چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید... دریافت نظرات مخاطبین محترم از طریق آیدی @ghaem_shariati
جنگ تحمیلی سوم، اجتماعات خیابانی و تعلیم و تربیت شهری میگویند شخصی یک سارق را در خانهای دید، از او پرسید چه کار میکنی؟ گفت ساز میزنم، پرسید پس صدایش کو؟ گفت صدایش فردا در میآید. #مدارس کشور مدتی است که به دلایل مختلفی مانند #آلودگی، برودت هوا، #ناترازی_انرژی و ... تعطیل میشود که آخرین علت آن هم وقوع #جنگ_تحمیلی_سوم است. موضوعی که صدایش فردا در میآید که البته شاید بهتر باشد بگوییم در فتنه ۱۴۰۱ و اغتشاشات دی ماه ۱۴۰۴ صدایش درآمده ولی ظاهراً به گوش برخی نرسیده یا خود را به نشنیدن زدهاند. پیشتر در اینجا در راستای اجرای #سند_تحول_بنیادین_آموزش_پرورش (مورد تأکید مکرر #رهبر_شهید_انقلاب) پیشنهادی برای حل این مشکل ارائه شد. اگرچه ظاهراً هنوز اقدام تقنینی در آن زمینه صورت نپذیرفته اما امیدواریم رویکرد اخیر #رییس_جمهور محترم در تفویض برخی امور و اختیارات به وزارتخانهها و استانداریها برای تأمین کالاها و نیازهای کشور در شرایط جنگی، در این مورد اساسی هم ساری و جاری شود انشاءالله. اما تا آن زمان چه باید کرد، نباید دست روی دست گذاشت. به قول شهید رجایی مدرسه تعطیل میشود اما #تعلیم_و_تربیت نه.#آموزش_مجازی و اسکای روم و #شاد جای ارتباط حضوری و #چهره_به_چهره و نفس معلم را به هیچ وجه نمیگیرد. ️ بر این اساس دو نوع کار پیشنهاد میشود: #مدیران مدارس هر محله و #مربیان و #معلمان عزیز و بزرگوارشان، میتوانند با هماهنگی خانوادهها به صورت خودجوش و اختیاری با دانشآموزان خود، یک یا چند شب از ایام هفته در نزدیکترین تجمع محلی به مدرسه یا هر اجتماع دیگر قرار حضوری داشته باشند و در حاشیه تجمع، نشستهای صمیمانهای در خصوص مسائل درسی یا موضوعات روز با آنها برگزار کنند. از طرف دیگر کودکان و نوجوانان فراوانی هم به همراه خانوادههای خود برای شرکت در تجمعات آمدهاند که لزوما از یک مدرسه نیستند. مربیان و معلمان عزیزی که در این تجمعات حضور دارند میتوانند به سراغ آنها بروند. برای آنها برنامههای خاص و متناسب با سن و نیازهای آنها داشته باشند و با آنها گفتگو کنند و آرام آرام جلسات تربیتی معرفتی با محوریت مسجد محل یا مشابه آن تشکیل دهند که چنانچه بتواند به صورت مستمر و بلند مدت ادامه یابد قطعا برکات فراوانی برای #محله،#شهر و کشور خواهد داشت. آنها که یادشان است میگویند در کوران مبارزه برای پیروزی و اوایل #انقلاب و دوران #دفاع_مقدس از این نوع جلسات کم نبوده است... پ.ن: به لطف خدا در برخی محلات این کار آغاز شده است. اما باید مراقب بود حاشیه پررنگ تر از متن نشود و این نوع قرارها و نشستها و جلسات حتما نسبتش را با برنامه اصلی تجمع و نقش آفرینی در آن برقرار کند. #محله_محوری#بعثت_مردم#ای_رهبر_شهیدم_راهت_ادامه_دارد @ghaemshariati