عکس پروفایل سید محمد رضا پورموسوی س

سید محمد رضا پورموسوی

۲۴عضو
عکس پروفایل سید محمد رضا پورموسوی س
۲۴ عضو

سید محمد رضا پورموسوی

undefinedشاگرد مکتب امام صادق علیه السلامundefinedطلبه عصر انقلاب اسلامیundefinedدبیر قرآن و معارف اسلامیundefinedدانش آموخته دانشگاه تهران undefined در جستجوی بایسته‌های نسل تمدن سازایتا: https://eitaa.com/pourmousavyویراستی:https://virasty.com/Pourmousavy

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

thumnail

۲۱:۳۴

۲ خرداد ۱۴۰۲

thumnail

۱۳:۵۴

۳ خرداد ۱۴۰۲

undefined تعارضات جبهه انقلاب اسلامی و منورالفکران در عرصه معنویت (١)undefined از عجایب عصر حاضر در حوزه اندیشه مصادره مفاهیم متعالی است به نفع نظام بازار در واقع همه چیز قابل خرید و فروش است. از کالاهای چون ذغال سنگ و نفت گرفته تا اعضای بدن انسان و حتی خود انسان و آنچه که او می اندیشد همه چیز بازار خودش را دارد و برای حفظ بازار باید سلیقه مشتری و تنوع بازار حفظ گردد.برای مخاطب های گوناگون و خواست های آنان کالای متناسب را باید در ویترین مهیا کرد، چون اصل بر مشتری مداری است. در عصری که معنویت و عرفان نیز برای خودش بازاری متنوع و جذاب دارد، که نظام سرمایه سالار نمی تواند به سادگی از آن عبود کند.در گام نخست برای عرضه مطلوب در بازار ابتدا باید معنا را از حقیقت و مفهوم خود تهی کنند تا بتواند آن را در غرفه ها، کافه ها و پستوهای خاص عرضه کند. تا معنا با حقیقت خود هیچ تناسبی نداشته باشد.سید محمد رضا پورموسوی https://ble.ir/pourmousavy

۱۹:۰۲

۴ خرداد ۱۴۰۲

undefined علم و تاثیر آن بر زندگی بشر undefined برخی از علوم بر زندگی انسان تاثیر ندارد، در واقع اگر انسان نسبت به آن دانش نا آگاه باشد تفاوتی در سبک زندگی و رفتار انسان ایجاد نمی کند. برای مثال: چه تعداد ستاره در آسمان است؟ چند منظومه همچون منظومه شمسی موجود است؟ فواصل زمانی ما با منظومه های دیگر چقدر است؟ یافتن پاسخ به سوالاتی از این قبیل، در نوع زندگی من تأثیری نمی گذارد؟ باور به این علوم و یا عدم باور به آنها چه تأثیری در سبک زندگی ما انسان ها دارد؟ این قبیل علوم گرچه اندیشه‌ای درستی است، اما در زندگی انسان نقشی ندارد. undefined در مقابل برخی از علوم هستند که می توانند تمام اجزاء زندگی انسان را تحت‌الشعاع خود قرار دهند و باور به آنان و یا عدم باور به آن علوم می تواند سرنوشت انسان را دگرگون کنند. زیرا پذیرش و باور به آن علوم می تواند برای انسان سبک زندگی بسازد، انسان خود را بواسطه پذیرش آن علوم ملزم می سازد تا برخی از رفتارها را انجام دهد و برخی از رفتارها را ترک کند. undefinedبرخی از علوم به انسان جهان بینی می دهند و رفتار انسان بموجب آن جهان بینی تعریف می‌شود. باور به خدا و اعتقاد به او از این جمله علوم است که عمیق ترین تأثیرات را در زندگی انسان می گذارد و موجبات حرکت و پویایی در زندگی انسان می شود. اگر باور به خداوند و توحید در به زندگی انسان رنگ الهی ایجاد نکند و انسان رنگ خدایی نگیرد باید در باور و ایمان خود تردید کنیم.سید محمد رضا پورموسویhttps://ble.ir/pourmousavy

