بله | کانال فجازی پاک برای خانواده
عکس پروفایل فجازی پاک برای خانوادهف

فجازی پاک برای خانواده

۴,۷۷۵عضو
بازارسال شده از محسن فایضی_انتفاضه فلسطین
thumbnail
چند خط نگرانی (12)
undefinedدروغ هایی که فراموش میشوند!
undefinedرژیم صهیونیستی در طول یک دهه اخیر میلادی سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه دیپلماسی نوین با محوریت دیپلماسی دیجیتال داشته
undefinedدیپلماسی سایبری یا دیجیتال گونه ای جدید از دیپلماسی عمومی است؛ معطوف به شبکه های اجتماعیدلیل اهمیت این حوزه برای رژیم صهیونیستی ناشی از محدودیت های سیاسی و ادراکی حضور و فعالیت رسمی رژیم در سطح منطقه غرب آسیا است لذا رژیم صهیونیستی از فرصت ضریب نفوذ بالای فضای مجازی در غرب آسیا برای پیشبرد نفوذ و حضور نرم خود در منطقه بهره می برد
undefinedبه همین دلیل چند سالی است که معاونت دیپلماسی دیجیتال در وزارت امور خارجه این رژیم تشکیل شده است و این معاونت از بُعد تعداد نیروی انسانی دومین معاونت بزرگ و مهم این وزارت امور خارجه اسرائیل محسوب می شود.
undefinedاین معاونت در حال حاضر مسئولیت هدایت و جهت دهی محتوایی بیش از 800 صفحه و حساب رسمی وابسته به وزارت امور خارجه رژیم را بر عهده دارد. غیر رسمی ها به بالای 2000 هزار صفحه تخمین زده می‌شود‌
undefined خب برگردیم به بحث! برای مخاطب ایرانی هم تنوع صفحات عجیبی است، از صفحه زرد مثل اسرائیل به فارسی تا پوششی خاص امنیتی مثل ترور آلارم.اما مسئله اینجاست که این صفحات دیپلماسی دیجیتال اسرائیل در دو سه سال اخیر با تغییر استراتژی شان، مشهورتر و پربازتاب تر شده اند
undefinedچه تغییراتی: ۱. بازنشر و پروموت شدن توسط اکانت های ایرانی( سلطنت طلب تا فعالان سایبری ایرانی که بروید اهانت و... را پاسخ دهید)۲. تغییر از گذشته گفتن به سوی تحلیل و آینده نویسی(تحلیل تا حدس و گمان و ادعا)۳.هم ادبیاتی با فضای رسانه ها و جریان های داخلی( مخصوصا بعد از اتفاقات 1401)
undefined اما همه اینها حاشیه است! اگر این صفحات مشخصا کارشان "رسانه سازی" است؛ چرا باید ضریب بگیرند؟ چرا صفحه ترور آلارم باید ذهنیتی در موردش ساخته شود که برای برخی وجاهت داشته باشد؟ چرا ادعایش برای نماز جمعه رهبری باید صد هزاران بار بازنشر شود؟؟
اما جالب اینجاست! تقریبا همه ادعا و آینده گویی های ترور آلارم در دوماه اخیر دروغ از آب در امده، مثل آنچه برای فردا نوشته.
undefined️اما چرا باز ادعاهایش برای ما تامل برانگیز است؟ چرا توانسته خود را "ویژه" جا بزند و دروغ هایش فراموش شود؟
undefined باید در خصوص دیپلماسی دیجیتال واضح جریان صهیونیستی که در دو سال اخیر به همکاری علنی و همپوشانی عملیاتی و راهبردی رسانه ای با جریان سلطنت طلب رسیده، اقدامات جدی کرد. شروعش، ساقط کردن آنها از وجاهت است، گام‌ اول اثبات صداقت رسانه مقاومت در مقابل یادآوری هزاران دروغ آنهاست. البته پاسخ دادن نباید همان کمک به پروموت و دیده شدن شود
undefined با رصدهای روزانه میتوانم ادعا کنم در دو سال اخیر، جریان دیپلماسی دیجیتال رژیم بر 2 محور متمرکز شده است۱. دوگانه سازی ها در جامعه، حاکمیت و سیاست ایران در هر مخاطب به سناریو خودش(#وحدت واقعا مسئله ارزش مندی است؛ قبلا نوشتم که برخی اقدامات دوستان قبل اجرایی شدن وعده صادق، همان خط و راهبرد دیپلماسی رژیم در دوگانه سازی های مختلف بود)۲. اگر قبلا تنها به دنبال ایجاد حس منفی به ساختار جمهوری اسلامی بود؛ اکنون سناریو القای هم مسیری، هم سرنوشتی و هم جبهه بودن ملت ایران و اسرائیل است.مثال: در طوفان الاقصی، باید دشمن حماس و همراه تل اویو بود نه اینکه تنها منتقد کمک های مالی ایران‌ باشی!
@Thirdintifada

