بله | کانال پایگاه خبری تحلیلی رستا
عکس پروفایل پایگاه خبری تحلیلی رستاپ

پایگاه خبری تحلیلی رستا

۲,۱۷۲عضو
پایگاه خبری تحلیلی رستا
undefined undefinedروایت مدرسه|ویژه‌نامه پایگاه خبری تحلیلی رستا undefinedاینجا روایت‌های کمتر شنیده شده از معلمان سرزمینمان را می‌خوانید: کنشگری بدون جار و جنجال رسانه undefinedششمین شماره روایت مدرس با عنوان کنشگری بدون جار و جنجال رسانه‌ منتشر شد: معلمانی وجود دارند که محدودیت‌ها مانع اراده قوی شان نمی‌شود و با امکانات موجود دست به کارهای بزرگی می‌زنند. توجه به تربیت چند ساحتی و به کاربستن محتوای کتب درسی ایده‌ای بود که هادی زارعی متناسب با امکانتش در روستای بختگان از توابع فارس به آن جامه عمل پوشانده است. undefinedبخوانید: rastakhabar.ir/?p=8886 undefined رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران @rastakhabar_ir

کنشگری، بدون جار و جنجال رسانه.pdf

۲.۹ مگابایت

undefinedروایت مدرسه|ویژه‌نامه پایگاه خبری تحلیلی رستا
undefinedاینجا روایت‌های کمتر شنیده شده از معلمان سرزمینمان را می‌خوانید:
کنشگری بدون جار و جنجال رسانه
undefinedششمین شماره روایت مدرس با عنوان کنشگری بدون جار و جنجال رسانه‌ منتشر شد:
معلمانی وجود دارند که محدودیت‌ها مانع اراده قوی شان نمی‌شود و با امکانات موجود دست به کارهای بزرگی می‌زنند. توجه به تربیت چند ساحتی و به کاربستن محتوای کتب درسی ایده‌ای بود که هادی زارعی متناسب با امکانتش در روستای بختگان از توابع فارس به آن جامه عمل پوشانده است.
undefinedبخوانید:rastakhabar.ir/?p=8886
undefined رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران@rastakhabar_ir

۱۶:۵۵

پایگاه خبری تحلیلی رستا
undefined فردا، جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند undefinedبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، همزمان با ایام گرامی‌داشت مقام معلم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح روز شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه با حضور در حسینیه امام خمینی(ره)، با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد. undefinedاین دیدار که همه‌ساله در ایام بزرگداشت مقام معلم برگزار می‌شود، یکی از برنامه‌های مهم فرهنگی کشور در تجلیل از مقام معلم و تأکید بر نقش کلیدی او در تربیت نسل آینده است. رستا | رسانه تعلیم و تربیت ایران rastakhabar.ir @rastakhabar_ir
thumnail
undefined هم‌اکنون؛ ورود رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی(ره) و آغاز دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور. ۱۴۰۴/۲/۲۷
undefined رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایرانrastakhabar.ir@rastakhabar_ir

۷:۰۵

پایگاه خبری تحلیلی رستا
undefined undefined هم‌اکنون؛ ورود رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی(ره) و آغاز دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور. ۱۴۰۴/۲/۲۷ undefined رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران rastakhabar.ir @rastakhabar_ir
thumnail
undefined معلم کیست؟ همان سرچشمه بیداری جانها...
undefinedهم‌اکنون؛ هم‌خوانی سرود در ابتدای دیدار معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب. ۱۴۰۴/۲/۲۷
undefined رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایرانrastakhabar.ir@rastakhabar_ir

۷:۰۹

thumnail
undefined تقدیر رهبر انقلاب از اهتمام ویژه رئیس جمهور به مسائل آموزش و پرورش/ هرچه برای آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم، هزینه نیست، ایجاد یک زمینه برای سودِ چند برابر است
undefined️رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار معلمان:undefinedباید شکرگزار باشیم که در این دوره، به‌خصوص رئیس جمهور محترم به مسائل آموزش و پرورش اهتمام ویژه‌ای ابراز می‌کنند. بنده بارها تکرار کردم که ما هرچه برای آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم این در واقع سرمایه‌گذاری‌ست، هزینه نیست؛ مثل ایجاد یک زمینه برای سودِ چند برابر است.
undefinedخوشبختانه رئیس جمهور محترم به این معنا معتقدند. وزیر محترم هم، جزو مدیران برجسته آموزش و پرورش هستند ایشان هم، کاملا با مسائل آموزش پرورش آشنا هستند؛ این‌ها فرصت است. امیدواریم از این فرصت‌ها استفاده بشود. ۱۴۰۴/۲/۲۷
undefined رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایرانrastakhabar.ir@rastakhabar_ir

