عکس پروفایل کانال رسمی «حسینیه اندیشه»ک

کانال رسمی «حسینیه اندیشه»

۳۹۶عضو
عکس پروفایل کانال رسمی «حسینیه اندیشه»ک
۳۹۶ عضو

کانال رسمی «حسینیه اندیشه»

«بیش از ۵۰ سال پژوهش در مسیر انقلاب فرهنگی؛ بستر تحقق تمدن نوین اسلامی»جهت ارتباط با مدیر کانال: @azn1360
آدرس وب سایت:http://hosseiniehandisheh.ir

۲۸ تیر

undefinedفتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۷undefined
undefinedامروز هیئات و متدینین و روحانیت باید از این ظرفیت جمع شدن مردم بر حول محبت امام حسین (ع) برای حل مسائل محوری اعتقادی (یعنی درگیری اسلام با کفر مدرن) استفاده کنند. مقام معظم رهبری نیز در دیدار با مداحان اهل بیت(ع) به همین نکته مهم اشاره فرمود که مداحان، «مدیریت شادی و عزای جامعه» را بعهده دارند و باید بتوانند در جنگ نرم نقش ایفا کنند. اگر این وظیفه بدرستی انجام نشود، مجازات سنگین‌تری خواهند شد.
undefined️معظم‌له در تبیین بزرگی این مسئولیت و سنگینی مجازات الهی نسبت به عدم تحقق این مهم، داستان حضرت یونس(ع) را مثال زدند. زیرا ایشان، پیامبر الهی بود اما به دلیل برخی نارسایی‌ها، خداوند متعال او را به دهان نهنگ انداخت. به غیر از مداحان، می‌توان این مسئولیت خطیر را ناظر به سخنرانان و روحانیت و حوزه‌ها نیز دانست.
undefined البته بعضا در هیئت‌ها، منبرها و شعرها مسائلی ناظر به موضوعات روز مطرح می‌شود اما یا حجم آن بسیار کم است و یا اکثرا نقد سیاسی به یک جناح و برخی اشخاص است. حال آیا مسائل محوری تهاجم اعتقادی تمدن مُدرن به پرچم اسلام و امام حسین(ع) این موضوعات است؟!
undefined️بحث درباره اوصاف اخلاقی و خُلق‌هایی بود که بوسیله ابزارهای خاصی به «وصف اجتماعی» تبدیل می‌شود و نه فقط تک تک افراد، بلکه یک جامعه و یک امت را «حریص» بار می‌آورد. گفته شد که مهمترین این ابزارها در دوران ما، «روش و مدل اداره کشور» است.
undefinedاما مدل اداره به عنوان یک ماشین، به جز حرص از سوخت دیگری نیز بهره می‌برد؛ در توضیح این سوخت دیگر باید گفت: مدل اداره (یا همان الگوی توسعه) باید حرص را منظم کرده و کنترل کند تا به جای درگیری بین افراد و اقشار، «فرمان‌بَری و اطاعت» جریان پیدا کند و جامعه قابل مدیریت شود.
undefined️در همین راستا، از طریق طبقاتی‌کردن الگوی درآمد و قدرت خرید، «اختلاف پتانسیل» بین طبقات مختلف جامعه ایجاد می‌شود. به عنوان مثال، فاصله زیاد بین حقوق و مزایای مدیرعامل یک شرکت با تکنسین‌ها و فاصله حقوق تکنسین‌ها با کارگران فنّی یا کارگران ساده، باعث می‌شود فرمان در شرکت از بالا به پایین جریان پیدا کند و مدیریت از طریق طبقاتی‌کردنِ الگوی درآمد و بالتبع الگوی مصرف امکان‌پذیر شود.
undefinedاین روند و قواعد، دقیقا پرورش دادن جوامع بشری با خُلق «حسد» است. اگر جامعه‌ای بر اساس قدرت خرید و تمکّن مالی طبقه‌بندی شد و اختلاف در درآمد، جایگاه و هویت و منزلت و آبروی اجتماعی را معیّن کرد، تمام افراد جامعه باید نسبت به جایگاه و درآمدِ پست بالاتر از خود حسد بورزند و تلاش کنند تا جای او را تصاحب نمایند.
undefined️در حالی که در فرهنگ دین، روایات بسیاری در مذمت «حسد» آمده است؛ به طور نمونه، از امام باقر (ع) نقل شده است: «إِنَّ اَلْحَسَدَ لَيَأْكُلُ اَلْإِيمَانَ كَمَا تَأْكُلُ اَلنَّارُ اَلْحَطَبَ؛ حسد ایمان را می‌خورد، همان‌طور که آتش، هیزم را می‌بلعد (و نابود می‌کند)». آیا اخلاقی که ایمان را می‌بلعد، باید منشأ جریان فرمان و حرکت و انگیزه جامعه اسلامی قرار گیرد؟!
undefinedاما در نظام اسلامی کسانی که مسئولیت بالاتری دارند قرار نیست حقوق بیشتری نیز دریافت نمایند زیرا مدیران و مسئولین جامعه اسلامی، برای قدرت اسلام و جلوگیری از تسلط کفر، حکومت تشکیل داده‌اند و لذا باید بالاترین سطح از زهد انقلابی را دارا باشند و با دل کندن از دنیا توانایی ریسک‌های بزرگ را در خود بپرورند.
undefined️پس باید توجه داشت که جایگاه و مسئولیت روحانیت و مبلغین و سخنرانان و مداحان اهل‌بیت(ع) ــ به تعبیر مقام معظم رهبری ــ مانند جایگاه انبیا است و اگر انجام وظیفه نکنیم ممکن است گرفتار اسارت و حبس در «بطن حوت» شویم.

undefinedگزیده‌ای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک)

