بله | کانال اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما
عکس پروفایل اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیماا

اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما

۴۶۶عضو
بازارسال شده از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
thumbnail

۱۷:۵۶

بازارسال شده از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
thumbnail

۱۷:۵۶

thumbnail
میراث، روایت اقتصاد با لباس روحانی#حامد_حجتی: در فضای تولیدات تلویزیونی، سریال «میراث» با پرتاب ایده‌ای جسورانه و چندلایه، خود را متمایز کرده است. این اثر، داستانی فراتر از یک درام خانوادگی معمول را پیش می‌برد و به سوژه‌ای بدل شده که می‌تواند ذهن استعاری مخاطب را به چالش بکشد. ایده مرکزی سریال، قلابی محکم برای آویزان کردن مفاهیم بزرگ‌تر است.

undefined متن کامل یادداشت


#سازمان_صداوسیما🇮🇷#اداره_کل_پژوهش‌های_اسلامی#رسانه_ملی
undefined کانال های رسمیایتا | بله | ویراستی
undefined وبگاه undefined www.irc.ir

۷:۰۴

thumbnail
تجلیل از پژوهشگران برتر در آیین نکوداشت هفته پژوهش
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه، مراسم نکوداشت هفته پژوهش با میزبانی مرکز تحقیقات رسانه ملی در ساختمان اداری جام‌جم برگزار شد. در این آیین، دکتر غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دکتر پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما، و دکتر محسن شاکرنژاد، رئیس مرکز تحقیقات رسانه ملی، با اشاره به جایگاه برجسته پژوهش در ارتقای تولیدات رسانه‌ای، پژوهش را چراغ راه نه‌فقط تولیدات بلکه تصمیمات و سیاست‌های سازمان دانستند و از تلاش‌های پژوهشگران این عرصه قدردانی کردند.
در ادامه این مراسم، از مدیران و پژوهشگران برتر مرکز تحقیقات رسانه ملی تجلیل به عمل آمد. افراد مورد تقدیر عبارت‌اند از:undefinedدکتر حامد حجتی، مدیرکل برگزیده undefinedحسن عبدالوهابی، مدیر برگزیده undefinedدکتر احسان آذرکمند، مدیر پژوهش برگزیدهundefinedدکتر ایرج حجازی، پژوهشگر برگزیدهundefinedمحمد خلجی، پژوهشگر برگزیدهundefinedراضیه زند، پژوهشگر برگزیدهundefinedحسین عباسی، پژوهشگر برگزیده
#سازمان_صداوسیما🇮🇷#اداره_کل_پژوهش‌های_اسلامی#رسانه_ملی
undefined کانال های رسمیایتا | بله | ویراستی
undefined وبگاه undefined www.irc.ir

۷:۴۷

thumbnail

۷:۴۷

thumbnail

۷:۴۷

thumbnail
نشست تخصصی «تحلیل بازنمایی شناختی سبک زندگی اینفلوئنسرهای اینستاگرام در حوزه نوجوانان» در اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه برگزار شد در این نشست با تمرکز بر این پرسش محوری که «اینستاگرام چگونه نقشه‌های ذهنی نوجوانان را بازطراحی می‌کند؟» تلاش شد ابعاد پنهان تأثیرگذاری اینفلوئنسرها بر ادراک، باورها و سبک زندگی نسل نوجوان واکاوی شود.
undefined متن کامل خبر
#سازمان_صداوسیما🇮🇷#اداره_کل_پژوهش‌های_اسلامی#رسانه_ملی
undefined کانال های رسمیایتا | بله | ویراستی
undefined وبگاه undefined www.irc.ir

۸:۲۱

بازارسال شده از کانال رسمی رادیو گفت‌وگو

دكتر حامد حجتی.mp3

۱۰:۵۳-۴.۹۹ مگابایت
undefined پژوهش؛ حلقه پنهان موفقیت رسانه انقلابی
undefined دکتر حامد حجتی، مدیرکل پژوهش‌های اسلامی رسانه ملی، در مصاحبه با برنامه «به وقت گفت‌وگو»:
undefined پژوهش مقدمه همه کارهای درست عالم است؛ هر اقدام آگاهانه‌ای پیش از اجرا، تا حد زیادی به نتیجه رسیده است.
undefined در همه جای دنیا، پیش از هر عملیات رسانه‌ای، نظریه‌پردازی انجام می‌شود؛ رسانه بدون پشتوانه فکری، پایداری ندارد.
undefined فاصله بین ایده پژوهشی تا اجرا در رسانه طولانی و صعب‌العبور است، اما بخشی از تولیدات امروز صداوسیما حاصل همین پژوهش‌هاست.
#به_وقت_گفتگو #رادیو_گفتگو #پژوهش_رسانه
undefined متن کامل گفتگو را اینجا بخوانید
undefined رادیو گفت‌وگو، صدای اندیشه‌هاradiogoftogoo.ir@radiogoftogoo