۸:۰۵

thumnail
undefined تأکید رهبر انقلاب بر لزوم انجام کارهای رسانه‌ای و هنری برای چهره‌نگاری شایسته‌، جذاب، با نشاط و دوست‌داشتنی از معلم
undefined️رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار معلمان:undefinedمعلم یک چهره‌ی زیبای بانشاطِ دوست‌داشتنی در چشم آحاد مردم باشد به‌طوری که اگر به کسی، به جوانی، گفتند که «در این فهرست شغل ها کدام را انتخاب می‌کنی؟»، نگذارد معلم را رده آخر؛ گاهی این‌جوری است، وقتی جاذبه نداشت، آن کسی که دنبال شغل است به فکر معلمی اصلاً نمی‌افتد، مگر اینکه مجبور بشود. ما باید به‌عکس کنیم؛ باید این گرامی‌داشت به‌نحوی باشد که در افکار عمومی علاقه‌ی به معلم و چهره‌نگاری معلم آن‌چنان باشد که جذاب باشد. معلم را مردم به‌صورت یک موجود فعال، پرتلاش، بانشاط، موفق، باافتخار، سرافراز، ببینند.
undefinedالبته راه دارد اینها؛ اینها کارهایی است که با گفتن و تذکر دادن حل نمی‌شود. اهلِ فن‌ آن باید بنشینند، کار رسانه‌ای لازم دارد، کار هنری لازم دارد؛ فیلم بسازند، کتاب تولید کنند، همچنانی که ما درباره مثلاً یک شهید یک کتاب تولید می‌کنیم، انسان می‌خواند عاشق آن شهید می‌شود. کتاب درباره‌ی رفتار یک معلم، به صورت رمان مثلاً، تولید کنیم که وقتی انسان آن کتاب را خواند، عاشق معلم بشود.
پویانمایی، فیلم، سریال، کارهای گوناگونی از این قبیل، کارهای رسانه‌ای؛ اینها بر عهده‌ی دستگاه‌های دولتی، صداوسیما، دستگاه‌های هنری، وزارت ارشاد و امثال اینهاست؛ اینها باید بشود. چه کسی دنبال کند؟ آموزش و پرورش؛ آموزش و پروش یکی از کارهایش این است که این را دنبال کند؛ هدف هم چهره‌نگاریِ شایسته‌ی معلم باشد.
رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایرانrastakhabar.ir

۸:۱۸

thumnail
undefined رهبر انقلاب: آموزش و پرورش یک نهاد حکومتی است و دولت اسلامی موظف است جوان و نوجوان را تا مقطعی پرورش بدهد / اینکه در گوشه و کنار زمزمه‌ای بوجود بیاید که بخش‌هایی از آموزش و پرورش را از دولت جدا کند، این اصلا معنی ندارد
undefined️رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار معلمان:undefinedآموزش و پرورش یک نهاد حکومتی است، وظیفه‌ی دولت اسلامی است که جوان و نوجوان را تا یک مقطعی، مثلاً لااقل تا آخر دبیرستان، با علم، با فن، با حرفه، با معارف، با ایمان، بالا بیاورد. این وظیفه است.
undefinedاین‌که در گوشه و کناری، حتی در خود آموزش و پرورش ـ آن‌طور که من از قبل در ذهنم هست ـ زمزمه‌هایی به وجود می‌آید که بخش‌هایی از آموزش و پرورش را بسپاریم به این و آن، یعنی یک ملوک‌الطوایفی درست کنیم در آموزش و پرورش، این اصلاً معنی ندارد. ۱۴۰۴/۲/۲۷
undefined رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایرانrastakhabar.ir@rastakhabar_ir

