عکس پروفایل الگوی تعلیم و تربیت رویشا

الگوی تعلیم و تربیت رویش

۱,۶۲۰عضو
#رشدستان undefinedشماره ۱۷
مدرسه بستری برای رشد مهارت مسئولیت‌پذیری
undefinedانواع کارسپاریخیلی وقت‌ها ما به اسم کار دادن و به اسم مسئولیت دادن، یک چیزهایی را به بچه‌ها می‌سپاریم، اما وقتی که نگاه می‌کنیم می‌بینیم واقعاً کار نبوده است. ما می‌خواهیم این انواع کارها را با عناوین بیگاری کشیدن، کار دادن، مسئولیت دادن بدون مسئله و مسئولیت دادن همراه با مسئله تعریف و دسته‌بندی کنیم undefined
بیگاری کشیدن🧹برای مثال، معلم وارد کلاس می‌شه و می‌بینه که بچه‌ها سروصدا می‌کنن undefined یکی از بچه‌ها خیلی شلوغ می‌کنه undefined و تخته هم کثیفه. به دانش‌آموز می‌گه که بیا و تخته رو پاک کن، دانش‌آموز تخته را پاک می‌کنه و میشینهundefinedمعلم دوباره شروع می‌کنه تخته رو کثیف کردن و می‌گه بیا دوباره تخته رو پاک‌ کن و این کار رو هی تکرار می‌کنهundefinedundefined...
ما این مثال را از دو جهت بررسی می‌کنیم:
undefined رشد دانش‌آموزدر مثال بالا درست است که دانش‌آموز کار می‌کند ولی این حس را ندارد که من کار مفیدی انجام می‌دهم بلکه حسش این است که معلم دارد از من بیگاری می‌کشد undefined اینجا هدف رشد دانش‌آموز نیست. این را دانش‌آموز و بقیه بچه‌ها و حتی خودِ مربی که این اتفاق را رقم زده، می‌داندundefined
undefined احساس کرامت نفسنکته بعدی خدشه‌دار کردن کرامت نفس است undefined تفاوت کار و مسئولیت با بیگاری کشیدن در اینست که ما می‌خواهیم با مسئولیت دادن به دانش‌آموز، موجب افزایش کرامت نفس او شویم undefined اما کسی که از او بیگاری کشیده می‌شود، حس خودش این است که دارد کوچک می‌شود و بقیه هم این را می‌فهمند undefinedنکته بعدی این که غالباً بیگاری برای تنبیه دانش‌آموز استفاده می‌شود undefined چون می‌خواهیم به قول خودمان دانش‌آموز تنبیه بشود و دانش‌آموز را تربیت کنیم، می‌رویم سراغ اینکه یک کارهایی به او بدهیم که نه رشد می‌کند و نه اینکه خودش این حس را دارد که من آدم مفیدی هستundefined
می‌بایست برای تنبیه از ابزارهای دیگری استفاده کنیم تا کاری‌ بودن و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان تحت تاثیر قرار نگیرد undefined
undefinedبرای تعریف موقعیت‌های کار دادن، مسئولیت دادن بدون مسئله و مسئولیت دادن همراه با مسئله منتظر رشدستان بعدی باشیدundefined
#مسئولیت_پذیری

۸:۳۱

thumnail
#رشدستان undefinedشماره ۱۸
_خانم/آقا ببخشید ما یادمون رفتundefined
#مسئولیت_پذیری

۱۵:۳۱

thumnail
#خبر_رویشی undefined
واحد پژوهش الگوی رویش با حضور در اولین همایش ملی حکمرانی در نظام تعلیم و تربیت، ۶ مقاله علمی ارائه کرد که هر ۶ مقاله پذیرفته شد و یکی از مقالات با عنوان « تقویت هویت دانش‌آموزان از مسیر مسئولیت‌پذیری در الگوی تعلیم و تربیت رویش » به عنوان کاندید برترین مقاله انتخاب شد 🥳undefined
این دستاورد ارزشمند را به خانواده بزرگ رویش تبریک می‌گوییم و امیدواریم با گام‌هایی استوار در مسیر پژوهش، به سوی آینده‌ای روشن‌تر حرکت کنیم undefined
undefined مقالات ارائه‌ شده به مرور در کانال‌ها منتشر خواهند شد
#واحد_پژوهش

