@leaflets
۱۰:۱۱
بازارسال شده از آزمایشگاه علوم رفتاری و تغییرات اجتماعی
بسم الله...
کمپین سازی از جمله مهم ترین ابزارهای تغییر رفتار و باورهای عمومی در ایران و جهان است .
برای آشنایی با برخی از کمپینهای که در ایران منجر به تغییر رفتار و باور عمومی شدهاند ، آزمایشگاه علوم رفتاری تصمیم به برگزاری دورهی تخصصی تجربهکاوی کمپینهای موفق داخلی گرفته است.
اساتید دورهدکتر بهنام یاوری از مدیران صداوسیما و مجری کمپین بزرگ ایران من
دکتر امین طیب طاهر :مجری کمپین کاهش مصرف انرژی
محمدرضا بورونی:مجری کمپین نجات آرزوها (مقابله با سقط جنین)
امیرحسین قزل ایاغ:مجری کمپین زندگی با آیه ها
متین شریفی:چگونگی کپمپین سازی
جلسات تجربهکاوی کمپینهای موفق
حضوری و مجازی؛(مکمل هم هستند و حضور در هر دو بخش الزامی)
زمان : ۲۰ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۴
لینک ثبتنام
https://ble.ir/azmayeshraftary




اساتید دورهدکتر بهنام یاوری از مدیران صداوسیما و مجری کمپین بزرگ ایران من
دکتر امین طیب طاهر :مجری کمپین کاهش مصرف انرژی
محمدرضا بورونی:مجری کمپین نجات آرزوها (مقابله با سقط جنین)
امیرحسین قزل ایاغ:مجری کمپین زندگی با آیه ها
متین شریفی:چگونگی کپمپین سازی
۱۱:۰۳
https://www.irna.ir/news/85996845/افزایش-حقوق-اعضای-هیأت-علمی-سرمایه-گذاری-استراتژیک-برای-کشور
@leaflets
۱۲:۳۳
رفقا میگن چرا کمتر کانال فعاله؟واقعش اینکه دیگه نه تمرکزی هست، نه وقتی و نه انگیزه ایانگار اگر عرضه ای داشته باشیم، صرف عمل و یه کار واقعی بشه بهتره تا حرف و شعارحرف هم جای خودش به اندازه و نه زیاد و تکراری
۱۳:۱۵
بازارسال شده از آزمایشگاه علوم رفتاری و تغییرات اجتماعی
—•—•—•—•—•—•—•—•—•—
۱۱:۲۷
نگاشته ها|طالبی طادی
جلسه پنجم
پویش ایران من
حضوری و مجازی
پنج شنبه ۶ آذر | ساعت ۸ صبح
لینک ثبتنام
آزمایشگاه علوم رفتاری (پیام رسان بله)
اطلاعات بیشتر —•—•—•—•—•—•—•—•—•—
آزمایشگاه علوم رفتاری و تغییرات اجتماعی | دانشگاه باقرالعلوم(ع)
https://ble.ir/azmayeshraftary 




۱۱:۳۱
بازارسال شده از مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
#هسته_افکارعمومی_و_تغییرات_فرهنگی
۱۴:۴۵
بازارسال شده از شبکه اساتید ایران
فهمیدم که وقتی شرایط عوض شود یَفِرّالْمرءَ مِنْ اَخیهِ و صاحِبَتهِ و بَنیهِ و اُمّهِ وَاَبیهِ، پس به عشق تو دل بستم.
بنده را چه، که عاشق تو بشود؛ عَنقا شکار کرکس نشود دام باز گیر.
اما تو دست بر نداشتی و آنقدر به این کار ادامه دادی تا بالاخره منِ گریز پای را به چنگ آوردی و من فکر میکردم که با پای خود آمدهام
شهید را شهید درک میکند.
اگر شهید باشید شهید را میشناسید و گرنه آئینۀ زنگار گرفته، چیزی را منکعس نمیکند که نمیکند.
