بله | کانال فقه، فلسفه و حقوق
عکس پروفایل فقه، فلسفه و حقوقف

فقه، فلسفه و حقوق

۲۱۶عضو
فقه، فلسفه و حقوق
#اسلام_مناسک شماره 8 اسلام‌های بدیل، بَدَل شیطان به مومنان! undefinedشیخ اسماعیل رمضانی در سخنرانی روز شهادت امام رضا علیه السلام در هیات عبدالله بن حسن علیهماالسلام: ...آخرین مبارزه اسلام برای تحقق خود، مبارزه با کفر و آمریکا نیست بلکه با خودِ اسلام است*...اسلامِ تقلبی، آخرین مکر شیطان برای انحراف مومنین است؛ *شیطان جوانِ هیاتی را با هیاتِ انحرافی از راه به در می‌کند نه با کاباره! هیاتی که مبانی، اصول و اولویت‌های دیگری دارد علی‌رغم ظاهر دینی و امام حسینی...
#اسلام_مناسک شماره ۱۰جفای ما به امام حسن عسکری(ع)
ساختار غالب دینداری مناسکی در جامعه مذهبی کنونی به خصوص در سالیان اخير، بیش از آنکه به "معرفت"*، *"شناخت امام" و "پیروی از امام" بها دهد، در عمل به اجرای ظاهری آداب و مناسکی منهای معرفت و شناخت و به دنباله آن بدون تبعيت، محدود شده است. بر این اساس، ائمه‌ای که ظرفیت نمادسازی مناسکی گسترده نداشته و در این مقیاس، بازنمایی نمی‌شوند، به حاشیه رانده شده و متاسفانه نادیده گرفته می‌شوند.
ائمه‌ای که در سخت‌ترین شرایط اجتماعی و در میان *محاصره و محدودیت*، با پیچیده‌ترین روش‌ها و راهبردهای ممکن، زنجیره امامت را تکمیل نموده و اسلام را پابرجا و پایدار نگه داشتند.
#امامی_که_نشناختیم@legaltheori

۱۸:۳۲

فقه، فلسفه و حقوق
undefined بی مایه فطیر است... undefinedپ.ن: نسبت با نایب امام و ولی فقیه، اگر از سرِ دین‌داری و رعایتِ شریعت باشد، در آن پیروی و التزام معنی پیدا می‌کند اما اگر از سرِ هیجان، ذوق و شور باشد، نیازی به پیروی و التزام نیست. اینکه ما سرگرمِ فرمایشات هستیم تا سرمان گرم به عمل بدان باشد، به خاطر این است که هوادار هستیم نه ماموم! #جهاد_علمی @legaltheori
thumbnail
undefined*آیت الله العظمی جوادی آملی:*
undefined روزی نگذرد بر ما که درس نگوييم يا درس نخوانيم يا بحث نکنيم، حالا در هر سنّی که مي‌خواهيم باشيم!
#جهاد_علمی@legaltheori

۱۶:۵۲

فقه، فلسفه و حقوق
undefined ... و عالمانِ مجاهد برای دشمن خطرناک هستند... #جهاد_علمی
thumbnail
undefined️اینکه دانشگاهیان و دانشمندان ما افراد مسلمانی هستند و به خدا و روز قیامت ایمان دارند نمی‌تواند برای ما نظریه‌هایی پدید آورد که مشکلات و مسائل ما را حل کند... یعنی ما حکمرانی علم و حکمت بنیان در علم و سایر حوزه‌ها می‌خواهیم. به هر حال برای رسیدن به حیات طیبه باید از این مسیر عبور کنیم. از رستاخیز علمی به پیشرفت علمی، تولید نظریه و فکر، مرجعیت علمی و رهبری علم جهانی و تمدن نوین اسلامی برسیم که البته راه درازی در پیش‌رو داریم، با توجه به آنکه ما هنوز به مرحله تولید نظریه و فکر نرسیدیم و تنها از رستاخیز و پیشرفت علمی صحبت می‌کنیم. این نکته مهمی است که اگر این مسیر را به درستی بپیماییم و جهت‌گیری تمدنی داشته باشیم، آنگاه نظریات جدید، مسیر تمدنی را برای ما می‌گشاید و بدین واسطه توجه همه اندیشمندان به سوی ما جلب می‌شود...
undefined️[سخنرانی شهید طهرانچی در همایش علم، حکمرانی و تمدن اسلامی-آذر ۱۴۰۲]@legaltheori
#جهاد_علمی

