یاعلیم ..
#اطلاعیه_ثبت_نام_دوره_جامع
ثبت نام #پنجمین دوره جامع پرورش مربی نوجوان
مرحله دوم | ترم بهار
نوع آموزش : به صورت آنلاین و مجازی (شرایط دوره آنلاین در گروههای پشتیبانی اعلام میشود)
مهلت ثبت نام : 22 تا 25 فروردین 1404
ظرفیت دوره 60 نفر میباشد و پیش نیاز دوره گذراندن مرحله اول میباشد 
جهت آشنایی با فرایند ثبت نام در lms به لینک زیر مراجعه کنید:https://ble.ir/morabbischool/61964474011615760/1688303165124
پس از ثبت نام، جهت عضویت در گروه آموزشی دوره به پشتیبان دوره پیام دهید.
ble.ir/mahdi_7743
رهبر نوجوان | مرکز پرورش مربی نوجوانble.ir/morabbischool
ble.ir/mahdi_7743
۱:۵۹
یاعلیم ..
#اطلاعیه_ثبت_نام_دوره_جامع
ثبت نام #چهارم دوره جامع پرورش مربی نوجوان
مرحله سوم | ترم بهار
نوع آموزش : به صورت آنلاین و مجازی (شرایط دوره آنلاین در گروههای پشتیبانی اعلام میشود)
مهلت ثبت نام : 22 تا 25 فروردین 1404
ظرفیت دوره 20 نفر میباشد و پیش نیاز دوره گذراندن مرحله دوم میباشد 
جهت آشنایی با فرایند ثبت نام در lms به لینک زیر مراجعه کنید:https://ble.ir/morabbischool/61964474011615760/1688303165124
پس از ثبت نام، جهت عضویت در گروه آموزشی دوره به پشتیبان دوره پیام دهید.
ble.ir/mahdikhodabakhsh
رهبر نوجوان | مرکز پرورش مربی نوجوانble.ir/morabbischool
ble.ir/mahdikhodabakhsh
۳:۱۲
مرکز پرورش مربی نوجوان
نحوه #ثبت_نام و #انتخاب_دورههای مرکز پرورش مربی نوجوان
این فیلم را چندبار و با دقت ببینید.
به تمام سوالات شما در ثبت نام در این کلیپ پاسخ داده شده است.
آدرس سامانه آموزش مجازی:
quranetratschool.org
سلام
موفق شدی ثبت نام کنی؟ 


نهههههههه؟!
نگران نباش....
اگر در مورد دوره، ال ام اس و نحوه ثبت نام ابهامی دارید این ویدئو به شما کمک میکنه



https://ble.ir/morabbischool/8677793082779656156/1735216741439
اگر در مورد دوره، ال ام اس و نحوه ثبت نام ابهامی دارید این ویدئو به شما کمک میکنه
۱۹:۴۵
مرکز پرورش مربی نوجوان
یاعلیم ..
#اطلاعیه_ثبت_نام_دوره_جامع
ثبت نام #ششمین دوره جامع پرورش مربی نوجوان
مرحله اول | ترم بهار
نوع آموزش : به صورت آنلاین و مجازی (شرایط دوره آنلاین در گروههای پشتیبانی اعلام میشود)
مهلت ثبت نام : 22 تا 25 فروردین 1404
ظرفیت دوره 100نفر میباشد
جهت آشنایی با فرایند ثبت نام در lms به لینک زیر مراجعه کنید: https://ble.ir/morabbischool/61964474011615760/1688303165124
پس از ثبت نام، جهت عضویت در گروه آموزشی دوره به پشتیبان دوره پیام دهید. ble.ir/mahdikhodabakhsh
رهبر نوجوان | مرکز پرورش مربی نوجوان ble.ir/morabbischool
سلاااام 
براتون شگفتانه داریم


اما قبلش یه مطلب 
یکی از مهمترین دوره های مرکز پرورش مربی نوجوان مرحله 1 ترم بهار هست به دو دلیل
🟢اول اینکه محتوای مرحله 1 فهم قرآن در دبیرستان هست و درواقع مهمترین مطلب دوره رو همون اول داریم بهتون میگیم
🟢دوم اینکه بعد از اتمام دوره برنامه ریزی برای کلاس های تابستانی مربیان شروع میشه و چه چیزی بهتر از این که در تابستان نوجوان هاتونو مهمان سفره قرآن کنید
حالا شگفتانه ما چی هست؟....بعد از پایان دوره اولین کارگاه فشرده از کارگاه های تابستانه رو براتون برای اولین جمعه تابستون برنامه ریزی کردیم
کارگاه فشرده فهم قرآن 
خوب حالا همه چی برای یه تابستون داغ
قرآنی برای نوجوان هاتون آماده هست
پس فرصت رو برای ثبت نام از دست ندید
براتون شگفتانه داریم
🟢دوم اینکه بعد از اتمام دوره برنامه ریزی برای کلاس های تابستانی مربیان شروع میشه و چه چیزی بهتر از این که در تابستان نوجوان هاتونو مهمان سفره قرآن کنید
خوب حالا همه چی برای یه تابستون داغ
پس فرصت رو برای ثبت نام از دست ندید
۱۸:۵۳
ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفا کانهم بنیان مرصوص
با سپاس فراوان از حسن توجه عزیزانی که خط مقدم جبهه جهاد فرهنگی را که نوجوان هست را رها نکردند و با وجود بحث های داغ جامعه از این تنگه احد غافل نشدند.
