بازارسال شده از نمافر
thumbnail
undefinedتا به حال پیش آمده که به جای پودر لباسشویی، کلمه‌ی تاید و به جای مایع ظرفشویی کلمه‌ی ریکا را به کار ببرید؟شما هم معمولا به خانه‌سازی‌های پلاستیکی، لگو می‌گویید؟undefinedمعادل شدن نام یک برند با محصول نشان‌دهنده‌ی بزرگی و محبوبیت آن برند است. undefinedلگو نام یک شرکت اسباب بازی دانمارکی است که پردرآمدترین شرکت اسباب بازی دنیا محسوب می‌شود. تحلیل های Brand Finance نشان داده که لگو (LEGO) با اختلافی بسیار زیاد از رقیبان خود با ارزش‌ترین برند اسباب بازی در جهان‌ است. در سال 2021 ارزش این برند 5,39 میلیارد دلار بوده است. undefinedوفاداری مشتریان و بازاریابی قوی دو عامل مهم موفقیت لوگو است.شما هم از مشتریان و هواداران بلوک‌های رنگارنگ و دوست داشتنی این شرکت هستید؟
آدرس سایت نمافرundefined
https://namafar.ir
undefined@namafar

۶:۰۳

بازارسال شده از هیس‌طوری!
thumbnail
undefined️پویش هیسطوری چیه و چه هدفی داره؟ کتابایی که توی این پویش خونده می‌شن چی هستن؟ موضوع این کتابا چیه؟ و ...
undefined‌ اینا سوالاییه که می‌تونید جوابش رو توی گزارش همشهری‌آنلاین از پویش هیسطوری بخونید. برای خوندن متن کامل این گزارش رو لینک پایین کلیک کنید:
yun.ir/r2zu5c
#هیسطوری_نیوز#هیسطوری#هیس_طوری#هیسطوری_رو_پاک_کن
undefined@Hisstori_irundefinedHisstori.ir

۱۱:۵۵

بازارسال شده از هیس‌طوری!
thumbnail
undefined‌ حالا همه لباس‌هاشون رو از انگلیسی‌ها می‌خرن... دیگه کسی وسمه‌های ما رو نمی‌خره!
undefined‌ با دیدن این بخش از فیلم گاندی با بُعد اقتصادی استعمار بیشتر آشنا می‌شید
#هیسطوری_فیلم#هیس_طوری#هیسطوری#هیسطوری_رو_پاک_کن
undefined@Hisstori_irundefinedHisstori.ir

۶:۳۰

بازارسال شده از 🔸️تا ابد زندگی🔸️
thumbnail
undefined تطهیر در برزخ
undefined از آنجا که معصیت، خلاف جریان وجودی عالم است، با رفتن از دنیا و
با سختی‌های برزخ تطهیر می‌شود و
نظام پاکی و صلاح بر انسان غلبه می‌کند.

undefined حجت‌الاسلام عابدینی
undefinedحیات برزخی۲
undefined @ta_abad_zendegi

۱۷:۵۵

بازارسال شده از هیس‌طوری!
thumbnail
undefinedمبارزه با استعمار vs وادادگی جلوی استعمار
undefinedنیجریه‌ای‌ها و هندی‌ها هر دو توسط بریتانیا مستعمره شدند، اما هندی‌ها فرهنگ بریتانیا را رد کردند؛ مذهب بریتانیا را رد کردند؛ غذای بریتانیا را رد کردند اما فناوری بریتانیایی را پذیرفتند.
undefinedاما ما نیجریه‌ای‌ها فرهنگ بریتانیایی را پذیرفتیم؛ لباس‌های بریتانیایی‌ها، غذاهای بریتانیایی‌ها و مذهب بریتانیایی‌ها را پذیرفتیم، اما فناوری بریتانیایی‌ها را نپذیرفتیم.
undefinedاکنون هندی‌ها پیشرفته‌ترین هستند و برای ساختن تلفن همراه نیازی ندارند که به زبان انگلیسی مسلط باشند، اما من و شما مستعمره شده‌ایم تا باور کنیم که هر چه بهتر انگلیسی صحبت کنیم، باهوش‌تر هستیم.
undefinedما #مستعمره شدیم تا باور کنیم که چون شما انگلیسی را کامل صحبت می‌کنید، پس باهوش هستید. چه تعداد از کسانی‌که در میان ما انگلیسی را کامل صحبت می‌کنند، چیزی اختراع کرده‌اند؟!*برهوت تی وی
#هیسطوری#هیس_طوری#هیسطوری_رو_پاک_کن
undefined@Hisstori_irundefinedHisstori.ir

