عکس پروفایل ستاد توسعه رشته علوم و معارف اسلامیس

ستاد توسعه رشته علوم و معارف اسلامی

۶۲عضو
thumnail

۱۹:۴۶

به نام خداکمیته شورای عالی آموزش و پرورشمکان و زمان : دوشنبه ۱۰ تیرماه ۹۸ از ساعت ۹.۳۰ تا ۱۱.۱۵ واقع در آموزش و پرورش منطقه ۱۶موضوع : مجوز تاسیس مدرسه وابسته به حوزه امام محمد باقر (ع) منطقه ۱۶حاضران : حجج اسلام نجفی(نماینده آیت الله اعرافی) ، رجبی (مدیر پیشنهادی) و خاکسار(مدیر برنامه ریزی حوزه علمیه امام محمد باقر ع)آقایان: پالیزدار(ریاست منطقه۱۶)اعلایی(معاون منطقه)جعفری (اداره نوسازی)کارشناسان : عاشورخانی ، فاضل و سیدصالحی
خلاصه مذاکرات:
در این نشست در ابتدا جناب پالیزدار ضمن خوش آمد گویی به حضار مقدمه ای را اشاره فرمودند که ما نسبت به این رشته بسیار راسخ هستیم و حتی قصد تاسیس مدرسه ای دولتی برای رشته علوم و معارف را در نظر داشته و داریم تا بتوانیم از طریق این رشته به بنیان و تحکیم خانواده ها تاثیری خوب و ژرف را شاهد باشیم و خود ما هم قلبا این رشته را دوست داریم . جناب آقای نجفی افزودند به دلیل حساسیت بالای این کار و رشته تصمیم به این گرفته شد تا این مدارس به شکل مدارس وابسته به حوزه در کنار دیگر مدارس متوسطه دولتی و غیر دولتی فعالیت خودش را شروع کند.جنا آقای رجبی : مدیریت این مجموعه به بنده سپرده شده است.جناب نجفی : البته ما فاکتور هایی را نیز برای انتخاب مدیر اصلح در این رشته مدنظر داریم .
و در ادامه ، افراد حاضر در جلسه به مباحثی همچون نحوه پذیرش و تاسیس و موضوع مهم نوسازی و موفقیت و عدم آن مورد بحث و گفتگو قرار گرفت که جناب جعفری توضیحاتی را به سمع حضور موسسین و حاضران رساندند‌. جناب فاضل : این کار بسی کاری بزرگ می باشد و دانش آموزان این مدارس حکم سربازان نظام اسلامی را دارند.جناب اعلایی : بنده هم هیچگونه کوتاهی در این امر نخواهم کرد و بصورت آشکار حمایت خود را اعلام می دارم . سیدعلیرضا صالحی

۱۹:۴۶

thumnail

۱۹:۴۷

بسمه تعالیکمیته شورای عالی آموزش و پرورش مکان و زمان : سه شنبه مورخ 11 تیر ماه دفتر ریاست منطقه 2 تهران ساعت 16:30 الی 18:00 موضوع : مجوز راه اندازی دبیرستان معارف وابسته به حوزه علمیه دارالحکمه حاضران : حجج اسلام پناهیان و نجفیآقایان : حاج حمید و علی سعیدی نژاد ، میرشفیعی ( ریاست منطقه2 و معاونان ایشان ) و فاضل - خلاصه مذاکرات :جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الله قرآن کریم آغاز شد .آقای نجفی : در خصوص اهمیت راه اندازی رشته علوم و معارف اسلامی در سطح مدارس کشور و به خصوص مدارس وابسته به مرکز حوزه علمیه توضیحاتی را ارائه نمودند .آقای پناهیان : ضمن تشکر از اهتمام مجموعه جهت ارائه مجوز راه اندازی ، قول همکاری مجدانه و شیوه های خلاقانه را در جهت را ه اندازی جلسه معارف اعلام نمودند .جناب میر شفیعی ریاست منطقه : ضمن اهدای مجوز راه اندازی به آقای پناهیان و تشکر از حاضران در جلسه هرگونه مساعدت و همکاری در سطح معاونین و پرسنل اداره آموزش و پرورش منطقه 2 را به این مجموعه اعلام نمودند .

