بازارسال شده از محسن فایضی_انتفاضه فلسطین
چند خط نگرانی (12)
دروغ هایی که فراموش میشوند!
رژیم صهیونیستی در طول یک دهه اخیر میلادی سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه دیپلماسی نوین با محوریت دیپلماسی دیجیتال داشته
دیپلماسی سایبری یا دیجیتال گونه ای جدید از دیپلماسی عمومی است؛ معطوف به شبکه های اجتماعیدلیل اهمیت این حوزه برای رژیم صهیونیستی ناشی از محدودیت های سیاسی و ادراکی حضور و فعالیت رسمی رژیم در سطح منطقه غرب آسیا است لذا رژیم صهیونیستی از فرصت ضریب نفوذ بالای فضای مجازی در غرب آسیا برای پیشبرد نفوذ و حضور نرم خود در منطقه بهره می برد
به همین دلیل چند سالی است که معاونت دیپلماسی دیجیتال در وزارت امور خارجه این رژیم تشکیل شده است و این معاونت از بُعد تعداد نیروی انسانی دومین معاونت بزرگ و مهم این وزارت امور خارجه اسرائیل محسوب می شود.
این معاونت در حال حاضر مسئولیت هدایت و جهت دهی محتوایی بیش از 800 صفحه و حساب رسمی وابسته به وزارت امور خارجه رژیم را بر عهده دارد. غیر رسمی ها به بالای 2000 هزار صفحه تخمین زده میشود
خب برگردیم به بحث! برای مخاطب ایرانی هم تنوع صفحات عجیبی است، از صفحه زرد مثل اسرائیل به فارسی تا پوششی خاص امنیتی مثل ترور آلارم.اما مسئله اینجاست که این صفحات دیپلماسی دیجیتال اسرائیل در دو سه سال اخیر با تغییر استراتژی شان، مشهورتر و پربازتاب تر شده اند
چه تغییراتی: ۱. بازنشر و پروموت شدن توسط اکانت های ایرانی( سلطنت طلب تا فعالان سایبری ایرانی که بروید اهانت و... را پاسخ دهید)۲. تغییر از گذشته گفتن به سوی تحلیل و آینده نویسی(تحلیل تا حدس و گمان و ادعا)۳.هم ادبیاتی با فضای رسانه ها و جریان های داخلی( مخصوصا بعد از اتفاقات 1401)
اما همه اینها حاشیه است! اگر این صفحات مشخصا کارشان "رسانه سازی" است؛ چرا باید ضریب بگیرند؟ چرا صفحه ترور آلارم باید ذهنیتی در موردش ساخته شود که برای برخی وجاهت داشته باشد؟ چرا ادعایش برای نماز جمعه رهبری باید صد هزاران بار بازنشر شود؟؟
اما جالب اینجاست! تقریبا همه ادعا و آینده گویی های ترور آلارم در دوماه اخیر دروغ از آب در امده، مثل آنچه برای فردا نوشته.
️اما چرا باز ادعاهایش برای ما تامل برانگیز است؟ چرا توانسته خود را "ویژه" جا بزند و دروغ هایش فراموش شود؟
باید در خصوص دیپلماسی دیجیتال واضح جریان صهیونیستی که در دو سال اخیر به همکاری علنی و همپوشانی عملیاتی و راهبردی رسانه ای با جریان سلطنت طلب رسیده، اقدامات جدی کرد. شروعش، ساقط کردن آنها از وجاهت است، گام اول اثبات صداقت رسانه مقاومت در مقابل یادآوری هزاران دروغ آنهاست. البته پاسخ دادن نباید همان کمک به پروموت و دیده شدن شود
با رصدهای روزانه میتوانم ادعا کنم در دو سال اخیر، جریان دیپلماسی دیجیتال رژیم بر 2 محور متمرکز شده است۱. دوگانه سازی ها در جامعه، حاکمیت و سیاست ایران در هر مخاطب به سناریو خودش(#وحدت واقعا مسئله ارزش مندی است؛ قبلا نوشتم که برخی اقدامات دوستان قبل اجرایی شدن وعده صادق، همان خط و راهبرد دیپلماسی رژیم در دوگانه سازی های مختلف بود)۲. اگر قبلا تنها به دنبال ایجاد حس منفی به ساختار جمهوری اسلامی بود؛ اکنون سناریو القای هم مسیری، هم سرنوشتی و هم جبهه بودن ملت ایران و اسرائیل است.مثال: در طوفان الاقصی، باید دشمن حماس و همراه تل اویو بود نه اینکه تنها منتقد کمک های مالی ایران باشی!
