عکس پروفایل کتابفروشی فاطمیک

کتابفروشی فاطمی

۲۳۰عضو
«ما هر روز فرصت انتخاب داریم و انتخاب‌هایمان سرنوشت ما را شکل می‌دهند.»
undefinedفوق‌العاده باش

۱۷:۵۱

انتشار ۲۶۰۷ عنوان کتاب در دسته‌بندی «ادبیات» برای کودکان و نوجوانان
https://www.ibna.ir/news/524432/انتشار-۲۶۰۷-عنوان-کتاب-در-دسته-بندی-ادبیات-برای-کودکان-و-نوجوانان

۵:۱۵

مادرم از نوزادی برایم کتاب می‌خواند/ کتاب تسهیلگری است برای عمیق‌شدن در دریای معارف و حقایق عالم
https://www.ibna.ir/news/524228/مادرم-از-نوزادی-برایم-کتاب-می-خواند-کتاب-تسهیلگری-است-برای-عمیق-شدن

۱۰:۲۳

thumbnail
پرچم خانم‌ها، همیشه بالاست undefinedundefined
undefined در حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیآزاده نظربلند دبیرکل هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شد.
undefined وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی آزاده نظربلند را به‌عنوان دبیرکل هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منصوب کرد.
باشد که در چند سال آینده، دختران بندرلنگه‌، در سِمَت‌های بزرگِ علمی، ادبی، مدیریتی و سیاسی شهر و کشور، بدرخشند. undefined

۱۳:۲۳

یاد «مهرداد یگانه» داستان‌نویس نوجوان هرمزگانی گرامی داشته شد.
https://www.ibna.ir/news/527103/یاد-مهرداد-یگانه-داستان-نویس-نوجوان-هرمزگانی-گرامی-داشته-شد

۴:۳۲

انتشار ۲۲۸ عنوان کتاب جدید در دسته‌بندی «ادبیات» برای کودکان و نوجوانان
https://www.ibna.ir/news/527624/انتشار-۲۲۸-عنوان-کتاب-در-دسته-بندی-ادبیات-برای-کودکان-و-نوجوانان

۶:۳۷

thumbnail
مَتیو آرنولد، شاعر و منتقد شهیر انگلیسی زبان، زمانی که کتاب شاهنامه بدستش می‌رسد می‌گوید:
به تازگی من چیزی به‌دست آورده‌ام که بیش از هر چیز دیگر مرا خشنود ساخته است. مطالبی کسب کرده‌ام که یکی از بهترین‌هاست؛ چه چیز شگفت‌آوری! چگونه ممکن است؟ همه چیز در آن هست....
undefined اگر ابوالقاسم فردوسی را از تاریخ ادبیات این مرز و بوم حذف کنیم، قطعا آنچه که بدنبال آن حذف خواهد شد، زبان فارسی‌ ست! و فقط یک لحظه با خود فکر کنید: اگر امروز و این لحظه، زبان فارسی را نداشتیم، دیگر چه چیزی داشتیم؟؟؟؟امروز، هزار و دهمین سالروز تولد پاسبان زبان فارسی است؛ یکی از شگفتی‌هایی که زبان‌شناسان جهان برای زبان فارسی یاد می‌کنند، نزدیکی زبان امروز فارسی به زبان دیروز پارسی‌ست؛ یعنی من و شما، از همان واژه‌هایی استفاده می‌کنیم که هزار سال پیش فردوسی آن‌ها را گِرد آورده.نکته‌ای که تقریبا به زعم محققان حوزه زبان در سراسر دنیا، در هیچ زبان دیگری اینگونه نیست!آنطور که خودش سرود:بیفکندم از نظم کاخی بلندکه از باد و باران، نیابد گَزَند !
undefined

۱۹:۴۰

خوشبخت کسی است که به‌ یکی از این دو چیز دسترسی دارد:یا کتاب‌های خوب، یا دوستانی که اهل کتاب باشند.

↵ ویکتور هوگو

*#کتابخونه undefined🧸

۱۷:۳۲

thumbnail
از شنبه، در خدمت کلیه مدارس سطح شهر هستیم.undefinedundefinedبعد از ظهرها هم در خانه فکری، از ساعت ۱۸ تا ۲۱:۳۰ غرفه کتاب فاطمی با مدیریت خود دانش‌آموزان اداره می‌شود.

