بله | کانال مرکز پرورش مربی نوجوان
عکس پروفایل مرکز پرورش مربی نوجوانم

مرکز پرورش مربی نوجوان

۱,۴۹۳عضو
یاعلیم ..
undefined #اطلاعیه_ثبت_نام_دوره_جامع
undefined ثبت نام #پنجمین دوره جامع پرورش مربی نوجوان
undefined مرحله دوم | ترم بهار
undefined نوع آموزش : به صورت آنلاین و مجازی (شرایط دوره آنلاین در گروه‌های پشتیبانی اعلام میشود)
undefined مهلت ثبت نام : 22 تا 25 فروردین 1404
undefined ظرفیت دوره 60 نفر میباشد و پیش نیاز دوره گذراندن مرحله اول میباشد undefined
undefined جهت آشنایی با فرایند ثبت نام در lms به لینک زیر مراجعه کنید:https://ble.ir/morabbischool/61964474011615760/1688303165124
undefined پس از ثبت نام، جهت عضویت در گروه آموزشی دوره به پشتیبان دوره پیام دهید.
ble.ir/mahdi_7743
undefined رهبر نوجوان | مرکز پرورش مربی نوجوانble.ir/morabbischool

۱:۵۹

یاعلیم ..
undefined #اطلاعیه_ثبت_نام_دوره_جامع
undefined ثبت نام #چهارم دوره جامع پرورش مربی نوجوان
undefined مرحله سوم | ترم بهار
undefined نوع آموزش : به صورت آنلاین و مجازی (شرایط دوره آنلاین در گروه‌های پشتیبانی اعلام میشود)
undefined مهلت ثبت نام : 22 تا 25 فروردین 1404
undefined ظرفیت دوره 20 نفر میباشد و پیش نیاز دوره گذراندن مرحله دوم میباشد undefined
undefined جهت آشنایی با فرایند ثبت نام در lms به لینک زیر مراجعه کنید:https://ble.ir/morabbischool/61964474011615760/1688303165124
undefined پس از ثبت نام، جهت عضویت در گروه آموزشی دوره به پشتیبان دوره پیام دهید.
ble.ir/mahdikhodabakhsh
undefined رهبر نوجوان | مرکز پرورش مربی نوجوانble.ir/morabbischool

۳:۱۲

مرکز پرورش مربی نوجوان
undefined undefined نحوه #ثبت_نام و #انتخاب_دوره‌های مرکز پرورش مربی نوجوان undefined این فیلم را چندبار و با دقت ببینید. undefined undefined به تمام سوالات شما در ثبت نام در این کلیپ پاسخ داده شده است. undefined آدرس سامانه آموزش مجازی: undefined quranetratschool.org
سلام undefined undefinedموفق شدی ثبت نام کنی؟ undefinedundefinedundefined
undefinedنهههههههه؟!
undefinedنگران نباش....
اگر در مورد دوره، ال ام اس و نحوه ثبت نام ابهامی دارید این ویدئو به شما کمک میکنهundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedhttps://ble.ir/morabbischool/8677793082779656156/1735216741439