۴:۳۶

undefined برای بچه‌ها به‌جای تبلت بیلچه بخرید!undefinedیادگیری کودکان وقتی به بهترین شکل اتفاق می‌افتد که با بدن خود درگیر جهان خارج شوند.«یادگیری شخصی» شیوه‌ای از آموزش است که این روزها بین طرفداران تکنولوژی محبوبیت زیادی دارد. آن‌ها می‌گویند برای بچه‌ها رایانه‌ای شخصی تهیه کنید و رهایشان کنید در اینترنت تا هر چه خودشان می‌‌خواهند و هر طور که خودشان دوست دارند بیاموزند. اما پشت این شیوۀ آموزش خطای فلسفی بزرگی نهفته است: اینکه همه‌چیز را می‌شود با چشم آموخت. در حالی که مي دانيم، ما نه‌فقط با چشم، بلکه با تمام بدنمان می‌آموزیم.
undefined متن كامل مقاله بالا در پيوند زير قابل مطالعه است:undefined https://tarjomaan.com/برای-بچهها-بهجای-تبلت-بیلچه-بخرید/

۵:۲۲

thumbnail
باهاش چت کن و حدس بزن کیهundefinedکاش حواسمون بیشتر به آدمایی باشه که با وجود محدودیت، نامحدود زندگی میکنن undefinedشما هم برنامه «بله» خودتون رو نصب یا آپدیت کنید تا به جدیدترین امکاناتش دسترسی داشته باشیدundefinedundefined @kebritmedia
#ابتکار_جدید_مهندسین_ایرانی🇮🇷#فجازی_پاک_برای_خانواده@famp_for_family

۵:۴۵

thumbnail
undefined آیا می‌شود در دالان های تودرتوی اینترنت بدنبال تاریخ گشت؟undefined آیا در عصر ارتباطات هم تاریخ قابل حذف است؟
undefinedاینستاگرام حساب کاربری شهید صالح جعفراوی را بست
undefinedجعفراوی که بیش از ۴ میلیون و پانصد هزار نفر دنبال کننده داشت و دسترسی عمومی به ۲ سال کار او در مستندسازی جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه را از بین برد.
undefined فرض کنید گوگل زمانی بخواهد رد و پای فلان حادثه را از نتایج جستجوی خود حذف کند از عدم نمایش اخبار مربوطه گرفته تا فیلم و عکس، آیا کسی در آینده از آن حادثه مطلع می‌شود؟! و اینگونه تاریخ قابل حذف است ....
undefined امتداد جبهه مقاومت در حوزه سایبری، چه تمهیداتی برای پاک نشدن تاریخ از حافظه جهان اندیشیده است. قطعا دست و امکانات مهندسان ایرانی بسیار پر تر از مهندسان حماس و لبنان و یمن است. لذا بسم ا...
#تاریخ_بر_بستر_وب#فجازی_پاک_برای_خانواده@famp_for_family

۸:۰۵

thumbnail
undefinedبه فرض که اینطوری باشه و آقای جهرمی راست بگن، ایشون چرا شدند استاد تبدیل فرصت به تهدید و ژست افشاگری؟؟
undefined مثلا اینکه سازمان تبلیغات تونسته از ظرفیت مردمی استفاده کنه که در کنار فعالیت‌های مجازیشون، در بزنگاه‌ها هم از عقایدشپن دفاع کنن بد است آیا؟!
undefinedایشون که دانشجوی دکترا هستن نمیدونن همه کشورها، تلاش میکنن لشگر سایبری داشته باشن و چقدر خرج میکنن!
undefinedیا نمیدونن چقدر بات و حساب کاربری آلبانی و موساد نشسته فضای کشور رو آلوده کنه و ایشون نگران راهکارهای نهادهای ایرانی شدن؟
#عشق_پشت_پرده_ها#هنوز_دفاع_پزشکیانیت_یادمونه_ها#پشت_پرده_آذری_جهرمی#تلاش_برای_ماندن_در_سپهر_سیاسی
@famp_for_family

۷:۳۰

بازارسال شده از آزمایشگاه علوم رفتاری و تغییرات اجتماعی
thumbnail
بسم الله...

undefined نتیجه ی یک آزمایش علوم شناختی برروی 500 نوجوان با موضوع نسبت کاهش عزت نفس و مصرف اینستاگرام
undefinedاین آزمایش در سال 2020 در دانشگاه آمستردام برروی نوجوانان مختلفی انجام شد و نتایج جالبی در خصوص ارتباط نارضایتی از بدن در میان نوجوانان و مصرف اینستاگرام داشت.
روش انجام این آزمایش به این صورت بود که:

undefined۵۰۰ نوجوان (۲۵۵ دختر، ۲۴۵ پسر) در بازه‌ی سنی ۱۳ تا ۱۸ سال انتخاب شدند که همه ی آنها کابر فعال اینستاگرام بودند با میانگین مصرف حداقل روزانه بین یک تا دو ساعت در روز ،سپس این افراد به صورت تصادفی تقسیم و به چهار گروه تقسیم شدند.هرگروه به مدت 15 دقیقه در معرض یک تصویر با توضیحات مشخصی قرار گرفت و در هرگروه پس از تماشای حداقل 15 دقیقه یک عکس ،مورد سنجش پرسشنامه ای قرار گرفت .هر گروه حداقل یک هفته بعد از تماشای 15 دقیقه ای همان عکس مجددا مورد سوال پرسشنامه ای قرار گرفتند و نتایج قابل توجهی برای هر گروه ثبت شد .
undefinedگروه اول :بدون اینکه بدانند تصویری که می بینند ویرایش رسانه ای شده یک تصویر از یک بدن ایده آل را می دیدند

undefinedگروه دوم :همان عکس گروه دوم را می دیدند با این ملاحظه که در جریان بودند این تصویر ویرایش رسانه ای شده
undefinedگروه سوم :همان عکس را بدون ویرایش رسانه ای می دیدند
undefinedگروه چهارم :اساسا یک عکسی از طبیعت می دیدند

undefined*نتایج :*undefinedگروه اول تا 22 درصد از بدن خود احساس نارضایتی بیتشری قبل و بعد از دیدن تصاویر داشتند
undefinedگروه دوم با توجه به آگاهی لازمی که داشتند تا میزان خیلی کمتری دچار این نارضایتی شدند(حداقل نصف)
undefinedگروه سوم و چهارم تغییر خاصی نداششتند .

