عکس پروفایل کسب و کار منک

کسب و کار من

۶۳۷عضو
undefined ده روش برای ارزیابی یک بازار

جاش کافمن در فصل اول کتاب ارشد مدیریت کسب و کارشخصی 10 روش برای ارزیابی ساده و سریع از وضعیت کلی بازار ارائه میدهد:
undefined فوریت: مردم چقدر فوری و شدید به این پیشنهاد نیاز دارند؟undefined اندازه بازار: چند نفر به‌طور فعال محصولاتی مانند این را خریداری می‌کنند؟ undefined پتانسیل قیمت‌گذاری: بالاترین قیمت متوسطی که یک خریدار مایل است برای راه‌حل پرداخت کند چقدر است؟ undefined هزینه جذب مشتری: جذب یک مشتری جدید چقدر آسان است؟ به‌طور متوسط، چقدر هزینه (چه از نظر پول و چه تلاش) برای ایجاد یک فروش لازم است؟ undefined هزینه ارائه ارزش: ایجاد و ارائه ارزش پیشنهادی چقدر هزینه خواهد داشت، چه از نظر پول و چه تلاش؟ undefined منحصربه‌فرد بودن پیشنهاد: پیشنهاد شما در مقایسه با سایر پیشنهادات موجود در بازار چقدر منحصربه‌فرد است، و رقبا چقدر آسان می‌توانند از شما کپی کنند؟ undefined سرعت ورود به بازار: چقدر سریع می‌توانید چیزی برای فروش ایجاد کنید ؟undefined سرمایه‌گذاری اولیه: چقدر باید قبل از اینکه آماده فروش باشید سرمایه‌گذاری کنید؟undefined پتانسیل فروش افزایشی: آیا پیشنهادات ثانویه مرتبطی وجود دارد که بتوانید به مشتریان ارائه دهید؟ undefined پتانسیل ماندگاری: پس از ایجاد پیشنهاد اولیه، چقدر کار اضافی باید انجام دهید تا به فروش ادامه دهید؟
هر یک از این عوامل را در مقیاسی از 0 (غیرجذاب) تا 10 (کاملا جذاب) ارزیابی کنید.
undefined اگر در مجموع امتیاز ۵۰ یا کمتر است، به دنبال انتخاب ایده بهتری باشید. قطعا جای بهتری برای سرمایه‌گذاری انرژی و منابع شما وجود دارد. 🟢 اگر امتیاز ۷۵ یا بالاتر است، ایده بسیار امیدوارکننده‌ای دارید و با تمام توان جلو بروید🟠 هر امتیازی بین ۵۰ و ۷۵ پتانسیل تأمین هزینه‌ها را دارد، اما بدون سرمایه‌گذاری زیاد انرژی و منابع یک موفقیت بزرگ نخواهد بود، بنابراین بر این اساس برنامه‌ریزی کنید.
دریافت فایل ترجمه فصل اول از اینجا
__
undefined کسب و کار من:   تلگرام

۱۳:۴۹

thumnail
#معرفی_کتاب

برنامه بازاریابی یک صفحه ای The 1-page marketing plan اثر آلن دیب یکی از پر فروش ترین کتاب ها در زمینه بازاریابی است. متن این کتاب بسیار ساده و شیواست که مطمئنا از مطالعه آن لذت خواهید برد.
آلن دیب یک کارآفرین سریالی، بازاریاب موفق و متخصص فناوری است. او چندین کسب‌وکار را در صنایع مختلف از جمله فناوری اطلاعات، مخابرات و بازاریابی شروع کرده و رشد داده است.
با توجه به پیچیدگی فرآیند بازاریابی، دیب سعی کرده است در این کتاب یک رویکرد گام به گام برای تهیه یک برنامه بازاریابی یک صفحه ای ساده ، برای کسب و کارهای کوچک و استارتاپ ها ارائه دهد.
این برنامه شامل سه فاز اصلی است:
undefined قبل از بازاریابی: شناسایی مشتریان احتمالی و ایجاد علاقه در آن ها undefined حین بازاریابی: ارتباط با مشتریان علاقمند به استفاده از محصول و تلاش برای ترغیب آن ها به خرید محصول یا استفاد از خدماتundefined بعد از بازاریابی: این فاز هیچ گاه متوقف نمیشود و هدف آن افزایش مبادلات با مشتریان کنونی و تبدیل آن ها به طرفداران پرشوری است که خود به عنوان نیروی قوی بازاریابی عمل خواهند کرد.
__
undefined کسب و کار منتلگرام