۱۹:۴۵

مرکز پرورش مربی نوجوان
یاعلیم .. undefined #اطلاعیه_ثبت_نام_دوره_جامع undefined ثبت نام #ششمین دوره جامع پرورش مربی نوجوان undefined مرحله اول | ترم بهار undefined نوع آموزش : به صورت آنلاین و مجازی (شرایط دوره آنلاین در گروه‌های پشتیبانی اعلام میشود) undefined مهلت ثبت نام : 22 تا 25 فروردین 1404 undefinedظرفیت دوره 100نفر میباشدundefined undefined جهت آشنایی با فرایند ثبت نام در lms به لینک زیر مراجعه کنید: https://ble.ir/morabbischool/61964474011615760/1688303165124 undefined پس از ثبت نام، جهت عضویت در گروه آموزشی دوره به پشتیبان دوره پیام دهید. ble.ir/mahdikhodabakhsh undefined رهبر نوجوان | مرکز پرورش مربی نوجوان ble.ir/morabbischool
سلاااام undefined
براتون شگفتانه داریم undefinedundefinedundefined
undefinedاما قبلش یه مطلب undefined
undefinedیکی از مهمترین دوره های مرکز پرورش مربی نوجوان مرحله 1 ترم بهار هست به دو دلیل undefined🟢اول اینکه محتوای مرحله 1 فهم قرآن در دبیرستان هست و درواقع مهمترین مطلب دوره رو همون اول داریم بهتون میگیم
🟢دوم اینکه بعد از اتمام دوره برنامه ریزی برای کلاس های تابستانی مربیان شروع میشه و چه چیزی بهتر از این که در تابستان نوجوان هاتونو مهمان سفره قرآن کنید
undefinedحالا شگفتانه ما چی هست؟....بعد از پایان دوره اولین کارگاه فشرده از کارگاه های تابستانه رو براتون برای اولین جمعه تابستون برنامه ریزی کردیم
undefined کارگاه فشرده فهم قرآن undefined
خوب حالا همه چی برای یه تابستون داغundefined قرآنی برای نوجوان هاتون آماده هست
پس فرصت رو برای ثبت نام از دست ندید

۱۸:۵۳

ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفا کانهم بنیان مرصوص
undefinedبا سپاس فراوان از حسن توجه عزیزانی که خط مقدم جبهه جهاد فرهنگی را که نوجوان هست را رها نکردند و با وجود بحث های داغ جامعه از این تنگه احد غافل نشدند.
undefined25 نفر تااکنون از 50 نفر ظرفیت دوره ثبت نام شدهundefined
undefinedحدودا نیمی از بزرگوارانی که ثبت نام کردند برای عضویت در گروه های پشتیبانی اقدام نفرمودندundefined
undefinedلطفا جهت همراه شدن در روند آموزش و جا نماندن از شروع دوره به پشتیبانان پیام ارسال فرمایید.پشتیبان دوره
ble.ir/mahdikhodabakhsh

۱۷:۲۳

thumnail
undefinedبه علت تقاضای زیاد دوستان ثبت نام در مرحله 1 و 2 را تا ساعت 12 امشب تمدید کردیمundefined
undefinedبزرگوارانی که ثبت نام نمودند برای عضویت در گروه های پشتیبانی اقدام فرمایندundefined
undefinedلطفا جهت همراه شدن در روند آموزش و جا نماندن از شروع دوره بعد از ثبت نام به پشتیبانان پیام ارسال فرمایید.
پشتیبان دورهundefined
ble.ir/mahdikhodabakhsh

۴:۴۳

thumnail
بسم الله الرحمن الرحیم
undefinedبا سپاس فراوان از حسن توجه شما بزرگواران، به یاری خدا و همراهی شما ثبت نام ششمین دوره (ترم بهار) از دوره جامع پرورش مربی نوجوان تکمیل شد.🟢عزیزانی که موفق نشدند در دوره ثبت نام کنند میتوانند برای شرکت در دوره تابستان برنامه ریزی فرمایند

undefinedاز بزرگوارانی که ثبت نام کردند برای عضویت در گروه های پشتیبانی اقدام نفرمودند تقاضا دارم به پشتیبان دوره پیام دهندundefined
undefinedلطفا جهت همراه شدن در روند آموزش و جا نماندن از شروع دوره به پشتیبانان پیام ارسال فرمایید.پشتیبان دوره
ble.ir/mahdikhodabakhsh

۴:۵۲

thumnail
::
undefined مربی نوشتیادداشت‌هایی برای ارتقای توان آموزشی
undefined یادداشت اول | طرح درس را بشناسید ..
در رابطه با طرح‌درس نویسی نقطه نظرات متفاوتی وجود دارد؛ برخی آن را قبول دارند، برخی آن را رد می‌کنند و قائل به اینکه چیزی از پیش تعیین شده باشد نیستند و اعتقاد دارند آموزش‌ها باید بداهه صورت بگیرد، برخی نیز آن را به صورت ناقص قبول دارند و قائل به این می‌باشند یک بخشی باید از پیش تعیین شود و یک بخشی نیز بداهه باشد. (ادامه متن در لینک می‌باشد)
undefined محمد حسین ضیائی فر ::

