لوگوی پیام رسان بلهدانلود «بله»
عکس پروفایل آداب قیام و عملیاتآ
۸۱۴ عضو

آداب قیام و عملیات

"یا حیّ یا قیّوم"مجموعه نوشتارهای استاد اخوت که از محرم ۱۴۴۰ قمری تا محرم ۱۴۴۲ پیرامون موضوع "آداب قیام و آداب عملیات" کتابت شده است.باشد که در قیام حضرت حجّت ع یاری دهنده موحدین عالَم باشد.https://ble.ir/adabqiamamalyat
مشاهده در اپلیکیشن بلهمشاهده در وب بله
۱۲ اردیبهشت
thumbnail
بسم الله الرحمن الرحیمالحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم سلام علی آل یس/ سلام الله علی باب الله۱۴۰۵/۲/۱۲
undefinedundefinedundefinedخداوند پیامبران را مبعوث کرد تا مردم را از ظلمت نادانی و فساد درآورند و به آنها بینش زندگی صحیح را عنایت کنند.
در این بعثت اغلب پیامبران با مردمی مواجه شدند که در استضعافی کامل بودند و توسط طاغوت‌ها فکر و باورشان آلوده به انحراف شده بود. undefined مبارزه با طاغوت از یکسو و بصیرت‌بخشی به مردم از سوی دیگر رسالت انبیا را سخت و رسیدن مقصد را برای آنان دشوار می‌کرد.
انبیا یکی پس از دیگری آمدند و هر یک بشریت را از انحطاط و سقوط نجات دادند تا جریان بعثت به خاتم انبیا صلی الله علیه و سلم رسید. انقلابی در ابعاد قیامت و بعثتی هم‌تراز با بعثت آخرت، با ابعادی همه جانبه برای تا آخر عمر بشر که نسلی بعد از نسلی را شامل می شود و تا انسانی روی کره زمین است آن انقلاب و بعثت باقی است.
undefinedعظمت چنین پیامبری به بعثتی است که بر عهده او گذاشته شده است و بزرگی کار او در مبارزه با همه طاغوت‌های عالم است. طاغوتی بزرگ‌تر از طاغوت دیگر.
پیامبر اعظم صلی الله علیه و اله با مسئولیتی که یافت راهی را اتخاذ کرد تا بتواند با بعثت مردم نظام‌های باطل را سرنگون کند. undefined ایجاد روح جمعی در پیکره افراد جامعه هنری بود که به دستان مبارک او رقم خورد و اینک ما شاهد یکی از پرشکوه‌ترین حوادث عالم یعنی روح‌دار بودن جمع مؤمنان و مبعوث شدن آنها هستیم.
#آداب_عملیات#استاداحمدرضا_اخوت#بینه_سکینه_جهادباطاغوت#مبعوث_شدن_پیامبر۱#مبعوث_شدن_مردمکانال آداب قیام و عملیات|گروه آداب قیام و عملیات|
undefined۳

۲۲۵

۲۱:۳۷

thumbnail
بسم الله الرحمن الرحیمالحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهمسلام علی یس _ سلام الله علی باب الله۱۴۰۵/۲/۱۲
undefinedundefinedundefinedبعثت رخدادی بسیار با عظمت است که از یک سو مردم را از استضعاف در می‌آورد و از سوی دیگر طاغوت ها را از بین می‌برد.
undefinedتکیه بعثت بر روح خداست که به شکل اراده ای قوی و عزمی محکم ظاهر می‌شود، اراده ای که در کسی یا مردمی برای بیداری و هوشیاری پدیدار می‌شود در صورتی می‌تواند استضعاف شکن و طاغوت بَر باشد که بتواند هجمه هایی به وسعت آن استضعاف و طاغوت وارد کند. کسی یا مردمی که برای این طاغوت ستیزی و استضعاف بری آماده نباشد یا توانش اندک باشد نمی‌تواند ادعای بعثت داشته باشد.undefinedقدرت اراده از قوت علم برمی‌خیزد علم به مضرّات طاغوت و استضعاف. قلب و علم در اثر تدبر در کتاب خدا و برخورداری از الهامات الهی و بصیرت حاصل از نور حاصل می‌شود.
undefined️فرد باید بتواند واقعیت‌های جامعه بدون طاغوت و با طاغوت را ببیند تا بفهمد تمایز این دو جامعه تمایز کویر و بهشت، ثروت و فقر، ناداری و دارایی و ظهور بینایی و نابینایی است.undefinedبعثت اگر به وقوع نپیوندد طاغوت ها نمی‌روند و چه بسا با قدرت تر جامعه ها را به انحراف دعوت می‌کنند.
undefined برای مبعوث شدن باید نصابی از آگاهی در جمعیتی رخ دهد و اگر آن نصاب محقق نشود بعثت رخ نمی‌یابد.
برای رساندن به این حد نصاب باید عالمان مجاهدانه مردمی را به طاغوت ستیزی دعوت کنند و آنها نیز آگاهانه طاغوت ستیز شوند.

