لوگوی پیام رسان بلهدانلود «بله»
عکس پروفایل فرنگ نوشتف
۲.۷ هزار عضو

فرنگ نوشت

فرنگ نوشت در تلگرام:t.me/Farang_nevesht در اینستاگرام:instagram.com/Farang.nevesht
مشاهده در اپلیکیشن بلهمشاهده در وب بله
۲۰ فروردین
thumbnail
حملات رژیم صهیونیستی به لبنان کماکان ادامه دارد
undefined۸۲
undefined۲

۳.۴K

۲۲:۳۱

thumbnail
undefined۸۳
undefined۲

۳.۴K

۲۲:۳۱

۲۱ فروردین
thumbnail
مونترال کانادا
@Farang_nevesht
undefined۱۲۶
undefined۳۲
undefined۱۴
undefined۲

۹.۴K

۱۱:۰۹

۲۳ اردیبهشت
undefinedتوماس فریدمن را میشناسید؟ستون‌نویس ثابت روزنامه نیویورک‌تایمزبرنده سه جایزه پولیتزر
undefinedدر جهان غرب وزنه‌ای است برای خودشیادداشت جدیدش خطاب به «ناتو» است با تیتر «پلیز هلپ»!
undefinedبه نظرم از اول جنگ به لحاظ راهبردی بهترین مقاله‌ای است که تاکنون در تمام رسانه‌های غربی منتشر شده است. و علی‌رغم خواست نویسنده، شاید خواندنش برای مسئولین سیاسی ایران بیشتر از دیگران مفید باشد.
undefinedبسیار دغدغه‌مندانه ‌و دلسوزانه است برای هژمونی غرب، اما اعترافات مابین سطور ضدایرانی‌اش ناخودآگاه مایه غرور هر انسان ایرانی است.
undefinedگزیده مقاله:
undefinedناتو! لطفا کمک کن!ترامپ هیچ راهبردی برای ایران ندارد
undefinedاعضای عزیز ناتو: من می‌فهمم که شما به دلایل کاملاً درستی از ترامپ متنفر هستید. او اوکراین را رها کرد. تهدید کرد گرینلند را تصرف و کانادا را ضمیمه خاک آمریکا می‌کند. در حال فرسایش نهادها و هنجارهای دموکراتیک آمریکا است. او آنقدر به هر یک از شما توهین کرد که صدراعظم آلمان با عصبانیت پاسخ داد که آمریکای ترامپ توسط ایران «تحقیر» می‌شود. می‌فهمم. اما الان بی‌خیالش شوید!
undefinedمی‌دانم که این یک درخواست بزرگ است، و اگر ترامپ یا نتانیاهو، صداقت خود را برای عذرخواهی به علت شروع این جنگ به کار گیرند کارها بسیار آسان‌تر خواهد شد.
undefinedافسوس، این دو خودخواه بی‌ملاحظه، که به هیچ وجه به اندازه‌ای که فکر می‌کنند باهوش نیستند، اکنون خود را در این مخمصه گرفتار کرده‌اند. متأسفانه همه ما با آنها در این وضعیت گیر افتاده‌ایم.
undefinedوضعیتی که آنها ایجاد کرده‌اند بسیار بد است!
