بله | کانال رقیه فاضل
عکس پروفایل رقیه فاضل ر

رقیه فاضل

۴۶۸عضو
بازارسال شده از هم بازی
thumbnail
undefined #اطلاعیه | فراخوان و عضویت همکاری در انجمن ادبی باغچهundefined
انجمن ادبی باغچه زیر نظر خانه هم‌بازی برگزار می‌کند:undefined آغاز هشتمین دوره انجمن ادبی باغچه
undefined در انجمن ادبی باغچه چه می‌گذرد:undefined#پوستر_باز_شود
undefinedامکان ورود اعضای جدید با گذراندن پیش‌نیاز
undefined ثبت‌نام تا ۳۱ شهریور #تخفیف_ویژه
undefined #مکان:حضوری: مشهد، مدرس۴، حسینیه‌هنرمجازی: اسکای روم
undefinedثبت نام و اطلاعات بیشتر:undefined @aftabgardan_baghcheundefined09053178368
undefinedundefinedundefinedundefinedundefined♾ خانه هم‌بازی، واحد خانواده حسینیه هنر:undefined @Alef_b_baghcheundefined @hambazi_tv

۲۰:۲۶

رقیه فاضل
undefined undefined #اطلاعیه | فراخوان و عضویت همکاری در انجمن ادبی باغچهundefined انجمن ادبی باغچه زیر نظر خانه هم‌بازی برگزار می‌کند: undefined آغاز هشتمین دوره انجمن ادبی باغچه undefined در انجمن ادبی باغچه چه می‌گذرد: undefined#پوستر_باز_شود undefinedامکان ورود اعضای جدید با گذراندن پیش‌نیاز undefined ثبت‌نام تا ۳۱ شهریور #تخفیف_ویژه undefined #مکان: حضوری: مشهد، مدرس۴، حسینیه‌هنر مجازی: اسکای روم undefinedثبت نام و اطلاعات بیشتر: undefined @aftabgardan_baghche undefined09053178368 undefinedundefinedundefinedundefinedundefined ♾ خانه هم‌بازی، واحد خانواده حسینیه هنر: undefined @Alef_b_baghche undefined @hambazi_tv
این افتخار را داشته‌ام طی این شش سال از دوستان نویسنده و نوقلم انجمن ادبی باغچه و از استاد بزرگوار آقای خسروی راد، یاد گرفته‌ام و لحظات خوبی از گفتگوی تربیتی و ادبی تجربه کرده‌ام.سه ضلع ادبیات، تربیت و مسائل میدان زندگی کودک، اضلاع اصلی انجمن ادبی باغچه است که به نظرم فناوری خوبی در تولید داستان کودک بوده است الحمدلله.

۲۰:۳۰

thumbnail
undefined*در سوگ خرد عملی و بی معنا شدن سیاست*
آقا در سخنانشان، آنجا که درمورد زیر سلطه‌ی بیگانه نرفتن، تسلیم نشدن و نپذیرفتن مذاکره با تهدید صحبت میکنند، روی خرد و دانایی و تجربه تاکید می‌کنند؛ و پذیرش تسلیم را هم ظاهربینی می‌دانند.سخنرانی تلویزیونی یک مهر و پیام دوم و سوم تلویزیونی آقا در جنگ، این را خیلی خوب نشان می‌دهد.این در حالیست که طرفداران مذاکره، با ژست عقلانیت دارند پیش می‌روند و سر باز زدن از مذاکره و گفتگو را نشان دوری از عقلانیت می‌دانند.این عقلانیت میان‌تهی که نه بر تجربه تأمل میکند، نه میتواند لایه‌های عمیق تر موقعیت را ببیند، نه میتواند فلسفه دشمنی ها را درک کند، نه میتواند نشانه‌های تغییراتی را در افکار عمومی دنیا ببیند، نه میتواند فرصتها را شکار کند، اسمش تحجر و تعصب است که یک جمله گِرد را حفظ کرده و در هر موقعیتی همان را تکرار می‌کند.اینکه اگر مذاکره عادلانه باشد، خوبست، گرچه یک جمله‌ی شرطی و همیشه درست است و ژست عقلانیت خوبی دارد، اما در عالم سیاست، به هیچ دردی نمی‌خورد اگر نتواند به صورت تحققی، بگوید الان شرایط عادلانه فراهم است یا نه؟امروز وقتی آقا میگویند مذاکره در وضع کنونی هیچ کمکی به ما نمی‌کند، یعنی آن ژست عقلانیت باید در بزنگاه و در موقعیت، به تشخیص برسد، وگرنه که جز ظاهربینی و پوچی، چیزی ندارد.نگران تربیت سیاسی ای هستم که به جای تشخیص و تصمیم، همیشه جملات شرطی زیبا و جامع الاطراف و برای همه زمانها را تکرار کند. یک تربیت ظاهراً انقلابی و اخلاقی و متین، اما استعمار زده و تحقیر شده و ظاهربین و به دور از خرد.
پی نوشت:۱- قبول مذاکره‌ای را که با تهدید همراه است، هیچ ملّت باشرفی انجام نمیدهد،‌ هیچ «سیاستمدار خردمند»ی هم آن را تصدیق نمیکند. سخنرانی تلویزیونی اول مهر
۲- اینکه به ملّت ایران بگویند بیایید تسلیم بشوید، «حرف عاقلانه‌»ای نیست. «افرادِ باخرد» که می‌شناسند ایران را، می‌شناسند ملّت ایران را، می‌شناسند تاریخ ایران را، هرگز چنین حرفی را بر زبان جاری نمیکنند. پیام دوم تلویزیونی در جنگ
۳- اینکه کسی توقّع کند که ایران تسلیم کشور دیگری بشود، این یکی از آن مهمل‌گویی‌های غلطی است که یقیناً مایه‌ی استهزاء «افراد خردمند» و «افراد دانا» واقع خواهد شد. پیام سوم‌ تلویزیونی در جنگ
https://ble.ir/rq_fazel

