بسم الله الرّحمن الرّحیمالحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم سلام علی آل یاسین، سلام الله علی دیان دین الله۱۴۰۵/۲/۱۴
خداوند هیچگاه بعد از خلق انسان و هر مخلوقی آن مخلوق و آن انسان را به حال خود واگذار نکرده است. او ربوبیت خود را به کسی تفویض ننموده و مالکیت چیزی را به کسی واننهاده است. او از تعیین مقدرات و دادن عطایی یا گرفتن نعمت ها انصراف نداده و به هیچوجه از خدایی خود دست نکشیده است.
اگر چنین است که چنین است پس چطور انسان انتظار دارد معصیت خدا را بکند نماز نخواند، اطاعت او را نکند و مقدراتی نیکو برای او رقم بخورد؟!چگونه میتواند انسان به دیگران ظلم کند، تحقیر نماید، دروغ بگوید، غیبت کند و بخواهد مقدراتی نیکو داشته باشد، مبتلا به مرض و درد و بلا نشود؟ممکن است کسی بگوید میشود آنان هم که مؤمن اند را خداوند دنیایی پر از رنج و غم عنایت کند. آری ولی آنان با درد و غم خویش، رتبه هایی عالی نزد خدا میگیرند.
به خلاف آنانی که به دلیل اشکالات خود به غم و اندوه و درد دچار شده اند.عاقبت نداشتن تقوا و خویشتن داری و اطاعت خدا و دینداری هم در دنیا خسارت بار است و هم در آخرت. اینطور نیست که اهل معصیت دنیای خوبی داشته باشند.پس بر همه انسان ها واجب است اگر غم و درد و مشکلی دارند ابتدا بررسی کند که آن از ناحیه خودشان نباشد، که اگر باشد با برطرف کردن آن کوتاهی ها زندگی شان سر و سامان میگیرد.
#جهاد_با_طاغوت#استاد_احمدرضا_اخوت #آداب_عملیات
https://ble.ir/aadabeamaliat
خداوند هیچگاه بعد از خلق انسان و هر مخلوقی آن مخلوق و آن انسان را به حال خود واگذار نکرده است. او ربوبیت خود را به کسی تفویض ننموده و مالکیت چیزی را به کسی واننهاده است. او از تعیین مقدرات و دادن عطایی یا گرفتن نعمت ها انصراف نداده و به هیچوجه از خدایی خود دست نکشیده است.
اگر چنین است که چنین است پس چطور انسان انتظار دارد معصیت خدا را بکند نماز نخواند، اطاعت او را نکند و مقدراتی نیکو برای او رقم بخورد؟!چگونه میتواند انسان به دیگران ظلم کند، تحقیر نماید، دروغ بگوید، غیبت کند و بخواهد مقدراتی نیکو داشته باشد، مبتلا به مرض و درد و بلا نشود؟ممکن است کسی بگوید میشود آنان هم که مؤمن اند را خداوند دنیایی پر از رنج و غم عنایت کند. آری ولی آنان با درد و غم خویش، رتبه هایی عالی نزد خدا میگیرند.
به خلاف آنانی که به دلیل اشکالات خود به غم و اندوه و درد دچار شده اند.عاقبت نداشتن تقوا و خویشتن داری و اطاعت خدا و دینداری هم در دنیا خسارت بار است و هم در آخرت. اینطور نیست که اهل معصیت دنیای خوبی داشته باشند.پس بر همه انسان ها واجب است اگر غم و درد و مشکلی دارند ابتدا بررسی کند که آن از ناحیه خودشان نباشد، که اگر باشد با برطرف کردن آن کوتاهی ها زندگی شان سر و سامان میگیرد.
#جهاد_با_طاغوت#استاد_احمدرضا_اخوت #آداب_عملیات
۴۸۴
۱۱:۴۱
بازارسال شده از آداب عملیات
۱
۱۱:۴۱
بازارسال شده از آداب عملیات
بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم سلام علی آل یاسین سلام الله علی حجة الله فی خلقه۱۴۰۵/۲/۲۷
ائمه دوازدهگانه شیعه در طی دو قرن یکی پس از دیگری به شهادت رسیدند، زمانه با آنها نبود و پیوسته در رنج و شکنجه و فشار و تبعید و حصر زندگی میکردند.
عمر شریفشان از عمر متوسط افراد جامعه کمتر بود و بسیار زود از این دار فانی به دار باقی می شتافتند. گویی زمین و زمان به آنها میگوید شما در این سرا جایی ندارید. اینجا مکان زندگی شما نیست.