۱۹:۳۱

thumbnail
نمایشگاه کتاب فاطمی
صبح‌ها از ساعت: ۸تا ۱۳:۳۰ در مدرسه بعدازظهرها از ساعت: ۱۸ تا ۲۱:۳۰ در خانه فکری undefinedبا مدیریت دانش‌آموزان مدرسه فاطمی
undefined

۱۰:۴۰

https://www.ibna.ir/news/530280/
زبانِ منحصر به فردِ فارسی از نگاه یک لهستانیundefinedundefined بانویی غیر ایرانی که جوانی خود را صرف یادگیری زبان فارسی کرده است...

۱۰:۰۰

thumbnail
پویش جمع‌آوری زباله‌های کاغذیundefinedundefinedundefined پاسداشت روز درختکاری در آستانه عید نوروز و خانه‌تکانیundefinedundefined🟢 ما برای خرید کتاب مورد نیازمان به پول نیاز داریم و undefined شما هم برای خانه‌تکانی، به کتاب‌های خوانده شده و دفترهای نوشته شده و کاغذهای باطله دیگر نیازی ندارید.بنابراین، با کمک هم، می‌توانیم کاغذها را به چرخه‌ی مطالعه بازگردانیم، چرا که هر کتاب و دفتر، درختی بوده است ... undefined قصد داریم با هزینه زباله‌های جمع‌آوری شده ۱۰۰ جلد کتاب مناسب نوجوان از نویسنده‌های ایرانی خریداری کنیم تا از نویسندگان داخلی نیز حمایت کرده باشیم.
یک تیر و چند نشان
undefined
undefinedundefined از هرکجای شهرستان بندر لنگه، به این پویش بپیوندید.undefinedزمان تحویل: ۱۲ تا ۲۵ اسفندماه از ۷ صبح تا ۷شبundefinedمکان تحویل: مدرسه فاطمی
undefinedشرایط تحویل:۱. موقع بسته بندی به نام‌های مبارک خداوند که در کتب مرقوم شده توجه بفرمایید. (از مچاله کردن، تا کردن، کثیف کردن، پرتاب کردن، نشستن روی کتابها و ... بپرهیزید.) ۲. لطفا طبقه‌بندی شده دسته‌بندی بفرمایید: کتابها، دفترها، کاغذهای باطله را جدا دسته بندی کرده و روی کارتن یا کیسه آن، نام دسته‌بندی را درج بفرمایید.۳. حتما روی بسته‌بندی‌ها قید شود: پویش هر کتاب، درختی بوده است/ مدرسه فاطمی۴. هیچ وسیله و زباله دیگری غیر از زباله کاغذی در بسته‌ها نباشد.(برای زباله‌های غیرکاغذی پویش دیگری خواهیم داشت.)۵. در نشر و تبلیغ این کار خیر فرهنگی مشارکت نمایید. امیدواریم حجم زباله‌های کاغذی دریافتی به اندازه‌ای باشد که بتوانیم برای کتابخانه‌های روستایی شهر هم کتاب بخریم. undefined undefined

# مدرسه و کتابفروشی فاطمی

۸:۲۲

thumbnail

۴:۰۹

مصاحبه با دکتر رضا شعبانی
چهره ماندگار رشته تاریخ _ استاد دانشگاه تهران

هر روز شاهنامه، حافظ، سعدی و مثنوی می‌خوانم/ undefined کتاب جزئی جدانشدنی از زندگی من است

https://search.app/?link=https://www.ibna.ir/news/531379/هر-روز-شاهنامه-حافظ-سعدی-و-مثنوی-می-خوانم-کتاب-جزئی-جدانشدنی&utm_source=dsdf,sh/x/discover/m1/4