undefined@HossiniehAndisheh

۸:۴۰

۳۰ تیر

undefinedفتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۸undefined
undefinedدرباره مصیبت امام حسین(ع) اینگونه بیان شده است: «اقْشَعَرَّتْ لَدمکُ أَظِلَّةُ الْعَرْشِ مع أَظِلَّةُ الخلائق». مصیبتی که عرش الهی را بلرزه در می‌آورد حتما می‌تواند جوامع را تکان دهد و موتور محرکه تاریخ شود. اما اگر از این آیه‌الهی استفاده نشود و هیئت‌ها و مساجد و حرم‌ها به مراکز مبارزه با تسلط فرهنگی و اقتصادی کفر تبدیل نگردد و پیام عاشورا در این مسیر قرار نگیرد، بعید نخواهد بود که دچار بلای محرومیت از مجالس عزای حسینی (مانند دوران کرونا) شویم.
undefined️در گفتار قبلی، اقامه وصف «حرص و حسد» بر برخی ارکانِ «مدل اداره» (به عنوان ابزاری که خُلق اجتماعی می‌سازد) تطبیق داده شد تا روشن شود مدل اداره و علم حکمرانی و روش تأمین معاش می‌تواند کافرانه یا اسلامی باشد و نمی‌توان به راحتی، استفاده از آن برای تأمین معاش مسلمین را پذیرفت و امضا کرد.
undefinedاما وصف رذیله‌ی دیگری که در فرهنگ آیات و روایات به شدت مورد عتاب و توبیخ و تهدید قرار گرفته و از آن نهی شده، وصف و عنوان «جمع المال» است که یکی از نمونه‌های این برخورد شدید، در سوره مبارکه «همزه» مشاهده می‌شود. این سوره با آیه «ويْلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ» آغاز شده که عیب‌جویان و طعنه‌زنندگان را تهدید می‌کند.
undefined️شاید تصور کنیم که این آیه فقط در حال هشدار به کسانی است که در روابط خانوادگی خود مشغول عیب‌جویی و طعنه‌زنی به همسر و عروس و داماد خود و... هستند اما آیات بعدی چنین انحصاری را ردّ می‌کند:«الَّذِي جَمَعَ مَالًا وَعَدَّدَهُ» (همزه/ ۲) هر مسخره‌کننده و عیب‌جو، کسی است که اهل جمع‌کردن ثروت و مال بوده و به شمارش آن می‌پردازد.
undefinedالبته بعضاً تصور ما از «جمع مالا و عدّده» منحصر به شخصی است که خود به دنبال مال دنیا بوده و پول روی پول می‌گذارد و در حال شمارش ثروتی است که در گاوصندوق یا حساب بانکی خود جمع کرده! اما توجه به آیه «الَذِينَ يَلْمِزُونَ الْمُطّوِّعِينَ...» (توبه/۷۹) نشان می‌دهد که اینان یک «جماعت» هستند و باید تأمل کرد که امروزه این جماعت‌ها چگونه شکل می‌گیرد؟
undefined️در تناسب با همین مطلب است که از امام‌رضا(ع) نقل شده: «لَا يُجْمَعُ الْمَالُ إِلَّا بِخَمْسِ خِصَالٍ بِبُخْلٍ شَدِيدٍ وَ أَمَلٍ طَوِيلٍ وَ حِرْصٍ غَالِبٍ وَ قَطِيعَةِ الرَّحِمِ وَ إِيثَارِ الدُّنْيَا عَلَى الآخِرَةِ؛ مال و پول جمع نمی‌شود مگر با پنج خُلق: بخل شدید و آرزوی دور و دراز و چیرگی حرص و قطع رحم و نابودی روابط خانوادگی (انسانی) و مقدم‌کردن دنیا بر آخرت».
undefinedبه نظر می‌رسد مصداق اصلی امروزه‌ی این آیات و روایات، نظام سرمایه‌داری جهانی و وضعیت عینیِ «بخش خصوصی» است که در مدل‌های توسعه، اصل و اساس قرار گرفته و در جهان به عنوان پیشران و محور اقتصاد و رونق اقتصادی معرفی می‌شود. آیا اخلاق و فرهنگ حاکم بر بخش خصوصی (شرکت‌های بزرگ و کارتل‌ها) در عالَم واقع چیزی جز ایجاد قطب‌های بزرگ ثروت و تمرکز سرمایه‌های کلان است؟!
undefined️محوریت بخش خصوصی در اقتصاد اگر به معنای حاکمیت نظام‌سرمایه‌داری (و نه عموم مردم) باشد، نمود عینی و تجسم خارجیِ همان اخلاق رذیله است. یعنی اگر تخصیص مقدورات و منابع و تدوین قوانین کشور بر محور بخش خصوصی (به تعریف متداول آن در جهان) تنظیم شود، همان اخلاق حرص و حسادت می‌تواند با «جمع‌المال» و تجمیع ثروت و تمرکز سرمایه، ابزار و اهرمی برای تأمین حرص خود به دنیا و هزینه‌های سنگین آن را طراحی نماید.
undefinedاگر به درستی در بیانات رهبری تأمل شود، معلوم خواهد شد که مقصود معظم‌له از بخش خصوصی، ورود «عموم مردم» در اقتصاد کشور است اما «مردم» توسط ادبیات تخصصی علم اقتصاد به بخش خصوصی‌ای تأویل و تحریف شده که نه تنها عموم مردم نیستند بلکه قشر بسیار کوچکی از جامعه یعنی سرمایه‌دارانِ کلان هستند که معمولاً از اعتقادات و اخلاق عموم مردم متدین ایران دوری می‌کنند.
undefined️امروزه انگیزه‌ای مثل کسب رضایت امام حسین(ع) و ابراز ارادت به ایشان، این همه شور حسینی در کشور به راه می‌اندازد؛ حال اگر مومنین متوجه بشوند که این نظام مدیریتی مورد رضایت خدای متعال و ائمه‌اطهار(ع) نیست و بر مطالبه راه جایگزین متمرکز شوند، همین شور حسینی نمی‌تواند این وضعیت را اصلاح کند؟!
undefinedاعجاز شور و عشق حسینی این است که می‌تواند چنین مسائلی را حل کند والا اموری مانند شفای مریض‌ و... در مقایسه با دیگر کرامات این بزرگواران، امری عادی است. شور حسینی قدرت حل امراض اجتماعی را دارد؛ شور حسینی می‌تواند خلق‌های رذیله‌ای که منشأ تحریک و تحرک جوامع می‌شوند را به اخلاق الهی تبدیل نماید.

undefinedگزیده‌ای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک)
undefined@HossiniehAndisheh

۷:۵۲

۳۱ تیر

undefinedفتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۹undefined
undefinedحضرت علی(ع) در توصیف سند ملک معروفی که شریح قاضی خریده بود، فرمود: «مُبْلِي أَجْسَامِ الْمُلُوكِ وَ سَالِبِ نُفُوسِ الْجَبَابِرَةِ مِثْلُ كِسْرَى وَ قَيْصَرَ وَ تُبَّعٍ وَ حِمْيَرَ وَ مَنْ جَمَعَ الْمَالَ إِلَى الْمَالِ فَأَكْثَرَ وَ بَنَى فَشَيَّدَ وَ نَجَّدَ فَزَخْرَف...». یعنی حضرت وصفِ «جمع‌المال» را به صاحبان حکومت و طراحان ساختارهای اجتماعی نسبت می‌دهد؛ نه هر فرد عادی که پول جمع می‌کند!
undefined️اگر بخواهیم آیات و روایاتِ مذمت وصف «جمع المال» را به درستی تطبیق دهیم، آیا نباید ابزارها و الگوهایی را توبیخ نماییم که اخلاق و فرهنگ حبِّ المال و جمع المال و تجمیع سرمایه را در جوامع نهادینه می‌کنند؟!
undefinedامروزه بزرگترین حجم تجمیع ثروت جز در بخش خصوصی (به معنای شرکت‌های بزرگ و کارتل‌ها) رقم می‌خورد؟! در این صورت اگر بخش خصوصی که مرکزی اجتماعی برای تولید این خُلق است، به محوری برای اقتصاد تبدیل شود و تشویق و توبیخها و سایر ابزارهای حاکمیتی به نفع آن طراحی شود، جز این است که سایر افراد و اقشار جامعه هم با خُلقِ «جمع‌المال» پرورش پیدا می‌کنند؟!
undefined️به‌نظر می‌رسد هشدار رهبر انقلاب نسبت به خطر تبدیل شدن نظام اقتصادی کشور به «وال استریت ایرانی» (۹۵/۳/۲۹) توجه به همین امر است که بخش خصوصی به معنای متعارف جهانی آن، تناسبی با انگیزه‌های الهی و انقلابی مردم ایران ندارد.
undefinedالبته روایاتِ «مذمت جمع المال»، به معنای نفی «تولید ثروت» در نظام اسلامی و دوری از فعالیت اقتصادی و تنبلی در طلب رزق نیست بلکه امیرالمومنین(ع) به عنوان قلّه زهد و دوری از دنیا، بالاترین حد از تولید ثروت را رقم زده است.
undefined️اما این شدّت از تولید ثروت حضرت، ابداً همراه با خُلق «جمع‌المال» و تجمیع سرمایه و حداکثرسازی سود شخصی نبوده بلکه صرف فقراء و مساکینی شده که بر اثر روابط اجتماعی ظالمانه، در فقر و مسکنت گرفتار بوده‌اند.
undefinedلذا در روایات درباره نحوه فعالیت اقتصادی اینطور توصیه شده: «لِيَكُنْ طَلَبُكَ لِلْمَعِيشَةِ فَوْقَ كَسْبِ الْمُضَيِّعِ وَ دُونَ طَلَبِ الْحَرِيصِ الرَّاضِي بِدُنْيَاهُ الْمُطْمَئِنِّ إِلَيْهَا وَ لَكِنْ أَنْزِلْ نَفْسَكَ مِنْ ذَلِكَ بِمَنْزِلَةِ الْمُنْصِفِ الْمُتَعَفِّفِ تَرْفَعُ نَفْسَكَ‏ عَنْ مَنْزِلَةِ الْوَاهِنِ الضَّعِيف... طلب معاش تو باید بالاتر از کسی باشد که کسب و کار خودش را ضایع می‌کند و پایین‌تر از کسی باشد که حریصانه به دنبال دنیاست و به آن راضی است و آرامش‌اش را در دنیا می‌بیند. ولی خودت را در جایگاه منصف و عفیف نسبت به دنیا قرار بده اما بالاتر از جایگاه کسی که دچار ضعف و سستی و ناتوانی در این عرصه است.»
undefined️بنابراین انگیزه‌های الهی در اقتصاد، می‌تواند شدیدترین فعالیت‌های اقتصادی را رقم بزند. اما مسأله این است که وضعیت عینیِ فعالیت‌های اقتصادی در جهان با محوریت بخش خصوصی، انگیزه‌های الهی را به پست‌ترین انگیزه‌های مادی و کفرآلود تبدیل می‌کند و جامعه را بر اساس تکاثر و جمع‌المال پرورش می‌دهد.
undefinedکسی مخالف با این نیست که سرمایه‌دار با تکیه به اندازه‌ی واقعیِ سرمایه خود به کسب سود بپردازد اما بحث بر سر این است که ابزارهای اجتماعی در جامعه اسلامی نباید باعث ایجاد توانِ چندین‌هزار برابری برای سرمایه‌داران شوند. آیا در این صورت، آیه‌ی «إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ» (حجرات/۱۳) که مکرراً در منابر تکرار می‌شود، قابلیت تحقق خواهد داشت؟! وقتی که تمامی امکانات کشور به سمت «سرمایه‌داران کلان» هدایت شود، معنای «اکرمکم» (گرامی‌ترین‌ها و آبرودارترین‌ها و ارجمندترین‌ها) عملاً به همان قشر منصرف نخواهد شد؟!
undefined️بحثی که پیرامون «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) بیان شد به این دلیل است که شأن خون امام حسین(ع) و منبر مجلس عزای حسین(ع)، بسیج کردن مؤمنین بر سر چنین مسائلی است، تا سرنوشت جامعه تشیع از گرفتاری در ساختارهای کفر مُدرن نجات پیدا کند و اسلام در رهبری تکامل اجتماعی حضور داشته باشد.
undefinedنکند ما مبلغین، مداحان، سخنرانان و برگزارکنندگان هیئات حسینی به دلیل غفلت از این موضوعات اساسی، مانند حضرت یونس(ع) تصور کنیم خداوند زندگی و روزی را بر ما سخت نمی‌گیرد؛ «وَ ذَا النُونِ إِذْ ذَهَبَ مُغاضِباً فَظَنَ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَيْهِ».