۶:۰۵

The one-page marketing plan - act 1.pdf

۲ مگابایت

undefinedترجمه بخش اول کتاب برنامه بازاریابی یک صفحه ای اثر آلن دیب با عنوان : فاز قبل از بازاریابی [معرفی کتاب]
undefined ترجمه بخش دوم

undefinedکتاب قبلی: ارشد مدیریت کسب و کار شخصی (فصل 1 و 2)
undefinedکتاب بعدی: خلاصه کتاب افسانه کارآفرینی اثر مایکل گربر

با ما همراه باشید....__
undefined کسب و کار منتلگرام

۱۲:۳۸

undefined آیا پایین ترین قیمت، میتواند پیشنهاد منحصر به فرد من برای فروش محصولات یا ارائه خدمات باشد؟

آلن دیب در بخش اول کتاب برنامه بازاریابی یک صفحه ای، این گونه پاسخ داده است:

گاهی از من میپرسند : «آیا پایینترین قیمت میتواند پیشنهاد فروش منحصربفرد من باشد؟» بله، میتواند، اما آیا شما میتوانید تضمین کنید که همه چیزهایی که میفروشید همیشه از همه رقبای شما از جمله غولهایی مثل Walmart ارزانتر باشد؟ بعید است. همیشه کسی پیدا میشود که سریعتر از شما به ورشکستگی برسد! به شما پیشنهاد میکنم که وارد این بازی نشوید. بنابراین، یک پیشنهاد منحصر بفرد فروش که میگوید «پایین ترین قیمتها برای بعضی از چیزها و در بعضی از اوقات» چندان جذاب نیست.
واقعیت این است که اگر شما یک کسب و کار کوچک یا متوسط باشید، بعید است که بتوانید در بازی پایینترین قیمت با تخفیف دهندگان بزرگ رقابت کنید. راستش را بخواهید، احتمالاً شما هم نمی خواهید که با آن ها رقابت کنید. با قیمتهای بالاتر، میتوانید مشتریان با کیفیت بالاتری را جذب کنید. برخلاف آنچه ممکن است به نظر برسد، از مشتریان سطح بالا دردسر کمتری خواهید داشت تا از مشتریان سطح پایین . من این را در چندین کسب وکار در صنایع مختلف دیده ام و تجربه کرده ام.
یک گزینه بهتر از تخفیف دادن این است که ارزش پیشنهاد خود را افزایش دهید. بسته بندی های ویژه، اضافه کردن خدمات، سفارشی سازی راه حل ها و غیره همه میتوانند برای مشتری شما ارزش واقعی ایجاد کنند در عین اینکه هزینه زیادی برای شما نخواهند داشت.