•------••✾•
۲۱:۲۴
@leaflets
۱۱:۰۰
@leaflets
۶:۱۸
۵:۱۱
نگاشته ها|طالبی طادی
کرسی ترویجی:
فقه هسته ای فراتر از قطعیت های پیشین
چهارشنبه 19 آذرماه 1404
ساعت 14:30
دانشگاه باقرالعلوم(ع)، طبقه همکف سالن دفاعیه
حکمت برای زندگی | دانشگاه باقرالعلوم(ع) | دانشگاه پیشران علوم انسانی @BouNews 




معنای عرفی و معنای دقیقِ جنگافزار هستهای.
سلاح هستهای برای عموم مردم، یادآور حملۀ اتمی ایالات متحدۀ آمریکا به هیروشیما و ناگاساکیِ ژاپن است که در نتیجۀ آن بیش از صد هزار نفر در این دو شهر کشته شدند؛ ازهمینرو، «جنگ افزار هستهای» مطابق با فهم متعارفی که در بستر عرف عامه شکل گرفته است، همیشه سلاحی هجومی است که کاربست آن، ضرورتا کشتار گستردۀ غیرنظامیان را در پی دارد.بررسی دقیقتر اقسام جنگافزارهای هستهای، نشان میدهد که طیف متنوعی از تسلیحات با کاکردهایی مختلف در ذیل آن قرار میگیرند و حتی در برخی موارد، میتوان برای #مقاصد_صلحآمیز نیز از انفجارهای هستهای استفاده کرد.عموم پژوهشهای فقهی انجامشده دربارۀ جنگافزار هستهای، تلقی صحیحی از موضوع بحث نداشتهاند؛ بههمین جهت بخش دوم کتابِ «فقه هستهای؛ فراتر از قطعیتهای پیشین»، به موضوعشناسی اختصاص داده شده است.
سلاح هستهای برای عموم مردم، یادآور حملۀ اتمی ایالات متحدۀ آمریکا به هیروشیما و ناگاساکیِ ژاپن است که در نتیجۀ آن بیش از صد هزار نفر در این دو شهر کشته شدند؛ ازهمینرو، «جنگ افزار هستهای» مطابق با فهم متعارفی که در بستر عرف عامه شکل گرفته است، همیشه سلاحی هجومی است که کاربست آن، ضرورتا کشتار گستردۀ غیرنظامیان را در پی دارد.بررسی دقیقتر اقسام جنگافزارهای هستهای، نشان میدهد که طیف متنوعی از تسلیحات با کاکردهایی مختلف در ذیل آن قرار میگیرند و حتی در برخی موارد، میتوان برای #مقاصد_صلحآمیز نیز از انفجارهای هستهای استفاده کرد.عموم پژوهشهای فقهی انجامشده دربارۀ جنگافزار هستهای، تلقی صحیحی از موضوع بحث نداشتهاند؛ بههمین جهت بخش دوم کتابِ «فقه هستهای؛ فراتر از قطعیتهای پیشین»، به موضوعشناسی اختصاص داده شده است.
۵:۱۲
نگاشته ها|طالبی طادی
کرسی ترویجی:
فقه هسته ای فراتر از قطعیت های پیشین
چهارشنبه 19 آذرماه 1404
ساعت 14:30
دانشگاه باقرالعلوم(ع)، طبقه همکف سالن دفاعیه
حکمت برای زندگی | دانشگاه باقرالعلوم(ع) | دانشگاه پیشران علوم انسانی @BouNews 




انگارۀ حرمت مطلق سلاح هستهای.
دیدگاه مشهور دربارۀ حکم تکلیفی ساخت و بهکارگیری جنگافزار هستهای، حرمت است. شهرت این دیدگاه بهگونهای است که اساسا معدود دیدگاههای قائل به جواز، کمتر مورد توجه و بررسی قرار میگیرند.
بااینحال قابل توجه است که بررسی دقیقتر عبارات برخی قائلین به دیدگاه مشهور، نشان میدهد که ایشان، حرمت را تنها در حالت ابتدایی و غیر مورد اضطرار، ثابت میدانند.
