#تقویم ایام فاطمیه اول و دوم
۱۰ تا ۲۰ جمادیالاول #فاطمیه_اول ۱۳ جمادیالاول روز شهادت به روایت ۷۵ روز
۱ تا ۱۰ جمادیالثانی #فاطمیه_دوم ۳ جمادیالثانی روز شهادت به روایت ۹۵ روز
#فاطمیه#ایام_فاطمیه
https://ble.ir/noor_e_fatemeh
۱۰ تا ۲۰ جمادیالاول #فاطمیه_اول ۱۳ جمادیالاول روز شهادت به روایت ۷۵ روز
۱ تا ۱۰ جمادیالثانی #فاطمیه_دوم ۳ جمادیالثانی روز شهادت به روایت ۹۵ روز
#فاطمیه#ایام_فاطمیه
https://ble.ir/noor_e_fatemeh
۱۱:۵۴
نور فاطمه (س)
#تقویم ایام فاطمیه اول و دوم ۱۰ تا ۲۰ جمادیالاول #فاطمیه_اول ۱۳ جمادیالاول روز شهادت به روایت ۷۵ روز ۱ تا ۱۰ جمادیالثانی #فاطمیه_دوم ۳ جمادیالثانی روز شهادت به روایت ۹۵ روز #فاطمیه #ایام_فاطمیه https://ble.ir/noor_e_fatemeh
۲۲ آبان ۱۰ جمادیالاول جمعه ۲۵ آبان ۱۳ جمادیالاول۲ آذر ۲۰ جمادیالاول
۱۳ آذر ۱ جمادیالثانی پنجشنبه ۱۵ آذر ۳ جمادیالثانی۲۲ آذر ۱۰ جمادیالثانی
سال ۱۴۰۳
۱۳ آذر ۱ جمادیالثانی پنجشنبه ۱۵ آذر ۳ جمادیالثانی۲۲ آذر ۱۰ جمادیالثانی
سال ۱۴۰۳
۱۲:۰۲
بازارسال شده از اهل دل💚
۱۲:۰۶
منزلت نور فاطمی.mp3
۳۲:۰۹-۳۶.۸۱ مگابایت
۲۰:۲۲
«دین خدائی »
دین الهی هم بیان همه حقایق الهیّه است ، و هم روشهای دستیابی به آنها ؛و آیه « مودّت » هم جان آن حقایق استو هم جامع آن روشها :« قل لا أسئلُکم علیه إجراً الاالمودّةَ فی القُربی » ؛ ( شوری: ۲۳ )
« وُدّ » حبّ شدید است ؛ حال عاشق دل سوخته است ؛ محبتی است که صاحب آن نه فقط دل به محبوب داده بلکه تن خود را هم در خدمت فرمان او قرار داده ؛ لذا: هر چه او گوید آن کند،
« مودّت » دوست داشتن نیست ، دوستی کردن است ؛ تقیّد به دوست داشتن است ؛ جان و تن را در خدمت محبوب قرار دادن است ؛
« مودّت » ؛ حبیب است ؛ عابس است ؛ زهیر است ؛ هفتاد و سه بار غلام سیاه روسیاه است که چون روی نگاه کردن به چشم ارباب را ندارد ، صورت به جای پای او می گذارد و به تمنای رضایت او از ته دل گریه می کند .
« مودّت » هر چه باشد تن و جان و جانان دادن به آن خاتونی است که نزدیک ترین به حضرت رسول الله است صلّی الله علیهما و آلهما ؛ حبیبه حبیب الله است؛
آینه ای در برآبر آینه ؛
بیکران در بیکران؛
بی حدّ در بی حد؛
بی نهایت در بی نهایت؛
الله اکبر ؛ الله اکبر ؛ الله اکبر ؛
چنین است که فرمود :
« انّما سُمیّت فاطمه لِانَّ الخلقَ فُطِموا عن معرفتِها» ؛ (تفسیرفرات کوفی: ۵۸۱ از امام صادق علیه السلام)و چنین است که به او فرمود :« و ما ادراک ما لیلة القدر »دیگران چه میدانند که تو چه میدانی که او کیست؟!چه شگفت انگیز است فهم تو از آن حقیقت شگفت انگیز الهی!