@Thirdintifada
اما جالب اینجاست! تقریبا همه ادعا و آینده گویی های ترور آلارم در دوماه اخیر دروغ از آب در امده، مثل آنچه برای فردا نوشته.
@Thirdintifada
۴:۳۶
۵:۲۲
باهاش چت کن و حدس بزن کیه
کاش حواسمون بیشتر به آدمایی باشه که با وجود محدودیت، نامحدود زندگی میکنن
شما هم برنامه «بله» خودتون رو نصب یا آپدیت کنید تا به جدیدترین امکاناتش دسترسی داشته باشید
@kebritmedia
#ابتکار_جدید_مهندسین_ایرانی🇮🇷#فجازی_پاک_برای_خانواده@famp_for_family
#ابتکار_جدید_مهندسین_ایرانی🇮🇷#فجازی_پاک_برای_خانواده@famp_for_family
۵:۴۵
#تاریخ_بر_بستر_وب#فجازی_پاک_برای_خانواده@famp_for_family
۸:۰۵
#عشق_پشت_پرده_ها#هنوز_دفاع_پزشکیانیت_یادمونه_ها#پشت_پرده_آذری_جهرمی#تلاش_برای_ماندن_در_سپهر_سیاسی
@famp_for_family
۷:۳۰
بازارسال شده از آزمایشگاه علوم رفتاری و تغییرات اجتماعی
بسم الله...
نتیجه ی یک آزمایش علوم شناختی برروی 500 نوجوان با موضوع نسبت کاهش عزت نفس و مصرف اینستاگرام
این آزمایش در سال 2020 در دانشگاه آمستردام برروی نوجوانان مختلفی انجام شد و نتایج جالبی در خصوص ارتباط نارضایتی از بدن در میان نوجوانان و مصرف اینستاگرام داشت.
روش انجام این آزمایش به این صورت بود که:
۵۰۰ نوجوان (۲۵۵ دختر، ۲۴۵ پسر) در بازهی سنی ۱۳ تا ۱۸ سال انتخاب شدند که همه ی آنها کابر فعال اینستاگرام بودند با میانگین مصرف حداقل روزانه بین یک تا دو ساعت در روز ،سپس این افراد به صورت تصادفی تقسیم و به چهار گروه تقسیم شدند.هرگروه به مدت 15 دقیقه در معرض یک تصویر با توضیحات مشخصی قرار گرفت و در هرگروه پس از تماشای حداقل 15 دقیقه یک عکس ،مورد سنجش پرسشنامه ای قرار گرفت .هر گروه حداقل یک هفته بعد از تماشای 15 دقیقه ای همان عکس مجددا مورد سوال پرسشنامه ای قرار گرفتند و نتایج قابل توجهی برای هر گروه ثبت شد .
گروه اول :بدون اینکه بدانند تصویری که می بینند ویرایش رسانه ای شده یک تصویر از یک بدن ایده آل را می دیدند
گروه دوم :همان عکس گروه دوم را می دیدند با این ملاحظه که در جریان بودند این تصویر ویرایش رسانه ای شده
گروه سوم :همان عکس را بدون ویرایش رسانه ای می دیدند
گروه چهارم :اساسا یک عکسی از طبیعت می دیدند
*نتایج :*
گروه اول تا 22 درصد از بدن خود احساس نارضایتی بیتشری قبل و بعد از دیدن تصاویر داشتند
گروه دوم با توجه به آگاهی لازمی که داشتند تا میزان خیلی کمتری دچار این نارضایتی شدند(حداقل نصف)
گروه سوم و چهارم تغییر خاصی نداششتند .