پس ازانجام این آزمایش 40 نفر از نوجوانان انتخاب شدند و مورد مطالعه ی عمیق قرار گرفتند:نتیجه ی آن مصاحبه ی عمیق با 40 نفر عبارت بود از اینکه:دختران بیشتر احساس کردند «از نظر اندام عقب هستند» یا «زیادگی وزن دارند».پسران عمدتاً به عضلانی بودن و چهره تمرکز داشتند.
undefined*جمع بندی نهائی این آزمایش:*دیدن تنها ۱۵ دقیقه پست‌های بدن‌محور، عزت‌نفس نوجوانان را به‌طور میانگین ۲۲٪ کاهش می‌دهد.
لینک مقاله به زبان اصلی:https://www.researchgate.net/publication/365840423_SOCIAL_MEDIA_AND_BODY_IMAGE


undefined آزمایشگاه علوم رفتاری و تغییرات اجتماعی | دانشگاه باقرالعلوم(ع)
undefined https://ble.ir/azmayeshraftaryundefinedundefinedundefinedundefinedundefined

۱۶:۵۵

🟢روز ولادت عقیله بنی هاشم را روز پرستار گذاشتندو این آغاز یک خلط مبحث شد ...
undefinedزینب (س) پرستار جسم و روح بوداما مهمتر از جسم، پرستار روح بودبا خطابه هایش بعد از قیام امام موجب شد تا مردم راه راحقیقت رادر پس تبلیغات دشمن گم نکنند.
undefinedیکی از اصلی ترین جاهایی که همان اوایل حضرت اقا جهاد تبیین و جنگ روایت ها را طرح کردند در رثای حضرت زینب (س) بود.ایکاش ما اهالی فضای مجازی، بجز تبریک به پرستارهای عزیزمون، این روز رو روز برای خودمون جهاد تبیین توی فضای مجازی قرار بدیم.
undefinedانشالله خدا به حق عقیله بنی هاشم (س) و شادی دل حضرت صدیقه طاهره در این ساعات ما را از مجاهدان جهاد تبیین قرار دهدundefined.
undefinedمیلاد حضرت زینب (س) بر تمامی زینت دهندگان راه تبیینی پدر امت گرامی باد.undefinedundefinedundefined
#جنگ_روایت_ها#چقدر_کربلاها_که_در_کربلا_مانده#فراخوان_رزمنده_جهاد_تبیین#مزیت_نسبی_بانوان_در_جهادتببین
@famp_for_family

۱۵:۲۲

undefined چرا آپارات دوست دارد فیلترینگ یوتیوب برداشته شود؟!
#جهت_اطلاع
چند ماه پیش خبر آمد که رئیس آپارات -به همراه چند شرکت رایانه ای دیگر- درخواست باز شدن یوتیوب را از دولت داشت. ممکن است تعجب کنید که با اینکه یوتیوب برای آپارات رقیب محسوب می شود، چرا رئیس آپارات درخواست باز شدن یوتیوب را دارد؟
۱. یوتیوب و آپارات هر دو طرح پول دادن به بازدید از ویدئوها دارند. مثلا برای هر 1000 بازدید یک ویدئو، مبلغی را به تولیدکننده آن ویدئو می دهند. این مبلغ را از تبلیغات بین ویدئوها و ... به دست می آورند.
۲. یوتیوب به بازدیدهایی که از ip امریکا یا کشورهای اروپایی است بسیار بیشتر از بازدیدهای از کشورهای جهان سوم مانند هند و پاکستان و مصر و ایران و ... پول می دهد، زیرا قدرت خرید و ارزش بازار تبلیغات این کشورها پایین‌تر از کشورهای غربی است. مثلا 1000 بازدید از امریکا حدود 25 برابر پول بیشتری از 1000 بازدید پاکستان پول دریافت می کند.(البته هزینه تبلیغات علاوه بر کشور، به موضوع ویدئو هم مرتبط است. مثلا تبلیغ در ویدئوی با موضوع امور مالی یا املاک یا فناوری گرانتر از ویدئوی با موضوع سرگرمی یا موسیقی یا طنز است.)
۳. ایرانیان به خاطر فیلتر بودن یوتیوب، از ip ایران به یوتیوب وصل نمی شوند، بلکه توسط فیلترشکن ابتدا به کشور دیگری(معمولا امریکا یا اروپا) وصل می شوند، و سپس از آنجا به یوتیوب وصل می گردند. لذا ویدئوهای یوتیوبرهای ایرانی با اینکه عمدتا از ایران بازدید می شود، ولی مبلغ بازدید از کشورهای غربی را دریافت می کند که حدود 20 برابر است.به این خاطر مبلغی که آپارات به تولیدکنندگان محتوا می دهد، قابل رقابت با مبلغی که از یوتیوب دریافت می کنند نیست، لذا بازار تولید ویدئو در آپارات نسبتا کساد است و لذا سود تبلیغاتی خود آپارات پایین.
۴. ولی اگر فیلتر یوتیوب برداشته شود، مبلغی که یوتیوب به یوتیوبرهای ایرانی خواهد داد یک بیستم مبلغ فعلی خواهد بود، و مبلغ پرداختی آپارات می تواند با یوتیوب قابل رقابت باشد. لذا به لحاظ مالی رفع فیلتر یوتیوب کاملا به نفع آپارات خواهد بود.
undefined برداشت از کانال @ettela_seraj
#پشت_صحنه_واکنش_ها#فجازی_پاک_برای_خانواده#تعارض_منافع@famp_for_family

