۲۹ فروردین
کانون مطالعات تربیت معلم پردیس فاطمه الزهرا
#خلاصه_کتاب گروهی وجود دارند که به خیال خودشان عذر می آورند "کُنّا مُستَضعَفین فی أَلارض" یعنی ما درزمین مستضعف بودیم آیا فرشتگان این عذر را قبول میکنند در جواب میگویند "قالوا أَلم تَکن ارض الله واسعه فتهاجروا فیها" این است که در اسلام بطور کلی هجرت یعنی خانه و لانه و زندگی را رها کردن رهاکردن وطن و به جایی رفتن که در آنجا ایمان نجات پیدا کند یک حکمتش برای همیشه باقی است . هدف و نیت در جهاد اسلامی جهاد اسلامی همینطور است جهاد اسلامی صرف شمشیر زدن و با دشمن اسلام جنگیدن نیست ،جنگیدن در راه خدا وبه قصد رضای خدااست و اِلاّ کسی ممکن است در صف مسلمین باشد از سرباز های دیگر هم بیشتر حرارت به خرج دهد ولی اگر دلش بشکافید دلیل هایی مانند شهرت و قهرمانی وجود دارد ظاهرا در جنگ احد بود که یکی از انصار خیلی در جنگ شجاعت به خرج داد. به رسول خدا گفتند التفاتی نکرد چون آن شخص جهادش جهاد فی سبیل الله نبود هجرت باید در راه خداباشد یعنی در هجرت مسافرت ظاهری با سلوک الهی همراه باشد. هجرت کننده هم عارف باشد و هم عارف سالک هر دو را اسلام باهم میخواهد این چنین مهاجری را قرآن می گوید "فقد وقع اجره الی الله" اجر او را دیگر از خدا بخواهید. یعنی مطلب بالاتر ازاین حرفهاست که بتوانید تصور کنید اجر چنین مهاجری چه خواهد بود ، در تفسیر این آیه کریمه تعمیمی دادند که این تعمیم خیلی بجا و مناسب است و این که شامل یک گروه دیگر هم می باشد و آن طالبان علمی است که از شهر خودشان مهاجرت میکنند برای ازدیاد ایمان خوشان و بعد ارشادوهدایت مردم چنین افرادی مهاجرند که قرآن میگویند : مهاجرانی که از خانه خودشان خارج میشوند و در خلال مهاجرتشان مرگشان فرا رسد اجرشان با خداست. #آزادی_معنوی #قسمت۱۴ کانون مطالعات تربیت معلم پردیس فاطمه الزهرا تبریز http://ble.ir/kmtarbiatmoalem_tbz402
#خلاصه_کتاب
امام حسین(ع) مجاهد ومهاجر :حسین بن علی (ع) در منطق قرآن هم مجاهد است هم مهاجر است او خانه و شهر ودیار خود را رها کرده و پشت سر گذاشته همچنان موسی بن عمران( اوفقط مهاجر بود مجاهد نبود) مهاجرین صدر اسلام که ابتدا مهاجر بودند هنوز مجاهد نبودند و دستور جهاد برای آنها هنوز صادر نشده بود بعدها دستور مجاهدت هم رسید . اباعبدالله در روز عاشورا افتخاری به اصحاب خود داد پاداشی به اصحاب خود داد که این پاداش برای همیشه در تاریخ ثبت شد. در آن لحظات آخر که همه شهید شده بودند جز زین العابدین که مریض بودندمرد دلان اند بر روی زمین بهر چه بامردم شوم دل نبیندین مقدس اسلام از جنبه اجتماعی بر۲ پایه استوار است آن هم هجرت و جهاد است قرآن کریم دو موضوع جهاد و هجرت را با تقدیس خاص میکند ومهاجرین و مجاهدین را تقدیس میکند. هجرت از گناهان:از هجرت و همچنین از جهاد تفسیر دیگری هم شده است و آن اینکه از هجرت به هجرت از گناهان هم یاد میشود.مهاجر کسی است که از گناهانش هجرت میکندجهاد با نفس: مجاهد کسی است که با نفس خود جهاد میکند مجاهد: کسی است که در مبارزه درونی که همیشه در همه انسانها وجود دارد بتواند با نفس اماره خود، همیشه با هوای نفسانی خود مبارزه کند امیرالمونین (ع) میفرمایند : شجاع ترین مردم کس است که بر هوای نفسانی خود پیروز شود شجاعت اساسی آن است.#آزادی_معنوی#قسمت۱۵ کانون مطالعات تربیت معلم پردیس فاطمه الزهرا تبریز
http://ble.ir/kmtarbiatmoalem_tbz402