۲۱:۴۶

thumbnail
«سرداران که تقریباً بلافاصله جایگزین شدند، کسانی جایگزین آنها معیّن [ک...]شدند.»تا چند ثانیه بعد این جمله را اصلا نشنیدم، بس که سکرآور بود.فعل مجهول را جایگزین فعل معلوم کردن، یعنی برگزیدن گمنامی.خدایا از عمر من بکاه و بر عمر این رهبر خردمند، بینا، باتقوا، عادل و عارف بیفزا.#عارفان_مبارزه‌جو

۶:۲۳

thumbnail
undefinedفراخوان دعا برای مردم غزه
گردان‌های قسام این شب جمعه را هم فراخوان دعا داده است به نیت گشایش برای مردم غزه:
گردان‌های قسام از همه فرزندان امت اسلامی دعوت می‌کند که برای برطرف شدن گرفتاری و غم از برادران صبور و مقاومشان در غــزۀ داغدار، به درگاه خـداونـد متعـال تضرع کنند
همگی امشب بعد از نماز عشا، دو رکعت نماز خاشعانه و متضرعانه بخوانیم و بعد نماز صد مرتبه این ذکر را بگوییم:{لَا ‌إِلَهَ ‌إِلا ‌اللهُ ‌الْعَظِيمُ ‌الْحَلِيمُ، لَا إِلَهَ إِلا اللهُ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ، لَا إِلَهَ إِلا الله رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَرَبُّ الْأَرْضِ، وَرَبُّ الْعَرْشِ الْكَرِيمِ}
باشد که خدای سبحان به‌زودی گشایشی برای مردم غزه فراهم کند؛ چرا که او سرپرست آنها و توانای مطلق است، ولا حول ولا قوة إلا به
#قبول_فراخوان_وانتشارش_كمترين_کار_است