#تذکره#مودت
https://ble.ir/noor_e_fatemeh
دین الهی هم بیان همه حقایق الهیّه است ، و هم روشهای دستیابی به آنها ؛و آیه « مودّت » هم جان آن حقایق استو هم جامع آن روشها :« قل لا أسئلُکم علیه إجراً الاالمودّةَ فی القُربی » ؛ ( شوری: ۲۳ )
« وُدّ » حبّ شدید است ؛ حال عاشق دل سوخته است ؛ محبتی است که صاحب آن نه فقط دل به محبوب داده بلکه تن خود را هم در خدمت فرمان او قرار داده ؛ لذا: هر چه او گوید آن کند،
« مودّت » دوست داشتن نیست ، دوستی کردن است ؛ تقیّد به دوست داشتن است ؛ جان و تن را در خدمت محبوب قرار دادن است ؛
« مودّت » ؛ حبیب است ؛ عابس است ؛ زهیر است ؛ هفتاد و سه بار غلام سیاه روسیاه است که چون روی نگاه کردن به چشم ارباب را ندارد ، صورت به جای پای او می گذارد و به تمنای رضایت او از ته دل گریه می کند .
« مودّت » هر چه باشد تن و جان و جانان دادن به آن خاتونی است که نزدیک ترین به حضرت رسول الله است صلّی الله علیهما و آلهما ؛ حبیبه حبیب الله است؛
آینه ای در برآبر آینه ؛
بیکران در بیکران؛
بی حدّ در بی حد؛
بی نهایت در بی نهایت؛
الله اکبر ؛ الله اکبر ؛ الله اکبر ؛
چنین است که فرمود :
« انّما سُمیّت فاطمه لِانَّ الخلقَ فُطِموا عن معرفتِها» ؛ (تفسیرفرات کوفی: ۵۸۱ از امام صادق علیه السلام)و چنین است که به او فرمود :« و ما ادراک ما لیلة القدر »دیگران چه میدانند که تو چه میدانی که او کیست؟!چه شگفت انگیز است فهم تو از آن حقیقت شگفت انگیز الهی!
#تذکره#مودت
https://ble.ir/noor_e_fatemeh
۱۳:۴۶
هُوَالمُصَوِّر"با هیچ کس نشانی زان دلسِتان ندیدم
یا من خبر ندارم یا او نشان ندارد!"
این روزها بی طاقتم!اهل دلی می طلبم تا دردِ دل کنم!بعد از آنکه به ظلم و جفا، حکم مرگ بر جانِ جوانِ مادر سایه انداخت... بعد از آنکه تُفاحَةُ الفردوس به دردِ شکستن و ناحقّی در کمتر زمانی قطره قطره آب شد و پژمرد... بعد از آنکه دل کندن از مادرترین مادر، رواترین کار عالم شد، بعد از آنکه شیر خدا به حکم طاعت صبر را بر شمشیر ترجیح داد...دل، خسته و افسرده میشوددر درون خود دنبال نوری میگردم؛ دنبال نوری آشنا که این روزها بیقرارم کرده است.
چه خوش سرود آن ترک غزل خوان:علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را...؟اما ای قَرينَةِ الْمُرْتَضي، تو چه سرّی خدا را؟بلبل خونین جگر باغ بهشتی تو چه سّری که پر شده عالم از نوای غربتت؟هر چه علی (ع) پیدا بود بانو تو انگار پنهانی(الظاهر و الباطن)
محجوبهی عالم، فاطمیّهای دیگر در گذر است و ما هنوز شما را آنگونه که میخواهید نیافتهایم!برای یافتن و شناختن چنین بانویی باید رجوع کرد به ماقبل خلقت (امْتَحَنَكِ اللهُ الَّذي خَلَقَكِ قَبْلَ اَنْ يَخْلُقَكِ)دل هر اهل دلی با خلوتی میرسد به آن زمان.
بر دلم آیه نور و تطهیر میخوانم...
آنکه مشکات را شناخت، خوب میداند که حاصل مشکات نور خواهد بود (نُورٌ عَلَىٰ نُورٍ)
آنکه حقیقت فاطمه(س) را به پاکی یافت، علی(ع) را در آیه آیهی قرآن تفسیر خواهد کرد!
فاطمه(س) شاهراه است برای هدایت به سوی ولایت!!!
و آنکه او را یافت و شناخت، یاور حقیقی امام زمان خود خواهد بود.
#رکعت_نشین#فاطمیه #ولایت اَهـْـꨄـلِ دِلْ
https://ble.ir/noor_e_fatemeh
یا من خبر ندارم یا او نشان ندارد!"