undefinedترامپ آنقدر ناتو را به دفعات بدنام کرده، بازدارندگی ناتو در برابر روسیه را تضعیف کرده، جنگ ایران را بدون ذره‌ای مشورت آغاز کرده و کاملاً به تأثیرات تورمی ویرانگر و کمبود انرژی ناشی از جنگ برای  اعضای ناتو بی‌توجه بوده که مردم کشورهای عضو ناتو ممکن است به سادگی اجازه ندهند رهبرانشان به ما کمک کنند.
undefinedترامپ هر روز بیشتر و بیشتر، آشفته به نظر می‌رسد. چه کسی می‌خواهد در کنار او بایستد، غیر از چاپلوسان دولت او و حزبش؟
undefinedترامپ در پیامی پاسخ «به اصطلاح نمایندگان ایران» به پیشنهاد صلح خودش را «کاملاً غیرقابل قبول» خواند. آقای ترامپ! اگر آنها «به اصطلاح نمایندگان ایران» هستند، چرا هفته‌هاست که با آنها مذاکره می‌کنید و یک پاسخ مثبت چه فایده‌ای می‌توانست داشته باشد؟ و شاید آنها «به اصطلاح» هستند اما شما و نتانیاهو «به اصطلاح» مافوق‌های آنها را کشتید، کسانی که ممکن بود اختیار دستیابی به یک توافق جدی را داشته باشند.
undefinedشما فکر می‌کردید رژیم سقوط خواهد کرد، اما در عوض آن را تقویت کردید.
undefinedجای تعجب نیست که ترامپ، رهبران جدید ایران را «دیوانه» خطاب کرده هست.
undefinedترامپ مطمئن است که همه آنها فاسد هستند، زیرا به نظر می‌رسد بسیاری از اطرافیانش، چه از نظر مالی و چه از نظر اخلاقی، فاسد هستند و درنتیجه باورش نمی‌شود وقتی یک پاپ یا یک آیت‌الله، تسلیم اراده او نشود، او می‌گوید آنها حتماً «دیوانه» هستند. نه! آنها به خاطر اعتقاداتشان  این گونه‌اند.
undefinedمن فقط نگران متحدان آمریکا در ناتو نیستم. متحدان عرب  ما در حاشیه خلیج فارس نیز هستند که ممکن است بزرگترین بازندگان این جنگ باشند.
undefinedامروز دو مدل الگو برای آینده خاورمیانه در حال رقابت با هم است. ضاحیه بیروت یا دبی امارات!
undefinedسردبیر روزنامه انگلیسی‌زبان «نشنال» وابسته به امارات به من گفت: «اگر کشورهای جنوب جهان تحت تأثیر ایران قرار گیرند به عنوان تنها کشوری که در مقابل ترامپ و نتانیاهو ایستاد و آنها را مسئول نابودی غزه دانست، این فاجعه‌ای است برای ما».
undefined با همه این اوصاف، حرفم را از همان جایی که شروع کردم، به پایان می‌رسانم.
undefinedمن درک می‌کنم که چرا متحدان ما در ناتو می‌خواهند شاهد باشند که ترامپ و نتانیاهو آنچه را که کاشته‌اند، درو کنند. اما این دو رهبر افتضاح، باد کاشته‌اند - و اگر ایران از این وضعیت قوی‌تر بیرون بیاید، همه ما گردباد درو خواهیم کرد.
@Farang_nevesht
undefined۱K
undefined۱۳۱
undefined۱۳
undefined۴
undefined۳
undefined۲
undefined۲