۴:۱۲

undefined برنامه مرکز پرورش مربی نوجوان در سال ۱۴۰۴ undefined
امسال می‌توانید با برنامه‌های پژوهشی، آموزشی و اجرایی زیر با مرکز پرورش مربی نوجوان همراه شوید:
undefined .:: دوره‌های آموزشی پیوسته ::. undefined
undefined دوره ششم آموزش جامع پرورش مربی
مرحله اول(فهم قرآن)
شروع از هفته سوم فروردین

undefined دوره پنجم آموزش جامع پرورش مربی
مرحله دوم(رشد)
شروع از هفته دوم فروردین

undefined دوره چهارم آموزش جامع پرورش مربی
مرحله سوم(حسن گزینی)
شروع از هفته دوم فروردین

undefined *دوره هفتم آموزش جامع پرورش مربی
مرحله اول(فهم قرآن)
شروع از هفته دوم تیر

undefined دوره ششم آموزش جامع پرورش مربی
مرحله دوم(رشد)
شروع از هفته دوم تیر

undefined دوره پنجم آموزش جامع پرورش مربی
مرحله سوم(حسن گزینی)
شروع از هفته دوم تیر



undefined *.:: کارگاه‌های آموزشی ::.
undefined

undefined کارگاه فشرده فهم قرآن در دبیرستان ویژه فراگیران دوره های ال ام اس شروع از یکم تیرماه
undefined کارگاه تشویق و تنبیه شروع از یکم مردادماه
undefined کارگاه شیوه های ارزیابی و سنجش (مفید برا معلمان مخصوصا برای معلمای فهم قرآن) شروع از یکم شهریور
undefined .:: تولید بسته‌های آموزشی ::. undefined
undefinedبسته درس پژوهی ویژه ارتقا مربیان دوره های ال ام اس اول شهریورماه


undefined .:: فعالیت‌های اجرایی ::. undefined
undefined همفکری با مدارس و کارگروه‌های تخصصی در حوزه فهم قرآن اول خردادماه
undefinedنکاتی پیرامون اقتضائات نوجوانسه شنبه ها در کانال پرورش مربی نوجوان
undefined جهت کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با نشانی زیر در ارتباط باشید:
@mahdikhodabakhsh


کانال پرورش مربی نوجوانundefined @morabbischoolسایت رهبر نوجوانundefined https://rahbarenojavan.ir/

۸:۵۵

undefined توضیحاتی در ارتباط با مراحل دوره‌های مرکز پرورش مربی نوجوان undefined
undefined دوره‌های این مرکز به صورت مرحله ای برگزار میشود و سرفصل های هر مرحله (ترم) نسبت به هم مجزا هستند.
مرحله 1 : آشنایی با اقتضائات دوره نوجوانی(آشنایی با حسن گزینی) | فهم قرآن دبیرستان
مرحله 2 : مطالعه کتب تفکر شنیداری، مشاهده ای، بنیادی، قرآنی، سوال
مرحله 3 : مطالعه کامل دوره سوم رشد | مطالعه کامل حسن گزینی
مرحله 4 : کارورزی فهم قرآن | تشویق و تنبیه در دوره سوم رشد | آشنایی با روش های تدریس و مهارت های معلم بودن


undefined منابع مطالعاتی دوره های تخصصی :undefined کتب تدبر از جلد 6 الی 10 undefined ساختار وجودی انسان و جامعه / صالح سازی عمل / زیرکی در میدان انتخابundefined آشنایی کامل با منظومه رشد / سند تزکیه و تعلیم undefined معناشناسی، فرایند شناسی، نظام سازی حسنundefined شاکله، فصل و استعداد / برنامه ریزی
@morabbischool