25 نفر تااکنون از 50 نفر ظرفیت دوره ثبت نام شده
حدودا نیمی از بزرگوارانی که ثبت نام کردند برای عضویت در گروه های پشتیبانی اقدام نفرمودند
لطفا جهت همراه شدن در روند آموزش و جا نماندن از شروع دوره به پشتیبانان پیام ارسال فرمایید.پشتیبان دوره
ble.ir/mahdikhodabakhsh
ble.ir/mahdikhodabakhsh
۱۷:۲۳
پشتیبان دوره
ble.ir/mahdikhodabakhsh
۴:۴۳
بسم الله الرحمن الرحیم
با سپاس فراوان از حسن توجه شما بزرگواران، به یاری خدا و همراهی شما ثبت نام ششمین دوره (ترم بهار) از دوره جامع پرورش مربی نوجوان تکمیل شد.🟢عزیزانی که موفق نشدند در دوره ثبت نام کنند میتوانند برای شرکت در دوره تابستان برنامه ریزی فرمایند
از بزرگوارانی که ثبت نام کردند برای عضویت در گروه های پشتیبانی اقدام نفرمودند تقاضا دارم به پشتیبان دوره پیام دهند
لطفا جهت همراه شدن در روند آموزش و جا نماندن از شروع دوره به پشتیبانان پیام ارسال فرمایید.پشتیبان دوره
ble.ir/mahdikhodabakhsh
ble.ir/mahdikhodabakhsh
۴:۵۲
::
مربی نوشتیادداشتهایی برای ارتقای توان آموزشی
یادداشت اول | طرح درس را بشناسید ..
در رابطه با طرحدرس نویسی نقطه نظرات متفاوتی وجود دارد؛ برخی آن را قبول دارند، برخی آن را رد میکنند و قائل به اینکه چیزی از پیش تعیین شده باشد نیستند و اعتقاد دارند آموزشها باید بداهه صورت بگیرد، برخی نیز آن را به صورت ناقص قبول دارند و قائل به این میباشند یک بخشی باید از پیش تعیین شود و یک بخشی نیز بداهه باشد. (ادامه متن در لینک میباشد)
محمد حسین ضیائی فر ::
در رابطه با طرحدرس نویسی نقطه نظرات متفاوتی وجود دارد؛ برخی آن را قبول دارند، برخی آن را رد میکنند و قائل به اینکه چیزی از پیش تعیین شده باشد نیستند و اعتقاد دارند آموزشها باید بداهه صورت بگیرد، برخی نیز آن را به صورت ناقص قبول دارند و قائل به این میباشند یک بخشی باید از پیش تعیین شود و یک بخشی نیز بداهه باشد. (ادامه متن در لینک میباشد)
۴:۱۲
امسال میتوانید با برنامههای پژوهشی، آموزشی و اجرایی زیر با مرکز پرورش مربی نوجوان همراه شوید:
مرحله اول(فهم قرآن)
شروع از هفته سوم فروردین
مرحله دوم(رشد)
شروع از هفته دوم فروردین
مرحله سوم(حسن گزینی)
شروع از هفته دوم فروردین
مرحله اول(فهم قرآن)
شروع از هفته دوم تیر
مرحله دوم(رشد)
شروع از هفته دوم تیر
مرحله سوم(حسن گزینی)
شروع از هفته دوم تیر
@mahdikhodabakhsh
کانال پرورش مربی نوجوان
۸:۵۵
مرحله 1 : آشنایی با اقتضائات دوره نوجوانی(آشنایی با حسن گزینی) | فهم قرآن دبیرستان
مرحله 2 : مطالعه کتب تفکر شنیداری، مشاهده ای، بنیادی، قرآنی، سوال
مرحله 3 : مطالعه کامل دوره سوم رشد | مطالعه کامل حسن گزینی
مرحله 4 : کارورزی فهم قرآن | تشویق و تنبیه در دوره سوم رشد | آشنایی با روش های تدریس و مهارت های معلم بودن
@morabbischool
۸:۵۷
::
مربی نوشتیادداشتهایی برای ارتقای توان آموزشی
یادداشت دوم | طرح درس نباید دست و پا گیر باشد
هر طرح درس بایستی از سرعت، دقت و وسعت انتقال برخوردار باشد و نیز ایجادکننده شبکه انتقال محتوای مناسب باشد.