۱۹:۵۰

undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedفرارسیدن میلاد پر خیر و برکت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر بر همگان بخصوص دختران سرزمینم مبارک‌باد undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined

۷:۱۷

undefinedکاری کنیم که در جامعه ارزش های اسلامی ، ارزشهای مطلق به حساب آیند و همه ارزشهای دیگر ، در مقابل آنها کم رنگ باشد .با توجه به واکاوی های قبلی بنده به نقش نهادهایی همچون حوزه و آموزش و پرورش که متصدیان اصلی فرهنگ در یک کشورند تاکید دارم . در واقع این دو نهاد می توانند با تعامل و هماهنگی بایکدیگر در جهت هدایت معنوی جامعه گام بردارند . بنده بقای استقلال فرهنگی و علاج مشکلات کشور در این زمینه را با تأسی از آرمانهای حضرت امام خمینی (ره) و آن هم آمیختگی روشنفکران و تحصیل کردگان با دین و مذهب می دانم و برای دستیابی به چنین هدفی حوزه و آموزش و پرورش باید به صورت واحد و هماهنگ عمل کنند . وحدت آموزش و پرورش و حوزه یعنی وحدت در هدف . هدف باید حرکت به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته و مستقل ، جامعه پیشاهنگ ، جامعه الگو و ملت شاهد باشد . البته دوگونه می شود کار کرد : یکی کار سلبی که مقابله و جلوگیری از توطئه است و دیگر کار ایجابی که همان کار فرهنگی صحیحی است ؛ و استفاده از مروج فرهنگی مسلط و دارای تبیین مناسب و با توجیه فکری مناسب می توان این مهم را رقم زد . البته نا گفتنی نماند ما در ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه و عدم هماهنگی مناسب در جهت صدور مجوز ها دچار مشکل هستیم . در واقع مجوز از سوی شورای عالی آموزش و پرورش صادر می شود و بعد از صدور اداره نوسازی برای بازدید از مکان موسس دیدن می کند . آیا به نظر شما این کار صحیح است ؟؟؟صدور مجوز قبل از در نظر گرفتن استانداردها !!!مهندسی فرهنگی و افق دیدمنظور از مهندسی فرهنگی این است که مشخص کنیم فرهنگ ملی و عمومی که در درون انسانها و جامعه به وجود می آید ، چگونه باید باشد و چه اشکالات و نواقصی دارد . مهندسی فرهنگی باید اینها را تصویر کند و بعد مثل دستی محافظ هوای فرهنگ را داشته باشد . البته کنترل فرهنگ به طور کامل نباید باشد ؛ چرا که رشد فرهنگی با آزادی و ابتکار همراه است . منتها هوای فرهنگ را باید داشت .undefinedارادتمند سید علیرضا صالحی

۷:۲۲

undefinedآیت الله حائری شیرازی رحمت الله علیهundefined
undefinedسیخ در چشم امریکاundefined
می‌بینید روزی چند نفر در کشورهای همسایه ما کشته می‌شوند و ما چه امینیتی داریم؟
کشورهایی که از گل نازکتر به امریکا نگفتند اما امروز امریکا آنها را بدبخت کرده. عراقی‌ها هرچه می‌کِشند از وقتی است که صدام از امریکا تعریف کرد و بعد از صدام این مصیبت‌ها به سرشان آمد.
افغانستان چه بد خدمتی به امریکا کرده که الآن دچار این اختلافات و مصیبت‌ها است؟ پاکستان همه گونه خدمت به ایشان کرده اما وضعیت امنیتش این است.
اما شما مردم ایران، لانۀ_جاسوسی را گرفتید و چشمان اعضای سفارت‌خانه‌شان را بستید و 444 روز نگه داشتید و بازجوییشان کردید. کاغذهای خرد شدۀ کاغذ خردکن را که اسرارشان بود کنار هم گذاشتید و ده‌ها جلد کتاب کردید و این کتاب‌ها را به زبان‌های مختلف منتشر نمودید و با این کار سیخ در چشم آمریکا کردید.
آیا فکر می‌کنید خودتان توانستید امنیتتان را حفظ کنید؟ آیا این عرضۀ خودتان بود؟ هرگز.


این بال امام زمان بود. شما زیر بال او هستید. شما زیر بال مادرتان هستید.

