عکس پروفایل مهرآبم

مهرآب

۲۳۶عضو
thumnail
undefined دومین نشست زن و سینما
روایت موازی مبارزات بانوان در ایرانروایت سیر تاریخی روشنفکری در ایران با محوریت مسئله زنان و بازنمایی زنان در سینما
undefinedاستاد مدعو: قدسیه پائینی
undefined زمان: شنبه ۵ آبان ساعت ۱۵undefined مکان: میدان فردوسی، ابتدای خیابان قرنی، روبروی پمپ بنزین، کوچه علوی، پلاک یک

undefined @mehr_o_ab

۹:۴۴

بازارسال شده از وحید یامین پور
بیروتundefined۱۶ اکتبر
حرفه‌اش تصویربرداری و کارگردانی بود. سرش را تراشیده بود و ريشش را بلند کرده بود. برای رفتن سر قرار سوار موتور بزرگ چند سیلندر قرمزش شدم؛ به‌سختی. علاء میگفت ۱۵ هزار دلار قیمت دارد. رسیدیم به مقصد.گفت: "من لامذهب بودم؛ نه خدا نه پیغمبر. یازده سال قبل برای پروژه‌ای تو کربلا دعوت به کار شدم. نه با زیارت و نه با امام حسین کاری نداشتم؛ پول خوبی می‌دانن، قبول کردم. همان کربلا حالم عوض شد. اونقدر درگیر امام حسین شدم که برای فراموش کردنش مشروب می‌خوردم. ولی مشروب هم کارگر نبود. بالاخره تسلیم شدم؛ از ۲۰۱۴ نماز خواندن رو هم شروع کردم."حالا از حزب‌الله بود‌!خیلی از مجاهدین حزب‌الله آدم‌های عادی هستند. با خالکوبی، سیگاری و... آنها خود خود مردم‌اند‌. خدا خواسته در طلایی‌ترین لحظات تاریخ در طلایی‌ترین جغرافیای جهاد باشند.
undefined #یادداشتهای_بیروت 39undefined@yaminpour

۵:۴۷

چند وقت قبل آقای یامین پور این يادداشت را منتشر کردند. یه چیزی شبیه ماجرای اجاره نشین خیابان الامیننکته‌ای توجهم را جلب کرد.از یه دوره‌ای مد شد که روایت سفید از شهدا را کنار بگذارند و در این که فردی کلا آدم خوبی بوده و سطح تقواش از سطح عمومی جامعه بالاتر بوده را منکر بشوند.کلا یک تشکیک ایجاد بکنند که مگر می‌شود یه آدم اصلا گناه نکند؟در حالی که عصمت در لایه‌های ابتدایی اکتسابی هست و مراتب وجود دارد.کسی هست که مطلقا عمل حرام انجام نمی‌دهد و در سطح ابرار هستکسی هست که مطلقا حرام انجام نمی‌دهد و در سطح مقربین هستاین مسخرگی دوران ماست که چون نمی‌توانیم تفکیک کنیم؛ منکر آن عصمت ابتدایی می‌شویم و تلاش می‌کنیم روایت را به یک حرام بچسبانیم تا باورپذیر کنیم.
یک مسیر خیلی کاربردی برای انکار آن آدم‌ها؛ بزرگ کردن کسانی شبیه هم مجاهد است با گذشته به شدت آلوده. الان که این متن را دیدم، اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود؛ دیدی یک نفر می‌تواند گناه بکند؛ آن از بدترین نوعش اما بعدش این جور عوض شود.اما بعد فکر کردم خدا عجب خدایی می‌کند؛عجب قدرت‌نمایی می‌کند در هدایت آدم؛ چه قدر فوق العاده نشان می‌دهد که من اگر بخوام میتوانم لذت گناه را از تو بگیرم و نگذارم در گناه باقی بمانی.عجب خدایی وجود دارد؛ چه قدر قهار هست و چه قدر رحیمبعدش هم یه خوف وحشتناک می‌آید.اگر این مرد قبل از ۲۰۱۴ اجلش رسیده بود؛ الان دقیقا چه خاکی به سرش می‌کرد؟ چه کسی می‌داند اجل ش چه زمانی قرار است برسد؟چه تضمین و اطمینانی هست برای تغییر مسیر قبل از رسیدن به اجل؟الان فکر می‌کنم همیشه توجیه کسانی که می‌گویند از گناه‌ها یا اشتباهات شهدا بگویید که مردم یا نسل جوان ناامید نشوند و فکر نکنند نمی‌شود توبه کرد؛چه قدر توجه می‌کنند که یک وجه این مدل روایت ناامید نکردن مخاطب است اما وجه دوم نمی تواند ایجاد تسویف شود و خیال کند که حالا وقت بسیار است برای تغییر مسیر؟واقعا چه قدر به این وجه از روایت خاکستری توجه میشود؟

