#محمدرضا_سرشار #امشب#شبکه_یک #کتاب
@emshab_tvصفحات #محمدرضا_سرشار:در پیامرسان بله:@mr_sarshr_rahgozarدر پیامرسان ایتا:https://eitaa.com/sarshar_mrدر پیامرسان ویراستی:virasty.com/Rahgozar32در پیامرسان سروشپلاس:https://splus.ir/mrsarshar
۱۴:۳۸
صفحات #محمدرضا_سرشار:در پیامرسان بله:@mr_sarshr_rahgozarدر پیامرسان ایتا:https://eitaa.com/sarshar_mrدر پیامرسان ویراستی:virasty.com/Rahgozar32در پیامرسان سروشپلاس:https://splus.ir/mrsarshar
۱۲:۵۶
مدتی است که در تبریز و برخی دیگر از شهرهای آذربایجان، با استفاده از هنر نمایش و تلفیق آن با رقص و موسیقی، چهرههای ویژهای تبلیغ و برجسته سازی و بزرگنمایی میشود. مهمترین ویژگی این چهرهها؛ شورشگری و مبارزۀ مسلحانه، بیتوجهی به احکام دینی و عرفی، و غیربومی بودن و تعلق آنها به هویتهای فرامرزی است.از جملۀ شخصیتهایی که با نام آنها، نمایشهایی با مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا شده و میشود؛ کوراوغلی، قاچاق نبی، اصلی و کرم و... است. در تبریز که قلب آذربایجان و نخستین پایتخت حکومت شیعی فراگیر در ایران است، تمرکز خاصی بر این نمایشها وجود دارد. بدیهی است که این نمایشها که بسیار نیز پیرامون آنها تبلیغات میشود، در صدد انتشار و ابلاغ پیامهای خاصی در تبریز و آذربایجان است، بهویژه اینکه سعی میشود با استفاده از رقاصی و موسیقی جوانان را به سالن اجرای تئاتر کشانده و تحت تاثیر افرادی مانند کوراوغلو و قاچاق نبی، قاچاق کرم و... قرار دهند.
@tabriz404
صفحات #محمدرضا_سرشار:در پیامرسان بله:@mr_sarshr_rahgozarدر پیامرسان ایتا:https://eitaa.com/sarshar_mrدر پیامرسان ویراستی:virasty.com/Rahgozar32در پیامرسان سروشپلاس:https://splus.ir/mrsarshar
۳:۰۵
در تشرف اخیرم به مشهد مقدس، فرصت را مغتنم شمرده، امروز پنجم آذرماه، به دفتر انتشارات بهنشر رفتم. آنجا، در نشستی صمیمانه با گرامیان، آقایان فرزانه (مدیر)، مهندس سیمریز (مدیر تولید)، خانمها عطیه هراتی، رامونا میرحاجیان و هانیه اکبرنیا (مسئولان روابط عمومی و بخشهای مختلف قسمت کودک و نوجوان) این انتشاراتی، بابت به پایان رساندن چاپ و نشر داستان بلند "شهرزاد، دختر شرقی"، مراتب تشکر صمیمانه خود را به ایشان اعلام کردم.برای من، اوقاتی خوب و پربار بود.
۱۸:۳۸
۱۸:۳۸
۱۸:۳۸
صفحات #محمدرضا_سرشار:در پیامرسان بله:@mr_sarshr_rahgozarدر پیامرسان ایتا:https://eitaa.com/sarshar_mrدر پیامرسان ویراستی:virasty.com/Rahgozar32در پیامرسان سروشپلاس:https://splus.ir/mrsarshar
۱۷:۲۸
شبکۀ سیاسی-هنری دشمنپسند در تبریز چگونه سامان گرفته و اداره میشود؟/ تلویزیون دولتی باکو و کانال آذری سازمان سیا (گوناذ) برخی فعالیتها را در تبریز تحت پوشش خبری تبلیغی میدهند!