۹:۲۴

thumbnail
مدیرکل پژوهش‌های اسلامی رسانه: تبیین ضرورت ایجاد آزمایشگاه‌های پژوهشی علوم انسانی و دینی
به مناسبت هفته پژوهش، همایش آیین نکوداشت هفته پژوهش با حضور دکتر حامد حجتی، مدیرکل پژوهش‌های اسلامی، آیت‌الله رفعتی نائینی، حجت الاسلام رستمی، رئیس رسانه و فضای مجازی حوزه و جمعی از پژوهشگران در اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه برگزار شد.دکتر حجتی در آیین گرامی‌داشت هفته پژوهش ضمن تبریک این ایام و برشمردن جایگاه پژوهش در عصر حاضر، با تأکید بر فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب درباره آرایش تهاجمی فرهنگی در مقابل دستگاه دشمن اظهار داشت: پژوهش باید از حالت انفعال خارج شده و به عرصه کنشگری و اثرگذاری اجتماعی وارد شود.وی، با اشاره به ضعف روشی پژوهش‌های دینی اذعان داشت: ما در یک تقاطع بسیار استراتژیک به نام دین و رسانه قرار داریم. رفتن به سمت پژوهش‌های روشمند در این حوزه، یک ضرورت ملی و حتی تمدنی است. پژوهش دینی باید روش‌های نوین مانند تحلیل محتوا، تحلیل مضمون و نشانه‌شناسی را در دستور کار قرار دهد.
undefined متن کامل خبر
#سازمان_صداوسیما🇮🇷#اداره_کل_پژوهش‌های_اسلامی#رسانه_ملی
undefined کانال های رسمیایتا | بله | ویراستی
undefined وبگاه undefined www.irc.ir

۱۲:۰۲

thumbnail
آیت‌الله رفعتی نائینی:لزوم «تهاجم متقابل» در عرصه فکری و رسانه‌ای
به مناسبت هفته پژوهش، همایش آیین نکوداشت هفته پژوهش با حضور دکتر حامد حجتی، مدیرکل پژوهش‌های اسلامی، آیت‌الله رفعتی نائینی، حجت الاسلام رستمی، رئیس رسانه و فضای مجازی حوزه و جمعی از پژوهشگران در اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه برگزار شد.آیت الله رفعتی نائینی به جایگاه پژوهش در دین اسلام و قرآن اشاره کرد و بیان داشت: هیچ دینی مانند اسلام به پژوهش، تولید علم و علم‌آموزی اهمیت نداده است.وی با الهام از آیات قرآن چهار ویژگی حقیقت‌یابی؛ مستدل و استحکام داشتن؛ تأثیرگذار و کاربردی بودن و حلال مشکلات اجتماعی و علمی بودن را از ویژگی‌های شاخص پژوهش‌های کاربردی‌ و نافع دانست.آیت‌الله رفعتی در ادامه با استناد به منویات رهبری به لزوم رویکرد تهاجمی در پژوهش‌های مرتبط با دین و رسانه اشاره کرد و گفت: بهترین راه دفاع، تهاجم به دشمن است. همان‌گونه که در جنگ ۱۲ روزه، با تهاجم به اعماق استراتژیک دشمن پیروز شدیم، امروز نیز پژوهشگران ما در عرصه رسانه باید تهاجمی شوند.

undefined متن کامل خبر
#سازمان_صداوسیما🇮🇷#اداره_کل_پژوهش‌های_اسلامی#رسانه_ملی
undefined کانال های رسمیایتا | بله | ویراستی
undefined وبگاه undefined www.irc.ir