۱:۴۰

بازارسال شده از هیس‌طوری!
thumbnail
موج #هیسطوری به لیگ برتر انگلیس رسیدundefined
فعالان اجتماعی درخواست کردن تیم‌های منچستری‌ لوگوشون رو تغییر بدن!
undefinedچرا مگه لوگوشون چی داره؟
این دوستان گفتن تو لوگوی #منچستریونایتد و #منچسترسیتی تصویر کِشتی داره!
undefinedحالا کشتی چه ربطی به استعمار داره؟
کافیه یه دوری تو هیسطوری بزنی تا متوجه ارتباط مستقیم #کشتی با تاریخ برده‌داری و استعمار بشی.
گاردین هم با تیتر «آیا نمادهای برده‌داری در لوگوی منچستری‌ها آن‌ها را شرمسار می‌کند؟» متنی رو منتشر کرده و گفته: کشتی‌های استفاده شده در این لوگوها (با ۳ دکل) در اوایل قرن نوزدهم از بنادر منچستر عبور می‌کردند و در آن زمان بردگان عواملی مهم در اقتصاد به شمار می‌رفتند.
#هیسطوری#هیس_طوری#هیسطوری_رو_پاک_کن
undefined@Hisstori_irundefinedHisstori.ir

۱:۴۱

بازارسال شده از هیس‌طوری!
thumbnail
undefined مناظره آتشین در شبکه انگلیسی: ما تاریخ برده‌داری، استعمارگری و نسل‌کشی‌هایمان را فراموش کرده‌ایم!
undefined«ناریندر کاور» روزنامه‌نگار انگلیسی_هندی به مناسبت جشن "سنت جورج" در انگلیس:
undefinedانگلیس سرکوبگر بوده و چیزی برای جشن گرفتن ندارد، شما باید تصدیق کنید که انگلیس چقدر نسل کشی، استعمار و دزدی در کارنامه‌اش دارد، شما چشم و گوش‌هایتان را بر روی این جنایات بسته‌اید.#هیسطوری#هیس_طوری#هیسطوری_رو_پاک_کن
undefined@Hisstori_irundefinedHisstori.ir

۱:۴۵

بازارسال شده از هیس‌طوری!
thumbnail
undefinedتغییر تاکتیک و راهبرد
undefinedدر گذشته #استعمارگران با حرکت نظامی وارد کشورها میشدند.
وقتی استعمار کشور مسلمان را میخواست بگیرد، با نیروی نظامی وارد میشد و میگرفت؛ این تاکتیک، این حرکت امروز از کار افتاده است و دشمنان اسلام فهمیده‌اند که از نیروی نظامی کاری ساخته نیست.
در همین اواخر، آمریکا در افغانستان و در عراق این را تجربه کرد؛ دید که با نیروی نظامی کاری پیش نمیرود؛ لذا #راهبرد را عوض کردند، راه دیگری را برگزیدند.
undefinedامروز کار آنها عبارت است از تزویر، تحریف، دروغ‌گویی، وسوسه کردن، خلاف واقع نمایی، تحقیر ملّتها، بدبین کردن ملّتها به خود، پنهان کردن توانایی‌ها و برجستگی‌ها و درخشانی‌های ملّتها؛ امروز اینها تاکتیک است؛ [همه باید] متوجّه باشیم و بدانیم.
undefinedمن چند روز قبل از این گفتم که ما در شناخت حرکت دشمن و تاکتیک دشمن و روش دشمن در دشمنی باید بِه‌روز باشیم.
یک کارهایی را ده سال قبل، بیست سال قبل ممکن بود بکنند، امروز نمی‌کنند، روشهای دیگری دارند؛ [باید] راه ابطال این روشها را به ‌دست بیاوریم.
ملّت بحمدالله هوشیار است، هوشمند است؛ شما تا امروز دشمن را شکست داده‌اید، بعد از این هم به حول و قوّه‌ی الهی دشمن را شکست خواهید داد.
undefinedرهبر انقلاب
#هیسطوری#هیس_طوری#هیسطوری_رو_پاک_کن
undefined@Hisstori_irundefinedHisstori.ir

۱۸:۴۲

بازارسال شده از علی عزیزی
سلام علیکموقتتون بخیر ما یه گروه مردمی هستیم که به همراه برخی از گروه های جهادی داریم روی این موضوع پویش غدیر که مخاطبش بچه ها هستند کار میکنیم.خیلی ممنون میشیم لطف کنید تو انتشارش کمکمون کنید.