۵۲۳.۴K

۲۰:۱۲

۲۶ اردیبهشت
thumbnail
سوال یک آمریکایی از بلینکن وزیر امور خارجه دولت بایدن: چه حسی داری وقتی رد خون نیم میلیون کودک(فلسطینی) روی دستانت هست؟
همسر بلینکن برای ساکت کردن طرفدار فلسطین گفت بچه‌ها همراه ما هستند که جواب گرفت: بچه‌؟ فقط بچه‌های شما مهم هستند؟
@Farang_nevesht
undefined۶۳
undefined۲۰
undefined۵
undefined۴
undefined۱

۴.۵K

۱۶:۰۱

۲ خرداد
undefined یادداشت سیمون تیسدال - ستون‌نویس گاردین
undefined میلیون‌ها نفر به گرسنگی کشیده می‌شوند، در حالیکه مجبورند مالیات جنگی ترامپ را بپردازند.
undefined دولت‌های غربی باید او را متوقف کنند.اجلاس ماه آینده اتحادیه اروپا و اجلاس گروه ۷ در فرانسه که پیش از آن برگزار می‌شود لحظه‌ای است که رهبران غربی با همکاری یکدیگر باید او را به زانو درآورند. چرا باید روابط دیپلماتیک صمیمانه را حفظ کرد؟
undefined سفیران معمولاً بی‌صلاحیت و پرحرف ترامپ را به خانه بفرستید. جام جهانی ماه آینده را تحریم کنید یا مسابقات را به مکان‌های غیرآمریکایی منتقل کنید. مک‌دونالد و سایر برندهای آمریکایی را تحریم کنید.
undefinedاکثر مردم آمریکا از جنگ او ابراز تاسف می‌کنند و افزایش شدید هزینه‌های زندگی را تحمل می‌کنند.
undefinedتلاش‌ها علیه ترامپ باید دو برابر شود.بیماری ترامپ و ترامپیسم برای خود ایالات متحده هم بسیار مخرب است.
undefinedباید با استفاده از تمام ابزارها، جلوی ترامپ گرفته شود.
undefinedاو و دستیار متعصبش، پیت هگست، باید تا الان فهمیده باشند که بمباران نمی‌تواند مقاومت و سرسختی ایران را از بین ببرد.
undefined حکمرانی جدید ایران بر تنگه هرمز بسیار تحقیرآمیز خواهد بود. هیچ مقدار دروغ و فریبکاری نمی‌تواند چنین فاجعه‌ای را پنهان کند.
@Farang_nevesht
undefined۱۹
undefined۱۰
undefined۱

۱.۹K

۲۰:۳۳

۳ خرداد
thumbnail
آنا گاسپاریان، مجری و تحلیل‌گر آمریکایی به هیچ وجه باورش نمیشه ایران تنگه رو باز کنه
«باید کاملا عقلت را از دست داده باشی که فکر کنی سپاه پاسداران برای پایان دادن به جنگ، کنترل تنگه [هرمز] را از دست بدهد. وقتی آن‌ها با کشوری طرف هستند که درست در حین گفتگوهای دیپلماتیک، دو بار به آن‌ها حمله موشکی/بمباران کرده است، اصلا چه انگیزه‌ای برای این کار دارند؟ ایران به آمریکا اعتماد ندارد و قوی‌ترین اهرم فشار خود را از دست نخواهد داد. بازیچه خیالبافی‌های ترامپ نشوید».
@Farang_nevesht
undefined۳۴
undefined۲۰
undefined۱۵
undefined۱