این روزها بی طاقتم!اهل دلی می طلبم تا دردِ دل کنم!بعد از آنکه به ظلم و جفا، حکم مرگ بر جانِ جوانِ مادر سایه انداخت... بعد از آنکه تُفاحَةُ الفردوس به دردِ شکستن و ناحقّی در کمتر زمانی قطره قطره آب شد و پژمرد... بعد از آنکه دل کندن از مادرترین مادر، رواترین کار عالم شد، بعد از آنکه شیر خدا به حکم طاعت صبر را بر شمشیر ترجیح داد...دل، خسته و افسرده میشوددر درون خود دنبال نوری میگردم؛ دنبال نوری آشنا که این روزها بیقرارم کرده است.
چه خوش سرود آن ترک غزل خوان:علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را...؟اما ای قَرينَةِ الْمُرْتَضي، تو چه سرّی خدا را؟بلبل خونین جگر باغ بهشتی تو چه سّری که پر شده عالم از نوای غربتت؟هر چه علی (ع) پیدا بود بانو تو انگار پنهانی(الظاهر و الباطن)
محجوبهی عالم، فاطمیّهای دیگر در گذر است و ما هنوز شما را آنگونه که میخواهید نیافتهایم!برای یافتن و شناختن چنین بانویی باید رجوع کرد به ماقبل خلقت (امْتَحَنَكِ اللهُ الَّذي خَلَقَكِ قَبْلَ اَنْ يَخْلُقَكِ)دل هر اهل دلی با خلوتی میرسد به آن زمان.
بر دلم آیه نور و تطهیر میخوانم...
آنکه مشکات را شناخت، خوب میداند که حاصل مشکات نور خواهد بود (نُورٌ عَلَىٰ نُورٍ)
آنکه حقیقت فاطمه(س) را به پاکی یافت، علی(ع) را در آیه آیهی قرآن تفسیر خواهد کرد!
فاطمه(س) شاهراه است برای هدایت به سوی ولایت!!!
و آنکه او را یافت و شناخت، یاور حقیقی امام زمان خود خواهد بود.
#رکعت_نشین#فاطمیه #ولایت اَهـْـꨄـلِ دِلْ
https://ble.ir/noor_e_fatemeh
۲۰:۳۳
بازارسال شده از اهل دل💚
۱۴:۴۸
بازارسال شده از اهل دل💚
1727471360_154461566.mp3
۵۶:۴۰-۹.۷۵ مگابایت
۲۱:۰۶
۱۹:۳۴
بازارسال شده از اهل دل💚
۱۲:۴۸
بازارسال شده از اهل دل💚
۱۸:۲۷
۵:۱۴
به موجب آیات متعدّد قرآن کریم کسانی که ولایت اهلبیت علیهمالسّلام را غصب نموده و آن بزرگواران را مورد تعدّی و ستم قرار دادند مورد لعنت خداوند و ملائکه و مؤمنانند. به چهار مورد از آیات مزبور اشاره میکنیم:
١- اِنَّ الَّذینَ یُؤذونَ اللهَ وَ رَسولَهُ لَعَنَهُمُ اللهُ فِی الُّدنیا وَ الاخِرَةِ وَ اَعَدَّ لَهُم عَذاباً مُهیناً:هر آینه خداوند کسانی را که خدا و رسولش را میآزارند، در دنیا و آخرت لعنت میکند و عذاب خوارکنندهای برای آنان آماده نموده است.
