عکس پروفایل سید محمد رضا پورموسوی س

سید محمد رضا پورموسوی

۲۴عضو
thumnail
undefined خمینی عظیم
undefined رهبر عزیز انقلاب: « آن دست قدرتمند، آن شخصیّت فولادین، آن دل مطمئن، آن زبان ذوالفقارگونه که توانست میلیون‌ها انسان را از قشرهای مختلف وارد میدان کند، اینها را در میدان نگه دارد، یأس و نومیدی را از اینها دور کند، جهت حرکت را به اینها تعلیم بدهد، عبارت بود از امام بزرگوار؛ او عبارت بود از خمینی عظیم! »
undefined بیانات در مراسم سی‌وسومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) ۱۴۰۱/۰۳/۱۴

۵:۱۳

thumnail
undefinedرهبر معظم انقلاب اسلامی:دشمن می‌خواهد، نور امید را در دل جوان‌ها خاموش کند.https://ble.ir/pourmousavy

۱۳:۳۶

thumnail
مقام معظم رهبری:هرکس ایران را دوست دارد.
#من_ایران_را_دوست_دارم

۶:۴۸

بازارسال شده از وحید یامین پور
thumnail
يكشنبه‌ ماه ذى‌القعده بود؛رسول خدا (ص) فرمود:كداميك از شما مى‌خواهيد توبه كنيد؟گفتيم: همه ما مى‌خواهيم توبه كنيم!حضرت فرمودند: بنده‌اى از امت من چنين عملى را انجام نمى‌دهد، مگر اينكه از آسمان به او ندا مى‌رسد:بنده خدا! عمل را از نو شروع كن كه توبه تو قبول شد...

- غسل بجا آورد و وضو بگیرد- چهار رکعت به صورت دو نماز دو رکعتی بخواند، در هر رکعت بعد از سوره «حمد»، 3مرتبه سوره «توحید» و 1مرتبه سوره «فلق» و سوره «ناس» بخواند.- پس از نماز «هفتاد مرتبه» استغفار کند و استغفار را با «لَاحَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ؛ ختم نماید- در پایان بگوید: یَا عَزِیزُ یَا غَفَّارُ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی وَذُنُوبَ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِناتِ فَإِنَّهُ لَایَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلّا أَنْتَ.
+ میرزا جوادآقای ملکی تبریزی - المراقبات - صفحه ۳۶۷ تا ۳۷۰undefinedبرنامه تلویزیونی کلمهundefined@kalame_tv1

۱۱:۴۷

thumnail
undefinedپدرسوختگی به سبک اینترنشنال
ببینید اینترنشنال چجوری صحبتهای رهبری و اخبار دیگه‌ش رو تغییر میده و تحریف میکنه و دروغ تحویل مردم میدهhttps://ble.ir/pourmousavy

۱۱:۵۶

thumnail
این تفکر لجنه! https://ble.ir/pourmousavy

۱۷:۳۰

thumnail
undefined قصه این است «ایمان و امید»
undefined روایتی از مراسم سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)
undefined به قلم خانم مرضیه نفری
undefined در بخش‌هایی از متن می‌خوانیم:
undefinedخبر ارتحال امام که می‌رسد، پرستارها تلویزیون‌ها را خاموش می‌کنند که مریض‌ها فعلا خبر را متوجه نشوند.‌
undefinedریحانه دختر چهارماهه‌اش را توی بغل جابه‌جا می‌کند. کیک را توی دست پسرش می‌گذارد و برایم تعریف می‌کند که از ساعت سه شب آماده شده و راه افتاده برای شرکت در مراسم. ۳۱ ساله است و خانه‌دار، فوق‌لیسانس اقتصاد دارد.
undefinedآقا مقتدر ایستاده و برای مردم دست تکان می‌دهند. انتظامات‌ سعی می‌کنند مردم را بنشانند تا صحبتهای رهبر انقلاب شروع شود. اما مردم آرام نمی‌گیرند.
undefinedادامه این روایت را از اینجا بخوانید.
undefined @Khamenei_Reyhaneh

۱۷:۳۴

thumnail
undefined از برکات روز دحوالارض استفاده کنید
undefined حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: روز بیست‌وپنجم این ماه روز #دحوالارض است که روز با برکتی است... ایّام در ماه ذی‌قعده که اوّل ماه‌های حرام است، ایّام و لیالی مبارک و متبرّکی است، پر از برکات است؛ باید از اینها استفاده کرد. ۱۳۹۴/۶/۱۸
undefined انتشار به مناسبت ۲۵ ذی‌قعده روز دحوالارض
undefined #سخن_نگاشت
undefined Farsi.Khamenei.ir