امام حسین(ع) مجاهد ومهاجر :حسین بن علی (ع) در منطق قرآن هم مجاهد است هم مهاجر است او خانه و شهر ودیار خود را رها کرده و پشت سر گذاشته همچنان موسی بن عمران( اوفقط مهاجر بود مجاهد نبود) مهاجرین صدر اسلام که ابتدا مهاجر بودند هنوز مجاهد نبودند و دستور جهاد برای آنها هنوز صادر نشده بود بعدها دستور مجاهدت هم رسید . اباعبدالله در روز عاشورا افتخاری به اصحاب خود داد پاداشی به اصحاب خود داد که این پاداش برای همیشه در تاریخ ثبت شد. در آن لحظات آخر که همه شهید شده بودند جز زین العابدین که مریض بودندمرد دلان اند بر روی زمین بهر چه بامردم شوم دل نبیندین مقدس اسلام از جنبه اجتماعی بر۲ پایه استوار است آن هم هجرت و جهاد است قرآن کریم دو موضوع جهاد و هجرت را با تقدیس خاص میکند ومهاجرین و مجاهدین را تقدیس میکند. هجرت از گناهان:از هجرت و همچنین از جهاد تفسیر دیگری هم شده است و آن اینکه از هجرت به هجرت از گناهان هم یاد میشود.مهاجر کسی است که از گناهانش هجرت میکندجهاد با نفس: مجاهد کسی است که با نفس خود جهاد میکند مجاهد: کسی است که در مبارزه درونی که همیشه در همه انسانها وجود دارد بتواند با نفس اماره خود، همیشه با هوای نفسانی خود مبارزه کند امیرالمونین (ع) میفرمایند : شجاع ترین مردم کس است که بر هوای نفسانی خود پیروز شود شجاعت اساسی آن است.#آزادی_معنوی#قسمت۱۵ کانون مطالعات تربیت معلم پردیس فاطمه الزهرا تبریز
http://ble.ir/kmtarbiatmoalem_tbz402
۱۵:۴۷
۱ اردیبهشت
۱۷:۵۲
۵ اردیبهشت
#خلاصه_کتابتفسیر انحرافی : تفسیر دیگر از هجرت دوری گزیدن از شهر گناه و تفسیر از جهاد مبارزه با غول نفس است .پیامبر (ص) فرمودند : جهاد اکبر جهاد با دشمن است ، عده ای آمدند و هجرت از خانه وشهر و زن و بچه را کنار گذاشتند و گفتند: به جای دوری از خانواده و شهر در خانه مینشینیم و سر در جَیب فرو میبریم و عده ای گفتند به جای زحمت مجاهده در راه دشمن در خانه مینشینیم و با نفس خود جهاد میکنیم .اسلام دو هجرت دارد نه یک هجرت ،اسلام دو جهاد دارد نه یک جهاد ، هر وقت یکی را بهبهانه ی دیگری نفی کنیم از تعلیمات اسلام منحرف شده ایم.اما تکلیف افراد در شرایط مختلف چیست ؟ چون همه شرایط افراد ،شرایط جهاد نیست و همه شرایط ،شرایط هجرت نیست پیامبر (ص) تکلیف همه را مشخص کرده اند تکلیف یک نفر در نیت جدی و قصد واقعی باشداگر وظیفه ایجاب کرد هجرت کند اگر وظیفه ایجاب کرد جهاد کندوقتی امیر المومنین از صفین مراجعت میکردند یکی از به ایشان گفت برادرم خیلی میخواست در جنگ همرکاب شما باشد، امیرالمونین(ع) پرسیدند نیت برادرت کافی بود و در جنگ همراه ما بوداباعبدلله در شب عاشورا فرمودند : من اصحابی بهتر و با وفا تر از اصحاب خودم سراغ ندارمیکی از علمای شیعه گفت من باور نداشتم این سخن را اباعبدالله بفرماید چون باور داشتم اصحاب اباعبدلله خیلی هنر به خرج ندادند و دشمن خیلی شقاوت نشان دادتا ظهر عاشورا تعداد زیادی از یاران ایشان شهید شدند و اما یاران ایشان مانع رسیدن تیر به ایشان شدند تا ایشان نماز ظهرشان را به جا آورند .در اسلام به طور کلی سفر ستوده است اگر انسان بتواند با سرمایه علمی که کسب کرده است خوب استامام علی (ع) در دیوانی منسوب به ایشان شعری دارند که فواید سفر داراست: همّ و غم و اندوه را بر طرف میکند ، باعث کسب معیشت میشود اگر انسان باهوش باشد ، کسب علم ، آداب ، صحبت