پس ازانجام این آزمایش 40 نفر از نوجوانان انتخاب شدند و مورد مطالعه ی عمیق قرار گرفتند:نتیجه ی آن مصاحبه ی عمیق با 40 نفر عبارت بود از اینکه:دختران بیشتر احساس کردند «از نظر اندام عقب هستند» یا «زیادگی وزن دارند».پسران عمدتاً به عضلانی بودن و چهره تمرکز داشتند.
*جمع بندی نهائی این آزمایش:*دیدن تنها ۱۵ دقیقه پستهای بدنمحور، عزتنفس نوجوانان را بهطور میانگین ۲۲٪ کاهش میدهد.
لینک مقاله به زبان اصلی:https://www.researchgate.net/publication/365840423_SOCIAL_MEDIA_AND_BODY_IMAGE
آزمایشگاه علوم رفتاری و تغییرات اجتماعی | دانشگاه باقرالعلوم(ع)
https://ble.ir/azmayeshraftary




روش انجام این آزمایش به این صورت بود که:
پس ازانجام این آزمایش 40 نفر از نوجوانان انتخاب شدند و مورد مطالعه ی عمیق قرار گرفتند:نتیجه ی آن مصاحبه ی عمیق با 40 نفر عبارت بود از اینکه:دختران بیشتر احساس کردند «از نظر اندام عقب هستند» یا «زیادگی وزن دارند».پسران عمدتاً به عضلانی بودن و چهره تمرکز داشتند.
لینک مقاله به زبان اصلی:https://www.researchgate.net/publication/365840423_SOCIAL_MEDIA_AND_BODY_IMAGE
۱۶:۵۵
🟢روز ولادت عقیله بنی هاشم را روز پرستار گذاشتندو این آغاز یک خلط مبحث شد ...
زینب (س) پرستار جسم و روح بوداما مهمتر از جسم، پرستار روح بودبا خطابه هایش بعد از قیام امام موجب شد تا مردم راه راحقیقت رادر پس تبلیغات دشمن گم نکنند.
یکی از اصلی ترین جاهایی که همان اوایل حضرت اقا جهاد تبیین و جنگ روایت ها را طرح کردند در رثای حضرت زینب (س) بود.ایکاش ما اهالی فضای مجازی، بجز تبریک به پرستارهای عزیزمون، این روز رو روز برای خودمون جهاد تبیین توی فضای مجازی قرار بدیم.
انشالله خدا به حق عقیله بنی هاشم (س) و شادی دل حضرت صدیقه طاهره در این ساعات ما را از مجاهدان جهاد تبیین قرار دهد
.
میلاد حضرت زینب (س) بر تمامی زینت دهندگان راه تبیینی پدر امت گرامی باد.


#جنگ_روایت_ها#چقدر_کربلاها_که_در_کربلا_مانده#فراخوان_رزمنده_جهاد_تبیین#مزیت_نسبی_بانوان_در_جهادتببین
@famp_for_family
#جنگ_روایت_ها#چقدر_کربلاها_که_در_کربلا_مانده#فراخوان_رزمنده_جهاد_تبیین#مزیت_نسبی_بانوان_در_جهادتببین
@famp_for_family
۱۵:۲۲
#جهت_اطلاع
چند ماه پیش خبر آمد که رئیس آپارات -به همراه چند شرکت رایانه ای دیگر- درخواست باز شدن یوتیوب را از دولت داشت. ممکن است تعجب کنید که با اینکه یوتیوب برای آپارات رقیب محسوب می شود، چرا رئیس آپارات درخواست باز شدن یوتیوب را دارد؟
۱. یوتیوب و آپارات هر دو طرح پول دادن به بازدید از ویدئوها دارند. مثلا برای هر 1000 بازدید یک ویدئو، مبلغی را به تولیدکننده آن ویدئو می دهند. این مبلغ را از تبلیغات بین ویدئوها و ... به دست می آورند.