با توجّه به اینکه اهل سنّت در حدّ تواتر از عایشه نقل کردهاند که پیامبراکرم صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم فرمودند: فاطمه پاره تن من است. هرکس او را بیازارد مرا آزرده است. و در منابع معتبر خود، ماجرای حمله به خانه حضرت فاطمه علیهاالسّلام و به آتش کشیده شدن خانه و مورد ضرب و شتم قرار گرفتن و مجروح شدن آن حضرت و به شهادت رسیدن جنینی که در رحم آن حضرت بود را نقل کرده و این را که #حضرت_فاطمه علیهاالسّلام به دو طرّاح و سرکرده غائله حمله به خانه خود، فرمودند: خدا و ملائکه الهی را شاهد میگیرم که شما دو نفر مرا به خشم آوردید و رضایت مرا رعایت نکردید و اگر به ملاقات پدرم نایل شوم از شما دو نفر نزد او شکایت میکنم، ذکر نموده و تصریح کردهاند که حضرت زهرا علیهاالسّلام در حالی از دنیا رفتند که از آن دو غضبناک بودند و نخستینِ آن دو، در آخر عمر خویش آرزو میکرد کاش دستور حمله به خانه حضرت فاطمه علیهاالسّلام را نداده و خانه آن حضرت را نگشوده بود و با عنایت به حدیثی که امیرالمؤمنین علیهالسّلام از پیامبر صلّیاللهعلیهوآله نقل نمودهاند که به آن حضرت فرمودند: یا علی هرکس مویی از تو را بیازارد هرآینه به من آزار رسانده است و هرکس مرا بیازارد هر آینه خدا را آزار داده است و هرکس خدا را بیازارد لعنت خدا بر او باد. مورد لعن الهی بودن غاصبان حقّ حضرت امیر و ظالمان به حضرت زهرا به موجب آیة مزبور جای تردید ندارد.
لذا در تفسیر علیبنابراهیم ذیل همین آیه از امام عسکری علیهالسّلام نقل شده است که این آیه در مورد کسی که حقّ امیرالمؤمنین صلواتاللهعلیه را غصب کرد و حقّ فاطمه صلواتاللهعلیها (فدک) را از او باز ستاند و حضرتش را مورد اذیّت و آزار قرار داد، نازل شده است و پیامبراکرم صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم فرمودند: هرکس فاطمه را در دوران زندگی من بیازارد مانند کسی است که او را پس از مرگ من بیازارد و هرکس او را پس از مرگ من بیازارد همچون کسی است که او را در دوران زندگی من آزار داده باشد و هرکس او را بیازارد هر آینه مرا آزار داده است و هرکس مرا بیازارد هر آینه خداوند را آزار داده است و این همان سخن خداوند در قرآن کریم است که اِنَّ الَّذینَ یُؤذونَ اللهَ وَ رَسولَهُ...
#استاد_مهدی_طیّب #ره_توشه_دیدار، ص ۲۰۰ - ۲۰۴.
١- اِنَّ الَّذینَ یُؤذونَ اللهَ وَ رَسولَهُ لَعَنَهُمُ اللهُ فِی الُّدنیا وَ الاخِرَةِ وَ اَعَدَّ لَهُم عَذاباً مُهیناً:هر آینه خداوند کسانی را که خدا و رسولش را میآزارند، در دنیا و آخرت لعنت میکند و عذاب خوارکنندهای برای آنان آماده نموده است.
با توجّه به اینکه اهل سنّت در حدّ تواتر از عایشه نقل کردهاند که پیامبراکرم صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم فرمودند: فاطمه پاره تن من است. هرکس او را بیازارد مرا آزرده است. و در منابع معتبر خود، ماجرای حمله به خانه حضرت فاطمه علیهاالسّلام و به آتش کشیده شدن خانه و مورد ضرب و شتم قرار گرفتن و مجروح شدن آن حضرت و به شهادت رسیدن جنینی که در رحم آن حضرت بود را نقل کرده و این را که #حضرت_فاطمه علیهاالسّلام به دو طرّاح و سرکرده غائله حمله به خانه خود، فرمودند: خدا و ملائکه الهی را شاهد میگیرم که شما دو نفر مرا به خشم آوردید و رضایت مرا رعایت نکردید و اگر به ملاقات پدرم نایل شوم از شما دو نفر نزد او شکایت میکنم، ذکر نموده و تصریح کردهاند که حضرت زهرا علیهاالسّلام در حالی از دنیا رفتند که از آن دو غضبناک بودند و نخستینِ آن دو، در آخر عمر خویش آرزو میکرد کاش دستور حمله به خانه حضرت فاطمه علیهاالسّلام را نداده و خانه آن حضرت را نگشوده بود و با عنایت به حدیثی که امیرالمؤمنین علیهالسّلام از پیامبر صلّیاللهعلیهوآله نقل نمودهاند که به آن حضرت فرمودند: یا علی هرکس مویی از تو را بیازارد هرآینه به من آزار رسانده است و هرکس مرا بیازارد هر آینه خدا را آزار داده است و هرکس خدا را بیازارد لعنت خدا بر او باد. مورد لعن الهی بودن غاصبان حقّ حضرت امیر و ظالمان به حضرت زهرا به موجب آیة مزبور جای تردید ندارد.