۱۸:۱۶

فقه، فلسفه و حقوق
#اسلام_مناسک شماره ۱۰ جفای ما به امام حسن عسکری(ع) ساختار غالب دینداری مناسکی در جامعه مذهبی کنونی به خصوص در سالیان اخير، بیش از آنکه به "معرفت"*، *"شناخت امام" و "پیروی از امام" بها دهد، در عمل به اجرای ظاهری آداب و مناسکی منهای معرفت و شناخت و به دنباله آن بدون تبعيت، محدود شده است. بر این اساس، ائمه‌ای که ظرفیت نمادسازی مناسکی گسترده نداشته و در این مقیاس، بازنمایی نمی‌شوند، به حاشیه رانده شده و متاسفانه نادیده گرفته می‌شوند. ائمه‌ای که در سخت‌ترین شرایط اجتماعی و در میان *محاصره و محدودیت*، با پیچیده‌ترین روش‌ها و راهبردهای ممکن، زنجیره امامت را تکمیل نموده و اسلام را پابرجا و پایدار نگه داشتند. #امامی_که_نشناختیم @legaltheori
thumbnail
#اسلام_مناسک شماره ۱۱"طرب" مسئله است!
undefinedيادداشت دیگران:
undefinedتمایل اصلی نوجوان در عصر کنونی، «طرب» است. ملاک طربناک بودن یک چیز از خود بی‌خود شدن است؛ خواه از طریق شادی/هیجان بسیار باشد خواه از غم بسیار.
undefinedمداحی‌های محبوب بین نوجوانان و جوانان نشان می‌دهد آنها نه دنبال تاثر هستند، نه دنبال دگرگونی درونی و نه حتی حزن! برایشان یک چیز مهم است: «بیت Bit»
undefinedاز همین رو، نوحه را -نه از آن جهت که حاکی از امر مقدسی‌ست- بلکه از آن جهت که موسیقی‌ای دارای بیت است (مثل سایر موسیقی‌های این نسل)، گوش می‌کنند.
undefinedحالا اگر اینطور است اصلا چرا به سراغ نوحه‌ می‌آید؟ چون نصفه دینی برایش باقی مانده و با گوش دادن به این نوع آهنگ‌های دینی سعی دارد به زیست‌واره‌ی سکولارش مشروعیت بدهد و آن را قدسیزه نماید
#اسلام_مناسک @legaltheori

۱۶:۳۲

فقه، فلسفه و حقوق
#اسلام_مناسک شماره ۱۰ جفای ما به امام حسن عسکری(ع) ساختار غالب دینداری مناسکی در جامعه مذهبی کنونی به خصوص در سالیان اخير، بیش از آنکه به "معرفت"*، *"شناخت امام" و "پیروی از امام" بها دهد، در عمل به اجرای ظاهری آداب و مناسکی منهای معرفت و شناخت و به دنباله آن بدون تبعيت، محدود شده است. بر این اساس، ائمه‌ای که ظرفیت نمادسازی مناسکی گسترده نداشته و در این مقیاس، بازنمایی نمی‌شوند، به حاشیه رانده شده و متاسفانه نادیده گرفته می‌شوند. ائمه‌ای که در سخت‌ترین شرایط اجتماعی و در میان *محاصره و محدودیت*، با پیچیده‌ترین روش‌ها و راهبردهای ممکن، زنجیره امامت را تکمیل نموده و اسلام را پابرجا و پایدار نگه داشتند. #امامی_که_نشناختیم @legaltheori
thumbnail