۱۱:۱۴

undefined کدهای سیاه
undefined روایت‌گر ۴۴۴ روز جنگ رسانه ای امریکا علیه ایران در پی تسخیر لانه جاسوسی برای مظلوم نمایی امریکا در اذهان مردم امریکا و جهان

undefined اگر مدرس سواد رسانه هستید توصیه می‌کنیم حتما این مستند رو ببینید
undefined در این مستند خواهید دید:undefinedنمادگرایی با ربان زردundefinedتهیه گزارش های احساسی و عاطفی از خانواده جاسوسان امریکاییundefinedایران هراسی، حمله و تحریم ایرانیان ساکن امریکاundefinedتهیه بیلبوردهای تبلیغاتیundefinedگنجاندن این واقعه در کتب درسی دانش آموزان امریکاییundefinedساخت فیلم آرگو undefinedساخت تئاتر
undefined کدهای سیاه - ۲۹ تیر ۱۴۰۴ ـ شبکه افق https://telewebion.com/episode/0x13d6e076
#یوم_الله_۱۳_آبان#فجازی_پاک_برای_خانواده@famp_for_family

۴:۳۹

thumbnail
undefined بنیان‌گذار ویکی‌پدیا ، جیمی ویلز، شخصاً امکان ویرایش در صفحهٔ «نسل‌کشی غزه» را مسدود کرد ، پس از آن‌که ادعا کرد متن آغازین مقاله شامل عبارات به‌شدت ضداسقاطیلی بوده و «نسل‌کشی» را به‌عنوان یک واقعیت غیرقابل‌انکار نمایش داده است.undefined ویلز خواستار تغییر متن شد تا در آن به منابع گوناگون و دیدگاه‌های متناقض اشاره شود و تأکید کرد که سیاست بی‌طرفی ویکی‌پدیا «قابل‌چانه‌زنی نیست».undefined تصمیم او بحث‌برانگیز شد؛ برخی از ویرایش‌گران سایت از او تمجید کردند، در حالی‌که دیگران مدعی شدند که وی تحت فشارهای سیاسی تسلیم شده است.
undefined برگرفته از کانال أخُ فی الله

#تاریخ_بر_بستر_وب#فجازی_پاک_برای_خانواده@famp_for_family

۱۳:۲۴

فجازی پاک برای خانواده
undefined #خلاصه_کتاب undefined هریس در مصاحبه اش در حالی که گوشی همراهش را بلند کرده این جمله را میگوید: undefinedاین یک دستگاه اسلات (یک بازی مبتنی بر شانس) است. کوپر از او میپرسد: undefined آخه موبایل چه ربطی به دستگاه اسلات داره ؟! undefinedو هریس در جواب میگوید: undefined هربارکه گوشی م رو چک میکنم انگار دارم دستگیریه ی دستگاه اسلات رو میکشم پایین تا ببینم چی نصیبم میشه. undefined️ کلی تکنیک های مختلف توی این گوشی به کار رفته که شما رو تا جای ممکن وادار می کنه ازش استفاده کنید. undefinedکوپر میپرسد: undefinedمهندس های دره ی سیلیکون دارن برنامه می نویسند یا ذهن مردم رو برنامه ریزی میکنن؟! undefinedهریس میگوید: undefinedذهن مردم رو برنامه ریزی میکنن. لابد شنیدین که میگن فناوری به خودی خود بد نیست و خنثی ست. این ماییم که از اون استفاده نادرست میکنیم. ولی این موضوع حقیقت نداره... undefinedکارخانه های بزرگ دخانیات، سیگار را طوری ساخته اند که اعتیاد آور باشد. undefined قسمت سوم #مینیمالیسم_دیجیتال #فجازی_پاک_برای_خانواده بله.  ble.ir/famp_for_family ایتا.   eitaa.com/famp_for_family  واتس‌آپ. https://chat.whatsapp.com/BmbdICjMDBNEYGnaq8Kkz8
thumbnail
undefined اینستاگرام ذاتش نمی‌ذارهکه تو آدم خوبی باشی!حتی اگه صبح تا شب داخلشمداحی و سخنرانی گوش بدی!...
#فناوری_خنثی_نیست!
undefined منبع @esmaeilramezani
#فجازی_پاک_برای_خانواده@famp_for_family