سرعت در انتقال: یعنی به واسطه طرح درس بتوانیم محتوا را سریعتر بگوییم، به عنوان مثال اگر بدون طرح درس مطالب را در یک ساعت منتقل میشد با طرح درس بتوانیم آن را در نیمی از آن زمان انتقال دهیم و از زمان بهینه استفاده کنیم. (ادامه متن در لینک میباشد)
محمد حسین ضیائی فر ::
هر طرح درس بایستی از سرعت، دقت و وسعت انتقال برخوردار باشد و نیز ایجادکننده شبکه انتقال محتوای مناسب باشد.
سرعت در انتقال: یعنی به واسطه طرح درس بتوانیم محتوا را سریعتر بگوییم، به عنوان مثال اگر بدون طرح درس مطالب را در یک ساعت منتقل میشد با طرح درس بتوانیم آن را در نیمی از آن زمان انتقال دهیم و از زمان بهینه استفاده کنیم. (ادامه متن در لینک میباشد)
۱۸:۱۶
::
مربی نوشتیادداشتهایی برای ارتقای توان آموزشی
یادداشت سوم | ایجاد شبکه انتقال
در بین نوجوانان این جمله معروف است که : «فلان درس را خیلی دوست دارم چون معلمی داشتیم که اینطور درس میداد.» یعنی در یک مدرسهای معلمی بوده که علوم را خیلی خوب درس میداد پس همه عاشق علوم میشدند اما معلم ریاضی اینطور نبوده و در مدرسه دیگری یک معلم ادبیات بوده که با همین کتاب بچهها را عاشق شعر و نظم می کرد.
اگر میتوانستیم همه این معلمها را در یکجا جمع کنیم احتمالا در آن مدرسه همه ازهمه درس ها و کتب درسی راضی بودند! (ادامه متن در لینک میباشد)
محمد حسین ضیائی فر ::
در بین نوجوانان این جمله معروف است که : «فلان درس را خیلی دوست دارم چون معلمی داشتیم که اینطور درس میداد.» یعنی در یک مدرسهای معلمی بوده که علوم را خیلی خوب درس میداد پس همه عاشق علوم میشدند اما معلم ریاضی اینطور نبوده و در مدرسه دیگری یک معلم ادبیات بوده که با همین کتاب بچهها را عاشق شعر و نظم می کرد.
اگر میتوانستیم همه این معلمها را در یکجا جمع کنیم احتمالا در آن مدرسه همه ازهمه درس ها و کتب درسی راضی بودند! (ادامه متن در لینک میباشد)
۱۸:۳۶
::
مربی نوشتیادداشتهایی برای ارتقای توان آموزشی
یادداشت چهارم | در زندگی موفق باشید
وقتی با نوجوانان ارتباط دارید و در حال آموزش دادن به آنها هستید، تصویری که آنها در پیش روی خودشان میبینند باید یک مربی موفق باشد.موفقیت نه در یک عرصه علمی یا کسب یک رتبه اجتماعی؛ بلکه در زندگی شخصی اش!
نوجوان باید کسی را ببیند که حداقل در زندگی خودش موفق بوده است.
(ادامه متن در لینک میباشد)
محمد حسین ضیائی فر ::
وقتی با نوجوانان ارتباط دارید و در حال آموزش دادن به آنها هستید، تصویری که آنها در پیش روی خودشان میبینند باید یک مربی موفق باشد.موفقیت نه در یک عرصه علمی یا کسب یک رتبه اجتماعی؛ بلکه در زندگی شخصی اش!