۱۹:۱۵

thumnail

۹:۱۲

thumnail
کمیته شورای عالی علوم و معارف اسلامیزمان و مکان : پنجشنبه ۲۷تیرماه ۹۸ از ساعت ۱۳.۳۰ تا ۱۶.۳۰ واقع در میدان بهارستان خیابان صفی علیشاه موسسه فرهنگی پیام غدیر حاضران آقایان : حجج اسلام : نجفی ، مجیدی و عباسیانآقایان : خادمیان ، علی و حمید سعیدی نژاد ، فاضل ، صالحی و مقدادیخلاصه مذاکرات:در این نشست مروری بر فعالیت ها و جلسات سال گذشته و همچنین اشاره به نقاط ضعف و قوت و شناسایی افراد شاخص و برنامه ریزی و نظارتی بهتر و هدفمند ، در امور اجرایی برای سال تحصیلی جدید ، مورد بحث و گفتگو قرار گرفت ‌ . و در این کارگروه به خرید خدمات آموزشی در جهت برنامه های اصلاحی اشاره گردید. و قرار بر این شد در جلسه ای با حضور جناب آقای نوید در شورای عالی آموزش و پرورش به این مباحث پرداخته شود.

۰:۲۴

thumnail
ناکارآمدی و ضعف عملکرد در یک نهاد نه تنها آن سازمان را متضرر می‌کند، بلکه گاه دامنه خسارات مادی ومعنوی وارده ، به طیف گسترده‌ای آسیب می‌رساند. این در حالی است که هدف از تاسیس یک رشته تحصیلی چون علوم و معارف اسلامی تعالی معنوی و اخلاقی جامعه است پس ضرر با ذات وماهیت این غایت در تناقض میباشد آنچه باعث تزلزل در مسیر رشد و توسعه این رشته می‌شود سوءمدیریت از جانب افرادی است که به علوم انسانی نگاهی کاسبکارانه وبازاری دارند وبیشتر از هر چیز به فکر تامین سود و منفعت خود هستند. از سوی دیگر عدم وجود وجاهت قانونی عاملی است که مانع از تعریف بودجه برای تأمین مالی این رشته می‌گردد به عبارت دیگر اگر علوم و معارف اسلامی چون سایر رشته های نظری بودجه قانونی از دولت دریافت می‌کرد، نیاز نبود برای برطرف کردن هزینه های خود در مدارس غیردولتی ارائه شود؛ یا اینکه از خیرین کمک مالی مطالبه شود.دیوار خرابی را در نظر بگیرید، مادامی که آن دیوار تعمیر اساسی نشود رنگ و تزیین آن کاری بس بیهوده است معارف اسلامی هم مثابه همین دیوار نیاز به رسیدگی دارد که فقط از طرف متصدیان این رشته آراسته می‌شود. اما عمق وجودش بسیار کهنه وآسیب پذیر است .