#آزادی_معنوی#قسمت۱۶ کانون مطالعات تربیت معلم پردیس فاطمه الزهرا تبریز http://ble.ir/kmtarbiatmoalem_tbz402
#آزادی_معنوی#قسمت۱۶ کانون مطالعات تربیت معلم پردیس فاطمه الزهرا تبریز http://ble.ir/kmtarbiatmoalem_tbz402
۱۶:۰۳
۹ اردیبهشت
۱۵:۳۳
۱۲ اردیبهشت
#خلاصه_کتاب
برتری علمای سفر کرده: تاریخ نشان میدهد افراد عالمی که بعد از دوران پختگی سفر میکنند ، کمال و پختگی دارند ؛ شیخ بهایی درمیان علما امتیاز ویژه ای دارد ؛ مردی جامع الاطراف و ذی فنون است.کتاب گلستان و بوستان سعدی هم بعد پختگی سعدی نوشته شده است،سعدی مرد پخته ای است و در شعرش می گوید :در اقصای عالم بگشتم بسی بسر بردم ایام با هرکسی ز هر گوشه ای توشه ای یافتم زهر خرمنی خوشه ای یافتم شیخ بهایی هم دنیا را گشته است ، و با ملایی که پنجاه سال از نجف بیرون نیامده است فرق دارد .اومردی است که با همه طوایف و گروه ها سر و کار داشته است وقتی ما تاریخ را نگاه میکنیم میبینیم خیلی از علما دنیا گشته و سفر کرده اند و استاد های مختلفی داشته اند و در مقایسه با مردم دیگر از پختگی زیادتری برخوردارند.مهاجرت از عادات :انسان به یک چیز هایی عادت می کند عرف جامعه برای او یک اصل می شود عادت جسمی مثل سیگار کشیدن خیلی از افرادی که سیگار می کشند وقتی به دکتر مراجعه میکنند به دکتر می گویند عادت کرده ام . نمیتوانم ترک کنم ترک عادت موجب امراض است المهاجر هجر من السیئات مرد آن است که بتواند از آن چه به او چسبیده است جدا شود و هجرت کندانسان نباید اینقدر اسیر عادات باشد . متاسفانه باید عرض کنم عادات اجتماعی بیشتر در بین خانمان است مانند انواع رسوم ها اسلام هجرت را در زندگی یک اصل اساسی میداند انسان باید برای خود این مقدار آزادی حریت و استقلال داشته باشد #آزادی_معنوی#قسمت۱۷ کانون مطالعات تربیت معلم پردیس فاطمه الزهرا تبریز
http://ble.ir/kmtarbiatmoalem_tbz402
برتری علمای سفر کرده: تاریخ نشان میدهد افراد عالمی که بعد از دوران پختگی سفر میکنند ، کمال و پختگی دارند ؛ شیخ بهایی درمیان علما امتیاز ویژه ای دارد ؛ مردی جامع الاطراف و ذی فنون است.کتاب گلستان و بوستان سعدی هم بعد پختگی سعدی نوشته شده است،سعدی مرد پخته ای است و در شعرش می گوید :در اقصای عالم بگشتم بسی بسر بردم ایام با هرکسی ز هر گوشه ای توشه ای یافتم زهر خرمنی خوشه ای یافتم شیخ بهایی هم دنیا را گشته است ، و با ملایی که پنجاه سال از نجف بیرون نیامده است فرق دارد .اومردی است که با همه طوایف و گروه ها سر و کار داشته است وقتی ما تاریخ را نگاه میکنیم میبینیم خیلی از علما دنیا گشته و سفر کرده اند و استاد های مختلفی داشته اند و در مقایسه با مردم دیگر از پختگی زیادتری برخوردارند.مهاجرت از عادات :انسان به یک چیز هایی عادت می کند عرف جامعه برای او یک اصل می شود عادت جسمی مثل سیگار کشیدن خیلی از افرادی که سیگار می کشند وقتی به دکتر مراجعه میکنند به دکتر می گویند عادت کرده ام . نمیتوانم ترک کنم ترک عادت موجب امراض است المهاجر هجر من السیئات مرد آن است که بتواند از آن چه به او چسبیده است جدا شود و هجرت کندانسان نباید اینقدر اسیر عادات باشد . متاسفانه باید عرض کنم عادات اجتماعی بیشتر در بین خانمان است مانند انواع رسوم ها اسلام هجرت را در زندگی یک اصل اساسی میداند انسان باید برای خود این مقدار آزادی حریت و استقلال داشته باشد #آزادی_معنوی#قسمت۱۷ کانون مطالعات تربیت معلم پردیس فاطمه الزهرا تبریز
