عکس پروفایل حج و زیارت تخصصیح

حج و زیارت تخصصی

۳,۱۲۸عضو
عکس پروفایل حج و زیارت تخصصیح
۳.۱هزار عضو

حج و زیارت تخصصی

احکام، مناسک، حج، تمتع، عمره، زیارت، آثار و اماکن، اسرار و معارف، تاریخ تحلیلی - انتقادی، سیره معصومین، دعا و مناجات، عقاید، شبهات، تصویر، فیلم، آموزش، انتقال تجربیات، برنامه‌های موبایلی و ...undefinedundefinedundefined undefinedundefinedundefinedundefined undefinedundefinedhttps://ble.ir/hajjsazandegi

۲۸ آبان

thumnail
undefined کانال حج و زیارت تخصصی undefined
undefined حاوی مطالب تخصصی، به‌روز، متفاوت،undefined حاصل 25 سال تحقیق و مطالعه،undefined بیش از 20 سفر تجربه زیارتی،
برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگی (تاریخ، اسرار، اماکن، مدینه‌شناسی، مکه‌شناسی) در بستر برنامه قرار
undefined احکام، مناسک، آثار، اماکن، اسرار و معارف، دعا و مناجات، عقاید، پاسخ به شبهات، تاریخ ادیان، تاریخ صدر اسلام، تاریخ و سیره معصومین(ع)، تصویر، فیلم، آموزش، انتقال تجربیات، برنامه‌های موبایلی و ...undefined علاقه‌مندان به مباحث حج را به کانال دعوت کنید ...
undefined زائران حج تمتع آینده، از هم‌اکنون مطالعات خود را آغاز کنید.
undefined لینک‌ زیر را برای دوستان خود ارسال کنید.
undefinedundefinedundefined برنامه بلهhttps://ble.ir/hajjsazandegi
لطفاً رسانه باشید و برای تعداد بیشتری از علاقه‌مندان ما را تبلیغ کنید.

۲۱:۲۱

۲۹ آبان

thumnail
چشم‌زخم، بین واقعیت و خرافات
امیرالمؤمنین علی (ع):«الْعَیْنُ حَقٌّ، وَ الرُّقَی حَقٌّ، وَ السِّحْرُ حَقٌّ،وَ الْفَأْلُ حَقٌّ؛ وَ الطِّیَرَةُ لَیْسَتْ بِحَقٍّ،وَ الْعَدْوَی لَیْسَتْ بِحَقٍّ؛ وَ الطِّیبُ نُشْرَةٌ،وَ الْعَسَلُ نُشْرَةٌ، وَ الرُّکُوبُ نُشْرَةٌ،وَ النَّظَرُ إِلَی الْخُضْرَةِ نُشْرَةٌ.
«چشم‌زخم» و تعویذ (دعای دفع چشم‌زخم) و سِحر حقیقت دارد،و فال (نیک) واقعیت دارد، اما طیره (فال بد) خرافی است،و عدوی (اثرگذاری کسی بر دیگری در امور خرافی ) واقعیت ندارد.بوی خوش، عسل، سوار شدن بر مرکب،و نگاه‌کردن به سبزه، مایه قوت و نشاط است.
undefined نهج‌البلاغه، حکمت ۴۰۰
undefinedundefinedundefined undefinedundefinedundefinedundefined undefinedundefinedکانال حج و زیارت تخصصیhttps://ble.ir/hajjsazandegi