نوجوان باید کسی را ببیند که حداقل در زندگی خودش موفق بوده است.
(ادامه متن در لینک میباشد)
۷:۰۶
بازارسال شده از رهبر نوجوان
#تولیدات_نوجوان
۱۴:۱۹
بازارسال شده از رهبر نوجوان
یا فاطر ..
#اطلاعیه #دوره_مجازی
مقدماتی بر تسهیل رشد کودک و نوجوان
ویژه مربیان و معلمان
دکتر فاطمه فیاضهیات علمی گروه روانشناسی دانشگاه الزهرا(س)
برای مشاهده دوره در سامانه رهبرنوجوان از طریق زیر اقدام فرمایید:
RahbareNojavan.ir/courses/tashileroshd
این دوره توسط گروه آموزش و توانمندسازی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و تدوین شده است.
مرکز پرورش مربی نوجوان | رهبرنوجوان سایت | بله | سروش | ایتا | روبیکا
۱۵:۲۰
::
مربی نوشتیادداشتهایی برای ارتقای توان آموزشی
یادداشت پنجم | بدون مقصد هرگز!!!
باتوجه به اینکه هر فعالیت آموزشی برای تحقق مقاصدی برنامهریزی میشود، پس طراح و مجری فعالیت باید اول مقصد آموزش را بداند و برای تحقق آن مقصد سیر فعالیت ها را برنامه ریزی و اجرا کند.
در دوران معلمی و مربی گری در موقع برنامه ریزی کردن برای کلاس و نوشتن طرح درس، مقصد آموزش باید برای شما مشخص باشد تا بتوانید مسیر کلاس و فعالیت ها را طوری قرار دهید که مقصد را محقق کند.
(ادامه متن در لینک میباشد)
محمد حسین ضیائی فر ::
باتوجه به اینکه هر فعالیت آموزشی برای تحقق مقاصدی برنامهریزی میشود، پس طراح و مجری فعالیت باید اول مقصد آموزش را بداند و برای تحقق آن مقصد سیر فعالیت ها را برنامه ریزی و اجرا کند.
در دوران معلمی و مربی گری در موقع برنامه ریزی کردن برای کلاس و نوشتن طرح درس، مقصد آموزش باید برای شما مشخص باشد تا بتوانید مسیر کلاس و فعالیت ها را طوری قرار دهید که مقصد را محقق کند.
(ادامه متن در لینک میباشد)
۱۷:۵۰
::
مربی نوشتیادداشتهایی برای ارتقای توان آموزشی
یادداشت پنجم | به کجــا چطـــور رسیدن!!
مقصدهای انتخابی برای یک دوره آموزشی یا یک کلاس باید ملموس و قابل ارزیابی باشد و اگر اینگونه نبود، بهتر است آن را به مولفهها و مقاصد کوچکتر تبدیل کنیم تا مقصد یک جلسه از کلاس، مشخص شود.
با مشخص شدن مقصد کلاس، نوع و ترتیب فعالیتها و آنچه در انتهای آموزش لازم است ارزیابی شود به خوبی مشخص خواهد شد و در نتیجه در طرح درس باید ترتیب اجرای آن ها را تدوین کنیم و چگونه به مقصد رسیدن را طراحی کنیم.
(ادامه متن در لینک میباشد)
محمد حسین ضیائی فر ::
مقصدهای انتخابی برای یک دوره آموزشی یا یک کلاس باید ملموس و قابل ارزیابی باشد و اگر اینگونه نبود، بهتر است آن را به مولفهها و مقاصد کوچکتر تبدیل کنیم تا مقصد یک جلسه از کلاس، مشخص شود.
با مشخص شدن مقصد کلاس، نوع و ترتیب فعالیتها و آنچه در انتهای آموزش لازم است ارزیابی شود به خوبی مشخص خواهد شد و در نتیجه در طرح درس باید ترتیب اجرای آن ها را تدوین کنیم و چگونه به مقصد رسیدن را طراحی کنیم.