۵:۵۴

بازارسال شده از وحید یامین پور
رسانه‌های رژیم اشغالگر اعتراف کردند که پس از کالبدشکافی پیکر شهید یحیی سنوار مشخص شد که او و نیروهایش از سه روز قبل از شهادت، غذایی نخورده بودند.نیاز به شرح و توضیح نیست. ما با یک خبر از جنس اخبار متداول مواجه نیستیم. این یک اتمام حجت از طرف زمین و زمان است با آنها که هم‌عصر او هستند.#یحیی_سنوارundefined@yaminpour

۶:۴۰

بازارسال شده از اندیشکده مُشعِر
thumnail
اندیشکده مُشعِر با همکاری دانشکده هنر،رسانه و فضای مجازی آوینی و انجمن علمی علوم شناختی دانشکده حضرت زینب برگزار می‌کند:
undefinedنشست تخصصی برهمکنش علوم شناختی و سینماundefined خوانش فیلم ماتریکس

با حضور: دکتر قدسیه پائینینویسنده و پژوهشگر حوزه هنر و رسانه
محورهای ارائه:undefined تجزیه و تحلیل واقعیت: ماتریکس و مفاهیم شناختی در درک فضای مجازیundefined هویت و خودآگاهی: بررسی تاثیر ماتریکس بر نظریه‌های شناختی درباره آگاهی انسانیundefined شبیه سازی و ادراک: ارتباط ماتریکس با مطالعات در زمینه علوم اعصاب و شناخت
undefinedچهارشنبه ۷ آذر undefinedساعت ۱۲:۳۰undefinedآدرس: بزرگراه ارتش، شهرک شهید محلاتی، دانشکده و پژوهشکده هنر، رسانه و فضای مجازی شهید آوینی(ره)(ورود برای عموم آزاد است)
لینک ثبت نام:undefined https://survey.porsline.ir/s/v40nWun3آیدی پشتیبان:undefined @denotingundefined هزینه کارگاه: رایگانundefined همراه با گواهی نامه
#علوم_شناختی #مُشعِرundefined @mosheer

۱۵:۰۰

thumnail
به گمانم در این روزگار، برای زنده ماندن قلب، هر روز صبح باید سری به سایت خامنه‏‏‌ای دات ار زد و یک فایل را به صورت تصویری نگاه کرد.

#جان_نگار
undefined https://ble.ir/mehr_o_ab

۷:۳۵

thumnail
کارگاه یک‌روزه ری‌را
undefined خوانش کتاب خار و میخک نوشته یحیی السنوارundefined همراه با سرکار خانم دکتر قدسیه پائینی
undefinedویژه دختران دبیرستانی و دانشجو (حضور سنین بالاتر بلامانع است)
undefined جمعه ۹ آذر ماه undefined ساعت ۱۰ الی۱۲undefined مدرسه قرآن و عترت ابتدای کارگر شمالی پ ۱۴۳۷ طبقه دوم
undefined در صورت امکان قبل از ورود به جلسه کتاب مطالعه شود.مهلت ثبت نام : تا چهارشنبه ۷ آذرماه
در صورتی که ثبت‌نام کنندگانی که کتاب را مطالعه خواهند کرد به حد نصاب نرسند؛ جلسه به زمان دیگری موکول خواهد شد
هماهنگی و ثبت نام: undefined@bigdelinoor
undefined https://ble.ir/mehr_o_ab
#کتاب_نگار#خار_و_میخک

