چرخ جهان به کام تو میچرخد اگر،چرخ های ویلچرت را سد راه خود ندانی."
#معلولین @especial_children_cfu
۱۴:۴۵
علائم #بیش_فعالی دوره ی پیش دبستان
اغلب حوصله و انگیزه برای انجام بازی های فکری را ندارند. 🧩 ♟
کارهای شما را نصفه رها می کنند.
کارهای شخصی خود را در حد توان منظم انجام نمی دهند.
کارهای خطرناکی انجام میدهند و بطور کلی بی احتیاط هستند.
تقریبا در مورد همه چیز کنجکاو هستند و سعی می کنند از همه چیز سر در بیاورند.
بد خلق و بد قلق هستند.
خوابشان در این سنین کم است.
در مقایسه با کودکان عادی در رشد زبان و #تکلم تاخیر دارند.
انجام کارهای ظریف مانند بستن بند کفش و دکمه لباس برایشان مشکل است.
نسبت به دستورات معلم و #والدین نافرمانی می کنند.
از لحاظ حرکتی بی قرارند و حتی نمی توانند به مدت بیست دقیقه بر روی صندلی آرام بنشینند.
@especial_children_cfu
اغلب حوصله و انگیزه برای انجام بازی های فکری را ندارند. 🧩 ♟
کارهای شما را نصفه رها می کنند.
کارهای شخصی خود را در حد توان منظم انجام نمی دهند.
کارهای خطرناکی انجام میدهند و بطور کلی بی احتیاط هستند.
تقریبا در مورد همه چیز کنجکاو هستند و سعی می کنند از همه چیز سر در بیاورند.
بد خلق و بد قلق هستند.
خوابشان در این سنین کم است.
در مقایسه با کودکان عادی در رشد زبان و #تکلم تاخیر دارند.
انجام کارهای ظریف مانند بستن بند کفش و دکمه لباس برایشان مشکل است.
نسبت به دستورات معلم و #والدین نافرمانی می کنند.
از لحاظ حرکتی بی قرارند و حتی نمی توانند به مدت بیست دقیقه بر روی صندلی آرام بنشینند.
@especial_children_cfu
۱۱:۰۴