۱۰:۰۳

thumnail
#پوسترundefined شرط اساسی پیشرفت...https://ble.ir/pourmousavy

۱۴:۵۲

thumnail
undefined شهید رجایی: هر اشتباه من در جایگاه‌ وزیر آموزش و پرورش، بر روی زندگی چندین میلیون نفر تاثیر می‌گذارد.
https://ble.ir/pourmousavy

۷:۵۰

thumnail
undefined

۸:۳۲

thumnail
undefined ببینید؛ استعمار و هوش مصنوعی؛(موشن گرافیک شیوه‌های استعمار)
undefined با بیان حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه
undefined دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی
undefined https://ble.ir/pourmousavy

۶:۳۸

undefined️هزینه هنگفت آمریکا برای ترویج همجنس‌گرایی در عراق
undefinedجبار عوده، کارشناس عراقی دیروز در مصاحبه ای گفت: واشنگتن با برنامه‌های به اصطلاح فرهنگی و بشردوستانه خود، میلیون‌ها دلار در عراق برای گسترش همجنس‌بازی هزینه کرده.
undefinedچند روز پیش هم یک روزنامه آمریکایی نوشته بود آمریکایی‌ها ۱۲ میلیارد دلار برای بحث‌های تغییرات آب‌وهوایی و برابری جنسیتی در دانشگاه‌های عراق هزینه کرده‌اند.منبع: خبرگزاری فارس
undefined خانواده ها هشیار باشند: تلاش غرب برای گسترش همجنس بازی در جهان، شتاب گرفته است. در روایات نیز این ویژگی از خصایص دوران آخرالزمان ذکر شده است، چنانچه از امام باقر (ع) در مورد زمان خروج قائم آل محمد(عج) نقل شده که فرمودند:«آنگاه كه مردان به زنان تشبّه كنند و زنان به مردان، و مردان به مردان اكتفا كنند و زنان‏ به‏ زنان‏»«إِذَا تَشَبَّهَ الرِّجَالُ بِالنِّسَاءِ وَ النِّسَاءُ بِالرِّجَالِ وَ اکْتَفَى الرِّجَالُ بِالرِّجَالِ وَ النِّسَاءُ بِالنِّسَاءِ»منبع: کمال الدین و تمام النعمة، ج‏1، ص 331
undefinedhttps://ble.ir/pourmousavy

۱۰:۲۶

undefined ایمان و امید(بایسته‌های نسل تمدن ساز)undefinedتردی های (پرسش های بنیادین ١)چند روزی است که نمی توان امیرعلی را همچون گذشته شاداب و با نشاط دید، نه دیگر از آن حاظر جوابی های شیرینش به معلمین خبری بود و نه از پابه توپ شدن های خیره کننده اش، آن دانش آموزان زرنگ و خنده روی کلاس، که سخت ترین مسائل دیفرانسیل را چون برق و باد حل می کرد و در فوتبال سرآمد مدرسه بود. چند روزی بود که اصلا سرکیف نبود، خیلی گوشه گیر شده بود از جمع بچه فاصله می گرفت و چندان حال و حوصله جمع را نداشت، انگار در اعماق اقیانوس تنهای خودش غرق شده است. از آن روز که در صفحه اینستاگرام آن بازیگر معروف به اصطلاح سلبریتی‌ آن مطلب را خوانده بود دنیای امیر علی دگرگون شده بود. دیگر به همه چیز شک داشت میان زمین و هوا معلق بود هیچ نقطه اتصالی نبود تا او را سکنا بخشد. دیگر دومینو سؤالات شروع شده بود و آرم را از او گرفته بود. شاید فکر کنید این پایانی است برای یک دانش آموز مستعد و کوشا. بحران پرسش های بنیادین بشر ماجرای پر رمز و راز است که انسان های بزرگ را چون داستایفسکی سالیانی طولانی زندگی خود را برای یافتن آن در حیرانی سپری کردن و امروز امیر علی پایه دوازدهم مدرسه علامه حلی گرفتار این حیرانی است. سوال نخست آن است که نحوه مواجه ما با پرسش های بنیادین باید چگونه باشد؟ اصلا چگونه این پرسش‌ها برای انسان ایجاد می شود؟ کدام یک از پرسش های انسان پرسش های بنیادین بشر هستند؟ آیا بهتر نیست آن ها را سرکوب کنیم تا زندگی انسان را با چالش روبرو نکند؟undefinedhttps://ble.ir/pourmousavy