(ادامه متن در لینک میباشد)
۱۴:۳۸
بازارسال شده از فعالان مجمع مدارس
سهم اللیل_استاداخوت.mp3
۰۲:۳۶-۳.۵۹ مگابایت
قرائت دعای سهم اللیل توسط استاد اخوتبسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمددُعَاءٌ مَرْوِی عَنِ الْمَهْدِی علیه السلام یسَمَّى سَهْمَ اللَّیلِ (البلد الأمين و الدرع الحصين، ص 349)اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ:بِعَزِیزِ تَعْزِیزِ اعْتِزَازِ عِزَّتِكَ بِطُولِ حَوْلِ شَدِیدِ قُوَّتِكَ بِقُدْرَةِ مِقْدَارِ اقْتِدَارِ قُدْرَتِكَ بِتَأْكِیدِ تَحْمِیدِ تَمْجِیدِ عَظَمَتِكَ بِسُمُوِّ نُمُوِّ عُلُوِّ رِفْعَتِكَ بِدَیمُومِ قَیومِ دَوَامِ مُدَّتِكَ بِرِضْوَانِ غُفْرَانِ أَمَانِ رَحْمَتِكَبِرَفِیعِ بَدِیعِ مَنِیعِ سَلْطَنَتِكَ بِسُعَاةِ صَلَاةِ بِسَا طِ رَحْمَتِكَ بِحَقَائِقِ الْحَقِّ مِنْ حَقِّ حَقِّكَ بِمَكْنُونِ السِّرِّ مِنْ سِرِّ سِرِّكَ بِمَعَاقِدِ الْعِزِّ مِنْ عِزِّ عِزِّكَ بِحَنِینِ أَنِینِ تَسْكِینِ الْمُرِیدِینَ بِحَرَقَاتِ خَضَعَاتِ زَفَرَاتِ الْخَائِفِینَ بِآمَالِ أَعْمَالِ أَقْوَالِ الْمُجْتَهِدِینَ بِتَخَشُّعِ تَخَضُّعِ تَقَطُّعِ مَرَارَاتِ الصَّابِرِینَ بِتَعَبُّدِ تَهَجُّدِ [تَمَجُّدِ] تَجَلُّدِ الْعَابِدِینَ اللَّهُمَّ ذَهَلَتِ الْعُقُولُ وَ انْحَسَرَتِ الْأَبْصَارُ وَ ضَاعَتِ الْأَفْهَامُ وَ حَارَتِ الْأَوْهَامُ وَ قَصُرَتِ الْخَوَاطِرُ وَ بَعُدَتِ الظُّنُونُ عَنْ إِدْرَاكِ كُنْهِ كَیفِیةِ مَا ظَهَرَ مِنْ بَوَادِی عَجَائِبِ أَصْنَافِ بَدَائِعِ قُدْرَتِكَ دُونَ الْبُلُوغِ إِلَى مَعْرِفَةِ تَلَأْلُؤِ لَمَعَاتِ بُرُوقِ سَمَائِكَ اللَّهُمَّ مُحَرِّكَ الْحَرَكَاتِ وَ مُبْدِی نِهَایةِ الْغَایاتِ وَ مُخْرِجَ ینَابِیعِ تَفْرِیعِ قُضْبَانِ النَّبَاتِ یا مَنْ شَقَّ صُمَّ جَلَامِیدِ الصُّخُورِ الرَّاسِیاتِ وَ أَنْبَعَ مِنْهَا مَاءً مَعِیناً حَیاةً لِلْمَخْلُوقَاتِ فَأَحْیا مِنْهَا الْحَیوَانَ وَ النَّبَاتَ وَ عَلِمَ مَا اخْتَلَجَ فِی سِرِّ أَفْكَارِهِمْ مِنْ نُطْقِ إِشَارَاتِ خَفِیاتِ لُغَاتِ النَّمْلِ السَّارِحَاتِ یا مَنْ سَبَّحَتْ وَ هَلَّلَتْ وَ قَدَّسَتْ وَ كَبَّرَتْ وَ سَجَدَتْ لِجَلَالِ جَمَالِ أَقْوَالِ عَظِیمِ عِزَّةِ جَبَرُوتِ مَلَكُوتِ سَلْطَنَتِهِ مَلَائِكَةُ السَّبْعِ سَمَاوَاتٍ یا مَنْ دَارَتْ فَأَضَاءَتْ وَ أَنَارَتْ لِدَوَامِ دَیمُومِیتِهِ النُّجُومُ الزَّاهِرَاتُ وَ أَحْصَى عَدَدَ الْأَحْیاءِ وَ الْأَمْوَاتِ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ خَیرِ الْبَرِیاتِ وَ افْعَلْ بِی كَذَا وَ كَذَا.