۱۶:۳۲

‌‌...گرایش کنید به طبقات پایینی که شما پایین می‌دانید و از شما بالاترند. این‌ها چهرهٔ نورانی اسلام و مسلمین‌ند. این‌ها چهره‌هایی هستند که رسول خدا(ص) آن‌ها را می‌پذیرد. این‌ها چهره‌هایی هستند که محبوب خدا هستند. شما هم وارد این‌ها بشوید؛ چهرهٔ خودتان را با این‌ها منطبق کنید؛ آراء خودتان را با اینها منطبق کنید.‌‌می‌بینیم که سعادتمندها آن‌هایی بودند که در کوخ‌ها بودند. آن‌هایی که در کاخ‌ها هستند سعادتمند نیستند. آن مقداری که برکات از کوخ‌ها در دنیا منتشر شده است هیچ در کاخ‌ها پیدا نمی‌شود. ما یک کوخ چهار پنج نفری در صدر اسلام داشتیم، و آن کوخ فاطمهٔ زهرا(س) است. از این کوخ‌ها هم محقرتر بوده لکن برکات این چی است؟ برکات این کوخ چندنفری آن قدر است که عالم را پر کرده است از نورانیت و بسیار راه دارد تا انسان به آن برکات برسد...وقتی کسی احساس نکند که فقر معنایش چی است، گرسنگی معنایش چی است، این نمی‌تواند به فکر گشنه‌ها و به فکر مستمندان باشد. لکن آن‌هایی که در بین همین جامعه بزرگ شده‌اند و احساس کردند فقر چی است، دیدند، چشیدند فقر را، احساس می‌کردند، ملموسشان بوده است که فقر یعنی چه، این‌ها می‌توانند به حال فقرا برسند.
‌امام خمینی(ره)‌
#اشرافیت_مذهبی#سرمایه_داری_مذهبی
@legaltheori

۱۱:۲۶

فقه، فلسفه و حقوق
undefined undefined️اینکه دانشگاهیان و دانشمندان ما افراد مسلمانی هستند و به خدا و روز قیامت ایمان دارند نمی‌تواند برای ما نظریه‌هایی پدید آورد که مشکلات و مسائل ما را حل کند... یعنی ما حکمرانی علم و حکمت بنیان در علم و سایر حوزه‌ها می‌خواهیم. به هر حال برای رسیدن به حیات طیبه باید از این مسیر عبور کنیم. از رستاخیز علمی به پیشرفت علمی، تولید نظریه و فکر، مرجعیت علمی و رهبری علم جهانی و تمدن نوین اسلامی برسیم که البته راه درازی در پیش‌رو داریم، با توجه به آنکه ما هنوز به مرحله تولید نظریه و فکر نرسیدیم و تنها از رستاخیز و پیشرفت علمی صحبت می‌کنیم. این نکته مهمی است که اگر این مسیر را به درستی بپیماییم و جهت‌گیری تمدنی داشته باشیم، آنگاه نظریات جدید، مسیر تمدنی را برای ما می‌گشاید و بدین واسطه توجه همه اندیشمندان به سوی ما جلب می‌شود... undefined️[سخنرانی شهید طهرانچی در همایش علم، حکمرانی و تمدن اسلامی-آذر ۱۴۰۲] @legaltheori #جهاد_علمی

اهمیت تحقیق و پژوهش.mp3

۰۲:۱۶-۲.۰۸ مگابایت
undefined*علامه جوادی آملی:*
undefined یک ساعت گریه، پنج ساعت فهم، ده ساعت پژوهش...آن ثواب پژوهش از این گریه بالاتر است تا جایی که معصوم فرمود: مِداد العلماء أفضلُ من دماء الشهداء
#جهاد_علمی@legaltheori

۱۷:۴۲

فاطیمه در تاریخ استاد طاووسی.mp3

۰۱:۳۶:۳۱-۲۲.۰۹ مگابایت
undefined*تاریخ و روایات فاطمیه؛ فریاد فاطمه (س) در تاریخ*
undefinedاستاد دکتر سعید طاووسی
undefinedفقه، فلسفه و حقوق@legaltheori

۱۴:۳۸

فقه، فلسفه و حقوق
undefined undefined*تاریخ و روایات فاطمیه؛ فریاد فاطمه (س) در تاریخ* undefinedاستاد دکتر سعید طاووسی undefinedفقه، فلسفه و حقوق @legaltheori
undefinedیکی از گلایه‌ها و شِکواییه‌های به‌حق استاد در این جلسه بسیار قابل استفاده آن است که چرا زندگانی حضرت زهرا(س) اساساً مورد توجه قرار نگرفته و درباره سیره*، *تعالیم و دستورات*، *سلوک عملی و ادعیه ایشان گفت‌وگویی عمومی صورت نمی‌گیرد و تنها به ایام فاطمیه و وقایع پس از هجوم بسنده می‌شود.
#اسلام_مناسک