۶:۰۹

thumnail
در نشست خبری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مطرح شد:
پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۴ هزار دانشجو امسال به این سفر معنوی اعزام شوند.عمره جزو بهترین برنامه‌های فرهنگی در ادوار مختلف بوده است.دانشجویان و استادان در عمره، علاوه بر زیارت‌کردن، نماینده ارزشمندی از جامعه ایرانی برای سایر ملت‌ها هستند.ثبت‌نام تا ۷ آذرماه ادامه خواهد داشت.بعد از ۱۰ سال این فضا مهیا شده، بنابراین باید بهره کافی و استفاده مؤثر انجام شود.در گروهای چهارگانه اولویت با پسران و دختران مجرد و متاهلین و استادن خواهد بود.برنامه‌ریزی شده که این کاروان‌ها دهه آخر ماه رجب تا ماه شعبان اعزام شوند.۴۰ تا ۴۵ درصد از هزینه کل سفر به‌صورت تسهیلات و وام است.دانشجویان برای ثبت‌نام اولیه بدون داشتن فیش اعزام می‌شوند.
undefined جهت اطلاعات بیشتر به آدرس ذیل مراجعه فرمایید:https://client.labbayk.ir/rules
undefinedundefinedundefined undefinedundefinedundefinedundefined undefinedundefinedکانال حج و زیارت تخصصیhttps://ble.ir/hajjsazandegi

