مبدأ
یک معلم دغدغهمند، همه کارهای تربیتیاش رنگ و بوی مقاومت دارد: تدریسش، تکلیفش و امتحانش
پویش امتحان امت طرح تولید و جمعآوری سوالات امتحانی با زمینه و موضوعیت مقاومت و فلسطین (در همه مقاطع تحصیلی)
مهلت ارسال آثار: ۲۶ آذر تا ۸ دی
به ده نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه هدایای معنوی اهدا خواهد شد.
تمامی معلمان و مربیان میتوانند آثار خود را ارسال کنند. سوالات ارسال شدهٔ منتخب در کانال مبدأ (قرارگاه برنامهریزی آموزشی مرکز بسیج وزارت آموزش و پرورش) منتشر خواهد شد.
ارسال آثار در لینک زیر: https://land.javane.org/ummah/ آیدی مسئول روابط عمومی پویش، جهت بیان ابهامات و سوالات: @sarbaze_gomnam729
مبدا | قرارگاه برنامه ریزی آموزشی
@mabdaa
۱۷:۰۱
مبدأ
سلسله نشست های ادبیات و تربیت؛ با محوریت نقش ادبیات فارسی در شکل گیری هویت اسلامی_ایرانی و تحول برنامه درسی
بصورت حضوری و مجازی
نشست دوم ادبیات فارسی و پیوند هویت اسلامی _ایرانی
جناب آقای ناصر فیض (شاعر)
جناب آقای میلاد عرفان پور (شاعر)
سه شنبه ۱۴ اسفندماه
ساعت ۱۴ تا ۱۶
جهت ثبت نام حضوری به آیدی زیر پیام دهید. @aydamolayee
لینک برای حضور مجازی در نشست https://shad.ir/iran_farda
مبدا | قرارگاه برنامه ریزی آموزشی
@mabdaa
۱۹:۰۴
مبدأ
سلسله نشست های ادبیات و تربیت؛ با محوریت نقش ادبیات فارسی در شکل گیری هویت اسلامی_ایرانی و تحول برنامه درسی
بصورت حضوری و مجازی
نشست اول وضعیت شناسی ادبیات فارسی و هویت اسلامی_ایرانی دانش آموزان:چالش ها و راهکار ها
جناب آقای میثم مهدیار (هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی)
جناب آقای محمدحسین نجفی (کارشناس گروه زبان و ادبیات فارسی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی)
شنبه ۱۱ اسفند
ساعت ۱۴ تا ۱۶
جهت ثبت نام حضوری به آیدی زیر پیام دهید. @aydamolayee
لینک برای حضور مجازی در نشست https://shad.ir/iran_farda
مبدا | قرارگاه برنامه ریزی آموزشی
@mabdaa
۱۱:۳۱
مبدأ
سلسله نشست های ادبیات و تربیت؛ با محوریت نقش ادبیات فارسی در شکل گیری هویت اسلامی_ایرانی و تحول برنامه درسی
بصورت حضوری و مجازی
نشست اول وضعیت شناسی ادبیات فارسی و هویت اسلامی_ایرانی دانش آموزان:چالش ها و راهکار ها
جناب آقای میثم مهدیار (هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی)
جناب آقای محمدحسین نجفی (کارشناس گروه زبان و ادبیات فارسی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی)
شنبه ۱۱ اسفند
ساعت ۱۴ تا ۱۶
جهت ثبت نام حضوری به آیدی زیر پیام دهید. @aydamolayee
لینک برای حضور مجازی در نشست https://shad.ir/iran_farda
مبدا | قرارگاه برنامه ریزی آموزشی
@mabdaa
۱۱:۳۱
مبدأ
سلسله نشست های ادبیات و تربیت؛ با محوریت نقش ادبیات فارسی در شکل گیری هویت اسلامی_ایرانی و تحول برنامه درسی
بصورت حضوری و مجازی
نشست اول وضعیت شناسی ادبیات فارسی و هویت اسلامی_ایرانی دانش آموزان:چالش ها و راهکار ها
جناب آقای میثم مهدیار (هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی)
جناب آقای محمدحسین نجفی (کارشناس گروه زبان و ادبیات فارسی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی)
شنبه ۱۱ اسفند
ساعت ۱۴ تا ۱۶
جهت ثبت نام حضوری به آیدی زیر پیام دهید. @aydamolayee
لینک برای حضور مجازی در نشست https://shad.ir/iran_farda
مبدا | قرارگاه برنامه ریزی آموزشی
@mabdaa
۱۱:۳۱
۱۴:۲۵
1_1633377444.pdf
۲۶۷.۷۳ کیلوبایت
خطابه سید جمال اسدآبادی پیرامون تعلیم و تربیت
بخشی از متن:هر امتی که رو به تزلزل نهاده است، اول نقصی که در آنها حاصل شده است، در روح فلسفی بوده است؛ پس از آن نقص در سایر علوم و ادب و معاشرت آنها سرایت کرده است. مسلمانان در این عهد در تعلیم و تعلم خود، هیچ فایده ملاحظه نمیکنند. مثلاً علم نحو را میخوانند و غرض از علم نحو آن است که فرد لغت عربی را استحصال کرده قادر بر گفتن و نوشتن شود؛ حال آنکه مسلمانان در این زمان علم نحو را مقصود بالاصاله قرار داده و سالهای دراز صرف افکار فیلسوفانه در علم نحو میکنند؛ حال آنکه بعد از فراغت، نه قادر بر تکلم عربی هستند و قادر بر نوشتن عربی و نه قادر بر فهمیدن آن.