۷:۳۸

thumbnail
undefinedمعلّمان، پیشران اتّحاد مقدّسقسمت 1 از 2اتحاد مقدس چه هست و چه نیست؟دو هفته پیش، در جمعی صمیمی از معلمان بودم که با دغدغه مهرماه پساجنگ دورهم گردآمده بودند و تحلیل و ایده میپروراندند، جلسه ای خودجوش بدون دغدغه گواهی ضمن خدمت یا غیر آن.یکی از محورهای ارائه بحث بنده در آن جمع، رسالت معلم ایرانی پساجنگ بود و در این رسالت، یکی از محورها، ایجاد و حفظ و تقویت اتحاد مقدس بود که غنی شده تئوریک و خلاصه بحث را اینجا مکتوب میکنم.اتحاد مردم، سه محور مفهومی بعنوان پیشفرض معرفتی و هستی شناسانه و چه بسا انسان شناسانه دارد. اول، مراتبی دیدن امور، دوم تاکید بر داشته ها و سوم حرکت با داشته های مشترک. اتحاد اگر بخواهد مقدس باشد، محور چهارمی دارد و آن این است که این سه را در ارزشهای بنیادین جستجو میکند.undefinedوزن وجود ها یا پدیده ها اگرچه مختلفند، اما مراتبی از یک امرند و در طول یک چیز قرار دارند. «وزن» مراتب یک چیز است در طول؛ و «رنگ»، تکثری در عرض. ما برای اتحاد مقدس، محتاج طول هستیم و عرض، کشش ایجاد اتحاد در جامعه را نمیتواند داشته باشد. تاکید بر «وزن مذهبی کاملا متفاوت مردم» در اتحاد دوران جنگ با اسرائیل* نیز بر همین مدار قابل تحلیل است.undefinedاتحاد بر محور نداشته ها رخ نخواهد داد. نداشته های آدمها وقتی به چشم آدم دیگر می آید که خودش دارای آن امر باشد و لذا تفرقه ایجاد میکند. پس دیدن داشته ها، مهم است برای اتحاد. آیا نداشته ها و آسیبها را نباید دید؟ چرا! اما برای تحقق اتحاد، بر یک بستر و زمین سفت باید ایستاد. نداشته ها زمین خوبی نیستند برای اتحاد و انسجام. در وزن هم، بر میزان ماده‌ی جرم دار تاکید میشود و نه میزان جرم نداشته و خلاء های آن.undefinedاتحاد ذاتا یک امر تحققی است، وگرنه که در عالم حقیقت، وحدت محض است. در عالم اراده انسانها از اتحاد صحبت میکنیم و در این میدان، نیت و عملی وجود دارد. اگر دغدغه اتحاد داریم، نمیشود فقط از آن حرف زد. تجربه هم نشان داده بدون عملیات، آدمها به اختلاف و دعوا برمیخورند. وقتی انسانها عمل مشترک انجام میدهند، بیشتر با هم حشر و نشر میکنند و به جای توهم، با واقع امر آشنا میشوند و امکان نزدیک شدن گرایشهای انسانی نیز وجود دارد. به تجربه دیده ایم که وحدت شیعه و سنی، وحدت قومیت ها و هر وحدت دیگری در عرصه اجتماعی، از دل ارتباط واقعی برمیخیزد و آنها که کمتر ارتباط دارند، کمتر گفتگو میکنند و کمتر ممکن است به هم نزدیک شوند. دشمن هم برای اختلاف افکنی از توهم شناخت آغاز میکند. ایرانی ها فکر میکنند مهاجرین افغانستانی را میشناسند، اما نمیشناسند و بالعکس؛ سنی فکر میکند شیعه را میشناسد، اما نمی شناسد و بالعکس. باید حشر و نشر کرد تا شناخت؛ از مسیری غیر از مسیر رسانه دشمن.undefinedاتحاد مقدس برخلاف وفاق، بر جهتگیری ارزشی تاکید دارد و البته در دل خودش بخاطر مراتبی دیدن، انعطاف و رفاقت و لینت دارد. وفاق گرچه همیشه خالی از ارزش نیست، اما وقتی بدون قید و از سوی همگان تکرار میشود، به راحتی میتواند تکثری در عرض را بدون جهت گیری در ارزشها، به وحدت برساند و همین مسأله امکان سلطه را هم بیشتر خواهد کرد. وحدت ذاتا با مفهوم نظم تعامل دارد و نظم یا بذاته منشأی در درون دارد که همان مراتبی دیدن هستی و ارزش و معرفت است و تاکید بر اشتراکات، یا منشأ بیرونی دارد که سلطه خواهد بود. دست سلطه میتواند آدمها را متحد کند و مگر نمیکند؟ سلطه با مد توانسته آدمها را هم شکل کند، سلیقه ها و ذائقه ها را یکی و هم زنگ کند. نظم و وحدت می‌تواند با زور و زر و تزویر هم ایجاد شود بدون جوششی از درون، اما اتحاد مقدس، حتما جوشش از درون و اشتراکی ذاتی دارد در عالم هستی و رهبران اجتماعی و انبیا و اوصیای انبیا روی این اشتراک جوشیده از درون دعوت به وحدت میکنند.با این وصف برای اتحادمقدس چه باید کرد؟ باید ارزشهای اصیل و اصلی را پیدا کرد مثل نپذیرفتن ذلت، مثل دوست داشتن عدالت، مثل احترام به حق دیگران، مثل بندگی خدا، مثل حیا و پوشیدگی و آنگاه این ارزشهای اصیل را مرتبه ای دید و قدر مشترک مرتبه های یک جمع را پیدا کرد و روی مراتب مشترک، عملیات مشترک تعریف کرد.
* دیدار رهبر معظم انقلاب با قوه قضاییه در 25 تیر 1404
قسمت دوم:https://ble.ir/rq_fazel/6579431080767906/1758912810835