۵:۳۳

فجازی پاک برای خانواده
undefined وقتی یه نقاش یه تابلوی نقاشی خلق میکنه، بعید است که فکر کنید این اثر خلق الساعه بوده! undefined و ارتباطی بین احوال نقاش با اون تابلوی نقاشی نیست! undefined undefined نقاشی اثر نقاش است undefined در رابطه با برنامه‌های نرم افزاری هم همین اصل برقرار است یعنی یک فرد براساس شخصیت، احساسات و ایدئولوژی حاکم بر تفکراتش یک برنامه ای را ایجاد میکنه. undefined برای نمونه شبکه اجتماعی اسنپ چت (Snapchat) که در حال حاضر ۳۸۳ میلیون کاربر فعال داره را در نظر بگیرید. ایده ساخت این برنامه برای یک پسر پولدار امریکایی است که دنبال پنهان کردن فسق و فجور جوان‌های هم سن و سال خودش در فضای مجازی است تا هویت دیجیتالشون دچار خدشه نشه! قبلا گفته بودیم که امروزه اگر قرار باشه جایی استخدام بشید به هویت دیجیتال شما و فعالیت‌هایی که در فجازی دارید هم کار دارنundefined undefined حالا این آقا پسر چکار میکنه؟undefined undefined یه شبکه اجتماعی درست میکنه که هر کلیپ یا عکس از زمان باز شدن برای مخاطب تنها ۱۰ ثانیه عمر میکنه و بعد کلا محو میشه! undefined این نکته رو گفتم که گوشه ذهنتون داشته باشید .... undefinedundefined #فجازی_پاک_برای_خانواده @famp_for_family
در رابطه با این صحبت شیخ اسماعیل رمضانیمطلب بالا که روش پاسخ‌ زدم رو هم بخونیدبرای دو سال قبل است

۱۱:۱۹

undefined ماشه تلگرامی
undefined در روزهایی که دوباره بحث رفع فیلتر تلگرام در محافل سیاسی و رسانه‌ای کشور داغ شده، لازم است یک‌بار دیگر به گذشته‌ی این پلتفرم و آثار آن نگاه کنیم.
undefined تلگرام از سال ۲۰۱۳ توسط پاول دوروف با حمایت مالی جریان‌های صهیونیستی تأسیس شد و خیلی زود به پرکاربردترین پیام‌رسان ایرانیان بدل گردید. اما پشت ظاهر ساده و امکانات جذاب آن، شبکه‌ای پیچیده از جمع‌آوری داده‌ها، عملیات روانی، و ناامنی اطلاعاتی نهفته است.
undefined در سال‌های فعالیت آزاد تلگرام در ایران، این بستر زمینه‌ساز جرایم سایبری، ترویج فساد، آموزش ساخت بمب، انتشار اخبار جعلی و تحریک احساسات عمومی شد. حتی در حملات تروریستی تهران (۱۳۹۶) و اغتشاشات سال‌های اخیر، نقش مستقیم این شبکه در سازماندهی و ارتباط عناصر معاند آشکار گردید.
undefined با وجود درخواست‌های رسمی ایران برای همکاری امنیتی یا تعیین نماینده قانونی، تلگرام هیچ‌گاه پاسخگو نبود و برخلاف قوانین مصوب شورای عالی فضای مجازی (۱۳۹۶)، حاضر به ذخیره داده‌ها در داخل کشور نشد. در نتیجه فیلترینگ آن تنها تصمیمی امنیتی نبود؛ بلکه ضرورتی برای صیانت از امنیت ملی و فرهنگی کشور بود.
undefined از سوی دیگر، کشورهای متعددی از جمله روسیه، چین، آلمان، هند و اندونزی نیز در مقاطعی این پلتفرم را فیلتر یا محدود کرده‌اند و تنها پس از تفاهم عملیاتی دوطرفه اجازه فعالیت دوباره داده‌اند.
undefined در صورت رفع فیلتر بدون دریافت ضمانت‌های واقعی، تلگرام می‌تواند:undefinedبه زیرساخت جنگ ترکیبی و عملیات رسانه‌ای دشمنان تبدیل شود،undefinedباعث گسترش ولنگاری فرهنگی و محتوای غیراخلاقی در جامعه گردد،undefinedو با تأثیرگذاری بر بازارهای مالی، رمزارزها و نرخ ارز، اقتصاد کشور را بی‌ثبات کند.undefinedهمچنین بازگشت گسترده تلگرام، به‌طور مستقیم به تضعیف پلتفرم‌های بومی چون بله، ایتا، روبیکا و سروش‌پلاس منجر می‌شود و پیام نادرستی به زیست‌بوم فناوری کشور می‌فرستد؛ اینکه پلتفرم‌های خارجی بدون پذیرش قوانین، بر تولیدات داخلی غلبه دارند.
undefinedدر حالی که بررسی‌ها نشان می‌دهد «رفع فیلتر تلگرام» در میان ده اولویت نخست مردم ایران نیست، باید مراقب باشیم این مسئله به یک اقدام سیاسی یا نمایشی تبدیل نشود.undefined اولویت واقعی جامعه، بهبود سرعت و کیفیت اینترنت، سلامت فضای مجازی برای کودکان و تقویت بسترهای بومی امن و شفاف است.
undefined مذاکره با تلگرام فی‌نفسه ایرادی ندارد، اما هر توافقی بدون ضمانت عینی و تعهد به حکمرانی سایبری ایران، اقدامی پرخطر و برخلاف منافع ملی است.
undefined سیدحامد خسروانی
undefined لینک متن کامل:https://asre-iranian.ir/ماشۀ-تلگرامی/
#سیاسی_بازی#فجازی_پاک_برای_خانواده@famp_for_family