۸:۵۷

thumnail
::
undefined مربی نوشتیادداشت‌هایی برای ارتقای توان آموزشی
undefined یادداشت دوم | طرح درس نباید دست و پا گیر باشد
هر طرح درس بایستی از سرعت، دقت و وسعت انتقال برخوردار باشد و نیز ایجادکننده شبکه انتقال محتوای مناسب باشد.
سرعت در انتقال: یعنی به واسطه طرح درس بتوانیم محتوا را سریع‌تر بگوییم، به عنوان مثال اگر بدون طرح درس مطالب را در یک ساعت منتقل می­شد با طرح درس بتوانیم آن را در نیمی از آن زمان انتقال دهیم و از زمان بهینه استفاده کنیم. (ادامه متن در لینک می‌باشد)

undefined محمد حسین ضیائی فر ::

۱۸:۱۶

thumnail
::
undefined مربی نوشتیادداشت‌هایی برای ارتقای توان آموزشی
undefined یادداشت سوم | ایجاد شبکه انتقال
در بین نوجوانان این جمله معروف است که : «فلان درس را خیلی دوست دارم چون معلمی داشتیم که اینطور درس می­‌داد.» یعنی در یک مدرسه­‌ای معلمی بوده که علوم را خیلی خوب درس می­‌داد پس همه عاشق علوم می­شدند اما معلم ریاضی اینطور نبوده و در مدرسه دیگری یک معلم ادبیات بوده که با همین کتاب بچه­‌ها را عاشق شعر و نظم می­ کرد.
اگر میتوانستیم همه این معلم­ها را در یکجا جمع کنیم احتمالا در آن مدرسه همه ازهمه درس ها و  کتب درسی راضی بودند! (ادامه متن در لینک می‌باشد)

undefined محمد حسین ضیائی فر ::

۱۸:۳۶

thumnail
::
undefined مربی نوشتیادداشت‌هایی برای ارتقای توان آموزشی
undefined یادداشت چهارم | در زندگی موفق باشید
وقتی با نوجوانان ارتباط دارید و در حال آموزش دادن به آنها هستید، تصویری که آن‌ها در پیش روی خودشان می‌بینند باید یک مربی موفق باشد.موفقیت نه در یک عرصه علمی یا کسب یک رتبه اجتماعی؛ بلکه در زندگی شخصی اش!
نوجوان باید کسی را ببیند که حداقل در زندگی خودش موفق بوده است.
(ادامه متن در لینک می‌باشد)
undefined محمد حسین ضیائی فر ::

۷:۰۶

بازارسال شده از رهبر نوجوان
thumnail
undefined هو الحی
undefined رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت! undefined عرض ارادتی به ساحت نورانی شهدای خدمت، در محضر سوره مبارکه عادیات
undefined برای مشاهده با کیفیت FULL HD اینجا کلیک کنید
#تولیدات_نوجوان
undefined رهبرنوجوان | ذیحجر مدیا آپارات | بله | سروش | ایتا

۱۴:۱۹

بازارسال شده از رهبر نوجوان
thumnail
یا فاطر ..
undefined #اطلاعیه #دوره_مجازی
undefined مقدماتی بر تسهیل رشد کودک و نوجوان
undefined ویژه مربیان و معلمان
undefined دکتر فاطمه فیاضهیات علمی گروه روانشناسی دانشگاه الزهرا(س)
undefined برای مشاهده دوره در سامانه رهبرنوجوان از طریق زیر اقدام فرمایید:undefined RahbareNojavan.ir/courses/tashileroshd
undefined این دوره توسط گروه آموزش و توانمندسازی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و تدوین شده است.
undefined مرکز پرورش مربی نوجوان | رهبرنوجوان سایت | بله | سروش | ایتا | روبیکا

