عکس پروفایل حسین کامکارح

حسین کامکار

۵۵۴عضو
عکس پروفایل حسین کامکارح
۵۵۴ عضو

حسین کامکار

کانال اطلاع‌رسانی حسین کامکار
آثار و مقالات:: https://h-kamkar.ir
ارتباط با من:: @kamkar_hosein

۸ خرداد

undefined فیلم اقامه گفتن رهبر معظم انقلاب بدون شهادت ثالثه:https://www.aparat.com/v/m77x2ke
undefinedhttps://ble.ir/hossein_kamkar

۸:۱۰

سلام علیکم،ساعاتی پیش نامه‌ای در کانال منتشر کردم، و پس از تذکر و پیشنهاد برخی دلسوزان و خیرخواهانِ مدرسه و تبعات نامطلوبی که ممکن بود بر آن مترتب باشد و اصل گفتمان را به حاشیه ببرد آن را حذف کردم.
ان‌شاءالله به زودی کارگاهی علمی و فقهی درباره‌ی شهادت ثالثه برگزار خواهم کرد که در همین کانال اطلاع‌رسانی خواهد شد.
امیدوارم خداوند همه‌ی ما را مورد مرحمت خود قرار دهد.
حسین کامکارhttps://ble.ir/hossein_kamkar

۸:۴۰

۱۱ خرداد

undefinedبرخی می‌پرسند: اگر شهادتِ ثالثه را بگوییم ولی قصدِ جزئیت نداشته باشیم آیا باز هم بدعت است؟
undefinedدرباره‌ی این سؤالِ خوب و مهم، حدودِ ۷ سال پیش (سال ۱۳۹۶) مقاله‌ای نوشته بودم، که نخستین نگاشته‌ی فقهیِ این‌جانب بود و در جشنواره‌ی پژوهشیِ علامه‌حلی (ویژه‌ی طلاب حوزه‌ی علمیه) نیز برگزیده‌ی استانی شد. مطالعه‌ی این مقاله، برای فهمِ پاسخِ سؤالِ فوق سودمند است ان‌شاءالله. به مناسبتِ مطرح شدنِ بحثِ شهادتِ ثالثه در این روزها، این مقاله را در کانال بازنشر می‌دهم.
undefined پیوندِ مقاله
اگر امروز می‌خواستم درباره‌ی این مسأله بنویسم پخته‌تر می‌نوشتم، ولی همان متن هم شاکله‌ی خوبی دارد و بسیاری از زوایای این بحث را روشن می‌کند و کماکان نتیجه‌ی آن مقاله را قابل دفاع می‌دانم.
undefinedhttps://ble.ir/hossein_kamkar

۱۸:۱۵

۱۴ خرداد

گروه اجتماعی دوستانه در «بله» با موضوعِ گفتگوی آزاد درباره‌ی شهادت ثالثه
در این گروه به سؤالات و ابهامات مخاطبان درباره‌ی موضوع پاسخ خواهم داد.ble.ir/join/53nxRzdqSs
البته برگزاری کارگاه به قوت خود باقی است و در آینده در موعد مناسب اطلاع‌رسانی خواهد شد ان‌شاءالله.undefinedhttps://ble.ir/hossein_kamkar