۶.۲K

۱۱:۳۳

۱ تیر
باورنکردنی است اگر چنین مسائلی طرح شده باشه!شاید اگه درباره وضعیت کشاورزی آمریکا اطلاعی نداشته باشیم، فاجعه حرف‌های ونس رو درک نمی‌کنیم.از بوکمارک‌های هفت هشت ماه پیشم چند جمله از رسانه‌های آمریکا درباره جنگ تعرفه‌ای با چین و اثراتش روی کشاورزی آمریکا پیدا کردم که در ادامه میگذارم. خودتون هم میتونید به راحتی سرچ کنید.اول جملات ونس رو بخونید بعد اطلاعات بحرانی که برای آمریکا به وجود داره و حالا می‌خوان با پول‌های ایران به عنوان امتیاز حلش کنند!ونس: خواستیم مطمئن شویم فرآیندی را راه‌اندازی می‌کنیم که اگر زمانی دارایی‌های ایران را آزاد کردیم، بتوانیم اطمینان حاصل کنیم که برای تفریح و سرگرمی تروریسم هزینه نشود. اگر پولی آزاد شد تنها برای خرید سویا، ذرت و گندم آمریکایی هزینه می‌شود. در صورت آزاد شدن دارایی‌های ایران این دارایی‌ها صرف ثروتمندتر شدن کشاورزان آمریکایی خواهد شد.
حالا در ادامه با وضعیت بحرانی آشنا شوید:
چین در سال ۲۰۲۴، ۱۲.۶ میلیارد دلار سویا از آمریکا خرید، اما این رقم در حال حاضر صفر شده است. ایالات متحده با ضرر احتمالی صادرات ۱۴ تا ۱۶ میلیون تنی مواجه است.
چین به عنوان بزرگ‌ترین خریدار سویا در جهان، معمولاً حدود نیمی از تولید سویای آمریکا را خریداری می‌کرد، اما پس از اعمال تعرفه‌های سنگین توسط آمریکا بر کالاهای چینی، پکن در پاسخ، تعرفه‌هایی تا ۳۴ درصد بر سویای آمریکایی وضع کرد که این امر منجر به کاهش شدید یا توقف کامل خریدها شد.
این اقدام بخشی از استراتژی چین برای تنوع‌بخشی به منابع تأمین سویا بود و باعث شد کشاورزان آمریکایی با مازاد محصول و کاهش قیمت‌ها مواجه شوند.
با شروع تنش‌ها چین خرید سویا را به کشورهای آمریکای جنوبی مانند برزیل و آرژانتین منتقل کرد. این روند در سال ۲۰۲۵ ادامه یافته و با اعمال تعرفه‌های جدید توسط ترامپ در فوریه، خرید سویای آمریکایی توسط چین کاملاً متوقف شده است.
فصل برداشت سویا در آمریکا بدون هیچ خریدی از سوی چین آغاز شده و کشاورزان با مازاد محصول روبرو هستند.
کشاورزان آمریکایی با کاهش تقاضا، افت قیمت‌ و سود مواجه شده‌ و در معرض خطر ورشکستگی قرار گرفته‌اند.
واردات سویای چین از آمریکا در سال ۲۰۲۴، ۲۲.۹میلیون تن معادل حدود ۱۲.۶۴میلیارد دلار بوده، اما برای اولین بار از دهه ۱۹۹۰ خرید چین از برداشت جدید آمریکا به صفر رسیده است.
undefined۴۰
undefined۴