۱۳:۳۱

۱۳ خرداد ۱۴۰۲

thumnail
undefined خمینی عظیم
undefined رهبر عزیز انقلاب: « آن دست قدرتمند، آن شخصیّت فولادین، آن دل مطمئن، آن زبان ذوالفقارگونه که توانست میلیون‌ها انسان را از قشرهای مختلف وارد میدان کند، اینها را در میدان نگه دارد، یأس و نومیدی را از اینها دور کند، جهت حرکت را به اینها تعلیم بدهد، عبارت بود از امام بزرگوار؛ او عبارت بود از خمینی عظیم! »
undefined بیانات در مراسم سی‌وسومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) ۱۴۰۱/۰۳/۱۴

۵:۱۳

۲۱ خرداد ۱۴۰۲

thumnail
undefinedرهبر معظم انقلاب اسلامی:دشمن می‌خواهد، نور امید را در دل جوان‌ها خاموش کند.https://ble.ir/pourmousavy

۱۳:۳۶

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

thumnail
مقام معظم رهبری:هرکس ایران را دوست دارد.
#من_ایران_را_دوست_دارم

۶:۴۸

۲۳ خرداد ۱۴۰۲

بازارسال شده از وحید یامین پور
thumnail
يكشنبه‌ ماه ذى‌القعده بود؛رسول خدا (ص) فرمود:كداميك از شما مى‌خواهيد توبه كنيد؟گفتيم: همه ما مى‌خواهيم توبه كنيم!حضرت فرمودند: بنده‌اى از امت من چنين عملى را انجام نمى‌دهد، مگر اينكه از آسمان به او ندا مى‌رسد:بنده خدا! عمل را از نو شروع كن كه توبه تو قبول شد...

- غسل بجا آورد و وضو بگیرد- چهار رکعت به صورت دو نماز دو رکعتی بخواند، در هر رکعت بعد از سوره «حمد»، 3مرتبه سوره «توحید» و 1مرتبه سوره «فلق» و سوره «ناس» بخواند.- پس از نماز «هفتاد مرتبه» استغفار کند و استغفار را با «لَاحَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ؛ ختم نماید- در پایان بگوید: یَا عَزِیزُ یَا غَفَّارُ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی وَذُنُوبَ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِناتِ فَإِنَّهُ لَایَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلّا أَنْتَ.
+ میرزا جوادآقای ملکی تبریزی - المراقبات - صفحه ۳۶۷ تا ۳۷۰undefinedبرنامه تلویزیونی کلمهundefined@kalame_tv1

۱۱:۴۷

thumnail
undefinedپدرسوختگی به سبک اینترنشنال
ببینید اینترنشنال چجوری صحبتهای رهبری و اخبار دیگه‌ش رو تغییر میده و تحریف میکنه و دروغ تحویل مردم میدهhttps://ble.ir/pourmousavy

۱۱:۵۶

thumnail
این تفکر لجنه! https://ble.ir/pourmousavy

۱۷:۳۰

thumnail
undefined قصه این است «ایمان و امید»
undefined روایتی از مراسم سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)
undefined به قلم خانم مرضیه نفری
undefined در بخش‌هایی از متن می‌خوانیم:
undefinedخبر ارتحال امام که می‌رسد، پرستارها تلویزیون‌ها را خاموش می‌کنند که مریض‌ها فعلا خبر را متوجه نشوند.‌
undefinedریحانه دختر چهارماهه‌اش را توی بغل جابه‌جا می‌کند. کیک را توی دست پسرش می‌گذارد و برایم تعریف می‌کند که از ساعت سه شب آماده شده و راه افتاده برای شرکت در مراسم. ۳۱ ساله است و خانه‌دار، فوق‌لیسانس اقتصاد دارد.
undefinedآقا مقتدر ایستاده و برای مردم دست تکان می‌دهند. انتظامات‌ سعی می‌کنند مردم را بنشانند تا صحبتهای رهبر انقلاب شروع شود. اما مردم آرام نمی‌گیرند.
undefinedادامه این روایت را از اینجا بخوانید.
undefined @Khamenei_Reyhaneh