http://ble.ir/kmtarbiatmoalem_tbz402
۱۴:۲۸
معلما و دانشجو معلمای گرامی روزتون مبارک
۱۵:۵۱
پاکت هدیه
ک
کانون مطالعات تربیت معلم پردیس فاطمه الزهرا
۱۵ اردیبهشت
۶:۵۷
۱۷ اردیبهشت
۵:۱۴
۱۹ اردیبهشت
بازارسال شده از واحد فرهنگی و تربیتی پردیس فاطمهالزهرا(س)تبریز
۳:۲۴
۲۰ اردیبهشت
#خلاصه_کتاب
همت بزرگ در راه دانش =مثلا در مسیر علم همت ها فرق میکند یکی قانع است در حد دیپلم بماند و یکی هست که استفاده حداکثر از عمرش را میکند وتا آخرین لحظه عمرش از جذب و جلب مسائل علمی کوتاهی نمیکند.همت بزرگ درمسیر ثروت =یکی هدفش فقط سیر کردن شکم است ولی دیگری میخواهد داشته باشد گرد هم بیاوردو این دو مثل هم نیست همت بلند در مسیر جاه طلبی و مقام و فرق بزرگی و بزرگواری چیست ؟ فرض کنیم شخصی یک عالم بزرگ باشد و فضیلت دیگری هم نداشته باشد یعنی فقط کسی باشد که فقط میخواهد یک کشف جدید بکند این یک فکر و اندیشیدن بزرگ است ، بزرگوار میخواهد همه مردم شیر باشند نه گوسفندی باشد که طعمه دیگری باشد پیامبر(ص):إِنّی بُعِثتُ لِاُتَمِمُ مکارِم أَلأَخلاق " من مبعوث شدم که اخلاق نیک را تکمیل کنم"امام علی(ع)به امام حسن(ع)میفرماید پسر جانم روح خودت را گرامی بدار برگوار بدار برتر بدار از هر کار بد که میکنی فکر کن که تو بالاتر و والاتر از آن هستی تا آلوده شوی.یک مرد یک شجاع یک آدمی است که احساس کرامت می کند در خودش اگر از کسی انتقادی دارد به صورتش می گوید یا مقابلش میگوید خسارت تعلیمات متصوّفه :تعلیمات عرفا و متصوفه خودمان نکات برجسته دارد.خسارتهای بزرگی که اسلام از راه تعلیمات دینی عرفا و متصوفه این بود که این ها تحت تاثیر مسیحیت بودایی و مانی بودند.#آزادی_معنوی#قسمت۱۸ کانون مطالعات تربیت معلم پردیس فاطمه الزهرا تبریز
http://ble.ir/kmtarbiatmoalem_tbz402
همت بزرگ در راه دانش =مثلا در مسیر علم همت ها فرق میکند یکی قانع است در حد دیپلم بماند و یکی هست که استفاده حداکثر از عمرش را میکند وتا آخرین لحظه عمرش از جذب و جلب مسائل علمی کوتاهی نمیکند.همت بزرگ درمسیر ثروت =یکی هدفش فقط سیر کردن شکم است ولی دیگری میخواهد داشته باشد گرد هم بیاوردو این دو مثل هم نیست همت بلند در مسیر جاه طلبی و مقام و فرق بزرگی و بزرگواری چیست ؟ فرض کنیم شخصی یک عالم بزرگ باشد و فضیلت دیگری هم نداشته باشد یعنی فقط کسی باشد که فقط میخواهد یک کشف جدید بکند این یک فکر و اندیشیدن بزرگ است ، بزرگوار میخواهد همه مردم شیر باشند نه گوسفندی باشد که طعمه دیگری باشد پیامبر(ص):إِنّی بُعِثتُ لِاُتَمِمُ مکارِم أَلأَخلاق " من مبعوث شدم که اخلاق نیک را تکمیل کنم"امام علی(ع)به امام حسن(ع)میفرماید پسر جانم روح خودت را گرامی بدار برگوار بدار برتر بدار از هر کار بد که میکنی فکر کن که تو بالاتر و والاتر از آن هستی تا آلوده شوی.یک مرد یک شجاع یک آدمی است که احساس کرامت می کند در خودش اگر از کسی انتقادی دارد به صورتش می گوید یا مقابلش میگوید خسارت تعلیمات متصوّفه :تعلیمات عرفا و متصوفه خودمان نکات برجسته دارد.خسارتهای بزرگی که اسلام از راه تعلیمات دینی عرفا و متصوفه این بود که این ها تحت تاثیر مسیحیت بودایی و مانی بودند.#آزادی_معنوی#قسمت۱۸ کانون مطالعات تربیت معلم پردیس فاطمه الزهرا تبریز
http://ble.ir/kmtarbiatmoalem_tbz402
۵:۵۳
۲۱ اردیبهشت
۶:۴۳
۶:۴۶
۶:۵۰
پاکت بذاریم؟!