۶:۴۴

حاشیه نگاری خوانش کتاب خار و میخک
undefined اول ماجرا: از ماشین که پیدا شدیم و رو به روی در بسته ساختمان قرار گرفتیم. درست آمده بودیم؟ در باز شد و بعد از طی سه طبقه با پله به اتاقی رسیدیم سرشار از حال خوب! بعد از چند دقیقه خانم پائینی با ذکر بسم الله الرحمن الرحیم سکوت را شکسته و جلسه را به صورت رسمی آغاز کردند. undefined موضوع امروز حول کتاب خار و میخک بود. بعضیها خوانده بودند و بعضی‌ها هم نصفه و نیمه.کتاب خار و میخک داستانی است که یحیی سنوار نوشته است‌. مردی که شهادت اعجاب آور بود ‌و خواندن کتابش حس عجیبی داشت.نکات ذیل این موضوع کلی بیان شد که هر کدام جای تفکر دارد و اهمیت بیداری و حرکت در این زمانه را می‌رساند.undefined قرار شد در یک بازه زمانی مشخص کتاب های حوزه مقاومت در همه جای دنیا را بخوانیم تا مولفه‌های انواع مقاومت را پیدا کنیم و بعدش روی جبهه مقاومت بر محور اسلام متمرکز شویم و در بعد مرحله بتوانیم کنشگری در میدان را به خصوص برای زنان پیدا کنیم.همچنین گفتیم میزان اثرگذاری زنان در جامعه فراتر از نقش های طبیعی‌اش است و بزرگتر از ساحت فردی و خانوادگی. کما اینکه در انقلاب اسلامی زنان نقش بسیار پررنگی داشتند. زنان ایرانی بشدت خلاق و کنشگر هستند و چشم همه‌ زنان مقاومت به اینان است. در این میان هرکس به یکی از کنش‌های مادر خانواده در کتاب خار و میخک اشاره می‌کرد و از نقش پررنگ او در تربیت بچه‌ها می‌گفت. ما با مقایسه تاریخ انقلاب اسلامی ایران و حجم حضور زن‌ها در این زمان متوجه نقش عظیم آنها در مقاومت شدیم و چه‌ها می‌توانند بکنند این زنها اگر بخواهند. این جمله شامل تمام زنان می‌شود اما انچه در ایران باعث تحقق این مسئله شد؛ زمینه‌ای بود که امام خمینی(ره) در عرصه جهاد اسلامی زن در جوامع شرقی ایجاد کرد. در کنار این موضوع به نقش ایشان در زنده کردن اسلام و ساخت جبهه مقاومت بر مبنای اسلام. گفتیم جهان دوقطبی بود و با انقلاب اسلامی شد سه قطبی و در زمان حال و بعد از شوروی؛ در جهان شاهد دو قطبی ایران و غرب هستیم! undefined همه این بحث‌ها در زمینه کتاب خار و میخک شکل گرفت. شهید سنوار سیر کامل و جذابی از حضور گروه های مختلف در جریان آزادسازی فلسطین در کتاب گفته بود. انواع تفکرها و اندیشه های مختلف از ناسیونالیسم عربی تا کمونیسم شرقی و البته اشاره به این که در جامعه آن زمان تفکر حاکم بر جهان این گونه بود که مگر با اسلام هم میشود مبارزه کرد؟ اما اصل این است که هسته درونی مقاومت باید برحسب اسلام باشد (کما اینکه شیخ احمد یاسین بر محور قران و احادیث و اسلام مبارزه را آغاز کرد) و این اسلام مرده در جهان آن روز را معجزه‌ای به نام انقلاب اسلامی زنده کرد.یک نکته جالب در کلاس این بود که گفتند جنگ در هیچ جایی پسندیده نیست اما در نگاه دیگری طولانی بودن زمان جهاد؛ فرصتی است برای آدم‌ها تا خودشان را به صف جهاد برسانند مثل هشت سال دفاع مقدس که این رحمتی از جانب خداوند برای ایران بود ک ما ۸ سال فرصت پیدا کردیم تا با ادبیات و فرهنگ جهاد زندگی کنیم. در یک جامعه واقعی تنوع و تکثر نگاه‌های مختلف می‌تواند خوشایند نباشد اما با مطالعه کتاب فهمیدیم که همین جریان بالا و پایین رفتن و دوری و نزدیکی به حق است که مسیر کلی رو مشخص می‌کند کما اینکه دیدن و استفاده کردن از این افکار به سمت هدف درست خود موضوع مهمی است.undefined در آخر هم صحبتی شد دربار مزیت‌های جمع‌خوانی.فردی خواندن کتاب توجه به یک جنبه است اما وقتی در جمع خوانده می‌شود؛ هر کتاب به اندازه همه آن افراد جنبه‌های پیدا می‌کند و ما این را بعد از شنیدن نظرات افراد در مورد کتاب به خوبی لمس کردیم.و اما پرسش اصلی در مورد چگونگی حضور؛ کنشگری و عاملیت زن در جبهه مقاومت است و این پرسش ادامه دارد... بماند به یادگار از جمعه؛ ۹ آذر سال ۱۴۰۳
#خوانش_کتاب#حاشیه_نگاری#آینده_نگاری_مقاومت #خار_و_میخک#آتنا_رجبی
undefined https://ble.ir/mehr_o_ab

۱۵:۳۹

حلقه کتاب‌خوانی ری‌را
undefinedحدود دو سال از تشکیل حلقه کتاب ری‌را گذشته است و تا امروز دوره های مختلفی را با انواع موضوعات پیش رفته‌ایم.امروز به بهانه کتاب خار و میخک دوره مطالعاتی ادبیات مقاومت را آغاز کردیم.undefined️ قصدمان این است در تمام دنیا بگردیم و کتاب‌هایی که روایت مردمان سرزمین‌های گوناگون از مقاومت و ایستادگی‌شان برابر ظلم است بخوانیم.روایت‌های مختلف را می‌خوانیم تا در میانشان عناصر روایت مقاومت را بر محور اسلام پیدا کنیم و مقایسه‌شان کنیم و زاویه جدیدی در نگاه به مقاومت در این عالم پیدا کنیم.undefined و اگر خداوند از فضلش بر ما ببخشد؛ حاصل این خوانش را به محضر قرآن بیاوریم و عیارسنجی‌اش کنیم و راه آینده را از قول سدید به دست بیاوریم.
undefined اگر دوست دارید در این سفر همراهمان باشید؛ در باشگاه کتابخوانی ری‌را در بهخوان و گروه ری‌را در بله میتوانید به ما ملحق شوید.
undefinedحلقه‌مان نوجوانانه است اما قدم نوجوان‌های دهه‌های پیش هم سر چشممان است.
undefined https://behkhaan.ir/club/06d37863-394a-4ccb-8099-bc4c390eb51a?inviteCode=86800057E1Aپشتیبانی جهت عضویت در گروهundefined @bigdelinoor
پ.ن. راستی خوانش بعدی‌مان کتاب آمریکایی نوشته هاوارد فاست است.
#خوانش_کتاب#آینده_نگاری_مقاومت
undefined https://ble.ir/mehr_o_ab

۱۷:۰۳

thumnail
خوانش کتاب
مرور نوشتن درباره خار و میخک برایم آسان نیست. هنوز چهره یحیای سنوار قلبم را در خود مچاله می‌کند. چشم‌های محزون و با اراده‌اش و لبخند معصوم کودکانه‌اش. چنین ترکیبی را فقط در چهره مجاهدان موسفید کرده می‌توان دید.جمعه خوانشی داشتیم با چند نفر از دوستان نوجوانم. از هر دری درباره کتاب و ماجرای فلسطین حرف زدیم اما نکته جالب برای من که همیشه به ادبیات هر متنی و روش نگارشش توجه می‌کنم؛ چیز دیگری بود.روش نگارش یحیا.جملات در خار و میخک کوتاه هستند؛ سریع هستند و حاشیه ندارند. اصل مطلب را می‌گویند و به سرعت حرکت می‌کنند هم در جریان پیرنگ داستان؛ هم در عمق مضمون.این سبک نگارش برای کسی است که اهل عمل است؛ سریع تصمیم می‌گیرد و به سرعت عمل می‌کند اما درست و به موقع چون ریشه‌هایش پیش از آن محکم شده‌اند.حجم حمد من برای شناختن چنین مردی و تسبیح دوست داشتنش انتهایی ندارد.