۱۱:۲۱

undefined هوش مصنوعی چقدر شبیه ایرانی ها فکر می‌کند ؟
undefinedپژوهش تازه‌ای در دانشگاه" هاروارد پرسشی اساسی را درباره‌ی هوش مصنوعی مطرح کرده است: وقتی می‌گوییم که هوش مصنوعی مانند انسان فکر می‌کند، منظورمان کدام انسان است ؟
undefinedبر اساس پژوهش دانشگاه هاروارد، بررسی داده‌های جهانی درباره‌ی باورها و ارزش‌های فرهنگی نشان می‌دهد که هوش مصنوعی‌هایی مانند «چت‌جی‌پی‌تی» بیشتر الگوی فکری انسان‌هایی را بازتاب می‌دهند که در کشورهای غربی و ثروتمند زندگی می‌کنند ، کشورهایی مانند ایالات متحده، هلند، فنلاند و سوئد.
undefinedبه گفته‌ی محققان، شیوه‌ی تصمیم‌گیری این مدل‌ها بیشتر «تحلیلی و فردگرایانه» است ؛ یعنی بر پایه‌ی منطق شخصی و استدلال فردی عمل می‌کند، نه بر اساس روابط اجتماعی و بافت فرهنگی. این ویژگی با الگوی رایج در جوامع غربی هم‌خوانی دارد.
undefined در مقابل، مردم کشورهایی چون ایران، ترکیه یا پاکستان معمولاً نگرشی «جمع‌گرا و رابطه‌محور» دارند و تصمیم‌های خود را در پیوند با خانواده، جامعه و احساسات می‌گیرند . از همین‌رو، پژوهشگران می‌گویند: «هوش مصنوعی غربی، خروجی غربی می‌دهد.»
undefined بر پایه‌ی این پژوهش، سیستم‌های هوش مصنوعی نه‌تنها بازتابی از هوش انسان، بلکه بازتابی از نوع خاصی از انسان‌ها هستند. انسان‌هایی با ارزش‌ها و جهان‌بینی غربی .
#هوش_مصنوعی#فجازی_پاک_برای_خانواده@famp_for_family

۵:۱۴

undefinedخیلی شنیدیم امنیت زنان در فضای مجازی و خشونت علیه زنان توی این فضا، اما یک نگاهی که انگار کمتر جرات داریم دربارش حرف بزنیم ولی همه یک جورایی باهاش درگیریم، وضعیته که بی‌حجابی و جولان و عشوه گری زنان بلاگر در این فضا رقم زدن...
undefinedواقعا این خشونت و آزار رو از برخی زنان نسبت به جامعه هم باید دید.undefinedبه همین مناسبت دعوت میکنیم پست خانم تک فلاح رو بخونید:
https://ble.ir/teenagerwomanfamily/-365204191024034468/1763281016552

۱۸:۴۳

بازارسال شده از مشفقون
thumbnail
تلخ اما واقعی!
undefined محمد صالح مشفقی پور

undefined این حرف های چند سال قبل نتانیاهو را ببینید!
undefined چه قدر رهبری نسبت به تهاجم فرهنگی هشدار دادند و بعضی ها نشنیده گرفتند!
undefined امروز اما درد ما این است که متأسفانه محتوای همان ماهواره را (البته به صورت بومی شده و با شیب تندی به سمت انحطاط فرهنگی و دوری از معارف ناب شیعی) در شبکه نمایش خانگی به خورد خانواده هایمان می دهیم! آن هم به صورت رسمی و قانونی و با مهر نظارت ج.ا.ا
undefined آیا این یکی از مصادیق بارز نفوذ فرهنگی نیست!؟
undefined و درد بزرگتر این است که هنوز تغییر محسوسی در مدیریت فرهنگی کشور دیده نمی شود! و این یعنی ظاهرا بعضی متولیان و‌ مدیران فرهنگی ما، عادت کرده اند تا با لگد دشمن بیدار بشوند! نه هشدار دلسوز ها...
یاعلیundefined