۱۵:۱۲

بازارسال شده از شب های روشن - مددلو
undefined معرفی کتاب برای آنان که در حوزه مسائل ایران میخوانند
الف. کتب درجه اول1. نبرد قدرت در ایران، نوشته محمد سمیعی2. مقاومت شکننده، نوشته جان فوران3. ایران بین دو انقلاب، نوشته یرواند آبراهامیان4. اقتصاد سیاسی ایران، نوشته محمدعلی همایون کاتوزیان
ب. در باب قاجار و مشروطه1. تقدیر تاریخی اندیشه در ایران دوره قاجار، نوشته حسین آبادیان2. درک شهری از مشروطه، نوشته رسول جعفریان3. ایران بین ناسیونالیسم اسلامی و سکولاریسم، نوشته ونسا مارتین4. عهد قاجار: مذاکره، اعتراض و دولت ایران در قرن سیزدهم، نوشته ونسا مارتین5. بحران مشروطیت در ایران، نوشته حسین آبادیان6. ایران از سقوط مشروطه تا کودتای سوم اسفند، نوشته حسین آبادیان7. بسترهای تأسیس سلطنت پهلوی، نوشته حسین آبادیان8. دگرگونی ساخت دولت در ایران پیش مدرن (از صفویه تا مشروطه)، نوشته احمد درستی
ج. در باب دوره پهلوی اول1. پهلوی اول: از کودتا تا سقوط، نوشته رضا مختاری اصفهانی2. رضانام تا رضاخان، نوشته هدایت الله بهبودی3. رضاخان تا رضاشاه: چنگ به وزارت جنگ، نوشته هدایت الله بهبودی4. رضاخان تا رضاشاه: از بخت جمهوری‌خواهی تا تخت شاهنشاهی، نوشته هدایت الله بهبودی5. از سیاست تا فرهنگ: سیاست‌های فرهنگی دولت در ایران (1320-1304) ، نوشته حسام الدین آشنا
د. در باب دوره پهلوی دوم1. آذربایجان ایران آغاز جنگ سرد، نوشته جمیل حسنلی2. فراز و فرود فرقه دموکرات آذربایجان، نوشته جمیل حسنلی3. جریان‌ها و سازمان‌های مذهبی سیاسی ایران (سال‌های ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۷)، نوشته رسول جعفریان4. کودتا، نوشته یرواند آبراهامیان5. انقلاب تصورناپذیر در ایران، نوشته چارلز کورزمن6. روشنفکران ایرانی و غرب، نوشته مهرزاد بروجردی7. تأملی در مدرنیته ایرانی، نوشته علی میرسپاسی
ه. در باب دوره جمهوری اسلامی1. رقابت سیاسی و ثبات سیاسی، نوشته غلامرضا خواجه سروی2. جریان شناسی سیاسی در ایران، نوشته علی دارابی3. سیاست های خیابانی، نوشته آصف بیات
و. در باب مبحث هویت1. پیدایش ناسیونالیسم ایرانی، نوشته رضا ضیاء ابراهیمی2. ایرانیت ملیت قومیت، نوشته اصغر شیرازی3. ایران در پنج روایت، نوشته سید جواد میری 4. تداوم و گسست: تاملی در منطق تحول هویت و ملیت ایرانی، نوشته سیدجواد میری
#کتاب