۸:۲۱

thumnail
undefined رهبر انقلاب: واگذاری دانشگاه فرهنگیان به دیگر نهادها به مصلحت نیست / ضوابط و محدودیت‌های گزینشی آن نباید تضعیف شود
undefined️رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار معلمان:undefined دانشگاه فرهنگیان متعلق به آموزش و پرورش است. اینکه حالا گاهی بین بعضی از محافل صحبت شده که این را ملحق کنند به فلان دانشگاه دیگر، این مصلحت نیست. این مال آموزش و پرورش است باید در اختیار آموزش و پرورش باشد. دانشگاه فرهنگیان محل تربیت همان عنصری است که آن همه تأثیرات را دارد.
undefined زمان شهید رئیسی (رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه) برای گزینش محدودیت‌ها و ضوابطی تعیین شد. نگذارید این ضوابط ضعیف بشود. کیفیت این کار در این دانشگاه باید جوری باشد که ساخت معلمِ تراز و مورد نیاز در او ممکن باشد و تحقق پیدا کند. این دانشگاه باید محل رفت‌وآمد برترین اساتید علمی و ایمانی و اخلاقی و رفتاری باشد.
undefined بنده مکرّر در سالهای متعدد روی این دانشگاه تکیه کردم، الان هم تکیه میکنم و اصرار دارم نگذارید این دانشگاه ضعیف بشود. ۱۴۰۴/۲/۲۷
undefined رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایرانrastakhabar.ir@rastakhabar_ir

۱۰:۴۳

پایگاه خبری تحلیلی رستا
undefined undefinedمعلمانه‌های شهید جمهورundefined undefinedآیین نکوداشت شهید جمهور و بررسی آرا و دستاوردهای شهید رئیسی در آموزش و پرورش undefinedارتقای کیفیت مدارس دولتی undefinedارتقای دانشگاه‌های تربیت معلم undefined️زمان: شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ ساعت ۱۴ undefinedمکان: میدان سپاه، دانشگاه جامع انقلاب اسلامی undefinedباحضور عموم فرهنگیان، دانشجومعلمان و علاقه‌مندان عرصه تعلیم‌و‌تربیت undefinedثبت‌نام در لینک زیر: undefined https://formafzar.com/form/icczi undefined رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران rastakhabar.ir @rastakhabar_ir
thumnail
ما در کانون‌های ارزیابی معلمان به دنبال کسانی بودیم که عاشق معلمی باشند
undefinedبه گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رستا، رضامراد صحرایی وزیر سابق آموزش و پرورش در مراسم «معلمانه‌های شهید جمهور»، با اشاره به تحول در نظام ازریابی معلمان در دولت شهید رئیسی تأکید کرد: ما در کانون‌های ارزیابی، به دنبال کسانی بودیم که عاشق معلمی کردن باشند، نه کسانی که تنها برای فیش حقوقی سر کلاس بروند.
مشروح خبر:rastakhabar.ir/?p=8895
undefined رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران@rastakhabar_ir

۱۴:۱۳

پایگاه خبری تحلیلی رستا
undefined ما در کانون‌های ارزیابی معلمان به دنبال کسانی بودیم که عاشق معلمی باشند undefinedبه گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رستا، رضامراد صحرایی وزیر سابق آموزش و پرورش در مراسم «معلمانه‌های شهید جمهور»، با اشاره به تحول در نظام ازریابی معلمان در دولت شهید رئیسی تأکید کرد: ما در کانون‌های ارزیابی، به دنبال کسانی بودیم که عاشق معلمی کردن باشند، نه کسانی که تنها برای فیش حقوقی سر کلاس بروند. مشروح خبر: rastakhabar.ir/?p=8895 undefined رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران @rastakhabar_ir
thumnail
رئیس کمیسیون آموزش مجلس: قانون رتبه‌بندی معلمان میراث ماندگار دولت شهید رئیسی است
undefinedبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به فقدان آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور فقید کشور، از نقش برجسته وی در تحول نظام آموزشی کشور، تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان، ایجاد زنجیره تأمین آموزش از مهد کودک تا دانشگاه و گسترش دیپلماسی همسایگی سخن گفت.
مشروح خبر: rastakhabar.ir/?p=8898
undefined رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران@rastakhabar_ir