۲.۴K

۱۸:۱۱

فرنگ نوشت
باورنکردنی است اگر چنین مسائلی طرح شده باشه! شاید اگه درباره وضعیت کشاورزی آمریکا اطلاعی نداشته باشیم، فاجعه حرف‌های ونس رو درک نمی‌کنیم. از بوکمارک‌های هفت هشت ماه پیشم چند جمله از رسانه‌های آمریکا درباره جنگ تعرفه‌ای با چین و اثراتش روی کشاورزی آمریکا پیدا کردم که در ادامه میگذارم. خودتون هم میتونید به راحتی سرچ کنید. اول جملات ونس رو بخونید بعد اطلاعات بحرانی که برای آمریکا به وجود داره و حالا می‌خوان با پول‌های ایران به عنوان امتیاز حلش کنند! ونس: خواستیم مطمئن شویم فرآیندی را راه‌اندازی می‌کنیم که اگر زمانی دارایی‌های ایران را آزاد کردیم، بتوانیم اطمینان حاصل کنیم که برای تفریح و سرگرمی تروریسم هزینه نشود. اگر پولی آزاد شد تنها برای خرید سویا، ذرت و گندم آمریکایی هزینه می‌شود. در صورت آزاد شدن دارایی‌های ایران این دارایی‌ها صرف ثروتمندتر شدن کشاورزان آمریکایی خواهد شد. حالا در ادامه با وضعیت بحرانی آشنا شوید: چین در سال ۲۰۲۴، ۱۲.۶ میلیارد دلار سویا از آمریکا خرید، اما این رقم در حال حاضر صفر شده است. ایالات متحده با ضرر احتمالی صادرات ۱۴ تا ۱۶ میلیون تنی مواجه است. چین به عنوان بزرگ‌ترین خریدار سویا در جهان، معمولاً حدود نیمی از تولید سویای آمریکا را خریداری می‌کرد، اما پس از اعمال تعرفه‌های سنگین توسط آمریکا بر کالاهای چینی، پکن در پاسخ، تعرفه‌هایی تا ۳۴ درصد بر سویای آمریکایی وضع کرد که این امر منجر به کاهش شدید یا توقف کامل خریدها شد. این اقدام بخشی از استراتژی چین برای تنوع‌بخشی به منابع تأمین سویا بود و باعث شد کشاورزان آمریکایی با مازاد محصول و کاهش قیمت‌ها مواجه شوند. با شروع تنش‌ها چین خرید سویا را به کشورهای آمریکای جنوبی مانند برزیل و آرژانتین منتقل کرد. این روند در سال ۲۰۲۵ ادامه یافته و با اعمال تعرفه‌های جدید توسط ترامپ در فوریه، خرید سویای آمریکایی توسط چین کاملاً متوقف شده است. فصل برداشت سویا در آمریکا بدون هیچ خریدی از سوی چین آغاز شده و کشاورزان با مازاد محصول روبرو هستند. کشاورزان آمریکایی با کاهش تقاضا، افت قیمت‌ و سود مواجه شده‌ و در معرض خطر ورشکستگی قرار گرفته‌اند. واردات سویای چین از آمریکا در سال ۲۰۲۴، ۲۲.۹میلیون تن معادل حدود ۱۲.۶۴میلیارد دلار بوده، اما برای اولین بار از دهه ۱۹۹۰ خرید چین از برداشت جدید آمریکا به صفر رسیده است.
همچنین از گزارش سی‌ان‌ان
کشاورز آمریکایی: این یک بحران کشاورزی معمولی نیست. ما آن را آخرالزمان می‌نامیم. اگر کاری نکنند، برخی از کشاورزان سال آینده دیگر وجود نخواهند داشت.
بنیانگذار و رئیس انجمن ملی کشاورزان سیاه‌پوست: خودکشی در مزارع در حال افزایش است، ورشکستگی مزارع در حال افزایش است. و این زمان بدی در این کشور برای کشاورزی و کشاورزان آمریکا است. تعرفه‌های رئیس‌جمهور، کشاورزان را از کار بیکار می‌کند.
قیمت ذرت و سویا پایین است. زمان برداشت است. و ما هیچ سفارشی از چین برای خرید سویا از کشاورزان دریافت نکرده‌ایم.من این هفته شنیدم که وزیر کشاورزی گفت کشاورزان می‌توانند از تعرفه‌ها پول بگیرند. من هیچ پولی از تعرفه‌های رئیس‌جمهور ندیده‌ام و هر بار که رئیس‌جمهور از تعرفه‌ها می‌گوید بازارها سقوط می‌کنند.
دموکرات‌ها اینجا خیلی ساکت هستند. و آنها اجازه می‌دهند که رئیس جمهور، آنها را مثل یک کامیون «ماک» زیر بگیرد.