۶:۱۸

حج و زیارت تخصصی
خودِ خداساخته را دریاب (51) پنجمین سطحِ ذهن قلمرو تمام امکانات. این آخرین سطح آرامش برای ذهن است. این ورای آرام‌کردن ذهن است. این سطح، جایی است که شما ذهن خودتان را از تمام افکار خالی کرده و نقطه سکوت محض را تجربه می‌کنید. توصیف این حالت، با کلمات ممکن نیست. متفکری می‌گوید: «بهترین تفسیری که تاکنون در این مورد خوانده‌ام، از نویسنده آمریکایی است که می‌نویسد: «اولین و مهم‌ترین آرامش، زمانی در درون روح ایجاد می‌شود که روابط و یگانگی خودشان را با کیهان و همه قدرت‌هایش تشخیص دهند. وقتی تشخیص می‌دهید که در مرکز کیهان روح بزرگی سکنی دارد و این مرکز واقعاً در همه‌جا و در وجود هریک از ما هم وجود دارد. این بنیاد حوزه تمام امکانات است که نام‌های متفاوتی از جمله حوزه واحد، حوزه عشق نامحدود، علم مطلق، قدرت مطلق، و حیات مطلق و بیکرانه، و رحمت محض، و جایی که همه‌چیز ممکن می گردد، دارد.» تصور کنید که در درون شما حوزه‌ای است در عمق استخر، جایی که یک سنگریزه تمام راه را برای رسیدن به این نقطه آرامش پیموده است. وقتی از راه قدرتِ شاهد شدن، بتوانید به این مکان برسید، متوجه می‌شوید که شما دیگر یک موج ساده نیستید، بلکه شما کل دریا هستید و به یاد داشته باشید که این همان ادراکی است که از این مرکز کسب کرده‌اید و برای جست‌وجوی مقدس شما بسیار اهمیت دارد. الهی، هَبْ لِي كمالَ الانقطاعِ إِلَيْكَ، وَ أَنِرْ أَبْصارَ قُلُوبِنا بِضِياءِ نَظَرِها إِلَيْكَ، حَتّى تَخْرِقَ أَبْصارُ القُلُوبِ حُجُبَ النُّورِ وَ تَصِلَ إِلَى مَعْدِنِ العَظَمَةِ. أللهم، إِنِّي أَسْأَلُكَ بِنُورِ عِزِّكَ الأَبهَجِ، حَتّى أَكُونَ لَكَ عارِفًا وَ عَمَّن سِوَاكَ مُنْحَرِفًا وَ مِنْكَ خَائِفًا مُرَاقِبًا. طوفان‌ها همیشه در زندگی وجود دارد، اصلاً دنیا یعنی همین. مهم این است که در میان طوفان‌ها آرامش داشته باشید. آرامش، به‌معنای رهایی از طوفان‌ها نیست. با خدا همه‌چیز ممکن می‌شود. undefined حجة‌الاسلام والمسلمین علی سازندگی undefinedundefinedundefined undefinedundefinedundefinedundefined undefinedundefined https://ble.ir/hajjsazandegi
خودِ خداساخته را دریاب (52)
حقیقت دعا و گفت‌وگوی درونی شما
پزشکان به قدرت دعا پی برده‌اند و پژوهش‌های متعددی در این زمینه انجام شده است که ارزش علمی دعا را مورد بررسی قرار می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهد که برخی بیماران، دعا را دریافت می‌کنند و برخی دیگر، از آن بی‌بهره‌اند. به نظر می‌رسد دعاها به شکلی متغیر و مستقل شفا می‌دهند.
نکته مهم این است که در آینده، پزشکی و مذهب ریشه مشترکی در دعا برای کشف و گفت‌وگو خواهند یافت. وقتی از دعا صحبت می‌کنیم، معمولاً آن را فعالیتی بین عبادت‌کننده و خدا می‌دانیم و خدا را خارج از وجود دعاکننده و دعاپذیرنده تصور می‌کنیم. اما واقعیت این‌گونه نیست.
در دعا کردن، شاهد و قرائنی وجود ندارد که نشان دهد چیزی یا انرژی از جایی به جایی منتقل می‌شود. در واقع، خودِ شاهد، دعاکننده و دعاپذیرنده هستند. پذیرش این مفهوم برای ما که در دام برخی باورها گرفتار شده‌ایم، دشوار است. برای درک و ارزش دعا، باید روش‌های کهنه برنامه‌ریزی را کنار گذاشته و به ورای علت و معلول و زمان و مکان بنگریم.
قلمرو حکمرانی خداوند تقسیم نشده و وابسته به آغاز و پایان نیست. روح با هر جریانی که در تمام دوران‌ها و در هر جا وجود داشته، مرتبط است. خدا همه‌جا وجود دارد و از محدودیت‌های بیرونی آزاد است. بنابراین، دعا یا صحبت‌کردن با خدا شما را با مرکز وجودتان مرتبط می‌سازد. این انرژی نیست که شما را از بدنتان خارج کند و به سویی دیگر بفرستد.
اگر دعا به جایی نمی‌رود، ممکن است هم‌زمان در همه‌جا وجود داشته باشد و دعاکننده، موضوع دعا و قادر متعال همه را در یک زمان دربرگیرد. این موضوع برای شما اهمیت دارد، زیرا به شما کمک می‌کند تا با دعا گفت‌وگوی درونی خویش را خاموش کنید. دعا شما را به حقیقت درونیتان متصل می‌کند؛ به درونی‌ترین مرکز حوزه واحد که قبلاً درباره آن توضیح داده شد. در آنجا حقیقت استوار است و شما هنگام دعا به همین مرکز دسترسی پیدا می‌کنید.
شما ابدیت را که مکانی نادیدنی برای شفا است، لمس می‌کنید و درون الهی خویش را می‌شناسید. دعا روشی افسانه‌ای برای خاموش‌کردن گفت‌وگوی درونی است. دعا فضایی برای آرام‌کردن ذهن و تماس با خدا که همه‌جا حاضر است، به شما می‌دهد. شما خدا را به‌عنوان تجربه‌ای شخصی خواهید شناخت.
هشدار:این بحث به این معنا نیست که برای خدا حلول قائل شویم.خداوند نه حالّ است (یعنی حلول‌کننده نیست) و نه محلّ (یعنی چیزی در او حلول نمی‌کند). خداوند «لم یلد و لم یولد» است و «لیس کمثله شیء».
اللهّم عرّفنی نفسک ...
undefined حجة‌الاسلام والمسلمین علی سازندگیundefinedundefinedundefined undefinedundefinedundefinedundefined undefinedundefinedhttps://ble.ir/hajjsazandegi

۶:۴۳

thumnail
و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر
گروهی از زنان غزه با یادآوری زندگی حضرت فاطمه(س)، صبر و استقامت در این سختی‌ها و مصیبت‌ها را به همدیگر یادآوری می‌کنند.
undefinedundefinedundefined undefinedundefinedundefinedundefined undefinedundefinedکانال حج و زیارت تخصصیhttps://ble.ir/hajjsazandegi