البته برخی از قائلین به دیدگاه مشهور، از حالت اضطرار نیز بهطور خاص بحث کرده و در همان فرض نیز حرمت را ثابت دانستهاند. در کتاب «فقه هستهای؛ فراتر از قطعیتهای پیشین»، این دیدگاه، نقد و بررسی شده و جواز ساخت و بهکارگیری جنگافزارهای هستهای در برخی فروض، مانند شریط اضطرار جنگی، اثبات شده است.
دیدگاه مشهور دربارۀ حکم تکلیفی ساخت و بهکارگیری جنگافزار هستهای، حرمت است. شهرت این دیدگاه بهگونهای است که اساسا معدود دیدگاههای قائل به جواز، کمتر مورد توجه و بررسی قرار میگیرند.
بااینحال قابل توجه است که بررسی دقیقتر عبارات برخی قائلین به دیدگاه مشهور، نشان میدهد که ایشان، حرمت را تنها در حالت ابتدایی و غیر مورد اضطرار، ثابت میدانند.
البته برخی از قائلین به دیدگاه مشهور، از حالت اضطرار نیز بهطور خاص بحث کرده و در همان فرض نیز حرمت را ثابت دانستهاند. در کتاب «فقه هستهای؛ فراتر از قطعیتهای پیشین»، این دیدگاه، نقد و بررسی شده و جواز ساخت و بهکارگیری جنگافزارهای هستهای در برخی فروض، مانند شریط اضطرار جنگی، اثبات شده است.
۵:۱۳
نگاشته ها|طالبی طادی
کرسی ترویجی:
فقه هسته ای فراتر از قطعیت های پیشین
چهارشنبه 19 آذرماه 1404
ساعت 14:30
دانشگاه باقرالعلوم(ع)، طبقه همکف سالن دفاعیه
حکمت برای زندگی | دانشگاه باقرالعلوم(ع) | دانشگاه پیشران علوم انسانی @BouNews 




«همیشه تصورمان، هیروشیما و ناگاساکی نباشد!»
در نگاه متعارف، جنگافزار هستهای بهمثابه سلاحی هجومی و ضرورتا همراه با کشتار گستردۀ غیرنظامیان شناخته میشود؛ حال آنکه در نگاه دقیقتر، اقسام تاکتیکی این تسلیحات که با بازده انفجاری پائین برای بهکارگیری علیه اهدافی محدود و مشخص طراحی شدهاند نیز مطرحاند.باتوجه به بررسیهای انجامشده در کتاب «فقه هستهای؛ فراتر از قطعیتهای پیشین» ازجمله موارد جواز ساخت و بهکارگیری جنگافزار هستهای، همین قسم تاکتیکی تسلیحات هستهای هستند که باتوجه به موقعیت و شرایط خاصِ بهکارگیری، میتوان بدون کشتار غیرنظامیان، از آنها استفاده کرد.
قابل توجه است که #شهید_دکتر_فریدون_عباسی، دانشمند هستهای کشورمان که در بخشهای مدیریتی و سیاستگذاری هستهای نیز فعالیت داشتهاند، در آخرین مصاحبۀ خود با خبرگزاری دانشجو پیش از شهادتشان، باتوجه به همین نکته، اشاره میکنند که کاربست جنگافزار هستهای، لزوما همراه با کشتار جمعی نیست و درنتیجه اگر لازم باشد، میتوانیم به سمت آن حرکت کنیم.
پ.نلینک ویدیوی گفتوگوی کامل خبرگزاری دانشجو با شهید دکتر فریدون عباسی:https://snn.ir/005JSJبخش پیوستشده در این فرسته، از دقیقۀ 97 شروع میشود.
در نگاه متعارف، جنگافزار هستهای بهمثابه سلاحی هجومی و ضرورتا همراه با کشتار گستردۀ غیرنظامیان شناخته میشود؛ حال آنکه در نگاه دقیقتر، اقسام تاکتیکی این تسلیحات که با بازده انفجاری پائین برای بهکارگیری علیه اهدافی محدود و مشخص طراحی شدهاند نیز مطرحاند.باتوجه به بررسیهای انجامشده در کتاب «فقه هستهای؛ فراتر از قطعیتهای پیشین» ازجمله موارد جواز ساخت و بهکارگیری جنگافزار هستهای، همین قسم تاکتیکی تسلیحات هستهای هستند که باتوجه به موقعیت و شرایط خاصِ بهکارگیری، میتوان بدون کشتار غیرنظامیان، از آنها استفاده کرد.