۱۶:۲۵

الگوی تعلیم و تربیت رویش
undefined #خبر_رویشی undefined واحد پژوهش الگوی رویش با حضور در اولین همایش ملی حکمرانی در نظام تعلیم و تربیت، ۶ مقاله علمی ارائه کرد که هر ۶ مقاله پذیرفته شد و یکی از مقالات با عنوان « تقویت هویت دانش‌آموزان از مسیر مسئولیت‌پذیری در الگوی تعلیم و تربیت رویش » به عنوان کاندید برترین مقاله انتخاب شد 🥳undefined این دستاورد ارزشمند را به خانواده بزرگ رویش تبریک می‌گوییم و امیدواریم با گام‌هایی استوار در مسیر پژوهش، به سوی آینده‌ای روشن‌تر حرکت کنیم undefined undefined مقالات ارائه‌ شده به مرور در کانال‌ها منتشر خواهند شد #واحد_پژوهش
#خبر_رویشی undefined
undefined نشست تخصصیحکمرانی در نظام تعلیم و تربیت در مختصات زیرنظام‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
عنوان مقاله« تقویت هویت دانش‌آموزان از مسیر مسئولیت‌پذیری در الگوی تعلیم و تربیت رویش »
undefined حمید توانا، زهرا مرادی
undefined یکشنبه، ۱۸ آذر ۱۴۰۳
undefined ۱۳:۱۵ الی ۱۵:۳۰
undefined پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان
مشاهده برنامه‌های همایش

۱۷:۴۱

thumnail
undefinedارائه مقاله « تقویت هویت دانش‌آموزان از مسیر مسئولیت‌پذیری در الگوی تعلیم و تربیت رویش » توسط آقای حمید توانا، مسئول واحد پژوهش، در نشست تخصصی اولین همایش ملی حکمرانی در نظام تعلیم و تربیت
undefined ۱۸ آذر ۱۴۰۳
#واحد_پژوهش

۱۷:۱۷

الگوی تعلیم و تربیت رویش
undefined #رشدستان undefined شماره ۱۸ _خانم/آقا ببخشید ما یادمون رفتundefined #مسئولیت_پذیری
thumnail
خانم میشه تو دفترچه‌مون بنویسید آخه من یادم میره! undefined
در #رشدستان undefined شماره ۱۸ گفتیم در پایه اول و دوم ابتدایی سپردن مسئولیت‌های بلندمدت و یا حتی میان مدت کار اشتباهیه! چرا؟؟ ویدیو گویای چرایی مسئله استundefined
#مسئولیت_پذیری

۱۶:۴۵

thumnail
#ماجراچین undefinedشماره ۲۵
وقتی مدرسه با دست خونواده‌ها قد میکشه🥰
دقیقا زمانی که نیاز داشتیم برای کلاسمون یه کتابخونه‌ی تر و تمیز تهیه بشه و تخته‌های جدید روی دیوار نصب بشن، پدرها برای کمک به حل این مسئله، اعلام آمادگی کردن و با همکاری همدیگه کتابخونه‌ کلاسی رو ساختیم 🪚undefinedundefined

undefined عکس: دبستان ۱۵ خرداد، از مدارس مجری الگوی رویش در شهرستان اسلامشهر، استان تهران
#تعامل_با_اولیا

۱۶:۳۶

thumnail

۱۶:۳۶

گزارش تصویری رویش نصرالله.pdf

۱۵.۴۲ مگابایت

#خبر_رویشی undefined
در آبان ۱۴۰۳، تعدادی از مدارس مجری الگوی تعلیم و تربیت رویش، ایده قلک مقاومت و بازارچه مقاومت رو در مدرسه اجرا کردندundefinedundefined مجموع درآمد حاصل، حدود ۱۵۰ میلیون تومان شد که تعداد زیادی از مدارس این پول رو مستقیما به پویش ایران همدل و تعدادی دیگر از مدارس این پول رو برای اجرای عملیات نصر برای تیم رویش واریز کردند
undefinedتیم الگوی تعلیم و تربیت رویش، در ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۳، مصادف با شهادت حضرت زهرا(س)، هزینه جمع‌آوری شده به همراه تمامی نامه‌ها و نقاشی‌های دانش‌آموزان رو برای کودکان لبنان ارسال کردundefined
#ماجراچین undefinedشماره ۲۶
در این فایل، گزارش تصویری #رویش_نصرالله رو میبینیدundefined

