لوگوی پیام رسان بلهدانلود «بله»
عکس پروفایل مباحثه علمی.آموزشی .مشاوره سرو .م
۱۹۵ عضو

مباحثه علمی.آموزشی .مشاوره سرو .

کانال مباحثه علمی شامل (مباحث علمی.آموزشی .روانشناسی .توسعه فردی و کلیه مباحث مهم مطرح شده در گروه مدافعان ولایت می باشد.) ble.im/join/OThhNTQ3NT @amoozeshep ارتباط باما:@monje
مشاهده در اپلیکیشن بلهمشاهده در وب بله
۱۸ فروردین ۱۳۹۸
به نام خدا ، به یاد خدا ، ان‌شاءالله برای خدا
مبحث جنگ نرم ، جلسه دهم
تاکتیک‌های جنگ‌ نرم
قسمت اول
۱- برچسب زدن: بر اساس این تاکتیک ، رسانه ها واژه های مختلف را به صفات مثبت و منفی تبدیل کرده و آنها را به آحاد یا نهاد های مختلف نسبت میدهند.۲- تلطیف یا تنویز: دشمن از تلطیف و تنویز (مرتبط ساختن چیزی با کلمه ای پر فضیلت) استفاده می کند تا جامعه ی هدف ، موضوعی را بدون بررسی شواهد بپذیرد و تصدیق کند.۳- انتقال: انتقال یعنی اینکه اقتدار ، حرمت و منزلت امری که برای عموم مردم مورد احترام است ، به چیزی یا کس دیگری منتقل شود تا او در نظر مردم قابل قبول گردد.۴- تصدیق: تصدیق فنی است که بیشتر در تبلیغ ، مبارزات سیاسی و انتخاباتی رایج است. در این شیو شخصی که مورد احترام یا منفور است ، فکر ، برنامه ، محصول یا شخص معینی را خوب یا بد معرفی می‌کند.۵- شایعه: شایعه در فضایی تولید میشود که اخبار و اطلاعات موثق به راحتی در دسترس نباشد. هر شایعه میتواند در بر گیرنده ی بخش قابل توجهی از واقعیت باشد. در واقع هر قدر شایعه پیرامون مسائل مبهم و مهم باشد ، به همان مقدار ضریب نفوذ آن افزایش می یابد.۶- کلی گویی: بسیاری از مطالبی که از سوی رسانه های غربی در جامعه منتشر میشود ، مورد تحقیق قرار نمیگیرد. مثلاً جهانی شدن ، دموکراسی ، آزادی و حقوق بشر در رسانه های غربی بسیار شنیده می‌شود. اینها مفاهیمی هستند که بدون تعریف و توجیه مشخص ، در جهت اقناع مخاطبان در زمینه ای مشخص به کار گرفته میشود.۷- دروغ بزرگ: این تاکتیک قدیمی که هنوز هم مورد استفاده فراوان است ، عمدتاً برای مرعوب کردن و فریب ذهن حریف مورد استفاده قرار می گیرد.۸- پاره حقیقت گویی: گاهی خبر یا سخنی مطرح میشود که مجموعه‌ای به هم پیوسته و مرتب است. در این شیوه بخشی از خبر نقل و بخشی حذف می‌شود تا جهت و نتیجه ی پیام منحرف یا برعکس شود.۹- انسانیت زدایی و اهریمن سازی: یکی از موثرترین شیوه های توجیه حمله به جامعه ی هدف این است که حریف را از مرتبه ی انسانی خویش تنزیل دهند و از او اهریمنی پلید و خطرناک بسازند. بدین ترتیب هر اقدام خشونت آمیزی علیه این دیو و اهریمن قابل توجیه است.۱۰- بیان پیشگویی‌های فاجعه آمیز: در این تاکتیک با استفاده از آمار های ساختگی و سایر شیوه های جنگ روانی ( از جمله کلی گویی ، پاره حقیقت گویی ، اهریمن سازی و... ) ، پیشگویی‌های مصیبت باری را بیان میکنند تا بتوانند حساسیت مخاطب را نسبت به آن افزایش داده و بر اساس میل و هدف خویش ، افکار وی را هدایت نمایند.پایان جلسه دهم