لذا در تفسیر علیبنابراهیم ذیل همین آیه از امام عسکری علیهالسّلام نقل شده است که این آیه در مورد کسی که حقّ امیرالمؤمنین صلواتاللهعلیه را غصب کرد و حقّ فاطمه صلواتاللهعلیها (فدک) را از او باز ستاند و حضرتش را مورد اذیّت و آزار قرار داد، نازل شده است و پیامبراکرم صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم فرمودند: هرکس فاطمه را در دوران زندگی من بیازارد مانند کسی است که او را پس از مرگ من بیازارد و هرکس او را پس از مرگ من بیازارد همچون کسی است که او را در دوران زندگی من آزار داده باشد و هرکس او را بیازارد هر آینه مرا آزار داده است و هرکس مرا بیازارد هر آینه خداوند را آزار داده است و این همان سخن خداوند در قرآن کریم است که اِنَّ الَّذینَ یُؤذونَ اللهَ وَ رَسولَهُ...
#استاد_مهدی_طیّب #ره_توشه_دیدار، ص ۲۰۰ - ۲۰۴.
۱۲:۴۷
۱۸:۴۷
دو نکته ناگفته فاطمی علیها السلام:
مصیبتی که بعد از رحلت رسول الله صلّی الله علیه و آله و سلّم اتّفاق افتاده به تعبیر ائمه علیهم السلام سوزناک تر از فاجعه کربلاست ، (عوالم العلوم۱۱: ۵۶۷، از امام صادق علیه السلام)؛و آنچه اتّفاق افتاده نقطه ثقل اش، خانم سلام الله علیهاست؛ چرا که: ایشان وجود مبارک خود را جلودار و سپر آن مظالم فرمودند.
ولی جالب توجه این است که این همه مصائبی که برای ایشان اتّفاق افتاده یکی از آنها را خود ایشان ابراز نکرده اند؛ بلکه اطرافیان ایشان نقل کرده اند؛ و از عجیب تر آنها در تعبیر از شدت آزردگی ایشان فرموده اند: «صَارَت کالخيال» (بحارالانوار۷۸: ۲۸۲ از دعائم الاسلام؛ از امام صادق علیه السّلام)؛ یعنی: به قدری ایشان تحلیل رفته بودند که مثل شبح شده بودند.
و نکته دیگری اینکه: همین نکته که گفته شده دری به معرفت ایشان و مصائب وارده بر ایشان، و در نتیجه: رسوایی غاصبان و ظالمان حق آل محمد علیهم السّلام است.کمی توضیح اینکه:در مورد ائمه علیهم السّلام، (مثلا وقایع کربلا که در باره آن چندین جلد کتاب نوشته شده)، نمی توان حتی خیال واقعه را کرد، اصلا نمی شود گودی قتلگاه را تصوّر کرد، هرکسی می تواندآنرا شنیده، دلش بسوزد و گریه کند؛ ولی جزئیّات آنچه که اتّفاق افتاده را نمی تواند تخیّل کند و از ذهن بگذراند. اما جالب توجه اینکه ایشان با این تعبیر اجازه داده اند که بتوان وقایع مربوط به مصائب ایشان و آنچه را که در رابطه با آن گفته می شود؛ از جراحتها، آزردگیها و لطمات که به تن مبارک ایشان وارد شده، تا فاجعه مستوری شبانه معظّم لها تخیل کرد ؛ و این بخاطر عنایت ایشان به شیعیان در تعریف خودشان و عملکردشان در دفاع از توحید و رسوایی کفر و شرک است
می دانید چنین مجالی یعنی چه؟ :تصوّر ذهنی وجود مبارک صاحب ولایت الهیّه به دلیل حکم الهی «لَيْسَ لَكَ عَلَيْهِمْ سُلْطان»؛ (حجر: ۴۲ و اسراء: ۶۵)؛ برای هیچکس مقدور نیست؛ چون چنین امکانی نحوی از تسلّط بر اوست؛ لذا اگر چنین اتفاقی برای کسی افتاد به اذن او بوده و همین اتفاق نوعی از تشرف می باشد. به این حالت اصطلاحا رویاهای بیداری می گویند، و با توجه به حکم نبوی که فرمودند: «مَنْ رَآنِي فِي مَنَامِه فَقَدْ رَآنِي»، (الفقیه۲: ۵۸۵)؛ اگر وجود مبارک معصوم را در خواب ببینید مثل این است که ایشان را در بیداری دیده اید.