۹:۳۸

نکته مهارتی مدیریتی
در برابر انتقادات اين‌گونه باشيد:
اگر درست بود استفاده كنيد،اگر منصفانه نبود بی‌اعتنا باشيد،اگر از روی نادانی بود لبخند بزنيد.

undefinedundefinedundefined undefinedundefinedundefinedundefined undefinedundefined
https://ble.ir/hajjsazandegi

۱۳:۲۹

نکته مهارتی مدیریتی
undefined گفت‌وگوی آمرانه نداشته باشید
برخی از افراد، از جمله برخی مدیران، هنگام گفت‌وگو با دیگران به‌منظور درخواست انجام کاری، لحن خشک و آمرانه‌ای دارند. این نوع لحن می‌تواند آن‌ها را با مخاطرات زیادی مواجه کند.
در فرآیند ارتباطات، روش ارتباط آمرانه و یک‌سویه جایی ندارد، زیرا به هدف نزدیک نمی‌شود.
در گفت‌وگوها باید به یاد داشته باشیم که فرد مقابل نیز به اندازه ما حق انتخاب دارد. اگر از فردی چیزی را درخواست کنیم و او توجه چندانی نکند، حداکثر می‌توانیم خطرهایی را که در انتظارش خواهد بود به او گوشزد کنیم.
در واقع، برای اینکه در مناسبات خود با دیگران با کمترین مقاومت روبه‌رو شویم، باید از دستورات آمرانه و تهدید کردن اجتناب کنیم.
زمانی‌که چیزی را درخواست می‌کنیم، رفتار ما باید براساس احترام متقابل شکل بگیرد. باید باب بحث و تبادل نظر را بگشاییم و در نتیجه امکان تشریک مساعی، همکاری و سازش را فراهم کنیم. برای این‌کار می‌توان از روش‌های مؤثر ارتباطی استفاده کرد. مهم‌ترین آن‌ها درخواست یا تقاضای مستقیم و غیرمستقیم است.
undefined درخواست غیرمستقیم، بهترین روش برای تقاضای انجام کار است.تقاضای غیرمستقیم بسیار نافذ و مؤثرتر از تذکر، تهدید، فرمان و شکایت است.بدون اینکه فرد مقابل مقصر شمرده شود یا مقاومت او برانگیخته شود، احتمال برآورده‌شدن درخواست افزایش می‌یابد.
undefinedundefinedundefined undefinedundefinedundefinedundefined undefinedundefined
https://ble.ir/hajjsazandegi

۱۳:۳۲

نکته مهارتی مدیریتی
undefined داستانکهمه ما یک گربه داریم که در ته باغ بسته‌ایم!در معبدی، گربه‌ای زندگی می‌کرد که هنگام عبادت راهبه‌ها، مزاحم تمرکز آن‌ها می‌شد. به همین دلیل، استاد بزرگ دستور داد هر زمان که زمان مراقبه می‌رسید، یک نفر گربه را بگیرد و به ته باغ ببرد و به درختی ببندد. این روند سال‌ها ادامه پیدا کرد و یکی از اصول کار آن مذهب شد!سال‌ها بعد، استاد بزرگ درگذشت و گربه نیز مرد. راهبان آن معبد گربه‌ای خریدند و به معبد آوردند تا هنگام عبادت به درخت ببندند! آن‌ها می‌خواستند اصول عبادت را به درستی رعایت کنند! استاد بزرگ بعدی، رساله‌ای نوشت در باب اهمیت بستن گربه هنگام عبادت!
undefined نتیجه راهبردی:بسیاری از باورهایی که داریم در گذشته منطقی و دلیلی داشته‌اند. اما داستان این‌جاست که باورها ممکن است با یک ریشه منطقی و عقلایی به وجود آیند، اما زمانی که متولد می‌شوند، ممکن است زندگی مستقلی از ریشه خود داشته باشند. به این معنا که آن دلیل (مزاحمت گربه هنگام تمرکز) از بین برود، اما آن باور (اهمیت بستن گربه به درخت ته باغ) به زندگی خود ادامه می‌دهد.بنابراین، به زندگی روزمره خود با دقت نگاه کنیم و از خود بپرسیم که چرا به چنین باوری رسیده‌ایم و بر چه منطقی استوار است.مثلاً چرا عقد پسرعمو و دخترعمو را در آسمان‌ها بسته‌اند؟یا چرا دو طرف یک پتو یک کارکرد دارند؟یا چرا مدیران عامل باید در طبقات بالایی ساختمان ساکن باشند؟شاید ما چندین گربه داریم که باید برویم ته باغ و آزادشان کنیم.
undefinedundefinedundefined undefinedundefinedundefinedundefined undefinedundefined
https://ble.ir/hajjsazandegi