صفحه 47 از [فایل ترجمه بخش اول کتاب]
__
undefined کسب و کار منتلگرام

۶:۱۰

undefined حمله کارآفرینی از دیدگاه مایکل گربر

undefined️فردی که یک کسب و کار را راه اندازی میکند، در حقیقت سه شخصیت در یک شخصیت است. شخصیت کارآفرین ، مدیر و متخصص فنی . به عقیده مایکل گربر در کتاب افسانه کارآفرینی، شخصیت این افراد معمولا 10% کارآفرین، 20% مدیر و 70% متخصص فنی است.
undefined️بیش تر افرادی که به دنیای کارآفرینی پا میگذراند، پیش تر، به عنوان یک متخصص فنی در حوزه ای مشغول به فعالیت بوده اند و دانش کافی از حوزه های مدیریت و کارآفرینی نداشته اند. مثلا یک آشپز به دنبال راه اندازی یک رستوران است و یک برنامه نویس به دنبال تاسیس شرکت نرم افزاری است.
undefined️مایکل گربر عقیده دارد متخصصان در هنگام ورود به حوزه کارآفرینی دچار یک حمله کارآفرینی (entrepreneurial seizure) میشوند. یعنی زمانی میرسد که این شخص به خود میگوید چرا نباید برای خودم کار کنم و همواره باید مطیع رئیس دیگری باشم؟ یا حتی عواملی در محیط کار، انگیزه آنها را برای خروج از کار و ورود به کارآفرینی تقویت میکنند.
undefined️اما این کارآفرینان تازه کار، اغلب موفق نمیشوند کسب و کار خود را از مرحله کودکی به بلوغ برسانند و حتی شکست میخورند. این موضوع نشان میدهد داشتن دانش فنی یک کسب و کار، به معنای آگاهی از کلیه فرآیندهای آن کسب و کار نیست.
undefined️مرحله کودکی یک کسب و کار زمانی است که کسب و کار شما، بدون حضور شما معنایی نداشته باشد. در این حالت، این دیگر یک کسب وکار نیست و میتوان آن را خوداشتغالی نامید.
undefined️گربر در خلال این کتاب اصولی را ارائه میدهد که الهام بخش کارآفرینان خرد برای رشد کسب و کارشان تا مرحله بلوغ است. مرحله بلوغ زمانی است که کسب و کار شما، برای عملکرد صحیح نیاز به حضور شما ندارد و درحقیقت سیستمی است که مستقل از شما عمل میکند. در این حالت کارآفرین میتواند کسب و کار خود را به فرد یا شرکت دیگری در ازای دریافت مبلغی قابل توجه واگذار کند. کاری که بسیاری از کارآفرینان سریالی در حال انجام آن هستند.
undefined ترجمه خلاصه کتاب افسانه کارآفرینی را از اینجا دریافت کنید.
__
undefined کسب و کار من تلگرام

۶:۱۹

ده گونه نوآوری در یک نگاه.pdf

۲۰۳.۱ کیلوبایت

undefined با افزایش سرعت تغییرات، نوآوری برای شرکت‌ها امری ضروری است. مشتریان همیشه طالب آن هستند. سرمایه‌گذاران بدنبال نوآوری شرکت ها برای کشف فرصت های سرمایه گذاری هستند. بدون نوآوری، رقبا ممکن است شما را از میدان به در کنند. کارکنان با استعداد ممکن است به شرکت شما نپیوندند.
با اینحال، هنوز برخی باورهای اشتباه در خصوص نوآوری رایج هستند مانند:
- نوآوری عمدتاً درباره محصولات و فناوری های جدید است- نوآوری در لحظات نادر و الهام‌بخش رخ میدهد- هیچ روش منظم و مداومی برای نوآوری وجود ندارد
undefined ده نوع گونه نوآوری یک روش‌شناسی منظم برای اعمال نوآوری در شرکت‌ها و سازمان‌ها در سه زمینه سازمان ، محصول/خدمت و تجربه مشتری است.
این چارچوب توسط شرکت مشاوره ای Doblin توسعه یافته که امروز بخشی از مشاوره نوآوری Monitor Deloitte است.
همچنین این چهارچوب می تواند برای کارآفرینانی که به دنبال ایجاد نوآوری در محصولات و خدمات موجود هستند نیز الهام بخش باشد.
undefined در فایل پیش رو، ترجمه ای از ۱۰ گونه نوآوری و حوزه های مختلف آن در یک صفحه ارائه شده است. منبع: [Deloitte]

__
undefined کسب و کار من:   تلگرام

۱۳:۲۵

�صه کتاب افسانه کارآفرینی.pdf

۸۴۸.۰۲ کیلوبایت

undefined خلاصه کتاب افسانه کارآفرینی نوشته مایکل گربر

در این کتاب مایکل گربر بر یک اشتباه بزرگ که بسیاری از کارآفرینان مرتکب می‌شوند تأکید می‌کند در [این پست بخوانید]وی در ادامه سیستمی را برای بیرون رفت از این دام معرفی میکند.
undefinedکتاب قبلی : برنامه بازاریابی یک صفحه ای (بخش اول)
undefinedکتاب بعدی :فصل سوم کتاب ارشد مدیریت کسب و کار شخصی - فروش (به زودی)دانلود فصل اول و دوم به ترتیب از اینجا و اینجا
__
undefined کسب و کار من تلگرام

۱۷:۱۵

thumnail
undefined بزرگترین دلیل موفقیت استارتاپ‌ها

بیل گراس Bill Gross یکی از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برجسته است که به دلیل تأسیس و مدیریت موفق چندین استارتاپ شناخته می‌شود. او بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت Idealab است، یک شرکت پیشرو در حوزه شتاب‌دهی استارتاپ‌هاست که به بسیاری از کارآفرینان کمک کرده تا ایده‌های خود را به کسب و کارهای موفق تبدیل کنند.
او در این سخنرانی، در مورد بزرگترین دلیل موفقیت استارتاپ ها که در نتیجه مطالعه بیش از 200 استارتاپ و شرکت به آن رسیده است، صحبت میکند.