به مناسبت ۱۸ اسفند گرامیداشت سید جمال اسدآبادی
مبدا | قرارگاه برنامه ریزی آموزشی
@mabdaa
بخشی از متن:هر امتی که رو به تزلزل نهاده است، اول نقصی که در آنها حاصل شده است، در روح فلسفی بوده است؛ پس از آن نقص در سایر علوم و ادب و معاشرت آنها سرایت کرده است. مسلمانان در این عهد در تعلیم و تعلم خود، هیچ فایده ملاحظه نمیکنند. مثلاً علم نحو را میخوانند و غرض از علم نحو آن است که فرد لغت عربی را استحصال کرده قادر بر گفتن و نوشتن شود؛ حال آنکه مسلمانان در این زمان علم نحو را مقصود بالاصاله قرار داده و سالهای دراز صرف افکار فیلسوفانه در علم نحو میکنند؛ حال آنکه بعد از فراغت، نه قادر بر تکلم عربی هستند و قادر بر نوشتن عربی و نه قادر بر فهمیدن آن.
به مناسبت ۱۸ اسفند گرامیداشت سید جمال اسدآبادی
۱۴:۴۲
- مدرسه دادخواهی
- قرارگاه برنامهریزی آموزشی مرکز بسیج وزارت آموزشوپرورش
- محمدسجاد رحیمی
- محمدمهدی دولتی
- محمدرضا صادقی
- علی سلطانی
- علیرضا سنکوک
- مرتضی خادمی
۳:۵۴
مبدأ
#زنگ_دادخواهی نشستیم پای دردودل کنکوریها و نظراتشونو دربارهٔ کنکور و تغییراتش شنیدیم؛ به نظرت چیا شنیدیم؟!
تهیه کنندگان: - مدرسه دادخواهی - قرارگاه برنامهریزی آموزشی مرکز بسیج وزارت آموزشوپرورش
کارگردان: - محمدسجاد رحیمی
گروه تولید: - محمدمهدی دولتی - محمدرضا صادقی - علی سلطانی - علیرضا سنکوک - مرتضی خادمی
تماشای ویدیو در آپارات با کیفیت بالاتر
مبدا | قرارگاه برنامه ریزی آموزشی
@mabdaa
۹:۲۳
مبدأ
سلسله نشست های ادبیات و تربیت؛ با محوریت نقش ادبیات فارسی در شکل گیری هویت اسلامی_ایرانی و تحول برنامه درسی
بصورت حضوری و مجازی
نشست دوم ادبیات فارسی و پیوند هویت اسلامی _ایرانی
جناب آقای ناصر فیض (شاعر)
جناب آقای میلاد عرفان پور (شاعر)
سه شنبه ۱۴ اسفندماه
ساعت ۱۴ تا ۱۶
جهت ثبت نام حضوری به آیدی زیر پیام دهید. @aydamolayee
لینک برای حضور مجازی در نشست https://shad.ir/iran_farda
مبدا | قرارگاه برنامه ریزی آموزشی
@mabdaa
۱۹:۵۱
مبدأ
سلسله نشست های توضیحالمسائل کنکور: کنکور عامل بازتولید اجتماعی یا تحرک اجتماعی
جناب آقای دکتر لطیف عیوضی (معاون متوسطه دفتر برنامهریزی و تالیف کتب درسی)
جناب حجتالاسلام محسن خاکی (معلم و پژوهشگر عرصه تربیت)
یکشنبه ۱۹ اسفندماه
ساعت ۲۱
لینک برای حضور مجازی در نشست https://www.skyroom.online/ch/nasra1401/idea-125329/l/fa
مبدا | قرارگاه برنامه ریزی آموزشی
@mabdaa
نشست کنکور.mp3
۰۱:۴۹:۲۴-۵۰.۴ مگابایت
۷:۲۹
مبدأ
سلسله نشست های توضیحالمسائل کنکور: کنکور عامل بازتولید اجتماعی یا تحرک اجتماعی
جناب آقای دکتر لطیف عیوضی (معاون متوسطه دفتر برنامهریزی و تالیف کتب درسی)
جناب حجتالاسلام محسن خاکی (معلم و پژوهشگر عرصه تربیت)
یکشنبه ۱۹ اسفندماه
ساعت ۲۱
لینک برای حضور مجازی در نشست https://www.skyroom.online/ch/nasra1401/idea-125329/l/fa
مبدا | قرارگاه برنامه ریزی آموزشی
@mabdaa
۱۸:۲۵
۱۹:۵۸
مبدأ
سلسله نشست های توضیحالمسائل کنکور: کنکور و هویت
نشست دوم
جناب آقای دکتر مجتبی همتیفر (عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد)
چهارشنبه ۲۲ اسفندماه
ساعت ۲۱
لینک برای حضور مجازی در نشست https://www.skyroom.online/ch/nasra1401/idea-125329/l/fa
مبدا | قرارگاه برنامه ریزی آموزشی
@mabdaa
کنکور و هویت دکتر همتیفر .mp3
۰۱:۰۸:۵۶-۳۱.۸۶ مگابایت
۱۱:۴۱
دکتر محمدصادق تراب زاده(پژوهشگر عدالت اجتماعی مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع))
۱۹:۱۹
1_17454823536.pdf
۲۱.۳ مگابایت
#پیشنهادمطالعه
کتاب« اخلاق هــــوش مصنوعــــــی درآمـــــوزش؛ کاربـــــــــستهــــــا، چالــــش ها ومناقشات پیرامون اخلاق هوش مصنوعـیدر آموزش و یادگیری»
مبدا | قرارگاه برنامه ریزی آموزشی
@mabdaa
۷:۲۳
مبدأ
سلسله نشست های توضیحالمسائل کنکور: ارزیابی عادلانه؟!