۲. یوتیوب به بازدیدهایی که از ip امریکا یا کشورهای اروپایی است بسیار بیشتر از بازدیدهای از کشورهای جهان سوم مانند هند و پاکستان و مصر و ایران و ... پول می دهد، زیرا قدرت خرید و ارزش بازار تبلیغات این کشورها پایینتر از کشورهای غربی است. مثلا 1000 بازدید از امریکا حدود 25 برابر پول بیشتری از 1000 بازدید پاکستان پول دریافت می کند.(البته هزینه تبلیغات علاوه بر کشور، به موضوع ویدئو هم مرتبط است. مثلا تبلیغ در ویدئوی با موضوع امور مالی یا املاک یا فناوری گرانتر از ویدئوی با موضوع سرگرمی یا موسیقی یا طنز است.)
۳. ایرانیان به خاطر فیلتر بودن یوتیوب، از ip ایران به یوتیوب وصل نمی شوند، بلکه توسط فیلترشکن ابتدا به کشور دیگری(معمولا امریکا یا اروپا) وصل می شوند، و سپس از آنجا به یوتیوب وصل می گردند. لذا ویدئوهای یوتیوبرهای ایرانی با اینکه عمدتا از ایران بازدید می شود، ولی مبلغ بازدید از کشورهای غربی را دریافت می کند که حدود 20 برابر است.به این خاطر مبلغی که آپارات به تولیدکنندگان محتوا می دهد، قابل رقابت با مبلغی که از یوتیوب دریافت می کنند نیست، لذا بازار تولید ویدئو در آپارات نسبتا کساد است و لذا سود تبلیغاتی خود آپارات پایین.
۴. ولی اگر فیلتر یوتیوب برداشته شود، مبلغی که یوتیوب به یوتیوبرهای ایرانی خواهد داد یک بیستم مبلغ فعلی خواهد بود، و مبلغ پرداختی آپارات می تواند با یوتیوب قابل رقابت باشد. لذا به لحاظ مالی رفع فیلتر یوتیوب کاملا به نفع آپارات خواهد بود.
#پشت_صحنه_واکنش_ها#فجازی_پاک_برای_خانواده#تعارض_منافع@famp_for_family
۱۱:۱۴
#یوم_الله_۱۳_آبان#فجازی_پاک_برای_خانواده@famp_for_family
۴:۳۹
#تاریخ_بر_بستر_وب#فجازی_پاک_برای_خانواده@famp_for_family
۱۳:۲۴
فجازی پاک برای خانواده
#خلاصه_کتاب
هریس در مصاحبه اش در حالی که گوشی همراهش را بلند کرده این جمله را میگوید:
این یک دستگاه اسلات (یک بازی مبتنی بر شانس) است. کوپر از او میپرسد:
آخه موبایل چه ربطی به دستگاه اسلات داره ؟!
و هریس در جواب میگوید:
هربارکه گوشی م رو چک میکنم انگار دارم دستگیریه ی دستگاه اسلات رو میکشم پایین تا ببینم چی نصیبم میشه.
️ کلی تکنیک های مختلف توی این گوشی به کار رفته که شما رو تا جای ممکن وادار می کنه ازش استفاده کنید.
کوپر میپرسد:
مهندس های دره ی سیلیکون دارن برنامه می نویسند یا ذهن مردم رو برنامه ریزی میکنن؟!
هریس میگوید:
ذهن مردم رو برنامه ریزی میکنن. لابد شنیدین که میگن فناوری به خودی خود بد نیست و خنثی ست. این ماییم که از اون استفاده نادرست میکنیم. ولی این موضوع حقیقت نداره...
کارخانه های بزرگ دخانیات، سیگار را طوری ساخته اند که اعتیاد آور باشد.