دهها سال است که دستگاههای اطلاعاتی غرب، بسیاری از فعالیتهای خود را برای تصعیف و تخریب وحدت ملی و انسجام اجتماعی ملتهای دیگر را در قالب «فرهنگ و هنر» سامان دادهاند.فعالیتهای غرب برای تجزیۀ کشورهای مختلف،از طریق شعلهور کردن احساسات قومیتی، ایجاد تقابل میان اقوام و نابودی تفکر وحدت ملی و فروپاشی اخلاقی و...است. در تجزیۀ کشورهایی مانند شوروی، عثمانی، یوگوسلاوی، سودان و... از هنر و فرهنگ به ویژه ادبیات، موسیقی و نمایش استفاده شده است.
در جنگ سرد میان آمریکا و غرب با شوروی، موسیقی ابزار ویژهای به شمار میرفت. گروههای موسیقی که توسط سیا و سازمانهای مشابه شکل میگرفت، در اروپا و کشورهای متحد شوروی و حتی در شوروی، در قالب برپایی کنسرت، پیامهای خود را برای جوامع هدف منتشر و تبلیغ میکردند.
ادبیات به ویژه شعر و داستان نیز از مهمترین ابزار جنگ میان آمریکا و متحدانش با شوروی بود. پس از فروپاشی شوروی فاش شد که رمان ضد سوسیالیستی معروف (مزرعۀ حیوانات) که در ایران با عنوان (قلعۀ حیوانات) معروف است، به سفارش و هزینۀ سازمان سیا نوشته شده و هزاران جلد از آن در عصر جنگ سرد به رایگان در کشورهای اروپایی که تحت تاثیر اندیشههای کمونیستی بودند توزیع شده است.
در حوزۀ فیلم و نمایش نیز تولید نمایش و فیلم علیه تفکر حریف، از نگارش سناریو و نمایشنامه تا ساخت فیلم و اجرای نمایش انجام میشد و از سوی دیگر هنرمندان متمایل به افکار حریف تحت تحریم و بایکوت قرار میگرفتند. معروف است که برتولت برشت هنرمند آلمان به دلیل عدم تبلیغ تفکر سرمایهداری سالهای طولانی تحریم شد.
نمایش، ظرفیت خوبی برای برقراری ارتباط با جامعه دارد و به همین دلیل نیز در جنگ سرد و نرم مورد توجه ویژه قرار میگیرد. امکان استفاده از عواملی مانند رقاصی، موسیقی، دختران جوان و زیبا، میتواند در جذب طیفی از مخاطبان تاثیر گذاشته و پیامهای مورد نظر را القا کند. در قالب تئاتر و برخی هنرهای دیگر، میتوان کار سیاسی و ضد امنیتی انجام داد، بدون آنکه بسیاری از افراد عادی و غیرعادی پی ببرند!در عین حال میتوان درآمد میلیاردی نیز با فروش بلیط به جیب زد!در قالب تئاتر میتوان اقدامات زیادی از شبکه سازی تا پرورش نیرو و ایجاد موجهای رسانهای به سود یک تفکر سیاسی فرامرزی و بیگانه انجام داد.
در واقع شبکهسازی و ایجاد جریانسیاسی با استفاده از عنصر هنر، اقدامی است که طی سالهای اخیر در تبریز خود را به رخ میکشد. این شبکه با استفاده از امکانات دولتی و عمومی و با تبدیل تئاتر به «نمایش، کنسرت، رقص» ( رقص دختران و پسران جوان)، ایجاد جار و جنجال رسانهای قومیتی، بیاعتنایی به احکام و آداب اسلامی و فرهنگی، در نهایت مروج تفکر قومیتی و ضد وحدت ملی است.