undefined @Moshfeghoun undefined

۱۰:۴۲

thumbnail
فیلم «غریزه» در ماهیت و مضمون، حاوی مصادیق آشکار بهره‌کشی جنسی از اطفال است و این امر، بر پایه موازین الزام‌آور حقوق داخلی و بین‌المللی، واجد وصف حرمت و بطلان است. بازنمایی بدن و رفتار جنسی‌انگارانه نسبت به شخص نابالغ، مشمول ممنوعیت مطلق مندرج در ماده ۳۴ کنوانسیون حقوق کودک و اصول آمره حمایت از حیثیت و سلامت اخلاقی اشخاص است و به موجب مواد ۶۳۹ و ۶۴۰ قانون مجازات اسلامی ، واجد وصف کیفری است. این نوع تصویرسازی، افزون بر ایراد نقض کرامت ذاتی انسان که در اصول ۲۱ و ۲۲ قانون اساسی تصریح شده، واجد اثر بزه‌زایی و مخدوش‌کردن امنیت روانی جامعه بوده و از حیث جرم‌شناختی، در زمره رفتارهای محرک و تسهیل‌کننده بزه علیه اطفال قرار می‌گیرد.از منظر نظم عمومی، اثر هنری‌ای که واجد عناصر «تحریک شهوت نسبت به صغار» و «عادی‌سازی اعمال منافی عفت» باشد، قابلیت برخورداری از حمایت قانونی ندارد و صدور مجوز نمایش برای آن، با قاعده نظم عمومی و اخلاق حسنه مندرج در ماده ۹۷۵ قانون مدنی در تعارض است. توالی منطقی وقایع در فیلمنامه، فاقد انسجام و مبتنی بر روابط غیرواقعی با بار جنسی صریح است که نه واجد ضرورت هنری بوده و نه واجد کارکرد افشاگرانه اجتماعی به معنای پذیرفته‌شده در نظریه‌های انتقادی.علاوه بر ایرادات پیش‌گفته، فیلم در بخش پایانی خود مرتکب خطایی فاحش و گمراه‌کننده در زمینه حقوقی می‌شود. فیلم با ارائه این طرحواره که "ازدواج زن باردار شده از یک رابطه نامشروع با مرد دیگری می‌تواند موجب مشروعیت بخشیدن به نطفه موجود و ایجاد نسب شرعی و قانونی بین آن مرد و طفل شود" مفاهیمی کاملاً باطل و خلاف موازین شرعی و قانونی را القا می‌نماید.با لحاظ قاعده «تسبیب» در مسئولیت مدنی و نیز مسئولیت کیفری ناشی از «اشاعه و ترویج منکرات»، کلیه عوامل تولید، سرمایه‌گذاران، پخش‌کنندگان و مرجع صدور پروانه، در قبال پیامدهای زیان‌بار مادی و معنوی این اثر، مسئولیت تضامنی خواهند داشت. استمرار فرآیند اکران، مواجهه مستقیم با احتمال تعقیب جزایی و صدور قرار توقیف را به همراه دارد. بر این مبنا، از حیث حفظ مصالح عالیه اطفال و صیانت از حریم اخلاق عمومی، اقدام فوری برای توقف کامل نمایش و جمع‌آوری تمامی نسخ، تکلیف قانونی و الزام حرفه‌ای مراجع ذی‌صلاح محسوب می‌شود.برای مطالعه ابعاد اجتماعی و جامعه‌شناختی این اثر نیز، می‌توانید به مقاله تحلیلی ذیل مراجعه فرمایید:http://roubesh.ir/post/2190undefined انجمن علمی دانشجویی حقوقundefined@ISUW_SLA
#فجازی_پاک_برای_خانواده
@famp_for_family

۵:۴۲

undefined آیا ما نیازمند نهضت تولیدمحتوا در فضای مجازی هستیم؟ برای پاسخ به این سوال اول باید به این سوال پاسخ دهیم:
محتوا و زیرساخت در سکوهای اجتماعی دو قصه‌ی کاملا جدا از هم هستند یا برعکس، خیلی مرتبط و درهم تنیده‌اند؟
undefinedساده‌ترش یعنی نوع محتوای تولید شده در اینستاگرام با همه ویژگی هایی که میدانیم، مثل کوتاه بودن ویدئوها، بیش از حدنمایشی بودن، رنگ و لعاب خاصشان و... به نوع خدماتی که این ابزار فضای مجازی در اختیار ما قرار می‌دهد ربط دارد یا اینکه اگر این شبکه اجتماعی این قدر شیشه‌ای ساخته نشده بود باز هم محتوای آن همین شکلی بود؟

undefinedخوب است بدانیم فناوری بدون فلسفه تولید نمی‌شود. ماحصل فلسفه غرب، شده ساخت شبکه‌ای از آدمها که نمی‌توانند نمایش ندهند*.
این یعنی اگر یک فیلسوف مسلمان قرار باشد شبکه ای (به معنای عام، نه لزوما در بستر اینترنت) از مومنین بسازد، میتواند تفاوت‌های ماهوی با نمونه‌هایی که الان در جهان داریم داشته باشد.
اینستاگرام یک انگیزه (بخوانید فلسفه تولید محتوای ) جدید به کاربران داد، یعنی دیده شدن و تمام اجزای طراحی اش این انگیزه را در زندگی کاربر پررنگ و پررنگ تر کرد.
undefined لذا فروشگاه‌های فیزیکی برای بیشتر دیده شدن به اینستاگرام رفتند و نتیجه‌اش این شد که چیزهایی در آنجا می‌شود خرید، که هرکس که اینستاگرام ندارد را راهی برای دست یابی به آنها نیست!

🩺 و پزشکی را به یک ویترین شیشه ای تبدیل کرد که پزشک برای دیده شدن ولو تخصصش هم که باشد، از اتاق عمل و تجربه های روزمره محتوا تولید کند.
و آدمهای مذهبی با نیت خالصانه‌ی ترویج سبک زندگی شان هم یک جور دیگر درگیر شدند.

تا اینجا آدمها تولیدمحتوا می‌کردند و هوش مصنوعی به بهتر و بیشتر دیده شدن این محتواها کمک میکرد.
اما از اینستاگرام که بگذریم به چت‌بات ها و بقیه‌ی هوش‌های مولد می‌رسیم که دارند تکلیف کاربران را عوض می‌کنند. یعنی کاربر به جای تولید محتوا، دستور تولیدمحتوا را میدهد و مدل‌های هوش تولیدمحتوا می‌کنند و این یعنی یک انگیزه یا همان فلسفه‌ جدید برای کاربر.
محصول بعدی واقعیت افزوده است که می‌توانید تصور کنید چه خروجی‌ای خواهد داشت. مثلا ارزوی هم‌بازی بشدن کاربر با نیکول کیدمن!