قسمت سوم #مینیمالیسم_دیجیتال #فجازی_پاک_برای_خانواده بله. ble.ir/famp_for_family ایتا. eitaa.com/famp_for_family واتسآپ. https://chat.whatsapp.com/BmbdICjMDBNEYGnaq8Kkz8
اینستاگرام ذاتش نمیذارهکه تو آدم خوبی باشی!حتی اگه صبح تا شب داخلشمداحی و سخنرانی گوش بدی!...
#فناوری_خنثی_نیست!
منبع @esmaeilramezani
#فجازی_پاک_برای_خانواده@famp_for_family
#فناوری_خنثی_نیست!
#فجازی_پاک_برای_خانواده@famp_for_family
۵:۳۳
فجازی پاک برای خانواده
وقتی یه نقاش یه تابلوی نقاشی خلق میکنه، بعید است که فکر کنید این اثر خلق الساعه بوده!
و ارتباطی بین احوال نقاش با اون تابلوی نقاشی نیست!
نقاشی اثر نقاش است
در رابطه با برنامههای نرم افزاری هم همین اصل برقرار است یعنی یک فرد براساس شخصیت، احساسات و ایدئولوژی حاکم بر تفکراتش یک برنامه ای را ایجاد میکنه.
برای نمونه شبکه اجتماعی اسنپ چت (Snapchat) که در حال حاضر ۳۸۳ میلیون کاربر فعال داره را در نظر بگیرید. ایده ساخت این برنامه برای یک پسر پولدار امریکایی است که دنبال پنهان کردن فسق و فجور جوانهای هم سن و سال خودش در فضای مجازی است تا هویت دیجیتالشون دچار خدشه نشه! قبلا گفته بودیم که امروزه اگر قرار باشه جایی استخدام بشید به هویت دیجیتال شما و فعالیتهایی که در فجازی دارید هم کار دارن
حالا این آقا پسر چکار میکنه؟
یه شبکه اجتماعی درست میکنه که هر کلیپ یا عکس از زمان باز شدن برای مخاطب تنها ۱۰ ثانیه عمر میکنه و بعد کلا محو میشه!
این نکته رو گفتم که گوشه ذهنتون داشته باشید .... 
#فجازی_پاک_برای_خانواده @famp_for_family
در رابطه با این صحبت شیخ اسماعیل رمضانیمطلب بالا که روش پاسخ زدم رو هم بخونیدبرای دو سال قبل است
۱۱:۱۹
#سیاسی_بازی#فجازی_پاک_برای_خانواده@famp_for_family
۱۱:۲۱
#هوش_مصنوعی#فجازی_پاک_برای_خانواده@famp_for_family
۵:۱۴
https://ble.ir/teenagerwomanfamily/-365204191024034468/1763281016552
۱۸:۴۳
بازارسال شده از مشفقون
تلخ اما واقعی!
محمد صالح مشفقی پور
این حرف های چند سال قبل نتانیاهو را ببینید!
چه قدر رهبری نسبت به تهاجم فرهنگی هشدار دادند و بعضی ها نشنیده گرفتند!
امروز اما درد ما این است که متأسفانه محتوای همان ماهواره را (البته به صورت بومی شده و با شیب تندی به سمت انحطاط فرهنگی و دوری از معارف ناب شیعی) در شبکه نمایش خانگی به خورد خانواده هایمان می دهیم! آن هم به صورت رسمی و قانونی و با مهر نظارت ج.ا.ا
آیا این یکی از مصادیق بارز نفوذ فرهنگی نیست!؟
و درد بزرگتر این است که هنوز تغییر محسوسی در مدیریت فرهنگی کشور دیده نمی شود! و این یعنی ظاهرا بعضی متولیان و مدیران فرهنگی ما، عادت کرده اند تا با لگد دشمن بیدار بشوند! نه هشدار دلسوز ها...
