بله | کانال حکمرانی مردم
عکس پروفایل حکمرانی مردمح

حکمرانی مردم

۲,۲۳۱عضو
undefined #یادداشت| چهار خلأ بنیادین انتخابات برآمده از دموکراسی در ترازوی مردم‌سالاری دینی

undefined تحلیل علمی فرآیند انتخابات به عنوان ابزاری بنیادین برای تحقق مشارکت مردمی در نظام‌های حقوقی، متوقف بر مراجعه به مبانی فکری زیرساختی آن است؛ در این راستا، نخستین مبنای هر نظام حقوقی، منشأ حاکمیت است که در جهان معاصر برای تحلیل آن دو نظریه متمایز پدید آمده است. نخست، دموکراسی که الگوی غالب نظام‌های حقوقی است و دوم، مردم‌سالاری دینی که در تقابل با آن طراحی شده و صرفاً در نظام جمهوری اسلامی ایران تحقق یافته است.
undefined رهبر معظم انقلاب به عنوان راهبر و نظریه‌پرداز اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر، مبتنی بر نظریه مردم‌سالاری دینی، چهار دسته نقد کلیدی را بر انتخابات برخاسته از دموکراسی وارد می‌دانند که شامل خلأ معنوی، خلأ اخلاقی، خلأ توجه واقعی به مردم و خلأ حاکمیت قانون است.
undefined خلأ معنوی ناشی از مبانی سکولاریستی دموکراسی مدرن است. جلوه‌های این نقد شامل عدم وجود رحمت الهی و فقدان انگیزه و تکلیف دینی برای شرکت در انتخابات است، چرا که در این نظام‌ها ارتباطی با خداوند وجود ندارد و شرکت در انتخابات لزوماً منجر به رحمت الهی نشده و عمل صالح محسوب نمی‌شود.
undefined خلأ اخلاقی نیز یکی دیگر از نقدهای جدی است. رهبر معظم انقلاب معتقدند فرآیند انتخابات در دموکراسی‌های مدرن مبتنی بر خدعه و شگردهای خاص سیاسی سازماندهی می‌شود و نتیجه آن، صرفاً یک مراجعه ظاهری به آراء مردم است.
undefined خلأ توجه واقعی به مردم نیز نقد سوم است. در انتخابات برآمده از دموکراسی، نقش مردم صرفاً صوری و ظاهری است و در حقیقت این نوع حکومت، حکومت اقلیت است؛ حکومت خواصی که آراء را با تبلیغات گمراه‌کننده هدایت می‌کنند.
undefined نقد چهارم، خلأ حاکمیت قانون است. از منظر رهبر انقلاب، در نظام‌های انتخاباتی مبتنی بر دموکراسی مدرن، حاکمیت قانون به معنای ماهوی یعنی پایبندی به اصول، معیارها و شاخص‌های اخلاقی و ارزشی فراقانونی علاوه بر اجرای قوانین موضوعه وجود ندارد.
undefined علی آریان‌نژاد؛ دانشجوی دکتری حقوق عمومی دانشگاه تهران
undefined متن کامل را از اینجا بخوانید
#مردم_سالاری_دینی#دموکراسی
undefined #حکمرانی_مردم undefinedبله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت

۱۲:۰۳

thumbnail
undefined #انعکاس| رویداد از قیام تا اقامه
undefined از حرکت عمومی تا حکمرانی مردمی در قرآن کریم

undefined ویژه اصحاب اندیشه استان یزد
undefined با ارائه:حجت‌الاسلام دکتر علیرضا شاکری
undefined پنجشنبه، ۱۳ آذر ۱۴۰۴
#قرآن#حرکت_عمومی
undefined #حکمرانی_مردم undefinedبله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت

۱۲:۲۵

thumbnail
undefined #خبر| اصلاحات محله‌محور
undefined دکتر پزشکیان در نشست با فعالان سیاسی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد
#مردمی_سازی#محله_محوری
undefined #حکمرانی_مردم undefinedبله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت

۹:۳۶

thumbnail
undefined #انعکاس| کشاورزی کوچک مقیاس و امنیت غذایی پایدار
undefined با ارائه: undefined مهندس سید امیرحسین کمالی تقویمدیر گروه توسعه کسب و کار مرکز عماد و مدیر عامل زیست بوم بادوام
undefined مهندس میثم شخصیپژوهشگر حوزه امنیت غذایی
undefined دوشنبه، ۱۷ آذر ۱۴۰۴، ساعت ۱۹undefined بستر برگزاری:حضوری و مجازی
undefined بهمراه اعطای گواهی معتبر#رایگان
undefined جهت ثبت‌نام حضوری و مجازی از طریق لینک پرسلاین اقدام نماییدhttps://survey.porsline.ir/s/z8fWuoZ4
#تولید#کشاورزی#مشارکت_مردم
undefined #حکمرانی_مردم undefinedبله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت

۶:۰۹

thumbnail
undefined #خبر| «عامرخان» با یک مسابقه، مشکل آب هزاران روستا را حل کرد!
undefined تنها در ۴ سال برگزاری این مسابقات، ۶۷۰۰ روستا در مسابقات جام آب مشارکت نمودند و در مجموع سازه هایی به طول تقریبی ۸ برابر دورکره زمین، با گنجایش ۵۵۰ میلیارد لیتر آب، معادل ۵۵ میلیون تانکر آب ظرفیت ذخیره آب ایجاد شد! در نتیجه ، بارش های سیل آسای موسمی هند، از مشکل سیل و تخریب خاک، تبدیل به ثروت رایگان روستاها شد، سطح آب های زیر زمینی بالا آمد، آب در ماه های بیشتری برای کشاورزی در دسترس قرار گرفت و طبیعتا کشاورزی رونق گرفت و درامد کشاورزان افزایش یافت.
undefined متن کامل خبر
#آب#مشارکت_مردم#الگو
undefined #حکمرانی_مردم undefinedبله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت

۷:۳۳

thumbnail
undefined #انعکاس| اقتصاد؛ دوگانه معیشت و مقاومت
undefined با حضور اساتید گرانقدر:undefined حجت‌الاسلام و المسلمین احمدعلی یوسفیundefined ریشه‌های تورم و راه حل آن براساس اقتصاد مقاومتی
undefined حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین میرمعزیundefined تبیین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی ( الگوی الهام‌بخش از نظام اقتصاد اسلامی)
undefined حجت‌الاسلام و المسلمین کمیل قنبرزادهundefined*صندوق‌های تخصصی سرمایه‌گذاری مردمی زمینه‌ساز شعار سال*
undefined حجت‌الاسلام و المسلمین قاسم ترخانundefined نقش گناهان اجتماعی در گرانی و تورم: تحلیل مبتنی بر سنت‌های الهی در عرصه اقتصاد
undefined دبیرعلمی: حجت‌الاسلام و المسلمین موسی مزینانیان
undefined دوشنبه ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۴، ساعت ۱۲:۴۵undefined قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
undefined حضور مجازی از طریق:undefined skyroom.online/ch/iict/jahadi

#اقتصاد#مشارکت_مردم
undefined #حکمرانی_مردم undefinedبله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت

۱۰:۰۳

thumbnail
undefined #انعکاس| رویداد توان استان چهارمحال و بختیاری

undefined رویداد هم‌افزایی فعالین مردمی استان در جهت پیشرفت و آبادانی

undefined این رویداد با هدف شناسایی، آموزش و حمایت هدفمند از ظرفیت‌های اجتماعی هر استان برگزار می‌شود؛ تا گروه‌های فعال بتوانند اثرگذاری بیشتری در حل مسائل محلی و ملی داشته باشند.
undefined گروه‌ها یا تشکل‌هایی که ایده یا طرحی در عرصه‌های عدالت آموزشی، اقتصاد مردمی، جمعیت و خانواده، بانوان، کشاورزی و توسعه روستایی، سلامت اجتماعی (آسیب‌های اجتماعی)، نوآوری و خلاقیت، بهداشت و درمان، تبیین و معنویت‌افزایی، تربیت، فوریت‌های امدادی و امور مساجد، دارند :
undefined می‌توانند آن را از طریق پیوند زیر به دبیرخانه رویداد توان ارسال نمایند.
undefined مهلت ارسال طرح یا ایده : ۲۳ آذر ۱۴۰۴undefined تاریخ برگزاری : ۲۷ آذر ۱۴۰۴
undefinedپیوند شرکت در رویدادhttps://form-newsurvey.barkat.ir/6ABdoT/
#مشارکت_مردم
undefined #حکمرانی_مردم undefinedبله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت

۵:۲۹

اقتصاد قانون اساسی - حجت الاسلام خاکی.mp3

۰۱:۱۱:۴۳-۴۳.۰۴ مگابایت
undefined #بازتاب| اقتصاد قانون اساسی
undefined حجت الاسلام دکتر محسن خاکی
#اقتصاد#قانون_اساسی#مردمی_سازی
undefined #حکمرانی_مردم undefinedبله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت

۹:۱۰

thumbnail
undefined #انعکاس| سلسله نشست‌های فصل پروانگی
محفلی برای دغدغه‌مندان حکمرانی مردمی
undefinedنشست بیستم: ارزیابی گام اول بر اساس شاخص‌نگاری قانون اساسی (ادامه ارزیابی آرمان استقلال)undefined به‌همراه پرسش و پاسخ پیرامون مسائل داخلی و منطقه‌ایundefined با ارائه:undefined دکتر قاضی‌زاده هاشمیundefined دوشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۴، ساعت ۱۶:۳۰undefined تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ولیعصر(عج) و برادران مظفر، پلاک ۹٠۷، خانه اندیشه‌ورزان، سالن کنفرانس#قانون_اساسی
undefined #حکمرانی_مردم undefinedبله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت

۱۰:۰۲

thumbnail
undefined #انعکاس| همکاری مردمی، تنها مسیر پیشرفت
undefined باحضور: undefined میثم رئیسیمسئول گروه جهادی شهید قورچی‌زاده سیریک
undefined دکتر داوود نعمتی مجری و کارشناس
undefined پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۴، ساعت ۱۷:۳۰undefined پخش از شبکه یک سیما
#روستا#پیشرفت#مشارکت_مردم
undefined #حکمرانی_مردم undefinedبله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت

۳:۵۸

دور اربعین حسینی - دکتر عبدالملکی.mp3

۰۱:۲۳:۵۸-۴۸.۰۷ مگابایت
undefined #بازتاب| راهپیمایی اربعین حسینی؛ تجلی اقتصاد مقاومتی مردم‌پایه
undefinedدکتر حجت‌الله عبدالملکی

#اربعین#اقتصاد#مشارکت_مردم#الگو
undefined #حکمرانی_مردم undefinedبله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت

۹:۴۹

undefined #یادداشت| ماراتن یا شطرنج؟ از کیش تا مات!
undefined آزادی اجتماعی (مقابل آزادی درونی= آزادگی) سه حوزه اصلی دارد: سیاسی، اخلاقی، اقتصادی:• آزادی سیاسی از فکر و بیان و حق تعیین سرنوشت و تامین حقوق اساسی تا مردم سالاری است. منطقاً متعلق به همه (=عامه، جمهور) است؛ اگر طبقاتی نشده و از عامه سلب نشود.• آزادی اقتصادی، اصالت و تحرک سرمایه، رقابت و بازاری سازیِ همه چیز تا پیدایش انحصارِ پسا رقابت است. بدون "عدالت پیش از تولید"، این آزادی عملاً برای اهالی ثروت خواهد بود؛ نه فروشندگان کار و مصرف کنندگان صرف.• آزادی اخلاقی هم رها سازی امیال فُرودینِ انسانی است. همه کسانی که اشتهاء و جهازش را دارد نامزد مشارکت اند! لکن با طبقاتی شدن سیاست و اقتصاد این هم طبقاتی می شود. آنها در باغ ویلا و پارتنرهای ...، بازندگان در حاشیه خیابان و مصرف وی اُ دی ها و "وصف العیش نصف العیش"...
undefinedوقتی می گویند: "سرمایه داری، لیبرالیسم را بلعید"؛ منظور این است که آزادی اقتصادی (عملاً برای طبقه صاحب سرمایه) ، آزادی های سیاسی (در یک نظام مردم سالار، متعلق به همه) را تصاحب کرده است؛ یعنی ثروت، قدرت تولید کرده و کانون های ثروت، مجاری قدرت را تصاحب کرده اند.
• این وسط، آزادی اخلاقی، وجه المصالحه ی طبقه برنده با خیل بازندگان می شود.چه استبداد سیاسی (که آزادی سیاسی را می گیرد) چه استئثار اقتصادی (حاصل از آزادی سرمایه و پیدایش انحصارات پسا بازار)، عامه و جمهور را در اخلاق رها می گذارند تا سوپاپ اطمینان زیست خود در جامعه و بین جمهور را فراهم کنند.
• در شطرنج قدرت و ثروت، واقعا ماراتنی سیاسی یا اقتصادی برای عامه نمی ماند! یا قدرت، ثروت را هم مال خود می کند یا ثروت، قدرت می سازد و مجاریش را تصاحب می کند. آری هر دو به جمهور، آزادی اخلاقی (بی بند و باری) می دهند تا وارد بازیِ بزرگان نشوند و به جای شطرنج، ماراتن های خانوادگی شرکت کنند؛ خواستند روسری هم بردارند!اسپانسر برگزاری این ماراتن ها را کانون ثروت تامین می کند و مجوزش را قدرت می دهد!
undefined اوایل برای ماراتن های آزادی اخلاقی (وجه المصالحه با جمهور)، رشوه می دادند؛ مثل انتخابات های دهه ۷۰ و۸۰ ؛ که تجمعات مختلط و رقص و پایکوبی دختران کم حجاب را بنام مردم سالاری (آزادی سیاسی) فقط در ایام انتخابات مجوّز می دادند!
• بعد که تمتعات اقتصادی و جلوات آزادی اخلاقیِ مقتضیِ آن، نیم طبقه ای ساخت، از رشوه به رهن در آمدند. "معیشت مردم"، گرو (رهن) برداشته شد تا "بده برهِ برجام" با "کاسبان تحریم"، قمار کند!چالش آزادی کنسرت در دهه۹۰ ، پوشش بود برای ندیدن جنگ فقر و غنای داخلی و خارجی!عجیب بود؛ چه تحریم، چه برجام هردو فقط حال یک طبقه را خوب کرد: کسانی که از تحریم تکسّب می کردند و دهکی که اجرای موقت برجام وضعش را بهتر می کرد!جمهور اما "کیش" شد! تحریم و برجام هر دو ضرر او بود!
• اخیراً از رهن به گروگان گیری رسیده اند!"امنیت و انسجام اجتماعی" در شرایط جنگ وجودی با اسراییل، گروگانِ فوق العاده ای است؛ تا کیش را به "مات" برسانند و راهِ جمهور را کامل سدّ کنند.آن حرکتِ آخر، آخرین حرکتِ مجموع شطرنج بازیِ قبل است: ارزشها نباید امکان امر عمومی (= سیاسی) شدن بیابد!این چاره اصالت فردِ لیبرالیسم در تمام دنیا بوده که: وجه مشترک آدم ها را امور دارای نفع مادی (معاش و مسائل روزمره) قرار دهد و تنظیم آن را هم به دست نامرئی بازار بسپارد، لکن امور معنوی را شخصی و باطنی کرده و اجازه امر عمومی شدن را از آن بگیرد. از همین جا تکثرها در باور و ارزشها را رسمیت داده است: حرمها برای شما، ساحل و کیش برای آنها! امر عمومی فقط منفعت هایی است که بازار تعیین کننده اش است والسلام!
• "مات شدن جمهور" دقیقاً نقطه ای است که یک مملکت مذهبی و معتقد به ارزشها وقتی برای ارزشهای مشترکش نگران شود، امنیت و انسجامش را گروگان ببیند و نگران تکرار حوادث۱۴۰۱ شود! اگر هم سکوت کند، آخرین میخ برای شخصی شدن ارزشها کوبیده و زیر ساخت لیبرالیسم اقتصادی نهادینه میشود!(تامل کنید)
ادامه... undefined

۴:۰۹

undefined چاره اساسی ملت رشید ایران این است: • کنار زدن پوششِ کنسرت، ماراتن، ورزشگاه زنان و... از واقعیتِ جنگ فقر و غنا • توجه به اینکه شخصی سازی ارزشها، احترام به سلیقه ها نیست، نهادینه کردن لیبرالیسم اقتصادی است. • برگرداندن سیاست و آزاد و عمومی کردن آن یعنی دخالت همه مردم در مقدرات اساسی زندگی، تنها آلترناتیو و جایگزین برای ابطال وجه المصالحه های آزادی اخلاقی است.خلق اراده عمومی (به جای صرفاً گروه های مذهبی) برای تحقق ارزشها از اینجا می گذرد.