۹:۵۹

undefined چرا سوئد از کنار گذاشتن کتاب‌های کاغذی در مدارس پشیمان است؟
undefinedدولت سوئد در سال ۲۰۰۹ تصمیم گرفت که به طور کلی کتاب‌های کاغذی و سنتی را از سیستم آموزشی خود حذف کند ولی حالا از این تصمیم پشیمان است و قصد دارد ابزارهای دیجیتال و سنتی را با هم ترکیب کند.
undefinedبه گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از wecb، در سال ۲۰۰۹ میلادی دولت سوئد یک حرکت رادیکال در سیستم آموزشی خود انجام داد: تصمیم گرفت کتاب‌های درسی سنتی را با رایانه و ابزار دیجیتال در مدارس جایگزین کند. هدف نوسازی آموزش و آماده سازی دانش آموزان برای دنیای دیجیتالی به سرعت در حال تحول بود. پانزده سال بعد، این تصمیم اکنون زیر سوال رفته است، زیرا کشور با چالش های غیرمنتظره و نیاز به بازنگری در رویکرد خود مواجه است.در آن سال تصمیم دولت سوئد به سمت دیجیتالی شدن در آموزش به عنوان یک گام ضروری به سمت یک محیط یادگیری مدرن تر و انعطاف پذیر تلقی شد. دولت در آن زمان معتقد بود که رایانه ها و تبلت‌ها یادگیری را جذاب‌تر و در دسترس‌تر می‌کنند. کتاب‌های درسی چاپی به تدریج به نفع منابع دیجیتال حذف شدند، که انتظار می‌رفت در درازمدت مقرون به صرفه‌تر و به‌روزرسانی آسان‌تر باشد.چشم انداز روشن بود، توانمندسازی دانش آموزان با ابزارهای دیجیتال، دسترسی آنها به انبوهی از اطلاعات و امکان یادگیری به روش های جدید و نوآورانه. اما علیرغم شهرت قوی سوئد در رتبه‌بندی آموزش جهانی، این تغییر به سمت یادگیری دیجیتال موفق نبوده است.
undefinedمطالعات بسیاری نشان داده‌اند که خواندن با ابزارهای الکترونیک باعث خستگی چشم و کاهش تمرکز می‌شود. مهمتر از آن، به نظر می‌رسد که حافظه و درک مطلب زمانی که دانش آموزان به صورت دیجیتالی مطالعه می‌کنند، به جای کتاب‌های سنتی آسیب می‌بیند. به نظر می‌رسد تجربه لمسی در دست گرفتن کتاب و ورق زدن آن نقش مهمی در تعامل شناختی دارد.فراتر از مسأله خواندن، ثابت شده است که دستگاه‌های دیجیتال منبع اصلی حواس پرتی هستند. بسیاری از دانش‌آموزان به جای تمرکز بر درس، از رایانه‌ها و تبلت‌ها برای بازی کردن، مرور اینترنت یا سایر فعالیت‌های غیرآموزشی استفاده می‌کنند.
undefinedدر مواجهه با این نگرانی‌های فزاینده، دولت سوئد تصمیم گرفته است تا رویکرد دیجیتالی خود را با روشی ترکیبی جایگزین کند تا قرار است تا پایان سال ۲۰۲۵ این رویکرد در تمام مدارس اجرا شود. فعلاً دولت سوئد ۱۰۴ میلیون یورو برای بازگرداندن کتاب‌های درسی کاغذی اختصاص داده است. هدف این است که اطمینان حاصل شود که هر دانش آموز یک کتاب درسی کاغذی برای هر موضوع دارد، که یک تجربه یادگیری ملموس و بدون حواس پرتی ارائه می‌کند.به مدارس گفته شده است تا از ابزارهای دیجیتال به شیوه‌ای معتدل‌تر استفاده کنند و در صورت لزوم آنها را در آموزش ادغام کنند. این بازگشت به کتاب به معنای رد کامل ابزارهای دیجیتال نیست. سوئد هنوز به مزایای فناوری در آموزش اذعان دارد، به ویژه هنگامی که صحبت از تنوع بخشیدن به روش‌های تدریس یا دسترسی به منابع آنلاین می‌شود.این تغییر رویکرد سوئد به آموزش مبتنی بر کتابهای چاپی بدنبال کاهش ۱۰ نمره ای دانش آموزان سوئدی در پرلز ۲۰۲۱ برای دانش آموزان ابتدایی صورت گرفته است و‌ بیشتر تاکید بر دورهٔ اول ابتدایی است. وقتی مشاهده کردند که در مقایسه با کشورهایی مانند انگلستان عملکرد ضعیفتری را در پرلز ۲۰۲۱ داشته اند، سیاستهای خود را تغییر دادند.
با این وصف مطالعات مختلف رابطهٔ منفی را بین استفاده از صفحات دیجیتال   (Screen use)و پیشرفت تحصیلی کودکان و‌نوجوانان نشان می دهند. از آن جمله نتایج مطالعه طولی ABCD که در مورد رشد مغزی و شناختی نوجوانان در ایالات متحده است. همینطور نتایج پیزای ۲۰۲۲ نیز نشان می دهد که دانش آموزانی که حتی در کلاس ریاضیات و به منظور آموزش ریاضیات از کامپیوتر و‌ صفحات دیجیتال استفاده می کنند عملکرد تحصیلی ضعیفتری در ریاضی پیزا دارند. اما بد نیست با زیربنای علمی این ‌موضوع نیز آشنا شویم. در امواج نگاری مغزی (EEG) نوعی امواج با فرکانس ۴۰۰ دیده شده اند که به N400 معروف هستند. مطالعات نشان می دهند که  کلید درک مطلب، رمزگردانی معنایی عمیق است. مطالعات در عین حال نشان می دهند که پردازش و رمزگردانی معنایی  و عمیق با امواج EEG N400 همراه هستند. یادگیری عمیق دانش آموزان با مطالعه امواج فرکانس N400 در شرایط مطالعه متون کاغذی و دیجیتال نشان داده است که در مطالعه متون کاغذی امواج N400 بسیار بیشتری دیده می شوند. به عبارتی مطالعه متون کاغذی موجب یادگیری عمیق می شود که در مطالعه متون دیجیتال مشاهده نمی شود.
#تکنولوژی #فناوری #سیاستگذاری_آموزشی #مدیریت_آموزشی #بین_الملل #سوئد #کتب_درسی منبع:ibna.ir/x6xtW@ibna_officialundefinedundefinedundefinedیادگیرنده مادام‌العمر باشیم:@TeacherasLLL