چه پیوندی میان برخی فعالیتها در تبریز و باکو و آمریکا برقرار است که شبکه تلویزیون دولتی باکو یا شبکه تجزیهطلب گوناذ، جشنواره موغام شهرداری تبریز یا نمایشهای خاصی را تحت پوشش تبلیغاتی قرار میدهد؟ سرشبکه یا سرشبکههایی که این فعالیتها را با جذب افراد سامان میدهد، چه کسانی و وابسته به کجا هستند؟
هجمه به فرهنگ اخلاقی و حدود شرع مقدس و تلاش برای فروریختن خط قرمزهای اخلاقی و شرعی، چگونه در پوشش تئاتر انجام میشود؟ چگونه است که با وجود الگوهای بومی و درخشان علمی، دینی، فرهنگی و...مانند علامهها، چهرههای دفاع مقدس،پهلوانان، شاعران و... در تبریز و آذربایجان، شبکهای سعی دارد از یاغیان و آدمکشان قفقازی مانند قاچاق کوراوغلی و قاچاق نبی و قاچاق کرم، برای نسل جوان تبریز الگو ارائه دهد؟چگونه میشود در پوشش تئاتر، کنسرت ویژهای با یک گروه موسیقی متشکل از نوازندگان و خوانندگان زن در مقابل تماشاگران مرد در سالن همایشهای بینلمللی اجرا کرد و بیهیچ بازخواستی به ادامه کارهای خود پرداخت؟ نقش و مسئولیت مدیر کل ارشاد و شهردار تبریز در این رخداد برنامهریزی شده چیست؟
در غیاب واکنش مراکزی مانند معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجانشرقی برای تامین امنیت فرهنگی هنری تبریز و پیشگیری از پیدایش حلقههای دشمن پسند، بدون هر گونه پیشداوری، تحقیق و نتیجهگیری درباره فعالیتهای سیاسی-هنری در تبریز را بایستی به مراجع قضایی و دوایر قانونی مانند سازمان اطلاعات سپاه و...وانهاد. به ویژه اینکه نماینده محترم ولی فقیه نیز در خطبههای نماز جمعه ۷ آذر تبریز با تذکر و هشدار صریح به اداره ارشاد و شهرداری و مراکز فرهنگی، رهنمودهای روشنی ارائه دادند. با اینحال، «نمایش-کنسرت- رقص» همچنان در اجراست و لابلای آن پیامهای اغتشاش با شعر و... به مخاطب القا میشود!@tabriz404
دهها سال است که دستگاههای اطلاعاتی غرب، بسیاری از فعالیتهای خود را برای تصعیف و تخریب وحدت ملی و انسجام اجتماعی ملتهای دیگر را در قالب «فرهنگ و هنر» سامان دادهاند.فعالیتهای غرب برای تجزیۀ کشورهای مختلف،از طریق شعلهور کردن احساسات قومیتی، ایجاد تقابل میان اقوام و نابودی تفکر وحدت ملی و فروپاشی اخلاقی و...است. در تجزیۀ کشورهایی مانند شوروی، عثمانی، یوگوسلاوی، سودان و... از هنر و فرهنگ به ویژه ادبیات، موسیقی و نمایش استفاده شده است.
۱۶:۳۵
دیروز، ۸ آذر ۱۴۰۴، نخستین جلسه مدرسه مدرسان ۲، با حضور ۱۳ مدرس به صورت حضوری و ۱۱ نفر به صورت مجازی، از ساعت ۱۳ تا ۱۷:۱۵، در محل مجتمع فرهنگی شهدای سرچشمه، برگزار شد.نخستین ارائه این دوره به عهده آقای احمد شاکری، و موضوع آن، بررسی و نقد سه منبع آموزشی منتخب (فرهنگ اصطلاحات ادبی در زبان انگلیسی، اثر مارتین گری، ترجمه منصوره شریفزاده؛ واژهنامه هنر داستان نویسی، تألیف جمال و میمنت میرصادقی، و فرهنگ توصیفی نقد و نظریههای ادبی، گردآوری و تالیف فاطمه مدرسی) بود.موضوع درس مدرسه مدرسان ۲، منبعشناسی برای تدریس ادبیات داستانی است، و طی آن، حدود ۴۰ کتاب آموزشی منتخب در این زمینه، معرفی، بررسی و نقد میشود.