از همه عجیبتر اینست که این افراد نزد خداوند مقربترین هستند و به استجابت دعا از همه سریع الاجابهترند! عمر هر یک از این عزیزان را ببینید:
حضرت فاطمه سلام الله علیها ۱۸ سال
امیرالمومنین علیه السلام ۶۳ سال
امام حسن مجتبی علیه السلام ۴۷ سال
امام حسین علیه السلام ۵۷ سال
امام زین العابدین علیه السلام ۵۷ سال
امام باقر علیه السلام ۵۷ سال
امام جعفر صادق علیه السلام ۶۵سال
امام کاظم علیه السلام ۵۵ سال
امام رضا علیه السلام ۵۵ سال
امام جواد علیه السلام ۲۵ سال
امام هادی علیه السلام ۴۲ سال
امام حسن عسکری علیه السلام ۲۸ سال
کمی به این اعداد نگاه کنید! امامان شیعه که عالمتر از آنها در بین انبیاء و اولیا وجود ندارد از ۱۸ سال تا نهایت ۶۵ سال در این دنیا اقامت داشتهاند!
به این شگفتی کربلا را هم بیفزایید از علی اصغر علیه السلام شش ماهه تا...
خداوند با این نمایان کردنها چه چیزی را میخواهد به نوع بشر بفهماند؟! و چه درسی باید از این مظلومیت بگیرد؟! ما به عنوان پیروان این بزرگان باید چه چیزی را بفهمیم؟!
« جهاد با طاغوت »
#استاد_احمدرضا_اخوت #آداب_عملیات
https://ble.ir/aadabeamaliat
ائمه دوازدهگانه شیعه در طی دو قرن یکی پس از دیگری به شهادت رسیدند، زمانه با آنها نبود و پیوسته در رنج و شکنجه و فشار و تبعید و حصر زندگی میکردند.
عمر شریفشان از عمر متوسط افراد جامعه کمتر بود و بسیار زود از این دار فانی به دار باقی می شتافتند. گویی زمین و زمان به آنها میگوید شما در این سرا جایی ندارید. اینجا مکان زندگی شما نیست.
از همه عجیبتر اینست که این افراد نزد خداوند مقربترین هستند و به استجابت دعا از همه سریع الاجابهترند! عمر هر یک از این عزیزان را ببینید:
حضرت فاطمه سلام الله علیها ۱۸ سال
امیرالمومنین علیه السلام ۶۳ سال
امام حسن مجتبی علیه السلام ۴۷ سال
امام حسین علیه السلام ۵۷ سال
امام زین العابدین علیه السلام ۵۷ سال
امام باقر علیه السلام ۵۷ سال
امام جعفر صادق علیه السلام ۶۵سال
امام کاظم علیه السلام ۵۵ سال
امام رضا علیه السلام ۵۵ سال
امام جواد علیه السلام ۲۵ سال
امام هادی علیه السلام ۴۲ سال
امام حسن عسکری علیه السلام ۲۸ سال
کمی به این اعداد نگاه کنید! امامان شیعه که عالمتر از آنها در بین انبیاء و اولیا وجود ندارد از ۱۸ سال تا نهایت ۶۵ سال در این دنیا اقامت داشتهاند!
به این شگفتی کربلا را هم بیفزایید از علی اصغر علیه السلام شش ماهه تا...
خداوند با این نمایان کردنها چه چیزی را میخواهد به نوع بشر بفهماند؟! و چه درسی باید از این مظلومیت بگیرد؟! ما به عنوان پیروان این بزرگان باید چه چیزی را بفهمیم؟!
« جهاد با طاغوت »
#استاد_احمدرضا_اخوت #آداب_عملیات
۳۲۳
۸:۰۸
بسم الله الرحمن الرحیمالحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم سلام علی آل یس سلام الله علی حجة الله فی ارضه۱۴۰۵/۲/۲۷
خداوند چه زود میبرد انسانهای والا را از این دیار خاکی!
آنانی را که لحظه لحظه عمرشان به این خاک حیات میدهد و موجب نزول و برکت است!
از آن سو چقدر بلند میکند عمری را تا انسانها بیدار شوند و متنبه گردند.
غیبت از سال دویست و شصت (۲۶۰) هجری قمری آغاز شده و الان هزار و چهارصد و چهل و هفت(۱۴۴۷) هجری قمری است. آن کوتاهی عمرها و این بلندی عمر برای آماده کردن انسان در دریافت حقایق و فهم کتاب است.
عاقبت روزی باید مردم به دین بازگردند و دنیا را به شکل محل عبور ببینند نه محل استقرار!
