عکس پروفایل مسجد مدرسهم

مسجد مدرسه

۵عضو

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

thumnail
✅ درس: #فارسی #املا✅ پایه: #پایه_اول ✅ مهارت: #جمله_سازی #مهارت_خواندن✅ نوع کنش: #فعالیت ✅ منبع: #پرشین_تیچر
🔴 تا پایه پنجم کاربرد دارد
 #دقت_دیداری #تمیزدیداری #ادراک_دیداری #سرعت_عمل #تقویت_عضلات_دست #عضلات #بازی_هدفمند فکر کنم این مثل املای پرشی نیاز به توضیح نداشته باشه.فقط یه توضیح راجع به قبلش بدم ، ما روز قبل، مقدمه‌ی همین بازی یه بازی کردیم که فیلم نگرفتیم.اعلام کردیم ،هرکس از حافظه‌ی خودش یا کتاب و... هرچی کلمه‌ی بی نقطه می‌تونه بنویسه، بعد زنگ رو که می‌زدیم،همه دستا بالا بود،و کلمات رو می‌شمردند.هرکی بیشتر نوشته بود برنده بود.به ترتیب از بی نقطه تا شش نقطه پیش رفتیم و تو دفتر نوشتن.اما هربار شرایط سخت تر،زمان کمتر و قوانین اضافه میشد.مثلا اگر کسی سی تا کلمه پیدا کرده بود بغلیش سه تا،برنده نمیشد و اینجوری همه به هم کمک می‌کردند.این تو تماااااااام قوانین کلاس ما هست، کمک کردن ،کار گروهی، تمرین بدون استرس.همون کلمات جمع کردیم امروز این بازی رو انجام دادیم.پ ن :شما از اون جمله آدم‌هایی هستید که کار دیگران کپی می‌کنید ، بدون استرس و ترس ، و وقتی براتون کف می‌زنند میگید قربان شما،ممنون از نگاه پرمهرتون،😍😊 بدون ذره‌ای عذاب وجدان؟😅من شرایط خودمو گفتم، من شاگرد همه‌ی معلم‌ها هستم و همه‌ی بچه‌ها شاگرد من هستن.هرکی هرچی دوست داشت بکنه ببره ،بزنه به بدن ،زیرش هم نه اسم ببره نه آدرس!اما در کل جامعه نگاه کنی،این کار طرف مقابل اگر رسم و عادت بشه که شده ،حدا از اینکه دزدیه ، بی معرفتیه، اما جامعه هم هیچوقت رشد نمی‌کنه.یه مثال بزنم و والسلام!شما برو برج بساز نود و نه طبقه ،اگر همسایه کناری اثبات کنه ،یه وجب به ملکش تعرض کردی،می‌تونه مجوز تخریب بگیره.اما شما بیا بگو ،ایده‌ی من ،فیلم من،تدریس من،کتاب من ،کپی شده ،باید به خدا برسی تهش هم هیچی.این میشه که اون پولداره حاضره رو زمین و ملک سرمایه گذاری کنه ،چون سود داره،اما رو کار فرهنگی نه.چون شما هرچی بزنی خوب باشه، به سود بلند مدت نمی رسه.دو سوته برات کپی می‌کنند و تامام تامام...خلاصه که از ماست برماست.ممد از تو نگفتم،نفس بکش فردا میگم
🔗 @persian_teacher
💢💢💢💢💢💢
کانال محتوایی مسجد مدرسه
https://ble.ir/masjed_khalagh

۱۷:۱۳

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

thumnail
✅ درس: #آموزش_دینی✅ پایه: #پایه_اول #پایه_دوم #پایه_سوم #پایه_چهارم #پایه_پنجم #پایه_ششم✅ مهارت: #خلقت_گرایی #آیت_مداری #غایت_گرایی✅ نوع کنش: #فعالیت ✅ منبع: #کرامت #دکتر_محمد_آزین
🔴 شامل فعالیت و مبنای فعالیت برای پایه‌های مختلف است
 📍اشتباه مرسوم در اموزش مسائل دینی به بچه ها‌
مدل آموزش‌های دینی ما معمولاً اصول عقاید است. به این صورت که معلم کسی است که آنها را بلد است و قبول دارد و بچه‌ها بلد نیستند یا قبول ندارند یا شبهه دارد و معلم تلاش می‌کند با شیوه‌های مختلف چیزهایی که بچه‌ها بلد نیستند را به آنها منتقل کند. در حالی که می‌گوییم لازم نیست اینقدر با بچه‌ها حرف دینی زد. بلکه مثلاً حین کارهایی مثل کاشتن گیاه و کشاورزی، خیلی کوتاه وارد گفت و گو شویم. مثلا اگر سبزی کاشته‌ایم، مربی در یک موقعیت مناسب به بچه‌ها بگوید از خدا بخواهیم محصولمان محصول خوبی شود یا بگوییم بچه‌ها ببینید خداوند چه سبزی زیبایی را آفریده است. مانند آنچه در قرآن کریم داریم که خداوند می‌فرماید: «افلا ینظرون الی الابل کیف خلقت». مدل قرآنی، ذکر و یاد آوری است. یعنی اصل این نیست که تو قبول نداری یا شبهه داری که من بخواهم استدلال برایت بیاورم. کافیست در لحاظی یادآوری‌هایی کنیم و بچه‌ها را رها کنیم. چون فطرت بچه‌ها دست نخورده تر از ماست، این تذکرها کافی است و نیاز به این همه سخنرانی و ... برای آنها نیست.
🔖دکتر محمد آزین.
📚دوره یادگیری مسئله محور.
📌ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است.
#دکتر_آزین #دین #دینی #کشاورزی #گیاه #سبزی #محصول #استدلال #خدا #کاشتن#معلم #فطرت
🔗 @keraamat_ir
💢💢💢💢💢
کانال محتوایی مسجد مدرسه
https://ble.ir/masjed_khalagh