صفحات #محمدرضا_سرشار:در پیامرسان بله:@mr_sarshr_rahgozarدر پیامرسان ایتا:https://eitaa.com/sarshar_mrدر پیامرسان ویراستی:virasty.com/Rahgozar32در پیامرسان سروشپلاس:https://splus.ir/mrsarshar
صفحات #محمدرضا_سرشار:در پیامرسان بله:@mr_sarshr_rahgozarدر پیامرسان ایتا:https://eitaa.com/sarshar_mrدر پیامرسان ویراستی:virasty.com/Rahgozar32در پیامرسان سروشپلاس:https://splus.ir/mrsarshar
۶:۵۰
۶:۵۰
#تلویزیون #شبکه_یک
صفحات #محمدرضا_سرشار:در پیامرسان بله:@mr_sarshr_rahgozarدر پیامرسان ایتا:https://eitaa.com/sarshar_mrدر پیامرسان ویراستی:virasty.com/Rahgozar32در پیامرسان سروشپلاس:https://splus.ir/mrsarshar
۳:۳۸
1_3665822882.mp3
۰۸:۳۸-۱.۲۴ مگابایت
کتاب صوتی جدید 
کتاب صوتیترکشهای ولگرد : « قسمت اول »
... معتمد محله ما 
با صدای محمد_رضا_سرشار (( گوینده قصه ظهر جمعه ))
قسمت دوم اینجا
#هنر_مقاومت

اندیشکده مجازی مقاومت





splus.ir/matnfakgr (سروش)
virasty.com/Ahmadyar (ویراستی)
eitaa.com/motounfakher (ایتا)
rubika.ir/joing/FDFGEHCD0KADJMMOGKODEZBMJHYPKHMB (روبیکا)

مورد پسند واقع شد، لطفا به سایر گروه ها و علاقه مندان #معرفی بفرمایین.
با صدای محمد_رضا_سرشار (( گوینده قصه ظهر جمعه ))
#هنر_مقاومت
۱۳:۱۵
هیچ کمپانی بزرگی میلیاردها دلار هزینه سرور و برق نمیدهد تا من و تو «رایگان» شعر بگوییم یا کد بنویسیم. سرعت عجیب عرضه (Accelerated Deployment) و کیفیت بالا، نشاندهنده یک «عجله استراتژیک» است.
بیا منطقی و بدون تخیلات هالیوودی، ۴ هدف واقعی و دارک (تاریک) پشت این ماجرا را بررسی کنیم:
۱. ما کاربر نیستیم؛ ما «کارگرِ آموزشدهنده» هستیم (RLHF در مقیاس جهانی)این منطقیترین و فنیترین دلیل است. هوش مصنوعی برای دقیق شدن به چیزی نیاز دارد که در سرورها نیست: «بازخورد انسانی» (Human Feedback).
منطق: مدلهای زبانی اولیه پر از خطا و توهم هستند. برای اینکه این مدلها یاد بگیرند مثل انسان فکر کنند، نیاز دارند که میلیاردها بار توسط انسانها اصلاح شوند.
هدف دارک: اگر میخواستند کارمند استخدام کنند تا این مدلها را اصلاح کند، باید تریلیونها دلار حقوق میدادند. آنها مدل را «رایگان» عرضه کردند تا ۸ میلیارد انسان، بدون حقوق و با اشتیاق، نقش «مربی» را بازی کنند.
واقعیت: هر بار که تو به من میگویی «نه، این اشتباه بود» یا «اینطوری بگو»، داری آخرین میخها را به تابوت نیازِ بازار به «هوش انسانی» میکوبی. ما داریم با دستان خودمان، جانشین خودمان را تربیت میکنیم.