۱۶:۴۱

#رشدستان undefinedشماره ۱۹
مدرسه بستری برای رشد مهارت مسئولیت‌پذیری
undefinedانواع کارسپاریخیلی وقت‌ها ما به اسم کار دادن و به اسم مسئولیت دادن، یک چیزهایی را به بچه‌ها می‌سپاریم، اما وقتی که نگاه می‌کنیم می‌بینیم واقعاً کار نبوده است. ما می‌خواهیم این انواع کارها را با عناوین بیگاری کشیدن، کار دادن، مسئولیت دادن بدون مسئله و مسئولیت دادن همراه با مسئله تعریف و دسته‌بندی کنیم undefined
کار دادن🧹برای مثال، معلم وارد کلاس می‌شود و می‌بیند تخته کثیف است و از یکی از بچه‌ها می‌خواهد که: آیا می‌شود شما تخته را پاک کنید؟ یک دانش‌آموز می‌آید تخته را کامل پاک می‌کند و معلم تشکر می‌کند و می‌گوید بفرمایید و تمام می‌شود undefined
ویژگی کار undefined
undefined دقیق و جزئیکارها معمولا به صورت دقیق و جزئی تعریف می‌شود. یعنی اینکه همین الان معلم می‌گوید تمیز کن، بعضی وقت‌ها هم بالای سرش هست و راهنمایی می‌کند undefined
undefined بازه زمانی کوتاه و آزادی عمل مختصرکارها بازه زمانی کوتاهی دارد و آزادی عمل خاصی هم ندارد. یعنی مثلاً آن دانش‌آموز در مورد نحوه‌ی انجام کار بررسی نمی‌کند و می‌خواهد یک کاری را سریع انجام بدهد و بنشیندundefined
undefined بدون تعهددانش‌آموز تعهد خاصی نسبت به این که چرا بعدها تخته کثیف است ندارد. مثلاً در دفعات بعدی معلم نمی‌تواند بگوید چرا تخته کثیف است البته در همان کار کوچکش تعهد دارد و وقتی کار سپرده می‌شود باید کار را درست انجام بدهد، اما نه اینکه خودش را در این کار مسئول بداندundefined
undefined نکته مهم قبل از مسئولیت‌ دادن، دانش‌آموز باید کاری بشود. قبل از پذیرش مسئولیت بهتر است امور ابتدایی کار کردن را تجربه کرده باشد. حتی اگر کار دقیق و جزئی و بدون تعهد خاص باشدundefined
undefinedبرای تعریف موقعیت‌های مسئولیت دادن بدون مسئله و مسئولیت دادن همراه با مسئله منتظر رشدستان بعدی باشیدundefined
#مسئولیت_پذیری

۹:۲۰

thumnail
#رشدستان🚀شماره ۲۰
🟢 دوره اول ابتدایی: مسئولیت‌های عمومی 🟢 دوره دوم ابتدایی: مسئولیت‌های تخصصی
#مسئولیت_پذیری

۱۰:۲۹

thumnail
#ماجراچین undefinedشماره ۲۷
چند وقتی بود بچه‌های کلاس از بی‌نظمی‌های تو کلاس و کارهایی که به نظرشون مطلوب نبود گله و شکایت می‌کردندundefinedتا اینکه تصمیم گرفتند با هم‌فکری همدیگه به راهکارهایی برای اینکه کلاس منظم‌تری داشته باشند، برسندundefinedبچه‌ها بعد از مشورت تو گروه‌هاشون یکسری قانون جدید برای کلاسشون نوشتند و روی در کلاس چسبوندند تا از این به بعد سعی کنن به قوانینی که خودشون نوشتند، عمل کنند undefined
undefined ویدئو: دبستان معراج، از مدارس مجری الگوی تعلیم و تربیت رویش در استان تهران
#مسئله‌_محوری#مسئولیت_پذیری

۱۷:۰۲

الگوی تعلیم و تربیت رویش
undefined #خبر_رویشی undefined آغاز دوره آموزشی ره‌یاران رویش برای چهارمین سال undefined🥳 با هدف undefinedشناسایی undefinedآموزش undefinedجذب undefined ویژه سال تحصیلی ۱۴۰۵ _ ۱۴۰۴ undefined مهلت پیش ثبت‌نام: تا ۲۷ آذر ۱۴۰۳ undefined پیش ثبت نام دوره آموزشی ره‌یاران رویش undefined اطلاعات بیشتر rouyesh.school undefined پشتیبانی @rouyesh_pr undefined وب‌گاه | بله | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات | شاد
thumnail
خبر خوب undefined
دوره آموزش ره‌یاران رو تا ۲۰ دی ماه تمدید کردیم 🥳
اگه جا مونده بودید، الان وقتشه. فرصت رو از دست ندیدundefinedundefined