۱۵:۲۰

thumnail
::
undefined مربی نوشتیادداشت‌هایی برای ارتقای توان آموزشی
undefined یادداشت پنجم | بدون مقصد هرگز!!!
باتوجه به اینکه هر فعالیت آموزشی برای تحقق مقاصدی برنامه‌ریزی می‌شود، پس طراح و مجری فعالیت باید اول مقصد آموزش را بداند و برای تحقق آن مقصد سیر فعالیت ها را برنامه­ ریزی و اجرا کند.
در دوران معلمی و مربی گری در موقع برنامه ریزی کردن برای کلاس و نوشتن طرح درس، مقصد آموزش باید برای شما مشخص باشد تا بتوانید مسیر کلاس و فعالیت­ ها را طوری قرار دهید که مقصد را محقق کند.
(ادامه متن در لینک می‌باشد)

undefined محمد حسین ضیائی فر ::

۱۷:۵۰

::
undefined مربی نوشتیادداشت‌هایی برای ارتقای توان آموزشی
undefined یادداشت پنجم | به کجــا چطـــور رسیدن!!
مقصدهای انتخابی برای یک دوره آموزشی یا یک کلاس باید ملموس و قابل ارزیابی باشد و اگر اینگونه نبود، بهتر است آن را به مولفه­‌ها و مقاصد کوچک­تر تبدیل کنیم تا مقصد یک جلسه از کلاس، مشخص شود.
با­ مشخص شدن مقصد کلاس، نوع و ترتیب فعالیت­‌ها و آنچه در انتهای آموزش لازم است ارزیابی شود به خوبی مشخص خواهد شد و در نتیجه در طرح درس باید ترتیب اجرای آن ها را تدوین کنیم و چگونه به مقصد رسیدن را طراحی کنیم.
(ادامه متن در لینک می‌باشد)

undefined محمد حسین ضیائی فر ::

۱۴:۳۸

بازارسال شده از فعالان مجمع مدارس

سهم اللیل_استاداخوت.mp3

۰۲:۳۶-۳.۵۹ مگابایت
قرائت دعای سهم اللیل توسط استاد اخوتبسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمددُعَاءٌ مَرْوِی عَنِ الْمَهْدِی علیه السلام یسَمَّى سَهْمَ اللَّیلِ (البلد الأمين و الدرع الحصين، ص 349)اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ:بِعَزِیزِ تَعْزِیزِ اعْتِزَازِ عِزَّتِكَ بِطُولِ حَوْلِ شَدِیدِ قُوَّتِكَ بِقُدْرَةِ مِقْدَارِ اقْتِدَارِ قُدْرَتِكَ بِتَأْكِیدِ تَحْمِیدِ تَمْجِیدِ عَظَمَتِكَ بِسُمُوِّ نُمُوِّ عُلُوِّ رِفْعَتِكَ بِدَیمُومِ قَیومِ دَوَامِ مُدَّتِكَ بِرِضْوَانِ غُفْرَانِ أَمَانِ رَحْمَتِكَبِرَفِیعِ بَدِیعِ مَنِیعِ سَلْطَنَتِكَ بِسُعَاةِ صَلَاةِ بِسَا طِ رَحْمَتِكَ بِحَقَائِقِ الْحَقِّ مِنْ حَقِّ حَقِّكَ بِمَكْنُونِ السِّرِّ مِنْ سِرِّ سِرِّكَ بِمَعَاقِدِ الْعِزِّ مِنْ عِزِّ عِزِّكَ بِحَنِینِ أَنِینِ تَسْكِینِ الْمُرِیدِینَ بِحَرَقَاتِ خَضَعَاتِ زَفَرَاتِ الْخَائِفِینَ بِآمَالِ أَعْمَالِ أَقْوَالِ الْمُجْتَهِدِینَ بِتَخَشُّعِ تَخَضُّعِ تَقَطُّعِ مَرَارَاتِ الصَّابِرِینَ بِتَعَبُّدِ تَهَجُّدِ [تَمَجُّدِ] تَجَلُّدِ الْعَابِدِینَ اللَّهُمَّ ذَهَلَتِ الْعُقُولُ وَ انْحَسَرَتِ الْأَبْصَارُ وَ ضَاعَتِ الْأَفْهَامُ وَ حَارَتِ الْأَوْهَامُ وَ قَصُرَتِ الْخَوَاطِرُ وَ بَعُدَتِ الظُّنُونُ عَنْ إِدْرَاكِ كُنْهِ كَیفِیةِ مَا ظَهَرَ مِنْ بَوَادِی عَجَائِبِ أَصْنَافِ بَدَائِعِ قُدْرَتِكَ دُونَ الْبُلُوغِ إِلَى مَعْرِفَةِ تَلَأْلُؤِ لَمَعَاتِ بُرُوقِ سَمَائِكَ اللَّهُمَّ مُحَرِّكَ الْحَرَكَاتِ وَ مُبْدِی نِهَایةِ الْغَایاتِ وَ مُخْرِجَ ینَابِیعِ تَفْرِیعِ قُضْبَانِ النَّبَاتِ یا مَنْ شَقَّ صُمَّ جَلَامِیدِ الصُّخُورِ الرَّاسِیاتِ وَ أَنْبَعَ مِنْهَا مَاءً مَعِیناً حَیاةً لِلْمَخْلُوقَاتِ فَأَحْیا مِنْهَا الْحَیوَانَ وَ النَّبَاتَ وَ عَلِمَ مَا اخْتَلَجَ فِی سِرِّ أَفْكَارِهِمْ مِنْ نُطْقِ إِشَارَاتِ خَفِیاتِ لُغَاتِ النَّمْلِ السَّارِحَاتِ یا مَنْ سَبَّحَتْ وَ هَلَّلَتْ وَ قَدَّسَتْ وَ كَبَّرَتْ وَ سَجَدَتْ لِجَلَالِ جَمَالِ أَقْوَالِ عَظِیمِ عِزَّةِ جَبَرُوتِ مَلَكُوتِ سَلْطَنَتِهِ مَلَائِكَةُ السَّبْعِ سَمَاوَاتٍ یا مَنْ دَارَتْ فَأَضَاءَتْ وَ أَنَارَتْ لِدَوَامِ دَیمُومِیتِهِ النُّجُومُ الزَّاهِرَاتُ وَ أَحْصَى عَدَدَ الْأَحْیاءِ وَ الْأَمْوَاتِ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ خَیرِ الْبَرِیاتِ وَ افْعَلْ بِی كَذَا وَ كَذَا.

