بله | کانال موسسه معنا
عکس پروفایل موسسه معنام

موسسه معنا

۴۸۲عضو
thumbnail
undefined انجمن علمی فلسفه و عرفان اسلامی دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی برگزار می‌کند:
undefined سلسله جلسات «معرفت علمی»
undefined جلسه‌ی اول: تعریف معرفت در سنت اسلامی و معرفت‌شناسی معاصر
undefinedاستاد: دکتر رضا اکبری(استاد گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه امام صادق عليه‌السلام)
undefinedدبیر نشست: دکتر غزاله حجتی(عضو هیأت علمی گروه فلسفه و عرفان اسلامی دانشگاه مذاهب اسلامی)
undefined زمان: دوشنبه ۱۷ آذر ساعت ۱۱:۳۰ - ۱۳:۰۰undefined مکان: سالن جلسات دانشگاه مذاهب اسلامی
undefinedورود برای عموم بلامانع است.
ـ_ـ#خبر
undefined آدرس تارنمای ما :undefined https://manainstitute.ir
undefined ما را در ایتا و بله دنبال کنید:undefined @maanainstitute

۱۲:۱۴

حقیقت انرژی 02_5.mp3

۰۵:۰۳-۱.۴۵ مگابایت
undefined «تحلیل فلسفیِ حقیقت «انرژی» از منظر حکمت اسلامی»
undefined بخش چهارم
undefined یک جهش مفهومی بعد از نیوتن شاید برای ما رخ داده و یک مفهومی ساخته شده به نام میدان. چیزی که یک ملا پیوسته ای که همه جا را پر کرده است.
undefined ما از جنبه تاریخی میدانیم که آقای فارادی کارهای با آهنربا انجام میداد، او از آهنربا و یک کاغذ و تیکه برداره های آهن استفاده می کرد. و از طرح های که در این آزمایش ساخته می شد، تبیین می شد که چیزی آن بیرون است.
undefined او متوجه شده بود که یک چیز نامرئی در این وسط است، و طرح های ساخته شده با براده های آهن را رسم و اصطلاح خطوط نیرو را برای آنها برگزید. کم کم این مفهوم در تاریخ شکل جدیدی به خود گرفت.....


undefined ارائه دکتر محمدجواد کاظمی
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ#برش_صوت
undefined آدرس تارنمای ما :undefined https://manainstitute.ir
undefined ما را در ایتا دنبال کنید:undefined @maanainstitute

۱۳:۲۰

thumbnail
undefined تأثیر فلسفه مکانیکی بر فیزیک قرن نوزدهم
undefined بخش پنجم
undefined با تفکیک آنالیز از هندسه در قرن هجدهم، فرمالیسم ریاضی روابط فیزیکی از هندسه جدا شد و روابط ریاضی انعطاف و کارایی بیشتری در بازنمایی روابط فیزیکی پیدا کرد.

undefined در این میان، هندسه دانان اروپایی مانند برنولی، دالامبر و اویلر تحلیل های ریاضیاتی دقیقی از مسائل مکانیک سیالات و محیط های کشسان ارائه کردند. یک ویژگی سنت مکانیک عقلانی این بود که قوانین و روابط ریاضی مکانیک بر حسب مفاهیم تجربی، مانند جرم، طول و زمان، صورت بندی می شد، و از فرض هستومند ها یا هویات مشاهده ناپذیری که صرفاً نقش تبیینی داشتند اجتناب می شد.
undefined هر چند ریاضی سازی پدیدارهای فیزیکی منجر به موفقیت های مهمی در مکانیک شد، اما گمانه ورزی های فلسفی و متافیزیکی نیز به شدت در جریان بود.
undefined این گمانه ورزی های متافیزیکی که از نظر هستی شناختی شامل اتر نیوتنی و نیروی‌های بین ذره ای بود و در ویراست های بعدی کتاب اپتیک نیز به آنها اشاره شده بود، در شکل دادن تحولات بعدی در فیزیک نقش مهمی ایفا کرد.
undefined کتاب: فیزیک و فلسفه _ در زمینه تاریخی قرن نوزدهمundefined نویسنده: علیرضا منصوری
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ#برش_کتاب
undefined آدرس تارنمای ما :undefined https://manainstitute.ir
undefined ما را در ایتا دنبال کنید:undefined @maanainstitute

