پایگاه خبری تحلیلی رستا
روایت مدرسه|ویژهنامه پایگاه خبری تحلیلی رستا
اینجا روایتهای کمتر شنیده شده از معلمان سرزمینمان را میخوانید: کنشگری بدون جار و جنجال رسانه
ششمین شماره روایت مدرس با عنوان کنشگری بدون جار و جنجال رسانه منتشر شد: معلمانی وجود دارند که محدودیتها مانع اراده قوی شان نمیشود و با امکانات موجود دست به کارهای بزرگی میزنند. توجه به تربیت چند ساحتی و به کاربستن محتوای کتب درسی ایدهای بود که هادی زارعی متناسب با امکانتش در روستای بختگان از توابع فارس به آن جامه عمل پوشانده است.
بخوانید: rastakhabar.ir/?p=8886
رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران @rastakhabar_ir
کنشگری، بدون جار و جنجال رسانه.pdf
۲.۹ مگابایت
کنشگری بدون جار و جنجال رسانه
معلمانی وجود دارند که محدودیتها مانع اراده قوی شان نمیشود و با امکانات موجود دست به کارهای بزرگی میزنند. توجه به تربیت چند ساحتی و به کاربستن محتوای کتب درسی ایدهای بود که هادی زارعی متناسب با امکانتش در روستای بختگان از توابع فارس به آن جامه عمل پوشانده است.
۱۶:۵۵
پایگاه خبری تحلیلی رستا
فردا، جمعی از معلمان با رهبر انقلاب دیدار میکنند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، همزمان با ایام گرامیداشت مقام معلم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح روز شنبه ۲۷ اردیبهشتماه با حضور در حسینیه امام خمینی(ره)، با حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.
این دیدار که همهساله در ایام بزرگداشت مقام معلم برگزار میشود، یکی از برنامههای مهم فرهنگی کشور در تجلیل از مقام معلم و تأکید بر نقش کلیدی او در تربیت نسل آینده است. رستا | رسانه تعلیم و تربیت ایران rastakhabar.ir @rastakhabar_ir
۷:۰۵
پایگاه خبری تحلیلی رستا
هماکنون؛ ورود رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی(ره) و آغاز دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور. ۱۴۰۴/۲/۲۷
رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران rastakhabar.ir @rastakhabar_ir
۷:۰۹
۸:۰۵
پویانمایی، فیلم، سریال، کارهای گوناگونی از این قبیل، کارهای رسانهای؛ اینها بر عهدهی دستگاههای دولتی، صداوسیما، دستگاههای هنری، وزارت ارشاد و امثال اینهاست؛ اینها باید بشود. چه کسی دنبال کند؟ آموزش و پرورش؛ آموزش و پروش یکی از کارهایش این است که این را دنبال کند؛ هدف هم چهرهنگاریِ شایستهی معلم باشد.
رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایرانrastakhabar.ir
۸:۱۸
۸:۲۱
۱۰:۴۳
پایگاه خبری تحلیلی رستا
معلمانههای شهید جمهور
آیین نکوداشت شهید جمهور و بررسی آرا و دستاوردهای شهید رئیسی در آموزش و پرورش
ارتقای کیفیت مدارس دولتی
ارتقای دانشگاههای تربیت معلم
️زمان: شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴ ساعت ۱۴
مکان: میدان سپاه، دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
باحضور عموم فرهنگیان، دانشجومعلمان و علاقهمندان عرصه تعلیموتربیت
ثبتنام در لینک زیر:
https://formafzar.com/form/icczi
رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران rastakhabar.ir @rastakhabar_ir
ما در کانونهای ارزیابی معلمان به دنبال کسانی بودیم که عاشق معلمی باشند
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رستا، رضامراد صحرایی وزیر سابق آموزش و پرورش در مراسم «معلمانههای شهید جمهور»، با اشاره به تحول در نظام ازریابی معلمان در دولت شهید رئیسی تأکید کرد: ما در کانونهای ارزیابی، به دنبال کسانی بودیم که عاشق معلمی کردن باشند، نه کسانی که تنها برای فیش حقوقی سر کلاس بروند.
مشروح خبر:rastakhabar.ir/?p=8895
رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران@rastakhabar_ir
مشروح خبر:rastakhabar.ir/?p=8895
۱۴:۱۳
پایگاه خبری تحلیلی رستا
ما در کانونهای ارزیابی معلمان به دنبال کسانی بودیم که عاشق معلمی باشند
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رستا، رضامراد صحرایی وزیر سابق آموزش و پرورش در مراسم «معلمانههای شهید جمهور»، با اشاره به تحول در نظام ازریابی معلمان در دولت شهید رئیسی تأکید کرد: ما در کانونهای ارزیابی، به دنبال کسانی بودیم که عاشق معلمی کردن باشند، نه کسانی که تنها برای فیش حقوقی سر کلاس بروند. مشروح خبر: rastakhabar.ir/?p=8895
رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران @rastakhabar_ir
رئیس کمیسیون آموزش مجلس: قانون رتبهبندی معلمان میراث ماندگار دولت شهید رئیسی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به فقدان آیتالله شهید سید ابراهیم رئیسی، رئیسجمهور فقید کشور، از نقش برجسته وی در تحول نظام آموزشی کشور، تصویب قانون رتبهبندی معلمان، ایجاد زنجیره تأمین آموزش از مهد کودک تا دانشگاه و گسترش دیپلماسی همسایگی سخن گفت.