۹:۵۲

بازارسال شده از رهبر نوجوان
thumnail
undefined پس از آنکه یهود دست جنایتکار خود را آشکار ساخت، رسول خدا(ص) مأمور می‌شوند که قلعه‌های آن‌ها را فتح کرده و آن‌ها را از سرزمین‌های اسلامی بیرون کنند. در چنین موقعیتی است که «سوره مبارکه حشر» نازل می‌شود.
undefined هنگامه فتح قلعه خیبر است!
undefined با رهبر نوجوان همراه باشید تا از تدبر در «سوره مبارکه حشر» در این موقعیت، بهره ببریم.
#فتح_خیبر #فصل_قیام #سوره_حشر #رهبر_نوجوان
undefined رهبرنوجوان سایت | بله | سروش | ایتا | روبیکا

۱۰:۵۴

thumnail
undefined #مدیریت_بحران
undefined چگونه در شرایط بحرانی از روحیه کودکان‌مان مراقبت کنیم؟
۱. اولا آرامش خودتان را حفظ کنید و زبان بدن و حالت چهره خودتان را در مقابل فرزندانتان تنظیم کنید. چیزی که نشده...undefined مامان و بابا باید الان خنگ و خوشحال و همچنین فعال و حماسی باشند تا تاب‌آوری و کنش‌گری جایگزین اضطراب‌ها بشه!
۲. سعی کنید اوضاع خانه و خانواده رو به حالت قبل و آرام و عادی برگردانید و به کارهای روزمره خود بپردازید.
۳. اخبار و گفتگو درباره این مسائل را تا آن جا که میشود جلوی فرزندان انجام ندهید. و خودتان نیز به جای پیگیری دائم اخبار و یا تماسهای تلفنی مکرر در منزل، با نماز و دعا و ارتباط با خدا خودتان را حفظ و آرام نمایید.دعاهای مهم رو ما مستمر در کانال نسل توحیدی قرار میدیم.به صورت ویژه به نمازهای حضرت صدیقه طاهره (س) در کتاب صحیفه فاطمیه (س)، مثل نماز حفظ مراجعه کنید و استمرار داشته باشید.
۴. یادمون باشه بچه ها اضطراب ما رو مثل اسفنج کاملا جذب می‌کنند، پس خیلی مهمه که جلوی فرزندان خودمون رو کنترل کنیم، به ویژه حالت چهره ما عادی و آرامش داشته باشد و حتی القائات پریشان و نگران نداشته باشیم.
۵. اصلا نیازی به شرح همه رخدادها برای کودک نیست و این اشتباه است که ما میخواهیم تا انتهای موضوع را برای کودکان این سنین تعریف کنیم. کافیه مثلا موقع شنیدن صداهای پدافند بگیم: به خاطر عید غدیر هر شب نور افشانیه! اگر فرزندمون در جریان خبر نگران کننده‌ای قرار گرفت، با طمأنینه و لحنی شجاعانه به او اطمینان خاطر بدیم و القا کنیم که همه چیز تحت کنترله.
۶. درباره مفاهیم انتزاعی مثل شهادت برای بچه ها تا آنجا که می شود صحبت نکنیم. نتیجه عکس می‌دهد و ترس‌های پنهان ایجاد می‌کند.
۷. در نیمه دوم ۷ سال دوم که کودکان در شرف رسیدن به به بلوغ عقلی هستند، صحبت در مورد شهادت بزرگان مشکلی ندارد. ولی همچنان نباید اخبار و شرح حادثه به تفصیل و به گونه‌ای باز شود. که ایجاد ترس و اضطراب در فرزند نماید.بلکه تاکید باید بر جریان خوب و بد و بر انتخاب‌های درست و بهتر [توسط خود ما] متمرکز باشد و روحیه حماسی در فرزند ایجاد کنیم.
۸. خوب است کودکان ببینند که والدین و اطرافیان‌ صرفا منفعل نیستند. صدقه‌میدهند، دسته جمعی دعا می‌خوانند. قربانی می‌کنند یا اقدامات امنیتی لازم مثل شناسایی و گزارش خودروهای مشکوک یا اقدامات مشکوک به پلیس و اطلاعات را پیگیری می‌کنند. [این شیوه، راهکارهای مقابله‌ای سازگارانه و فعال را به کودک می‌آموزاند. ما همه جنگاور و پیرو امیرالمومنین (ع) هستیم...]
۹. در مورد کودکان و نوجوانانی که دچار ترس‌های خاصی مثل حوادث یا از دست دادن والدین هستند یا از نظر شاکله‌ای دچار حساسیت‌ و اضطراب بالا هستند باید با احتیاط و حمایت بیشتری برخورد کرد.
۱۰. انتقال ترس از آینده یا مقایسه با بچه های غزه ترس و اضطرب بچه ها را بیشتر می کند و قابل فهم و مطابق ساختار فکری کودکان به جهت آمادگی لازم در آینده نخواهد بود و مخرب است.
۱۱. سعی کنید بازی های جنبشی و غیر مجازی با بچه ها را بیشتر کنید تا کمتر سراغ گوشی بروند و دسترسی به فضای مجازی را کنترل و کم و تا جای ممکن قطع کنید تا اخبار را از آنجا رصد نکنند.
۱۲. اگر فرزندمان ترسیده و در این باره صحبت می‌کند، سریع گذر نکنید، اجازه دهید درباره احساساتش و ترس هایش با شما گفتگو کند و شما بیشتر شنونده باشید و اما لحن و حالات بدن و القا شما مطمئن و آرام باشد.
undefined نگران جواب نباشید گاهی یک آغوش گرفتن و گفتن اینکه خدا باماست، مؤثرتر از استدلال‌های منطقی است.undefined


undefined @morabbischool

۷:۰۴