۱۱:۲۹

thumnail
#ماجراچین undefinedشماره ۲۸
ایده از خودِ بچه‌ها بود؛ میگفتند کلاس، مثل خونه‌مونه، پس چرا قشنگش نکنیم؟ حالا هر گوشه‌ای از کلاس، رنگی از طبیعت داره undefined
اما قشنگ‌تر از آوردن گل‌ها، پذیرفتن مسئولیت نگهداری از اوناستundefined آبیاری، نور مناسب، خاک و حتی گاهی حرف زدن با گل‌ها! هر کدوم مسئولیتی هست برای دانش‌آموزانی که به فکر سرزنده بودن کلاسشون هستن 🥰
undefined عکس: دبستان برکت شهید رجایی، از مدارس مجری الگوی تعلیم و تربیت رویش در شهرستان خنداب، استان مرکزی
#مسئله‌_محوری#مسئولیت_پذیری

۱۶:۳۱

thumnail

۱۶:۳۱

thumnail

۱۶:۳۱

thumnail
#ماجراچین undefinedشماره ۲۹
ر، مثل ریشه‌های عمیق مادرانه undefinedundefined
اینجا یادگیری رنگ و بوی دیگه‌ای داره؛ وقتی مادرها همراه بچه‌ها توی مسیر یادگیری قرار میگیرن 🥹
این‌بار نشانه "ر" نه فقط یه حرف، بلکه یه قصه‌ست؛ قصه‌ای که توش دست‌های کوچیک بچه‌ها یاد می‌گیرن چطور مسئله‌ها رو حل کنن 🫶undefined
undefined عکس: دبستان حضرت معصومه (س)، از مدارس مجری الگوی تعلیم و تربیت رویش در استان تهران
#مسئله_محوری#تعامل_با_اولیا

۱۷:۲۸

#رشدستان undefinedشماره ۲۱
مدرسه بستری برای رشد مهارت مسئولیت‌پذیری
undefined انواع کارسپاریخیلی وقت‌ها ما به اسم کار دادن و به اسم مسئولیت دادن، یک چیزهایی را به بچه‌ها می‌سپاریم، اما وقتی که نگاه می‌کنیم می‌بینیم واقعاً کار نبوده است. ما می‌خواهیم این انواع کارها را با عناوین بیگاری کشیدن، کار دادن، مسئولیت دادن بدون مسئله و مسئولیت دادن همراه با مسئله تعریف و دسته‌بندی کنیم
undefined مسئولیت دادن بدون مسئلهبرای مثال، معلم وارد کلاس می‌شود و نگاه می‌کند تخته خیلی کثیف است. به یک دانش‌آموز می‌گوید آیا می‌شود شما از این به بعد مسئول تخته باشید؟ چون هردفعه که می‌آیم هم ناراحت می‌شوم و هم یک زمانی را از ما می‌گیرد. شما از این به بعد مسئول تخته باش و از این به بعد، اگر تخته کثیف باشد شما مسئول هستی.
_ ویژگی مسئولیت بدون مسئله undefined
undefined آزادی عمل در زمان و کیفیت انجام مسئولیتکیفیت یعنی دانش‌آموز نگاه می‌کند و می‌بیند که تخته‌پاک‌کن مشکل دارد. می‌رود تخته‌پاک‌کن را عوض می‌کند چون مسئول تخته است. آزادی عمل زمانی هم به این معناست که انتخاب زمان انجام مسئولیت با خود دانش‌آموز است. مثلا می‌تواند قبل از اینکه معلم آمده انجام بدهد یا زنگ قبلی که معلم کارش تمام شده انجام بدهد و یا تا معلم آمده و دارد حضور و غیاب می‌کند.undefined همراه با تعهدیعنی دفعه بعد اگر معلم بیاید و ببیند که تخته کثیف است، با دانش‌آموز مسئول می‌گوید: مگر قرار نبود شما مسئول تخته باشید؟ چرا تخته کثیف است؟! و دانش‌آموز در قبال عدم انجام مسئولیت در مقام پاسخ قرار دارد undefined
undefinedبرای تعریف موقعیت‌ مسئولیت دادن همراه با مسئله، منتظر رشدستان بعدی باشیدundefined
#مسئولیت_پذیری

۱۶:۴۱

thumnail
undefinedundefined

۱۶:۴۲

thumnail
ماجراچین undefinedشماره ۳۰
مامان این دستبند رو خودم برات درست کردمundefinedundefinedروزت مبارک مامانundefined
undefined ویدئو: دبستان آیت‌الله خامنه‌ای، از مدارس مجری الگوی تعلیم و تربیت رویش در استان قم
#تعامل_با_اولیا

۱۷:۰۸