۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
۲۱:۳۴
۲ خرداد ۱۴۰۲
۱۳:۵۴
۳ خرداد ۱۴۰۲
تعارضات جبهه انقلاب اسلامی و منورالفکران در عرصه معنویت (١) از عجایب عصر حاضر در حوزه اندیشه مصادره مفاهیم متعالی است به نفع نظام بازار در واقع همه چیز قابل خرید و فروش است. از کالاهای چون ذغال سنگ و نفت گرفته تا اعضای بدن انسان و حتی خود انسان و آنچه که او می اندیشد همه چیز بازار خودش را دارد و برای حفظ بازار باید سلیقه مشتری و تنوع بازار حفظ گردد.برای مخاطب های گوناگون و خواست های آنان کالای متناسب را باید در ویترین مهیا کرد، چون اصل بر مشتری مداری است. در عصری که معنویت و عرفان نیز برای خودش بازاری متنوع و جذاب دارد، که نظام سرمایه سالار نمی تواند به سادگی از آن عبود کند.در گام نخست برای عرضه مطلوب در بازار ابتدا باید معنا را از حقیقت و مفهوم خود تهی کنند تا بتواند آن را در غرفه ها، کافه ها و پستوهای خاص عرضه کند. تا معنا با حقیقت خود هیچ تناسبی نداشته باشد.سید محمد رضا پورموسوی https://ble.ir/pourmousavy
۱۹:۰۲
۴ خرداد ۱۴۰۲
علم و تاثیر آن بر زندگی بشر برخی از علوم بر زندگی انسان تاثیر ندارد، در واقع اگر انسان نسبت به آن دانش نا آگاه باشد تفاوتی در سبک زندگی و رفتار انسان ایجاد نمی کند. برای مثال: چه تعداد ستاره در آسمان است؟ چند منظومه همچون منظومه شمسی موجود است؟ فواصل زمانی ما با منظومه های دیگر چقدر است؟ یافتن پاسخ به سوالاتی از این قبیل، در نوع زندگی من تأثیری نمی گذارد؟ باور به این علوم و یا عدم باور به آنها چه تأثیری در سبک زندگی ما انسان ها دارد؟ این قبیل علوم گرچه اندیشهای درستی است، اما در زندگی انسان نقشی ندارد. در مقابل برخی از علوم هستند که می توانند تمام اجزاء زندگی انسان را تحتالشعاع خود قرار دهند و باور به آنان و یا عدم باور به آن علوم می تواند سرنوشت انسان را دگرگون کنند. زیرا پذیرش و باور به آن علوم می تواند برای انسان سبک زندگی بسازد، انسان خود را بواسطه پذیرش آن علوم ملزم می سازد تا برخی از رفتارها را انجام دهد و برخی از رفتارها را ترک کند. برخی از علوم به انسان جهان بینی می دهند و رفتار انسان بموجب آن جهان بینی تعریف میشود. باور به خدا و اعتقاد به او از این جمله علوم است که عمیق ترین تأثیرات را در زندگی انسان می گذارد و موجبات حرکت و پویایی در زندگی انسان می شود. اگر باور به خداوند و توحید در به زندگی انسان رنگ الهی ایجاد نکند و انسان رنگ خدایی نگیرد باید در باور و ایمان خود تردید کنیم.سید محمد رضا پورموسویhttps://ble.ir/pourmousavy
۱۳:۳۱
۱۳ خرداد ۱۴۰۲
۵:۱۳
۲۱ خرداد ۱۴۰۲
۱۳:۳۶
۲۲ خرداد ۱۴۰۲
۶:۴۸
۲۳ خرداد ۱۴۰۲
بازارسال شده از وحید یامین پور
۱۱:۴۷
۱۱:۵۶
۱۷:۳۰
۱۷:۳۴
۲۴ خرداد ۱۴۰۲
۱۰:۰۳
۱۴:۵۲
۲۵ خرداد ۱۴۰۲
۷:۵۰
۸:۳۲
۲۷ خرداد ۱۴۰۲
۶:۳۸
️هزینه هنگفت آمریکا برای ترویج همجنسگرایی در عراق
جبار عوده، کارشناس عراقی دیروز در مصاحبه ای گفت: واشنگتن با برنامههای به اصطلاح فرهنگی و بشردوستانه خود، میلیونها دلار در عراق برای گسترش همجنسبازی هزینه کرده.