۷:۲۷

thumbnail
undefined گروه حکمت عملی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می‌کند:
undefined نشست علمی: عدالت اجتماعی از منظر علامه طباطبایی (ره)
undefinedسخنران: حجت الاسلام دکتر یزدانی مقدم عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
undefined زمان: یکشنبه ۱۶ آذرماه؛undefined ساعت ۱۶
undefined لینک مجازی: https://skyroom.online/ch/irip/azadqom1
undefinedآدرس حضوری:قم؛ خیابان صدوقی، خیابان حضرت ابوالفضل علیه السلام، خیابان دانش، کوچه سوم، پلاک ۷۱، موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران شعبه قم

_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ#خبر
undefined آدرس تارنمای ما :undefined https://manainstitute.ir
undefined ما را در ایتا دنبال کنید:undefined @maanainstitute

۷:۲۸

thumbnail
undefined آیا ذهن پیمانه ای است؟
undefined بخش دوم
undefined بنابراین، فرقی نمی کند که شخص در حال شمردن مهره ها باشد یا در حال انتخاب رستوران جهت صرف غذا یا یادگیری یک زبان خارجی، در همه موارد مجموعه استعدادهای شناختی یکسانی به کار می رود.
undefined این وظایف معرف کاربردهای مختلف هوش عمومی فرد است. طبق دیدگاه دیگری، ذهن انسان شامل زیر سیستم ها یا پیمانه های تخصصی ای است که هر کدام برای انجام کار خاصی طراحی شده اند و نمی توانند کار دیگری انجام دهند. این دیدگاه به عنوان فرضیه ی پیمانه ای بودن ذهن شناخته می شود.
undefined مثالی از دیدگاه پیمانه ای بودن ذهن ناشی از کارهای نوام چامسکی، زبانشناس، در مورد یادگیری زبان در دهه 1960 است. چامسکی تأکید داشت، این طور نیست که کودکان با اتفاقی شنیدن مکالمات بزرگ سالان، زبان را یاد بگیرند و با استفاده از هوش عمومی، قوانین آن زبان را کشف کنند.
undefined او معتقد بود که این موضوع امکان پذیر نیست، زیرا کودکان در معرض داده های زبانی بسیار محدودی هستند که از کودکی به کودک دیگر بسیار متفاوت هستند. با این حال، همه کودکان در سن مشابهی زبان یاد می‌گیرند. استدلال چامسکی این بود که پیمانه ی مجزایی به نام وسیله یادگیری زبان در مغز هر کودک وجود دارد.
undefined کتاب: فلسفه علم (مقدمه ای بسیار کوتاه)undefined نویسنده: سمیر اکاشا
ـ_ــ_ـ#برش_کتاب
undefined آدرس تارنمای ما :undefined https://manainstitute.ir
undefined ما را در ایتا و بله دنبال کنید:undefined @maanainstitute

۹:۰۹

thumbnail
undefined سلسله جلسات سخنرانی انجمن علمی فلسفه علم شریف
undefined «هوش مصنوعی، تبیین علمی، دلایل عمل و دلایل عمومی»
undefined دکتر مصطفی مهاجری(دانشگاه صنعتی امیرکبیر ، ipm)
undefined زمان: سه شنبه ۱۸ آذر ساعت ۱۷:۰۰
🟢 مکان: دانشگاه صنعتی شریف، گروه فلسفه علم، تالار دکتر گلشنی
ـ_ــ_ـ#خبر
undefined آدرس تارنمای ما :undefined https://manainstitute.ir
undefined ما را در ایتا و بله دنبال کنید:undefined @maanainstitute