۵۹

۱۷:۲۲

۲۳ فروردین ۱۳۹۸
به نام خدا ، به یاد خدا ، ان‌شاءالله برای خدا
مبحث جنگ نرم ، جلسه یازدهم
تاکتیک های جنگ نرم ، قسمت دوم
۱۱- قطره چکانی:این تاکتیک، اطلاعات و اخبار را در زمان های گوناگون، به تعداد بسیار کم و به صورت سریالی ولی نامنظم در اختیار مخاطب قرار می دهد تا مخاطب نسبت به آن حساس شده، در طول یک بازه زمانی آن را بپذیرد.۱۲- حذف (سانسور): این تاکتیک نقش فضاسازی مناسب برای سایر تاکتیک های جنگ نرم به ویژه شایعه را ایفا می کند. در این تاکتیک با حذف بخشی از خبر و نشر بخشی دیگر شفافیت موضوع را از بین می برند و با ایجاد سؤال و ابهام انگیز کردن فضا زمینه تولید شایعات گوناگون را فراهم می کنند.۱۳- جاذبه های جنسی: استفاده از نمادهای شهوت برانگیز از تاکتیک های مهم در جنگ نرم است؛ به طوری که می توان گفت اکثر قریب به اتفاق رسانه های غربی در برنامه های خود از این جاذبه برای جذب مخاطبان خویش به ویژه جوانان که فعال ترین بخش جامعه هستند ، بهره میگیرند.۱۴- ماساژ پیام: در ماساژ پیام، از انواع تاکتیک های گوناگون (حذف، کلی گویی ، پاره حقیقت گویی، زمان بندی ، قطره چکانی و... ) جنگ نرم استفاده می شود تا پیام بر اساس اهداف تعيین شده شکل گیرد و بتواند تصویر مورد انتظار را در ذهن مخاطب ایجاد کند، در واقع در این روش ، پیام با انواع تاکتیک ها ماساژ داده می شود که از آن مفهوم و مقصودی خاص بر آید.۱۵- ایجاد تفرقه و تضاد: تضعیف حاکمیت از طریق ایجاد تفرقه در میان هواداران و حامیان جامعه هدف یکی از مهم ترین و موثر ترین تاکتیک های جنگ نرم است. ایجاد و القای وجود تضاد و تفرقه در جبهه ی رقیب یکپارچگی و انسجام را از بین می برد و رقیب را مشغول مشکلات درونی می کند. این مسئله از اقتدار و انرژی حاکمیت کاسته ، قدرتش را فرسوده می کند.۱۶- ترور شخصیت: در جنگ نرم با استفاده از نظام رسانه ای و انواع تاکتیک ها از جمله بزرگ نمایی، انسانیت زدایی و اهریمن سازی، و پاره حقيقت گویی افراد برجسته و مؤثر را ترور شخصیت می کنند و از این طریق باعث افزایش نفرت عمومی و کاهش محبوبیت وی در جامعه هدف می شوند.۱۷- تکرار: برای زنده نگه داشتن اثر یک پیام با تکرار زمان بندی شده، سعی می کنند این موضوع را تا زمانی که مورد نیاز است زنده نگه دارند. در در این روش با تکرار پیام، سعی در القای مقصودی معین و جا انداختن پیامی در ذهن مخاطب دارند.۱۸- توسل به ترس و ایجاد رعب: در این تاکتیک از حربه تهدید و ایجاد رعب و وحشت میان جامعه هدف، به منظور تضعیف روحیه و سست کردن اراده آنها استفاده می شود. متخصصان جنگ نرم، ضمن تهدید و ترساندن مخاطبان از راه های مختلف، به آنان چنین القا می کنند که خطرها و صدمه های فراوانی بر سر راه آنان قرار گرفته است ، آنان از این طریق، آینده ای مبهم و توأم با مشکلات و مصائب را برای افراد ترسیم می کنند.۱۹- مبالغه: مبالغه یکی از روش هایی است که با اغراق و بزرگ نمایی یک موضوع، سعی در اثبات یک واقعیت دارد. کارشناسان جنگ روانی، از این فن در مواقع خاص استفاده می کنند.غربی ها همواره با انعکاس مبالغه آمیز دستاوردهای تکنولوژیک خود و اغراق در ناکامی های کشورهای جهان اسلام سعی در تضعیف روحیه مسلمانان در تقابل با تمدن غربی دارند.۲۰- مغالطه: مغالطه شامل گزینش و استفاده از اظهارات درست یا نادرست، مشروح یا مغشوش و منطقی یا غیرمنطقی است؛ به این منظور که بهترین یا بدترین مورد ممکن را برای یک فکر، برنامه، شخص یا محصول ارائه می دهند.متخصصان جنگ نرم، مغالطه را با «تحریف» یکسان می دانند. این روش، انتخاب استدلال ها یا شواهدی است که یک نظر را تأیید می کند و چشم پوشی از استدلال ها یا شواهدی است که آن را تأیید نمی کند.پایان جلسه یازدهم