undefinedگزیده‌ای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک)

undefined@HossiniehAndisheh

۱۰:۴۹

۱ مرداد

کتاب فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی-جلد اول برای فعالان جبهه انقلاب.pdf

۱.۸۸ مگابایت

undefinedفایل کتاب «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد اول: در سطح فعالان جبهه انقلاب)
undefined لینک گزیده‌های منتشره شده از این کتاب:undefinedقسمت اول گزیده: https://ble.ir/HossiniehAndisheh/8949953039984444/1720942286267
undefinedقسمت دوم گزیده: https://ble.ir/HossiniehAndisheh/7955829917954713/1720942365792
undefinedقسمت سوم گزیده: https://ble.ir/HossiniehAndisheh/-1551372016296064749/1720967723549
undefinedقسمت چهارم گزیده: https://ble.ir/HossiniehAndisheh/-1935536064167523381/1721058097761
undefinedقسمت پنجم گزیده: https://ble.ir/HossiniehAndisheh/-2576222205697979728/1721121122689
undefinedقسمت ششم گزیده: https://ble.ir/HossiniehAndisheh/-2882080927984824034/1721228709276
undefinedقسمت هفتم گزیده: https://ble.ir/HossiniehAndisheh/-8301749086414012446/1721292024147
undefinedقسمت هشتم گزیده: https://ble.ir/HossiniehAndisheh/-4336909522728735853/1721461956407
undefinedقسمت نهم گزیده: https://ble.ir/HossiniehAndisheh/2174561295818302587/1721558957560

undefined#محتوای_سخنرانی_محرمundefined
undefined@HossiniehAndisheh

۷:۴۸

۱ مهر

undefinedامامتِ «قالب‌ اجتماعی» ما با کیست؟
undefinedآیت‌الله علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی (ره):
undefinedممكن است كسی خيال كند كه ما... [می‌توانیم تکنولوژی را از غربی‌ها بگیریم و در راستای اهداف خودمان بکار گیریم و دیگر کاری به اصل غربی] آن نداريم. من عرض می‌كنم: اگر اين ساختار و بافت نظام توليدتان «هم نظام» با كفر شد، نمی‌تواند منفعت‌تان «منفعت مشترک» و جهت‌تان «جهت مشترک» [با آنها] نباشد.
undefinedشما در نظام پولی نمی‌شود بگوئيد من بانک ربوی درست می‌كنم ولی رفتار پوليم هم جهت با رفتار بانک ربوی ـ مثلاً ـ افغانستان نباشد یا بانک ربوی سوئيس نباشد، بانک ربوی لندن نباشد. بانک شما اگر بانک ربوی شد اگر «ساختار» و «كيفيت روابط»ش، «هم كيفيت» [با بانک ربوی آنها] شد، خب «هم جهت» هم حركت می‌كنيد!
undefinedبعد ديگر اصلاً منع دارد که بگوئيد: نمی‌خواهم با آنها «رابطه» داشته باشم! چرا رابطه نداشته باشيد؟! می‌خواهم عرض كنم نه فقط می‌تواند با آنها به هماهنگی برسد، بلکه «بايد با آنها رابطه داشته باشد»!
undefinedحتی یک قدم بالاتر! مجبوريد دنباله كسی كه در اين خصلت پيشرو است هم باشید! يعنی اگر آمریکا رهبری در تکنولوژیِ تمركز گرائی در توليد را دارد، حتی اگر در بدبودن سر آمد عالم نیز باشد، مجبورید از او پیروی کنید!
undefinedاین تعبیر در نهج البلاغه است که حضرت (ع) می‌فرمايند: «ألا و إنَّ لِكُلِّ مَأمومٍ إماما؛ هر مأمومی، يک رهبری دارد كه به او اقتدا می‌کند». یعنی ببينيد رفتارتان چه گونه است، می‌فهمید امامتان چه كسی است!
undefinedحضرت (ع) نفرمودند که «الا و ان لكلّ إمام مأموما» [یعنی هر پيشوايی، پيروانی دارد] تا ما بگویم درست است که دچار ضعف در مقابل دیگران هستیم اما پيرو علی بن ابيطالب ـ عليه الصلوه و السلام ـ هستيم؛ نه! در این حدیث حضرت(ع) می‌فرمایند: نگاه به عملت كن، ببين چه قالبی به آن می‌خورد، امامت‌ات به دست امامت اين قالب است.undefinedجلسه ۲ مباحث صنعت؛ ۲۰-۱۱-۶۵
undefinedاستخراج: https://eitaa.com/social_theory
undefined@HossiniehAndisheh

۱۱:۰۹

۷ مهر

thumnail
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedاعظم الله اجورنا و اجورکم
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًاundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined

۱۱:۳۶

۹ مهر

تحلیل حوادث شهادت سید حسن نصرالله - حجت الاسلام زیبایی نژاد.mp3

۳۳:۵۸-۱۹.۷ مگابایت
undefinedصوت سخنرانی در موضوع:
undefinedتحلیل حوادث اخیر در لبنان و شهادت سید حسن نصرالله
undefinedتحلیل وضعیت اسرائیل: در اوج ضعف و حرکات دیوانه‌وار برای حیات خود
undefinedچرا دشمن جرأت پیدا کرد در مدت زمان کوتاه، چنین حوادث خسارت‌باری در لبنان ایجاد کند
undefined دو فرضیه برای ادامه تجاوزات دیوانه‌وار اسرائیل
undefined پیشنهاد عملی برای جبهه مردمی انقلاب در برابر دو فرضیه فوق
undefinedمطالبه‌گری مردم در فرض عقب‌نشینی《تاکتیکی》چگونه باشد و در فرض عقب‌نشینی《غیرتاکتیکی》(موجب عذاب الهی) چه باشد؟

undefinedحجت‌الاسلام احمد زیبایی‌نژاد (عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه)
undefinedیکشنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۳
undefinedمسجد حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، پردیسان، قم مقدس
undefinedاقدام لازم در وقت لازم، مهترین مولفه خواص است و الا تبدیل به حرکت توابین می‌شود.
undefined@HossiniehAndisheh

