#نشست_علمی
پژوهشکده مطالعات بنیادین امنیت برگزار می کند:
سلسله نشستهای #فقه_حکمرانی_امنیت_
نشست هفتم:حقوق بشر اسلامی و امنیت ملی
ارائه دهنده:
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین جوان آراسته(عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه)
زمان: دوشنبه ۱۴ مهرماه، ساعت ۷:۱۵#پژوهشکده_مطالعات_بنیادین_امنیت لینک پیوند کانالhttps://ble.ir/iis1400•┈┈••••✾•

•✾•••┈┈•
۱۰:۳۷
#نشست_علمی
پژوهشکده مطالعات بنیادین امنیت برگزار می کند:
سلسله نشستهای #روش_شناسی_فقه_امنیت_
نشست دوم:روش شناسی فقه امنیت
ارائه دهنده:
حجه الاسلام و المسلمین احمد مبلغی(عضو مجلس خبرگان رهبری)
زمان: دوشنبه ۱۴ مهرماه، ساعت ۱۳#پژوهشکده_مطالعات_بنیادین_امنیت لینک پیوند کانالhttps://ble.ir/iis1400•┈┈••••✾•

•✾•••┈┈•
۱۰:۳۹
https://ble.ir/iis1400•┈┈••••✾•
۳:۴۵
کاوش در منابع و تراث فقهی شیعه نشان میدهد که خلع سلاح مسلمانان یک فرض غیرممکن است که حتی پژوهشگران فقه نیز به آن اشاره نکردهاند. فقهای شیعه نیز در میان طرح گسترده مسائل جهاد و دفاع، جایی برای مسئله خلع سلاح قرار ندادهاند. این کاوش نشانگر آن است که موضع اسلام دقیقاً در نقطهای مقابل قرار دارد و بر بیشینهسازی قدرت تأکید میورزد.
بنابراین، با روشن بودن اینکه سیاست خلع سلاح هیچ جایگاهی در دکترین نظامی و امنیتی اسلام ندارد، پرسش محوری این است که دکترین نظامی فقه امنیت در تقابل با این سیاست چیست؟
پاسخ را اینجا بخوانیدhttps://B2n.ir/kj7679لینک پیوند کانالhttps://ble.ir/iis1400•┈┈••••✾•

•✾•••┈┈•
بنابراین، با روشن بودن اینکه سیاست خلع سلاح هیچ جایگاهی در دکترین نظامی و امنیتی اسلام ندارد، پرسش محوری این است که دکترین نظامی فقه امنیت در تقابل با این سیاست چیست؟
پاسخ را اینجا بخوانیدhttps://B2n.ir/kj7679لینک پیوند کانالhttps://ble.ir/iis1400•┈┈••••✾•
۱۰:۰۵
#نشست_علمی
پژوهشکده مطالعات بنیادین امنیت برگزار می کند:
سلسله نشستهای #روش_شناسی_فقه_امنیت_
نشست سوم:روش شناسی فقه امنیت
ارائه دهنده:
حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لکزاییریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
زمان: چهارشنبه ۱۶ مهرماه، ساعت ۱۳#پژوهشکده_مطالعات_بنیادین_امنیت #روش_شناسی_فقه_امنیتلینک پیوند کانالhttps://ble.ir/iis1400•┈┈••••✾•

•✾•••┈┈•
۴:۲۸
نظریه امنیت تمدنی در قرآن کریم: واکاوی آیه ۵۵ سوره نور
" />
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین پورپژوهشگر فقه امنیت
مطالعه قرآن کریم به عنوان یک متن راهبردی و بنیادین، همواره دریچهای به سوی ژرفترین نظریههای حیات فردی و اجتماعی میگشاید. در این میان، آیاتی که به سنن الهی حاکم بر تاریخ و فرآیند شکلگیری و افول تمدنها میپردازند، از جایگاهی ویژه برخوردارند.
آیه ۵۵ سوره مبارکه نور، یکی از کلیدیترین این آیات است که با بیانی موجز و در عین حال عمیق، الگویی جامع از نسبتِ ایمان، قدرت، امنیت و عبودیت را ترسیم میکند:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي ....»
واکاوی این آیه نشان میدهد که امنیت در نگاه قرآن، پدیدهای بسیط و تکبعدی نیست، بلکه ثمره یک فرآیند پویا، نظاممند و غایتگراست که در سایه تحقق شروطی دقیق محقق میشود. حجت این آیه فراتر از وعده فردیِ ایمان و ثواب است؛ متن یک الگوریتم تمدنی را عرضه میکند که از مؤلفههای وجودیِ جمعی آغاز و با فراهم آوردن قدرت ساختاری، استقرار هنجارِ دینی، تبدیلِ وضعِ ناامنی به امنیت فراگیر و نهایتاً تحققِ غایتِ عبودیت، یک چرخهی پایدار امنیتی-تمدنی را سامان میدهد.ادامه مطلب
https://B2n.ir/kp2117لینک پیوند کانال #پژوهشکده_مطالعات_بنیادین_امنیتhttps://ble.ir/iis1400•┈┈••••✾•