قلمبه گی این متن را مطالب دیگر این کانال می گیرد بخصوص :- مباحث جنگ فقر و غنا بخصوص جلسه پنجم- جزوه طبقه مرفه جدید از مجتبی نامخواه
undefined حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قنبریان
undefined #حکمرانی_مردم undefinedبله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت

۴:۰۹

thumbnail
undefined #بازتاب| هر کاری را به مردم سپردیم، پیش رفت!
undefined رهبر معظم انقلاب اسلامی
#مردمی_سازی#مشارکت_مردم
undefined #حکمرانی_مردم undefinedبله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت

۴:۴۶

thumbnail
undefined #یادداشت| مردمی‌سازی اقتصاد، تنها راه تحقق عدالت اقتصادی
undefined مردمی‌شدن اقتصاد مدتی است بیش از گذشته مورد تأکید قرار گرفته است. این پدیدۀ مبارکی است که باید خیلی زودتر از اینها اتفاق می‌افتاد. به نظر حقیر تنها راه نجات اقتصاد از مشکلات موجود و رسیدن به اهداف اقتصادی اسلام همین مردمی‌سازی است. مردمی‌شدن به معنای حاکمیت بخش خصوصی نیست. متأسفانه برخی مسئولین و برخی صاحب‌نظران، مرتب لزوم حاکمیت بخش خصوصی و خصوصی‌سازی را مطرح می‌کنند؛
undefined وضعیت مطلوب اسلامی را می‌توان «اقتصادی مردمی» دانست. معنای مردمی‌شدن اقتصاد این است که باید ساختار و مناسبات به‌گونه‌ای تعریف شوند که نیروی کار از ماحصل تلاش و ابتکارش به طور کامل بهره‌مند شود. یکی از وظایف مهم نظام اسلامی این است که ساختارهای مناسب را طراحی و اجرا کند؛ ساختارهایی که هم کرامت نیروی کار را تأمین کند و هم او را از ماحصل کارش برخوردار نماید.
undefined حجت‌الاسلام دکتر غلامعلی معصومی‌نیا، عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی
undefined متن کامل یادداشت
#اقتصاد#مردمی_سازی
undefined #حکمرانی_مردم undefinedبله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت

۱۰:۵۹

حکمرانی در نهج البلاغه جلسه سوم.mp3

۰۱:۰۵:۰۲-۲۹.۹۱ مگابایت
undefined #بازتاب| ساخت اجتماعی بمثابه بستر حکمرانی
undefined حجت‌الاسلام و المسلمین قنبریان
#مردمی_سازی#نهج‌البلاغه
undefined #حکمرانی_مردم undefinedبله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت

۱۲:۱۲

thumbnail
undefined مادر امت
undefined میلاد فرخنده و با سعادت اسوه تمام عیار مکارم و قله رفیع فضائل، دختر نبوت، همسر ولایت، مادر امامت، صدیقه کبری، حضرت فاطمه زهرا (س) بر شما مبارک باد undefined🥳
undefined #حکمرانی_مردم undefinedبله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت

۷:۳۵

۱۵-شرح خطبه۲۱۶.mp3

۵۱:۲۷-۱۷.۷ مگابایت
undefined #بازتاب| حقّ «تشکّل» و «تجمّع» برای إصلاحِ امور
undefinedبر اساسِ آموزه‌های نهج‌البلاغه و سیرهٔ علوی، «*حُسن تعاون*» تنها یک توصیهٔ اخلاقیِ فردی نیست، بلکه یک دستورِ راهبردی برای «*استقامت بر حقوق اساسی*» است که ملازمش؛ به‌رسمیت‌شناختنِ «*تشکّل‌یابی*» (اصل ۲۶) و «*تجمّعات/مظاهرات*» (اصل ۲۷) را به‌عنوانِ ابزارهای تحقِق این استقامت، ایجاب می‌کند. حاکمیت نمی‌تواند مردم را به استقامت فراخواند اما /ابزارهای جمعیِ تحقّق آن* را سلب نماید.
undefined تبیین جایگاه «حُسن تعاون» در حقوق متقابلundefinedشمولیتِ نیاز به تعاونundefinedأبعاد دوگانهٔ تعاون
undefined استدلال بر «ضرورت تشکّل‌یابی» (مبانی اصل ۲۶ قانون اساسی)undefinedملازمهٔ عقلانی بین «دستور به استقامت» و «ابزار آن»undefined«تشکّل» به‌مثابهٔ مصداقِ «حُسن تعاون»undefinedخطرِ «سلطه»، در فقدانِ «تعاون»
undefined تبیین مشروعیتِ «مظاهره» و تجمّعات (مبانی اصل ۲۷ قانون اساسی)undefinedمعنای لغوی و اصطلاحیundefinedتفکیکِ أحکامِ «مظاهره»undefinedکارکردِ مظاهره
undefined شواهد روایی و سیرهٔ امیرالمؤمنین (ع)undefined ماجرای مواجه با تجمّع أهل ذمّهundefinedپیمان «حِلفُ الفُضول»
undefined حجت‌الاسلام والمسلمین قنبریان
#نهج‌البلاغه#تعاون#قانون_اساسی
undefined #حکمرانی_مردم undefinedبله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت

۱۵:۲۰

thumbnail
undefined #انعکاس| نشست تخصصی حکمرانی گام دوم انقلاب اسلامی
با موضوع:undefined*حکمرانی اقتصادی؛ با نگاهی به سیاست ها و تجربیات دولت شهید رئیسی رحمت الله علیه*
undefinedبا حضور جمعی از اساتید، صاحب‌نظران، نخبگان و مدیران ارشد دولت سیزدهم
undefined پنج شنبه، ۲۷ آذر ۱۴۰۴، ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۶undefined خیابان کارگر شمالی، بالاتر از تقاطع جلال آل احمد، کوی دانشگاه تهران، تالار اندیشه کوی دانشگاه تهران
#گام_دوم#اقتصادی#شهید_رئیسی
undefined #حکمرانی_مردم undefinedبله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت

۹:۳۹

thumbnail
undefined #خبر| محله‌محوری؛ راه‌حل رئیس‌جمهور برای مدیریت انرژی
undefined دکتر پزشکیان در نشستی با رئیس و اعضای سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی بر ضرورت برنامه‌ریزی‌های لازم بر مبنای اجرای این برنامه در چارچوب طرح محله‌محوری تاکید و تصریح کرد: در کنار توجه به اقتضائات لازم برای ارتقای توانمندی‌های بخش‌های مختلف مردمی، برای پیشبرد این برنامه در بستر محله‌محوری، باید گروهی نیز مسئول بهبود هماهنگی و هم‌افزایی در روابط بین‌بخشی، بین همه اجزای مختلف مردمی و دولتی در این زمینه باشد.
undefined رئیس جمهور همچنین طراحی و اجرای اجزای مختلف برنامه، بر اساس یک برنامه زمان‌بندی دقیق و دارای اولویت اجرا را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی دیگر از ضرورت‌ها خرد کردن مسائل به بخش‌های کوچک‌تر و اجرای هماهنگ آنها بر اساس اولویت‌ها است.
undefined دکتر پزشکیان پیگیری توسعه احداث واحدهای کوچک تولید برق خورشیدی در منازل مسکونی و واحدهای تولیدی و خدماتی را نیز از جمله ضرورت‌ها برای بالابردن ضریب موفقیت اجرای برنامه رفع ناترازی انرژی عنوان و خاطرنشان کرد: نصب پنل‌بام‌ها، نسبت به ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی صرفه اقتصادی بالاتری نیز دارد، چرا که علاوه بر اقتضائات فنی ساده‌تر، نیازی به توسعه شبکه انتقال و هزینه‌های ناشی از آن ندارد و اتلاف انرژی در شبکه توزیع نیز کاهش می‌یابد.
#انرژی#محله‌محوری
undefined #حکمرانی_مردم undefinedبله | ایتا | ویراستی | آپارات | سایت

۸:۱۶