۵۸

۸:۰۶

۲۱ شهریور ۱۳۹۸
بازارسال شده از طاها
undefinedسوال:
undefinedچرا ام البنین (س) در حادثه عاشورا حضور نداشت؟ اما حضرت زینب و رباب (س)با فرزند شش ماهه اش بودند ؟در حالیکه ام البنین (س) هم مانند آنها در مدینه حضور داشت چرا امام حسین (ع)را همراهی نکرد؟
undefinedپاسخ:
undefinedهمراه امام حسین (ع)بودن بستگی به چند امر دارد:
۱ - توان جسمی و روحی:بدیهی است که طی سفرهای طولانی به خصوص در آن عصر نیاز به توانایی دارد. نمی دانیم که ام البنین در آن عصر از نظر توانایی در چه وضعی بوده است.
۲ - رضایت و تمایل خود طرف روشن است که اگر امام حسین (ع) مصلحت می دانست، قطعا وی همراه امام به کربلا می آمد.
۳ - موافقت و مصلحت دانستن امام حسین (ع) :چون حضور زنان و مردان همراه حضرت نیاز به رضایت و صلاحدید امام داشت، ممکن است حضرت صلاح ندانسته که در این سفر همراهش باشد یا از نظر جسمی توانی نداشته است.
اما حضور زینب (س) که قطعا با صلاحدید امام بوده، برای پیام رسانی خون شهیدان و آگاهی بخشی به مردم کوفه و شام بود. اگر حضرت نبود،قیام امام حسین (ع) کامل نمی شد. رباب چون همسر امام بود و حضرت مصلحت می دانست او را همراه خود ببرد، فرزند شش ماهه به این جهت برده شد که رباب مادرش همراه امام حسین (ع)بود .البته شاید حکمت های دیگری نیز باشد.
روشن است که همراهی زنان با امام واجب نبود. کسانی که رفته اند،جزء همسران شهدا کربلا بوده یا مانند حضرت زینب با دلایل خاصی رفته اند.
@velayat313undefined