چنین است که با محوریت معرفت ساحت مقدّسه فاطمی؛ یعنی یافتن حضور مبارک ایشان؛ در تربیت وتعالی الهی، اهمیّت اقامه عزای معظّم لها،و نیز خواندن حدیث کسا و مداومت به آن،و انجام اعمال صالحه به نیابت ایشان روشن می شود؛ «فَخُذْ ما آتَيْتُكَ وَ كُنْ مِنَ الشَّاكِرين». معرفت فعل خدای متعال است؛ «أَنَّ الْمَعْرِفَةَ مِنْ صُنْعِ اللَّه»، (توحید صدوق: ۲۲۷)؛ و فعل خدای متعال مثل خوداو کیف ندارد؛ لذا: آنچه را شما در فرآیند معرفت می یابید نه میتوانید وصف کنید و نه میتوانید تکرار کنید؛ بلکه فقط می توانید به خودتان اجازه انفعال بدهید؛ با گریه و با حیرت.
از دوام وجدان صاحب ولایت الهیّه در قرآن مجید و روایات مبارکه، تعبیر به تقوا و فوز و فوز عظیم شده است،پرده ای از معنای فوز عظیم این است:آنهایی که این طرف با آنان علیه السلام زندگی می کنند آن طرف هم با آنها زندگی خواهند کرد؛ وقتی این طرف چشمشان بسته می شود، آن طرف چشم باز می کنند در حالی که همراه آنان هستند ؛ طوبی لهم و حسن مأب.بعضی از مواظبتهایی که فرموده اند برای همین است :تقوا یعنی آنها را داشتن، با آنها بودن، دوام توجه به آنها در حالیکه نمی توانید کیفیت آن را توضیح دهید.وجود مبارک #صدیقه_طاهره سلام الله علیها در وصف مصائب وارد بر خود، فقط فرمودند که خیلی بود و جزئیّات آن را توضیح ندادند: صُبَّتْ عَلَيَ مَصَائِبُ لَوْ أَنَّهَا
صُبَّتْ عَلَى الْأَيَّامِ صِرْنَ لَيَالِيَا
مصیبتها چنان بر من باریند که اگر بر روزها باریده بود شب می شد،(مناقب۲: ۲۴۲، روضه الواعظین۱: ۷۵)ولی در عوض خدای متعال خود بر ایشان ذکر مصیبت فرموده: در سوره قدر و سوره کوثر؛ ولی نمی دانیم چطور و چگونه، چون فعل خدای متعال کیف ندارد، ولی از آثارش می شود به آن پی برد؛ به عنوان مثال: سوره کوثر حکایت آتش و در و مسمار است و به همین خاطر بود که وجود مبارک رسول اکرم صلّی الله علیه و آله به سینه و بازوی ایشان بوسه می زدند. بقول سعدی: چندت کنم حکایت، حرف این قدر کفایت/باقی نمی توان گفت الا به غمگساران.
و از کرامات و عنایات الهیه اهل بیت علیهم السّلام اینکه: به هر فعلی که جلوه ای از وجود مبارک آنان است؛ رحمت و کرامت بر بندگان دارند: با عزاهایشان به نوعی و با عیدهایشان هم به نوعی: کسانی را که «يَفْرَحُونَ لِفَرَحِنَا وَ يَحْزَنُونَ لِحُزْنِنَا»، (کامل الزیارات: ۱۰۱)؛ تا آن سنام اعلا با خود همراه می کنند؛ سبحان الله!مثلاً: با سوره کوثر هم
مصیبتی که بعد از رحلت رسول الله صلّی الله علیه و آله و سلّم اتّفاق افتاده به تعبیر ائمه علیهم السلام سوزناک تر از فاجعه کربلاست ، (عوالم العلوم۱۱: ۵۶۷، از امام صادق علیه السلام)؛و آنچه اتّفاق افتاده نقطه ثقل اش، خانم سلام الله علیهاست؛ چرا که: ایشان وجود مبارک خود را جلودار و سپر آن مظالم فرمودند.
ولی جالب توجه این است که این همه مصائبی که برای ایشان اتّفاق افتاده یکی از آنها را خود ایشان ابراز نکرده اند؛ بلکه اطرافیان ایشان نقل کرده اند؛ و از عجیب تر آنها در تعبیر از شدت آزردگی ایشان فرموده اند: «صَارَت کالخيال» (بحارالانوار۷۸: ۲۸۲ از دعائم الاسلام؛ از امام صادق علیه السّلام)؛ یعنی: به قدری ایشان تحلیل رفته بودند که مثل شبح شده بودند.
