بله | کانال اندیشکده مرآت
عکس پروفایل اندیشکده مرآتا

اندیشکده مرآت

۴۸۴عضو
thumbnail
undefinedگزارش خبری#خبرگزاری_فارس از برگزاری نشست از آموختن تا ساختن
undefined بررسی استراتژی توسعه صنعتی ایران؛ از رقابت ابرقدرت‌ها تا بحران نهادی و آموزش فنیundefinedبه قلم :سارینا صُراحی در دومین نشست تخصصی «از آموختن تا ساختن»، تاریخچه و چالش‌های استراتژی توسعه صنعتی ایران بررسی شد. تحلیل‌ها نشان می‌دهد جهت‌گیری‌های توسعه در ایران عمدتاً متأثر از متغیرهای کلان و روندهای گذرا بوده، نه بر اساس اسناد راهبردی منسجم داخلی. از مهم‌ترین چالش‌های کنونی می‌توان به آشفتگی در اسناد راهبردی، ضعف نهادسازی و کمبود شدید نیروی فنی به عنوان پیامد شکست نظام آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد.
undefined مطالعه متن کامل خبر در:https://farsnews.ir/TrainingWindow_Life/1762021145261446823
undefinedاندیشکده راهبردی مرآت
@meratthinktank
ایتا/بله/اینستاگرام

۲۰:۴۹

thumbnail
undefinedگزارش خبری#خبرگزاری_دانا از برگزاری نشست از آموختن تا ساختن
undefined مطالعه متن کامل خبر در:https://danakhabar.com/fa/news/1320408/
undefinedاندیشکده راهبردی مرآت
@meratthinktank
ایتا/بله/اینستاگرام

۱۵:۰۶

thumbnail
#یادداشت کنترل ذهن مسیر رهایی از اسارت احساس
کنترل ذهن بدین معناست که انسان نگذارد هر صدا، هر چهره، هر حادثه یا هر حال و هوایی، عنان اندیشه و کنش او را در اختیار گیرد. ذهن انسان، اگر در میدان بی‌مرز ادراکات و احساسات بدون راهبری رها شود، همانند قایقی است بی‌سکان در دریای متلاطم عواطف و تأثیرات بیرونی. گاه یک قطعه موسیقی، گاه سخنی پرحرارت از زبان یک خطیب، گاه شور جمعی در یک آیین مذهبی یا غیرمذهبی، می‌تواند چنان سیطره‌ای بر روح انسان یابد که او دیگر نه از درون، بلکه از بیرون هدایت شود.در چنین حالتی، انسان در ظاهر صاحب اراده است، اما در باطن، اسیر است؛ اسیر حال و هوا، اسیر فضا، اسیر صدا. این، شکلی از زیستن است که در آن فرد، فاعل مختار نیست، بلکه مفعول محرک‌های خارجی است. او تنها زمانی دست به عمل می‌زند که برانگیخته شود؛ نه به‌واسطه‌ی بصیرتی درونی، بلکه به دلیل تحریکی بیرونی.رشد حقیقی و کمال انسانی، هنگامی رخ می‌دهد که شخص، منشأ کنش‌های خود را در درون خویش بیابد. در این معنا، کنترل ذهن نه سرکوب احساس، بلکه هدایت آن است؛ نه طرد تأثیر، بلکه آگاهی از آن. آن‌گاه است که احساسات، به جای آن‌که سواری بگیرند، رام می‌شوند؛ و ذهن، به جای آن‌که صحنه‌ی تاخت‌وتاز نیروهای پراکنده باشد، به محرابی بدل می‌شود برای اندیشه‌ورزی اصیل.در این میان، آموزه‌های اسلام نیز بر تعقل و تفکر تأکید می‌ورزند، نه از آن رو که احساس را بی‌اعتبار بدانند، بلکه زیرا عقل را شایسته‌ی فرمانروایی بر ملک وجود انسان می‌دانند. در نگاه اسلامی، عقل بایستی جایگاه خویش را به عنوان ناظر و راهبر احساسات باز یابد، تا انسان، نه برده هیجان، بلکه ارباب خویشتن باشد.زیستن از سر آگاهی، یعنی زیستن از سر اختیار و اختیار، جز در سایه‌ی کنترل ذهن حاصل نمی‌شود. انسانی که ذهنش را مهار کرده باشد، دیگر نیازمند تحریک بیرونی برای برانگیخته شدن نیست؛ او از درون زنده است، و این حیات درونی، نشانه‌ی بلوغ روحی و مقدمه‌ی سلوک به‌سوی حقیقت است.با این بیان، استفاده بیش از اندازه از رسانه و فضاهای مجازی تا حد مجالی برای کنترل ذهن باقی می‌گذارند یا شنیدن مداوم موسیقی چه تاثیری بر کنترل ذهن و احساس آدمی دارد؟
undefinedبه قلم دکتر زینب نادریundefinedمرکز راهبردی اکوسیستم تربیتیاندیشکده مرآتwww.merat-thinktank.irundefined ایتا | بله | اینستاگرام