۱۱:۰۸

undefinedنماز مهمترین عبادت‌ها است و اگر درست و با توجه انجام گیرد، روح انسان را پاکیزه و دل او را نورانی می‌سازد و او را بر رها کردن خلقیات ناپسند، قادر می‌گرداند یعنی می‌تواند فرد و جامعه‌ی انسانی را به تدریج از همه‌ی آلودگی‌هام پاک کند. سزاوار است که نماز در اول وقت، با حضور قلب و به دور از رنگ و ریا گزارده شود، و نمازگزار در هر کلمه‌ی آن به یاد داشته باشد که با خدا سخن می‌گوید و بداند که چه می‌گوید.undefinedhttps://ble.ir/pourmousavy

۶:۵۷

undefinedخود آگاهی الهیاین روزها خیلی از دوستانی که در حوزه تربیت دخیل هستند. یکی از موضوعاتی را که مطرح می کنند و آن را با آب و تاب گوناگون شرح و بسط می دهند، مسئله است با عنوان؛ نسل Z و مسایلی از این دست. undefinedهر وقت موضوع تربیت توحیدی را به میان می آید، بیان می شود: آقا جان نسل دیگر عوض شده و این حرفا دیگر قدیمی شده است، نسل امروز این سخنان شما را نمی پذیرد. باید به زبان نسل امروز با آنان سخن گفت. هزاران اما و اگر دیگر که مجال پرداختن به آن نیست.undefinedالبته این که ما با جوانان و نوجوانان هم سخن شویم،کمک می کند مسائل آنان را بهتر درک کنیم. مسائلی که اگر عمیق شویم برای ما نیز آشنا هستند. در حقیقت این دست بحران ها روزگاری دغدغه ما نیز بوده اند، ولی ما بزرگترها یا آن مسائل را حل کرده ایم و یا اغلب آنان را به دست فراموشی سپرده و خود را به زندگی روزمره مشغول کرده ایم. مسائلی که روزگاری چونان غاری عمیق ما را در خود بلعیده بودند و جهان را در برابر دیدگان مان تیره و تار کرده بودند حال با مرور زمان و امروزه در پستوهای و گنجه های وجودمان خاک می خورند.حال که غفلت ما را از بحران های جوانی و نوجونی نجات داده و عدم توجه فرصت همزبانی و همدلی را از ما گرفته است. نکته مهم در این روزگار این است که، فرزندان ما نیز با ابزار های گوناگون دیجیتال زیست فردی و اجتماعی متفاوتی را تجربه می کنند. احساس می کنیم دیگر سخن نسل امروز را نمی فهمیم، هیچ نقطه مشترکی نداریم و گویی ما با نسل امروز احساس بیگانگی میکنیم و او نیز با ما احساس بیگانگی می کند. و این بیگانگی آنچنان شدید است که حتی به خود جرئت نمیدهیم که به سمت ارتباط موثر با نسل Z برویم. این امر موجب شده است که فرزندان ما که این روزها بیشتر از هر وقت دیگری به همدلی و همزبانی ما نیاز داشته باشند، تا بیش از پیش از ما دوری نکنند و با جهان دیجیتال خود تنهای، تنهای، تنها باشند.undefined@pourmousavy

۶:۵۸

undefined در بوستان تعلیم و تربیت(بازخوانی آرا و اندیشه متفکرین در حوزه تعلیم و تربیت)undefined استاد مطهری (کتاب تعلیم و تربیت اسلامی)هر مکتبی که دارای هدف ها و مقررات همه جانبه و مشخص است، باید سیستم آموزشی و تربیتی مشخص داشته باشد. آنجا که مکتب می خواهد مردم طرح های خاص اخلاقی، اقتصادی و سیاسی را در جامعه پیاده کنند. ( در حقیقت آنجا که سخن از جهان‌بینی و ایدیولوژی در میان است برای تحقق اهداف می بایست یک سیستم آموزشی و تربیتی خاص متناسب با تحقق آرمان ها طراحی شود. این موضوع همچون سیستم حقوقی، اقتصادی و سیاسی بسیار حائز اهمیت است.)این نظامات اخلاقی، اقتصادی و سیاسی برای انسان می خواهد پیاده شود، در اینکه هدف فرد باشد یا جامعه اصلا تفاوتی نیست. اگر بگوییم هدف جامعه است بالاخره این افراد هستند که باید به وسیله آنها این طرح ها پیاده شوند، پس افراد باید آموزش ببینند و برای آن طرح ها تربیت شود. اگر هدف فرد باشد این نیز ضرورت آموزش و پرورش بدیهی است. در اسلام هم اصالت با فرد محفوظ است هم اصالت جامعه (یعنی در اسلام هم تربیت افراد مهم است و باید جمعی فرد باید ساخته بشود و هم از آن جهت که باید مقدمه ای و ابزاری برای ساختن اجتماع است. )#تعلیم_و_تربیت_اسلامیسید محمد رضا پورموسویundefined@pourmousavy