و نکته دیگری اینکه: همین نکته که گفته شده دری به معرفت ایشان و مصائب وارده بر ایشان، و در نتیجه: رسوایی غاصبان و ظالمان حق آل محمد علیهم السّلام است.کمی توضیح اینکه:در مورد ائمه علیهم السّلام، (مثلا وقایع کربلا که در باره آن چندین جلد کتاب نوشته شده)، نمی توان حتی خیال واقعه را کرد، اصلا نمی شود گودی قتلگاه را تصوّر کرد، هرکسی می تواندآنرا شنیده، دلش بسوزد و گریه کند؛ ولی جزئیّات آنچه که اتّفاق افتاده را نمی تواند تخیّل کند و از ذهن بگذراند. اما جالب توجه اینکه ایشان با این تعبیر اجازه داده اند که بتوان وقایع مربوط به مصائب ایشان و آنچه را که در رابطه با آن گفته می شود؛ از جراحتها، آزردگیها و لطمات که به تن مبارک ایشان وارد شده، تا فاجعه مستوری شبانه معظّم لها تخیل کرد ؛ و این بخاطر عنایت ایشان به شیعیان در تعریف خودشان و عملکردشان در دفاع از توحید و رسوایی کفر و شرک است
می دانید چنین مجالی یعنی چه؟ :تصوّر ذهنی وجود مبارک صاحب ولایت الهیّه به دلیل حکم الهی «لَيْسَ لَكَ عَلَيْهِمْ سُلْطان»؛ (حجر: ۴۲ و اسراء: ۶۵)؛ برای هیچکس مقدور نیست؛ چون چنین امکانی نحوی از تسلّط بر اوست؛ لذا اگر چنین اتفاقی برای کسی افتاد به اذن او بوده و همین اتفاق نوعی از تشرف می باشد. به این حالت اصطلاحا رویاهای بیداری می گویند، و با توجه به حکم نبوی که فرمودند: «مَنْ رَآنِي فِي مَنَامِه فَقَدْ رَآنِي»، (الفقیه۲: ۵۸۵)؛ اگر وجود مبارک معصوم را در خواب ببینید مثل این است که ایشان را در بیداری دیده اید.
چنین است که با محوریت معرفت ساحت مقدّسه فاطمی؛ یعنی یافتن حضور مبارک ایشان؛ در تربیت وتعالی الهی، اهمیّت اقامه عزای معظّم لها،و نیز خواندن حدیث کسا و مداومت به آن،و انجام اعمال صالحه به نیابت ایشان روشن می شود؛ «فَخُذْ ما آتَيْتُكَ وَ كُنْ مِنَ الشَّاكِرين». معرفت فعل خدای متعال است؛ «أَنَّ الْمَعْرِفَةَ مِنْ صُنْعِ اللَّه»، (توحید صدوق: ۲۲۷)؛ و فعل خدای متعال مثل خوداو کیف ندارد؛ لذا: آنچه را شما در فرآیند معرفت می یابید نه میتوانید وصف کنید و نه میتوانید تکرار کنید؛ بلکه فقط می توانید به خودتان اجازه انفعال بدهید؛ با گریه و با حیرت.