#کتاب_نگار#خار_و_میخک#یحیی_سنوار
undefined https://ble.ir/mehr_o_ab

۰:۴۶

بازارسال شده از اندیشکده مُشعِر
thumnail
دانشکده هنر،رسانه و فضای مجازی آوینی با همکاری انجمن علمی علوم شناختی دانشکده حضرت زینب و اندیشکده مُشعِر برگزار می‌کند:
undefinedنشست تخصصی برهمکنش علوم شناختی و سینماundefined خوانش مستند ذهن مردان

با حضور: دکتر قدسیه پائینینویسنده و پژوهشگر حوزه هنر و رسانه
محورهای ارائه:undefined پروژه MKUltraundefined تجربه‌های کنترل ذهنundefined جنگ سرد و توسعه مهندسی اجتماعیundefined اخلاق و حقوق و آزمایش‌های کنترل ذهن
undefinedچهارشنبه ۱۴ آذر undefinedساعت ۱۳undefinedآدرس: بزرگراه ارتش، شهرک شهید محلاتی، دانشکده و پژوهشکده هنر، رسانه و فضای مجازی شهید آوینی(ره)(ورود برای عموم آزاد است)
لینک ثبت نام:undefined https://survey.porsline.ir/s/v40nWun3آیدی پشتیبان:undefined @denotingundefined هزینه کارگاه: رایگانundefined همراه با گواهی نامه
#علوم_شناختی #مُشعِرundefined @mosheer

۱۱:۵۴

thumnail
انقلاب که پیروز شد، تنها حضرت امام و رهبری با نگاه حکیمانه آینده‌نگر امر به حضور اجتماعی زن می‌کنند. زنان همانطور که قبل از انقلاب فعالیت داشتند، اکنون نیز باید با شدت بیشتری فعالیت کنند، چون عرصه‌ بازتر شده است.به گزارش گروه امام و رهبری مرکز مطالعات راهبردی تسنیم اولین جلسه از سلسله نشست های زن آگاهی با موضوع چهره زنانه مقاومت را برگزار کرد که طی آن خانم‌ها دکتر قدسیه پائینی و دکتر انسیه برومندپور به ارائه نظرات خود در این خصوص پرداختند.https://tn.ai/3213223@royaejtemaee

۱۲:۴۲

thumnail
تشییع
به
تشییع
اذن شهادت
شهید
به
شهید
میراث مادر ما زهراست

إِنَّآ أَعۡطَيۡنَٰكَ ٱلۡكَوۡثَرَ
undefined https://ble.ir/mehr_o_ab

۵:۵۰

thumnail
نگاه آینده‌نگر و حکیمانه امام و رهبری به حضور اجتماعی زن
گروه امام و رهبری مرکز مطالعات راهبردی تسنیم اولین جلسه از:سلسله نشست های زن آگاهی با موضوع چهره زنانه مقاومت

لینک پخش برنامه: undefined https://www.aparat.com/v/juesxbt
undefined https://ble.ir/mehr_o_ab

۱۵:۵۳

thumnail
به یادگار از ایام فاطمیه برای بچه‌های سلسله تدبر در قرآن
این کتاب را بخوانید تا حظ کنید که چه طور همه آیات و سوره‌هایی که سال‌ها در بستر تدبر خوانده‌اید؛ با رشته زرین نسل فاطمیات به هم تنیده و بافته شده است.
#کتاب_نگار#فاطمیات
undefined https://ble.ir/mehr_o_ab