۱۳:۵۶

۲۵ فروردین‌ماه، روز بزرگداشت عطار نیشابوریundefinedعطار کیست؟فریدالدین ابوحامد محمد مشهور به شیخ عطّار نیشابوری، در قرن۶ بدنیا آمد و در ۷۸ سالگی در حمله‌ی مغول‌ها به قتل رسید.کودکی او با طغیان وحشتناک غزها همراه شد؛ زمانی که عطار ۶ و ۷ ساله بود، سلطان به دست غزها اسیر شد و شهر در معرض خرابی و ویرانی قرار گرفت. عطارِ خردسال شکنجه‌ها، تجاوزها، خرابی‌ها، مرگ و درد و وحشت را اطراف خود می‌دید و همین عامل بعدها موجب قلم عمیق و جانسوز او بویژه مرگ‌اندیشی و درداندیشی بسیار او شد.《فنای جسم مادی و بقای روح معنوی و نیز دردمندی و مسئولیت‌پذیری انسان در طول حیات》دو درونمایه مهم شعر و نثر عطار است: مرد را دردی اگر باشد خوش است
دردِ بی‌دردی علاجش آتش است
چند سال پس از جنگ، عطار در مکتب مشغول آموختن شد. در مدرسه، حکایات بزرگان و اولیا و اهل بیت بسیار مورد توجهش قرار گرفت که در بزرگسالی، تبدیل به کتاب تذکره‌الاولیا شد. پس از اتمام مدرسه و خواندن دروس ادبی، ریاضی، نجوم، فقه، عرفان و قرآن، داروسازی و داروشناسی را از پدرش آموخت و در دکان عطاری او مشغول به کار شد. کارش در داروسازی و داروشناسی و درمان بیماران نیز همانند تحصیل در مدرسه، بالا گرفت و داروخانه عطار محل رجوع همشهریان شد. در عین حال علاقه وافری به عرفان داشت. شغل عطاری او را از مدح‌گویی برای پادشاهان و صِله گرفتن از آنان بی‌نیاز کرده بود به همین دلیل شاعر درباری نشد و توانست شعر را در خدمت عرفان به کار گیرد.کلاس‌های درس‌ عرفان عطار در نیشابور بسیار گرم و پرشور شد و بسیاری از بزرگان عصر در آن‌ حاضر می‌شده‌اند. عطارِ دوست‌دارِ اهل بیت توانست شیعه و سنی را در کلاس‌های شیرین خود گرد هم آوَرَد.undefinedundefinedundefinedundefinedکتاب‌های عطارالهی‌نامه، اسرارنامه، مصیبت‌نامه، تذکرةالاولیا، منطق‌الطیر، جواهرنامه، خسرونامه، مختارنامه، پندنامه، اشترنامه، نزهةالحجاب، بیان‌الارشاد، سی‌فصل، هیلاج‌نامه، وصلت‌نامه.undefined بدون شک مهمترین کتاب عطار منطق‌الطیر است . منطق‌الطیر در عربی یعنی زبان مرغان یا زبان پرندگان که وام گرفته از قرآن (سورهٔ نمل، آیهٔ ۱۶) است. این کتاب، راه رسیدن آدمی به عالی‌ترین مرتبه وجود خویش را در طی کردن ۷ وادی (هفت منزل یا هفت شهر عشق) نشان می‌دهد: ۱.«جستجو و طلب» ۲.«عشق. ۳.«معرفت» ۴.«استغنا» ۵.«توحید» ۶.«حیرت» ۷.«فنا» که تمام شهوات و خودپرستی‌های آدمی از او زایل می‌شود و می‌رود تا به حق واصل شود و در واقع از این فنا به بقا می‌رسد. undefined این داستان تمثیلی یکی از تاثیرگذارترین و رمزآلودترین داستان‌های تمثیلی در ادبیات کلاسیک جهان به شمار می‌آید. منطق الطیر در قالب مثنوی  در بَحرِ عَروضیِ رَمَل شامل ۴٬۳۰۰ تا ۴٬۶۰۰ بیت است. undefinedمقام عطارمولوی که خود بزرگترین شاعر عارف ایران و در واقع جهان است، تحت تاثیر مطالعه آثار عطار و نیز دیدار کوتاهی که در کودکی با او داشت در مورد عطار اینگونه می‌گوید:هفت شهر عشق را عطّار گشت
ما هنوز اَندَر خَمِ یک کوچه‌ایم
!