۷:۴۸

بازارسال شده از ف.شکری
فلاح: رویداد ملی سلام
undefinedاولین رویداد ملی با هدف ایجاد جریان دانشگاهی برای برقراری ارتباط صمیمانه، همدلانه و مؤثر با آحاد جامعه
undefined زمان برگزاری:۱۱ الی ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲
undefined مکان برگزاری: تهران، آبعلی، اردوگاه سید الشهدا
undefinedبا حضور اساتید: حجت الاسلام و المسلمین فلاح شیروانی، حجت الاسلام و المسلمین امینی نژاد، حجت الاسلام و المسلمین حریزاوی، آقای دکتر ناظری، حجت الاسلام جوان آراسته، سرکار خانم تقوی
undefined زمان ثبت نام: تا ۸ تیر ماه
راه ارتباطی، جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر: @roydad_salam
undefined[آدرس کانال بله و اینستاگرام]
undefined https://ble.ir/roydad_salam1
undefinedhttps://instagram.com/roydad_salam?igshid=MzNlNGNkZWQ4Mg==زهرا زمانی فر: #هم_اکنونرویداد_ملی_سلام
undefinedتجربیات انواع میدان‌سازی جهت برقراری ارتباط مؤثر با قشر عام
undefined دوشنبه، ۱۲ تیر ۱۴۰۲
undefined [پیج اینستاگرام و کانال بله] undefined https://ble.ir/avinoo
undefinedhttps://instagram.com/avino_bashgah?igshid=ZGUzMzM3NWJiOQ==

۸:۴۵

بازارسال شده از «تربیت توحیدی محامین»
thumbnail
undefinedبنیاد تربیت توحیدی محامین، با همکاری مجتمع فرهنگی آموزشی تزکیه برگزار می‌کند:
«والدگری و روایت در عصر دیجیتال»
بهترین راه ارتباط داشتن با این نسل ورود به دنیای آن‌هاست.... در این کارگاه تلاش می کنیم دنیای فرزندمان را دوباره کشف کنیم
undefinedسرفصل‌های کارگاه:_بیان مسئله_نسل جدید؛ کاربری رسانه‌ها و آداب تماشا_رشد عقلانیت(اندیشه و احساس) با قصه حکیمانه، و گفت‌وگوی سقراطی_چیستی ،ضرورت و نقش تربیتی قصه‌گویی


undefinedمخاطب کارگاه: والدین، مربیان و فعالان حوزه کودک و نوجوان (با تمرکز بیشتر بر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول)
undefinedکلاس قصه گویی، برای دختران ۶ تا ۱۰ سال مادران حاضر در کارگاه
undefinedتاریخ برگزاری کارگاه: پنجشنبه ۲۹ تیرساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۸
undefinedمکان: تهران، پل مدیریت، بلوار دریا، چهارراه شهید مطهری، مطهری شمالی، کوی مروارید، مجتمع فرهنگی آموزشی تزکیه
undefinedمهلت ثبت نام:تا سه‌شنبه ۲۷ تیر، ساعت ۲۴
undefinedهزینه کارگاه: ۵۹۰ هزار تومانundefinedبا تخفیف به مناسبت عید غدیر: ۴۹۰ هزار تومان
undefinedلینک ثبت نام:https://survey.porsline.ir/s/ceTZPAge
undefinedارتباط با ادمین:https://ble.ir/mohaamin
undefinedhttps://ble.ir/tarbiatetohidi_mohaamin

۱۳:۰۶

بازارسال شده از KHAMENEI.IR
thumbnail
undefined همسایه حرمundefined روایتی از سیره اخلاقی و مراودات آیت‌الله سیّدجواد خامنه‌ای(ره)
undefined به مناسبت سالگرد ارتحال آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای (ره) و رونمایی از کتاب «زندگی اینجاست»، کوتاهه‌هایی از زندگی آیت‌الله سیّدجواد خامنه‌ای(ره)
undefined Farsi.Khamenei.ir