۸:۲۸

undefined سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۴۰
إِن يَمسَسكُم قَرحٌ فَقَد مَسَّ القَومَ قَرحٌ مِثلُهُ ۚ
وَتِلكَ الأَيّامُ نُداوِلُها بَينَ النّاسِ
وَلِيَعلَمَ اللَّهُ الَّذينَ آمَنوا وَيَتَّخِذَ مِنكُم شُهَداءَ ۗ
وَاللَّهُ لا يُحِبُّ الظّالِمينَ


undefined اگر (در میدان احد،) به شما جراحتی رسید (و ضربه‌ای وارد شد)، به آن جمعیّت نیز (در میدان بدر)، جراحتی همانند آن وارد گردید. undefined و ما این روزها(ی پیروزی و شکست) را در میان مردم می‌گردانیم؛ undefined (-و این خاصیّت زندگی دنیاست-) تا خدا، افرادی را که ایمان آورده‌اند، بداند (و شناخته شوند)؛ undefined و خداوند از میان شما، شاهدانی بگیرد. undefined و خدا ظالمان را دوست نمی‌دارد.
#حق_نگار#سوره_مبارکه_آل‌عمران
undefined https://ble.ir/mehr_o_ab

۱۵:۵۱

thumnail
امیر کلام از ابتدای تاریخ تا قیام قیامت، امیرالمومنین حیدر کرار است. گاهی اوقات خیال میکنم کرار بودن علی، بیش از میدان نبرد در میدان‌های فصاحت و بلاغت کلام است.اما تا به حال از این زاویه به کلام سرداران لشگرش در تاریخ نگاه کرده‌اید؟۳ روز فاصله بود. تنها در سه روز هزاران هزار تحلیل و نظر و نقد (تصدیق می‌کنید که این عدد نزدیک به واقع است نه اغراق) از هر کسی که گمانش را ببرید، درباره شرایط سوریه، رفتار اسد، رفتار ایران و آینده ایران و جبهه مقاومت منتشر شد.از انواع خیانتها و وادادگی‌ها، ضعف‌ها و شکست‌ها و در نتیجه حاکم کردن یاس و ناامیدی حرف زده شد، حتی پای خون هدر رفته شهدای مدافع حرم وسط آمد.در انبوه این یادداشت طیف از نمایندگان و شخصیت‌های کلان بودند تا تحلیل‌گران لایه‌های مختلف.البته این روزها کسانی هم بودند که سکوت پیشه کردند تا حضرت آقا صحبت کنند و بعدش شروع به انتشار نقد و تحلیل کنند که بر حسب اتفاق از ظهر دیروز سری جدید نقد و تحلیل‌ها به کلیدواژه‌های بیانات شروع شده است.در همین حالیک سخنرانی یک ساعته خط کشید روی تمام آن تحلیل‌ها. تاکید می‌کنم روی تمام آن هزاران تحلیل به صورت مطلق.مشاهده این عظمت در کلام، از هر دستگاه محاسباتی معمول خارج است که شاید بشود بر چند نکته کوچک اشاره کرد:
undefined مقام عظمای ولایت در جایگاه انشاء امر هستند؛ در عین اعلام خبر.بسیاری از اوقات این نکته در محاسبات دستگاه و مقام های دنیایی یادمان می‌رود. یادمان می‌رود که ولایت امری است که هم متکفل دنیاست هم آخرت. هم مدار عین قرار دارد هم در تدبیر غیب.مثلا: یکی از تحلیل‌های رایج در این چند ماه، خیانت یا ترس یا وادادگی یا تمایل به تسلیم ارتش و سپاه ایران بود.undefined این سخنرانی در مقام اعلام خبر از آماده بودن ارتش و سپاه برای ورود به میدان و حتی اصرارشان خبر داد.undefined بعد با اعلام افتخار به ارتش و سپاه، دهان هتاکان را بست و قلب رنجیده نیروی نظامی را از تهمت‌ها، آرام کرد و دلجویی کردundefined و در مقام انشاء امر برای آینده،۱. قلب نیروی مخلص را به پایداری و ایستادگی محکم کرد.۲. تردید نیروی متزلزل را زایل و او را تشویق به ایستادگی کرد ۳.کار را برای کسی که نزدیک به تعلل یا خیانت است، سخت کرد.این فقط برای یک قسمت کوتاه از این سخنرانی است که برای بقیه مطلب هم می‌توان حرکت سخنان را در گذشته و آینده و در سطح و عمق ردیابی کرد.undefined بازخوردهای اولیه سخنرانی اطمینان قلب و آرامش و استحکام در قلب مؤمنان بود اما لایه درونی‌تر این صحبت‌ها دعوت به تفکر بود.از سوالات ساده مانند جستجو برای مصداق آن تحلیلگر نادان تا چرایی نام نبردن از اسد و ...تا سوالات دشوارتر مانند چگونگی حرکت آن جوانان غیور سوریundefined این سخنرانی نقطه عطف آینده سوریه و جبهه مقاومت است.یعنی اکتفا کردن به هیجان و شوریدگی و حس اطمینان پس از سخنرانی حماقتی است بس نابخشودنی.در گام اول باید نقاط انشایی که امر به وقوع می‌کنند را پیدا کرد و در گام بعد رفت به دنبال تحقق آن امر.چون وعده‌های قطعی نصرت الهی وابسته به خواستن و عمل کردن امت است که اگر نخواهد همان خواهد شد که در سوریه شد.
undefined آیا زمان آن نرسیده است که به معجزه کلام ولی خدا ایمان بیاوریم؟ دیر نشده است؟روزی ولی خدا گفت، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. این ایمان به ناتوانی آمریکا مثل خون در رگ‌های مستضعفان جهان جاری شده است و در کمتر از نیم قرن نشانه‌هایش عینی شده است.
قطعا سننتصرundefined سوال امروز این نیست که پایان جبهه مقاومت چگونه خواهد بود؟پایان، در کلام ولی خدا قطعا پیروزی استسوال درست این است: هر کس خودش را به کدام قسمت از این فرآیند پیروزی می‌خواهد برساند؟