منبع: [یوتیوب]
__
undefined کسب و کار من تلگرام

۶:۱۷

The personal MBA - chapter 3.pdf

۱.۰۸ مگابایت

undefined ترجمه فصل سوم کتاب ارشد مدیریت کسب و کار شخصی اثر جاش کافمن با عنوان فروش [معرفی کتاب]
undefined ترجمه فصل اولundefined ترجمه فصل دوم
هر کسب‌وکار موفق در نهایت آنچه را که ارائه می‌دهد، می‌فروشد. داشتن میلیون‌ها مشتری بالقوه، اگر که به مشتری پرداخت کننده و بالفعل تبدیل نشوند، کافی نیست. فرآیند فروش با یک مشتری بالقوه شروع می‌شود و با یک مشتری پرداخت‌کننده تمام می‌شود. بدون فروش، هیچ کسب‌وکاری وجود ندارد.
undefined کتاب قبلی: خلاصه کتاب افسانه کارآفرینی

undefined فصل چهارم همین کتاب (به زودی)

__
undefined کسب و کار منتلگرام

۷:۳۱

undefined دسترسی سریع به ترجمه منابعی که تاکنون در کانال ارائه شده اند:


undefined کتاب تست مامان (اثر راب فیتزپاتریک)
undefined کتاب ارشد مدیریت کسب و کار شخصی (اثر جاش کافمن): فصل اول فصل دوم فصل سوم(فصول بعدی کتاب به زودی)
undefined خلاصه کتاب استارتاپ ناب (اثر اریک ریس)
undefined کتاب برنامه بازاریابی یک صفحه ای (اثر آلن دیب) بخش اول(بخش دوم و سوم کتاب به زودی)
undefined ده گونه نوآوری در یک نگاه (Deloitte)
undefined خلاصه کتاب افسانه کارآفرینی (اثر مایکل گربر)

اگر علاقمند به مطالعه و کسب آگاهی بیشتر در زمینه مدیریت کسب و کار، استارتاپ و کارآفرینی هستید، با ما همراه باشید.

__
undefined کسب و کار منتلگرام

۱۲:۲۳

thumnail
گزارش کمپین بلک فرایدی دیجی کالا در آذرماه امسال
undefinedبیش از 40 میلیون بازدید کاربران در این روزundefined حدود 9 میلیون کالای فروخته شدهundefined 5.1 همت، معادل 5 هزار و صد میلیارد تومان فروش دیجی کالا در این روزundefined گران ترین سبد خرید به ارزش 596 میلیون تومانundefinedبیشتری تخفیف به میزان 168 میلیون تومان مربوط به یک کاربر
و .... میتونید در پست بعدی، گزارش کامل رو دریافت و مطالعه کنید.
undefined خلاقیت دیجی کالا در تدوین این گزارش در استفاده از مثال های ملموس به جای نمودارها و چارت ها هم به نوبه خودش جالب توجه هست.
__
undefined کسب و کار منتلگرام

۱۳:۱۱

thumnail

۱۳:۱۱

thumnail

۱۳:۱۱

thumnail

۱۳:۱۱

digikala-black-friday-report.pdf

۲.۴۱ مگابایت

undefined گزارش بلک فرایدی دیجی کالا در آذر ماه 1403__
undefined کسب و کار منتلگرام