۱۸:۳۲

۱۵ خرداد

thumnail
undefined شهادتِ ناقصه، گامی به سوی حذف شهادت ثالثه
بسیاری از عالمان و مجتهدان که نمی‌خواهند شهادت ثالثه بگویند، از طرفِ تندروهای شیعه یا عوام الناس موردِ فشار قرار می‌گیرند، و دستِ آخر به شهادتِ ناقصه (مدلِ ناقص‌شده‌ی شهادتِ ثالثه) پناه می‌آورند.
الان در رادیو و تلویزیون، شهادتِ ثالثه به صورتِ کامل یعنی دوبار و با کلمه‌ی «اشهد» و با همان لحن و آهنگِ جملاتِ اذان پخش می‌شود، و این کماکان شبهه‌ی بدعت دارد. اما برخی بزرگان برای این‌که شبهه‌ی بدعت از بین برود گاه تکنیکِ شهادتِ ناقصه را برمی‌گزینند. امام و رهبری هم گاه گاه از این تکنیک استفاده کرده‌اند. در این سبک، تنها یک بار و به صورتیِ ناقص، گفته می‌شود: «و أن علیاً ولی الله» و از تعبیر «أشهد» هم استفاده نمی‌شود تا به این صورت، شباهتِ جمله‌ی اضافه به جملاتِ اصلیِ اذان کم‌تر شود و در عین حال، اعتراضِ تندروها هم رفع شود. امامینِ انقلاب در مواردی از تکنیکِ شهادتِ ناقصه استفاده کرده‌اند. تصورِ من این است که به ناچار و به خاطر فشارهای اطرافیان یا افکار عمومی چنین کرده‌اند، وگرنه در حالتِ طبیعی همین را هم نمی‌گفتند. بنده اطلاع دارم (به گواهیِ یک واسطه‌ی موثق که خود از همراهانِ امام خمینی در نجف بودند) که امام در نجف، کلاً شهادت ثالثه نمی‌گفتند، حتی ناقصه هم نمی‌گفتند.در این‌جا به مناسبتِ سالگردِ ارتحالِ امام خمینی، ویدیویی از اذانِ ایشان ارائه می‌شود که شهادت ناقصه در آن هست. در کارگاهی که به زودی درباره‌ی شهادت ثالثه برگزار خواهم کرد خواهم گفت که ما باید در یک حرکت تمدنی به سمتی حرکت کنیم که حتی همین نسخه‌ی ناقصه نیز از مأذنه‌ها و رادیو و تلویزیون حذف بشود. به همین دلیل است که رهبرِ انقلاب، گاه گاه بدون شهادت ثالثه اقامه می‌گویند، تا کم کم زمینه‌ی این تحولِ فرهنگی فراهم شود.undefinedhttps://ble.ir/hossein_kamkar