#آداب_عملیات#استاداحمدرضا_اخوت#بینه_سکینه_جهادباطاغوت#مبعوث_شدن_پیامبر۲#بعثت_مردم
کانال آداب قیام و عملیات|گروه آداب قیام و عملیات|
undefined۲

۳۰۳

۲۱:۳۷

۱۳ اردیبهشت
thumbnail
بسم الله الرحمن الرحیمالحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهمسلام علی آل یس _ سلام الله علی خليفة الله
۱۴۰۵/۲/۱۳
undefinedundefinedundefined راه غلبه بر مستکبران و طاغوت ها، مبعوث شدن مردم است.
undefinedراه مبعوث شدن مردم داشتن مقصد و چشم انداز مشترک بین مردم است.
undefinedراه داشتن مقصد و چشم انداز مشترک داشتن؛ داشتن دین واحد، کتاب واحد، رسول واحد و مشی واحد است.
undefinedراه داشتن دین تا مشی واحد، توجه به منافع دینداری و فهم ضربه های خروج از دین است.
undefinedراه فهم منافع دینداری، پختگی در فهم و داشتن تجربه زندگی و مشاهده انواع زندگی است.
undefinedراه پیدا کردن پختگی در فهم، خارج شدن از وضعیت های عادت شده و توجه و میل به تحول و پیشرفت است.
تا مردمی مراحل بالا را طی نکنند مبعوث نمی‌شوند و تا مردمی مبعوث نشوند طاغوتی از بین نمی‌رود.
undefined️برای مبعوث شدن مردم باید به آنها داشتن مقاصد مشترک و اهتمام به دینداری و راه یافتن به منافع ولایتمداری و بهره گرفتن از تجربه ها را یاد داد و برای این منظور باید گروهی قیام کنند و با خودسازی و علم و معرفت به تدریج مردم را از انواع غفلت خارج نمایند.
undefined خط مشی بعثت مردم در سوره مبارکه یس آمده است. سوره یس سوره مبعوث شدن مردم برای نابودی مستکبران و طاغوت هاست.
#آداب_عملیات#استاداحمدرضا_اخوت#بینه_سکینه_جهادباطاغوت#مبعوث_شدن_پیامبر۳#بعثت_مردم
کانال آداب قیام و عملیات|گروه آداب قیام و عملیات|
undefined۷

۳۵۸

۱۳:۴۴

thumbnail
undefined راه غلبه بر مستکبران و طاغوت ها، مبعوث شدن مردم است.

undefined برای مبعوث شدن باید نصابی از آگاهی در جمعیتی رخ دهد و اگر آن نصاب محقق نشود بعثت رخ نمی‌یابد.

برای رساندن به این حد نصاب باید عالمان مجاهدانه مردمی را به طاغوت ستیزی دعوت کنند

و آنها نیز آگاهانه طاغوت ستیز شوند.

#آداب_عملیات#استاد_احمدرضا‌اخوت@adabqiamamalyat
undefined۳
undefined۲

۲۴۹

۱۶:۴۰

۱۵ اردیبهشت
thumbnail
بسم‌ الله الرّحمن الرّحیمالحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم سلام علی آل یاسین، سلام الله علی دیان دین الله۱۴۰۵/۲/۱۴