۱۳:۳۵

ذکر و ذاکر و مذکور
undefined بعضی از رفقا در مکه می‌گفتند که ما مسجدالحرام می‌رویم، حال نداریم ذکر بگوییم.undefined گفتم: مسجدالحرام که ذکر نمی‌خواهد. شما همین‌طور که داری می‌روی، اگر تمام سلول‌های بدن شما نور را نگیرد و تأمین نشود، باید یک فکر دیگری بکنی. undefined همینطور حین طواف، مخصوصاً کسی که تازه وارد مسجدالحرام شده است، تمام این بدن باید نیاز باشد و این نیازهای خود را از هوا و فضا تأمین کند. اینجا پُر از نور و برکت است.

undefined حجة الاسلام حاج شیخ جعفر ناصری
undefinedundefinedundefined undefinedundefinedundefinedundefined undefinedundefinedhttps://ble.ir/hajjsazandegi

۱۹:۵۱

thumnail
عمره مفرده همچنان ادامه دارد
آقای غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت:اعزام سفر‌های عمره مفرده تا اواسط ماه شوال، برابر با اواسط فروردین سال ۱۴۰۴، ادامه دارد.
برای اعزام زائران عمره در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان برنامه‌ریزی ویژه شده و ظرفیت‌های این ایام هم به استان‌ها اعلام شده است تا کسانی که قبوض ودیعه‌گذاری دارند برای نام‌نویسی و انتخاب کاروان اقدام کنند.
مبلغ پرداختی زائران عمره مفرده ۴۳ تا ۴۶ میلیون تومان است که بیشتر این مبلغ، مربوط به هزینه پرواز است.تقریباً ۱۷ میلیون تومان هزینه رفت و برگشت زائر است.بخشی دیگری هم هزینه روادید و بیمه است.اقامت ۱۰ روزه در هتل‌های مکه و مدینه و پذیرایی و حمل و نقل داخلی عربستان هم هزینه‌های دیگری است که برای زائران پرداخت می‌شود.
تا زمانی که افراد ثبت‌نام شده اعزام نشوند، شاید نتوانیم ثبت‌نام جدید داشته باشیم.
undefinedundefinedundefined undefinedundefinedundefinedundefined undefinedundefined
https://ble.ir/hajjsazandegi