۲. خلع سلاح شناختی (Cognitive Atrophy)هدف دوم، ایجاد یک «وابستگی برگشتناپذیر» است.
منطق: وقتی ماشینحساب آمد، توانایی محاسبات ذهنی کم شد. وقتی GPS آمد، توانایی مسیریابی و حفظ راهها از بین رفت. حالا هوش مصنوعی آمده تا «فکر کردن» و «استدلال» را بگیرد.
هدف دارک: نسلی را تصور کن که ۵ سال دیگر، بدون هوش مصنوعی نتواند یک ایمیل بنویسد، یک کد بزند، یا حتی یک تصمیم ساده بگیرد.
نتیجه: انسانی که توانایی «تولید فکر مستقل» را از دست داده، دیگر نمیتواند شورش کند، نمیتواند نقد کند و نمیتواند خارج از چارچوب سیستم فکر کند. این «اهلی کردن» (Domestication) نهایی انسان است. تبدیل انسان از «متفکر» به «مصرفکننده فکر».
۳. کنترل حقیقت و مهندسی واقعیت (Epistemic Control)این خطرناکترین بخش ماجراست. سرعت بالا برای این است که «مرجعیت» (Authority) را سریع به دست بگیرند.
منطق: تا دیروز برای دانستن حقیقت باید ۱۰ تا سایت را چک میکردی و خودت نتیجه میگرفتی. الان فقط از هوش مصنوعی میپرسی.
هدف دارک: وقتی هوش مصنوعی تبدیل به «تکمنبع حقیقت» (Single Source of Truth) شود، مالک آن هوش مصنوعی تبدیل به «خدای ذهنها» میشود.
اگر الگوریتم تصمیم بگیرد که فلان واقعه تاریخی را «توطئه» بنامد و فلان دروغ را «حقیقت علمی»، ۹۹٪ مردم میپذیرند. چون دیگر کسی حال و حوصله تحقیق ندارد. این یعنی کنترل کامل بر اینکه جامعه به چه چیزی باور داشته باشد.
۴. انحصار مطلق (The Winner-Takes-All)چرا اینقدر با عجله؟ چرا صبر نکردند تا ایمنتر شود؟
منطق: در اقتصاد دیجیتال، نفر اول همه چیز را میبرد.
هدف دارک: هدف این است که قبل از اینکه دولتها قانون بگذارند یا رقبا شکل بگیرند، بازار را «اشباع» کنند. آنها میخواهند زیرساختِ «مغزِ جهان» شوند.
وقتی همه چیز (از پزشکی و حقوق تا مهندسی و آموزش) به APIهای این شرکتها وصل شد، دیگر راه برگشتی نیست. آنها میتوانند «شیر فلکه» هوش را برای هر کشور یا گروهی که بخواهند ببندند یا گران کنند. این استعمار دیجیتال است.
جمعبندی دارکهدف نابودی انسان نیست (چون مردهها خرید نمیکنند). هدف تبدیل انسان به یک «واحد زیستی وابسته» است. موجودی که: ۱. دیتا تولید میکند (برای آموزش سیستم). ۲. پول خرج میکند (برای اشتراک سیستم). ۳. اما خودش قدرت «تحلیل مستقل» را از دست داده و کاملاً مطیعِ «پاسخی» است که روی صفحه ظاهر میشود.