undefinedundefinedundefinedخداوند هیچگاه بعد از خلق انسان و هر مخلوقی آن مخلوق و آن انسان را به حال خود واگذار نکرده است. او ربوبیت خود را به کسی تفویض ننموده و مالکیت چیزی را به کسی واننهاده است. او از تعیین مقدرات و دادن عطایی یا گرفتن نعمت ها انصراف نداده و به هیچوجه از خدایی خود دست نکشیده است.
undefinedاگر چنین است که چنین است پس چطور انسان انتظار دارد معصیت خدا را بکند نماز نخواند، اطاعت او را نکند و مقدراتی نیکو برای او رقم بخورد؟!چگونه می‌تواند انسان به دیگران ظلم کند، تحقیر نماید، دروغ بگوید، غیبت کند و بخواهد مقدراتی نیکو داشته باشد، مبتلا به مرض و درد و بلا نشود؟
undefinedممکن است کسی بگوید میشود آنان هم که مؤمن اند را خداوند دنیایی پر از رنج و غم عنایت کند. آری ولی آنان با درد و غم خویش، رتبه هایی عالی نزد خدا می‌گیرند.
به خلاف آنانی که به دلیل اشکالات خود به غم و اندوه و درد دچار شده اند.
undefinedعاقبت نداشتن تقوا و خویشتن داری و اطاعت خدا و دینداری هم در دنیا خسارت بار است و هم در آخرت. اینطور نیست که اهل معصیت دنیای خوبی داشته باشند.
undefinedپس بر همه انسان ها واجب است اگر غم و درد و مشکلی دارند ابتدا بررسی کند که آن از ناحیه خودشان نباشد، که اگر باشد با برطرف کردن آن کوتاهی ها زندگی شان سر و سامان میگیرد.

#آداب_عملیات#استاداحمدرضا_اخوت#بینه_سکینه_جهادباطاغوت#ربوبیت_خدا#حال_ناخوش_انسان

کانال آداب قیام و عملیات|گروه آداب قیام و عملیات|
undefined۵

۲۷۹

۱۳:۴۳

۲۹ اردیبهشت
thumbnail
بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم سلام علی آل یاسین سلام الله علی حجة الله فی خلقه۱۴۰۵/۲/۲۷
undefinedundefinedundefined ائمه دوازده‌گانه شیعه در طی دو قرن یکی پس از دیگری به شهادت رسیدند، زمانه با آنها نبود و پیوسته در رنج و شکنجه و فشار و تبعید و حصر زندگی می‌کردند.
عمر شریفشان از عمر متوسط افراد جامعه کمتر بود و بسیار زود از این دار فانی به دار باقی می شتافتند.گویی زمین و زمان به آنها می‌گوید شما در این سرا جایی ندارید. اینجا مکان زندگی شما نیست.
از همه عجیب‌تر اینست که این افراد نزد خداوند مقرب‌ترین هستند و به استجابت دعا از همه سریع الاجابه‌ترند! عمر هر یک از این عزیزان را ببینید:
حضرت فاطمه سلام الله علیها ۱۸ سال امیرالمومنین علیه السلام ۶۳ سال امام حسن مجتبی علیه السلام ۴۷ سال امام حسین علیه السلام ۵۷ سال امام زین العابدین علیه السلام ۵۷ سال امام باقر علیه السلام ۵۷ سال امام جعفر صادق علیه السلام ۶۵سال امام کاظم علیه السلام ۵۵ سال امام رضا علیه السلام ۵۵ سال امام جواد علیه السلام ۲۵ سال امام هادی علیه السلام ۴۲ سال امام حسن عسکری علیه السلام ۲۸ سال
کمی به این اعداد نگاه کنید! امامان شیعه که عالم‌تر از آنها در بین انبیاء و اولیا وجود ندارد از ۱۸ سال تا نهایت ۶۵ سال در این دنیا اقامت داشته‌اند! به این شگفتی کربلا را هم بیفزایید از علی اصغر علیه السلام شش ماهه تا...
خداوند با این نمایان کردن‌ها چه چیزی را می‌خواهد به نوع بشر بفهماند؟! و چه درسی باید از این مظلومیت بگیرد؟! ما به عنوان پیروان این بزرگان باید چه چیزی را بفهمیم؟!‌#آداب_عملیات#استاداحمدرضا_اخوت#بینه_سکینه_جهادباطاغوت#ائمه_اطهار_علیه_السلام۱
کانال آداب قیام و عملیات|گروه آداب قیام و عملیات|
undefined۵