۱۰:۳۱

thumbnail
undefined معرفی کتاب: باور به خدا در عصر علم
undefined این کتاب به بررسی رابطه میان علم و دین می‌پردازد. هدف اصلی این اثر، نشان دادن این نکته است که علم و دین نه تنها در تضاد نیستند، بلکه می‌توانند به‌عنوان دو حوزه مکمل یکدیگر عمل کنند و به غنای یکدیگر کمک کنند.
undefined پولکینگهورن بر این باور است که علم و الهیات، هر یک روش متفاوتی برای دستیابی به حقیقت هستند. علم عمدتاً بر دنیای طبیعی متمرکز است، در حالی که الهیات بر امور الهی و وجود خدا تأکید دارد.
undefined این کتاب به رویکردی جدید در بررسی وجود خدا اشاره می‌کند. این رویکرد تأکید می‌کند که تجربیات اخلاقی و زیبایی‌شناسانه ما و همچنین شهود انسانی می‌توانند در درک وجود خدا مؤثر باشند.
undefined پولکینگهورن به بررسی نحوه برقراری گفتگوهای مفید و سازنده میان علم و دین می‌پردازد. او از نظریه آشوب به‌عنوان مثال استفاده می‌کند تا توضیح دهد چگونه این نظریه می‌تواند به درک ما از تدبیر الهی کمک کند.
undefined کتاب به این سؤال مهم پاسخ می‌دهد که آیا خدا در جهان فیزیکی دخالت می‌کند؟ پولکینگهورن پیشنهاد می‌کند که درک ما از نظریه آشوب و مکانیک کوانتوم می‌تواند راهی برای فهم بهتر فعالیت‌های خدا در دنیای فیزیکی باشد.
undefined این اثر به‌عنوان یک مشارکت ارزشمند در دیالوگ پایدار میان علم و دین، به شیوه‌ای علمی و در عین حال قابل‌فهم توضیح می‌دهد که چگونه ایمان می‌تواند در کنار کشفیات علمی، تفهیم و تقویت شود.
undefined نویسنده: جان پولکینگهورن
لینک کتاب
undefined کتاب انگلیسی
ـ_ــ_ـ#برش_کتاب
undefined آدرس تارنمای ما :undefined https://manainstitute.ir
undefined ما را در ایتا و بله دنبال کنید:undefined @maanainstitute

۱۳:۵۴

thumbnail
undefined منطق ابزار فلسفه، فلسفه ابزار منطق
undefined معرفی کتاب: «اندیشه‌ورزی: منطق بر پایه‌ی زبان و فرهنگ فارسی»
undefined کتاب «اندیشه‌ورزی: منطق بر پایه‌ی زبان و فرهنگ پارسی» نوشته نوشته محمد حسین خورشیدی— با شعار «منطق ابزار فلسفه، فلسفه ابزار منطق» — هدف دارد منطق (به‌ویژه منطق کلاسیک ارسطویی) را بازخوانی کند و آن را بر پایه زبان و فرهنگ فارسی بازنویسی نماید.
undefined نویسنده در این مسیر سعی کرده منطق را نه به‌صورت صرفاً آکادمیک، بلکه به‌گونه‌ای عرضه کند که برای مردم فارسی‌زبان ملموس و قابل درک باشد: با مثال‌های روزمره و مفاهیمی آشنا.
undefined در این بازنویسی، منطق اصیل (منطق ارسطو) از الحاقات و تفاسیر بعدی جدا شده است. اگرچه بعضی از این الحاقات به فهم بهتر کمک کرده بودند، اما آن‌ها — به زعم نویسنده — باعث شدند منطق اصلی مبهم و پیچیده شود.
undefined بخشی از نقد کتاب بر برداشت‌های رایج (از جمله برداشت سنتی درباره «وجود بیرونی» برای موضوعات گزاره‌های کلی) است. بر این اساس، نویسنده تأکید دارد که بعضی از نتایجی که با ابزارهای امروزی (مثلاً نمودار ون) گرفته می‌شود، واقعاً مطابق با منطق ارسطویی نیستند.
undefined برای مطالعه کامل مطلب به لینک زیر مراجعه فرمایید undefinedundefined
لینک مطلب
ـ_ــ_ـ#چکیده_سایت
undefined آدرس تارنمای ما :undefined https://manainstitute.ir
undefined ما را در ایتا و بله دنبال کنید:undefined @maanainstitute

۱۸:۳۷

thumbnail
undefined علم و فلسفه
undefined بخش اول
undefined مقصد نهایی علم اصلاح و گسترش معرفت ما از حقیقت امور است، در حالی که مقصد نهایی فلسفه بهبود کیفیت قضاوت های ارزشی ما است.ممکن یک دانشمند به کاوش اکتشافی طولانی در ریاضیات بپردازد که به نظر با گسترش معرفت ما از حقیقت امور بی ارتباط است.
undefined بنابراین یک فیلسوف هم ممکن است به تحلیل منطقی گسترش یافته مطالبی بپردازد که به نظر برای بهبود قضاوت های ارزشی ما بی ربط باشد.ولی هنگامی که چنین کاوش ها یا تحلیل ها سرانجام به یکی از آنها منتج نگردد، آنها صرفاً بیش از آنکه واقعا علمی یا فلسفی باشند، ریاضی یا منطقی هستند.