۱۸:۴۳

thumbnail
undefinedتـَـقـــــــــوا ویـــژِگــــــــیِ اِنـــــســـــانِ اِجــــــــتماعی ســــــاز
واژه هایی عمیق در مطالعات تعلیم و تربیت
بخش‌هایی خواندنی از کتاب “*خوانشی بر دلالت‌های تربیتی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن”


#کتاب #تربیت #گزیده
undefined
مرکز راهبردی اکوسیستم تربیتی / اندیشکده مرآت
www.merat-thinktank.irundefined ایتا / بله / اینستاگرام*

۷:۴۱

thumbnail
undefined[*از آموختن تا ساختن*]سلسله نشست های تخصصی با موضوع آموزش و پرورشundefinedموضوع این جلسه:«اسناد و قوانین حوزه مهارت آموزی»
undefined با حضور:
undefinedسرکار خانم محبوبه محمد علی:
_ کارشناسی ارشد حقوق قضایی شهید بهشتی_پژوهشگر حوزه آموزش های فنی و حرفه‌ای_کارشناس سابق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی_پژوهشگر برتر سال ۹۲ _تهیه کننده بیش از ۶۰ گزارش کارشناسی فنی و حرفه ای
undefined دبیر نشست:جناب آقای محسن ارشادیکارشناس دفتر فنی حرفه ای وزارت آموزش و پرورش undefinedزمان:شنبه ۱۴۰۴/۸/۲۴ساعت ۱۴ الیٰ ۱۶undefined*مکان:کارستان بهارستانundefinedورود عموم آزاد است.
undefined مرکز راهبردی اکوسیستم تربیتی اندیشکده مرآت
www.merat-thinktank.ir
undefined ایتا /بله /اینستاگرام

۱۵:۴۶

thumbnail
#گزارش_تصویری undefined#نشستundefined[*از آموختن تا ساختن*]
undefinedموضوع جلسه: «اسناد و قوانین حوزه مهارت آموزی »
undefined شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۴ کارستان بهارستان
undefined اندیشکده راهبردی مرآت ایتا / بله / اینستاگرام

۱۵:۰۲

thumbnail

۱۵:۰۲

thumbnail

۱۵:۰۲

thumbnail

۱۵:۰۲

thumbnail

۱۵:۰۲

thumbnail

۱۵:۰۲

thumbnail
undefinedگزارش خبری#خبرگزاری_اینتیتر از برگزاری نشست اسناد و قوانین حوزه مهارت آموزی

undefined مطالعه متن کامل خبر در:https://intitr.net/n/2DiK
undefinedاندیشکده راهبردی مرآت@meratthinktankایتا/بله/اینستاگرام

۱۰:۱۴

thumbnail
undefined سالروز شهادت حضرت فاطمه‌ زهرا(س)، دخت گرامی پیامبر رحمت(ص)، بانوی پاکی، کرامت و شرافت را تسلیت عرض می‌کنیم. یاد آن بانوی بی‌همتا همواره چراغ راه دل‌هایی است که در جست‌وجوی حقیقت، وفاداری و انسانیت‌اند. امید که توسل به آن حضرت، آرامش، روشنی و برکت را در زندگی‌مان جاری سازد.
undefined*مرکز راهبردی اکوسیستم تربیتیاندیشکده مرآتwww.merat-thinktank.irundefined ایتا / بله / اینستاگرام*