۸:۳۳
پاکت هدیه
ک
کانون مطالعات تربیت معلم پردیس فاطمه الزهرا
۲۲ اردیبهشت
پاورپوینت ژورنال.pdf
۱.۶۳ مگابایت
️همیشه وقتی از اختلال ADHD صحبت میشه به نقاط ضعف افراد پرداخته میشه که حاصل از دیدگاه آسیب شناسی در روان شناسی هست،ولی امروزه تلاش میشه به نقاط قوت اختلالات افراد هم توجه بشه که در مطالعات کیفی جدید در حال مطرح شدن هست!مقاله حاضر اولین مطالعه کمی هست که به نقاط قوت افراد مبتلا به ADHD و صفات مرتبط با اون پرداخته و نتایج جالبی رو به دست اورده مثل بالابودن صفت انعطاف پذیری در این افراد!برای کنکاش بیشتر مقاله حتما فایل ارائه رو مطالعه کنید
کانون مطالعات تربیت معلم پردیس فاطمه الزهرا تبریز
http://ble.ir/kmtarbiatmoalem_tbz402کانال اطلاع رسانی واحد فرهنگی و تربیتی پردیس حضرت فاطمه الزهرا (س) تبریز
https://ble.ir/vahede_farhangi_tbz
کانون مطالعات تربیت معلم پردیس فاطمه الزهرا تبریز
http://ble.ir/kmtarbiatmoalem_tbz402کانال اطلاع رسانی واحد فرهنگی و تربیتی پردیس حضرت فاطمه الزهرا (س) تبریز
https://ble.ir/vahede_farhangi_tbz
۱۸:۳۵
۲۵ اردیبهشت
#معلم_pro
دلایل مشکلات درسی کودکان :
مشکلات جسمیضعف بینایی یا شنوایی یا ابتلا به هر گونه بیماری مزمن میتواند باعث اختلال در درس خواندن کودک شود بررسی کودک از لحاظ جسمی ضروری هست
مشکلات روانپزشکیاسترسهای ناشی از اختلاف پدر و مادر، حسادت به فرزند تازه متولد شده، تبعیض و مقایسه ی کودک با دیگران، سرزنش و توبیخ و... به طور قطع در رشد تحصیلی او اثر منفی دارد و او را از انجام امور درسی باز خواهد داشت.
اختلال در یادگیریاختلال در یادگیری (Learning disorder) یا ناتواناییهای یادگیری (Learning disability) که 80 درصد به صورت اختلال در خواندن خود را نشان می دهد، یکی از عوامل مشکلات درسی و عدم انجام تکالیف است.
خستگیفعالیتهای جسمی کودک باید حساب شده و براساس برنامه باشد.
حواس پرتی و اختلال در تمرکزبرخی کودکان وقتی تنها هستند، حواسشان پرت می شود؛در این موارد کودک باید در حضور والدین تکالیف خود را انجام دهد.
ضریب هوشی بسیار بالا تیزهوشی در مواردنادری، هوش بهر بالای کودک، مانع از انجام تکالیف میشود؛ زیرا از دید او، انجام تکالیف، بسیار بچگانه است. برای چنین کودکی می توانید با هماهنگی با معلم، برنامه ی ویژه ای را ترتیب دهید.
اولین گام درمان، تشخیص دقیق هست.