۱۸:۵۲

thumbnail
undefinedمعلّمان، پیشران اتّحاد مقدّسقسمت 2 از 2رسالت معلم برای اتحاد مقدس چیست؟undefinedاتحاد اگر بخواهد مقدس باشد و از درون بجوشد، شناخت جدی و عمیق انسانها را از سوی رهبران دغدغه مند اجتماعی لازم دارد و طبیعتا با توده‌ای دیدن مردم رخ نخواهد داد. با این وصف، تحقق و حفظ اتحاد مقدس یک پروژه یکپارچه و ملی نیست؛ بلکه محتاج پروژه های کوچک کوچک است که امکان شناخت انسان فراهم باشد و البته با پیوند این جمع های متحد کوچک حول ارزشها، اتحادی گسترده در عرصه ملی و منطقه ای و اسلامی و جهانی میتواند رقم بخورد. با این وصف، کجا بهتر از مدرسه و کلاس درس؟معلم، بهترین کسی است که میتواند اتحاد مقدس را در جامعه پیگیری کند به شرطی که ماموریت خود را پیگیری اتحاد مقدس بداند. معلم با تعدادی محدود از دانش آموزان و خانواده‌های آنان ارتباط دارد که اجمالا میتواند مرتبه‌ و وزن دغدغه و پابیندی آنها را به ارزشهای اصیل بشناسد، قدر مشترک مرتبه را استخراج کند و از همه مهم تر، بر بنیاد این ارزش مشترک و مراتبی، عملیات مشترک طراحی کند. undefinedمثلا ممکن است ذیل ارزش مبارزه با ظالم، همه هم مرتبه نباشند، اما در مراتب پایین تر و حمایت از مظلوم، همه دانش آموزان و خانواده‌ها همراه باشند و هم وزن. خیلی خوب! حالا که مرتبه‌ی مشترک انسانها در یک جمع کوچک حول ارزشی اصیل مشخص شد، از همین مرتبه باید شروع کرد. باید بتوانیم حول این اندیشه مشترک، عزم مشترک و عمل مشترک رقم بزنیم. پس صرفا در مدح اتحاد نباید سخن گفت، باید برای تحققش کاری کرد. مثلا در همکاری با گروه های متخصص انقلابی، حول حمایت از محرومین، پروژه ای عملیاتی برای اهدای نهال به خانواده ای در سیستان و بلوچستان یا حفر چاه آب در یک روستا تعریف کنیم، آنقدر که ذهن و زبان دانش آموزها در این پروژه واقعا درگیر شود و با هم حولش حرف بزنند، کیف کنند و پول پس انداز کنند. وقتی در مرتبه‌ای از یک امر، عمل مشترک رخ دهد، بخاطر گفتگو و تعامل، طبیعی است که احتمال ارتقای مرتبه آدمها در آن ارزش بیشتر خواهد شد. هم اتحادی مقدس رخ داده و هم انسانها به هوای وحدت و وفاق، سکوت نکرده و درجا نزده اند.undefinedذیل ارزش مبارزه با اسرائیل و آمریکا آنجا که به وطن ما حمله کرده، میتوان یک متخصص حقوق بین الملل را دعوت کرد به مدرسه و البته به جای سخنرانی، دانش آموزان را به گروه هایی تقسیم کرد که هر گروه یک شکایت دانش آموزی از نتانیاهو و ترامپ را تنظیم کنند و از متخصص حقوقی مشورت بگیرند.undefinedذیل ارزش عزت و کرامت انسان، میتوان گروه های تئاتر راه انداخت تا از گلستان سعدی و دیوان پروین هر انچه حکایت و قصیده درباره عزت نفس است را استخراج کنند، نمایشنامه بنویسند و اجرا کنند. میخواهد «دو برادر بودی یکی به زور بازو نان خوردی را» اجرا کنند، میخواهد «مزدور دیو و هیمه کش او شدیم از آن، کاین سفله تن گرسنه و در فکرت غذاست».undefinedذیل ارزش عدالت، میتوان یکی از مسائل منطقه ای را پرونده کرد تا در گروه های دانش آموزی از مطالعه و مشورت تا پیگیری و ارتباط با تشکل های شهری عملیات کنند.undefinedدر ادبیات انقلاب اسلامی، اتحاد با کنار گذاشتن ارزشها رخ نمی‌دهد. ارزشها را وقتی مراتبی می‌بینیم، بهترین محور هستند برای اجتماع همه قوای مردم. اما باید باور داشت که اینگونه اتحاد مبتنی بر ارزشها و مراتب آن و حرکت حول آن، دانش عمیق و تلاشی پیگیر می‌خواهد. مراتب پایین تر پایبندی مشترک به ارزشها را در جامعه شکر کنیم، حتما وسع جامعه برای پایبندی ها نیز بیشتر خواهد شد. لئن شکرتم لأزیدنکم. پس نه حکمت ایرانی را کنار بگذاریم، نه پایبندی انسانها به حیا را، نه دلدادگی به سیدالشهدا علیه السلام را و نه کرامت انسان را. اینها مشترکات مراتبی ماست و عملیات لازم دارد. قرآن خیلی خوب دعوت به وحدت می‌کند آنجا که دغدغه همه انسانها را در رد شرک و رد سلطه میداند. وقتی همه انسانها از نابرابری و فساد و سلطه گری در اقتصاد و سیاست و روابط میان فردی بدشان می‌آید و عدالت را دوست دارند، این جهتگیری ارزشی را قدر بدانیم و بر آن اتحاد را پایه گذاری کنیم. عدالت نظم و نسق می‌دهد دلها را.undefinedباید دانست که همه این طراحی ها برای اتحاد مقدس، از یک شناخت عمیق برمیخیزد. تا ندانیم دانش آموزان کلاس ما تا چه حد دغدغه مند یک ارزش هستند و تا کجا با هم مشترک هستند، کاری در اتحاد از پیش نمیرود. این اتحاد نیز از عهده رهبر انقلاب بر نمی آید، این رسالت دقیقا رسالت ما معلم هاست که باید گردن بگیریم. در سطوح بالا، شناختهای ظریف و دقیق رخ نمیدهد. اما وقتی که هر معلمی برای اتحاد مقدس، این شناختهای دقیق و عملیاتهای جدی را رقم زد، پیوند این حلقه های کوچک کوچک از مردم حتما سریع تر و بدون چالش تر رقم خواهد خورد. و حتما جایی برای حضور دشمن در میانه شکافهای اجتماعی پیدا نخواهد شد.
قسمت اول این مطلب را اینجا بخوانید:https://ble.ir/rq_fazel/26295484975418292/1758912775736