۱۷:۳۴

۲۴ خرداد ۱۴۰۲

thumnail
undefined از برکات روز دحوالارض استفاده کنید
undefined حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: روز بیست‌وپنجم این ماه روز #دحوالارض است که روز با برکتی است... ایّام در ماه ذی‌قعده که اوّل ماه‌های حرام است، ایّام و لیالی مبارک و متبرّکی است، پر از برکات است؛ باید از اینها استفاده کرد. ۱۳۹۴/۶/۱۸
undefined انتشار به مناسبت ۲۵ ذی‌قعده روز دحوالارض
undefined #سخن_نگاشت
undefined Farsi.Khamenei.ir

۱۰:۰۳

thumnail
#پوسترundefined شرط اساسی پیشرفت...https://ble.ir/pourmousavy

۱۴:۵۲

۲۵ خرداد ۱۴۰۲

thumnail
undefined شهید رجایی: هر اشتباه من در جایگاه‌ وزیر آموزش و پرورش، بر روی زندگی چندین میلیون نفر تاثیر می‌گذارد.
https://ble.ir/pourmousavy

۷:۵۰

thumnail
undefined

۸:۳۲

۲۷ خرداد ۱۴۰۲

thumnail
undefined ببینید؛ استعمار و هوش مصنوعی؛(موشن گرافیک شیوه‌های استعمار)
undefined با بیان حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه
undefined دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
undefined https://ble.ir/pourmousavy

۶:۳۸

undefined️هزینه هنگفت آمریکا برای ترویج همجنس‌گرایی در عراق
undefinedجبار عوده، کارشناس عراقی دیروز در مصاحبه ای گفت: واشنگتن با برنامه‌های به اصطلاح فرهنگی و بشردوستانه خود، میلیون‌ها دلار در عراق برای گسترش همجنس‌بازی هزینه کرده.
undefinedچند روز پیش هم یک روزنامه آمریکایی نوشته بود آمریکایی‌ها ۱۲ میلیارد دلار برای بحث‌های تغییرات آب‌وهوایی و برابری جنسیتی در دانشگاه‌های عراق هزینه کرده‌اند.منبع: خبرگزاری فارس
undefined خانواده ها هشیار باشند: تلاش غرب برای گسترش همجنس بازی در جهان، شتاب گرفته است. در روایات نیز این ویژگی از خصایص دوران آخرالزمان ذکر شده است، چنانچه از امام باقر (ع) در مورد زمان خروج قائم آل محمد(عج) نقل شده که فرمودند:«آنگاه كه مردان به زنان تشبّه كنند و زنان به مردان، و مردان به مردان اكتفا كنند و زنان‏ به‏ زنان‏»«إِذَا تَشَبَّهَ الرِّجَالُ بِالنِّسَاءِ وَ النِّسَاءُ بِالرِّجَالِ وَ اکْتَفَى الرِّجَالُ بِالرِّجَالِ وَ النِّسَاءُ بِالنِّسَاءِ»منبع: کمال الدین و تمام النعمة، ج‏1، ص 331
undefinedhttps://ble.ir/pourmousavy

۱۰:۲۶

۱۰ تیر ۱۴۰۲

undefined ایمان و امید(بایسته‌های نسل تمدن ساز)undefinedتردی های (پرسش های بنیادین ١)چند روزی است که نمی توان امیرعلی را همچون گذشته شاداب و با نشاط دید، نه دیگر از آن حاظر جوابی های شیرینش به معلمین خبری بود و نه از پابه توپ شدن های خیره کننده اش، آن دانش آموزان زرنگ و خنده روی کلاس، که سخت ترین مسائل دیفرانسیل را چون برق و باد حل می کرد و در فوتبال سرآمد مدرسه بود. چند روزی بود که اصلا سرکیف نبود، خیلی گوشه گیر شده بود از جمع بچه فاصله می گرفت و چندان حال و حوصله جمع را نداشت، انگار در اعماق اقیانوس تنهای خودش غرق شده است. از آن روز که در صفحه اینستاگرام آن بازیگر معروف به اصطلاح سلبریتی‌ آن مطلب را خوانده بود دنیای امیر علی دگرگون شده بود. دیگر به همه چیز شک داشت میان زمین و هوا معلق بود هیچ نقطه اتصالی نبود تا او را سکنا بخشد. دیگر دومینو سؤالات شروع شده بود و آرم را از او گرفته بود. شاید فکر کنید این پایانی است برای یک دانش آموز مستعد و کوشا. بحران پرسش های بنیادین بشر ماجرای پر رمز و راز است که انسان های بزرگ را چون داستایفسکی سالیانی طولانی زندگی خود را برای یافتن آن در حیرانی سپری کردن و امروز امیر علی پایه دوازدهم مدرسه علامه حلی گرفتار این حیرانی است. سوال نخست آن است که نحوه مواجه ما با پرسش های بنیادین باید چگونه باشد؟ اصلا چگونه این پرسش‌ها برای انسان ایجاد می شود؟ کدام یک از پرسش های انسان پرسش های بنیادین بشر هستند؟ آیا بهتر نیست آن ها را سرکوب کنیم تا زندگی انسان را با چالش روبرو نکند؟undefinedhttps://ble.ir/pourmousavy