کانون مطالعات تربیت معلم پردیس فاطمه الزهرا تبریز
http://ble.ir/kmtarbiatmoalem_tbz402کانال اطلاع رسانی واحد فرهنگی و تربیتی پردیس حضرت فاطمه الزهرا (س) تبریز
https://ble.ir/vahede_farhangi_tbz
دلایل مشکلات درسی کودکان :
مشکلات جسمیضعف بینایی یا شنوایی یا ابتلا به هر گونه بیماری مزمن میتواند باعث اختلال در درس خواندن کودک شود بررسی کودک از لحاظ جسمی ضروری هست
مشکلات روانپزشکیاسترسهای ناشی از اختلاف پدر و مادر، حسادت به فرزند تازه متولد شده، تبعیض و مقایسه ی کودک با دیگران، سرزنش و توبیخ و... به طور قطع در رشد تحصیلی او اثر منفی دارد و او را از انجام امور درسی باز خواهد داشت.
اختلال در یادگیریاختلال در یادگیری (Learning disorder) یا ناتواناییهای یادگیری (Learning disability) که 80 درصد به صورت اختلال در خواندن خود را نشان می دهد، یکی از عوامل مشکلات درسی و عدم انجام تکالیف است.
خستگیفعالیتهای جسمی کودک باید حساب شده و براساس برنامه باشد.
حواس پرتی و اختلال در تمرکزبرخی کودکان وقتی تنها هستند، حواسشان پرت می شود؛در این موارد کودک باید در حضور والدین تکالیف خود را انجام دهد.
ضریب هوشی بسیار بالا تیزهوشی در مواردنادری، هوش بهر بالای کودک، مانع از انجام تکالیف میشود؛ زیرا از دید او، انجام تکالیف، بسیار بچگانه است. برای چنین کودکی می توانید با هماهنگی با معلم، برنامه ی ویژه ای را ترتیب دهید.
اولین گام درمان، تشخیص دقیق هست.
کانون مطالعات تربیت معلم پردیس فاطمه الزهرا تبریز
http://ble.ir/kmtarbiatmoalem_tbz402کانال اطلاع رسانی واحد فرهنگی و تربیتی پردیس حضرت فاطمه الزهرا (س) تبریز
https://ble.ir/vahede_farhangi_tbz
۱۹:۴۴
۲۶ اردیبهشت
۱۱:۳۵
#خلاصه_کتابمعیار انسانیت چیست؟ اگر از نظر زیستی بگوییم معیار انسانیت چیست کار ساده ای است در زیست شناسی فقط جسم انسان مطرح است در آن جا مطرح میکند انسان در میان دیگر موجودات چه رده ای دارد ازمعیار زیست شناسی همه انسان ها ،انسان هستند با این معیار هیچ تفاوتی بین انسان نیست و بین انسان ها هیچ فرقی نمیتوان گذاشت مثلا:دیگر بین امام حسین(ع)ویزید فرقی نمیشود قائل شدانسان کامل و انسان ناقص:وقتی در علوم انسانی ازانسان کامل وانسان ناقص بحث میشودسخن از انسان پایین افتاده وانسان مترقی ومتعالی استازنظرعلوم اجتماعی ممکن است کامل باشد یا ناقص قابل ستایش و تمجیدباشد یاقابل ستایش وتمجید نباشددرچه چیز انسان ها فرق میگذاریم چه چیزی انسان را قابل ستایش و تمجدید می کند و چه چیز نمیکند.نظریات مختلف در مورد انسانیت:۱)آیا علم را میتوانیم معیار و ملاک انسانیت قرار بدهیم و بگوییم که انسان ها از نظر زیست شناسی با یکدیگر مساوی هستند.و یک چیز است که اکتسابی یعنی بدست آوردنی و با آن معیار انسانیت با غیر انسانیت تفاوت می کند.مرزی است میان انسان برتروفروتر و آن دانش است؟هر اندازه که از دانش برخوردار باشد انسان تر است،من گمان نمیکنم که تنها علم دانش معیار انسانیت باشد با این حال باید گفت انیشتین انسان کامل بود از همه دانشمندان علم شهرتش بیشتر است و واقعا هم شاید از همه دانشنمدان عالم ،عالم تر بود انسان ترین انسان زمان ما بوده.#آزادی_معنوی#قسمت۱۹ کانون مطالعات تربیت معلم پردیس فاطمه الزهرا تبریز
http://ble.ir/kmtarbiatmoalem_tbz402
http://ble.ir/kmtarbiatmoalem_tbz402
۱۵:۳۸