۱۸:۵۳

thumbnail
هم اکنونundefined مراسم اولین سالگرد شهادت سید مقاومت رهبر مجاهد و دبیر کل حزب‌الله لبنان
undefined شهید سید حسن نصرالله
undefined با سخنرانی حضرت آیت الله سید یاسین الموسوی امام جمعه انقلابی بغداد
undefined سه شنبه ۸ مهر ۱۴۰۴ ساعت ۱۸
undefined مشهدالرضا . عرصه میدان شهدا

undefined همه مدیون سیدالشهداء جبهه مقاومت هستیم . نکوداشت ایشان ، نکوداشت همه خوبیها و ارزشهای اسلامی و انقلابی است

۱۴:۳۵

بازارسال شده از حامد زمانی | Hamed Zamany
thumbnail
صُمود | Sumudاميدوارم اين صدا به گوش جهان برسهلطفا كمك كنيد به انتشار جهانى #صمودVocal: @hamedzamany.original Lyrics: @ghasemsarafan @morteza.heydari.alekasirArrangement: @amirjamalfardProducer: @meysamhasani61


#Palestine #gaza #sumud #hamedzamany #حامدزمانىundefined️@hamedzamany

۲۰:۱۳

بازارسال شده از حامد زمانی | Hamed Zamany

4504286586796515074_14702231223106.mp3

۰۴:۵۱-۱۱.۱۲ مگابایت

۲۰:۱۳

بازارسال شده از رسانهٔ حاج رمضان

خمیني‌العرب.pdf

۲.۹ مگابایت

خمیني العربundefined یادداشت آقای زیاد النخالة (ابوطارق) undefined دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در فلسطیندر سالگرد شهادت شهید سید حسن نصراللهundefined از سلسله گفتارهای تبیینی محور مقاومت
کانال اطلاع‌رسانی حاج رمضان

۹:۴۸

بازارسال شده از چرخِ‌فلک🇮🇷🇵🇸
thumbnail
طوفان‌اراده‌ها#چی_چی_بازی۳۷
دنیا در سکوتی فرو رفته بود...undefinedکه یهو یه صاعقه زد: طوفان الاقصی!undefinedاین فقط یه اسم نبود؛ یه بیداری بزرگ بود!
حالا این حماسه اومده تو قالب یه بازی رومیزی!تو این بازی:undefined با دوستات هم تیم میشینundefined کلمه‌های کلیدی مقاومت رو پیدا میکنینundefined با عکس و نام شهدا آشنا میشینundefined تاریخ رو زنده نگه میدارین
بریم این بازی انجام بدیمundefined
#طوفان_الاقصی#مقاومت
undefinedانجمن بازی چرخِ فلک؛ زیر نظر خانه هم‌بازیبله | ایتا | سروش | تلگرام | اینستاگرام

۶:۵۵

رقیه فاضل
undefined طوفان‌اراده‌ها #چی_چی_بازی۳۷ دنیا در سکوتی فرو رفته بود...undefined که یهو یه صاعقه زد: طوفان الاقصی!undefined️ این فقط یه اسم نبود؛ یه بیداری بزرگ بود! حالا این حماسه اومده تو قالب یه بازی رومیزی! تو این بازی: undefined با دوستات هم تیم میشین undefined کلمه‌های کلیدی مقاومت رو پیدا میکنین undefined با عکس و نام شهدا آشنا میشین undefined تاریخ رو زنده نگه میدارین بریم این بازی انجام بدیمundefined #طوفان_الاقصی #مقاومت undefinedانجمن بازی چرخِ فلک؛ زیر نظر خانه هم‌بازی بله | ایتا | سروش | تلگرام | اینستاگرام
قضیه فلسطین برای بچه‌های چرخِ‌فلک خانه هم‌بازی، هیچ وقت فقط یک پروژه لحظه ای نبودهطی این سالهای شکل‌گیری واحد بازی، حقیقتا در طراحی بازی، جان‌شان با این آرمان گره خورده و برایش فکر کرده‌اندحتی در بازی‌ای که ظاهراً مرتبط نبوده به مقاومت، مثل بازی های جشن تکلیف
امروز هم برای سالگرد طوفان، یک بازی رومیزی آماده کرده‌اند