عاقبت باید همه بدانند اعتبار دنیا به آخرت آن است! و متوجه شوند ظرفیت دنیا، ظرفیت مهاد بودن و گذر کردن و گذشت داشتن و شکوفایی توانها در اثر دلدادگی به ولیّ الهی و از جان و مال گذشتن برای دین است.
وقتی برای انسان قیامت و زندگی آخرتی مهم نمیشود، دانشمندان این عرصه حرفی برای گفتن ندارند و جایی برای ماندن برای آنها نمیماند، زیرا زندگی آنها با منفعتطلبیها و تکبرها و خودخواهیها منافات دارد.
کسی که خودخواه و متکبر است کاری با امام ندارد! و امام دستاوردی برای او از غیب نمیتواند داشته باشد!
این آخرتگرایی و میل به زندگیسازی در قیامت است که امام را، حیات میبخشد و دلیلی بر حضور او در زندگی دنیا میشود! مردمانی که چنین حیاتی را نمیخواهند نیازی به چنان امامی ندارند! بود و نبود این امام برای انسان باید معنا و مفهوم داشته باشد.
« جهاد با طاغوت »
#استاد_احمدرضا_اخوت #آداب_عملیات
https://ble.ir/aadabeamaliat
خداوند چه زود میبرد انسانهای والا را از این دیار خاکی!
آنانی را که لحظه لحظه عمرشان به این خاک حیات میدهد و موجب نزول و برکت است!
از آن سو چقدر بلند میکند عمری را تا انسانها بیدار شوند و متنبه گردند.
غیبت از سال دویست و شصت (۲۶۰) هجری قمری آغاز شده و الان هزار و چهارصد و چهل و هفت(۱۴۴۷) هجری قمری است. آن کوتاهی عمرها و این بلندی عمر برای آماده کردن انسان در دریافت حقایق و فهم کتاب است.
عاقبت روزی باید مردم به دین بازگردند و دنیا را به شکل محل عبور ببینند نه محل استقرار!
عاقبت باید همه بدانند اعتبار دنیا به آخرت آن است! و متوجه شوند ظرفیت دنیا، ظرفیت مهاد بودن و گذر کردن و گذشت داشتن و شکوفایی توانها در اثر دلدادگی به ولیّ الهی و از جان و مال گذشتن برای دین است.
وقتی برای انسان قیامت و زندگی آخرتی مهم نمیشود، دانشمندان این عرصه حرفی برای گفتن ندارند و جایی برای ماندن برای آنها نمیماند، زیرا زندگی آنها با منفعتطلبیها و تکبرها و خودخواهیها منافات دارد.
کسی که خودخواه و متکبر است کاری با امام ندارد! و امام دستاوردی برای او از غیب نمیتواند داشته باشد!
این آخرتگرایی و میل به زندگیسازی در قیامت است که امام را، حیات میبخشد و دلیلی بر حضور او در زندگی دنیا میشود! مردمانی که چنین حیاتی را نمیخواهند نیازی به چنان امامی ندارند! بود و نبود این امام برای انسان باید معنا و مفهوم داشته باشد.
« جهاد با طاغوت »
#استاد_احمدرضا_اخوت #آداب_عملیات
۲۸۶
۸:۱۰
بسم الله الرحمن الرحیمالحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم سلام علی آل یس سلام الله علی حجة الله علی خلقه۱۴۰۵/۲/۲۷
ما از ائمه خود چه میخواهیم؟ که باید آنها را ببینیم و با آنها باشیم؟
آنها از ما چه میخواهند و دوست دارند چگونه باشیم؟
آیا ما و آنها در یک راستا فکر میکنیم و زندگی را همانند هم میبینیم؟
آیا ما با آنها و آنها با ما هستند؟!
آیا ما با علی مرتضی، حسن مجتبی، حسین شهید، علی بن الحسین زین العابدین، و... هستیم؟
و آنها با ما هستند؟!
چه نشانهای؟ چه دلیلی بر این همراهی داریم؟ و اگر همراهی نداریم چرا؟ و اگر بخواهیم همراهی داشته باشیم چگونه؟
چه کسی میتواند به این سوالات پاسخ دهد؟ چرا این سوالها برای برخی حل شده و برای برخی حل نمیشود؟
آیا زندگی ما در راستای ظهور اهل بیت علیهمالسلام است یا غیبت آنها؟ یا در راستای به شهادت رسیدنشان؟
هر یک به این سوالها بیافزایید و در صدد پاسخ به آنها برآیید.
چرا باید موضوع امامت برای ما مهم و محوری باشد؟ و آیا هست؟
تا به حال چه کار مهمی برای اتصال به اهل بیت انجام دادهایم؟
و چه کارهایی از این به بعد باید انجام دهیم؟!