۰:۴۰

۱۹ خرداد

thumnail
اذان و اقامه‌ی شهید بهشتی
ظاهراً مرحوم شهید دکتر سیدمحمد بهشتی هم در اذان و اقامه‌ی خود، شهادت ثالثه را نمی‌گفتند، تا جایی که برخی شایعه کردند که بهشتی سنّی است زیرا أشهد أن علیاً ولی الله نمی‌گوید. خاطره‌ی معروفی که از شهید بهشتی در این زمینه نقل شده: mshrgh.ir/931655
این خاطره را مرحوم دکتر جواد اژه‌ای، بنیان‌گذارِ #سمپاد و دامادِ شهید بهشتی نیز نقل کرده‌اند. این‌جا می‌خواهم این ماجرا را از مصاحبه‌ای که مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران با دکتر اژه‌ای داشته‌اند نقل کنم. برای مصاحبه‌ی کامل، این‌جا را ببینید.
...مصاحبه‌گر : همین شیوه برخورد، به اتهام «سنی بودن» ایشان دامن می‌زد! اینطور نیست؟دکتر اژه‌ای : در این زمینه خاطره جالبی دارم. ایشان مقید بودند ذره‌ای عوام‌فریبی در رفتار و گفتارشان نباشد. زمانی که رئیس دیوان عالی کشور بودند، به ایشان گفتم فردی ادعا می‌کند شما در اذانتان «أَشهَدُ أَنَّ عَلیاً وَلِی الله» را نمی‌گویید. فردا او را وقت نماز می‌آورم تا نادرستی حرفش به او اثبات شود. فردا همین کار را کردم و شهید بهشتی در اذانشان «أَشهَدُ أَنَّ عَلیاً وَلِی الله» را نگفتند! بعد که علت را پرسیدم، گفتند: «گفتن این عبارت مستحب است و برای دلخوشی کسی مستحبات را به جا نمی‌آورم!» تا این حد از عوام‌فریبی و ریا بیزار بودند. ایشان همواره می‌گفتند: «‌ یکی از مشکلات جامعه ما عوام‌زدگی و عوام‌فریبی است . نباید مردم را به دروغ دلخوش کنیم، چون بالاخره دستمان رو می‌شود». شهید بهشتی در مباحث فقهی و باورهای دینی، به‌شدت از عوام‌زدگی فاصله می‌گرفتند. به نظر من شهید بهشتی در تمام عمر مظلوم واقع شدند، زیرا ساختارشکن بودند، ضرورت‌ها را می‌شناختند و اگر به حقانیت موضوعی می‌رسیدند، برای نیل به مقصود از هیچ مانعی هراس نداشتند.
در نقلِ قولِ دیگری از همین ماجرا، شهید بهشتی علت نگفتن شهادت ثالثه را این‌طور توضیح داده‌اند: «من تمام وجودم به ولایت امیرالمؤمنین شهادت می‌دهد، اما امشب دیدم اگر بگویم به خاطر ولایت و محبت امیرمومنان نیست، بلکه به خاطر این است که یک مخالف خود را راضی کنم، پس نگفتم!»
پی‌نوشتِ یک : تصویر مربوط است به آخرین نمازِ شهید بهشتی و یارانشان، لحظاتی قبل از شهادت
پی‌نوشتِ دو : برای من روشن نیست که نگفتنِ شهادتِ ثالثه، سیره‌ی مستمرِ مرحوم شهید بهشتی بوده، یا مثلِ رهبرِ معظمِ انقلاب، گاهی از گفتنِ آن اجتناب می‌کرده‌اند و گاهی ناقص یا کامل ادا می‌کردند. اگر اطلاعات دقیق‌تری درباره‌ی سیره‌ی شهید دارید لطفاً با من در میان بگذارید.
undefined https://ble.ir/hossein_kamkar

۲۱:۱۶

۲۵ خرداد

Report-1 (A to D).pdf

۵۳۱.۶۶ کیلوبایت

گزارشِ یک گفتگو
الحمد لله در گروه مربوط به بحث‌های شهادت ثالثه، گفتگوهای سازنده و اقناعیِ بسیاری صورت گرفته است، و بسیاری از فرهیختگان واردِ گروه شدند و درباره‌ی بسیاری از مطالبِ اصلی به اقناعِ کامل دست یافتیم، و این‌ها همه محصولِ حوصله، صبر، ادب، منطقِ روشن و استناداتِ قوی بود. اتفاقی که در گروهِ یادشده افتاد بسیار امیدآفرین بود.
فایلِ بالا را به عنوانِ خلاصه‌ای از گفتگوهای گروه (بخش اول) مکتوب کرده‌ام تا کسانی که می‌خواهند به بحث ملحق بشوند بتوانند به سرعت در جریانِ رفت‌وبرگشت‌های مهمِ بحث قرار بگیرند. همچنین توصیه می‌شود کسانی که تمایل به این مطالب دارند، واردِ گروه شده و تاریخ‌چه‌ی گفتگوها و روندِ مثبتِ آن را ملاحظه بفرمایند، همچنین اگر کسی سؤال یا ابهامی برایش مانده، طریقِ گفتگو در این گروه، باز است.
پیوندِ گروه : ble.ir/join/53nxRzdqSs
امیدوارم که این مباحثه‌های علمی، راهگشا باشد و به‌زودی شاهدِ غلبه‌ی دانش بر جهل باشیم.undefined https://ble.ir/hossein_kamkar