۰:۲۹

thumnail

۰:۲۹

undefinedآدم های شاد با داشتن چه عادت‌های مشترکی، به موفقیت می‌رسند؟undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedجان لنون در کودکی، تعریف منحصر‌به‌فردی از شادی داشت:"وقتی پنج سال داشتم، مادرم به من می‌گفت شادی کلید زندگی است. وقتی وارد مدرسه شدم، از من پرسیدند دوست داری در آینده چه‌کاره شوی؟ من در پاسخ گفتم: خوشحال. گفتند متوجه سوال نشده‌ای. من هم به آنها گفتم: اما شما معنی زندگی را نفهمیده‌اید. "
undefinedبراساس تئوری مارتین سلیگمن، پدر روانشناسی مثبت‌گرا، 60 درصد از میزان شاد بودن ما به ژن‌ها و محیط زندگی‌مان بستگی دارد و 40 درصد دست خودمان است. این پدر روانشناسی مثبت‌گرا، در یک سخنرانی تد (TED)، رضایت و شادی را این‌گونه تعریف کرد:"رضایت و شادی وقتی به دست می‌آید که بهترین تواناییهای خود را بشناسید و از آنها برای پیشرفت خودتان استفاده کنید.
undefinedروانشناسان و محققان زیادی همانند سلیگمن، درباره‌ی «هنر شاد بودن» تحقیق کرده‌اند. جالب است بدانید، شادترین آدم‌های دنیا عادت‌هایی دارند که در اینجا به آنها اشاره می شود.
undefined️از تمام لحظات زندگی‌شان لذت می‌برندتوجه به زیبایی‌های زندگی که در اطرافمان هستند، شادی‌آور است. پس به سادگی از کنار گل‌ها نگذرید و آنها را بو کنید. شادترین آدم‌های روی کره زمین روی چیزهایی تمرکز می‌کنند که تحت کنترل‌شان است، مثلا شاد بودن در لحظه را در میابند، حتی اگر حالشان خوب نباشد.
undefined️ذهنیت رشد دارندکسی که ذهنیت رشد را در خود بوجود آورده است، عاشق چالش است. شکست دلیلی بر بی‌عقلی یا بی‌ارزشی او نیست، بلکه انگیزه‌ای برای رشد توانایی‌هایش به حساب می‌آید. کسانی که ذهنیت رشد دارند، رابطه‌ی شادتری را تجربه می‌کنند، موفق‌تر هستند و در چالش‌ها نیز پشتکار بیشتری از خود نشان می‌دهند.
undefined️با آدم‌های شادی همانند خودشان ارتباط دارندباید این حقیقت را بپذیریم، شخصیت کسانی که با آنها ارتباط داریم روی افکار، احساسات و مسیر زندگی ما تاثیر می‌گذارد. پس اگر می‌خواهید زندگی شادتری داشته باشید، آدم‌های منفی را از زندگی‌تان کنار بگذارید و با افراد شاد همانند خودتان معاشرت کنید.
undefined️رویاپردازی می‌کننداگر برای آینده رویایی نداشته باشید، در گذشته باقی خواهید ماند. هر رویایی در سرتان باشد، سفر به دور دنیا، راه‌اندازی کسب‌و‌کاری پرسود، یادگیری زبانی جدید، هنگام سختی‌ها و مشکلات باعث می‌شود خوش‌بین باقی بمانید.
undefined️بسیار صبور هستندشادترین آدم‌های دنیا به این باور رسیده‌اند که صبر نتیجه‌ی شیرینی دارد و تا رسیدن به اهدافشان، دست از تلاش برنمی‌دارند، تفاوتی ندارد این هدف، ارتقاء شغلی باشد یا ازدواج یا یادگیری مهارتی جدید.
undefined️ساعاتی از روز را به خودشان اختصاص می‌دهنداینکه به هر چیزی و هر کسی «بله» بگوییم، از دست‌یابی به اهدافمان باز خواهیم ماند. کمک کردن به دیگران ارزشمند است، اما اگر باعث بی‌توجهی به استراحت و پیشرفت خودتان شود، در طی زمان از دست می‌روید و دیگر چیزی برای عرضه به دیگران نخواهید داشت.
undefined️آنها برای کسب تجربه نیز هزینه می‌کنندشادترین آدم‌های دنیا تمایل دارند به جای خریدن جدیدترین مدل تلویزیون که نیاز زیادی به آن ندارند، چمدان‌شان را بردارند و به جاهای ناشناخته سفر کنند و تجربیات ارزشمند به دست آورند.
undefined️بیشتر از اینکه بگیرند، می‌بخشندشادترین آدم‌های دنیا همواره به دنبال کمک به دیگران هستند. شاید از نظر شما عجیب باشد، اما آنها به این باور رسیده‌اند که برای شاد کردن خودشان لازم است به دیگران کمک کنند.
undefined️آنها از سختی‌ها هراسی ندارندشادترین آدم‌های دنیا می‌دانند چطور بعد از هر شکست، دوباره از جا بلند شوند و تلاش کنند. انعطاف‌پذیری در برابر سختی‌ها و چالش‌های زندگی از افراد شاد محافظت می‌کند که رویارویی با آنها اجتناب ناپذیر است.
undefined️هرگز دست از یادگیری نمی‌کشنداستیون هاکینگ تا آخرین روزهای عمر خود، دست از تلاش نکشید. او میگوید:بزرگترین دشمن دانایی، نادانی نیست، بلکه توهم دانا بودن است. شادترین آدم‌های دنیا، همانند استیون هاکینگ، یک خصوصیت مشترک دارند، آنها تمام عمرشان در حال یادگیری هستند. هر روز کتاب‌های جدید می‌خوانند، با فرهنگ‌های جدید آشنا می‌شوند و زبان‌های جدید یاد می‌گیرند. برای افراد شاد، عادت به یادگیری یک فرآیند دائمی است، زیرا بدون آن زندگی مفهومی ندارد.

۵:۳۱

thumnail

۱۷:۲۰

thumnail
حضرت موسی بن جعفر علیه السلام مشهور به امام موسی کاظم علیه السلام امام هفتم شیعیان در بیستم ماه ذی الحجه سال ۱۲۸ هجری قمری، در قریه ابواء (میان مکه و مدینه) دیده به دنیای ما گشود. پدر بزرگوارشان امام جعفر صادق (ع)، امام ششم شیعیان و مادر مهربان مکرمه‌اشان، حمیده بربریه یا حمیده پاک بوده هست.

۱۰:۰۳

thumnail
از خود گذشتگی راز بزرگ پیروزی در همه ی میدان هاست و انسان های از خود گذشته ، فداکارند و آنها هستند که ملتهای خود را به اوج شکوه و عظمت می رسانند . (شهید حسین الله داد)

۱۸:۴۵