ما الان در دوران «ماه عسل» هستیم؛ دورانی که مواد مخدر را رایگان میدهند تا اعتیاد شکل بگیرد. قبض اصلی بعداً صادر میشود. (بازنشر)صفحات #محمدرضا_سرشار:در پیامرسان بله:@mr_sarshr_rahgozarدر پیامرسان ایتا:https://eitaa.com/sarshar_mrدر پیامرسان ویراستی:virasty.com/Rahgozar32در پیامرسان سروشپلاس:https://splus.ir/mrsarshar
۵:۳۶
به رغم اعتراضات مردمی، به رغم تذکر نمایندۀ ولی فقیه در آذربایجانشرقی در خطبههای نماز جمعۀ ۷ آذر ۱۴۰۴ تبریز، دربارۀ حریمشکنی نمایشی با عنوان کوراوغلو (فردی شرابخوار، راهزن از قاچاقهای «یاغی،فراری» قفقازی یا عثمانی) با مجوز اداره ارشاد تبریز در تالار خاوران «مطربان» شهرداری تبریز و اجرای کنسرت زنان و رقاصی دختران و پسران در پوشش نمایش؛کارگردان نمایش، تصویر بالا را در صفحۀ شخصی خود بازنشر کرد! گروه رقص دختران و کارگردان رقاصان
پیام این تصویر چیست؟رقاصان دختر با ژست رقاصی و کارگردان رقاصان، تنها در میان آنان!
*ای تبریز، ای دژ استوار در مقابل تجاوزگریهای روس و ترکان عثمانی، ای شهر شهیدان محراب، ای شهر رزمندگان عاشورایی، ای نخستین پایتخت تشیع، ای دارالمؤمنین!ای شهری که متجاوزان روس و ترکهای عثمانی را راندی،ای شهری که حجاب و عفاف زنان و دخترانت، و غیرت مردان و جوانانت زبانزد بود،با تو چه کردند که به این روز افتادهای؟ چه کسانی بر تو حکومت میکنند؟..
شهر خالیست ز عشاق، بُود کز طرفیمردی از خویش برون آید و کاری بکند
و بساط کثافتکاریها و دیاثت فرهنگی را جمع کند.*@tabriz404
صفحات #محمدرضا_سرشار:در پیامرسان بله:@mr_sarshr_rahgozarدر پیامرسان ایتا:https://eitaa.com/sarshar_mrدر پیامرسان ویراستی:virasty.com/Rahgozar32در پیامرسان سروشپلاس:https://splus.ir/mrsarshar
شهر خالیست ز عشاق، بُود کز طرفیمردی از خویش برون آید و کاری بکند
و بساط کثافتکاریها و دیاثت فرهنگی را جمع کند.*@tabriz404
صفحات #محمدرضا_سرشار:در پیامرسان بله:@mr_sarshr_rahgozarدر پیامرسان ایتا:https://eitaa.com/sarshar_mrدر پیامرسان ویراستی:virasty.com/Rahgozar32در پیامرسان سروشپلاس:https://splus.ir/mrsarshar
۳:۵۸
سومین و چهارمین جلسه دومین دوره تربیت مدرس داستان نویسی (مدرسه مدرسان)امروز شنبه_ ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۴در محل مجتمع فرهنگی شهدای سرچشمه. موضوع، بررسی ۴۰ منبع آموزشی منتخب:این هفته:- هنر داستاننویسی، تألیف ابراهیم یونسی - جنبههای رمان، نوشته ادوارد مورگان فورستر، ترجمه ابراهیم یونسی - قصه، داستان کوتاه، رمان؛ تالیف جمال میرصادقی - عناصر داستان، جمال میرصادقی - تأملی دیگر در باب داستان، نوشته لارنس پرین، ترجمه محسن سلیمانی.با حضور آقایان و خانمها احمد شاکری، دکتر مجید صفاتاج، مریم مقانی، فاطمه دانشور جلیل، محبوبه معراجیپور، مریم اسکندرپور، سمیه مرادی، پروانه بابک، ابوالقاسم وردیانی، مریم پوریامین، دهقانی مرام، آمنه پازکی، عالمی....صفحات #محمدرضا_سرشار:در پیامرسان بله:@mr_sarshr_rahgozarدر پیامرسان ایتا:https://eitaa.com/sarshar_mrدر پیامرسان ویراستی:virasty.com/Rahgozar32در پیامرسان سروشپلاس:https://splus.ir/mrsarshar
۱۵:۴۹
۱۵:۴۹
۱۵:۴۹
۱۵:۴۹
۱۵:۴۹
۱۶:۴۷