یاعلی
@Moshfeghoun 
یاعلی
۱۰:۴۲
فیلم «غریزه» در ماهیت و مضمون، حاوی مصادیق آشکار بهرهکشی جنسی از اطفال است و این امر، بر پایه موازین الزامآور حقوق داخلی و بینالمللی، واجد وصف حرمت و بطلان است. بازنمایی بدن و رفتار جنسیانگارانه نسبت به شخص نابالغ، مشمول ممنوعیت مطلق مندرج در ماده ۳۴ کنوانسیون حقوق کودک و اصول آمره حمایت از حیثیت و سلامت اخلاقی اشخاص است و به موجب مواد ۶۳۹ و ۶۴۰ قانون مجازات اسلامی ، واجد وصف کیفری است. این نوع تصویرسازی، افزون بر ایراد نقض کرامت ذاتی انسان که در اصول ۲۱ و ۲۲ قانون اساسی تصریح شده، واجد اثر بزهزایی و مخدوشکردن امنیت روانی جامعه بوده و از حیث جرمشناختی، در زمره رفتارهای محرک و تسهیلکننده بزه علیه اطفال قرار میگیرد.از منظر نظم عمومی، اثر هنریای که واجد عناصر «تحریک شهوت نسبت به صغار» و «عادیسازی اعمال منافی عفت» باشد، قابلیت برخورداری از حمایت قانونی ندارد و صدور مجوز نمایش برای آن، با قاعده نظم عمومی و اخلاق حسنه مندرج در ماده ۹۷۵ قانون مدنی در تعارض است. توالی منطقی وقایع در فیلمنامه، فاقد انسجام و مبتنی بر روابط غیرواقعی با بار جنسی صریح است که نه واجد ضرورت هنری بوده و نه واجد کارکرد افشاگرانه اجتماعی به معنای پذیرفتهشده در نظریههای انتقادی.علاوه بر ایرادات پیشگفته، فیلم در بخش پایانی خود مرتکب خطایی فاحش و گمراهکننده در زمینه حقوقی میشود. فیلم با ارائه این طرحواره که "ازدواج زن باردار شده از یک رابطه نامشروع با مرد دیگری میتواند موجب مشروعیت بخشیدن به نطفه موجود و ایجاد نسب شرعی و قانونی بین آن مرد و طفل شود" مفاهیمی کاملاً باطل و خلاف موازین شرعی و قانونی را القا مینماید.با لحاظ قاعده «تسبیب» در مسئولیت مدنی و نیز مسئولیت کیفری ناشی از «اشاعه و ترویج منکرات»، کلیه عوامل تولید، سرمایهگذاران، پخشکنندگان و مرجع صدور پروانه، در قبال پیامدهای زیانبار مادی و معنوی این اثر، مسئولیت تضامنی خواهند داشت. استمرار فرآیند اکران، مواجهه مستقیم با احتمال تعقیب جزایی و صدور قرار توقیف را به همراه دارد. بر این مبنا، از حیث حفظ مصالح عالیه اطفال و صیانت از حریم اخلاق عمومی، اقدام فوری برای توقف کامل نمایش و جمعآوری تمامی نسخ، تکلیف قانونی و الزام حرفهای مراجع ذیصلاح محسوب میشود.برای مطالعه ابعاد اجتماعی و جامعهشناختی این اثر نیز، میتوانید به مقاله تحلیلی ذیل مراجعه فرمایید:http://roubesh.ir/post/2190
انجمن علمی دانشجویی حقوق
@ISUW_SLA
#فجازی_پاک_برای_خانواده
@famp_for_family
#فجازی_پاک_برای_خانواده
@famp_for_family
۵:۴۲
محتوا و زیرساخت در سکوهای اجتماعی دو قصهی کاملا جدا از هم هستند یا برعکس، خیلی مرتبط و درهم تنیدهاند؟
این یعنی اگر یک فیلسوف مسلمان قرار باشد شبکه ای (به معنای عام، نه لزوما در بستر اینترنت) از مومنین بسازد، میتواند تفاوتهای ماهوی با نمونههایی که الان در جهان داریم داشته باشد.
