۱۸ مهر
خبر خبر خبر
یه خبر خوب 🥳
قراره آخر هفتهها پستهایی با محتواهای آموزشی در قالب متن یا ویدیو به صورت کوتاه و کاربردی در کانال الگوی رویش قرار بگیره
اسم این جنس پستهامون رو گذاشتیم #رشدستان
از این به بعد با جستوجوی هشتگ رشدستان محتواهای آموزشی کانال رو ببینید و لذت ببرید
آخر این هفته منتظر اولین پست رشدستان باشید
یه خبر خوب 🥳
قراره آخر هفتهها پستهایی با محتواهای آموزشی در قالب متن یا ویدیو به صورت کوتاه و کاربردی در کانال الگوی رویش قرار بگیره
اسم این جنس پستهامون رو گذاشتیم #رشدستان
از این به بعد با جستوجوی هشتگ رشدستان محتواهای آموزشی کانال رو ببینید و لذت ببرید
آخر این هفته منتظر اولین پست رشدستان باشید
۱۲:۳۰
۱۷:۱۱
۱۹ مهر
۸:۴۵
۸:۴۵
۸:۴۵
۲۰ مهر
۱۱:۵۳
۲۱ مهر
۹:۰۴
خبر خبر خبر
یه خبر خوب 🥳
از اولین روزهایی که رویش در مدارس دولتی فعالیت جدیاش رو شروع کرد، کلی اتفاقای هیجانانگیز در مدارس رویشی اتفاق افتاد. مدیران و معلمها و رهیاران برامون عکسهایی از فعالیتهای دانشآموزان میفرستادن و ما از دیدنشون کلی ذوق میکردیمامسال که مدارس رویشی به بیش از 100 مدرسه رسیده، تعداد عکسها و فیلمهای ارسالی از طرف مدارس رویشی هم بیشتر شده حیفه که فعالیتهای دانشآموزان رو با شما به اشتراک نذاریم🥲
قراره از این به بعد پستهایی با محتوای فعالیتهای مدارس رویشی در قالب عکس یا ویدیو در کانال الگوی رویش قرار بگیره
اسم این جنس پستهامون رو گذاشتیم #ماجراچین
از این به بعد با جستوجوی هشتگ ماجراچین فعالیتهای مدارس رویشی رو ببینید و لذت ببرید
منتظر پستهای ماجراچین باشید
یه خبر خوب 🥳
از اولین روزهایی که رویش در مدارس دولتی فعالیت جدیاش رو شروع کرد، کلی اتفاقای هیجانانگیز در مدارس رویشی اتفاق افتاد. مدیران و معلمها و رهیاران برامون عکسهایی از فعالیتهای دانشآموزان میفرستادن و ما از دیدنشون کلی ذوق میکردیمامسال که مدارس رویشی به بیش از 100 مدرسه رسیده، تعداد عکسها و فیلمهای ارسالی از طرف مدارس رویشی هم بیشتر شده حیفه که فعالیتهای دانشآموزان رو با شما به اشتراک نذاریم🥲
قراره از این به بعد پستهایی با محتوای فعالیتهای مدارس رویشی در قالب عکس یا ویدیو در کانال الگوی رویش قرار بگیره
اسم این جنس پستهامون رو گذاشتیم #ماجراچین
از این به بعد با جستوجوی هشتگ ماجراچین فعالیتهای مدارس رویشی رو ببینید و لذت ببرید
منتظر پستهای ماجراچین باشید
۱۶:۳۱
۲۲ مهر
۱۶:۳۲
۱۶:۳۲
۱۶:۳۲
۲۳ مهر
۱۶:۳۰
۲۴ مهر
۱۶:۳۸
۱۶:۳۸
۲۶ مهر
#رشدستان شماره ۳
ایجاد همافزایی بین مدرسه و محله: از چشمانداز تا اجرا
در رشدستان قبلی در مورد روند تحول مدارس رویشی توضیح دادیم و خیلی کوتاه از عنوانهای محورها، راهبردها (دکترین- استراتژی) و راهکارها (تاکتیک-تکنیک) رد شدیم و مثال کوتاهی برای درک نحوهی توسعهی محور زیست بوم زدیم.
برای درک بهتر از هر کدام از عناوین بالا هرکدام را توضیح داده و مثالی از راهبرد نقش اجتماعی مدرسه در محله میزنیم.