undefined مددلوundefined @r_madadlou

۱۹:۳۵

undefined️*خاکسپاری فاطمه زهرا (سلام الله علیها) توسط حضرت علی (علیه السلام)*undefined*أمالي، شیخ طوسي، صفحه: 110-109undefinedامالی شیخ مفید، صفحه: 281-283*
فَلَمَّا نَفَضَ يَدَهُ مِنْ تُرَابِ الْقَبْرِ هَاجَ بِهِ الْحُزْنُ، وَ أَرْسَلَ دُمُوعَهُ عَلَى خَدَّيْهِ، وَ حَوَّلَ وَجْهَهُ إِلَى قَبْرِ رَسُولِ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) فَقَالَ: السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ، عَنِّي وَ عَنِ ابْنَتِكَ وَ حَبِيبَتِكَ، وَ قُرَّةِ عَيْنِكَ وَ زَائِرَتِكَ، وَ الثَّابِتَةِ فِي الثَّرَى بِبُقْعَتِكَ، الْمُخْتَارِ اللَّهُ لَهَا سُرْعَةَ اللِّحَاقِ بِكَ، قَلَّ يَا رَسُولَ اللَّهِ عَنْ صَفِيَّتِكَ صَبْرِي، وَ ضَعُفَ عَنْ سَيِّدَةِ النِّسَاءِ تَجَلُّدِي، إِلَّا أَنَّ فِي التَّأَسِّي لِي بِسُنَّتِكَ وَ الْحُزْنِ الَّذِي حَلَّ بِي لِفِرَاقِكَ لَمَوْضِعَ التَّعَزِّي، وَ لَقَدْ وَسَّدْتُكَ فِي مَلْحُودِ قَبْرِكَ بَعْدَ أَنْ فَاضَتْ نَفْسُكَ عَلَى صَدْرِي، وَ غَمَضْتُكَ بِيَدِي، وَ تَوَلَّيْتُ أَمْرَكَ بِنَفْسِي، نَعَمْ وَ فِي كِتَابِ اللَّهِ نِعْمَ الْقَبُولُ، وَ إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ‏.قَدِ اسْتُرْجِعَتِ الْوَدِيعَةُ، وَ أُخِذَتِ الرَّهِينَةُ، وَ اخْتُلِسَتِ‏ الزَّهْرَاءُ، فَمَا أَقْبَحَ‏ الْخَضْرَاءَ وَ الْغَبْرَاءَ، يَا رَسُولَ اللَّهِ! أَمَّا حُزْنِي فَسَرْمَدٌ، وَ أَمَّا لَيْلِي فَمُسَهَّدٌ، لَا يَبْرَحْ الْحُزْنُ‏ مِنْ قَلْبِي أَوْ يَخْتَارَ اللَّهُ لِي دَارَكَ الَّتِي فِيهَا أَنْتَ مُقِيمٌ، كَمَدٌ مُقَيِّحٌ، وَ هَمٌّ مُهَيِّجٌ، سَرْعَانَ مَا فَرَّقَ بَيْنَنَا وَ إِلَى اللَّهِ أَشْكُو، وَ سَتُنْبِئُكَ ابْنَتُكَ بِتَظَاهُرِ أُمَّتِكَ عَلَيَّ وَ عَلَى هَضْمِهَا حَقَّهَا، فَاسْتَخْبِرْهَا الْحَالَ، فَكَمْ مِنْ غَلِيلٍ مُعْتَلِجٍ بِصَدْرِهَا لَمْ تَجِدْ إِلَى بَثِّهِ سَبِيلًا، وَ سَتَقُولُ وَ يَحْكُمَ اللَّهُ بَيْنَنا وَ هُوَ خَيْرُ الْحاكِمِينَ‏.سَلَامٌ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ، سَلَامَ مُوَدِّعٍ لَا سَئِمٍ وَ لَا قَالٍ، فَإِنْ أَنْصَرِفْ فَلَا عَنْ مَلَالَةٍ، وَ إِنْ أُقِمْ فَلَا عَنْ سُوءِ ظَنٍّ بِمَا وَعَدَ اللَّهُ الصَّابِرِينَ، الصَّبْرُ أَيْمَنُ وَ أَجْمَلُ، وَ لَوْ لَا غَلَبَةُ الْمُسْتَوْلِينَ عَلَيْنَا لَجَعَلْتُ الْمُقَامَ عِنْدَ قَبْرِكَ لِزَاماً، وَ التَّلَبُّثَ عِنْدَهُ مَعْكُوفاً، وَ لَأَعْوَلْتُ إِعْوَالَ الثَّكْلَى عَلَى جَلِيلِ الرَّزِيَّةِ، فَبِعَيْنِ اللَّهِ تُدْفَنُ بِنْتُكَ سِرّاً، وَ يُهْتَضَمُ حَقَّهَا قَهْراً، وَ يُمْنَعُ إِرْثَهَا جَهْراً، وَ لَمْ يَطُلِ الْعَهْدُ، وَ لَمْ يَخْلَقْ مِنْكَ الذِّكْرُ، فَإِلَى اللَّهِ يَا رَسُولَ اللَّهِ الْمُشْتَكَى، وَ فِيكَ أَجْمَلُ الْعَزَاءِ، فَصَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهَا وَ عَلَيْكَ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ.*ترجمه*: (هنگامی که حضرت علی علیه السلام فاطمه زهرا را دفن نمود) ... وقتی دست مبارك از خاك قبر برافشاند، اندوه و غم بر دلش هجوم آورد و سيلاب اشك را بر گونه‏ هایش جارى ساخت، سپس رو به جانب قبر رسول خدا (ص) گرداند و گفت: «اى رسول خدا از من بر تو سلام باد، و سلام باد بر تو از جانب دخترت و حبيبه‏ات و نور ديده‏ات و زائرت و كسى كه در آرامگاه تو در ميان خاك آرمیده است. همان كسی كه خداوند زود رسيدن به تو را برايش برگزيده است. يا رسول اللَّه صبرم در فراق دختر برگزيده‏ات كم شده، و تاب و توانم در فراق سرور زنان به سستى گرائيده، جز اينكه در تأسى من به سنّت تو و در اندوهى كه با جدائى تو بر من فرود آمد جاى صبر و بردبارى (بر عزاى فاطمه) باقى است.هنگام جان دادن سرت بسينه من چسبيده بود و من تو را در لحد آرامگاهت نهادم و تو را با دست خود به زير خاك پنهان نمودم، و خودم شخصا امورت را به عهده گرفتم، آرى در كتاب خدا آيه‏اى است كه سبب می شود مصيبت‏ها را با آغوش باز بپذيريم: «ما همه از آن خدائيم و همه بسوى او باز خواهيم گشت»به راستى كه امانت پس گرفته شد، و گروگان دريافت گشت، و زهرا خيلى سريع از دستم ربوده شد. اى رسول خدا اكنون ديگر چقدر اين آسمان نيلگون و زمين تيره در نظرم زشت جلوه مى‏كند! امّا اندوهم هميشگى گشته، و شبم به بيدارى كشيده، اندوه هرگز از دلم رخت نبندد تا آنگاه كه خداوند همان سرايى را كه تو در آن مقيم گشته‏اى برايم برگزيند.غصّه‏اى دارم بس دلخراش، و اندوهى دارم هيجان انگيز، چه زود ميان ما جدائى افتاد، من به خداوند شكوه مى‏برم. و به زودى دختر تو از همدستى امّتت عليه من و غصب حقّ خودش به تو گزارش مى‏دهد، پس احوال را از او جويا شو، كه بسى غمهاى سوزانى كه در سينه داشت و راهى براى پخش آن نمى‏يافت، اما به زودى بازگو خواهد نمود، و البتّه خداوند داورى مى‏كند و او بهترين داوران است.اى رسول خدا بر تو درودى مى‏فرستم، درود وداع‏كننده‏اى كه نه خش مگين است و نه دلتنگ، بنا بر اين اگر باز گردم از روى ملامت و دلتنگى‏ نيست، و اگر بمانم از روى بدگمانى به وعده‏اى كه خداوند به صبر پيشگان داده نیست، و البتّه كه صبر مباركتر و زيباتر است. و اگر بيم غلبه چيره‏شوندگان بر ما نبود (كه مرا سرزنش كنند يا قبر فاطمه را بشكافند) ماندن در نزد قبر تو را بر خود لازم می نمودم، و در كنار آن به اعتكاف به سر مي بردم، و بر اين مصيبت بزرگ همچون مادرى فرزند از دست داده مى‏ناليدم. در برابر ديد خدا دخترت پنهانى به خاك سپرده گشته، و حقّش به زور ستانده مى‏شود، و آشكارا از ارث خود محروم مى‏گردد، و حال آنكه هنوز از عهد تو ديرى نپائيده و ياد تو فراموش نگشته است. پس اى رسول خدا به سوى خداوند شكوه مى‏برم. و بهترين صبر صبر بر ماتم تو است، و صلوات و رحمت و بركات خداوند بر تو و بر او (فاطمه) باد».