۱

۴:۵۹

بازارسال شده از طاها
@velayat313undefinedundefinedundefined
undefinedسوال۲.
undefinedآیا امام سجاد(علیه السلام) با یزید بیعت کرده بودند؟
undefinedپاسخ:
undefinedبا تحقیقاتی كه انجام شد به این مورد كه امام سجاد (علیه السلام) و اهلبیت امام حسین (علیه السلام) با یزید بیعت كرده باشد، دست نیافتیم . آنچه كه از منابع معتبر تاریخی و متون دینی استفاده می شود این است كه:
امام با یزید بیعت نكرد . ظاهر و قراین نیز نشان می دهد كه چنین مسئله اتفاق نیفتاده است ،زیرا بیعت امام مبتنی بر این بود كه دشمن نسبت به امام سجاد حساس باشد، و حال این كه دشمن به بیعت امام زیاد حساس نبود ، زیرا دشمن تصور می كرد كه بعد از شهادت امام حسین مشكلات رفع و مانعی بر سر راه حكومت وجود ندارد ، افزون بر آن امام سجاد نیز یزید را می شناخت و با ظلم و جنایات وی آشنا بود ، با این وضع امام با یزید بیعت نمی كرد، همان گونه كه امام حسین با یزید بیعت نكرد.
درا ین جا برخی از جملات امام حسین درباره یزید را می آوریم تا مشخص شود كه امام سجاد با چنین شخصی بیعت نمی كرد.
امام حسین خطاب به والي مدينه فرمود: " ما از خاندان نبوّت و معدن رسالت و جايگاه رفيع رفت و آمد فرشتگانيم ... در حالي كه يزيد مردي است، فاسق، مي‏گسار، قاتل بي‏گناهان؛ او كسي است كه آشكارا مرتكب فسق و فجور مي‏شود. بنا بر اين، هرگز شخصي همانند من، با مردي همانند وي بيعت نخواهد كرد". (۱)
همچنين امام در پي اصرار مروان بن حكم براي بيعت با يزيد، با قاطعيّت فرمود: «وَ عَلَي الْإِسْلامِ ألسَّلامُ إِذْ قَدْ بُلِيَتِ الْأُمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزِيدَ، وَ لَقَدْ سَمِعْتُ جَدِّي رَسُولَ اللَّهِ صلي الله عليه و آله يَقُولُ: الْخِلافَةُ مُحَرَّمَةٌ عَلي آلِ أَبِي سُفْيانَ ؛ (۲) هنگامي كه امّت اسلامي به زمامداري مثل يزيد گرفتار آيد، بايد فاتحه اسلام را خواند! من از جدّم رسول خدا شنيدم كه مي‏فرمود: خلافت بر خاندان ابوسفيان حرام است!».
امام در سخن ديگري خطاب به برادرش محمّد حنفيّه مي‏فرمايد: " اي برادر! به خدا سوگند! اگر در هيچ نقطه‏اي از دنيا، هيچ پناهگاه و جاي امني نداشته باشم ، هرگز با يزيد بن معاويه بيعت نخواهم كرد! ". (۳)
گرچه شرایط قیام مسلحانه برای امام سجاد فراهم نشد و حضرت قیام نكرد ، (۴) اما امام با بیان جایگاه اهلبیت ،مظلومیت امام حسین و جنایات دشمن علیه حكومت مبازه كرد. مبارزه امام در قالب عزاداری ، خطبه خواندن ،سخنرانی و دعا ظهور نمود . (۵)
پی نوشت ها:
۱. بحار الانوار، ج ۴۴، ص ۳۲۵ .
۲. عاشورا ، سعید داوری و مهدی رستمی ، ص ۲۵۵-۲۵۶ ، مدرسة الامام علی بن ابی طالب (ع) ، قم ، ۱۳۸۴ به نقل از بحار الانوار ،ج۱، ص ۱۸۴.
۳. بحار، ج۴۴، ص ۳۲۹ .
۴. سیره پیشوایان ، مهدی پیشوای ، ص۲۳۹، موسسه امام صادق ، قم، ۱۳۷۹ .
۵. همان، ص ۲۵۹ .

۱

۱۹:۴۶

۲۶ شهریور ۱۳۹۸
بازارسال شده از طاها
undefinedسوال: velayat313@undefinedنام مادرحضرت رقيه (ع)جه بود؟
undefinedپاسخ:
undefinedعلامه حائری در کتاب معالی السبطین درباره مادر حضرت رقیه (سلام الله علیها) می‌نویسد: مادرش “شاه زنان“(شهربانو) دختر یزجرد بود(1).ولی برخی منابع نام مادر او را ام اسحاق ذکر کرده اند(2)velayat313@
undefinedبا توجه به اینکه طبق نقل منابع از همسران امام حسین(علیه السلام) فقط بانو رباب در کربلا حضور داشته است،بنابراین مادر حضرت رقیه(سلام الله علیها) در کربلا نبوده است.
undefinedپی نوشتها:(1)-سرگذشت جانسوز حضرت رقیه ( عليها سلام ) ،ص 9 به نقل از معالی السبطین، ج 2، ص 214.(2)- الاربلى، على بن عيسى، كشف الغمة فى معرفة الائمة، تهران، كتاب فروشى اسلاميه، بى‏تا، ج2، ص216 ؛ الطبرسى، ابوعلى فضل بن الحسن، اعلام الورى بأعلام الهدى، بيروت، دار المعرفة، 1399 ه .ق، ص251. اعیان الشیعه،ج2،ص389 و ج13،ص48.velayat313@
undefined۱