۷:۳۶

۱۲ مهر

undefined امیر سلحشوران
• نتانیاهو بخصوص با اقدامات جنون آمیز اخیر از انفجار پیجرها تا ترور سیدمقاومت و تهدید ترور رهبر انقلاب، غیر از ژست پیروزی دنبال ایجاد ارعاب بود.
• اگر وعده صادق۲ اتفاق نمی افتاد، سید حسن، شهید ارعاب بود! جای روح سلحشوری و اباء از ضیم و ننگ، ترس می آفرید؛ لکن ورق برگشت.
• علیرغم احتمال تلافی و تهدید رسمی ترور رهبری، آمدن این هفته حضرت آقا به نماز جمعه، اثرش از موشکهای سه شنبه شب کمتر نیست؛ طرح ارعاب نتانیاهو را کامل به هم می زند. یکبار دیگر امیر سلحشوران بعد از زدن عین الاسد و تهدید ترامپ جلسه زنده گذاشت و دشمن را در جنگ روانی شکست داد.
• چنانچه قبلا نوشتم حضور میلیونی مردم ایران بعد از وعده صادق۲ در خیابان ها و بخصوص در نماز جمعه این هفته تهران بالاترین قدرت بازدارندگی را ایجاد می کند.
• چه آنهایی که دنبال محو اسرائیل اند چه آنهایی که نمی خواهند ایران در جنون های نتانیاهو آسیب ببیند، این جمعه را غنیمت شمارند. حضور میلیونی همزمان تصویر مقاومت و بازدارنگی مردم پایه است.
#فراخوان#نماز_جمعه
undefined محسن قنبریان ۱۴۰۳/۷/۱۱

۳:۲۵

undefinedجمعه؛ آغاز پیروزیِ «رعب شهادت‌طلبانه» بر «جنون تکنولوژیک»
undefinedطوفان‌الاقصی به تعبیر رهبری، جبهه مقاومت و جبهه استکبار را وارد وضعیت «مرگ و زندگی» کرد. «عملیات شهادت‌طلبانه‌ی زمینی» بود که حیثیت نظامی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها را بر باد داد. اسرائیل تلاش کرد با کشتار مردم غزه از هوا و جنگ با حماس در زمین، به زندگی برگردد اما کافی نبود.
undefinedپس به توانمندی‌های تکنولوژیک خودش و امریکا و ناتو تکیه کرد و موج وحشت در لبنان به راه انداخت. از انفجار پیجرها و زخمی‌کردن چند هزار افسر حزب‌الله در یک روز تا زدن نوک‌نیزه و رأس‌الحربه‌ی مقاومت سید حسن نصرالله با ۸۵ بمب سنگرشکن در چند دقیقه. مسئول اسرائیلی گفت: پیام این عملیات آن است که اسرائیل دیوانه شده. اسم عملیاتش را «نظم جدید» اعلام کرد تا بگوید با این دیوانگیِ فناورانه می‌خواهد کل وضعیت را تغییر دهد.
undefinedجبهه دشمن می‌خواست «جنون تکنولوژیک» خودش را به رخ بکشد و ورق را برگرداند و روحیه غاصبان را زنده کند و اراده مقاومت را بشکند. کار به جایی رسید که بالاخره بعد از مدتها، نتانیاهو به صدر نظرسنجی‌ها در اسرائیل برگشت و رهبر مخالفان سیاسی‌ش، از او حمایت کرد.
undefined ایران، وعده‌ی صادق۲ را در چشم اسرائیل فرو کرد تا سرمستی دشمن، به هشیاری تبدیل شود اما این ضربه، همه‌ی راه‌حل نیست. به کار بردن امکانات عادی و مادّی در برابر دشمنی که اگر امکاناتی بیش از ما نداشته باشد، قطعاً از ما کمتر ندارد، نمی‌تواند او را در «جنگ اراده‌ها» متوقف کند و دیوانه را به زنجیر بکشد.
undefined مادی‌گرایان فقط موقعی دست از وحشی‌گری می‌کشند که خطر قطع ارتباط با معشوق‌شان یعنی «دنیا» را حس کنند و در معرض مرگ قرار بگیرند. «شهادت‌طلبی» و آمادگی درافتادن با دشمن تا سرحدّ مرگ، وقتی از یک حالت فردی به یک خصلت جمعی و سازمانی تبدیل شود، بدجور ترمز اهل‌دنیا را می‌کشد.
undefinedپس درست در شرایطی که امکان افزایش چندپله‌ایِ تنش در قلب تهران می‌رفت و نیم‌نگاه اسرائیل به عملیات در انتهای «خیابان کشوردوست» در بیانیه‌های رسمی‌شان هم دیده می‌شد، سیّد علی خامنه‌ای با سینه‌ای ستبر، دیدار رسمی برگزار کرد و خود را در معرض قرار داد.
undefinedدرست مثل پیامی که پس از پذیرش قطعنامه در ۶۷/۵/۲ و در مقابله با تجاوز صدام نوشت و به سوی جبهه‌ها رهسپار شد: «اینجانب با درک عمیق از اهمّیّت زمان... تن و جان ناقابل خود را به جبهه‌ی حق برده، در معرض تکلیف و قضای الهی میگذارم و از شما [ائمه جمعه‌ی سراسر کشور] نیز همراهی و همگامی میطلبم. من کان فی الله باذلا مهجته و موطنا علی لقاء الله نفسه فلیرحل و یلحق.» و موجی از حضور ائمه جمعه و مردم در جبهه را به راه انداخت که مسئولین حتی به فکر ردّ قطعنامه و ادامه جنگ افتادند.
undefined امروز هم سیّد علی خامنه‌ای کارزار نمازجمعه را به راه انداخته و خودش جلو افتاده و مردم را دعوت کرده تا شجاعت چهارشنبه‌اش‌، این بار در قد و قواره‌ی «یک ملّت» و در مقیاس چندمیلیونی به نمایش گذاشته شود و «رعب شهادت‌طلبانه» در برابر «جنون تکنولوژیک» به حداکثر برسد و معلوم شود کدام طرف دعوا زودتر کنار می‌کشد.
undefinedصاحب «بحار الانوار» در تفسیر «ساُلقی فی قلوب الذین کفرو الرعب» می‌گوید رعب و ترسی که خدا در دل کفار می‌اندازد، همان «وحشت از اولیاء الهی» است. #جمعه هر شخص و گروهی که برای رعب دشمن، پا به میدان «ابراز شهادت‌طلبیِ دسته‌جمعی» بگذارد و به مصلای تهران برود، می‌تواند از «اولیاء الهی» قرار بگیرد.
undefinedاز همین لحظه، هر #مسجد فعال و هر #هیأت پرمخاطب و هر #عالِم_مردمی و هر عنصر پرطرفدار #ورزشی و #هنری و #صنفی و... می‌تواند سردسته‌ی یک جمع شود و به سمت تهران حرکت کند و مصلّای آن را میلیونی در آغوش بگیرد و حتی بعد از نماز، راهپیمایی و زنجیره انسانی تا بیت رهبری ایجاد کند.
undefinedundefined خوب گوش کنید! صدای رجزهای علی است که می‌آید:«هوشیار باشید که شیطان حزبش را گرد آورده، و سوار و پیاده اش را فرا خوانده [ولی] بصیرتم همراه من است. نه اشتباه می‌کنم و نه کسی مرا به اشتباه انداخته. به خدا قسم حوضی‌ از جنگ برایشان پُر کنم که آبکِش آن جز خودم نباشد، نه بتوانند از آن بیرون بیایند و نه بتوانند به آن برگردند.. کوهها فرو می‌ریزند اما تو پابرجا باش. دندان بر دندان بفشار. سر خود را به خداوند بسپار. قدم‌هایت را بر زمین میخ‌کوب کن. دیده به آخر لشگر دشمن بینداز. به وقت حمله چشم فروگیر و یقین کن که پیـروزی‌ از جانب خدای‌ سـبحان است.»
undefined حسینیه اندیشه
#فراخوان#نماز_جمعه
undefined@HossiniehAndisheh