امام جواد علیه السلام تنها ۲۵ سال عمر کردهاند آیا این برایتان کمی عجیب نیست؟!
« جهاد با طاغوت »
#استاد_احمدرضا_اخوت #آداب_عملیات
https://ble.ir/aadabeamaliat
ما از ائمه خود چه میخواهیم؟ که باید آنها را ببینیم و با آنها باشیم؟
آنها از ما چه میخواهند و دوست دارند چگونه باشیم؟
آیا ما و آنها در یک راستا فکر میکنیم و زندگی را همانند هم میبینیم؟
آیا ما با آنها و آنها با ما هستند؟!
آیا ما با علی مرتضی، حسن مجتبی، حسین شهید، علی بن الحسین زین العابدین، و... هستیم؟
و آنها با ما هستند؟!
چه نشانهای؟ چه دلیلی بر این همراهی داریم؟ و اگر همراهی نداریم چرا؟ و اگر بخواهیم همراهی داشته باشیم چگونه؟
چه کسی میتواند به این سوالات پاسخ دهد؟ چرا این سوالها برای برخی حل شده و برای برخی حل نمیشود؟
آیا زندگی ما در راستای ظهور اهل بیت علیهمالسلام است یا غیبت آنها؟ یا در راستای به شهادت رسیدنشان؟
هر یک به این سوالها بیافزایید و در صدد پاسخ به آنها برآیید.
چرا باید موضوع امامت برای ما مهم و محوری باشد؟ و آیا هست؟
تا به حال چه کار مهمی برای اتصال به اهل بیت انجام دادهایم؟
و چه کارهایی از این به بعد باید انجام دهیم؟!
امام جواد علیه السلام تنها ۲۵ سال عمر کردهاند آیا این برایتان کمی عجیب نیست؟!
« جهاد با طاغوت »
#استاد_احمدرضا_اخوت #آداب_عملیات
۳۶۸
۸:۱۲
بازارسال شده از آداب عملیات
۱
۸:۱۳
بازارسال شده از آداب عملیات
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم سلام علی آل یاسین_ سلام الله علی وعد الله۱۴۰۵/۰۳/۰۸
زنده نگه داشتن برخی باورها برای زنده بودن ایمان به خدا و رسول ضروری است.یادآوری آن باورها و تاکید بر آنها موجب زنده نگه داشتن آنها میشود.یکی از این باورها ضرورت مقابله همیشگی و همه جانبه با شبه نظام کفر است که اگر صورت نپذیرد منجر به آشوبهای جهانی و فسادهای گسترده در عالم میشود. در سوره مبارکه انفال آیه ۷۳ میفرماید:وَٱلَّذِينَ كَفَرُواْ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَآءُ بَعْضٍۚ إِلَّا تَفْعَلُوهُ تَكُن فِتْنَةࣱ فِي ٱلْأَرْضِ وَفَسَادࣱ كَبِيرکفر را باید از بین برد تا نتواند دنیا را بهم بریزد. با شبه نظام کفر نمیشود سازش کرد، با آن نمیتوان کنار آمد، از کفار آن نمیتوان بی تفاوت گذشت، ماهیت شبه نظام کفر فتنه گری است و هرکاری که انجام میدهد فساد و تباهی ایجاد میکند. به همین دلیل میتوان با قاطعیت اذعان کرد که نه تنها نمیتوان به شبه نظام های کفر اعتماد کرد بلکه باید درصدد محو آن از کل عالم برآمد.
برای این منظور خلاء نظم در زندگی بشر را باید با نظام ایمان جبران کرد پس باید ایمان و مومن دارای نظام حاکمیتی باشد تا بتواند نظم عالم را برقرار کند.این ضرورت لازمه مقابله با کفر است. عید غدیر، عید سازماندهی مومنان با محوریت امام حق و ولی الهی و اولیاء دین و ایجاد نظام حاکم بر همه عالم است.
#آداب_عملیات#استاد_احمدرضا_اخوت
https://ble.ir/aadabeamaliat
زنده نگه داشتن برخی باورها برای زنده بودن ایمان به خدا و رسول ضروری است.یادآوری آن باورها و تاکید بر آنها موجب زنده نگه داشتن آنها میشود.یکی از این باورها ضرورت مقابله همیشگی و همه جانبه با شبه نظام کفر است که اگر صورت نپذیرد منجر به آشوبهای جهانی و فسادهای گسترده در عالم میشود. در سوره مبارکه انفال آیه ۷۳ میفرماید:وَٱلَّذِينَ كَفَرُواْ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَآءُ بَعْضٍۚ إِلَّا تَفْعَلُوهُ تَكُن فِتْنَةࣱ فِي ٱلْأَرْضِ وَفَسَادࣱ كَبِيرکفر را باید از بین برد تا نتواند دنیا را بهم بریزد. با شبه نظام کفر نمیشود سازش کرد، با آن نمیتوان کنار آمد، از کفار آن نمیتوان بی تفاوت گذشت، ماهیت شبه نظام کفر فتنه گری است و هرکاری که انجام میدهد فساد و تباهی ایجاد میکند. به همین دلیل میتوان با قاطعیت اذعان کرد که نه تنها نمیتوان به شبه نظام های کفر اعتماد کرد بلکه باید درصدد محو آن از کل عالم برآمد.