اینستاگرام یک انگیزه (بخوانید فلسفه تولید محتوای ) جدید به کاربران داد، یعنی دیده شدن و تمام اجزای طراحی اش این انگیزه را در زندگی کاربر پررنگ و پررنگ تر کرد.
🩺 و پزشکی را به یک ویترین شیشه ای تبدیل کرد که پزشک برای دیده شدن ولو تخصصش هم که باشد، از اتاق عمل و تجربه های روزمره محتوا تولید کند.
و آدمهای مذهبی با نیت خالصانهی ترویج سبک زندگی شان هم یک جور دیگر درگیر شدند.
تا اینجا آدمها تولیدمحتوا میکردند و هوش مصنوعی به بهتر و بیشتر دیده شدن این محتواها کمک میکرد.
اما از اینستاگرام که بگذریم به چتبات ها و بقیهی هوشهای مولد میرسیم که دارند تکلیف کاربران را عوض میکنند. یعنی کاربر به جای تولید محتوا، دستور تولیدمحتوا را میدهد و مدلهای هوش تولیدمحتوا میکنند و این یعنی یک انگیزه یا همان فلسفه جدید برای کاربر.
محصول بعدی واقعیت افزوده است که میتوانید تصور کنید چه خروجیای خواهد داشت. مثلا ارزوی همبازی بشدن کاربر با نیکول کیدمن!
این فلسفه بافی تمام نمیشود. چرا که هر روز یک فناوری از آن زاییده میشود.
به دغدغهمندانی که به فکر نهضت تولید محتوا هستند باید گفت محتوا، دیرزمانی است که دیگر صرفا محتوایی نیست که از بیرون فجازی، کاربری انگیزه تولیدش را دارد و فناوری فقط ابزار تولید را برای او ممکن کرده است.
انگیزه تولید محتوا همان فلسفهای است که سکو داده، خوب یا بد محتوا، که ما نهضت تولید محتوا بدانیمش یا بحران فرهنگی، را هم همان فلسفه تعیین کرده است.
هرچه با هوش و واقعیت افزوده و ...جلوتر میرویم *گویا محتوا حتی دیگر فقط وابسته به فلسفه خدمت هم نیست، همان خدمت است همان زیرساخت است
پس نهضت تولید محتوای موفق یعنی خدمتی با فلسفه سازگار فرهنگی
اگر هم منظورمان از محتوا، محتوای حرفهای و اقتصادی به سبک سکوهای نمایش فیلم و سایر سکوهای این چنینی است؛باز هم همین انگیزه (فلسفه) خدمت مطرح است و البته اینجا انگیزه کاملا و مستقیم اقتصادی است.پس اگر میخواهیم فیلم های خارجی و بدتر از خارجی بیشتر دیده نشود، باید این فلسفه اقتصادی محتوا را با طراحی دیگری تغییر داد. وگرنه هرپولی به هر طور آدمی بدهیم باز سریالی شبیه سریالهای ترک می سازد تا با آن انگیزه چسباندن بیشتر کاربر به سکویش را پیگیری کند.
بنظر در سادهترین گام باید ببینیم چقدر خدمات فضای مجازی در مسیر صنایع فرهنگی، در امتداد فضای مجازی ایدهآل جمهوری اسلامی قابل تحمل و یا استحاله نیستند؟بعد از آن میتوانیم، همانطور که به معماری اسلامی خانههایمان روی زمین فکر میکنیم؛ به معماری اسلامی شبکهسازی از آدمها هم فکر کنیم.
#طرحی_نو_دراندازیم#بهجایاینستاگرامیاحتیبهجایاینترنت
@famp_for_family
۸:۱۱
#و_مکروا_و_مکر_الله#فجازی_پاک_برای_خانواده
@famp_for_family
۱۸:۵۳
#فجازی_پاک_برای_خانواده
@famp_for_family
۱۲:۲۴