۳:۵۴

کانال رسمی «حسینیه اندیشه»
undefinedجمعه؛ آغاز پیروزیِ «رعب شهادت‌طلبانه» بر «جنون تکنولوژیک» undefinedطوفان‌الاقصی به تعبیر رهبری، جبهه مقاومت و جبهه استکبار را وارد وضعیت «مرگ و زندگی» کرد. «عملیات شهادت‌طلبانه‌ی زمینی» بود که حیثیت نظامی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها را بر باد داد. اسرائیل تلاش کرد با کشتار مردم غزه از هوا و جنگ با حماس در زمین، به زندگی برگردد اما کافی نبود. undefinedپس به توانمندی‌های تکنولوژیک خودش و امریکا و ناتو تکیه کرد و موج وحشت در لبنان به راه انداخت. از انفجار پیجرها و زخمی‌کردن چند هزار افسر حزب‌الله در یک روز تا زدن نوک‌نیزه و رأس‌الحربه‌ی مقاومت سید حسن نصرالله با ۸۵ بمب سنگرشکن در چند دقیقه. مسئول اسرائیلی گفت: پیام این عملیات آن است که اسرائیل دیوانه شده. اسم عملیاتش را «نظم جدید» اعلام کرد تا بگوید با این دیوانگیِ فناورانه می‌خواهد کل وضعیت را تغییر دهد. undefinedجبهه دشمن می‌خواست «جنون تکنولوژیک» خودش را به رخ بکشد و ورق را برگرداند و روحیه غاصبان را زنده کند و اراده مقاومت را بشکند. کار به جایی رسید که بالاخره بعد از مدتها، نتانیاهو به صدر نظرسنجی‌ها در اسرائیل برگشت و رهبر مخالفان سیاسی‌ش، از او حمایت کرد. undefined ایران، وعده‌ی صادق۲ را در چشم اسرائیل فرو کرد تا سرمستی دشمن، به هشیاری تبدیل شود اما این ضربه، همه‌ی راه‌حل نیست. به کار بردن امکانات عادی و مادّی در برابر دشمنی که اگر امکاناتی بیش از ما نداشته باشد، قطعاً از ما کمتر ندارد، نمی‌تواند او را در «جنگ اراده‌ها» متوقف کند و دیوانه را به زنجیر بکشد. undefined مادی‌گرایان فقط موقعی دست از وحشی‌گری می‌کشند که خطر قطع ارتباط با معشوق‌شان یعنی «دنیا» را حس کنند و در معرض مرگ قرار بگیرند. «شهادت‌طلبی» و آمادگی درافتادن با دشمن تا سرحدّ مرگ، وقتی از یک حالت فردی به یک خصلت جمعی و سازمانی تبدیل شود، بدجور ترمز اهل‌دنیا را می‌کشد. undefinedپس درست در شرایطی که امکان افزایش چندپله‌ایِ تنش در قلب تهران می‌رفت و نیم‌نگاه اسرائیل به عملیات در انتهای «خیابان کشوردوست» در بیانیه‌های رسمی‌شان هم دیده می‌شد، سیّد علی خامنه‌ای با سینه‌ای ستبر، دیدار رسمی برگزار کرد و خود را در معرض قرار داد. undefinedدرست مثل پیامی که پس از پذیرش قطعنامه در ۶۷/۵/۲ و در مقابله با تجاوز صدام نوشت و به سوی جبهه‌ها رهسپار شد: «اینجانب با درک عمیق از اهمّیّت زمان... تن و جان ناقابل خود را به جبهه‌ی حق برده، در معرض تکلیف و قضای الهی میگذارم و از شما [ائمه جمعه‌ی سراسر کشور] نیز همراهی و همگامی میطلبم. من کان فی الله باذلا مهجته و موطنا علی لقاء الله نفسه فلیرحل و یلحق.» و موجی از حضور ائمه جمعه و مردم در جبهه را به راه انداخت که مسئولین حتی به فکر ردّ قطعنامه و ادامه جنگ افتادند. undefined امروز هم سیّد علی خامنه‌ای کارزار نمازجمعه را به راه انداخته و خودش جلو افتاده و مردم را دعوت کرده تا شجاعت چهارشنبه‌اش‌، این بار در قد و قواره‌ی «یک ملّت» و در مقیاس چندمیلیونی به نمایش گذاشته شود و «رعب شهادت‌طلبانه» در برابر «جنون تکنولوژیک» به حداکثر برسد و معلوم شود کدام طرف دعوا زودتر کنار می‌کشد. undefinedصاحب «بحار الانوار» در تفسیر «ساُلقی فی قلوب الذین کفرو الرعب» می‌گوید رعب و ترسی که خدا در دل کفار می‌اندازد، همان «وحشت از اولیاء الهی» است. #جمعه هر شخص و گروهی که برای رعب دشمن، پا به میدان «ابراز شهادت‌طلبیِ دسته‌جمعی» بگذارد و به مصلای تهران برود، می‌تواند از «اولیاء الهی» قرار بگیرد. undefinedاز همین لحظه، هر #مسجد فعال و هر #هیأت پرمخاطب و هر #عالِم_مردمی و هر عنصر پرطرفدار #ورزشی و #هنری و #صنفی و... می‌تواند سردسته‌ی یک جمع شود و به سمت تهران حرکت کند و مصلّای آن را میلیونی در آغوش بگیرد و حتی بعد از نماز، راهپیمایی و زنجیره انسانی تا بیت رهبری ایجاد کند. undefinedundefined خوب گوش کنید! صدای رجزهای علی است که می‌آید: «هوشیار باشید که شیطان حزبش را گرد آورده، و سوار و پیاده اش را فرا خوانده [ولی] بصیرتم همراه من است. نه اشتباه می‌کنم و نه کسی مرا به اشتباه انداخته. به خدا قسم حوضی‌ از جنگ برایشان پُر کنم که آبکِش آن جز خودم نباشد، نه بتوانند از آن بیرون بیایند و نه بتوانند به آن برگردند.. کوهها فرو می‌ریزند اما تو پابرجا باش. دندان بر دندان بفشار. سر خود را به خداوند بسپار. قدم‌هایت را بر زمین میخ‌کوب کن. دیده به آخر لشگر دشمن بینداز. به وقت حمله چشم فروگیر و یقین کن که پیـروزی‌ از جانب خدای‌ سـبحان است.» undefined حسینیه اندیشه #فراخوان #نماز_جمعه undefined@HossiniehAndisheh
undefined️قابل توجه مخاطبین محترم
انتشار این پیام به نام هر شخصیت حقیقی یا حقوقی و هر نهاد و مجموعه‌ای بلامانع است (حتی با حذف نام و آدرس کانال حسینیه اندیشه)
#فراخوان #نماز_جمعه

۵:۵۴

۱۹ مهر

undefinedتجمیع فتاوا و سنت سلف صالح
undefined[سید محمد مجاهد فرزند صاحب ریاض که در زمان خود، مرجعیت عامّه داشت، پس از تجاوز قوای روس به مرزهای ایران و دادخواهی مردم آذربایجان از ایشان] «با هريك از علماى ايران مكتوبى نگار داد كه به حضرت شهريار گرد آيند و مردم را از بهر جهاد تحريص كنند.»
undefinedسپس «فتوای جهاد علیه روسیه صادر کرد و به همراه گروهی از علمای عتبات ـ که تعداد آنها به پنجاه نفر می‌رسید ـ عازم تهران شد تا شخصاً مردم را به جهاد علیه روس‌ها تشویق و پادشاه را به جنگ با آن‌ها وادار کند. در مسیر راه بسیاری از داوطلبان دعوت او را قبول کرده و به همراه وی عازم تهران شدند. دیگر ولایات نیز چنین بود.»
undefined«آقا سید محمد در اواخر شوال ۱۲۴۱ق وارد تهران گردید و گروه بزرگی از علما، شاهزادگان و مردم از او استقبال کردند. بسیاری از علمای برجسته کشور به اردوگاه لشکر در چمن سلطانیه آمدند تا به همراه سید محمد عازم نبرد با روس‌ها شوند، از آن جمله می‌توان از ملامحمدجعفر استرآبادی،‌ آقا سید نصرالله استرآبادی،‌ سید محمدتقی برغانی، سید عزیزالله طالش، ملا احمد نراقی،‌ ملا عبدالوهاب قزوینی،‌ نام برد.»
undefined«این جمله مجتهدین که انجمن بودند، فتوا راندند که: هرکس از جهاد با روسیان باز نشیند، از اطاعت یزدان سربرتافته، متابعت شیطان کرده باشد. شاهنشاه دین‌دار و ولیعهد دولت نیز سخنان ایشان را دستور داشت».
undefined«بالجمله جناب حاجى ملا احمد نراقى كاشانى كه فحل فضلاى ايران بود و شيخ جعفر کاشف الغطا و آقا سيّد على و ميرزا ابو القاسم و حاج ميرزا محمّد حسين سلطان العلماء امام جمعۀ اصفهان و ملا على اكبر اصفهانى و ديگر علماء فقهاى ممالك محروسه هريك رساله نگاشتند و خاتم گذاشتند كه مجادله و مقاتله با روسيه جهاد فى سبيل اللّه است و خرد و بزرگ را واجب افتاده است كه براى رواج دين مبين، و حفظ ثغور مسلمين، خويشتن‌دارى نكنند و روسيان را از مداخلت در حدود ايران دفع دهند.»