۱۹:۰۸

زهرا مَلَکی بود که نازل شد و برگشت
بیهوده در این خاک نگیرید نشانَش...

۱۲:۳۱

بازارسال شده از بسیج‌دانشجویی‌دانشگاه‌امام‌صادق(ع)

جلسه اول مصیر، دکتر صابری (online-audio-converter.com).mp3

۰۱:۳۲:۵۴-۶۳.۷۹ مگابایت
undefined#گزارش‌صوتی
undefined مصیر*undefined
undefined پرسش آغازین: جستجوی رسالت و رویای حقوقدان ایرانی مسلمان

با حضور :
*undefined دکتر علی صابری تولایی
عضو هیئت علمی دانشکده معارف اسلامی و حقوق دانشگاه امام صادق علیه السلام
#دفتر_برهان
#واحد_جهادعلمی
__undefined بسیج‌دانشجویی‌دانشگاه‌امام‌صادق(ع)سایت | بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام ایکسundefined@BasijISU_irundefined@valasr_info

۱۴:۱۱

فقه، فلسفه و حقوق
undefined undefined*علامه جوادی آملی:* undefined یک ساعت گریه، پنج ساعت فهم، ده ساعت پژوهش...آن ثواب پژوهش از این گریه بالاتر است تا جایی که معصوم فرمود: مِداد العلماء أفضلُ من دماء الشهداء #جهاد_علمی @legaltheori
thumbnail
undefinedمجاهدِ سرزمین‌های ناشناخته‌ی علمی
undefinedبخشی از مطلب «محسنِ من، آرامش را از دشمن گرفته بود»؛ منتشرشده در شماره سوم سُها
undefinedحرفش این بود که «باید برویم به سمت سرزمین‌های ناشناختۀ علمی.» براساس مبانی فلسفی توضیح می‌داد که وضعیت آینده این نخواهد بود؛ برای همین هم سازمان سپند (سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی) را پایه‌گذاری کرد تا به سمت تکنولوژی‌ها و فناوری‌های روز دنیا برویم. دو مأموریت برای آن تعریف کرده بود؛ یکی اینکه غافلگیر نشویم و دوم اینکه بتوانیم با فناوری‌های نو، دشمن را غافلگیر کنیم.
undefinedدرواقع دنبال ایجاد یک زمین بازیِ جدید بود و می‌گفت باید خودمان آینده را بسازیم. کارهایش تئوری محض نبود و چرخۀ تولید ثروت از علم را در پروژه‌هایش کامل می‌کرد؛ برای همین هم با درآمد پروژه‌ها می‌توانست کارهای علمی دیگری را تعریف کند و معطل کمبود بودجه‌های تحقیقاتی نماند. لازمۀ این خط‌شکنی‌ها، وقت و انرژی زیادی بود که برای کارش صرف می‌کرد.
undefinedمحسن یکی از همان آدم‌هایی بود که می‌شد درباره‌اش گفت: «خستگی را خسته کرده.» صبح زود می‌رفت، شب از نیمه گذشته می‌آمد. خیلی وقت‌ها همین‌طور بود. آن‌قدر تکرار شد که بچه‌ها نگرانش شدند. شرم می‌کردند خودشان رودررو به محسن بگویند؛ به من می‌گفتند. دیگر خودم هم می‌ترسیدم از فرط خستگی و کم‌خوابی بلایی سرش بیاید. یک شب با یک استکان چای نشستم کنارش. جرعۀ اول را که خورد، گفتم: «محسن جان! دیر میای، بچه‌ها نگرانت هستن.» لبخندی زد و حرفی زد که زبانم را قفل کرد. غیرتمند گفت: «هرچی من بیشتر کار کنم، نتانیاهو و ترامپ کمتر خواب راحت به چشمشون میاد؛ پس اجازه بده بیشتر کار کنم.»
undefinedآن روز که گلوله‌ها صفیرکشان ما را هدف قرار دادند، می‌خواستم مانع از ترورِ او شوم؛ اما او مخصوصاً پیاده شد تا ماشین را منفجر نکنند و اتفاقی برای من نیفتد. بعد هم مدام اشاره می‌کرد تا محافظان نزدیک نیایند و من را هم دور کنند تا کسِ دیگری آسیب نبیند. بعد از شهادتش، فهمیدم که حضور و کارش چقدر برای دشمنان اهمیت داشته است. معنای آن حرفش را وقتی با گوشت و خون درک کردم که نتانیاهو توئیت زد و برای یهودی‌ها شنبۀ خوبی را آرزو کرد؛ از شنبۀ آرام در اسرائیل گفت: «از شنبۀ بعد از محسن فخری زاده.» دکتر محسن فخری زاده، محسنِ من، آرامش را از صهیونیست‌ها گرفته بود.
#جهاد_علمی@legaltheori