۱:۰۲

۲۶ خرداد

thumnail
undefined بسته‌ی ویدیوییِ درس‌گفتارِ «درآمدی بر موجبیت و نظریه‌های فیزیک»
درس‌گفتارِ «درآمدی بر موجبیت و نظریه‌های فیزیک» چندی پیش به پایان رسید و در حالِ حاضر، بسته‌ی ویدیوییِ این دوره نیز آماده‌ی ارائه به علاقه‌مندان به فیزیک و فلسفه است.
بسته شاملِ ۹ ساعت ویدیوی ضبط‌شده (در ۷ جلسه) به انضمام pdf تخته‌هاست.
سرفصل‌های دورهمعنای موجبیت و تفاوتِ آن با علیت یا پیش‌بینی‌پذیری، جنبه‌های ناموجبیت در فیزیک کلاسیک، موجبیت در نظریه‌ی نسبیت خاص و عام و موجبیت در نظریه‌ی مکانیک کوانتومی. (محتوای دوره اکثراٌ با محوریت The primer on determinism نوشته‌ی فیلسوفِ فیزیک، جان ارمن ارائه شده است).
برای تهیه‌ی دوره به شناسه‌ی @kamkar_hosein در شبکه‌ی اجتماعیِ بله پیام بدهید.
همچنین لطفاً در اطلاع‌رسانیِ این بسته به مخاطبانِ علاقه‌مند، یاری کنید.
undefined https://ble.ir/hossein_kamkar

۱۵:۰۱

۲۷ خرداد

Qorban.mp3

۰۳:۳۰-۶.۰۴ مگابایت
undefined روزِ قربانی و نحر و روزِ ذبحِ هوس است undefined
undefined عیدِ سعیدِ قربان مبارک undefined
undefined https://ble.ir/hossein_kamkar

۱۸:۰۹

۲۹ خرداد

thumnail
نشستِ «خداوند و آغازِ کیهان»
نشستِ خداوند و آغازِ کیهان، در تاریخِ ۸ آبان‌ماهِ ۱۴۰۲ در دبیرستانِ علامه‌حلی تهران با حضورِ دانش‌آموزانِ نخبه و المپیادی و دبیرانِ مدرسه برگزار شد.
در این نشست، به سرفصل‌های زیر پرداخته شد:
undefinedنسبیت عام اینشتین و آغاز جهانundefinedبررسی دیدگاه‌های استیون هاوکینگundefinedنظریه مهبانگ (Big Bang Theory)undefinedابعاد فلسفی کیهان‌شناسی جدیدundefinedنسبتِ اندیشمندان اسلامی و کیهان‌شناسی جدید (غزالی و بوعلی سینا)undefinedچرا فضا-زمان به آفریننده نیاز دارد؟undefinedبررسی دیدگاه کریگ (Cosmological Argument)undefinedمدل فریدمن و زمان کیهانی
undefined ویدیوی این نشست را می‌توانید در این‌جا مشاهده کنید.
undefined https://ble.ir/hossein_kamkar

۵:۰۸

۳۰ خرداد

thumnail
جشن غدیر + کارگاه شهادت ثالثه
undefined ان‌شاءالله در روزِ مبارکِ غدیر، در خدمتِ شیعیان و محبّان امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام خواهیم بود، و ضمنِ جشن و مدحِ مولا و پذیرایی، به گفتگوی علمی هم خواهیم پرداخت.
10:00 تا 11:00 مناقب‌خوانی و ذکر فضائل،11:00 تا 12:00 کارگاه شهادت ثالثه،12:00 تا 12:30 نماز ظهر و عصر،12:30 تا 13:00 مدح و توسل،13:00 تا 13:30 ناهار،13:30 تا 14:00 پرسش و پاسخ.
undefinedبرای ثبتِ حضور و اطلاع از نشانی، حتماً در این پیوند ثبت‌نام کنید.
ثبتِ‌نام حدود ۱ دقیقه زمان می‌برد و به پذیراییِ مناسب و آمار مهمانانِ عزیز و همچنین تهیه‌ی محتوای کارگاه علمی متناسب با حضار کمک خواهد نمود.امکان حضور خواهران محترم نیز فراهم است.undefined https://ble.ir/hossein_kamkar