undefined#تجمیع_فتاوای علماء و حتی هماهنگی در حرکت جمعی برای مقابله با دشمنان دین، از سنت‌های ریشه‌دار سلف صالح بوده است. حالا که جسارت صهیونیست‌ها به جایی رسیده که تهدید مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و همچنین آیت‌الله سیستانی را مطرح می‌کنند، کاش نهادهای حوزوی همانند «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» و «شورای عالی حوزه های علمیه» از ظرفیت و اعتبار خود استفاده کنند و از طریق رایزنی نخبگانی با مراجع عظام و آیات اعلام، فتوایی اجماعی و #تجمیعی در مورد قضایای لبنان و غزه و منطقه اخذ کنند. البته اگر نهادهای حوزوی اقدامی نداشته باشند، از ظرفیت تشکل‌های طلبگی و جمع فضلاء و اساتید هم می‌توان در این جهت استفاده کرد.
undefinedحسینیه اندیشه

مطلب مرتبط: https://eitaa.com/HossiniehAndisheh/1068
undefined@HossiniehAndisheh

۷:۱۰

۲۲ مهر

بازارسال شده از حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
undefined اطلاعیه
undefinedمقام معظم رهبری:بر همه‌ی مسلمانان《فرض》است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند
undefined با توجه به فرمان مقام معظم رهبری و با هدف تبیین بهتر ابعاد حوادث اخیر جبهه مقاومت و وظایف ما برای یاری به جبهه مقاومت در رویارویی با رژیم غاصب اسرائیل، کانال 《حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت》 به انتشار مطالب مرتبط با این موضوع می‌پردازد
undefined@hosseiniehandisheh

۴:۰۷

۲۵ مهر

بازارسال شده از حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
undefined مرجعیت قم برای خلق قدرت نرم چه می تواند بکند؟!
۱. تعطیلی چند روزه دروس را نجف پیش از قم برای سید مقاومت اعلام کرد. صدور بیانیه ها هم تا سنتی ترین و ساکت ترین مراجع کشیده شد!تخصیص میزانی از وجوهات برای کمک به لبنان را -به اصطلاح این سالها- شیرازی ها هم انجام می دهند و مختص مراجع انقلابی قم نیست!پس سهم حوزه و مراجع انقلابی قم بیش از اینها باید باشد!
۲. ترکیبی بودنِ جنگ، عیان است؛ لذا مثلا "تهدید و ارعاب" کنار "ترور و بمباران" جزء علمیات رژیم است. در مقابل، "نماز #جمعه_نصر"، "سفر عراقچی با هواپیمای حامل کمکها"، "خلبانیِ قالیباف به بیروت و حضور در کنار ویرانی ها" و...، #خلق_پدیده هایی است که "ذاتش پیام" بوده، "بالاترین سطح اثرگذاری" را دارد.
این پدیده ها بر #قدرت_نرم جبهه حق می افزاید، "کمتر مقابله به مثل پذیر" و "بازدارندگی"ای کمتر از اقدامات نظامی ندارند.
صرف گفتن ها و بیانیه ها در این جنگ ترکیبی موثر نیست، خلق اینگونه پدیده های موثر و بجا، #موازنه_ساز است.
۳. توقع این است در "سطح مرجعیتِ" انقلابی قم پدیده ای مناسب خلق شود وقدرت جبهه حق را به رخ کشد.تهدید مرجعیت عراق و ایران به ترور توسط رژیم، این را ضروری تر هم کرده است.
در این راستا دیدارهایی با مراجع و فرستادن برخی فرزندان به مناطق اسکان آوارگان دیده می شود اما تا خلق آن پدیده فاصله دارد.
۴. بطور روشن: جمع شدن مراجع قم دور هم (یا دیدارهای متوالی باهم)
+ عزیمت یکی از آنها (مثل آیت الله نوری همدانی) برای دیدار با مراجع نجف (برای تجمیع فتوا) می‌تواند پدیده‌ای در قدرت نرم شود.

محسن قنبریان ۱۴۰۳/۷/۲۴
undefined@m_ghanbarian
undefined@hosseiniehandisheh

۵:۴۹

۲۷ مهر

undefinedاز دوم مرداد هزاروسیصدوشصت‌وهفت
تا سیزدهم مهرماه هزاروچهارصدوسه
و ادامه‌ی ماجرا...

undefinedایران در ۱۳۶۷/۴/۲۷ رسماً قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفت. بعثی‌ها احساس کرده بودند که نظام ضعیف شده و سه روز از پذیرش قطعنامه نگذشته بود که دوباره به ایران حمله کردند. خرمشهر محاصره شد و دشمن به نزدیکی اهواز رسید. امام به فرماندهان سپاه پیام داد: «این نقطه‌ی حیاتی کفر و اسلام است، یعنی نقطه‌ی شکست یا پیروزی اسلام یا کفر است و باید متر به متر جنگید. اینجا نقطه‌ای است که سپاه یا دوباره حیات پیدا می‌کند یا برای همیشه ذلیل و مُرده می‌شود.»
undefinedپیام امام، علنی نبود. پس رییس‌جمهور خامنه‌ای دور و بَر مُراد و مقتدایش را گرفت و قلم برداشت و پوتین به پا کرد و تن و جانش را در معرض «قضای الهی» قرار داد و پیامش را به عنوان امام جمعه تهران (و نه رییس‌جمهور ایران) امضا کرد و در دوم مرداد هزار و سیصد و شصت و هفت، ندای «من کان فی الله باذلا مهجته... فلیرحل» سر داد: «علما باید پیشاهنگ و علمدار این حرکت عظیم باشند و یک بار دیگر فداکاری خود را در راه خدا و اسلام به اثبات برسانند و به‌طور ویژه، ائمّه‌ی جمعه‌ی محترم، مسئولیّت بزرگی را که در این لحظات بسیار حسّاس و تعیین‌کننده از تاریخ اسلام متوجّه آنان است، بدرستی احساس نمایند. اینجانب با درک عمیق از اهمّیّت زمان و با اذعان به اینکه جهاد و شهادت در این برهه‌ی حسّاس فریضه‌ای مضاعف است، تن و جان ناقابل خود را به جبهه‌ی حق برده، در معرض تکلیف و قضای الهی میگذارم و از شما نیز همراهی و همگامی میطلبم. من کان فی الله باذلا مهجته و موطنا علی لقاء الله نفسه فلیرحل و یلحق. والسّلام علی عبادالله الصّالحین. سیّدعلی خامنه‌ای امام‌جمعه‌ی تهران»
undefinedعلمای بلاد و ائمه‌ی جمعه پشت سر امام‌جمعه‌ی تهران به راه افتادند و به سمت مرز حرکت کردند و طوری موج مردمی پشت سرشان به راه افتاد و جبهه‌ها را پُر کرد که «مسئولان در تأمین تدارکات آن همه نیرو دچار مشکل شدند»
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
undefinedطوفان‌الاقصی، صهیونیست‌ها را دچار چالش وجودی کرد و آنها را در وضعیت «مرگ و زندگی» قرار داد. پس با کمک امریکا و اروپا تاب‌آوری‌شان را بالا بردند و از جنگ «سی‌وسه‌روزه» به «یازده ماه» جهش کردند و بعد از سیصدروز نسل‌کشی و نابودی زیرساخت‌ها در غزه و ضربه به «قسام» و امتحان «ترور فواد شکر و هنیه»، به این نتیجه رسیدند که می‌توان به سراغ لبنان رفت. در یک شیب تند ده روزه، از «ترور سه هزار افسر حزب‌الله»، به «شهادت برترین فرمانده و پرچمدار مقاومت» رسیدند تا محور مقاومت هم در وضعیت «مرگ و زندگی» قرار بگیرد.
undefinedاینجا بود که آیت‌الله خامنه‌ای دوباره «امام‌جمعه‌‌ی تهران» شد و مردمش را به میدان آورد. هم در متن خطبه از ایجاد کمربند دفاعی از شرق تا غرب امّت اسلامی گفت و هم در فرامتن، دوباره جان و تنش را در معرض قضای الهی گذاشت و با متانت و وقار، جلوی تهدید دشمن سینه سپر کرد تا موازنه‌ی جدید را که داشت به سمت دشمن میل می‌کرد، بشکند.
undefinedحال آیا سنّت انقلابی حکم نمی‌کند که «علماء باید پیشاهنگ و علمدار این حرکت عظیم باشند و یک بار دیگر فداکاری خود را در راه خدا و اسلام به اثبات برسانند»؟! آیا #تجمیع علماء و حرکت هماهنگ آنها در مقابل دشمن، نباید پیوستی برای حرکت رهبری و مسئولین ایجاد کند؟! آیا ائمه جمعه‌ی شهرهای بزرگ و نمایندگان مجلس خبرگان و اعضای جامعه مدرسین و معاریف خطابه و تبلیغ هم برای حرکت، باید منتظر قانع‌شدن توسط دیگران باشند؟!
undefinedآیا علماء و اساتید انقلابی حوزه نباید همان کاری را برای متن و فرامتن نماز جمعه‌ی نصر انجام دهند که ایشان برای حکم امام انجام داد؟! آیا در مقابل «جنون تکنولوژیک» دشمن، ابزاری قوی‌تر از «إبراز شهادت‌طلبی دسته‌جمعی» و «مانور قدرت ایمانی» داریم؟! و آیا سرآمد بروز ایمان انقلابی و افکندن رعب در دل دشمنی که دندان تیز کرده، قشری غیر از علماء هستند؟!
undefined️پی‌نوشت: راستی کاملا اتفاقی! امروز وزیر جنگ امریکا اعلام کرده که با بمب‌افکن بی۵۲ [و احتمالا بمب‌های سنگرشکن] تاسیسات زیرزمینی نگهداری سلاح در صعده‌ی یمن را هدف قرارداده‌اند و بعد صریحا گفته که: این کار را در «هر مکان و زمان دیگری» هم می‌توانیم انجام دهیم.
undefinedحسینیه اندیشه
undefined@HossiniehAndisheh