مشروح خبر: rastakhabar.ir/?p=8898
رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران@rastakhabar_ir
مشروح خبر: rastakhabar.ir/?p=8898
۱۴:۲۱
پایگاه خبری تحلیلی رستا
رهبر انقلاب: واگذاری دانشگاه فرهنگیان به دیگر نهادها به مصلحت نیست / ضوابط و محدودیتهای گزینشی آن نباید تضعیف شود
️رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار معلمان:
دانشگاه فرهنگیان متعلق به آموزش و پرورش است. اینکه حالا گاهی بین بعضی از محافل صحبت شده که این را ملحق کنند به فلان دانشگاه دیگر، این مصلحت نیست. این مال آموزش و پرورش است باید در اختیار آموزش و پرورش باشد. دانشگاه فرهنگیان محل تربیت همان عنصری است که آن همه تأثیرات را دارد.
زمان شهید رئیسی (رضواناللّهتعالیعلیه) برای گزینش محدودیتها و ضوابطی تعیین شد. نگذارید این ضوابط ضعیف بشود. کیفیت این کار در این دانشگاه باید جوری باشد که ساخت معلمِ تراز و مورد نیاز در او ممکن باشد و تحقق پیدا کند. این دانشگاه باید محل رفتوآمد برترین اساتید علمی و ایمانی و اخلاقی و رفتاری باشد.
بنده مکرّر در سالهای متعدد روی این دانشگاه تکیه کردم، الان هم تکیه میکنم و اصرار دارم نگذارید این دانشگاه ضعیف بشود. ۱۴۰۴/۲/۲۷
رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران rastakhabar.ir @rastakhabar_ir
دولت هر مقدار که خرج آموزش و پرورش کند، سرمایه و افتخار است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با هزاران نفر از معلمان سراسر کشور، با تجلیل از نقش بیبدیل معلمان در ساختن آینده کشور، آموزش و پرورش را سرمایهای راهبردی برای پیشرفت و اقتدار ملی دانستند و تأکید کردند: هر هزینهای که دولت در این مسیر انجام دهد، نه تنها خرج نیست، بلکه سرمایهگذاریای افتخارآفرین برای نسلهای آینده و ذخیرهای برای امنیت، عزت و تعالی کشور است.
ایشان با هشدار نسبت به تفکر برونسپاری وظایف آموزش و پرورش، خواستار بازطراحی ساختاری تحولآفرین برای این نهاد حیاتی شدند و تصویرسازی هنرمندانه، پرنشاط و افتخارآمیز از معلم را ضرورتی فرهنگی برای ارتقاء شأن تعلیم و تربیت برشمردند.
مشروح خبر:rastakhabar.ir/?p=8901
رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران@rastakhabar_ir
مشروح خبر:rastakhabar.ir/?p=8901
۱۴:۳۰
دانش آموزان حتماً برای جمعبندی امتحانات نهایی خود به راهنماهای عمل مراجعه کنند
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رستا، همزمان با آغاز امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۴، نشست خبری رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با هدف تبیین اقدامات این مرکز در حوزه طراحی، تحلیل و پشتیبانی امتحانات نهایی برگزار شد.
محسن زارعی در این نشست، از تولید و توزیع ۱۰۳ عنوان راهنمای عمل و بستههای آموزشی در قالب ۲۲۶۶ دقیقه محتوای چندرسانهای و ۱۳ هزار متن آموزشی خبر داد و تأکید کرد این اقدامات با هدف ارتقای کیفیت فرآیند یاددهی-یادگیری، جبران خلأهای آموزشی و آمادگی بیشتر دانشآموزان برای آزمونها صورت گرفته است.
وی همچنین به نقش معلمان، مدیران و خانوادهها در موفقیت دانشآموزان اشاره کرد و تحلیل سؤالات سال گذشته را یکی از محورهای اصلی اصلاح عملکرد مدارس دانست.
مشروح خبر:rastakhabar.ir/?p=8905
رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران@rastakhabar_ir
۵:۵۰
پایگاه خبری تحلیلی رستا
دانش آموزان حتماً برای جمعبندی امتحانات نهایی خود به راهنماهای عمل مراجعه کنند
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رستا، همزمان با آغاز امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۴، نشست خبری رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با هدف تبیین اقدامات این مرکز در حوزه طراحی، تحلیل و پشتیبانی امتحانات نهایی برگزار شد.
محسن زارعی در این نشست، از تولید و توزیع ۱۰۳ عنوان راهنمای عمل و بستههای آموزشی در قالب ۲۲۶۶ دقیقه محتوای چندرسانهای و ۱۳ هزار متن آموزشی خبر داد و تأکید کرد این اقدامات با هدف ارتقای کیفیت فرآیند یاددهی-یادگیری، جبران خلأهای آموزشی و آمادگی بیشتر دانشآموزان برای آزمونها صورت گرفته است.