قابل توجه است که #شهید_دکتر_فریدون_عباسی، دانشمند هستهای کشورمان که در بخشهای مدیریتی و سیاستگذاری هستهای نیز فعالیت داشتهاند، در آخرین مصاحبۀ خود با خبرگزاری دانشجو پیش از شهادتشان، باتوجه به همین نکته، اشاره میکنند که کاربست جنگافزار هستهای، لزوما همراه با کشتار جمعی نیست و درنتیجه اگر لازم باشد، میتوانیم به سمت آن حرکت کنیم.
پ.نلینک ویدیوی گفتوگوی کامل خبرگزاری دانشجو با شهید دکتر فریدون عباسی:https://snn.ir/005JSJبخش پیوستشده در این فرسته، از دقیقۀ 97 شروع میشود.
۵:۱۳
نسبت نتایج «فقه هستهای؛ فراتر از قطعیتهای پیشین» با بیانات رهبر معظم انقلاب .
در رابطه با نسبت نتایج بهدست آمده در این پژوهش با دیدگاه مقام معظم رهبری مد ظلهالعالی مبنیبر حرمت ساخت و بهکارگیری جنگافزارهای هستهای، باتوجه به بررسیای که در انتهای این پژوهش انجام شده است، میتوان گفت که تنافی صریحی وجود ندارد؛ چراکه بیانات معظمله، ناظر به معنای شناختهشدۀ عرفیاند و اساسا ناظر به تمام مصادیق نیستند؛ همچنین دربارۀ همان مواردی که کاربست جنگافزار هستهای، همراه با کشتار گستردۀ غیرنظامیان هست نیز باتوجه به برخی قرائن این احتمال وجود دارد که بیانات ایشان، ناظر به موردی است که عناوین موجههای مانند شرایط اضطرار جنگی، بر آن منطبق نیستند؛ یعنی مواردی از قبیل استفادۀ ایالات متحدۀ آمریکا در هیروشیما و ناگاساکی که فاقد هرگونه ضرورتی بوده است.
@leaflets
در رابطه با نسبت نتایج بهدست آمده در این پژوهش با دیدگاه مقام معظم رهبری مد ظلهالعالی مبنیبر حرمت ساخت و بهکارگیری جنگافزارهای هستهای، باتوجه به بررسیای که در انتهای این پژوهش انجام شده است، میتوان گفت که تنافی صریحی وجود ندارد؛ چراکه بیانات معظمله، ناظر به معنای شناختهشدۀ عرفیاند و اساسا ناظر به تمام مصادیق نیستند؛ همچنین دربارۀ همان مواردی که کاربست جنگافزار هستهای، همراه با کشتار گستردۀ غیرنظامیان هست نیز باتوجه به برخی قرائن این احتمال وجود دارد که بیانات ایشان، ناظر به موردی است که عناوین موجههای مانند شرایط اضطرار جنگی، بر آن منطبق نیستند؛ یعنی مواردی از قبیل استفادۀ ایالات متحدۀ آمریکا در هیروشیما و ناگاساکی که فاقد هرگونه ضرورتی بوده است.
@leaflets
۵:۱۴
آیا مطرحکردن چنین بحثی در شرایط خاص کنونی، موجه است؟
از یک سو باید توجه داشت که هماکنون این بحث در سطوح مختلف جامعه، شکل گرفته و جریان دارد؛ از دیگر سو، باید توجه داشت که بسیاری از ناظران، موضعگیریهای مسئولان کشورمان جمهوری اسلامی ایران را در سطحی از ابهام راهبردی هستهای ارزیابی میکنند؛ در این صورت، میتوان کتابِ «فقه هستهای؛ فراتر از قطعیتهای پیشین» را همراستا با موضعگیریهای مورداشاره و در راستای ایجاد سطحی از بازدارندگیِ برآمده از ابهام راهبردی هستهای دانست.