•✾•••┈┈•
مطالعه قرآن کریم به عنوان یک متن راهبردی و بنیادین، همواره دریچهای به سوی ژرفترین نظریههای حیات فردی و اجتماعی میگشاید. در این میان، آیاتی که به سنن الهی حاکم بر تاریخ و فرآیند شکلگیری و افول تمدنها میپردازند، از جایگاهی ویژه برخوردارند.
آیه ۵۵ سوره مبارکه نور، یکی از کلیدیترین این آیات است که با بیانی موجز و در عین حال عمیق، الگویی جامع از نسبتِ ایمان، قدرت، امنیت و عبودیت را ترسیم میکند:
«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي ....»
واکاوی این آیه نشان میدهد که امنیت در نگاه قرآن، پدیدهای بسیط و تکبعدی نیست، بلکه ثمره یک فرآیند پویا، نظاممند و غایتگراست که در سایه تحقق شروطی دقیق محقق میشود. حجت این آیه فراتر از وعده فردیِ ایمان و ثواب است؛ متن یک الگوریتم تمدنی را عرضه میکند که از مؤلفههای وجودیِ جمعی آغاز و با فراهم آوردن قدرت ساختاری، استقرار هنجارِ دینی، تبدیلِ وضعِ ناامنی به امنیت فراگیر و نهایتاً تحققِ غایتِ عبودیت، یک چرخهی پایدار امنیتی-تمدنی را سامان میدهد.ادامه مطلب
۱۰:۵۸
آیت الله ابوالقاسم علیدوست، با تاکید بر اینکه فقه حکمرانی امنیت حاصل اندیشه امام خمینی (قدس سره) است، عنوان کرد که واژه حکمرانی، تنها یک بحث نظری نیست، بلکه دلالت بر قابلیت عملی و پیادهسازی این فقه در عرصه مدیریت و اداره جامعه اسلامی دارد.
ادامه تحلیل در سایت #پژوهشکده_مطالعات_بنیادین_امنیتhttps://B2n.ir/qp7108
لینک پیوند کانالhttps://ble.ir/iis1400•┈┈••••✾•
۱۹:۲۰
#پژوهشکده_مطالعات_بنیادین_امنیت
لینک پیوند کانالhttps://ble.ir/iis1400
۶:۵۱
#پژوهشکده_مطالعات_بنیادین_امنیتلینک پیوند کانالhttps://ble.ir/iis1400
۶:۰۸
#نشست_علمی
پژوهشکده مطالعات بنیادین امنیت برگزار می کند:
سلسله نشستهای #روش_شناسی_فقه_امنیت_
نشست چهارم:روش شناسی فقه امنیت
ارائه دهنده:
حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید سجاد ایزدهی استاد درس خارج حوزه علمیه قم استاد تمام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
زمان: سه شنبه 22 مهرماه، ساعت 14#پژوهشکده_مطالعات_بنیادین_امنیت #روش_شناسی_فقه_امنیتلینک پیوند کانالhttps://ble.ir/iis1400
•┈┈••••✾•

•✾•••┈┈•
•┈┈••••✾•
۶:۱۶
متن کامل این خبر در سایت #پژوهشکده_مطالعات_بنیادین_امنیتhttps://B2n.ir/he5370
لینک پیوند کانالhttps://ble.ir/iis1400•┈┈••••✾•
۱۰:۵۱
لینک پیوند کانالhttps://ble.ir/iis1400•┈┈••••✾•
۱۱:۴۵
لینک پیوند کانالhttps://ble.ir/iis1400•┈┈••••✾•
۱۱:۴۷
آیندهی مستضعفان کشورهای تحت ستم و آیندهی ایران بسته به مقاومت ملت ماست.
•┈┈••••✾•
۴:۲۶
در نظام حقوقی ایران، تمایز میان «جرم سیاسی» و «جرم امنیتی» نهتنها یک بحث حقوقی بلکه مسئلهای سیاسی و اجتماعی است که بر سرنوشت آزادی بیان و امنیت ملی اثر مستقیم دارد. قانون اساسی از یکسو حق نقد و اعتراض مدنی را به رسمیت شناخته و از سوی دیگر، حفظ ثبات و امنیت کشور را الزامی دانسته است. قانون جرم سیاسی سال ۱۳۹۵، انگیزهی اصلاحگرایانه و پرهیز از خشونت را معیار اصلی برای تشخیص جرم سیاسی دانست؛ در حالیکه قانون مجازات اسلامی، رفتارهایی مانند جاسوسی، خرابکاری، یا محاربه را به دلیل تهدید مستقیم امنیت عمومی در دستهی جرایم امنیتی قرار داده است. به زبان ساده، اگر هدف فرد نقد و اصلاح باشد، سیاسی است؛ اما اگر قصدش برهمزدن نظم و تهدید حاکمیت باشد، امنیتی محسوب میشود.
#پژوهشکده_مطالعات_بنیادین_امنیتلینک پیوند کانالhttps://ble.ir/iis1400
•┈•••✾•
۴:۴۷
متن کامل در سایتhttps://B2n.ir/sn7895#پژوهشکده_مطالعات_بنیادین_امنیتسایت (https://secure.isdsac.ir/) I ایتا (https://eitaa.com/iis1400) I بله (https://ble.ir/iis1400)
۴:۵۰
ادامه دارد ...
#پژوهشکده_مطالعات_بنیادین_امنیتسایت (https://secure.isdsac.ir/) I ایتا (https://eitaa.com/iis1400) I بله (https://ble.ir/iis1400)•┈┈••••✾•
۶:۲۲
ادامه دارد ...#پژوهشکده_مطالعات_بنیادین_امنیتسایت (https://secure.isdsac.ir/) I ایتا (https://eitaa.com/iis1400) I بله (https://ble.ir/iis1400)•┈┈••••✾•
۶:۰۱
#علامه_طباطبایی#امنیت
#پژوهشکده_مطالعات_بنیادین_امنیت#پژوهشکده_مطالعات_بنیادین_امنیتسایت (https://secure.isdsac.ir/) I ایتا (https://eitaa.com/iis1400) I بله (https://ble.ir/iis1400)•┈┈••••✾•
۵:۴۵