۳:۲۱

محکمات

۳:۰۵

بازارسال شده از عصر پیشرفت
thumbnail
undefined آینده نزدیک...
پنج سال پیش در مهرماه ۱۳۹۷، رهبر معظم انقلاب یکی از مهم‌ترین فراخوان‌های دوران رهبری خود را صادر کردند و از مجمع تشخیص مصلحت، قوای سه‌گانه، شوراهای عالی کشور و تمام نخبگان حوزه و دانشگاه دعوت کردند تا الگوی پایه‌ی اسلامی ایرانی پیشرفت که سندی برای پنجاه سال آینده ایران است را تکمیل و اصلاح کنند.برای این مهم دو سال فرصت تعیین کردند و اکنون از آن روز، پنج‌سال گذشته است و هنوز نسخه نهایی سند منتشر نشده است.برنامه پنج‌ساله ششم هم دو سال است که به پایان رسیده و کمتر از دو سال به پایان مدت زمان سند چشم‌انداز بیست‌ساله باقی مانده است!از سویی دیگر و در همین وضعیت آشفتگی برنامه‌ای، تصمیمات مهم، بلندمدت و درستی گرفته و یا اقدامات رو به پیشرفتی صورت می‌گیرد که از دل برنامه‌ها بیرون نیامده است.رویداد «آینده نزدیک» بنا دارد به این وضعیت و آینده نزدیک ایران بین سال‌های ۱۴۱۰ تا ۱۴۱۴ بپردازد و ایده‌های برخی جوانان فعال در دانشگاه، حوزه یا حاکمیت را مرور کند تا شاید محیطی برای گفتگو درباره آینده ایران شکل بگیرد.
undefined این رویداد از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ روز پنجشنبه ۲۷ مهرماه برگزار خواهد شد، اگر تمایل به شرکت در این رویداد دارید، لطفاً از طریق لینک زیر ثبت نام نمایید:
undefined https://survey.porsline.ir/s/4pcSLFk1

عصرپیشرفت را دنبال کنیدhttps://yek.link/asrpishraft

۳:۰۵

بازارسال شده از آقا روح‌ الله
undefined برای #صدیقه_طاهره این مسائل، این معانی حاصل است. از مرتبه طبیعت شروع کرده است، حرکت کرده است؛ #حرکت_معنوی؛ با قدرت الهی، با دست غیبی، با تربیت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم مراحل را طی کرده است تا رسیده است به مرتبه‌ای که دست همه از او کوتاه است.
#امام_خمینی (ره) متن کامل سخنرانی ؛ ٢۶ اردیبهشت ۵٨

undefined #آقا_روح_الله undefined ویراستی | ایتا | بله

۱۳:۴۰

بازارسال شده از 🔸️تا ابد زندگی🔸️
thumbnail
undefined مرگ آسان می‌شود !undefined اگر مرگ را از مطهرات بدانیم خیلی برای انسان شیرین می‌شود. همان‌طور که انسان به دست خودش دنبال تطهیر است و طهارت را برای خود کمال می‌بیند، سختی مرگ هم با این نگاه برای انسان قابل تحمل می‌شود.undefined همان‌طور که انسان وضو را برای خود کمال می‌بیند حتی در زمستان و در هوای سرد برای آن اقدام می‌کند، مرگ هم اگر از مطهرات باشد انسان مؤمن برای آن آماده می‌شود.
undefined حجت الاسلام عابدینیundefined تطهیر جان(از مجموعه کتاب‌های تا ابد زندگی)#نظام_تطهیر
undefined @ta_abad_zendegi

۱۱:۱۹

بازارسال شده از هجرت | د. موحد
thumbnail
میشه پای این صحنه جون داد! undefinedundefinedundefined
قتل و کشتار نظامی به کنار،بحث گرسنگی هم چند هفته‌ست اضافه شدهو کودکان غزه دارن از گرسنگی می‌میرند به معنای واقعی.... این دشمن هیچ از شرف و انسانیت نمیداندundefined جنگ هم قواعدی داردundefined
چند شماره کارت و حساب برای کمک میذارم. هرچقدر که میتونیم امداد برسونیم؛با خجالت و شرم از این که جز همین واریز خرده ای از مال، کار دیگری ازمون برنمیاد undefined