۱۳:۵۹

۲۳ تیر

thumnail
undefined دوره‌ی برخطِ جدیدمشابهِ دوره‌هایِ قبلی، در این تابستان هم قصدِ برگزاریِ یک دوره‌یِ برخطِ جدید دارم.
برخی از مخاطبان، درباره‌یِ دوره‌هایِ قبل، گلایه داشتند که موضوعاتِ دوره‌ها زیادی تخصصی یا سنگین است. بنابراین این‌بار قصد دارم دوره‌ای غیرتخصصی و با بیانِ عمومی‌تر برگزار کنم. موضوعِ این دوره را می‌خواهم بر اساسِ نظرسنجی از مخاطبانِ محترم انتخاب کنم. لطفاً بزرگوارانی در نظرسنجی شرکت کنند که اجمالاً امکان و قصدِ شرکت در دوره را دارند.
زمان برگزاری: چهارشنبه‌ها ساعت 8:30 تا 10:00 (مرداد و شهریور 1403 به مدتِ شش جلسه)
موضوعاتِ پیش‌نهادی برایِ نظرسنجی:
undefined مقدمه‌ای در بابِ فلسفه‌یِ علم (بدونِ پیش‌نیاز)undefined مسأله‌یِ جبر و اختیار (بررسی‌هایِ فلسفی، کلامی، حدیثی، قرآنی و علمی، بدونِ پیش‌نیاز)undefined مقدمه‌ای بر نسبیتِ خاص (ویژه‌ی علاقه‌مندانِ غیرِ فیزیک‌دان، پیش‌نیاز: ریاضیاتِ عمومیِ دانشگاهی)undefined شگفتی‌های فیزیک (دوره‌ای برای آشنایی با نظریه‌هایِ مختلفِ فیزیکی برای علاقه‌مندانِ غیرِ فیزیک‌دان، بدونِ پیش‌نیاز)
برای شرکت در نظرسنجی، به این پیوند مراجعه کنید.
پس از ملاحظه‌یِ نتایجِ نظرسنجی، موضوعِ منتخب در همین کانال اطلاع‌رسانی خواهد شد.
undefinedhttps://ble.ir/hossein_kamkar

۲۲:۲۵

۲۶ تیر

thumnail
چند سطر ذکر مصیبت اهل بیت به مناسبت عاشورای حسینی
عَنْ فَاطِمَةَ بِنْتِ الْحُسَيْنِ علیه‌السلام قَالَ: دَخَلَتِ الْغَانِمَةُ [الْعَامَّةُ] عَلَيْنَا الْفُسْطَاطَ وَ أَنَا جَارِيَةٌ صَغِيرَةٌ وَ فِي رِجْلِي خَلْخَالانِ مِنْ ذَهَبٍ فَجَعَلَ رَجُلٌ يَفُضُّ الْخَلْخَالَيْنِ مِنْ رِجْلِي وَ هُوَ يَبْكِي فَقُلْتُ مَا يُبْكِيكَ يَا عَدُوَّ اللَّهِ فَقَالَ كَيْفَ لَا أَبْكِي وَ أَنَا أَسْلُبُ ابْنَةَ رَسُولِ اللَّهِ فَقُلْتُ لَا تَسْلُبْنِي قَالَ أَخَافُ أَنْ يَجِي‏ءَ غَيْرِي فَيَأْخُذَهُ قَالَتْ وَ انْتَهَبُوا مَا فِي الْأَبْنِيَةِ حَتَّى كَانُوا يَنْزِعُونَ الْمَلَاحِفَ عَنْ ظُهُورِنَا.(امالی صدوق، ص164-165، مجلس 31، رقم 2)
فاطمه بنت الحسین گوید:غنیمت‌گیران در خیمه بر ما وارد شدند، و من دختری کوچک بودم و در پایم دو خلخال از طلا بود. یک نفر شروع کرد به کندنِ آن خلخال‌های از پایم در حالی که خودِ مرد هم گریه می‌کرد. به او گفتم: ای دشمن خدا چه چیزی تو را به گریه انداخته است؟! گفت: چگونه گریه نکنم در حالی‌که دارم دخترِ پیغمبر را غارت می‌کنم؟ گفتم: غارت نکن. گفت: می‌ترسم دیگران بیایند و غنیمت بگیرند. سپس فاطمه بنت الحسین گفت: هر چه در بناها [خیمه‌ها] بود غارت کردند، تا جایی که چادرها را از سر ما کشیدند.
اعظم الله اجورنا بمصاب الحسین علیه السلام
undefinedhttps://ble.ir/hossein_kamkar