۹:۵۲
بازارسال شده از رهبر نوجوان
#فتح_خیبر #فصل_قیام #سوره_حشر #رهبر_نوجوان
۱۰:۵۴
۱. اولا آرامش خودتان را حفظ کنید و زبان بدن و حالت چهره خودتان را در مقابل فرزندانتان تنظیم کنید. چیزی که نشده...
۲. سعی کنید اوضاع خانه و خانواده رو به حالت قبل و آرام و عادی برگردانید و به کارهای روزمره خود بپردازید.
۳. اخبار و گفتگو درباره این مسائل را تا آن جا که میشود جلوی فرزندان انجام ندهید. و خودتان نیز به جای پیگیری دائم اخبار و یا تماسهای تلفنی مکرر در منزل، با نماز و دعا و ارتباط با خدا خودتان را حفظ و آرام نمایید.دعاهای مهم رو ما مستمر در کانال نسل توحیدی قرار میدیم.به صورت ویژه به نمازهای حضرت صدیقه طاهره (س) در کتاب صحیفه فاطمیه (س)، مثل نماز حفظ مراجعه کنید و استمرار داشته باشید.
۴. یادمون باشه بچه ها اضطراب ما رو مثل اسفنج کاملا جذب میکنند، پس خیلی مهمه که جلوی فرزندان خودمون رو کنترل کنیم، به ویژه حالت چهره ما عادی و آرامش داشته باشد و حتی القائات پریشان و نگران نداشته باشیم.
۵. اصلا نیازی به شرح همه رخدادها برای کودک نیست و این اشتباه است که ما میخواهیم تا انتهای موضوع را برای کودکان این سنین تعریف کنیم. کافیه مثلا موقع شنیدن صداهای پدافند بگیم: به خاطر عید غدیر هر شب نور افشانیه! اگر فرزندمون در جریان خبر نگران کنندهای قرار گرفت، با طمأنینه و لحنی شجاعانه به او اطمینان خاطر بدیم و القا کنیم که همه چیز تحت کنترله.
۶. درباره مفاهیم انتزاعی مثل شهادت برای بچه ها تا آنجا که می شود صحبت نکنیم. نتیجه عکس میدهد و ترسهای پنهان ایجاد میکند.
۷. در نیمه دوم ۷ سال دوم که کودکان در شرف رسیدن به به بلوغ عقلی هستند، صحبت در مورد شهادت بزرگان مشکلی ندارد. ولی همچنان نباید اخبار و شرح حادثه به تفصیل و به گونهای باز شود. که ایجاد ترس و اضطراب در فرزند نماید.بلکه تاکید باید بر جریان خوب و بد و بر انتخابهای درست و بهتر [توسط خود ما] متمرکز باشد و روحیه حماسی در فرزند ایجاد کنیم.
۸. خوب است کودکان ببینند که والدین و اطرافیان صرفا منفعل نیستند. صدقهمیدهند، دسته جمعی دعا میخوانند. قربانی میکنند یا اقدامات امنیتی لازم مثل شناسایی و گزارش خودروهای مشکوک یا اقدامات مشکوک به پلیس و اطلاعات را پیگیری میکنند. [این شیوه، راهکارهای مقابلهای سازگارانه و فعال را به کودک میآموزاند. ما همه جنگاور و پیرو امیرالمومنین (ع) هستیم...]
۹. در مورد کودکان و نوجوانانی که دچار ترسهای خاصی مثل حوادث یا از دست دادن والدین هستند یا از نظر شاکلهای دچار حساسیت و اضطراب بالا هستند باید با احتیاط و حمایت بیشتری برخورد کرد.
۱۰. انتقال ترس از آینده یا مقایسه با بچه های غزه ترس و اضطرب بچه ها را بیشتر می کند و قابل فهم و مطابق ساختار فکری کودکان به جهت آمادگی لازم در آینده نخواهد بود و مخرب است.
۱۱. سعی کنید بازی های جنبشی و غیر مجازی با بچه ها را بیشتر کنید تا کمتر سراغ گوشی بروند و دسترسی به فضای مجازی را کنترل و کم و تا جای ممکن قطع کنید تا اخبار را از آنجا رصد نکنند.
۱۲. اگر فرزندمان ترسیده و در این باره صحبت میکند، سریع گذر نکنید، اجازه دهید درباره احساساتش و ترس هایش با شما گفتگو کند و شما بیشتر شنونده باشید و اما لحن و حالات بدن و القا شما مطمئن و آرام باشد.
۷:۰۴