از یک سو باید توجه داشت که هماکنون این بحث در سطوح مختلف جامعه، شکل گرفته و جریان دارد؛ از دیگر سو، باید توجه داشت که بسیاری از ناظران، موضعگیریهای مسئولان کشورمان جمهوری اسلامی ایران را در سطحی از ابهام راهبردی هستهای ارزیابی میکنند؛ در این صورت، میتوان کتابِ «فقه هستهای؛ فراتر از قطعیتهای پیشین» را همراستا با موضعگیریهای مورداشاره و در راستای ایجاد سطحی از بازدارندگیِ برآمده از ابهام راهبردی هستهای دانست.
۵:۱۴
@leaflets
۱۳:۴۵
@leaflets
۱۰:۰۲
1- جدای از نظرات مخالف و موافق درمورد عکس شهیده بزرگوار که به طور طبیعی وجود دارد، عجیب ترین مواضع در مورد این نشست متعلق به کسانی بودکه معتقد بودند باید مسئله را مسکوت گذاشت. گویا مشکل چنین جلسه ای این است که مسئله ای را که برایش پاسخی نداریم، دوباره محل سوال و اندیشه قرار داده است
2- در این نشست آقای دکتر محسن الویری(خندان) روایتی را مطرح کردند که مسئله تزاحم دو مصلحت در آن بود و سیره معصوم علیه السلام در انتخابی یکی و ترک دیگری دلالت مهمی برای فهم تکلیف شرعی نسبت به پدیده هایی مانند انتشار عکس شهیده بزرگوار انقلاب داشت. این روایت در ادامه تقدیم می شود:
زراره گوید: امام باقر (ع) برای تشییع جنازهی مردی از قریش، حضور یافت و من هم با ایشان بودم. در میان جمعیت تشییع کننده عطاء نیز حضور داشت. در این میان، زنی از مصیبت دیدگان فریاد و ناله بر آورد. عطاء به زن مصیبتزده گفت: یا ساکت میشوی، یا من بازخواهم گشت! و در این تشییع، شرکت نخواهم جست. اما، آن زن ساکت نشد و به زاری و افغان ادامه دارد. و عطاء هم بازگشت و تشییع را ناتمام گذاشت. من برای امام باقر (ع) قضیهی عطاء را باز گفتم (و در انتظار عکسالعمل امام بودم). امام فرمود: به راه ادامه دهیم و جنازه را همچنان تشیع کنیم؛ زیرا اگر بنا باشد که به خاطر مشاهدهی یک عمل اشتباه و سر و صدای بیجای یک زن، حقی را کنار بگذاریم (و به وظیفهی اجتماعی خود نسبت به مؤمنی عمل نکنیم) حق مسلمانی را نادیده گرفتهایم.زراره گوید: پس از تشییع، جنازه را بر زمین نهادند و بر آن نماز خواندیم و مراسم تدفین ادامه یافت. در این میان، صاحب عزا پیش آمد، از امام باقر (ع) سپاسگزاری کرد و به ایشان عرض کرد: شما توان راه رفتن زیاد را ندارید، به همین اندازه که لطف کرده و در تشییع جنازه شرکت کردهاید، متشکریم و اکنون باز گردید! زراره میگوید: من به امام گفتم: اکنون که صاحب عزا به شما رخصت بازگشت داده، بهتر است باز گردید؛ زیرا من سؤالی دارم که میخواهم از محضرتان استفاده کنم. امام فرمود: به کار خود ادامه بده، ما با اجازهی صاحب عزا نیامدهایم تا با اجازهی او باز گردیم. تشییع جنازهی یک مؤمن، فضل و پاداشی دارد که ما به خاطر آن آمدهایم. به هر مقدار که انسان به تشییع ادامه دهد و به مؤمن حرمت نهد، از خداوند پاداش میگیرد.
@leaflets
۱۲:۲۴