۱۱:۰۸

۲۹ دی ۱۴۰۲

undefinedنماز مهمترین عبادت‌ها است و اگر درست و با توجه انجام گیرد، روح انسان را پاکیزه و دل او را نورانی می‌سازد و او را بر رها کردن خلقیات ناپسند، قادر می‌گرداند یعنی می‌تواند فرد و جامعه‌ی انسانی را به تدریج از همه‌ی آلودگی‌هام پاک کند. سزاوار است که نماز در اول وقت، با حضور قلب و به دور از رنگ و ریا گزارده شود، و نمازگزار در هر کلمه‌ی آن به یاد داشته باشد که با خدا سخن می‌گوید و بداند که چه می‌گوید.undefinedhttps://ble.ir/pourmousavy

۶:۵۷

undefinedخود آگاهی الهیاین روزها خیلی از دوستانی که در حوزه تربیت دخیل هستند. یکی از موضوعاتی را که مطرح می کنند و آن را با آب و تاب گوناگون شرح و بسط می دهند، مسئله است با عنوان؛ نسل Z و مسایلی از این دست. undefinedهر وقت موضوع تربیت توحیدی را به میان می آید، بیان می شود: آقا جان نسل دیگر عوض شده و این حرفا دیگر قدیمی شده است، نسل امروز این سخنان شما را نمی پذیرد. باید به زبان نسل امروز با آنان سخن گفت. هزاران اما و اگر دیگر که مجال پرداختن به آن نیست.undefinedالبته این که ما با جوانان و نوجوانان هم سخن شویم،کمک می کند مسائل آنان را بهتر درک کنیم. مسائلی که اگر عمیق شویم برای ما نیز آشنا هستند. در حقیقت این دست بحران ها روزگاری دغدغه ما نیز بوده اند، ولی ما بزرگترها یا آن مسائل را حل کرده ایم و یا اغلب آنان را به دست فراموشی سپرده و خود را به زندگی روزمره مشغول کرده ایم. مسائلی که روزگاری چونان غاری عمیق ما را در خود بلعیده بودند و جهان را در برابر دیدگان مان تیره و تار کرده بودند حال با مرور زمان و امروزه در پستوهای و گنجه های وجودمان خاک می خورند.حال که غفلت ما را از بحران های جوانی و نوجونی نجات داده و عدم توجه فرصت همزبانی و همدلی را از ما گرفته است. نکته مهم در این روزگار این است که، فرزندان ما نیز با ابزار های گوناگون دیجیتال زیست فردی و اجتماعی متفاوتی را تجربه می کنند. احساس می کنیم دیگر سخن نسل امروز را نمی فهمیم، هیچ نقطه مشترکی نداریم و گویی ما با نسل امروز احساس بیگانگی میکنیم و او نیز با ما احساس بیگانگی می کند. و این بیگانگی آنچنان شدید است که حتی به خود جرئت نمیدهیم که به سمت ارتباط موثر با نسل Z برویم. این امر موجب شده است که فرزندان ما که این روزها بیشتر از هر وقت دیگری به همدلی و همزبانی ما نیاز داشته باشند، تا بیش از پیش از ما دوری نکنند و با جهان دیجیتال خود تنهای، تنهای، تنها باشند.undefinedhttps://ble.ir/pourmousavy

۶:۵۸