این فلسفه بافی تمام نمیشود. چرا که هر روز یک فناوری از آن زاییده می‌شود.


به دغدغه‌مندانی که به فکر نهضت تولید محتوا هستند باید گفت محتوا، دیرزمانی است که دیگر صرفا محتوایی نیست که از بیرون فجازی، کاربری انگیزه تولیدش را دارد و فناوری فقط ابزار تولید را برای او ممکن کرده است.
انگیزه تولید محتوا همان فلسفه‌ای است که سکو داده، خوب یا بد محتوا، که ما نهضت تولید محتوا بدانیمش یا بحران فرهنگی، را هم همان فلسفه تعیین کرده است.

هرچه با هوش و واقعیت افزوده و ...جلوتر می‌رویم *گویا محتوا حتی دیگر فقط وابسته به فلسفه خدمت هم نیست، همان خدمت است همان زیرساخت است

پس نهضت تولید محتوای موفق یعنی خدمتی با فلسفه سازگار فرهنگی
اگر هم منظورمان از محتوا، محتوای حرفه‌ای و اقتصادی به سبک سکوهای نمایش فیلم و سایر سکوهای این چنینی است؛باز هم همین انگیزه (فلسفه) خدمت مطرح است و البته اینجا انگیزه کاملا و مستقیم اقتصادی است.پس اگر می‌خواهیم فیلم های خارجی و بدتر از خارجی بیشتر دیده نشود، باید این فلسفه اقتصادی محتوا را با طراحی دیگری تغییر داد. وگرنه هرپولی به هر طور آدمی بدهیم باز سریالی شبیه سریال‌های ترک می سازد تا با آن انگیزه چسباندن بیشتر کاربر به سکویش را پیگیری کند.
بنظر در ساده‌ترین گام باید ببینیم چقدر خدمات فضای مجازی در مسیر صنایع فرهنگی، در امتداد فضای مجازی ایده‌آل جمهوری اسلامی قابل تحمل و یا استحاله نیستند؟بعد از آن می‌توانیم، همانطور که به معماری اسلامی خانه‌هایمان روی زمین فکر میکنیم؛ به معماری اسلامی شبکه‌سازی از آدمها هم فکر کنیم.
#طرحی_نو_دراندازیم#به‌جای‌اینستاگرام‌یاحتی‌به‌جای‌اینترنت
@famp_for_family

۸:۱۱

thumbnail
undefinedسخنگوی سابق ارتش اسرائیل: در نبردِ شبکه‌های اجتماعی شکست خوردیم. باید یک دستگاه تبلیغاتی جدید بسازیمپایگاه میدل ایست مانیتور در گزارشی نوشته است:undefinedدانیل هاگاری (سخنگوی سابق ارتش اسرائیل) در نشست سالانه فدراسیون‌های یهودی آمریکای شمالی در واشینگتن دی‌سی گفته که اسرائیل «در نبرد شبکه‌های اجتماعی شکست خورده» و باید یک سازوکار جديد و قوی برای پروپاگاندای خود بسازد.undefinedاو پیشنهاد داده که برای ایجاد این مدلِ جدید از قابلیت‌ها و ساختار واحد ۸۲۰۰ ارتش اسرائیل الگوبرداری شود.undefinedهاگاری گفته که اسرائیل در این نبرد باید «تمرکز خود را به جای متون طولانی بر روی عکس، ویدئو و آمار بگذارد.»undefinedاو همچنین پیشنهاد راه‌اندازی واحدی را داده که بر محتوای سکوهای اینترنتی نظارت کند و سریعاً به زبان‌های مختلف به دولت‌ها و رسانه‌ها پاسخ بدهد.undefinedسخنگوی سابق ارتش اسرائیل همچنین خواستار ایجاد شبکه‌ای نظام‌مند از حساب‌های جعلی، ربات‌های خودکار و استفاده از بلاگرهای غیررسمی شد که «ترجیحاً از میان زنان جوان» انتخاب شده باشند.undefined@vahab313
#و_مکروا_و_مکر_الله#فجازی_پاک_برای_خانواده
@famp_for_family

۱۸:۵۳

undefined هند و یک دستور جدید
undefined اخیرا دولت هند به تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند که بدنبال بازار جمعیت یک و نیم میلیاردی هند هستند، دستور داده که برنامک (اپلیکیشن) امنیت سایبری دولتی Sanchar Saathi را به‌صورت پیش‌فرض و غیرقابل حذف روی تمام گوشی‌های جدید نصب کنند.
undefinedاین دستور که به شرکت‌هایی مانند اپل، سامسونگ، شیائومی، اوپو و ویوو ابلاغ شده، ۹۰ روز برای اجرا مهلت دارد.
undefinedدولت همچنین خواسته گوشی‌هایی که پیش‌تر تولید شده‌اند نیز از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری به این اپلیکیشن مجهز شوند.
undefined پی‌نوشت: شما مشابه این نمونه را در بازار لوازم خانگی هم می‌بینید. مثلا فلان محصول برای کشورهای حوزه خلیج فارس سفارشی سازی می‌شود. یکی از ابزارهای قوی در حوزه سیاست گذاری سایبری میتواند استفاده از همین سیاست های پیش نصب در واردات باشد.
#فجازی_پاک_برای_خانواده
@famp_for_family

۱۲:۲۴