۹:۰۳

thumbnail
undefined نِگـــــــاهِ تَربیـــَــــتِ گُروهـــی دَر مُقابِلِ نِگـــــاهِ فَــــــــــــــردی
واژه هایی عمیق در مطالعات تعلیم و تربیت
بخش‌هایی خواندنی از کتاب “*خوانشی بر دلالت‌های تربیتی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن”


#کتاب #تربیت #گزیده
undefined
مرکز راهبردی اکوسیستم تربیتی / اندیشکده مرآت
www.merat-thinktank.irundefined ایتا / بله / اینستاگرام*

۱۴:۴۷

در حال حاضر نمایش این پیام پشتیبانی نمی‌شود.

بازارسال شده از گروه مشاوران مدیریت رواق
thumbnail
undefined هفتمین فصل از مسیر اندیشه و عمل در مدیریت فرهنگی
undefined*دوره‌ی تخصصی مدیریت کسب‌وکار فرهنگی (CMBA)* فرصتی‌ست برای کنشگران جدیِ فرهنگ که می‌خواهند ایده‌هایشان را به مدل پایدار عمل و کسب‌وکار تبدیل کنند.
undefined از تصمیم‌سازی راهبردی و تأمین مالی نهادهای فرهنگی*،تا *طراحی کمپین، آینده‌پژوهی و مدیریت منابع انسانی*.

undefined همراه با *گواهی معتبر دانشگاهی
undefined و عضویت در باشگاه مدیران فرهنگی رواق
undefined [فراخوان پیش ثبت‌نام] https://survey.porsline.ir/s/1HfPmk2
undefined https://ble.ir/rwaqgroupرواق | فصل جدید راهبران فرهنگی ایران

۱۸:۳۹

thumbnail
undefinedگزارش خبری#خبرگزاری_دانا از برگزاری نشست اسناد و قوانین حوزه مهارت آموزی واکاوی چالش های نظام مهارت آموزی ایران در نشست تخصصی مرآت
سومین نشست تخصصی «از آموختن تا ساختن» با محوریت بررسی اسناد و قوانین مهارت‌آموزی، با حضور فعالان حوزه تعلیم و تربیت برگزار شد. در این نشست، محبوبه محمدعلی با تشریح چالش‌هایی چون پراکندگی اسناد، چندپارگی نظام آموزشی و شکاف با بازار کار، راهکارهای عملیاتی برای احیای نظام مهارت‌آموزی ارائه کرد.
undefined مطالعه متن کامل خبر در:https://danakhabar.com/fa/news/1320541/
undefinedاندیشکده راهبردی مرآت@meratthinktankایتا/بله/اینستاگرام