۲۰:۲۲

شرایط حج تمتع ۱۴۰۴
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت:ثبت‌نام مقدماتی حج تمتع سال آینده، از ساعت 10 روز 5 آذر آغاز می‌شود.اولویت با کسانی است که از سال ۸۰ تا ۸۵ برای تمتع ثبت‌نام کرده بودند، از 5 آذر می‌توانند ثبت‌نام کنند.کسانی که از فروردین تا آخر خرداد ۸۶ ودیعه‌گذاری کرده‌اند، از 7 آذر می‌توانند ثبت‌نام کنند.کسانی که تیر و مرداد ۸۶ ثبت‌نام کرده‌اند، از 9 آذر می‌توانند ثبت‌نام کنند.دارندگان فیش‌های ابتدای شهریور ۸۶ به‌صورت روزشمار، از دوازدهم تا بیست و پنجم آذر، می‌توانند ثبت‌نام کنند.هر زمان ظرفیت تکمیل شود، ثبت‌نام هم متوقف می‌شود.
برای پیش‌ثبت‌نام مبلغ پیش‌بینی شده ۱۵۰ میلیون تومان علی الحساب است.هنوز هزینه قطعی مشخص نشده، چون دو عامل بسیار تعیین‌کننده نرخ ارز و قیمت بلیت هواپیما در قیمت حج نهایی نشده.
سال گذشته زائران براساس قیمت هتل‌ها از ۱۶۸ تا ۱۸۸ میلیون تومان پرداخت می‌کردند.سعی می‌کنیم امسال قیمت نهایی حج گران نشود و مردم از استطاعت مالی خارج نشوند.حدود ۸۰ درصد هزینه‌ها به‌صورت ارزی و وابسته به نرخ ارز است که باید در عربستان هزینه شود.
طول مدت اقامت هر حاجی در مکه و مدینه متغیر و متفاوت بین ۲۹ تا ۳۹ روز است.در تلاشیم این مدت را برای کسانی که مدت اقامتشان ۳۹ روز است کمتر کنیم که این هم به تعداد سفر‌های هواپیمایی ارتباط دارد.
زمان آغاز پرواز‌های زائران حج تمتع از نیمه اردیبهشت سال ۱۴۰۴ است.
طرح اسکان خانوادگی یا زوجی متقاضی دارد و برخی اصرار دارند که به‌صورت خانوادگی و زوجی در هتل‌ها اسکان پیدا بکنند، در حج با توجه به محدودیت ظرفیت اسکان، موجب هزینه مضاعف می‌شود.برای حج پیش‌رو برای تعدادی از متقاضیان اسکان زوجی، درصد محدودی سهمیه را در نظر گرفته‌ایم.
undefinedundefinedundefined undefinedundefinedundefinedundefined undefinedundefined
https://ble.ir/hajjsazandegi

۲۰:۳۵

ﺑﻪ‌ﺟﺎﯼ ﺍﯾﻨﮑﻪ ”ﻋـﺎﺑـﺪ” ﺑﺎﺷﯽ،”ﻋـَﺒﺪ” ﺑـﺎﺵ!
ﺷـﯿﻄﺎﻥ ﻗﺮﯾﺐ ﺑﻪ ۶۰۰۰ ﺳـﺎﻝ ﻋﺒـﺎﺩﺕ ﮐﺮﺩ،ﻋـﺎﺑـﺪ ﺷﺪ،ﺍﻣﺎ “ﻋـَﺒـﺪ” ﻧـﺸﺪ …ﺗــﺎ ﻋـَﺒـﺪ ﻧـﺸﻮﯼ، ﻋﺒﺎﺩﺗﺖ ﺳـﻮﺩﯼ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﻧـﺪﺍﺭﺩ؛
ﻋـَﺒﺪ ﺑﻮﺩﻥ ﯾﻌﻨﯽ:ﺑﺒـﯿﻦ ﺧﺪﺍﯾﺖ ﭼﻪ ﻣﯽﺧـﻮﺍﻫﺪ، ﻧﻪ ﺩﻟﺖ…

۲۰:۳۸

۳۰ آبان

thumnail
نسخه جدید قرآن نور
متن قرآنترجمهتفسیر صوتیصوت قرآن کریم
https://myket.ir/app/org.crcis.quran

undefinedundefinedundefined undefinedundefinedundefinedundefined undefinedundefined
https://ble.ir/hajjsazandegi