undefined وقتی می گوییم هدف فلسفه بهبود کیفیت قضاوت های ارزشی ما است، منظورمان این است که کاوش فلسفی باید در جهت فهم تجربه به طرفی هدایت شود که ما را برای حرکت از آنچه درباره حقیقت امور می دانیم به قضاوت های درست قادر سازد.
undefined این قضاوت ها هم به چیزی می پردازند که ارزش آن را دارد تا در موقعیت های خاصی که در آن قرار می‌گیرد دارای ارزش شود و هم به این می پردازد که چه باید کرد تا ارزش ها بتوانند تحقق یابند. چنین فهمی در برابر معرفت اغلب به نام حکمت خوانده می شود.

undefined کتاب: آشنایی با فلسفه ریاضیundefined نویسنده: دکتر محمد حسن بیژن زاده
ـ_ــ_ـ#برش_کتاب
undefined آدرس تارنمای ما :undefined https://manainstitute.ir
undefined ما را در ایتا و بله دنبال کنید:undefined @maanainstitute

۴:۰۶

thumbnail
undefined انتشار نسخه آلمانی کتاب «علم و دین در افق جهان‌بینی توحیدی»
undefined تازه‌ترین خبر این است که نسخه ترجمه‌شده به زبان آلمانی این کتاب، توسط انتشارات «Unidialogue» در وین منتشر شده است.
undefined موضوع محوری کتاب، بررسی نسبت میان «علم» و «دین» از منظر «جهان‌بینی توحیدی» است. استاد گلشنی تلاش کرده با نگاهی تاریخی و فلسفی — از دوران شکوفایی علم در جهان اسلام تا تأثیر علم جدید در اروپا — به این پرسش پاسخ دهد که آیا علم و دین در تضادند یا می‌توان آن‌ها را هم‌راستا دید.
undefined فصل‌های کتاب به موضوعاتی چون: «جایگاه علم در جهان اسلام و اروپا»، «رویکردهای مختلف به رابطه علم و دین»، «وابستگی علوم تجربی به متافیزیک»، «کیهان‌شناسی و آفرینش»، «برهان نظم برای اثبات خدا»، «مسئله شر و هدف‌مندی جهان»، «معجزه»، «معاد»، «اخلاق و علم و فناوری»، و «ضرورت جهان-بینی جامع در علم آینده» می‌پردازند.
undefined ترجمه آلمانی این اثر یعنی عرضه آن در یک بازار زبانی متفاوت، نشانه استقبال بین‌المللی از مباحث بین‌رشته‌ای علم و دین است: گفت‌وگوی فلسفی میان سنت اسلامی و تجربه علمی مدرن. در زمانه‌ای که علم به تنهایی قادر نیست به سؤالات بنیادی بشری مانند «هدف جهان چیست؟»، «معنا و ارزش اخلاقی چیست؟»، «معنا و غایت» پاسخ دهد، این کتاب پیشنهاد می‌کند علم می‌تواند در چارچوبی توحیدی و فلسفی ـ دینی عمل کند و به پرسش‌ها ی وجودی بشر جواب دهد.
undefined برای مطالعه کامل مطلب به لینک زیر مراجعه فرمایید undefinedundefined
لینک مطلب
ــ_ـ_#چکیده_سایت
undefined آدرس تارنمای ما :undefined https://manainstitute.ir
undefined ما را در ایتا و بله دنبال کنید:undefined @maanainstitute

۵:۳۶

thumbnail
undefined#همایش ملی فلسفه با موضوع انسان آینده: آزمون همزیستی با هوش مصنوعی در دانشگاه تهران
https://news.ut.ac.ir/fa/news/50786

ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ#خبر
undefined آدرس تارنمای ما :undefined https://manainstitute.ir
undefined ما را در ایتا و بله دنبال کنید:undefined @maanainstitute

۷:۲۱

Springschool_Call_For_Applications_final.pdf

۲.۰۱ مگابایت

undefinedundefinedundefinedundefined
undefined دوره آموزشی اسطرلاب در موسسه تاریخ علوم عربی - اسلامی فرانکفورت
ـ_ــ_ـ#خبر
undefined آدرس تارنمای ما :undefined https://manainstitute.ir
undefined ما را در ایتا و بله دنبال کنید:undefined @maanainstitute

۹:۲۱

Spring School - Poster.pdf

۴.۴ مگابایت

undefinedundefinedundefinedundefined
undefined دوره آموزشی اسطرلاب در موسسه تاریخ علوم عربی - اسلامی فرانکفورت
ـ_ــ_ـ#خبر
undefined آدرس تارنمای ما :undefined https://manainstitute.ir
undefined ما را در ایتا و بله دنبال کنید:undefined @maanainstitute