۶:۵۸

بازارسال شده از جبهه عدالتخواه مردمی مشهد مقدس

یحی سنوار -فاضل ۲.mp3

۴۴:۱۸-۲۰.۲۸ مگابایت
بخشی از سخنرانی خانم دکتر رقیه فاضل در جلسات دعای ندبه هیئت #بنات_المقاومة با موضوع:undefined سالگرد شهادت یحی سنوار

undefined ۲۵ مهرماه ١۴٠۴#جبهه_عدالتخواه_مردمی_مشهد_مقدسآدرس در بله، ایتا و اینستاگرامundefined @jebhe_mashhad

۱۶:۳۵

بازارسال شده از روایت پیشرفت ایران
thumbnail
undefined سومین شماره سُهــــا منتشر شد شماره جدید مجله «سُها»، روایتی از نقش‌آفرینی زنان در عرصه پیشرفت کشور، منتشر شد. این مجله با هدف روایت حضور و تأثیر زنان در حوزه‌های مختلف پیشرفت، به‌ویژه در عرصه علم و فناوری، توسط «خانه هنر و رسانه پیشرفت» و به سفارش مرکز راهبری امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در ۲۰۰ صفحه تولید شده است. مجله «سُها» تلاشی است برای روایت داستان‌ها و دستاوردهای الهام‌بخش زنان در مسیر پیشرفت کشور.

undefinedسرمقالهundefined زنانِ سرزمین دین و دانشundefined زنان، رکن پیشرفت و اقتدار

undefinedمیدان پیشرفتِ دانش‌بنیانundefinedما سلول‌هایی می‌سازیم که تسلیم نمی‌شوندundefinedوقتی نانو به داد برق قدرت می‌رسد!undefinedمادرانِ داروساز، مکمل‌های خوراکی‌شان فرق می‌کند!

undefinedپیشرفت بر مدارِ جامعهundefinedسلام خانومِ زیست فناوریundefinedاز صفرِ بی‌اعتمادی تا یازدهِ کارآفرینیundefinedبه تماشای قدرتِ ایل در روستای قره‌چپقundefinedمدالم را پَس می‌گیرم!undefinedهمچو موج از خود برآوردیم سَر

undefinedدانشِ ثروت‌آفرین در همه ایرانundefinedپسته به کرمان بردنundefinedجایی که فلسفه، کودک و خلاقیت به‌ هم می‌رسند

undefinedمادرانه‌ها و همسرانه‌های پیشرفتundefinedغمی که ما را رشد دادundefinedمحسنِ من، آرامش را از دشمن گرفته بودundefinedقصۀ ما به صبر رسید...

undefinedیادداشتundefinedخیزش جدید سرزمین دین و دانشundefinedزنان، چگونه تکیه‌گاه مقاومت و پیروزی می‌شوند؟undefinedآینه در آینه

undefinedهمکاران این شماره: رعنا مرادی‌نسب، مریم برزویی، فاطمه نجبایی، فرناز ایزدبین، فرزانه غلامشاهی، پریسا میرزایی، ریحانه رزم‌آرا، نیلوفر محمدپور، فروزان ایزدبین، زهرا رضاپور، فاطمه فتحی‌فر‌، زهره فرهادی، مهناز کوشکی، مرضیه احمدی، مرتضی اسدزاده، جواد احسانی، امین ماکیانی.
مدیر مسئول: سارا طالبیسردبیر: پژمان عربدبیر اجرایی: مریم حنطه‌زادهمجری طرح: خانه هنر و رسانه پیشرفت
undefinedخوانندگان عزیز جهت تهیه شماره سوم مجله «سُــها» به آیدی @soha_magiran پیام ارسال کنید.

undefined | تلگرام | بله | ایتا | اینستاگرامundefined خانه هنر و رسانه پیشرفت‌| راوی پیشرفت ایران @khaneh_pishraft

۴:۰۴

thumbnail
undefined #اطلاعیه | الذّاکرات برگزار می‌شود:

undefined #الذّاکرات؛ قرآن، تربیت، مقاومت
undefined بزرگداشت دومین سال شهادت شهید دکتر جملیة الشَّنطي

undefinedundefinedundefinedundefinedundefined بانوی قرآن و مقاومت فلسطین و افتخار جهان اسلامundefined مروج قرآن و تربیت قرآنی در فلسطین undefined از رهبران جنبش حماس
undefined رسانه مقاومت باشید
undefined #پوستر_باز_شود
undefined #زمان: شنبه ۳ آبان؛ ساعت ۱۴:۳۰
undefined #مکان: مشهد، بلوار شهید مدرس، جنب هتل فردوسی، اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی
undefined کاری از: «هیئت بنات‌المقاومة»undefined با همکاری:خانهٔ هم‌بازی | اداره امور فرهنگی تبلیغی خواهران دفتر تبلیغات اسلامی خراسان | اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان | حسینیهٔ هنر