ما در فرایند تحول ۶ محور داریم: زیست مدرسهای مسئولیت پذیری برنامهی درسی مربی محوری کرامت نفس تعامل با اولیاء
دکترین: مجموعهای از اصول و باورهای بنیادین است که جهت کلی فعالیتها را تعیین میکند.مثال: در همه امور تلاش میشود مرزبندیهای میان مدرسه و محله از بین برود تا مدرسه با محیط پیرامونش پیوستگی و تعامل داشته باشد.
استراتژی: برنامهریزی کلی و بلندمدتی است که برای دستیابی به اهداف دکترین استفاده میشود.مثال: در راستای دکترین بالا، استراتژی مدرسه میتواند «ایفای نقش اجتماعی مدرسه در ارتباط با مشاغل مختلف در محله» باشد. این برنامه کلی نشاندهنده چگونگی پیادهسازی اصول دکترین است.
تاکتیک: اقدامات یا طرحهای مشخص و کوتاهمدتی است که برای پیشبرد استراتژیها به کار گرفته میشوند. مثال: یکی از تاکتیکها برای اجرای استراتژی، ممکن است این باشد که «از شغلهای ارزشمند مانند پرستاری، آتشنشان، پلیس و... در نهادهای موجود در محله قدردانی و حمایت شود.»
تکنیک: روشها یا مهارتهای عملی و دقیق است که برای اجرای تاکتیکها به کار گرفته میشوند.مثال: برای اجرای تاکتیک «قدردانی از شغلهای ارزشمند»، یک تکنیک میتواند این باشد که «معلم از بارش فکری برای تشویق دانشآموزان به ارائه ایدهها برای قدردانی از مشاغل استفاده کند.»
بنای ما اینست که در تعامل با مدرسه فقط به بیان کردن دکترینها و استراتژیها بسنده کنیم و سایر بخشها توسط رهیار و کادر مدرسه، به تناسب بوم مدرسه طراحی شود.#فرایند_تحول
ایجاد همافزایی بین مدرسه و محله: از چشمانداز تا اجرا
در رشدستان قبلی در مورد روند تحول مدارس رویشی توضیح دادیم و خیلی کوتاه از عنوانهای محورها، راهبردها (دکترین- استراتژی) و راهکارها (تاکتیک-تکنیک) رد شدیم و مثال کوتاهی برای درک نحوهی توسعهی محور زیست بوم زدیم.
برای درک بهتر از هر کدام از عناوین بالا هرکدام را توضیح داده و مثالی از راهبرد نقش اجتماعی مدرسه در محله میزنیم.
ما در فرایند تحول ۶ محور داریم: زیست مدرسهای مسئولیت پذیری برنامهی درسی مربی محوری کرامت نفس تعامل با اولیاء
دکترین: مجموعهای از اصول و باورهای بنیادین است که جهت کلی فعالیتها را تعیین میکند.مثال: در همه امور تلاش میشود مرزبندیهای میان مدرسه و محله از بین برود تا مدرسه با محیط پیرامونش پیوستگی و تعامل داشته باشد.
استراتژی: برنامهریزی کلی و بلندمدتی است که برای دستیابی به اهداف دکترین استفاده میشود.مثال: در راستای دکترین بالا، استراتژی مدرسه میتواند «ایفای نقش اجتماعی مدرسه در ارتباط با مشاغل مختلف در محله» باشد. این برنامه کلی نشاندهنده چگونگی پیادهسازی اصول دکترین است.
تاکتیک: اقدامات یا طرحهای مشخص و کوتاهمدتی است که برای پیشبرد استراتژیها به کار گرفته میشوند. مثال: یکی از تاکتیکها برای اجرای استراتژی، ممکن است این باشد که «از شغلهای ارزشمند مانند پرستاری، آتشنشان، پلیس و... در نهادهای موجود در محله قدردانی و حمایت شود.»
تکنیک: روشها یا مهارتهای عملی و دقیق است که برای اجرای تاکتیکها به کار گرفته میشوند.مثال: برای اجرای تاکتیک «قدردانی از شغلهای ارزشمند»، یک تکنیک میتواند این باشد که «معلم از بارش فکری برای تشویق دانشآموزان به ارائه ایدهها برای قدردانی از مشاغل استفاده کند.»
بنای ما اینست که در تعامل با مدرسه فقط به بیان کردن دکترینها و استراتژیها بسنده کنیم و سایر بخشها توسط رهیار و کادر مدرسه، به تناسب بوم مدرسه طراحی شود.#فرایند_تحول
۹:۰۵
۲۷ مهر
۱۰:۲۵
۲۸ مهر
۱۶:۳۸
۲۹ مهر
۱۶:۳۰
۱۶:۳۰
۱۶:۳۰