دکتر عماد طیبی (دکتری فلسفه علم و فناوری ) دکتر محمدصادق تراب زاده (پژوهشگر عدالت اجتماعی مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع))
یکشنبه 26 اسفندماه
ساعت ۱۶
لینک برای حضور مجازی در نشست https://www.skyroom.online/ch/nasra1401/idea-125329/l/fa
مبدا | قرارگاه برنامه ریزی آموزشی
@mabdaa
My recording ۶.mp3
۰۱:۰۹:۱۵-۶۳.۷ مگابایت
۱۱:۳۸
مبدأ
سلسله نشست های ادبیات و تربیت؛ با محوریت نقش ادبیات فارسی در شکل گیری هویت اسلامی_ایرانی و تحول برنامه درسی
بصورت حضوری و مجازی
نشست اول وضعیت شناسی ادبیات فارسی و هویت اسلامی_ایرانی دانش آموزان:چالش ها و راهکار ها
جناب آقای میثم مهدیار (هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی)
جناب آقای محمدحسین نجفی (کارشناس گروه زبان و ادبیات فارسی سازمان پژوهش)
شنبه ۱۱ اسفند
ساعت ۱۴ تا ۱۶
نشست دوم ادبیات فارسی و پیوند هویت اسلامی _ایرانی
جناب آقای ناصر فیض (شاعر)
جناب آقای میلاد عرفان پور (شاعر)
سه شنبه ۱۴ اسفندماه
ساعت ۱۴ تا ۱۶
نشست سوم سایه روشن های آموزش ادبیات:بررسی ابعاد مختلف ادبیات فارسی در برنامه درسی
جناب آقای سیدحسین شهرستانی (معاونت پژوهشگاه فرهنگ و هنراسلامی)
سرکار خانم لیلا خزل (استاد ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان)
چهارشنبه ۲۰فروردین ماه
ساعت ۱۴ تا ۱۶
جهت ثبت نام حضوری به آیدی زیر پیام دهید. @aydamolayee
مبدا | قرارگاه برنامه ریزی آموزشی
@mabdaa
سلسله نشست های ادبیات و تربیت؛ با محوریت نقش ادبیات فارسی در شکل گیری هویت اسلامی_ایرانی و تحول برنامه درسی
بصورت حضوری و مجازی
نشست سومسایه روشن های آموزش ادبیات:بررسی ابعاد مختلف ادبیات فارسی در برنامه درسی
جناب آقای دکتر سید حسین شهرستانی (شاعر و استاد دانشگاه)
سرکار خانم دکتر لیلا خزل (استاد ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان)
چهارشنبه ۲۰ فروردین
ساعت ۱۴ تا ۱۶
جهت ثبت نام حضوری به آیدی زیر پیام دهید.@aydamolayee
لینک برای حضور مجازی در نشستhttps://shad.ir/iran_farda
مبدا | قرارگاه برنامه ریزی آموزشی
@mabdaa
۱۳:۱۲
بلاتکلیفی دانشآموزان پایۀ یازدهم برای امتحانات نهایی
شورایعالی آموزشوپرورش ۱.۵ ماه پیش دروس امتحان نهایی پایه یازدهم را به ۶ درس کاهش داد و اسامی درسها را نیز اعلام کرد که اواخر اسفند به امضای رئیسجمهور رسید اما شورایعالی انقلابفرهنگی ۳ روز پیش اعلام کرد که از سال آینده همه دروس پایه یازدهم نهایی است.
۴۰ روز مانده به شروع امتحانات نهایی خانوادهها میگویند که فرزندانشان با استرس و سردرگمی ناشی از تصمیمات متناقض دستوپنجه نرم میکنند و تمام برنامهریزیهایشان بههمخورده است.
مبدا | قرارگاه برنامه ریزی آموزشی
@mabdaa
۹:۰۱
۱۸:۱۰