۱۸:۵۰

thumbnail
#یادداشت این روزها چقدر راحت تحت تأثیر اخبار رسانه‌ای قرار می‌گیریم و چه راحت اجازه می‌دیم رسانه‌ها فکر ما رو به خودشون مشغول کنن. هر چیزی که اون‌ها بخوان رو می‌بینیم، می‌شنویم و دقیقاً همون‌جوری که اون‌ها می‌خوان فکر می‌کنیم.
خیلی راحت کنترل ذهن ما رو دستشون گرفتن و به هر سو که بخوان می‌برن.یه روز با خبر دعوای دو سیاستمدار، یه روز با خبر دستگیری دختری با حجاب اختیاری، یه روز با خبر ازدواج فلانی، یه روز با شایعه طلاق سلبریتی، یه روز با تیتر زردی درباره خودکشی یک نوجوان…همین‌جوری داریم روی جو رسانه‌ای اون‌ها پیش می‌ریم، بدون اینکه بدونیم تولیدکنندگان و منتشرکنندگان این اخبار با چه قصد و نیتی اون‌ها رو پخش می‌کنن.
خیلی وقت‌ها این خبرها به ظاهر فقط برای «اطلاع‌رسانی» منتشر می‌شن، ولی در واقع دارن احساسات، ارزش‌ها و حتی تصمیم‌های روزانه‌ی ما رو می‌سازن.خبرهایی که ما رو عصبانی می‌کنن، غمگین می‌کنن، سرگرممون می‌کنن، یا حتی ما رو نسبت به چیزهای مهم بی‌تفاوت می‌کنن.آروم‌آروم عادت می‌کنیم که واکنش‌هامون نه بر اساس فکر و تحلیل خودمون، بلکه بر اساس تیترهایی باشه که برای داغ کردن فضا طراحی شدن.این یعنی قدرت رسانه‌ها دیگه فقط در انتقال خبر نیست، بلکه در «جهت‌دهی فکر» ماست.و اینجا دقیقاً جاییه که باید از خودمون سوال کنیم: - کدوم خبر رو باور کنیم و کدوم رو نه؟ - چرا بعضی تیترها انقدر اغراق‌آمیزن؟ - کی پشت این محتواهاست و دنبال چیه؟ - چه وقت‌هایی داریم بازی داده می‌شیم؟
مخصوصاً نوجوان‌ها و جوان‌ها، که بیشتر از همه در معرض محتواهای لحظه‌ای و احساسی هستن، باید بدونن که فضای مجازی فقط یک ابزار نیست، یک محیط فکریه. محیطی که اگر بلد نباشیم در اون چطور فکر کنیم، حتماً یکی دیگه به جای ما فکر خواهد کرد.باید یاد بگیریم چطور رسانه‌ها رو تحلیل کنیم، نه اینکه فقط مصرف‌کننده‌ی بی‌دفاع باشیم.باید از خودمون بپرسیم:- این خبر چه تأثیری روی من داره؟- چه حسی در من ایجاد می‌کنه؟- من دارم تصمیم می‌گیرم یا دارم واکنش نشون می‌دم؟
و شاید مهم‌تر از همه:من مخاطب این خبر هستم یا هدفش؟
رسانه‌ها ابزارن. اما وقتی ما هیچ تسلطی برشون نداشته باشیم، اونا تسلط پیدا می‌کنن روی ذهن‌مون، روی روابط‌ مون و حتی روی آینده‌مون.پس لازمه به جای اینکه سرباز خبرها باشیم، فرمانده ذهن خودمون باشیم و بدونیم چه خبری رو به ذهنمون وارد کنیم و به کدوم خبرها اجازه ندیم کنترل فکر و احساسات ما رو دستشون بگیرن.undefinedبه قلم دکتر زینب نادری

undefinedمرکز راهبردی اکوسیستم تربیتی
اندیشکده مرآت
www.merat-thinktank.ir
undefined ایتا | بله | اینستاگرام

۲۲:۵۸

thumbnail
undefined جـــــــامِعــِــه و ساختــــــــــار تَضمــــــینِ جَریـــــــانِ تَربیــــــتِ اَنبـــــــوه
واژه هایی عمیق در مطالعات تعلیم و تربیت
بخش‌هایی خواندنی از کتاب “*خوانشی بر دلالت‌های تربیتی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن”


#کتاب #تربیت #گزیده
undefined
مرکز راهبردی اکوسیستم تربیتی / اندیشکده مرآت
www.merat-thinktank.irundefined ایتا / بله / اینستاگرام*

۱۴:۱۷

اندیشکده «مرات» به‌منظور تکمیل کادر اجرایی خود، نیروی پاره‌وقت با حداقل ۲۵ ساعت همکاری در هفته جذب می‌کند.
ویژگی‌های مورد نیاز:
آشنایی با نرم‌افزارهای آفیس (Word, Excel, PowerPoint)
آشنایی با ابزارها و پلتفرم‌های هوش مصنوعی

مهارت در برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و مدیریت کارها
توانایی تولید گزارش‌های دقیق و منظم
مهارت خوب در نگارش اداری و ارتباطات نوشتاری
توانایی یادگیری سریع و سازگاری با وظایف جدید
روحیه‌ی کار تیمی همراه با پیگیری، جدیت و مسئولیت‌پذیری


علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر یا ارسال رزومه، در پیام‌رسان‌های بله و ایتا به آیدی زیر پیام دهند:@Merat_ad

۱۲:۴۸