۲:۳۴

بازارسال شده از حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
undefinedشُکوه و شِکوه‌ی یک «گره»
undefinedاز همان بچگی با گِره مشکل داشتم. چه باز کردنش و چه بستن‌ش. طوری که وقتی می‌خواستم بند کفشم را ببندم و بقیه هم عجله داشتند، گریه‌ام در می‌آمد و اشک‌هایم درشت‌‌درشت می‌افتادند و بندها را خیس می‌کردند. بخاطر همین هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم یک گِره چقدر می‌تواند با شُکُوه باشد. مثل همین گرهِ سیمی که #سنوار قاعدتاً یک‌دستی اما محکم بسته روی دست مجروحش تا بتواند حتی چند دقیقه بیشتر هم که شده، محکم بایستد. شکوه تلاش و تدبیر برای باقی‌ماندن؛ بقائی با هدف ضربه‌زدن به دشمن حتی در آخرین لحظاتی که دیگر نشانه‌ای از بقاء نمانده.
undefined...بخاطر همین هیچ وقت فکر نمی‌کردم یک گِره چقدر می‌تواند پر شِکوِه باشد. مثل همین گره سیمی که سنوار روی دست مجروحش بسته. یعنی یک رهبر سیاسی که چون چیزی برای از دست دادن نداشته، خودش به میدان نظامی آمده و دو سه هفته بوده که وقت و انگیزه‌ای برای پاسخ‌دادن به واسطه‌های مبادله اسرا را هم نداشته. با دو نفر همراه که آنها را هم از دست داده. بدون کمترین مداوا و امداد که او را به فکر استفاده از سیم انداخته؛ زخمی و چوب‌به‌دست و دور افتاده از سلاحی که فقط با چسب برق، استوار مانده. در مقابل تانک و پهپاد و یک دسته‌ی پیاده از یگان عادی دشمن که نیروهای ویژه هم نبوده‌اند و اتفاقی دوره‌اش کرده‌اند و حتی ترس و بی‌خبری و تاخیر یک روزه‌ی همین نابلدها هم باعث نشده تا همرزمان یحیی بتوانند جسدش را از دشمن دورکنند و به خانه برگردانند. این سطح از تنهایی برای مهندسِ بزرگترین ضربه به اسرائیل که یک سال هم در مقابل حمله دیوانه‌وار دشمن مقاومت کرده، خیلی شِکوِه دارد.
undefinedبلانسبت و بدون قصد مقایسه، آدم تازه می‌فهمد تنهایی حسین در عصر عاشورا چقدر دردناک بوده. همین که یک رهبر سیاسی بدون یار و علمدار شود و به جایی برسد که چیزی برای از دست‌دادن نداشته باشد و تنها به میدان بیاید و زخمی بیفتد و کسی نباشد که جسدش را از دشمن پس بگیرد. شاید بخاطر همین بوده که اولین جایی که در مقاتل، حرفی از «بلند شدن صدای گریه‌ی زنان» به میان آمده، همان موقعی است که اباعبدالله عزم میدان کرد: «لَمَّا رَأَى الْحُسَيْنُ ع مَصَارِعَ فِتْيَانِهِ وَ أَحِبَّتِه،ِ عَزَمَ عَلَى لِقَاءِ الْقَوْمِ بِمُهْجَتِهِ.. فَارْتَفَعَتْ أَصْوَاتُ‏ النِّسَاءِ بِالْعَوِيل‏...
undefinedآقای سنوار! ما نمی‌خواستیم شما این‌طور تک و تنها بیفتید. تلاش‌مان را هم کردیم و برای اولین بار در تاریخ، هفت جبهه را در برابر دشمن باز کردیم اما نشد. غافلگیر شدیم و فکر نمی‌کردیم که دشمن این‌قدر دیوانه شود و همه محاسبات را به هم بریزد و بی‌خیال کشته‌هایش شود و کک‌ش هم برای اسرایش نگزد و این‌قدر جنگ را ادامه بدهد که غزه و قسام، به این روز بیفتند و لبنان در نوبت بایستد. به همین شُکوه‌ها و شِکوه‌های شما و رفقای شما دل‌بسته‌ایم که ما را هوشیار کند تا در مقابل دشمن، محاسبات متداول را به هم بریزیم و پیش‌بینی‌ناپذیر بشویم. آن‌وقت است که نسیم نصرت خدا روی سر و صورت‌مان وزیدن می‌گیرد و «گره‌»ها را باز می‌کند...
undefined تنهایی بددردی است آقاجان! نه فقط برای شما؛ برای ما بد است که اجدادتان شما را به «الشَّرِيدَ الطَّرِيدَ الْفَرِيدَ الْوَحِيدَ الْمُفْرِدَ مِنْ أَهْلِه‏» توصیف کرده‌اند. حق هم دارند. تا وقتی ما در تمرینِ «تنهانگذاشتن همدیگر» در مقابل حمله‌های بزرگ دشمن موفق نباشیم، چرا شما را ـ که با آمدن‌تان می‌خواهید ریشه‌ی دشمنان را بکنید ـ در مقابل پاتک‌های آنها تنها نگذاریم؟ خدا قرن‌هاست که تصمیم گرفته بر تنهایی شما صبر کند تا وقتی برگشتید و جلوی خیل دشمن ایستادید، دیگر تنهای‌تان نبیند. خدا صبور و صبّار است و باید هم از این کارها بکند! من از خودمان تعجب می‌کنم که چقدر در برابر تنهایی شما صبور شده‌ایم... الشَّرِيدَ الطَّرِيدَ الْفَرِيدَ الْوَحِيدَ الْمُفْرِدَ مِنْ أَهْلِه....
undefinedمحمدصادق حیدری
#جمعه_ناک
undefined@hosseiniehandisheh