۱۲:۰۶

thumbnail
رئیس رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه:شکاف معرفت‌شناختی نسل جدید؛ چالش انتقال معارف دینی
به مناسبت هفته پژوهش، همایش آیین نکوداشت هفته پژوهش با حضور دکتر حامد حجتی، مدیرکل پژوهش‌های اسلامی، آیت‌الله رفعتی نائینی، حجت الاسلام رستمی، رئیس رسانه و فضای مجازی حوزه و جمعی از پژوهشگران در اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه برگزار شد.حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی، ضمن بیان اهمیت پژوهش دینی در رسانه، به چالش‌های انتقال معارف دینی و انقلابی به نسل جدید پرداخت و علت اصلی ناکامی در این زمینه را شکاف معرفت‌شناختی میان نسل‌های مختلف دانست.وی با اشاره به تفاوت‌های بنیادین در نظام معرفت‌شناسی نسل جدید که بیشتر متأثر از فضای رسانه‌ای و تجربه زیسته شخصی است، تأکید کرد: تولید محتوا به زبان و قالب‌های رسانه‌ای متناسب با نسل امروز ضروری است. وی صرف تبدیل محتواهای دینی به کلیپ‌های رسانه‌ای را کافی ندانست و گفت: باید به تولید محتوای هدفمند و جذاب در قالب‌هایی مانند داستان‌های کوتاه و مینی‌مال توجه ویژه‌ای شود.رئیس رسانه و فضای مجازی حوزه ضمن اشاره به تفاهم‌نامه اخیر میان حوزه‌های علمیه و صداوسیما، بر ضرورت همکاری‌های پژوهشی و رسانه‌ای برای شناسایی کارشناسان آگاه به چالش‌های نسل جدید تأکید کرد و اظهار داشت: اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه و مرکز رسانه حوزه، باید با تولید و انتشار محتوای جذاب و علمی، زمینه را برای ارتقاء سطح فهم و جذب مخاطب جوان و نوجوان فراهم کنند.
#سازمان_صداوسیما🇮🇷#اداره_کل_پژوهش‌های_اسلامی#رسانه_ملی

undefined کانال های رسمیایتا | بله | ویراستی
undefined وبگاه undefined www.irc.ir

۱۲:۰۸

thumbnail
تقدیر از پژوهشگران و پژوهش‌یاران اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه در آیین نکوداشت هفته پژوهش
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه، مراسم آیین نکوداشت #هفته_پژوهش در اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه برگزار شد.در این مراسم که با حضور دکتر #حامد_حجتی، مدیرکل پژوهش‌های اسلامی، #آیت‌الله_رفعتی نائینی، حجت الاسلام #رستمی، رئیس رسانه و فضای مجازی حوزه و جمعی از پژوهشگران در اداره‌کل پژوهش‌های اسلامی رسانه برگزار شد، از تلاش‌ها و زحمات مجدانه جمعی از پژوهشگران و پژوهش‌یاران تقدیر و تشکر به عمل آمد: افراد مورد تقدیر عبارت‌اند از:undefined*مدیر پژوهش برگزیده:
آقای محمدحسین رحمانیان
undefined*مدیر برگزیده:
آقای ابوالفضل اسدیundefined*پژوهشگران برگزیده:
آقای سیدصادق سیدنژاد
خانم پیشوایی
خانم چاووشی
undefined*مسئولان برگزیده:
آقایان: هادی آقامحمدی علی فریادرس محمد نادری undefined*کارمند برگزیده: * آقای مرتضی صابری
#سازمان_صداوسیما🇮🇷#اداره_کل_پژوهش‌های_اسلامی#رسانه_ملی
undefined کانال های رسمیایتا | بله | ویراستی
undefined وبگاه undefined www.irc.ir

۱۶:۳۸

thumbnail

۱۶:۳۸

thumbnail

۱۶:۳۸

thumbnail

۱۶:۳۸

thumbnail

۱۶:۳۸

thumbnail

۱۶:۳۸

thumbnail

۱۶:۳۸

thumbnail

۱۶:۳۸

بازارسال شده از سیمرغ رسانه
thumbnail
undefined اطلاعیه| قابل توجه دانش‌آموختگان، دانشجویان و پژوهشگران حوزه رسانه؛ سیمرغ رسانه به مناسبت #هفته_پژوهش_و_فناوری برگزار می‌کند:
undefined رویداد رسانه‌ای «پانانوشت»معرفی مقالات و پایان‌نامه‌ها در حوزه سینما، رسانه و علوم ارتباطات هم‌راستا با سند تحول صداوسیما
undefined همراه با اهدای جوایز ارزنده
علاقه‌مندان و دغدغه‌مندان رسانه می‌توانند تا ۲۸ آذرماه ۱۴۰۴، آثار علمی و پژوهشی خود را ارسال کنند.
نحوه ارسال:undefinedمعرفی مقاله یا پایان‌نامه در حداکثر ۵۰۰ کلمه (فایل Word)undefinedتصویر صفحه نخست مقاله/پایان‌نامه (فرمت JPG)undefinedتصویر از جلسه دفاع
undefined راه ارسال آثار:undefined @simorgh_resane_admin
فرصتی برای پیوند پژوهش و تجربه؛ همراه شماییم

undefinedسیمرغ رسانه | ایتا | بله | آپارات | یوتیوب | تلگرام
○●○▷ @simorgh_resane ◁○●○

۱۹:۱۷