۹:۲۱

thumbnail
undefined کنفرانس بین‌المللی مطالعات شیعی ۲۰۲۵: مسیرها و دیدگاه های جدید
undefined همایش دو روزه بین‌المللی در تاریخ ۲۴–۲۵ فوریه ۲۰۲۵ در شهر Leiden University (هلند) برگزار شد.
undefined محور اصلی برگزاری این کنفرانس، بررسی و بازاندیشی در مطالعات درباره تشیع بود — به گونه‌ای فراتر از دوگانه‌ها و کلیشه‌های رایج. یعنی با به کار بردن رویکردها، منابع و تجربه‌های نو و متفاوت خواسته‌اند به فهمی تازه و گسترده از اسلام شیعی برسند.
undefined در این جنبش، «شیعه‌شناسی» به‌عنوان زیررشته‌ای کاملاً مستقل در مطالعات اسلامی دیده شده است؛ رشته‌ای که سنت‌ها و شاخه‌های مختلف تشیع همراه با تنوع روش‌شناسی — تاریخ، فلسفه، کلام، ادبیات، مردم‌شناسی، فرهنگ مادی و … مورد بررسی قرار می‌گیرد.
undefined هدف نه فقط مرور وضع موجود حوزه مطالعات شیعی، بلکه پیشنهاد مسیرهای تازه و مداخله‌های نظری و روش‌شناختی — تا بحثی نو در شناخت تشیع شکل بگیرد.
undefined موضوعات بحث‌شده نیز گسترده بود — از «شیعه کلاسیک»، «تفسیر قرآن در تشیع»، «کلام و فقه شیعی»، «فلسفه و بُعد اسطوره‌ای / باطنی در تشیع»، تا «مطالعات تطبیقی و تاریخ اندیشه».
undefined این نخستین همایش دانشگاهی با این سطح و وسعت در «مطالعات شیعی» در چند دهه اخیر است — چیزی که از آخرین رویداد مهم مشابه (همایش ۱۹۶۸ در استراسبورگ) می‌گذرد.
undefined برای مطالعه کامل مطلب به لینک زیر مراجعه فرمایید undefinedundefined
لینک مطلب
ـ_ــ_ـ#چکیده_سایت
undefined آدرس تارنمای ما :undefined https://manainstitute.ir
undefined ما را در ایتا و بله دنبال کنید:undefined @maanainstitute

۱۲:۲۲

thumbnail
undefined آنچه مسلم است و نمی توان در آن تردید روا داشت، این است که عالم معنی بی پایان و غیر متناهی است و هر آنچه از ازل به وجود آمده و تا ابد خواهد ماند، جلوه ای از جلوه های معنی بوده و خواهد بود. نکته جالب توجه این است که در این جهان مادی و عنصری، تنها انسان است که به عالم معنی راه دارد و از آن سخن می‌گوید.
undefined دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی
منبع: کتاب جستارهای فلسفی در تفسیر معنی، نوشته دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ#جملات_منتخب
undefined آدرس تارنمای ما :undefined https://manainstitute.ir
undefined ما را در ایتا و بله دنبال کنید:undefined @maanainstitute

۱۵:۳۴

thumbnail
undefined اعلام زمان جدید نشست
undefined گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی‌تکنیک تهران) برگزار می‌کند:
undefined نشست فلسفی تبیین نظریه اعتبارات علامه طباطبایی و ساخت‌گرایی شناختی با ارائهٔ جناب آقای دکتر ابوالفضل کیاشمشکی، عضو هیئت علمی گروه فلسفه علم دانشگاه امیرکبیر.
undefinedیکشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۴ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴:۳۰
undefinedدانشگاه امیرکبیر، دانشکده مدیریت، علم و فناوری، طبقه چهارم سالن ۴۰۱

ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ#خبر
undefined آدرس تارنمای ما :undefined https://manainstitute.ir
undefined ما را در ایتا و بله دنبال کنید:undefined @maanainstitute