۱۳:۰۶

۸ آبان

بازارسال شده از حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
thumnail
مقاومت مردم پایه!
• نقشه امام، بنای یک نظم مدنی-سیاسی بر اساس #عقلانیت_اسلامی بود که دو رکن اصلی داشت: سپردن کارها به دست مردم/ حرکت در چارچوب شریعت.(ر.ک:رهبری۱۴خرداد۹۳)روح و معنای جمهوری اسلامی دقیقا همین است.
• در این مدنیت جدید،همه امور چنین رقم می خورد:مردم‌سالاری یعنی بر اساس دین، سالارِ زندگیِ جامعه، خود مردمند(رهبری۹۵/۹/۳)
• مقوله مقاومت، استثناء نیستو درون آن نظم باید دیده شود. اصلا #ابتکار_ملت_ایران، یکی همین است.
• در مقاومت مردم پایه بلکه مردمسالار:۱. گفتمان مقاومت -با تنوع سیاسی و بدون دیکته- درون مردم شکل و رواج می یابد. بیتفاوتی و تخدیر یا تفویض کار به مسئولین و تنزل به تماشاگری منع میشود. هیچ موشک و پهپادی جای این مردم پایه گی را نمیگیرد.
۲. رابطه ملت و مسئولین، رابطه #اعتماد و هم #نظارت است. مسئولین بعداز احراز صلاحیت، برآمده از اراده ملت اند، پس مورد اعتمادند اما به تعبیر بهشتی: "مردم اداره کننده و نظارت کننده واقعی این انقلابند"(ولایت، رهبری ص۲۴۸)
۳. در این مدنیت ابتکاری، نظارت و پیگیری غیر از "#دخالت" است (ر.ک: مبانی نظری قانون اساسی/ بهشتی ص۵۴)پس مثلا با اطلاع کم، کسی زمان یا نحوه عملیات نظامی یا... را معلوم نمی کند!
۴. مسئولین در طراحی ها باید ملت ایران، فکر و انگیزه و آمادگیِ موجودشان را خوب بشناسند و درست بفهمند، بر اساس آن، کیفیت کار مقاومت و مقابله با دشمن و... را تشخیص دهند.
۵. برآیند طراحی و اجرا باید تصحیح خطای محاسباتی و درک درستِ "دوست" و "دشمن" از اراده و قدرت ملت ایران باشد.
محسن قنبریان ۱۴۰۳/۸/۷undefined@m_ghanbarian
undefined@hosseiniehandisheh

۱۲:۴۵

بازارسال شده از حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
thumnail
undefinedنائب‌الامام حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای: «شرایط کنونی منطقه به گونه‌ای است که هم برای دشمن صهیونیستی شرایط «مرگ و زندگی» است و هم برای جبهه حق» ۱۴۰۳/۳/۲. «بایستی خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی به هم بخورد؛ اینها نسبت به ایران دچار خطای محاسباتی‌اند؛ اینها ایران را نمی‌شناسند، جوانان ایران را نمی‌شناسند، ملّت ایران را نمی‌شناسند، قدرت و توانایی و ابتکار و اراده‌ی ملّت ایران را هنوز نتوانسته‌اند درست بفهمند؛ این را ما باید به اینها بفهمانیم » ۱۴٠۳/۸/۶
undefinedبعد از ضربه سهمگین طوفان الاقصی به تمدن غرب با محوریت اسرائیل و با قرار گرفتن رژیم غاصب صهیونیستی در وضعیت «مرگ و زندگی» و تعرض به امت واحده اسلامی اعم از فلسطین، لبنان، عراق، سوریه و ایران، باید همه بانوانِ حامی جبهه مقاومت به میدان آمده و با حضور فعال و پرشور در مانورها و پویش‌های مواسات، در دل دشمن سفاک، رعب و وحشت ایجاد کنند و جلوی خطای محاسباتی او را بگیرند.
undefinedقطعا حضور پرجمعیت بانوان ایران (به‌عنوان قدرت پنهان نظام اسلامی)، باعث برانگیختن عواطف اجتماعی ملت ایران شده و پیام ایستادگی و مقاومت را در وهله اول به رژیم کودک‌کش صهیونیستی و سپس به همه بانوان صبور جبهه مقاومت در سرزمین‌های فلسطین و لبنان مخابره خواهد کرد تا سبب تضعیف دشمن و تقویت و قوت قلب جبهه مقاومت و خانواده‌هایشان گردد.
undefinedقرار این هفته‌ی بانوان قمی در پویش طلا؛ پنجشنبه شب، حرم حضرت معصومه (س)
#پویش_طلا_شهر_مقدس_قم#بانوان_حامی_جبهه_مقاومت
undefined@pooshesheafifaneh
undefined@hosseiniehandisheh

۱۲:۴۶

۱۳ آبان

تحلیلی از سطح تهدید امروز ایران و لبنان 11-8-1403.MP3

۳۵:۵۲-۱۲.۳۲ مگابایت
undefinedصوت سخنرانی در موضوع:
undefinedفرصت‌ها و تهدیدات بی‌سابقه امروز جبهه مقاومت و ایران از جانب رژیم اسرائیل

undefined عملیات «طوفان الاقصی» و «مقاومت بی‌نظیر حماس و مردم غزه»؛ بزرگترین شکست تمدن و فرهنگ غرب
undefined«جنگیدن برای مرگ و زندگی»؛ عامل اصلی در تفاوت بسیار چشم‌گیر وضعیت جنگی امروز اسرائیل نسبت به جنگ‌های گذشته رژیم
undefinedورود همه‌جانبه رژیم به «جبهه لبنان» بعد از موفقیت در جبهه غزه؛ به دلیل تغییر جدی در وضعیت جنگی اسرائیل و ترسیمی از وضعیت میدان
undefinedبی‌سابقه بودن «سطح تهدید» برای ایران (از بعد جنگ تحمیلی) توسط رژیم با حمایت همه‌جانبه امریکا و اروپا
undefinedضرورت تغییر استراتژی جنگی در جبهه مقاومت و ایران به سمت جنگ‌های «نامتقارن»
undefinedوظیفه خواص جامعه و مومنین و خصوصا زنان انقلابی (قدرت پنهان جامعه) در جلوگیری از «خطای محاسباتی رژیم»

undefinedحجت‌الاسلام احمد زیبایی‌نژاد (عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه)
undefinedجمعه ۱۱ آبان‌ماه ۱۴۰۳
undefinedمسجد امام صادق علیه‌السلام، شهرک صادقیه، قم مقدس

undefined@HossiniehAndisheh

۱۵:۰۴

۳ آذر

بازارسال شده از حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
thumnail
undefined#کلیپ_تصویری
undefinedمقاومت عاطفه _ فاطمیه ۱۴۰۳
undefinedحجت‌الاسلام محمدصادق‌ حیدری

undefined تکیه‌گاه سپاه بدریّون که بر مشرکان پیروز شدند چه بود؟
undefined چه شد که در اُحُد جان پیامبر اکرم(ص) در معرض تهدید و خطر قرار گرفت؟
undefinedچرا دشمن جرأت پیدا کرده برای اولین‌بار (از بعد از جنگ تحمیلی)، رهبر انقلاب را تهدید نظامی کند؟
undefined برای عقب‌زدن اسرائیلِ جدید، چه کار کنیم؟

undefinedفاطمیه ۷۵روز _ چهارشنبه۲۳ آبان۱۴۰۳
undefined@Heiat_Labbayk
undefined@hosseiniehandisheh

۱۳:۲۴

۴ آذر

بازارسال شده از حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
thumnail
undefined#کلیپ_تصویری ۲
undefinedرعب شهادت‌طلبانه _ فاطمیه ۱۴۰۳
undefinedحجت‌الاسلام محمدصادق‌ حیدری

undefinedآنچه که دشمن ندارد و مزیت نسبی ماست، «ابراز شهادت‌طلبی به صورت دسته جمعی» است. رعب در دل دشمن و دست کشیدنش از تهدید و تهاجم، با این فرمول بدست می‌آید.
undefinedدر بیان و سیره مقام معظم رهبری نمونه‌هایی از این راهکار الهی مشاهده می‌شود (بعد از قطعنامه و تجاوز دوباره رژیم بعث به ایران و برگزاری نماز جمعه نصر).
undefinedعزیزانی که می‌گویند: «فضا را جنگی نکنید»، در برابر این سیره و بیان رهبری چه توضیحی دارند؟!
undefinedچرا نماز جمعه‌ی نصر توسط سطوح بعدی، تکرار نمی‌شود و توسعه و تعمیم پیدا نمی‌کند؟!
undefinedتحرک علماء و ائمه جمعه به عنوان پیشران حضور مردمی، ضروری است.
undefinedطبق برخی تفاسیر، «ساُلقی فی قلوب الذین کفرو الرعب» به معنای خوف دشمن از اولیاء الله است، یعنی حال جمعیِ مومنین در مجاهدت و نترسی و ابراز اجتماعی آن است که آنها را به ترس برای دنیای شان می‌اندازد.

undefinedفاطمیه ۷۵روز _ پنجشنبه ۲۴ آبان۱۴۰۳
undefined@Heiat_Labbayk
undefined@hosseiniehandisheh

۶:۲۴