۶:۲۷

thumnail
مساجد مکه، مسجد جعرانهیکی از مساجد مهم و تاریخی اسلام در نزدیکی شهر مکه، از نقاط زیارتی و تاریخی در تاریخ اسلام به شمار می‌رود.
در فاصله‌ای حدوداً 30 کیلومتری مکه، در مسیر طائفمنطقه جعرانه پس از فتح مکه، شاهد غزوه حنین بوده است.به‌دلیل وجود چشمه‌های آب در این منطقه «جعرانه» نامیده شده است.
پیامبر اکرم(ص) پس از غزوه حنین، به جعرانه آمد و در این مکان نماز خواند.همچنین غنائم جنگی به دست آمده در جنگ حنین را در همین منقطه تقسیم کرد.
مسجد جعرانه به‌عنوان یکی از مکان‌های احرام برای زائران عمره مفرده پس از مسجد تنعیم و حدیبیه، مورد توجه مسلمانان است.
پیامبر اکرم(ص) در سال نهم هجرت در بازگشت از محاصره طائف، از این مکان به قصد عمره، احرام بست و راهی مکه شد.
جعرانه را به‌دلیل وجود آب‌های گوارا، از جمله آبی که به برکت حضور پیامبر(ص) در این منطقه، در سال هشتم، از زمین جوشید و آن حضرت از آن نوشید، به این نام نامیده‌اند.
ناصر خسرو در سفرنامه خود از وجود دو چاه، به نام «بئر الرسول» و «بئر علی بن ابی‌طالب» در جعرانه خبر داده است.
undefinedundefinedundefined undefinedundefinedundefinedundefined undefinedundefined
https://ble.ir/hajjsazandegi

۷:۰۷

thumnail
مساجد مکه، مسجد جعرانه

۷:۰۷

thumnail
بئر الرسول؛ بئر علی بن ابی‌طالب
چاهی که به دست پیامبر(ص) جوشید.
تاریخ‌نویسان و سفرنامه‌نویسان چاهی را در منطقه جِعِرّانه گزارش کرده‌اند که به دست پیامبر (ص) از زمین جوشیده است.
در نزديك اين چاه، كوهی كوچك با سنگ‌های كاسه‌شكل قرار داشت و پيامبر(ص) با آب اين چاه و آرد، خمير نان فراهم كرد.
پيامبر(ص) پس از بازگشت از غزوه حنين در سال 8 هجری، برای تقسيم غنيمت‌ها در جعرانه توقف كرد و با فروبردن نيزه در زمين يا جابه‌جا كردن ريگ‌ها با دست، به جستجوی آب پرداخت. در همين حال، آب از زمين جوشيدن گرفت و پيامبر و يارانش از آن نوشيدند.
undefinedundefinedundefined undefinedundefinedundefinedundefined undefinedundefined
https://ble.ir/hajjsazandegi

۷:۲۰

سوره فتح.pdf

۱۲.۸۳ مگابایت

undefined سوره مبارکه فتح
undefined حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای، خواندن سوره فتح را برای موفقیت جبهه مقاومت توصیه کردند.
undefined️کانال حج و زیارت تخصصی متن صوتی سوره مبارکه فتح را منتشر می‌کند.
undefined پس از دانلود و بازکردن فایل PDF، بر روی نام سوره مبارکه کلیک کنید و با ترتیل زیبای صنعانی مؤمن الفقیه تلاوت کنید.
undefinedundefinedundefined undefinedundefinedundefinedundefined undefinedundefined
https://ble.ir/hajjsazandegi

۷:۵۲

دعای چهاردهم صحیفه.pdf

۳۰.۲۷ مگابایت

undefined دعای چهاردهم صحیفه سجادیه
undefined حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای، خواندن دعای چهاردهم صحیفه سجادیه را برای موفقیت جبهه مقاومت توصیه کردند.
undefined️کانال حج و زیارت تخصصی متن صوتی دعای چهاردهم صحیفه سجادیه را منتشر می‌کند.
undefined پس از دانلود و بازکردن فایل PDF، بر روی نام دعای شریفه کلیک کنید و با صدای مداح اهل‌بیت(ع) میثم مطیعی بشوید.
undefinedundefinedundefined undefinedundefinedundefinedundefined undefinedundefined
https://ble.ir/hajjsazandegi