وی همچنین به نقش معلمان، مدیران و خانوادهها در موفقیت دانشآموزان اشاره کرد و تحلیل سؤالات سال گذشته را یکی از محورهای اصلی اصلاح عملکرد مدارس دانست.
مشروح خبر: rastakhabar.ir/?p=8905
رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران @rastakhabar_ir
پیش از اعتراض به نمره، راهنمای تصحیح را دریافت کنید
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رستا، در آستانه برگزاری امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۴، محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، در نشست خبری تشریح فرآیند برگزاری و تصحیح امتحانات نهایی، با تأکید بر امنیت کامل در تولید و توزیع سؤالات، از آغاز رسمی روند تصحیح اوراق با مشارکت گسترده معلمان سراسر کشور خبر داد و با اشاره به تغییرات مهم در نحوه تصحیح و حذف حوزههای متمرکز، تصحیح را فرآیندی جمعی و آموزشی توصیف کرد که نهتنها به ارتقای کیفیت ارزیابی کمک میکند، بلکه موجب توانمندسازی دبیران و بازگشت معنادار آموزش به مرجعیت کلاس درس و کتاب درسی خواهد شد.
وی همچنین به دانشآموزان توصیه کرد پیش از ثبت هرگونه اعتراض نسبت به نمرات، راهنمای تصحیح را دریافت کرده و با دقت بررسی کنند تا درخواستها بر مبنای آگاهی و تحلیل صحیح انجام شود.
مشروح خبر:rastakhabar.ir/?p=8908
رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران@rastakhabar_ir
۶:۵۱
برق و اینترنت حوزههای امتحانات نهایی تأمین شده است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رستا، محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در نشست خبری امتحانات نهایی، از تأمین زیرساختهای لازم برای برگزاری آزمونها خبر داد و گفت: با هماهنگی شرکت توانیر، در هیچیک از حوزههای امتحانی قطعی برق نخواهیم داشت.
مشروح خبر:rastakhabar.ir/?p=8911
رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران@rastakhabar_ir
۷:۲۱
مهارتآموزی، عدالت آموزشی و پیوند مدرسه با صنعت، میراث دولت شهید رئیسی در آموزشوپرورش
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رستا، در مراسم «معلمانههای شهید جمهور» که با هدف تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش برگزار شد، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در دولت شهید رئیسی و حسین مولوی، مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان مرکزی به تشریح اقدامات کلان و میدانی دولت سیزدهم و آنچه در مسیر تحول مدارس دولتی در عرصه تعلیم و تربیت رخ داد، پرداختند.
تمرکز دولت سیزدهم بر مهارتآموزی، توسعه عدالت آموزشی و پیوند مدرسه با صنعت بهمثابه ریلگذاری برای آینده آموزش و پرورش ایران از نکات برجسته و مطرح شده در این نشست بود.
مشروح گزارش:rastakhabar.ir/?p=8914
رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران@rastakhabar_ir
۱۱:۳۳
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:
هوش مصنوعی باید بخشی از برنامه درسی باشد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رستا، در نشست خبری «هوش مصنوعی و توسعه علوم و فناوریهای نوین در آموزش و پرورش»، محمود امانی طهرانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، بر اهمیت گنجاندن هوش مصنوعی در برنامههای درسی تاکید کرد و از ضرورت فراهم کردن زمینههای آشنایی جوانان با این فناوری برای جلوگیری از شکاف فناوری بین ایران و کشورهای توسعهیافته سخن گفت.
مشروح خبر:rastakhabar.ir/?p=8921
رستا، رسانه تعلیم و تربیت ایران@rastakhabar_ir
۱۴:۳۳
در این نشست بر اهمیت این مدارس به عنوان بستری برای تربیت دانشآموزان آگاه و معتقد تأکید شد. مدیران با ارائه آمار و دستاوردها، به ضرورت افزایش آگاهی عمومی نسبت به این مراکز آموزشی و امکانات ویژه آنها اشاره کردند.
۱۶:۴۲
۱۸:۲۳
تضعیف و مأموریتزدایی از دانشگاه فرهنگیان؛ پروژهای خاموش در دل آییننامهها
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، ۷۸ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در نامهای خطاب به رئیسجمهور با انتقاد از تنوعبخشی مسیرهای ورود به معلمی و پذیرش دانشجومعلم نوشتند: ابلاغ آییننامه اجرایی بند (ب) ماده ۸۸ قانون برنامه هفتم، ضربهای جدی به نظام تربیت معلم کشور است.
سیاستی که با اسناد بالادستی و منویات رهبری همخوانی ندارد و با نادیده گرفتن فرآیند هویتیابی معلمی، موجب انحراف مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت از مسیر اصلی خود شده است.
مشروح نامه:rastakhabar.ir/?p=8933
رستا، رسانهٔ تعلیم و تربیت ایران@rastakhabar_ir
۱۸:۴۷
۲۰:۵۹
۱۹:۲۵