۱۸:۱۲

فرنگ نوشت
باورنکردنی است اگر چنین مسائلی طرح شده باشه! شاید اگه درباره وضعیت کشاورزی آمریکا اطلاعی نداشته باشیم، فاجعه حرف‌های ونس رو درک نمی‌کنیم. از بوکمارک‌های هفت هشت ماه پیشم چند جمله از رسانه‌های آمریکا درباره جنگ تعرفه‌ای با چین و اثراتش روی کشاورزی آمریکا پیدا کردم که در ادامه میگذارم. خودتون هم میتونید به راحتی سرچ کنید. اول جملات ونس رو بخونید بعد اطلاعات بحرانی که برای آمریکا به وجود داره و حالا می‌خوان با پول‌های ایران به عنوان امتیاز حلش کنند! ونس: خواستیم مطمئن شویم فرآیندی را راه‌اندازی می‌کنیم که اگر زمانی دارایی‌های ایران را آزاد کردیم، بتوانیم اطمینان حاصل کنیم که برای تفریح و سرگرمی تروریسم هزینه نشود. اگر پولی آزاد شد تنها برای خرید سویا، ذرت و گندم آمریکایی هزینه می‌شود. در صورت آزاد شدن دارایی‌های ایران این دارایی‌ها صرف ثروتمندتر شدن کشاورزان آمریکایی خواهد شد. حالا در ادامه با وضعیت بحرانی آشنا شوید: چین در سال ۲۰۲۴، ۱۲.۶ میلیارد دلار سویا از آمریکا خرید، اما این رقم در حال حاضر صفر شده است. ایالات متحده با ضرر احتمالی صادرات ۱۴ تا ۱۶ میلیون تنی مواجه است. چین به عنوان بزرگ‌ترین خریدار سویا در جهان، معمولاً حدود نیمی از تولید سویای آمریکا را خریداری می‌کرد، اما پس از اعمال تعرفه‌های سنگین توسط آمریکا بر کالاهای چینی، پکن در پاسخ، تعرفه‌هایی تا ۳۴ درصد بر سویای آمریکایی وضع کرد که این امر منجر به کاهش شدید یا توقف کامل خریدها شد. این اقدام بخشی از استراتژی چین برای تنوع‌بخشی به منابع تأمین سویا بود و باعث شد کشاورزان آمریکایی با مازاد محصول و کاهش قیمت‌ها مواجه شوند. با شروع تنش‌ها چین خرید سویا را به کشورهای آمریکای جنوبی مانند برزیل و آرژانتین منتقل کرد. این روند در سال ۲۰۲۵ ادامه یافته و با اعمال تعرفه‌های جدید توسط ترامپ در فوریه، خرید سویای آمریکایی توسط چین کاملاً متوقف شده است. فصل برداشت سویا در آمریکا بدون هیچ خریدی از سوی چین آغاز شده و کشاورزان با مازاد محصول روبرو هستند. کشاورزان آمریکایی با کاهش تقاضا، افت قیمت‌ و سود مواجه شده‌ و در معرض خطر ورشکستگی قرار گرفته‌اند. واردات سویای چین از آمریکا در سال ۲۰۲۴، ۲۲.۹میلیون تن معادل حدود ۱۲.۶۴میلیارد دلار بوده، اما برای اولین بار از دهه ۱۹۹۰ خرید چین از برداشت جدید آمریکا به صفر رسیده است.
همچنین از گزارش سی‌ان‌ان
کشاورز آمریکایی: این یک بحران کشاورزی معمولی نیست. ما آن را آخرالزمان می‌نامیم. اگر کاری نکنند، برخی از کشاورزان سال آینده دیگر وجود نخواهند داشت.
بنیانگذار و رئیس انجمن ملی کشاورزان سیاه‌پوست: خودکشی در مزارع در حال افزایش است، ورشکستگی مزارع در حال افزایش است. و این زمان بدی در این کشور برای کشاورزی و کشاورزان آمریکا است. تعرفه‌های رئیس‌جمهور، کشاورزان را از کار بیکار می‌کند.
قیمت ذرت و سویا پایین است. زمان برداشت است. و ما هیچ سفارشی از چین برای خرید سویا از کشاورزان دریافت نکرده‌ایم.من این هفته شنیدم که وزیر کشاورزی گفت کشاورزان می‌توانند از تعرفه‌ها پول بگیرند. من هیچ پولی از تعرفه‌های رئیس‌جمهور ندیده‌ام و هر بار که رئیس‌جمهور از تعرفه‌ها می‌گوید بازارها سقوط می‌کنند.
دموکرات‌ها اینجا خیلی ساکت هستند. و آنها اجازه می‌دهند که رئیس جمهور، آنها را مثل یک کامیون «ماک» زیر بگیرد.
undefined۲۴
undefined۵
undefined۱

۱.۵K

۱۸:۱۲