۸:۴۵

thumnail
کودکان و نوجوانان در مدینه
مراسمی که از سوی دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه برای کودکان و نوجوانان ایرانی حاضر در مدینه منوره تشکیل شد.
در این برنامه کودکان و نوجوانان تا 12 سال، که برای ادای مناسک عمره مفرده به عربستان سفر کرده‌اند، در ویژه برنامه «بچه‌های شهر پیامبر» شرکت کردند.
این مراسم با حضور بیش از 40 نفر از زائران کودک و نوجوان که به همراه با والدینشان حضور یافته بودند برگزار شد و در پایان به رسم یاد بود به آنها هدایایی داده شد.
با اقدامات صورت‌گرفته، متولدین دهه 90 و فرزندان زیر 18 سال می‌توانند بدون داشتن فیش عمره، و تنها با ارائه مدارک معتبر و ثبت‌نام در کاروان‌های مربوطه، به این سفر معنوی اعزام شوند.
undefined نکته:قابل توجه مسئولین فرهنگی و پدران و مادرانحضور پرتعداد کودکان و نوجوانان، آن هم تنها در یکی از بازه‌های زمانی یک هفته‌ای، با هزینه تقریباً 40 میلیونی نباید بدون دستاورد بماند. این فصل از زندگی بچه‌ها فرصت مغتنمی است تا آنها را بیش از پیش با آموزه‌ها و فرهنگ اسلامی آشناتر کنیم.

۹:۰۱

۱ آذر

thumnail
فسق و فجور در مهبط وحی!!!
در دوره امامت امام سجاد(ع)، مدینه پر از فسق و فجور بود و ساز و آواز رواج داشت.undefined فساد، سیاست حساب‌شده فرهنگی بنی‌امیه بود.undefined معاویه و فرزندش یزید، مظاهر فساد و فحشای جاهلیت را دوباره احیا کردند.undefined خلفای اموی، خوانندگان و مغنیه‌ها را وارد دستگاه خلافت کردند و غنا، قماربازی و نردبازی رواج یافت و فرهنگ مردم به‌شدت متنزل و منحط شد.undefined خانواده‌های اشراف، به ثروت‌اندوزی پرداختند، کنیزان و غلامان بسیار خریدند؛ به‌خصوص کنیزکانی که از موسیقی و خوانندگی آگاه داشته باشند.undefined واقعه حرّه، وضعیت سیاسی، اخلاقی و فرهنگی شهر مدینه را دگرگون ساخت.undefined ثروتمندان، بی‌اعتنا به مقررات دینی و اخلاقی، به می‌گساری و شنیدن آواز مغنّیه‌ها روی آوردند.undefined غنا و لهو، در مدینه به‌گونه‌ای مورد توجه بود که هنگامی که یکی از مغنیه‌ها به نام جمیله به قصد حج از مدینه بیرون شد، عده زیادی از بزرگان مغنیه‌ها او را مشایعت کردند.undefined جمیله مغنیه، در مدینه برای تعلیم غنا می‌نشست و مردم و دختران به خانه‌اش هجوم می‌آوردند و آوازهای او را می‌آموختند.
undefined امام سجاد(ع)، در چنین شرایطی قدرتی نداشت و چاره‌ای جز پناه‌بردن به سپر تقیه و دعا و عبادت نمی‌ديد. آن حضرت با نيايش و رفتار خويش مردم را به اسلام و اهل‌بيت فراخواند، تا امت اسلام را از انحراف و ابتذال جدا سازد و موجبات تداوم و حفظ و بقای تشیع را فراهم سازد.
#موسم_الریاض#جاهلیت_مدرن

۶:۰۵