۱۴:۲۱

پایگاه خبری تحلیلی رستا
undefined undefined رهبر انقلاب: واگذاری دانشگاه فرهنگیان به دیگر نهادها به مصلحت نیست / ضوابط و محدودیت‌های گزینشی آن نباید تضعیف شود undefined️رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار معلمان: undefined دانشگاه فرهنگیان متعلق به آموزش و پرورش است. اینکه حالا گاهی بین بعضی از محافل صحبت شده که این را ملحق کنند به فلان دانشگاه دیگر، این مصلحت نیست. این مال آموزش و پرورش است باید در اختیار آموزش و پرورش باشد. دانشگاه فرهنگیان محل تربیت همان عنصری است که آن همه تأثیرات را دارد. undefined زمان شهید رئیسی (رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه) برای گزینش محدودیت‌ها و ضوابطی تعیین شد. نگذارید این ضوابط ضعیف بشود. کیفیت این کار در این دانشگاه باید جوری باشد که ساخت معلمِ تراز و مورد نیاز در او ممکن باشد و تحقق پیدا کند. این دانشگاه باید محل رفت‌وآمد برترین اساتید علمی و ایمانی و اخلاقی و رفتاری باشد. undefined بنده مکرّر در سالهای متعدد روی این دانشگاه تکیه کردم، الان هم تکیه میکنم و اصرار دارم نگذارید این دانشگاه ضعیف بشود. ۱۴۰۴/۲/۲۷ undefined رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران rastakhabar.ir @rastakhabar_ir
thumnail
دولت هر مقدار که خرج آموزش و پرورش کند، سرمایه و افتخار است
undefinedبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با هزاران نفر از معلمان سراسر کشور، با تجلیل از نقش بی‌بدیل معلمان در ساختن آینده کشور، آموزش و پرورش را سرمایه‌ای راهبردی برای پیشرفت و اقتدار ملی دانستند و تأکید کردند: هر هزینه‌ای که دولت در این مسیر انجام دهد، نه تنها خرج نیست، بلکه سرمایه‌گذاری‌ای افتخارآفرین برای نسل‌های آینده و ذخیره‌ای برای امنیت، عزت و تعالی کشور است.
undefinedایشان با هشدار نسبت به تفکر برون‌سپاری وظایف آموزش و پرورش، خواستار بازطراحی ساختاری تحول‌آفرین برای این نهاد حیاتی شدند و تصویرسازی هنرمندانه، پرنشاط و افتخارآمیز از معلم را ضرورتی فرهنگی برای ارتقاء شأن تعلیم و تربیت برشمردند.
مشروح خبر:rastakhabar.ir/?p=8901
undefined رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران@rastakhabar_ir

۱۴:۳۰

thumnail
دانش آموزان حتماً برای جمع‌بندی امتحانات نهایی خود به راهنماهای عمل مراجعه کنند
undefinedبه گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رستا، هم‌زمان با آغاز امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۴، نشست خبری رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با هدف تبیین اقدامات این مرکز در حوزه طراحی، تحلیل و پشتیبانی امتحانات نهایی برگزار شد.
undefinedمحسن زارعی در این نشست، از تولید و توزیع ۱۰۳ عنوان راهنمای عمل و بسته‌های آموزشی در قالب ۲۲۶۶ دقیقه محتوای چندرسانه‌ای و ۱۳ هزار متن آموزشی خبر داد و تأکید کرد این اقدامات با هدف ارتقای کیفیت فرآیند یاددهی-یادگیری، جبران خلأهای آموزشی و آمادگی بیشتر دانش‌آموزان برای آزمون‌ها صورت گرفته است.
undefinedوی همچنین به نقش معلمان، مدیران و خانواده‌ها در موفقیت دانش‌آموزان اشاره کرد و تحلیل سؤالات سال گذشته را یکی از محورهای اصلی اصلاح عملکرد مدارس دانست.
undefinedمشروح خبر:rastakhabar.ir/?p=8905
undefined رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران@rastakhabar_ir

۵:۵۰

پایگاه خبری تحلیلی رستا
undefined دانش آموزان حتماً برای جمع‌بندی امتحانات نهایی خود به راهنماهای عمل مراجعه کنند undefinedبه گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رستا، هم‌زمان با آغاز امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۴، نشست خبری رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با هدف تبیین اقدامات این مرکز در حوزه طراحی، تحلیل و پشتیبانی امتحانات نهایی برگزار شد. undefinedمحسن زارعی در این نشست، از تولید و توزیع ۱۰۳ عنوان راهنمای عمل و بسته‌های آموزشی در قالب ۲۲۶۶ دقیقه محتوای چندرسانه‌ای و ۱۳ هزار متن آموزشی خبر داد و تأکید کرد این اقدامات با هدف ارتقای کیفیت فرآیند یاددهی-یادگیری، جبران خلأهای آموزشی و آمادگی بیشتر دانش‌آموزان برای آزمون‌ها صورت گرفته است. undefinedوی همچنین به نقش معلمان، مدیران و خانواده‌ها در موفقیت دانش‌آموزان اشاره کرد و تحلیل سؤالات سال گذشته را یکی از محورهای اصلی اصلاح عملکرد مدارس دانست. undefinedمشروح خبر: rastakhabar.ir/?p=8905 undefined رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران @rastakhabar_ir
پیش از اعتراض به نمره، راهنمای تصحیح را دریافت کنید
undefinedبه گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رستا، در آستانه برگزاری امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۴، محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، در نشست خبری تشریح فرآیند برگزاری و تصحیح امتحانات نهایی، با تأکید بر امنیت کامل در تولید و توزیع سؤالات، از آغاز رسمی روند تصحیح اوراق با مشارکت گسترده معلمان سراسر کشور خبر داد و با اشاره به تغییرات مهم در نحوه تصحیح و حذف حوزه‌های متمرکز، تصحیح را فرآیندی جمعی و آموزشی توصیف کرد که نه‌تنها به ارتقای کیفیت ارزیابی کمک می‌کند، بلکه موجب توانمندسازی دبیران و بازگشت معنادار آموزش به مرجعیت کلاس درس و کتاب درسی خواهد شد.
undefinedوی همچنین به دانش‌آموزان توصیه کرد پیش از ثبت هرگونه اعتراض نسبت به نمرات، راهنمای تصحیح را دریافت کرده و با دقت بررسی کنند تا درخواست‌ها بر مبنای آگاهی و تحلیل صحیح انجام شود.
undefined مشروح خبر:rastakhabar.ir/?p=8908
undefined رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران@rastakhabar_ir