۱:۳۸

۱۱ خرداد ۱۴۰۱

thumnail
✅ درس: #فارسی #املا
✅ پایه: #اول #دوم #سوم #چهارم
✅ مهارت: تقویت حس شنیداری تقویت همکاری و کار گروهیسرعت عمل بالا بردن دقتتقویت املاتقویت روخوانی

✅ نوع کنش: #بازی
✅ منبع: @persian_teacher

✅ ابزار مورد نیاز: تخته_ ماژیک ۳ تا ظرف برای قراردادن کاغذها کاغذهای کوچکی که حاوی کلماتی از درس هستند
✅ توضیح فعالیت یا بازی: بچه ها به دوگروه تقسیم بندی میشن، دو به دو میان پای تخته، یکی میگه یکی می‌نویسه ، بلد نبود بعدی رو می‌خونهآخر سر هر گروه بیشتر نوشته باشند امتیاز بالاتری رو کسب میکنه

🔴 نکته: این بازی در پایه سومی‌ها میتونه برای یادگیری ضرب به کار بره و به جای نوشتن کلمه ضرب دو عدد رو یکی بخونه و یکی جوابش رو پایه تخته بنویسه
لینک: https://www.instagram.com/tv/Cd1BC7IDUN7/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
https://ble.ir/masjed_khalagh

۷:۲۳

thumnail
فروشگاه بازی
✅ درس: #ریاضی
✅ پایه: #دوم
✅ مهارت: بالا بردن دقت #خلاقیت آشنایی با واحد پول تقویت همکاری و کار گروهیتقویت ریاضی و شمارش یکان دهگان و صدگان

✅ نوع کنش:#بازی
✅ منبع: @teacher_s100

✅ ابزار مورد نیاز: سکه های کاغذی یا پلاستیکی _ خوراکی یا لوازم تحریر موجود در کلاس
✅ توضیح فعالیت یا بازی: هر نوع خوراکی یا کالایی که در کلاس موجود هست، یکنفر روی میز میچینه و روی هر کدوم از آنها قیمت کالا رو مینویسه و بچه ها باید با سکه های کاغذی که خودشون از قبل درست کردن بیان و از فروشگاه هم‌کلاسیشون خرید کنن
https://ble.ir/masjed_khalagh

۱۲:۳۵

thumnail
صدا بازی
✅ درس : #فارسی
✅ پایه : #پایه_اول
✅ نوع مهارت : #آشنایی_با_بخش_کردن کلمات ،هماهنگی دست و چشم و دهان ،آشنایی با الفبا ،تقویت فارسی ،
✅ نوع کنش: #بازی
✅ منبع:
✅ ابزار مورد نیاز: نیاز به ابزار خاصی ندارد اما اگر کلمات به صورت بخش شده و تصاویر مصداقی باشد کمک می‌کند


✅ توضیح بازی : بازی نیاز به ابزار خاصی ندارد ،مربی با روشی ریتمیک و با استفاده از حرکات خلاقانه کلمات را بخش میکند و از بچه ها دعوت میکند که کلمات را به این شکل بخش کنند
✅ لینک:

۱۷:۱۴

۱۳ خرداد ۱۴۰۱

thumnail
✅ درس: #ریاضی
✅ پایه: #اول #دوم #سوم
✅ مهارت: بالا بردن #دقت #خلاقیت_در_جمع_و_تفریق #جمع_ذهنی #سرعت_عملکرد #تقویت_حس_شنیداری#حرکتی #جمع_چندتایی تقویت ریاضی #جمع_ذهنی #ضرب_ذهنی #جمع_سرعتی #کار_گروهی

✅ نوع کنش:#بازی
✅ منبع: @teacher_s100

✅ ابزار مورد نیاز: کارت یا کاغذ عدد زنگ

✅ توضیح فعالیت یا بازی: به این ترتیب که کلاس به ۳ گروه تقسیم میشه و از هر گروه ۲ سرگروه به صورت متغیر در هر دور از بازی، انتخاب میشه، سرگروه ها به انتخاب معلم یا میان سر میز معلم یا سر میز بچه ها
اونایی که سرمیز معلم هستن بازی با کارت هارو دارن، و مربی کارت ها یا کاغذهایی که جواب تفریق یا جمع ها در آن نوشته شده از قبل رو روی میز میچینه و از سرگروه ها عبارتی را سوال میکنید که جواب آن در بین کارت ها باشد، هر دانش آموزی که زودتر به جواب رسید و آن را پیدا کرد سریع زنگ را می‌زند.
و
سرگروه هایی که سر میز دانش‌آموزان دیگه هستن باید منتظر بمونن که دانش آموزان هرگروه هم جواب رو سریع روی جدول اعداد نشون بدن.
اگر اشتباه بگن از امتیاز سرگروه کم میشه.
(در #پایه_سوم این بازی می‌تواند با عبارت ضرب صورت گیرد.(#ضرب_سرعتی))

لینک:
در اولین فرصت لینک رو قرار میدم

_
نیاز به تکرار و تمرین داره و بچه‌ها از تکرار بیزار هستند.چاره چیه؟ چاره بازیه 😍😍😍https://ble.ir/masjed_khalagh/-4936128464493915295/1654272902487

۱۶:۱۵