#بیانات_۱۴۰۳.۹.۲۱#جان_نگار#آینده_سازی
undefined https://ble.ir/mehr_o_ab
undefined https://farsnews.ir/Viewpoint_Plus/1734110674953747340

۵:۴۵

thumnail
می‌گویند اگر می‌خواهی شیعه را بشناسی، سه بار آرام بگو حسین...حسین...حسین. یک دفعه چشم‌هایش غرق اشک می‌شود، چانه اش می‌لرزد و رویش را برمی‌گرداند.همین قدر عمیق، همین قدر جان دار.امشب دلم کربلا می‌خواست. بی هیچ دلیلی، دلم می‌خواست.شبیه خیلی آدم‌های این کتاب. در یک لحظه دلشان خواسته و راه افتاده‌اند و رفته‌اند. برای بعضی‌ها این یک لحظه اندازه یک پلک زدن بوده؛ برای بعضی‌ها این یک لحظه، یک سال طول کشیده است.فرقی هم ندارد این لحظه چه قدر طول کشیده است. همه‌شان رسیده‌اند به آن جاده.گاهی خیال می‌کنم؛ در قیامت هم همه عالم به محضر رب می آیند و می‌روند از اول خلقت تا آخرش و ما هنوز محو حسینی هستیم که قدم به محشر گذاشته است. ما را با محشر و اهلش چه کار وقتی بعد از عمری به حسین رسیده‌ایم برای تماشایش.
پ.ن. رزق شبانه ام البنین است؟نمی‌دانم؟!
#کتاب_نگار#پادشاهان_پیاده#نشر_عهد_مانا
undefined https://ble.ir/mehr_o_ab