۱۲:۳۴

thumbnail
undefined*الذّاکرات*شهید جمیله الشنطی، از مصادیق بارز زنان اهل ذکر در این دوران است؛ الذّاکرات.ذکر و مقاومتاو از رهبران مقاومت است که به این راز عجیب در عالم پی برده که کسی نمیتواند در برابر هجمه دشمن مقاومت کند و نترسد، الا اینکه اهل ذکر باشد. ذکر، یعنی آنچه به انسان تلنگر میزند و نسبت به موقعیتش هوشیار میکند. مومن وقتی موقعیتش را در عالم میفهمد، متوجه میشود که خودش فقر مطلق است و هر چه هست، اوست و از اوست و به سوی او باز میگردد. مومن وقتی متذکر است، دیگر غم ندارد و دلش محکم میشود، چون آنچه که میماند خداست و اسرائیل نابود شدنی است. «میفرمایند الذّاکر فی الغافلین کالمقاتل فی الفارّین. ذاکر در میان جمعِ غافل مثل همان سرباز رزمنده‌ی ایستادگی‌کننده است در میان کسانی که دارند فرار می‌کنند». برای همین در میدانهای سخت به ذکر کثیر دعوت شده ایم. «میفرماید اذا لقیتم فئة فاثبتوا و اذکروا اللَّه کثیرا؛ در میدان جهاد وقتی در مقابل تهاجم دشمن قرار گرفتید، ایستادگی کنید و ذکر کثیر خدا بکنید. ثبات قدم به خرج بدهید، ایستادگی کنید و ذکر خدا کنید. چرا؟ چون این ذکر، دل را قرص میکند. دل که قرص شد، دل که ثبات پیدا کرد، قدم هم ثبات پیدا میکند. در میدان جنگ اینجوری است. میدان جنگ قبل از آن که پاهای ما، که سست‌عنصر هستیم، به طرف عقب جبهه مشغول دویدن و فرار شود، دل ما فرار کرده. این دل ماست که جسم ما را به فرار وادار میکند؛ و الّا اگر دل ایستاده باشد، جسم می‌ایستد. در همه‌ی میدانهای جنگ - هم میدان جنگ نظامی، هم میدان جنگ سیاسی، هم میدان جنگ اقتصادی، هم میدان جنگ تبلیغاتی - ذکر خدا کنید که این ذکر خدا موجب فلاح و کامیابی شماست. ذکر خدا پشتوانه‌ی ثبات قدم است».1ذکر و تربیتشهید جمیله الشنطی، اهل ذکر است، چون اهل تربیت است و میداند غایت تربیت، تقوا است و إنَّ ٱلَّذِينَ ٱتَّقَوۡاْ إِذَا مَسَّهُمۡ طَـٰٓئِفࣱ مِّنَ ٱلشَّيۡطَٰنِ تَذَكَّرُواْ. انسان متقی حتی اگر گاهی حواسش پرت شد، چون اهل ذکر است، زود هوشیار میشود و بعد از هوشیاری و تلنگر و تذکر، اهل برائت از سپاه شیطان میشود. شهید الشنطی، دکتری علوم تربیتی دارد و مسئول دانشگاه ها و دارالقرآن های غزه است و خوب فهمیده که برای تربیت، قران لازم است. قرآن ذکر است و اینگوه غزه را به دارالقرآن تبدیل میکند. او کاملا درک کرده که غزه اگر اهل قرآن بشود، تربیت میشود و اهل مقاومت. او به اهمیت تربیت قرآنی زنان کاملا پی برده و با پیگیری فعالیتهای قرآنی برای عموم اهل غزه و به ویژه برای زنان، سرمایه بزرگی را برای مقاومت ایجاد کرده است. این انس مردم غزه با قرآن، بخشی از تلاشها و برنامه های این زن بزرگ اهل ذکر است که با نظر لطف الهی نتیجه داده. او مخاطب خودش را با قرآن تربیت کرده و اهل مقاومت. برقراری کلاسهای قرآن در خانه ها و مساجد و بعد از آن راه اندازی شبکه ای از دارالقرآن ها در غزه از فعالیتهای جدی قرآنی او بوده و نهایتا پیشبرد پروژه صفوة الحفاظ (حافظان قرآن برگزیده) در غزه که برنامه ای منظم و فکر شده برای انس با قرآن و حفظ قرآن است، با پیگیری های این زن اهل ذکر بوده است. این برنامه حفظ، بر خلاف تاکید بر حافظه تصویری در حفظ قرآن، بر مرور قسمتهای حفظ شده از قرآن در سیاق و سیر خود آیات قرآن تاکید دارد که طبیعتا امکان تدبر را هم بیشتر فراهم میکند و امکان اینکه حافظ قرآن به محافظ قرآن تبدیل شود را بیشتر میکند. شیوه حفظ و انس در این برنامه، دسته جمعی است و یک حافظ را مورد توجه جمع قرار نمیدهد، بلکه گروهی از حافظان هستند که آیات حفظ شده خود را ارائه میدهند و نهایتا یک جامعه قرآنی است که مورد توجه قرار میگیرد. شهید الشنطی نه تنها خودش اهل ذکر است که ذکر را اقامه کرده است.«وقتی دسته‌جمعی ذکر گفتیم، آثار و برکات ذکر بر دسته‌جمع نازل میشود، بر جمع نازل میشود. در قرآن دارد: ‌فَاِنَّ الذِّکرىٰ تَنفَعُ المُؤمِنین؛ این نفع، مال همه میشود. اینجا این نفع، نفع عمومی است، همه‌ی مجموعه نفع میبرند. یا «فَاذکُرونی اَذکُرکُم»؛ «اَذکُرکُم»، این عنایت ویژه‌ی الهی، مترتّب است بر ذکر؛ اینجا ذکر، ذکر دسته‌جمعی است، پس آن عنایت هم مربوط به جمع میشود.»2جامعه و ذکری به نام الشنطیشهید الشنطی هم خودش اهل ذکر بود، هم ذکر را اقامه کرد و هم با شهادتش مایه تذکر شد كه خطری که تربیت و قرآن برای صهیونیستها دارد، چقدر جدي است. او قبل تر هم در فهرست ترور رژیم قرار گرفته بود تا اينكه در 19 اكتبر 2023 ترور شد و به شهادت رسيد. تامل در هدفگیری شهید از سوی صهیونیستها، تذکری برای ما و تمامی فعالین تربیتی، قرآنی و مقاومت در جهان اسلام است. آنجا که قرآن و تربیت و مقاومت به هم میرسند، خطر برای صهیونیستها ایجاد میشود. چه شورانگیز!1- بیانات آقا ۱۳۸۶/۰۶/۳۱2- بیانات آقا ۱۴۰۱/۰۵/۰۵https://ble.ir/rq_fazel