۱۰:۳۸

۲۷ تیر

thumnail
بنا به نتایج نظرسنجی، موضوع «شگفتی‌های فیزیک» را برگزار می‌کنم.
اما موضوع «جبر و اختیار» را هم به عنوان موضوع مورد استقبال، در نظر دارم و ان‌شاءالله در فرصت مقتضی به آن پرداخته خواهد شد.

۸:۵۱

thumnail
دوره‌ی برخط «شگفتی‌های فیزیک»
در این دوره می‌خواهم بدونِ اتکا به پیش‌نیازهای ریاضیاتی، بخش‌هایی از فیزیک را که برای من شگفت‌انگیز و جذاب بوده است ارائه کنم. سرفصل‌های احتمالی و پیشنهادیِ دورهالکترومغناطیس: معنا و مفهومِ قوانینِ ماکسول، موج الکترومغناطیسی، امواج و تداخل، تداخل‌سنج مایکلسون، آزمایشِ آشکارسازیِ اتر، چگونه فهمیدیم که جهان در حالِ انبساط است؟ نظریه‌ی مهبانگ (big bang) چیست؟ مکانیک کوانتومی چیست؟ فوتون، امواجِ مادی، اصل عدم قطعیت، مسأله‌ی اندازه‌گیری، درهم‌تنیدگی کوانتومی، نسبیتِ عام و تعبیرِ هندسی از گرانش. چگونه هندسه می‌تواند اقلیدسی نباشد؟ جهانِ نسبیتی: چگونه فضا و زمان تعبیرِ سنتیِ خود را از دست دادند؟ مروری بر قوانینِ ترمودینامیک: قانونِ دومِ ترمودینامیک دقیقاً چیست؟ معنا و مفهومِ انتروپی، آیا زمین به دورِ خورشید می‌چرخد؟ (از منظرِ بطلمیوس، کپرنیک، کپلر، گالیله، نیوتن و آینشتاین)، تأملی درباره‌ی فضای مطلق، معنای واقعیِ چارچوبِ لَخت، سرشتِ فلسفیِ قوانین نیوتن: آیا قوانین نیوتن واقعاً قانون هستند؟ یا بیان‌گرِ یک تعریف‌اند؟
زمان برگزاری: چهارشنبه‌ها 8:30 تا 10:00 هزینه‌ی ثبت‌نام دوره: 260 هزار تومانتعداد جلسات: 6 جلسه (مرداد و شهریور 1403)پیش‌نیاز: نداردآغازِ دوره: چهارشنبه 03/05/1403شیوه‌ی برگزاری: برخط (اسکای‌روم)هماهنگی‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها: گروه اجتماعی در پیام‌رسانِ بلهپیوندِ ثبت‌نام: https://survey.porsline.ir/s/GeqHQI6Fکسانی‌که امکانِ آن‌لاین بودن ندارند می‌توانند ثبت‌نام کرده و به‌صورتِ آف‌لاین، ویدیوی دوره را دریافت کنند.
undefinedhttps://ble.ir/hossein_kamkar

۸:۵۳

تعدادی از مخاطبان بزرگوار گفتند که هزینه‌ی دوره بالا است و تخفیف بگذارید. بنابراین هزینه‌ی ثبت‌نام دوره را 40% کاهش دادم، و مبلغ ثبت‌نام الان در همان لینکِ قبلی 260 هزار تومان است.اگر کسی باز هم برای پرداخت هزینه راحت نیست، در خصوصی پیام بدهد.