۱۸:۲۴

thumbnail
undefined علم و فلسفه
undefined بخش دوم
undefined تمایز دیگر علم و فلسفه در نحوه ارائه سوال هاست. هرگاه پرسش هایی از این دست را مطرح می کنیم که عدد چیست ؟ آیا هندسه تبیین فیزیکی جهان خارج است یا علمی است مجرد و ذهنی؟
undefined سوال هایی فلسفی را مطرح کرده ایم زیرا این گونه سوال ها، سوال هایی کلی اند که با ماهیت و وجود ارتباط پیدا می کنند.
undefined ولی وقتی بپرسیم که مثلاً عدد مختلط چیست؟ و یا آنکه بیان قضیه فیثاغورس در هندسه چگونه است؟ سوال هایی علمی را مطرح کرده ایم، زیرا اینگونه سوال ها یا آنکه پرسش هایی خاص هستند و یا چنانچه صورت کلی داشته باشند با ارائه سطحی از معرفت پاسخ داده می شوند.
undefined مثلاً برای پاسخ به سوال، عدد مختلط چیست؟ ممکن است گفته شود که یک عدد مختلط به صورت a+bi است که در آن a و b عدد هایی حقیقی اند و خود i برابر با رادیکال منفی یک است.
undefined کتاب: آشنایی با فلسفه ریاضیundefined نویسنده: دکتر محمد حسن بیژن زاده
ـ_ــ_ـ#برش_کتاب
undefined آدرس تارنمای ما :undefined https://manainstitute.ir
undefined ما را در ایتا و بله دنبال کنید:undefined @maanainstitute

۴:۲۲

thumbnail
undefinedبه نام حقیقتی که جان را بیدار می‌کندundefined
undefined به مناسبت روز دانشجو، روزِ پرسش‌گری و پیمودن راه دشوار دانایی، درود می‌فرستیم به همه آنان که دلشان با اشتیاق فهمیدن می‌تپد و قدم‌هایشان بر مسیر روشنِ آگاهی استوار است.
undefined دانشجو بودن تنها یک عنوان نیست؛ حالتی از بودن است. یعنی دل‌سپردن به جست‌وجوی حقیقت حتی اگر مسیرش گاه تاریک، دشوار و پرسش‌برانگیز باشد. یعنی ایستادن در میانه‌ی جهان و نگاه کردن به خود و هستی با چشمی تازه؛ چشمی که اسیر عادت و تقلید نمی‌شود.
undefined این پرسش در این روز بر تمام دانشجویان رواست: آیا هنوز می‌توانیم مانند نخستین روز یادگیری، با شوقی پاک و بی‌پیرایه به جهان نگاه کنیم؟ آیا می‌توانیم دانستن را وسیله‌ای برای رهایی و رشد بدانیم، نه ابزاری برای برتری؟
undefined آرزو می‌کنیم که هر دانشجو، در هر جای این سرزمین، چراغی در درون خود برافروزد؛ چراغی که مسیر زندگی را روشن کند. باشد که پرسش‌هایمان ما را فروتن‌تر، بینش‌هایمان ما را مهربان‌تر، و دانسته‌هایمان ما را انسانی‌تر سازند.
روز دانشجو مبارک
undefinedundefinedundefined
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ#مناسبت
undefined آدرس تارنمای ما :undefined https://manainstitute.ir
undefined ما را در ایتا و بله دنبال کنید:undefined @maanainstitute

۷:۰۴

thumbnail
undefined «برنامه‌های این هفته گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف»
🟢 «هوش مصنوعی، تبیین علمی، دلایل عمل و دلایل عمومی»
🟢 دکتر مصطفی مهاجری(دانشگاه صنعتی امیرکبیر ، ipm)
undefined زمان: سه شنبه ۱۸ آذر ساعت ۱۷:۰۰undefined مکان: دانشگاه صنعتی شریف، گروه فلسفه علم، تالار دکتر گلشنی

————————————————————————
undefined میزگرد «جایگاه فلسفه در زندگی انسانی»
🟢 با حضور:دکتر ابراهیم آزادگان(دانشگاه صنعتی شریف)دکتر امید کریم‌زاده(دانشگاه شهید بهشتی)(ipm)
🟢 با هدایتگری: دکتر حامد منوچهری(دانشگاه صنعتی شریف)

undefined زمان: چهارشنبه ۱۹ آذر ماه ساعت ۱۳:۳۰
undefined مکان: دانشگاه صنعتی شریف، گروه فلسفه علم، تالار دکتر گلشنی
undefined انجمن علمی فلسفه علم شریف
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ#خبر
undefined آدرس تارنمای ما :undefined https://manainstitute.ir
undefined ما را در ایتا و بله دنبال کنید:undefined @maanainstitute

۸:۳۰

thumbnail

۸:۳۰