۶:۵۱

thumnail
برق و اینترنت حوزه‌های امتحانات نهایی تأمین شده است
undefinedبه گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رستا، محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در نشست خبری امتحانات نهایی، از تأمین زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آزمون‌ها خبر داد و گفت: با هماهنگی شرکت توانیر، در هیچ‌یک از حوزه‌های امتحانی قطعی برق نخواهیم داشت.
undefinedمشروح خبر:rastakhabar.ir/?p=8911
undefined رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران@rastakhabar_ir

۷:۲۱

thumnail
مهارت‌آموزی، عدالت آموزشی و پیوند مدرسه با صنعت، میراث دولت شهید رئیسی در آموزش‌وپرورش
undefinedبه گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رستا، در مراسم «معلمانه‌های شهید جمهور» که با هدف تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش برگزار شد، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در دولت شهید رئیسی و حسین مولوی، مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان مرکزی به تشریح اقدامات کلان و میدانی دولت سیزدهم و آنچه در مسیر تحول مدارس دولتی در عرصه تعلیم و تربیت رخ داد، پرداختند.
undefinedتمرکز دولت سیزدهم بر مهارت‌آموزی، توسعه عدالت آموزشی و پیوند مدرسه با صنعت به‌مثابه ریل‌گذاری برای آینده آموزش و پرورش ایران از نکات برجسته‌ و مطرح شده در این نشست بود.
undefinedمشروح گزارش:rastakhabar.ir/?p=8914
undefined رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران@rastakhabar_ir

۱۱:۳۳

thumnail
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:undefinedهوش مصنوعی باید بخشی از برنامه درسی باشد
undefinedبه گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رستا، در نشست خبری «هوش مصنوعی و توسعه علوم و فناوری‌های نوین در آموزش و پرورش»، محمود امانی طهرانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، بر اهمیت گنجاندن هوش مصنوعی در برنامه‌های درسی تاکید کرد و از ضرورت فراهم کردن زمینه‌های آشنایی جوانان با این فناوری برای جلوگیری از شکاف فناوری بین ایران و کشورهای توسعه‌یافته سخن گفت.
undefinedمشروح خبر:rastakhabar.ir/?p=8921
undefinedرستا، رسانه تعلیم و تربیت ایران@rastakhabar_ir

۱۴:۳۳

thumnail
undefinedمدارس علوم و معارف اسلامی، محور تربیت دانش‌آموزان با اعتقادات عمیق اسلامی
undefinedبه گزارش خبرنگار پایگاه خبری‌تحیلی رستا، به مناسبت تاسیس چهلمین سال تاسیس رشته علوم و معارف اسلامی، نشست مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی، با حضور دبیر شورای عالی آموزش و پرورش و نمایندگان مختلف مدارس برگزار شد.
در این نشست بر اهمیت این مدارس به عنوان بستری برای تربیت دانش‌آموزان آگاه و معتقد تأکید شد. مدیران با ارائه آمار و دستاوردها، به ضرورت افزایش آگاهی عمومی نسبت به این مراکز آموزشی و امکانات ویژه آن‌ها اشاره کردند.
undefinedمشروح خبر:rastakhabar.ir/?p=8925
undefinedرستا، رسانه تعلیم و تربیت ایران@rastakhabar_ir