۱۷:۲۷

thumnail
حقیقت عظیم
undefinedundefinedادبیات زنانه چیست؟ روایت زنانه چه طور؟ اصلا دنیای زنانه چیست؟
مدتی است دنبال کتاب‌های زنانه می‌گردم. بعضی‌ها نویسنده زن است؛ بعضی دیگر موضوع درباره زن است.بعضی‌ها وجه سلبی دارند و مسائل و مشکلات زنانه حرف می‌زنند؛ بعضی دیگر وجه ایجابی دارند و از کنشگری‌ها و فعالیت‌های زنانه حرف زده‌اند.جستجویم برای یافتن الگوی کنشگری زنانه برای معرفی به دختران نوجوان بود.طبیعتا این نوع نگاه را در گفتمان انقلاب باید جستجو کرد‌.الان کاری به نگاه غرب و غربزده که با بحث‌های بدنمندی موضوع زن را به چه لجنزاری دارند می‌برند؛ ندارم.اما در گفتمان انقلاب اسلامی چند مدل کتاب هست:undefined در دوران انقلاب و جنگ: undefined زنان فعال در عرصه جنگ نظامی مثل دا، من زنده‌ام، فرنگیس...undefined زنان فعال در فعالیت‌های پشت صحنه جنگ مثل حوض خون و خیر النساء و ...undefined زنان در نقش مادر و همسر شهدا که مجموعه‌های مادران و همسران روایت فتح هست تا بقیه ناشران دفاع مقدس بعد دچار یک خلاء تاریخی می‌شویم و روایت از زن کنشگر انقلابی قطع می‌شود.روایتی از زنان کنشگر در دوران معاصر دیگر نیست و نسل دختران جوان دچار یک بحران در الگو یابی می‌شوند.undefined دیگر دوران انقلاب و جنگ نیست و بستر کنشگری مثل آن زمان وجود ندارد؛ چه اتفاقی می‌افتد؟کتا‌ب‌هایی با تعریف زن موفق از نگاه غربی رواج پیدا میکند: زن کارمند، زن خلبان؛ زن فروشنده و ....در واقع این جامعه است که چنین نقشی برای زنان می‌طلبد و سوق می‌دهد.حالا یک اتفاق دیگر در عرصه روایت می‌افتد خاطرات و روایت‌ها می‌رود به سمت زنان مومن و انقلابی در مشاغل پزشکی و خبرنگاری و فرمانداری و ...این ایرادی دارد؟ قطعا خیر اما برای کنشگری زنان کفایت دارد؟ اینجا هم جواب خیر است.ابهام در تعریف جایگاه زن در هستی و نقش کنشگرانه و تکلیف مدارانه زن موجب این اختلال و ابهام در زندگی اجتماعی و به تبع آن روایت‌ها شده است.
چه باید کرد جز این که به سراغ سرور زنان جهان عالم برویم؟
حضرت زهرای مرضیه انواعی از کنشگری‌ها را در زندگی فردی و اجتماعی خودشان داشتند. امابه نظر من می‌رسد ذات و هسته بنیادی کنشگری حضرت فاطمه بر مدیریت غیب است. یعنی عرصه‌ای که قابل مشاهده توسط چشم ظاهری نیست.یعنی عرصه ناپیدای اصلی هدایت زندگی انسان و عالم به ایشان و البته به جنس زن سپرده شده است.تربیت انسان، مدیریت عاطفی، تبیین و ....جنس کدامشان قابلیت متر کردن و اندازه گرفتن دارد؟هیچ کدام.و حضرت جان چه دقیق با فهم این نکته گفته‌اند که زن مانند هوایی است که در خانه نفس کشیده می‌شود‌.حالا نفهمیدن این وجه چه بلایی بر سر انسان می‌آورد؟ نه فقط زن که همه انسان‌ها؟در کلام می‌رسد به این که از صبح تا شب چه کار کردی در خانه؟ چه زحمتی کشیدی؟حاصلش می‌شود چرخیدن زنان در کوچه و خیابان و شرکت‌ها که آخر ماه یک عدد روی فیش حقوقی بیاید و نشان‌دهنده زحمتش باشد.و در نهایت این مسیر به هیچ می‌رسد مسیری که از عدم فهم غیب و کارکردش برای انسان آغاز شده است و تا تغییر نکند؛ هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.
پ.ن. عکس، تابلوی صلوات خاصه حضرت زهراست.
#نگاه_نگار#میلاد_زهرای_بتول_مبارک
undefined راستی می‌توانید اسم کتاب‌هایی که از این جنس هستند؛ زیر همین پست بگذارید. کتاب.هایی که وجه شهودی زنانگی را به بند قلم کشیده‌اند!مثل تنها گریه کن، راز بی‏‏ بی جان و ...
undefined https://ble.ir/mehr_o_ab

۱۰:۰۹