شماره کارت ملت6104338676264019شماره شبا ملتIR300120010000005446873086مهدی صالح (صالح غزه ای)
——————————————
بانک پاسارگاد :شماره کارت 5022291329674046شماره شبا IR710570023081017917793101بانک ملت: شماره کارت6104338926896834شماره شباIR210120020000008899889953بنیاد ام الیتامی الخدیجة الکبری

اللهم اکشف هذه الغمة عن هذه الامة بحضوره
و عجّل لَنا ظُهورَه
انّهم یرونه بعیداً و نراه قریباً
undefinedundefined

#انسانیت_ما_جغرافیا_نمیشناسد#یاری_مظلوم

#نشردهید و در این خیر، #سهیم_شوید

۱۴:۰۴

بازارسال شده از صیرورت
undefinedدر مذمّت رضا داوری‌اردکانی:از فلسفۀ عقیم به سیاست علیلundefinedمهدی جمشیدی
[یکم]. دکتر رضا داوری‌اردکانی در بیانیه‌ای، به حمایت انتخاباتی از مسعود پزشکیان پرداخته و چنین نگاشته: این انتخابات، انتخاب میان «بودن و نبودن ایران» است؛ اکنون رأی می‌دهیم که آیا ایران بماند و بکوشد بعضی دردهای مهلکی را که دچارش شده است درمان کند یا به راه وخیم‌ترشدن آن دردها و گرفتاری‌ها و افتادن در ورطه‌های خطرناک «جنگ» و «ویرانی» برود. رأی‌دادن به او، رأی‌دادن به «بقای ایران» است. او گرفتار «سوداها و اوهام بیهوده»‌ای که ایران را به سوی ورطه‌های خطر و تباهی می‌برد، نیست.
[دوّم]. عجبا که فیلسوفِ محتاط و محافظه‌کار که به‌سختی، زبان به صراحت می‌گشاید و در تجربۀ دهه‌های گذشته‌اش، به انتخاب راه‌های «میانه» و «مبهم» و «دوپهلو» مایل بوده، اینک بر مدار شفافیّت و وضوح، سخن می‌گوید و راه‌های گریز را بر خویش می‌بندد. پیش از این، او همواره در جایی می‌نشست که «لامکان» بود؛ چنان‌که گویا ایشان از زمرۀ مجرّدات است که محتاجِ ظرف مکان نیست. البته وی به این سو و آن سو می‌چرخید و نعل و میخ را با هم می‌نواخت، اما می‌کوشید به کوچۀ بن‌بست پا نگذارد و شرایطِ امکانِ «جابجایی‌های نابجا» را بر خویش نبندد. اما رفته‌رفته دارد دست به انتخابِ واضح می‌زند و خویشتنِ فلسفی و تمنیّات زیرمیزی‌ و امیال نهفته‌اش را عیان می‌سازد و به مخاطبِ معطّل، می‌گوید که در کجا ایستاده و چه می‌خواهد. او یک «فیلسوفِ چندنسخه‌ای» بوده که دهه به دهه، چرخش‌های محسوس و نامحسوس را تجربه کرده، اما زیرکانه و منطق‌گریزانه، نوسان‌هایش را به شرایط و تاریخ و زیست‌جهان و افق و عینیّت و هرآنچه غیر از خودش ارجاع داده تا از نواخته‌شدن تیغ نقد بر پیکر اندیشه‌هایش، جان سالم به درد ببرد. ازاین‌رو، باید اینک خشنود بود که او تا حدی، مکان‌مند و زمینی شده و هویّت و مرز وجودیِ خویش را آشکار کرده است.
[سوّم]. گره‌زدن انتخابات به «بقای ایران»، ادعای فربه و فراخی است که نباید آن را به حال‌وهوای این فیلسوفِ محافظه‌کار نسبت داد، بلکه باید در زیر پوست این انتخاب سیاسی، ماهیّتِ فلسفی وی را طلب و مشاهده کرد. وی به تصریح خودش، به این سبب جانب پزشکیان گرفته که عاقبتِ برقدرت‌نشستنِ جلیلی را «جنگ» و «ویرانی» می‌داند و معتقد است که جلیلی، اسیر «سوداها و اوهام بیهوده» است. با خواندن این جمله‌ها، بی‌اختیار به یاد «جامعۀ باز و دشمنان آن» افتادم و حیرت کردم که چگونه او در این قدم‌های آخرِ تفلسف، به این‌چنین اتّحادِ فلسفی‌ای با کارل پوپر رسیده و با او هم‌داستان شده است؟! بر وی چه گذشته که اینک، بر «آرمان‌خواهیِ انقلابی» می‌تازد و آن را «سودازدگی» و «اوهام‌زدگی» می‌خواند و این‌چنین ساده‌اندیشانه و ظاهرسازانه، مردم را از وقوع جنگ و ویرانی می‌هراساند؟! چرا به‌جای دعوت به تفکّر، «تبلیغ هراس» می‌کند و می‌خواهد با «علّت» - و نه با دلیلی که گویا در دست ندارد! - سخن خویش را اثبات کند؟! چرا وی در کنار اصلاح‌طلبیِ لیبرالیِ پوپر می‌نشیند و انقلابی‌گری را آمیختۀ با توهم و سودا می‌انگارد و درافکندنِ نظم قدسی در گسترۀ جهانی را با جنگ و ویرانی، پیوند می‌زند؟!
[چهارم]. به‌نظرم باید در صورت‌مسأله‌ای که در بند پیش بیان کردم، تجدیدنظر کنم و بگویم دچار خوانش وارونه از واقعیّت شده‌ام. آن پرسش، ما را به حقیقت نمی‌رساند، بلکه رهزن است و با واقعیّت، بر سر مِهر نیست. مسأله را باید از این پنجره دید که هم‌افقی او با انقلاب اسلامی، برخاسته از «شرایط» بوده و در نتیجه، دگرگون‌شدن شرایط، همان و چرخشِ معرفتی او همان. او آغاز نیز در این پاره از تاریخ، ننشسته بود و اگر در دهۀ شصت، قدری در فضیلت انقلاب نگاشت و به هواداری از آن برخاست، به سبب استیلای شرایط بوده و یا حتی به جهت ظهورِ تقابلی‌اش در برابر عبدالکریم سروش. آن شرایط، مولّدِ چنین امکانی برای او بوده و شرایط دیگر نیز، راه‌های دیگری را پیشِ روی وی نهاد. این فیلسوفِ قفل‌شدۀ به شرایط و فاقدِ ارادۀ بیرون از تاریخ، شناوری‌ها و سیّالیّت‌های عجیبی داشته و برای این‌که دستاویزی در اختیار منتقدان خویش قرار ندهد، قلم و تفکّرش را با ابهام و تعلیق و سرگردانی پیوند داد و همواره در پرسش و طرح‌مسأله، متوقف ماند. و اینک که به حاصل حیات معرفتی او می‌نگریم، به تعدادی پرسشِ تعلیقی و متوقف‌کننده می‌رسیم و توصیۀ به انتخاب یک لیبرال‌تکنوکرات به عنوان رئیس‌جمهور. این است سرِ جمعِ دهه‌ها تفلسفِ لامکانیِ مبتلا به سرطانِ فقدانِ وضوح، و همچنین حضور شبه‌معرفتی و همیشگی در عالی‌ترین نهادهای فکری و فرهنگیِ حاکمیّت.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi

۵:۰۸

بازارسال شده از مسیـــــحا رضـــــوان
امروز سالروز مرگ رضاشاه هست.در خصوص استعفای رضاشاه از حکومت و تبعید او دو دیدگاه وجود دارد.دیدگاه اول معتقد است که رضاشاه به آلمانی‌ها نزدیک شد و هر چند بعدا از آنها جدا شد و آلمانی ها را اخراج کرد اما متفقین، به خاطر تنبیه او ایران را اشغال و رضاشاه را تبعید کردند.دیدگاه دوم معتقد است که نزدیک شدن رضاشاه به آلمانی ها با هماهنگی و اجازه انگلستان بوده است.به خاطر اینکه بعد از جنگ جهانی اول، تحقیر آلمانی ها سرباز نکند و لذا اجازه دادند در ایران ورود کنند.اما با شروع جنگ جهانی دوم، نگران تسلط آلمانی ها بر منابع نفتی ایران شدند و لازم بود ایران را اشغال کنند.اما اشغال ایران، راحت نبود و بردن رضاشاه، هدیه ای بود که به ملت تقدیم شد و در ازایش، مردم ایران در مقابل اشغال، ساکت نشستند.رضاشاه با کودتا آمد و با ذلت رفت و هیچگاه انتخاب و مورد علاقه مردم ایران نبوده است و نمی شود او را تطهیر کرد.@farzadjahanbin

۶:۰۷