۲

۸:۵۹

۱۶ آبان ۱۳۹۸
یامولاتی یافاطمه سلام الله علیهااغیثینی:undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined#تقویم_شیعه#ربیع_الاول
#٩_ربيع_الاول1 ـ آغاز امامت حضرت ولی عصر علیه السلام
آغاز امامت حضرت صاحب الامر علیه السلام و غیبت صغرای آن حضرت پس از شهادت امام عسکری علیه السلام است، که تنها فرزند آن حضرت بودند. (1)
این روز عید شیعه و اوّلین روز امامت و خلافت آخرین خلیفه و حجّت بر حق و منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم علیه السلام در سال 260 هـ است.
این روز روز شادی اهل بیت علیهم السلام و انبیا و ملائکه و ساکنان اعلی علیّین و دوستان امیرالمومنین علیه السلام و اولاد طاهرین ایشان است چرا که در این روز دعای حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا علیها السلام به اجابت رسید. (2)
روزی عظیم الشأن است و روز سرور شیعه و عید بزرگ آنها است.
حضرت رسول صلّی الله علیه وآله این روز را عید قرار داده و امر کرده است که مردم نیز عید قرار دهند و اعمال آن روز را به جا آورند. کسی که در این روز انفاق کند، خداوند او را می آمرزد.
در این روز اطعام برادران دینی و خوشبو کردن آنان و توسعه بر اهل و عیال و پوشیدن لباس جدید و شکر گزاری به در گاه خداوند متعال و عبادت نمودن مستحب است. (3) غسل کردن این روز هم مستحب است. (4)
فضیلت ها و اسم هایی برای این روز ذکر شده که از جمله ی آنهاست :
عید الله الاکبر، غدیر ثانی، عید فطر دوّم، روز فرح شیعه، عید اهل بیت علیهم السلام، روز قبولی اعمال، روز پیروزی مظلوم، روز دوستی مؤمنین، روز پرهیز از کبائر، روز نابودی ضلالت و گمراهی، و روز شکر گزاری. (5)
undefined منابع :
1. ارشاد : ج 2، ص 336. و ... .2. دلائل الإمامة : ص 119. و ... .3. مصباح کفهمی : ج 2، ص 596. و ... .4. المحتضر : ص 54. و ... .5. همان : ص 55 _ 45. و ... .


شادی قلب حضرت زهرا سلام الله علیها صلواتاللهم صل علی محمدوال محمدوعجل فرجهم
اللهم_العن_الجبت_والطاغوت undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined
فرحه الزهرامبارک undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined
@hadisenor20
انتشار=مشارکت درثواب کل حدیث
undefined۱

۶۱

۱۲:۱۳

۱ فروردین ۱۳۹۹
همراهان گرامی مدافعان ولایت فرا رسیدن سال نو را به شما تبریک و همچنین شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام) را به شما تسلیت عرض میکنیم.امیدوارم سالی پر خیر و برکت همراه با سلامتی و همچنین تعجیل در فرج آقا امام زمان (عجل الله) داشته باشید.

۶۲

۱۱:۲۷

۵ فروردین
بازارسال شده از 𝓯𝓸𝓽𝓻𝓸𝓼🌱🇮🇷
thumbnail
undefinedخدمات تخصصی #روانشناختی و #مشاورهundefined
سلام رفیقِ undefinedحال و احوالت چطوره؟
تو دل این روزهای پُر از چالش... یادت بگیر که هیچ‌وقت ناامید نشی!چون امید تنها قدرتیه که می‌تونه تو رو به مقصد برسونه 🤍
ارتباط با مسئول پذیرش:
undefined09303999478

جهت رفاه حال هموطنان عزیز خدمات مشاوره در این ایام جنگ ,برای مشاوره اولی ها با تخفیفات ویژه و بعضاً رایگان می باشد .

https://eitaa.com/sarevbanoo
لطفا ریپ نکنین؛ اکانت کاری هست متقابل ؟حتماundefined

۱

۱۳:۴۳