برای این منظور خلاء نظم در زندگی بشر را باید با نظام ایمان جبران کرد پس باید ایمان و مومن دارای نظام حاکمیتی باشد تا بتواند نظم عالم را برقرار کند.این ضرورت لازمه مقابله با کفر است. عید غدیر، عید سازماندهی مومنان با محوریت امام حق و ولی الهی و اولیاء دین و ایجاد نظام حاکم بر همه عالم است.
#آداب_عملیات#استاد_احمدرضا_اخوت
۱۳۸
۱۳:۵۵
بسم الله الرحمن الرحیمالحمدلله رب العالميناللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهمسلام علی آل يس سلام الله علی وعد الله١۴٠۵/۳/۸
سازمان و ساختار و نظام یافتن مؤمنان منوط به درک مقام وساطت و جایگاه داد و ستد بر محور حقّ و عدل و حکمت و تدبیر است.
خداوند به هر مؤمنی در نسبت با ایمان و موقعیتی که دارد وساطتی داده که از یک سو دریافت کننده رحمت و نعمت و از سوی دیگر انتقال دهنده است.
هیچ مؤمنی نباید خود را از این وسط بودن استثنا کند و باید بداند چه رحمتی را دریافت میکند و به چه نعمتی می رسد و چگونه و با چه کسانی باید آن رحمت و نعمت را برساند.
در این صورت قیام لله هم باید فرد فرد و دوتا دوتا باشداز این وسط بودن و دو تا دوتا شدن برادری در راه خدا شکل میگیرد، که اگر نباشد وساطت بی معنا و امکان دو تا شدن در راه خدا ناممکن میگردد.
عيد غدیر عيد برادری است. اجرا و اقدام و تمرین برادری در طول سال باید صورت پذیرد و در #غدیر باید آن برادری به رؤیت امام در آید تا همانند شب قدر برای مقدرات کلان عالم طبق آن برنامه ریزی شود.
توشه امام برای تغییر مقدرات عالم همین برادری هاست. هرقدر بیشتر و قوی تر باشد او بیشتر میتواند پیشروی داشته باشد. پس زاد و توشه و عِدّه و عُدِه امام در مقابله با شبه نظام کفر برادری های مؤمنان است.
#آداب_عملیات#استاد_احمدرضا_اخوت
https://ble.ir/aadabeamaliat
سازمان و ساختار و نظام یافتن مؤمنان منوط به درک مقام وساطت و جایگاه داد و ستد بر محور حقّ و عدل و حکمت و تدبیر است.
خداوند به هر مؤمنی در نسبت با ایمان و موقعیتی که دارد وساطتی داده که از یک سو دریافت کننده رحمت و نعمت و از سوی دیگر انتقال دهنده است.
هیچ مؤمنی نباید خود را از این وسط بودن استثنا کند و باید بداند چه رحمتی را دریافت میکند و به چه نعمتی می رسد و چگونه و با چه کسانی باید آن رحمت و نعمت را برساند.
در این صورت قیام لله هم باید فرد فرد و دوتا دوتا باشداز این وسط بودن و دو تا دوتا شدن برادری در راه خدا شکل میگیرد، که اگر نباشد وساطت بی معنا و امکان دو تا شدن در راه خدا ناممکن میگردد.
عيد غدیر عيد برادری است. اجرا و اقدام و تمرین برادری در طول سال باید صورت پذیرد و در #غدیر باید آن برادری به رؤیت امام در آید تا همانند شب قدر برای مقدرات کلان عالم طبق آن برنامه ریزی شود.
توشه امام برای تغییر مقدرات عالم همین برادری هاست. هرقدر بیشتر و قوی تر باشد او بیشتر میتواند پیشروی داشته باشد. پس زاد و توشه و عِدّه و عُدِه امام در مقابله با شبه نظام کفر برادری های مؤمنان است.
#آداب_عملیات#استاد_احمدرضا_اخوت
۱۹۱
۱۳:۵۶