۱۷۰

۶:۰۱

thumbnail
بسم الله الرحمن الرحیمالحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم سلام علی آل یس سلام الله علی حجة الله فی ارضه۱۴۰۵/۲/۲۷
undefinedundefinedundefinedخداوند چه زود می‌برد انسان‌های والا را از این دیار خاکی!
آنانی را که لحظه لحظه عمرشان به این خاک حیات می‌دهد و موجب نزول و برکت است!
از آن سو چقدر بلند می‌کند عمری را تا انسان‌ها بیدار شوند و متنبه گردند.
غیبت از سال دویست و شصت (۲۶۰) هجری قمری آغاز شده و الان هزار و چهارصد و چهل و هفت(۱۴۴۷) هجری قمری است. آن کوتاهی عمرها و این بلندی عمر برای آماده کردن انسان در دریافت حقایق و فهم کتاب است.
عاقبت روزی باید مردم به دین بازگردند و دنیا را به شکل محل عبور ببینند نه محل استقرار!
عاقبت باید همه بدانند اعتبار دنیا به آخرت آن است! و متوجه شوند ظرفیت دنیا، ظرفیت مهاد بودن و گذر کردن و گذشت داشتن و شکوفایی توان‌ها در اثر دلدادگی به ولیّ الهی و از جان و مال گذشتن برای دین است.
وقتی برای انسان قیامت و زندگی آخرتی مهم نمی‌شود، دانشمندان این عرصه حرفی برای گفتن ندارند و جایی برای ماندن برای آنها نمی‌ماند، زیرا زندگی آنها با منفعت‌طلبی‌ها و تکبرها و خودخواهی‌ها منافات دارد.
کسی که خودخواه و متکبر است کاری با امام ندارد! و امام دستاوردی برای او از غیب نمی‌تواند داشته باشد!
این آخرت‌گرایی و میل به زندگی‌سازی در قیامت است که امام را، حیات می‌بخشد و دلیلی بر حضور او در زندگی دنیا می‌شود!
مردمانی که چنین حیاتی را نمی‌خواهند نیازی به چنان امامی ندارند! بود و نبود این امام برای انسان باید معنا و مفهوم داشته باشد.
#آداب_عملیات#استاداحمدرضا_اخوت#بینه_سکینه_جهادباطاغوت#ائمه_اطهار_علیه_السلام۲

کانال آداب قیام و عملیات|گروه آداب قیام و عملیات|
undefined۳

۱۷۱

۶:۰۲

thumbnail
بسم الله الرحمن الرحیمالحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم سلام علی آل یس سلام الله علی حجة الله علی خلقه۱۴۰۵/۲/۲۷
undefinedundefinedundefinedما از ائمه خود چه می‌خواهیم؟ که باید آنها را ببینیم و با آنها باشیم؟
آنها از ما چه می‌خواهند و دوست دارند چگونه باشیم؟
آیا ما و آنها در یک راستا فکر می‌کنیم و زندگی را همانند هم می‌بینیم؟
آیا ما با آنها و آنها با ما هستند؟!
آیا ما با علی مرتضی، حسن مجتبی، حسین شهید، علی بن الحسین زین العابدین، و... هستیم؟و آنها با ما هستند؟!
چه نشانه‌ای؟ چه دلیلی بر این همراهی داریم؟ و اگر همراهی نداریم چرا؟ و اگر بخواهیم همراهی داشته باشیم چگونه؟
چه کسی می‌تواند به این سوالات پاسخ دهد؟ چرا این سوال‌ها برای برخی حل شده و برای برخی حل نمی‌شود؟
آیا زندگی ما در راستای ظهور اهل بیت علیهم‌السلام است یا غیبت آنها؟ یا در راستای به شهادت رسیدنشان؟
هر یک به این سوال‌ها بی‌افزایید و در صدد پاسخ به آنها برآیید.
چرا باید موضوع امامت برای ما مهم و محوری باشد؟ و آیا هست؟
تا به حال چه کار مهمی برای اتصال به اهل بیت انجام داده‌ایم؟
و چه کارهایی از این به بعد باید انجام دهیم؟!
امام جواد علیه السلام تنها ۲۵ سال عمر کرده‌اند آیا این برایتان کمی عجیب نیست؟!
#آداب_عملیات#استاداحمدرضا_اخوت#بینه_سکینه_جهادباطاغوت#ائمه_اطهار_علیه_السلام۳#امام_جواد_علیه_السلام
کانال آداب قیام و عملیات|گروه آداب قیام و عملیات|
undefined۵
undefined۱