۲۰:۳۲

۳ مرداد

thumnail
undefined مخاطبانی که قصدِ شرکت در دوره‌ی «شگفتی‌های فیزیک» را دارند، می‌توانند ویدیوی جلسه‌ی اول را در پیوندِ زیر مشاهده کنند و در صورت تمایل برای جلساتِ بعدی در دوره ثبت‌نام کنند و به کلاس ملحق شوند. حداکثر مهلت برای ثبت‌نامِ الحاقی تا پیش از جلسه‌ی دوم (10 مرداد) است.
مشاهده‌ی ویدیوی ضبط‌شده‌ی جلسه‌ی اول:https://aparat.com/v/yvl89sd

۲۲:۰۵

۸ مرداد

LSJ_Volume 14_Issue 2_Pages 203-225 (5).pdf

۳۴۹.۹۷ کیلوبایت

undefined فایل مقاله‌ی «صوری‌سازی مراتب حجیت با استفاده از شرطی‌های غیر کلاسیک» در دسترس عموم قرار گرفت.
این مقاله در شماره‌ی پاییز و زمستان ۱۴۰۲ دوفصل‌نامه‌ی «منطق‌پژوهی» منتشر شده است.
در این مقاله با استفاده از شرطی‌های «Count As» به مدل‌سازی ریاضیاتی امارات و اصول عملیه پرداخته شده است، به این صورت که ویژگی‌های منطقی هر یک به صورت متناسب در نظر گرفته شده است (حجیت مثبتات امارات و عدم حجیت مثبتات اصول). همچنین فهم اصول عملیه بر اساس حکومت ظاهری کاملاً ملموس می‌گردد.
این مقاله گامی در جهت فرمال‌سازی استدلال‌های فقهی است. نویسندگان مقاله، از نقطه‌نظرات مخاطبان محترم استقبال می‌کنند.
https://ble.ir/hossein_kamkar

۱۱:۳۰

۱ مهر

A new scientific truth does not triumph by convincing its opponents and making them see the light, but rather because its opponents eventually die, and a new generation grows up that is familiar with it.Max Plank
[یک حقیقتِ جدیدِ علمی با متقاعدکردنِ مخالفانش و نشان‌دادنِ نورِ حقیقت به آن‌ها پیروز نمی‌شود، بلکه بیشتر از این رو که مخالفانش نهایتاً می‌میرند و نسلِ جدیدی رشد می‌کنند که آن حقیقت به نظرشان آشنا می‌رسد / ماکس پلانک]
undefinedhttps://ble.ir/hossein_kamkar

۱۶:۲۸

۷ مهر

thumnail
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ
شهادتِ دبیرکلِ حزب‌الله لبنان، شهید سیدحسن نصرالله و همچنین جمعی از فرماندهانِ مقاومت و جمعی از مردمانِ غیرنظامی و زنان و کودکانِ لبنانی را به عموم مؤمنان مسلمانان و آزادگانِ جهان تسلیت عرض می‌کنم.
خداوند زنده است، مقاومت زنده است، و شهدا گواهند که این زخم‌ها بر پیکره‌ی امت اسلامی، نشان از مقاومت و استمرار و ایستادگی دارد.
درود بر سیدالشهدای مقاومت که چون سرو سبز پرچم لبنان، نماد عزت‌مندی امت اسلام بود، آن که سراسر وجودش برای ما یادآور شریفه‌ی «نصر من الله» بود.
خداوند به همه‌ی ما و به من صبر و تسلی عنایت کند.
undefined https://ble.ir/hossein_kamkar

۱۵:۰۷