چند روز پیش هم یک روزنامه آمریکایی نوشته بود آمریکاییها ۱۲ میلیارد دلار برای بحثهای تغییرات آبوهوایی و برابری جنسیتی در دانشگاههای عراق هزینه کردهاند.منبع: خبرگزاری فارس
خانواده ها هشیار باشند: تلاش غرب برای گسترش همجنس بازی در جهان، شتاب گرفته است. در روایات نیز این ویژگی از خصایص دوران آخرالزمان ذکر شده است، چنانچه از امام باقر (ع) در مورد زمان خروج قائم آل محمد(عج) نقل شده که فرمودند:«آنگاه كه مردان به زنان تشبّه كنند و زنان به مردان، و مردان به مردان اكتفا كنند و زنان به زنان»«إِذَا تَشَبَّهَ الرِّجَالُ بِالنِّسَاءِ وَ النِّسَاءُ بِالرِّجَالِ وَ اکْتَفَى الرِّجَالُ بِالرِّجَالِ وَ النِّسَاءُ بِالنِّسَاءِ»منبع: کمال الدین و تمام النعمة، ج1، ص 331
https://ble.ir/pourmousavy
جبار عوده، کارشناس عراقی دیروز در مصاحبه ای گفت: واشنگتن با برنامههای به اصطلاح فرهنگی و بشردوستانه خود، میلیونها دلار در عراق برای گسترش همجنسبازی هزینه کرده.
چند روز پیش هم یک روزنامه آمریکایی نوشته بود آمریکاییها ۱۲ میلیارد دلار برای بحثهای تغییرات آبوهوایی و برابری جنسیتی در دانشگاههای عراق هزینه کردهاند.منبع: خبرگزاری فارس
خانواده ها هشیار باشند: تلاش غرب برای گسترش همجنس بازی در جهان، شتاب گرفته است. در روایات نیز این ویژگی از خصایص دوران آخرالزمان ذکر شده است، چنانچه از امام باقر (ع) در مورد زمان خروج قائم آل محمد(عج) نقل شده که فرمودند:«آنگاه كه مردان به زنان تشبّه كنند و زنان به مردان، و مردان به مردان اكتفا كنند و زنان به زنان»«إِذَا تَشَبَّهَ الرِّجَالُ بِالنِّسَاءِ وَ النِّسَاءُ بِالرِّجَالِ وَ اکْتَفَى الرِّجَالُ بِالرِّجَالِ وَ النِّسَاءُ بِالنِّسَاءِ»منبع: کمال الدین و تمام النعمة، ج1، ص 331
https://ble.ir/pourmousavy
۱۰:۲۶
۱۰ تیر ۱۴۰۲
ایمان و امید(بایستههای نسل تمدن ساز)تردی های (پرسش های بنیادین ١)چند روزی است که نمی توان امیرعلی را همچون گذشته شاداب و با نشاط دید، نه دیگر از آن حاظر جوابی های شیرینش به معلمین خبری بود و نه از پابه توپ شدن های خیره کننده اش، آن دانش آموزان زرنگ و خنده روی کلاس، که سخت ترین مسائل دیفرانسیل را چون برق و باد حل می کرد و در فوتبال سرآمد مدرسه بود. چند روزی بود که اصلا سرکیف نبود، خیلی گوشه گیر شده بود از جمع بچه فاصله می گرفت و چندان حال و حوصله جمع را نداشت، انگار در اعماق اقیانوس تنهای خودش غرق شده است. از آن روز که در صفحه اینستاگرام آن بازیگر معروف به اصطلاح سلبریتی آن مطلب را خوانده بود دنیای امیر علی دگرگون شده بود. دیگر به همه چیز شک داشت میان زمین و هوا معلق بود هیچ نقطه اتصالی نبود تا او را سکنا بخشد. دیگر دومینو سؤالات شروع شده بود و آرم را از او گرفته بود. شاید فکر کنید این پایانی است برای یک دانش آموز مستعد و کوشا. بحران پرسش های بنیادین بشر ماجرای پر رمز و راز است که انسان های بزرگ را چون داستایفسکی سالیانی طولانی زندگی خود را برای یافتن آن در حیرانی سپری کردن و امروز امیر علی پایه دوازدهم مدرسه علامه حلی گرفتار این حیرانی است. سوال نخست آن است که نحوه مواجه ما با پرسش های بنیادین باید چگونه باشد؟ اصلا چگونه این پرسشها برای انسان ایجاد می شود؟ کدام یک از پرسش های انسان پرسش های بنیادین بشر هستند؟ آیا بهتر نیست آن ها را سرکوب کنیم تا زندگی انسان را با چالش روبرو نکند؟https://ble.ir/pourmousavy
۱۱:۰۸
۲۹ دی ۱۴۰۲
نماز مهمترین عبادتها است و اگر درست و با توجه انجام گیرد، روح انسان را پاکیزه و دل او را نورانی میسازد و او را بر رها کردن خلقیات ناپسند، قادر میگرداند یعنی میتواند فرد و جامعهی انسانی را به تدریج از همهی آلودگیهام پاک کند. سزاوار است که نماز در اول وقت، با حضور قلب و به دور از رنگ و ریا گزارده شود، و نمازگزار در هر کلمهی آن به یاد داشته باشد که با خدا سخن میگوید و بداند که چه میگوید.https://ble.ir/pourmousavy
۶:۵۷
خود آگاهی الهیاین روزها خیلی از دوستانی که در حوزه تربیت دخیل هستند. یکی از موضوعاتی را که مطرح می کنند و آن را با آب و تاب گوناگون شرح و بسط می دهند، مسئله است با عنوان؛ نسل Z و مسایلی از این دست. هر وقت موضوع تربیت توحیدی را به میان می آید، بیان می شود: آقا جان نسل دیگر عوض شده و این حرفا دیگر قدیمی شده است، نسل امروز این سخنان شما را نمی پذیرد. باید به زبان نسل امروز با آنان سخن گفت. هزاران اما و اگر دیگر که مجال پرداختن به آن نیست.البته این که ما با جوانان و نوجوانان هم سخن شویم،کمک می کند مسائل آنان را بهتر درک کنیم. مسائلی که اگر عمیق شویم برای ما نیز آشنا هستند. در حقیقت این دست بحران ها روزگاری دغدغه ما نیز بوده اند، ولی ما بزرگترها یا آن مسائل را حل کرده ایم و یا اغلب آنان را به دست فراموشی سپرده و خود را به زندگی روزمره مشغول کرده ایم. مسائلی که روزگاری چونان غاری عمیق ما را در خود بلعیده بودند و جهان را در برابر دیدگان مان تیره و تار کرده بودند حال با مرور زمان و امروزه در پستوهای و گنجه های وجودمان خاک می خورند.حال که غفلت ما را از بحران های جوانی و نوجونی نجات داده و عدم توجه فرصت همزبانی و همدلی را از ما گرفته است. نکته مهم در این روزگار این است که، فرزندان ما نیز با ابزار های گوناگون دیجیتال زیست فردی و اجتماعی متفاوتی را تجربه می کنند. احساس می کنیم دیگر سخن نسل امروز را نمی فهمیم، هیچ نقطه مشترکی نداریم و گویی ما با نسل امروز احساس بیگانگی میکنیم و او نیز با ما احساس بیگانگی می کند. و این بیگانگی آنچنان شدید است که حتی به خود جرئت نمیدهیم که به سمت ارتباط موثر با نسل Z برویم. این امر موجب شده است که فرزندان ما که این روزها بیشتر از هر وقت دیگری به همدلی و همزبانی ما نیاز داشته باشند، تا بیش از پیش از ما دوری نکنند و با جهان دیجیتال خود تنهای، تنهای، تنها باشند.https://ble.ir/pourmousavy
۶:۵۸