۱۴:۴۵

https://www.youtube.com/live/cBYA4yhM6pg?si=9LkXJvKj6RN-upok
رحمتِ خدا بر عالم مجاهد، حامد رحمت کاشانی.*دفاعِ علمی، اصولی و درست از ارزش‌ها*، آن‌چیزی که عمدتاً امروزه پیدا نمی‌شود...
[به خصوص آنجا که گفتند با هر روشی بخواهند بنده حاضرم ادعاهای ایشان را نقد کنم...این یعنی تسلط که حاصل سال‌ها کوشش و تلاش است...]
#العلم_سلطان #جهاد_علمی

۹:۳۷

@sokhanranihaa_حسن_مرصعی_کار_فیلسوف_در_جامعه_ایرانی (1).mp3

۰۲:۱۰:۱۷-۲۹.۹۶ مگابایت
undefinedسخنرانی با موضوع:
undefined*کارِ فیلسوف در جامعه ایرانی*
undefinedدکتر استاد حسن مرصعی
undefined*فقه، فلسفه و حقوق*@legaltheori

۷:۳۸

فقه، فلسفه و حقوق
undefinedیکی از گلایه‌ها و شِکواییه‌های به‌حق استاد در این جلسه بسیار قابل استفاده آن است که چرا زندگانی حضرت زهرا(س) اساساً مورد توجه قرار نگرفته و درباره سیره*، *تعالیم و دستورات*، *سلوک عملی و ادعیه ایشان گفت‌وگویی عمومی صورت نمی‌گیرد و تنها به ایام فاطمیه و وقایع پس از هجوم بسنده می‌شود. #اسلام_مناسک
thumbnail
#اسلام_مناسک

۱۹:۲۷

سخنرانی درباره تاریخ و زندگانی حضرت عباس و حضرت البنین.mp3

۰۱:۰۴:۳۱-۱۴.۷۷ مگابایت
undefined*تاریخ و زندگانی حضرت عباس و حضرت ام‌البنین (علیهماالسلام)*
undefinedاستاد دکتر سعید طاووسی(هیات‌علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی)
undefinedفقه، فلسفه و حقوق@legaltheori

۱۱:۵۹

فقه، فلسفه و حقوق
undefined undefined*تاریخ و زندگانی حضرت عباس و حضرت ام‌البنین (علیهماالسلام)* undefinedاستاد دکتر سعید طاووسی (هیات‌علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی) undefinedفقه، فلسفه و حقوق @legaltheori
#اسلام_مناسکشماره ۱۲شعائر یا مناسک؟!
مرزی باریک است میانِتعظیمِ شعائر و تذکرِ اجتماعی ارزش‌ها و پاس‌داشتِ اشخاص به‌مثابهامری دینی و حقیقیباتاریخ‌سازی، مناسبت‌سازی و تورّمِ مناسک به‌مثابه امری ضدّ دینی و ساختگی
undefined این صوتِ سخنرانی که در هیأتی به مناسبت وفات حضرت امّ‌البنین علیهاالسلام ایراد شده، این مرز ظریف را به‌خوبی ترسیم نموده و خود گواهِ آن است.
undefinedفقه، فلسفه و حقوق@legaltheori

۱۷:۲۵