۲۱:۰۹

مقاومت و گفتگو با قرآن- الذاکرات- دومین سالگرد شهید الشنطی-رقیه فاضل- ۳ آبان ۱۴۰۴_۲۰۲۵_۱۰_۲۸_۲۰_۱۳_۳۰_۹۷۳.mp3

۳۱:۴۲-۱۴.۵۸ مگابایت
undefined*مقاومت و گفتگو با قرآن*بحث ارائه شده در الذاکرات، مراسم دومین سالگرد شهادت شهید جمیله الشنطی
چگونه شهید الشنطی تربیت را قرآنی کرد و با قرآن، مقاومت را تقویت کرد؟چگونه با دورهمی قرآنی، تربیت را غنی و متعالی کنیم؟
گفتگو با قرآن، راه «تبدیل کردن مفاهیم قرآن به مسلمات فکری جامعه»
https://ble_ir/rq_fazel

۱۶:۵۹

بازارسال شده از پرورشی ایران

1_21618823725.mp3

۰۴:۰۲-۹.۲۶ مگابایت
#روز_دانش_آموز#۱۳_آبان
این صدای ماست...undefinedپیام دانش آموزان ایران،به همه زورگوهای دنیا!
#نسل_ضدّ_زورگویی#باکلام
هرگونه کپی برداری بدون درج لینک ایراد شرعی دارد.
لینک صفحه آپارات:https://www.aparat.com/pt.medu.ir
undefinedســرودی‌هـا|مرجع‌نواهای‌ِمناسبتے-سرود╰─► https://eitaa.com/Soroudiha╰────────────زیر نظر روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش
#پیشنہاد_عضویت
☞⁠ ̄undefined ̄⁠☞⁩ ‌(⁠.⁠ ⁠❛⁠ ⁠ᴗ⁠ ⁠❛⁠.⁠)⁩ ➺   ◉━━━━━━───────undefined برای ایران برای مدرسه
پرتال | شاد | ویراستی | آپارات | ایتا | بله

۲۰:۱۶

بازارسال شده از هم بازی
thumbnail
undefined #اطلاعیه | شگفتانه ویژه هفته دانش آموزundefinedundefined

undefined #جشنواره_بازی‌های استکبارستیزی پر از هیجان و فکر برای دانش‌آموزان
undefined #دبستان_دوره_دوم

undefined صدای امواج، صدای ایستادگی!

undefined می‌خواهیم موجی از آگاهی و مقاومت راه بیاندازیم تا هیچ‌کس جلوی ظلم و استکبار جهانی ساکت نماند.
undefined بازی‌هایی با مفاهیم:undefinedشناخت دشمنundefined هوشیاری در موقعیتundefined تثبیت حافظه تاریخیundefined استکبار در جهان و مواجهه با ظلم
undefinedundefined فیلم بازی‌هایی که انجام دادید و لذت بردید رو برامون بفرستید تا صدای امواجِ مدرسهٔ شما هم شنیده بشه | ایتا، بله و شاد:
undefined @sedaye_amvaj

undefined دریافت #رایگان فایل‌های آموزشی
undefined ارسال عبارت «صدای امواج» در ایتا و بله:
undefined ‎@ezam_hambazi


undefinedundefined با ارسال برای دوستان و پیشنهاد مجله در دیده شدن برنامه همراهی‌مان کنید.
♾ خانه هم بازی؛ واحد خانواده حسینیه هنرundefined @charkhefalak_baziundefined @hambazi_tv

۱۷:۱۴