و شیخ محمود شبستری در گلشن راز :مرا از عاشقی خود عار ناید که در صد قرن چون عطّار ناید!undefinedعطار در جهان آثار مهم عطار به زبان‌های فرانسوی، آلمانی، کردی، ازبکی، هندی و ترکی استامبولی ترجمه شده است. undefined۱. هلموت ریتر، خاورشناس آلمانی و از شیفتگان عطار در شناساندن او به جهان سهم فراوانی دارد. وی حاصل پژوهش‌های عمیق خود را درباره وجوه مختلف فکری و اعتقادی عطار در کتاب ارزنده «دریای جان» منتشر کرد.۲. آیانو ساساکی، ایران شناس و رئیس بخش فارسی دانشگاه مطالعات خارجی، «الهی نامه» عطار را به زبان ژاپنی ترجمه کرد. ۳. پانصد رباعی از او توسط منال الیمنی عبدالعزیز استاد دانشگاه‌های مصر، از دیوان «مختارنامه» را به زبان عربی ترجمه کرد و با عنوان «گزیده رباعیات در قاهره به چاپ رساند.۴. پیتر بروک از نامدارترین کارگردانان تئاتر جهان، نمایشی بر اساس منطق‌الطیر عطار اجرا کرده است.
و جهان همچنان به عطار ما اقبال دارد....
undefined کودکان و نوجوانانمان را با بزرگان این سرزمین آشنا کنیم که حفظ زبان فارسی مهم‌ترین رکن حفظ جانِ ایران و ایرانِ جان است.undefined

۱۵:۴۰

شهرهای دوستدار کتاب معرفی شدند.
undefinedundefinedundefined
منبع: Khabaronline https://search.app/?link=https://www.khabaronline.ir/news/2050027/شهرهای-دوستدار-کتاب-معرف�%

۱۲:۴۹

thumbnail

۹:۳۷

thumbnail
یکم اردیبهشت‌ماه، روز بزرگداشت استاد سخن پارسی، گرامی.
مدرسه فاطمی برگزار می‌کند:نشست بررسی اهمیت سعدی، چرایی و چگونگی سعدی‌خوانی برای دانش‌آموزان
حضور برای معلمان مقطع دبستان و معلمان فارسی متوسطه اول و دوم به منزله ۲۰ ساعت گواهی ضمن خدمت خواهد بود.
همچنین ورود برای کلیه معلمان کلیه دروس، دانش‌آموزان تمامی مقاطع بویژه پایه نهمی‌های علاقمند به رشته انسانی و همه سعدی‌دوستان و اهالی کتاب و مطالعه آزاد است.

undefinedبه چه کار آیَدَت زِ گُل، طَبَقی
از گلستان من، بِبَر وَرَقی
...

undefined

۵:۱۹

thumbnail
روز بزرگداشت سعدی به میزبانی کتابخانه عمومی شهید مینکی با همکاری آموزش و پرورش با استقبال خوب معلمان فارسی شهر برگزار شد.
undefined undefined

۵:۱۰