از دوام وجدان صاحب ولایت الهیّه در قرآن مجید و روایات مبارکه، تعبیر به تقوا و فوز و فوز عظیم شده است،پرده ای از معنای فوز عظیم این است:آنهایی که این طرف با آنان علیه السلام زندگی می کنند آن طرف هم با آنها زندگی خواهند کرد؛ وقتی این طرف چشمشان بسته می شود، آن طرف چشم باز می کنند در حالی که همراه آنان هستند ؛ طوبی لهم و حسن مأب.بعضی از مواظبتهایی که فرموده اند برای همین است :تقوا یعنی آنها را داشتن، با آنها بودن، دوام توجه به آنها در حالیکه نمی توانید کیفیت آن را توضیح دهید.وجود مبارک #صدیقه_طاهره سلام الله علیها در وصف مصائب وارد بر خود، فقط فرمودند که خیلی بود و جزئیّات آن را توضیح ندادند: صُبَّتْ عَلَيَ مَصَائِبُ لَوْ أَنَّهَا
صُبَّتْ عَلَى الْأَيَّامِ صِرْنَ لَيَالِيَا
مصیبتها چنان بر من باریند که اگر بر روزها باریده بود شب می شد،(مناقب۲: ۲۴۲، روضه الواعظین۱: ۷۵)ولی در عوض خدای متعال خود بر ایشان ذکر مصیبت فرموده: در سوره قدر و سوره کوثر؛ ولی نمی دانیم چطور و چگونه، چون فعل خدای متعال کیف ندارد، ولی از آثارش می شود به آن پی برد؛ به عنوان مثال: سوره کوثر حکایت آتش و در و مسمار است و به همین خاطر بود که وجود مبارک رسول اکرم صلّی الله علیه و آله به سینه و بازوی ایشان بوسه می زدند. بقول سعدی: چندت کنم حکایت، حرف این قدر کفایت/باقی نمی توان گفت الا به غمگساران.
و از کرامات و عنایات الهیه اهل بیت علیهم السّلام اینکه: به هر فعلی که جلوه ای از وجود مبارک آنان است؛ رحمت و کرامت بر بندگان دارند: با عزاهایشان به نوعی و با عیدهایشان هم به نوعی: کسانی را که «يَفْرَحُونَ لِفَرَحِنَا وَ يَحْزَنُونَ لِحُزْنِنَا»، (کامل الزیارات: ۱۰۱)؛ تا آن سنام اعلا با خود همراه می کنند؛ سبحان الله!مثلاً: با سوره کوثر هم
۶:۰۰
چشم دل را باز کرده و معرفت افزائی می کنند ؛ هم عزاداری می کنند و هم مشکل گشائی می کنند؛ خصوصا اگر عدد مواظبت بر آن را بدانید. و همچنین است با سوره مبارکه قدر، که نهایتی در معرفت و علم نهفته در آن نیست؛ الله اکبر!
#تذکره
https://ble.ir/noor_e_fatemeh
#تذکره
https://ble.ir/noor_e_fatemeh
۶:۰۰
توسّلی مجرّب به ساحت قدس فاطمی :
پشت بیت نیمه سوخته نبوّت ، که درآن عصمت الهی رسالت پایمال شده ، و نگرانی و آزردگی خاندان امامت از حد گذشته ؛ به نیّت آرامش قلوب مطهّر و مبارک حضرات فاطمه زهرا و آل الهی او علیهم السّلام ، و اظهار ارادت و تمنای تشدید معرفت و محبت و ولایت معظم لها ، و هر حاجت مشروع دیگر ۹۵ بار در یک مجلس :
"لَعَنَ الله ظالمیکِ و غاصبیکِ و ضاربیکِ و قاتلیکِ یا فاطِمَه".
#فاطمه_زهرا_سلام_الله_علیها #توسل#حاجت#تذکره
https://ble.ir/noor_e_fatemeh
پشت بیت نیمه سوخته نبوّت ، که درآن عصمت الهی رسالت پایمال شده ، و نگرانی و آزردگی خاندان امامت از حد گذشته ؛ به نیّت آرامش قلوب مطهّر و مبارک حضرات فاطمه زهرا و آل الهی او علیهم السّلام ، و اظهار ارادت و تمنای تشدید معرفت و محبت و ولایت معظم لها ، و هر حاجت مشروع دیگر ۹۵ بار در یک مجلس :
"لَعَنَ الله ظالمیکِ و غاصبیکِ و ضاربیکِ و قاتلیکِ یا فاطِمَه".
#فاطمه_زهرا_سلام_الله_علیها #توسل#حاجت#تذکره
https://ble.ir/noor_e_fatemeh
۶:۲۴
۱۵:۰۴
۵:۵۲
در نوافل شب به مقام شامخ حضرت زهرا سلام الله علیها توجه کنید و بدانید که استمداد گرفتن از آن حضرت موجب ترقی و قرب معنوی میشود و خداشناسی انسان را زیاد میکند.
همچنین قبل از اذان صبح، #صلوات حضرت زهرا سلام الله علیها را بفرستید.
#آیت_الله_محمد_علی_شاه_آبادی (ره)
همچنین قبل از اذان صبح، #صلوات حضرت زهرا سلام الله علیها را بفرستید.
#آیت_الله_محمد_علی_شاه_آبادی (ره)
۱۵:۴۶