۲۴۵

۶:۰۳

۱۸ خرداد
thumbnail
بسم‌ الله الرّحمن الرّحیم الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم سلام علی آل یاسین_ سلام الله علی وعد الله۱۴۰۵/۰۳/۰۸
undefinedundefinedزنده نگه داشتن برخی باورها برای زنده بودن ایمان به خدا و رسول ضروری است.یادآوری آن باورها و تاکید بر آنها موجب زنده نگه داشتن آنها میشود.
undefinedیکی از این باورها ضرورت مقابله همیشگی و همه جانبه با شبه نظام کفر است که اگر صورت نپذیرد منجر به آشوب‌های جهانی و فسادهای گسترده در عالم میشود.
در سوره مبارکه انفال آیه ۷۳ میفرماید:وَٱلَّذِينَ كَفَرُواْ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَآءُ بَعْضٍۚ إِلَّا تَفْعَلُوهُ تَكُن فِتْنَةࣱ فِي ٱلْأَرْضِ وَفَسَادࣱ كَبِير
undefined کفر را باید از بین برد تا نتواند دنیا را بهم بریزد.
با شبه نظام کفر نمیشود سازش کرد، با آن نمی‌توان کنار آمد، از کفار آن نمی‌توان بی تفاوت گذشت،
ماهیت شبه نظام کفر فتنه گری است و هرکاری که انجام میدهد فساد و تباهی ایجاد میکند.
به همین دلیل می‌توان با قاطعیت اذعان کرد که نه تنها نمی‌توان به شبه نظام های کفر اعتماد کرد بلکه باید درصدد محو آن از کل عالم برآمد.
undefinedبرای این منظور خلاء نظم در زندگی بشر را باید با نظام ایمان جبران کرد پس باید ایمان و مومن دارای نظام حاکمیتی باشد تا بتواند نظم عالم را برقرار کند.
undefinedاین ضرورت لازمه مقابله با کفر است. عید غدیر، عید سازماندهی مومنان با محوریت امام حق و ولی الهی و اولیاء دین و ایجاد نظام حاکم بر همه عالم است.
#آداب_عملیات#استاداحمدرضا_اخوت#بینه_سکینه_جهادباطاغوت#مبارزه_باکفار#عید_غدیر
کانال آداب قیام و عملیات|گروه آداب قیام و عملیات|
undefined۷

۸۳

۲۳:۵۷

۱۹ خرداد
thumbnail
بسم الله الرحمن الرحیمالحمدلله رب العالميناللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهمسلام علی آل يس سلام الله علی وعد الله١۴٠۵/۳/۸
undefinedundefinedundefined سازمان و ساختار و نظام یافتن مؤمنان منوط به درک مقام وساطت و جایگاه داد و ستد بر محور حقّ و عدل و حکمت و تدبیر است.
undefinedخداوند به هر مؤمنی در نسبت با ایمان و موقعیتی که دارد وساطتی داده که از یک سو دریافت کننده رحمت و نعمت و از سوی دیگر انتقال دهنده است.
undefinedهیچ مؤمنی نباید خود را از این وسط بودن استثنا کند و باید بداند چه رحمتی را دریافت می‌کند و به چه نعمتی می رسد و چگونه و با چه کسانی باید آن رحمت و نعمت را برساند.
undefinedدر این صورت‌ قیام لله هم باید فرد فرد و دوتا دوتا باشداز این وسط بودن و دو تا دوتا شدن برادری در راه خدا شکل می‌گیرد، که اگر نباشد وساطت بی معنا و امکان دو تا شدن در راه خدا ناممکن می‌گردد.
undefined عيد غدیر عيد برادری است.اجرا و اقدام و تمرین برادری در طول سال باید صورت پذیرد و در غدیر باید آن برادری به رؤیت امام در آید تا همانند شب قدر برای مقدرات کلان عالم طبق آن برنامه ریزی شود.
undefined توشه امام برای تغییر مقدرات عالم همین برادری هاست. هرقدر بیشتر و قوی تر باشد او بیشتر می‌تواند پیشروی داشته باشد.
undefined پس زاد و توشه و عِدّه و عُدِه امام در مقابله با شبه نظام کفر برادری های مؤمنان است.
#آداب_عملیات#استاداحمدرضا_اخوت#بینه_سکینه_جهادباطاغوت#مبارزه_باکفار#برادری_های_مومنانه#عید_غدیر
کانال آداب قیام و عملیات|گروه آداب قیام و عملیات|
undefined۶

۹۲

۰:۰۰