۱۳:۱۲

پ_راه_اندازی_کنید؟_Y_Combinator.pdf

۵.۵۶ مگابایت

undefined شتابدهنده Y Combinator * یا به اختصار *YC شرکت‌های نوپا را از طریق سرمایه‌گذاری اولیه، ارائه مشاوره، منابع و شبکه‌های ارتباطی، پشتیبانی میکند. YC از سال 2005 شروع به کار کرده و تاکنون به هزاران استارتاپ از جمله شرکت‌های بزرگی مانند Airbnb، Dropbox، و Stripe کمک کرده است.
این شتابدهنده معمولاً دو بار در سال، گروه‌های جدیدی از استارتاپ‌ها را پذیرش می‌کند و در پایان هر دوره، استارتاپ‌ها ایده‌ها و پیشرفت‌های خود را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند.
کانال یوتیوب این شتاب‌دهنده منبعی غنی از تجربه های بنیان گذاران استارتاپ ها و نکات آموزشی پیرامون راه اندازی و مدیریت یک کسب و کار جدید است.
در این فایل، خلاصه ای از یک ویدئو از سری ویدئوهای آموزشی این کانال، با عنوان "آیا باید استارتاپ راه اندازی کنید" ارائه شده است. [لینک ویدئو]

اگر این محتوای ارائه شده برای شما جذاب است، با حمایت و بازنشر آن، انگیزه بخش ما در ادامه این مسیر باشید undefined.
__
undefined کسب و کار منتلگرام

۶:۲۲

The one-page marketing plan-act 2.pdf

۱.۲۵ مگابایت

undefinedترجمه بخش دوم کتاب برنامه بازاریابی یک صفحه ای اثر آلن دیب با عنوان : فاز حین از بازاریابی [معرفی کتاب]
undefined ترجمه بخش اول

undefinedترجمه بخش بعدی همین کتاب (به زودی)


با ما همراه باشید....__
undefined کسب و کار منتلگرام

۱۳:۳۴

�اریابی_در_یک_صفحه_آلن_دیب.pdf

۳۹۹.۶۵ کیلوبایت

در این فایل یک چارچوب برای تدوین برنامه بازاریابی (بر اساس کتاب آلن دیب) ارائه شده است. آلن دیب در کتاب خود با عنوان برنامه بازاریابی یک صفحه ای، تاکید دارد که یک استراتژی جامع برای بازاریابی باید تدوین شود و در این راستا چارچوبی معرفی کرده است که سه فاز اصلی دارد :
فاز اول - قبل از بازاریابی [ دانلود ترجمه فاز اول] شامل:بازار هدف من پیام من به بازار هدف رسانه ای که برای رسیدن به بازار هدف استفاده خواهم کرد
فاز دوم - حین بازاریابی [دانلود ترجمه فاز دوم] شامل:سیستم جذب سرنخ (مشتریان بالقوه) منسیستم رشد سرنخ مناستراتژی من برای تبدیل سرنخ به فروش
فاز سوم - بعد از بازاریابی [ترجمه فاز سوم به زودی] شامل :چگونه تجربه ممتاز ارائه میدهمچگونه ارزش طول عمر مشتری را افزایش میدهمچگونه ارجاع ها را تحریک و افزایش میدهم

موارد هر فاز را مطالعه کرده و متناسب با استارتاپ خود (و یا ایده کسب و کاری که در ذهن دارید) این برگه را تکمیل کنید.
__
undefined کسب و کار منتلگرام

۱۳:۵۹

The personal MBA - chapter 4.pdf

۸۱۸.۴۴ کیلوبایت

undefined ترجمه فصل چهارم کتاب ارشد مدیریت کسب و کار شخصی اثر جاش کافمن با عنوان ارائه ارزش [معرفی کتاب]
undefined ترجمه فصل اول: ایجاد ارزشundefined ترجمه فصل دوم: بازاریابیundefined ترجمه فصل سوم: فروش
بهترین کسب‌وکارهای دنیا ارزش وعده داده‌شده خود را به روشی تحویل می‌دهند که انتظارات مشتری را فراتر از حد برآورده کند. مشتریان دوست دارند از مزایای خریدهای خود به سرعت، به صورت قابل اعتماد و به طور مداوم بهره‌مند شوند.
undefined کتاب قبلی:برنامه بازاریابی یک صفحه ای بخش اول و دوم
undefined فصل پنجم همین کتاب (به زودی)
__
undefined کسب و کار منتلگرام

۶:۰۵

thumnail
الکس مجتهدی:
شتاب‌دهنده‌ها چگونه با منتورینگ و سرویس‌های مختلف
به استارتاپ‌ها کمک می‌کنند؟

مصاحبه‌ی کامل رو اینجا ببین.

۱۰:۱۷