۱۶:۴۲

thumnail
undefinedنخستین اجلاسیه شهدای دانشجومعلم تهران برگزار شد/ شناسایی ۵۹ شهید دانشجومعلم در تهران
undefinedبه گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رستا، رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان در نخستین اجلاسیه شهدای دانشجومعلم تهران از ۵۹ شهید دانشجو معلم در تهران و ۱۰۳۰ شهید شناسایی شده در سطح کشور، یاد کرد و گفت: ممکن است تعداد شهدا بیشتر باشد و در حال شناسایی در شهرهای مختلف هستند. ثبت و ماندگاری زندگی این شهدا و دستاوردهای این اجلاسیه برای نسل‌های آینده بسیار اهمیت دارد.
undefinedمشروح خبر:rastakhabar.ir/?p=8928
undefinedرستا، رسانه تعلیم و تربیت ایران@rastakhabar_ir

۱۸:۲۳

thumnail
تضعیف و مأموریت‌زدایی از دانشگاه فرهنگیان؛ پروژه‌ای خاموش در دل آیین‌نامه‌ها
undefinedبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، ۷۸ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور با انتقاد از تنوع‌بخشی مسیرهای ورود به معلمی و پذیرش دانشجومعلم نوشتند: ابلاغ آیین‌نامه اجرایی بند (ب) ماده ۸۸ قانون برنامه هفتم، ضربه‌ای جدی به نظام تربیت معلم کشور است.
undefinedسیاستی که با اسناد بالادستی و منویات رهبری همخوانی ندارد و با نادیده گرفتن فرآیند هویت‌یابی معلمی، موجب انحراف مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت از مسیر اصلی خود شده است.
undefinedمشروح نامه:rastakhabar.ir/?p=8933
undefined رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران@rastakhabar_ir

۱۸:۴۷

thumnail
undefined #ببینید | دولتی که آموزش‌وپرورش را اضافی می‌دانست
undefinedبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه، دیدار سالانه معلمان با رهبر معظم انقلاب برگزار شد؛ دیداری که همچون سال‌های گذشته، حاوی نکاتی کلیدی و راهبردی برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت بود.
undefinedاز مهم‌ترین محورهای بیانات رهبر انقلاب، تأکید بر سرمایه‌گذاری همه‌جانبه در آموزش و پرورش و افتخارآمیز بودن هزینه‌کرد در این حوزه برای حاکمیت بود. ایشان همچنین با بازخوانی گذشته، مخالفت صریح خود با واگذاری آموزش و پرورش را یادآور شدند.
undefinedاین بازخوانی، ما را به ایام تقدیم لایحه بودجه سال ۹۸ به مجلس می‌برد؛ زمانی که رئیس دولت تدبیر و امید آموزش‌وپرورش را اضافی خواند و به دنبال واگذاری آن از طریق طرح خرید خدمات آموزشی بود. در آن مقطع، برخی، حاکمیت‌زدایی آموزش‌وپرورش را راهی برای کاهش هزینه‌های دولت و صرفه‌جویی در بیت‌المال می‌دانستند. اما قاطعیت رهبر انقلاب و دلسوزان، مانع این انحراف شد.
undefinedاین‌ نگاه آسیب‌زا همچنان توسط برخی گروه‌ها از جمله جریان‌های مدعی مردمی‌سازی در آموزش‌وپرورش وجود دارد و تأکید مکرر رهبر انقلاب بر حاکمیتی بودن آموزش و پرورش نشان می‌دهد تهدید حذف تدریجی تعلیم و تربیت پابرجاست و این وظیفه نیروهای دغدغه‌مند است که در برابر فشارهای درونی و بیرونی ایستادگی کنند.
undefined رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایرانrastakhabar.ir@rastakhabar_ir

۲۰:۵۹

thumnail
undefinedپیش‌نویس نسخه ترمیمی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز به بازنگری جدی دارد
undefinedبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، یادداشت فاطمه سادات لنگری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان عترت واوان، پیش‌نویس نسخه ترمیمی سند تحول آموزش و پرورش با ایرادات اساسی و مغایرت‌هایی با رهنمودهای مقام معظم رهبری مواجه است. این یادداشت به بررسی این چالش‌ها و ضرورت بازنگری فوری در این نسخه می‌پردازد.
undefinedمشروح خبر:https://rastakhabar.ir/?p=8940
undefinedرستا، رسانه تعلیم و تربیت ایران@rastakhabar_ir

۱۹:۲۵