۱۳:۳۶

thumnail
با چفیه و جلیقه و قرآن شهید شدیعنی که در میانه‌ی میدان شهید شد
بیچاره آن کسی که به پیمان وفا نکردخوشبخت آنکه بر سر پیمان شهید شد
تسبیح و عطر، قمقمه‌ی آب پس کجاست؟حدست درست، با لب عطشان شهید شد
چند اسکناس، پول زیادی نمی‌شوداما کسی نگفت که ارزان شهید شد
آن کس که هم کتاب دعا هم تفنگ رابا هم به جبهه برد، مسلمان شهید شد
بی‌عشق و بی‌حماسه و بی‌شوق و بی‌امیدبی‌جنگ و بی‌مبارزه نتوان شهید شد
من بی حسین ماندم و بَل هُم أضَل شدماو عاقبت بخیر شد، انسان شهید شد
undefinedشعر از مهدی جهاندار
undefined @pourmousavy

۲:۵۸

thumnail
undefined استعداد دردسرساز تو کوه استعدادی، اگر خود را باور داشته باشید. و ...جملاتی از این سنخ را بارها و بارها شنیده ایم. در دوره های انگیزشی که این روزها همچون قارچ دارد رشد می کنند و هم و غم خود را بر این نهاده اند، که شما را به این باور برسانند که شما دریای بی کنار استعداد هستید. اما آنچه در این رویدادها مغفول می ماند، آن است که انسان استعدادهای دارد به وسعت تاریخ و عظمت روح انسان، بخشی از استعدادها، سرمایه های بدنی و غریزی است و برخی سرمایه های انسانی است.ما انسان ها در این استعداد ها با هم تفاوت داریم، این تفاوت ها نیاز جامعه است. پس باید استعدادها و سرمایه ها هم متفاوت باشد تا تمام نیازها جامعه تأمین شود. اما آنچه اهمیت دارد جهت دادن و رهبری به این استعدادها است. از این روست که اختلاف استعدادها باعث تبعیض، ظلم، تضاد و بدبختی نمی شود. که خدا چرا به او دادی و به من ندادی؟ چرا بازوی او قوی تر است و بازوی من نیست؟ چرا مغز او این قدر قوی است و مغز من نیست؟علت این است که مهم نیست چقدر داریم؛ مهم این است که آنچه را داریم در کجا خرج می کنیم. آنچه مهم است. جهت دادن به استعدادها است. پس ملاک انسان نه ثروت است،نه توانمندی های گوناگون است. بلکه مسیری است که این استعدادها در آن جریان دارد. سخن مولای متقیان حضرت علی علیه السلام که می فرمایید: قُلْتُ لَهُ مَا الْعَقْلُ قال مَا عُبِدَ بِهِ الرَّحْمَنُ وَ اكْتُسِبَ بِهِ الْجِنَانُ با این نگاه تفسیر خواهد شد. که انسان تر بودن و عاقل بودن به این است که انسان از این استعداد و این توانایی در جهت درست که راه حق است بهرگیرد.undefined@pourmousavy

۶:۴۴

thumnail
در محضر استاد حاج آقا مجتبیرُوِيَ‏ عَنْ‏ النَّبی ‏ صَلَّى‏ اللَّهُ‏ عَلَيْهِ‏ وَ آلِهِ‏ وَ سَلَّمَ‏ قَالَ:«لَوْ أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ كَانَتَا رَتْقاً عَلَى‏ عَبْدٍ ثُمَّ اتَّقَى اللَّهَ تَعَالَی لَجَعَلَ اللَّهُ لَهُ مِنْهُمَا فَرَجاً وَ مَخْرَجاً»ترجمه: اگر تمام درب های آسمان ها و زمین برروی بنده ای بسته شوند و آن بنده تقوای الهی داشته باشد، خداوند تمام این درها را به روی او باز می کند.undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedشرح حدیثundefined #كليپ_تصويرى#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی

۱۸:۳۱