بینا l قائم شریعتی
به لطف خدا یادداشت تعلیم و تربیت شهری بازخوردهای زیادی داشت و در برخی کانالهای خبری دیگر مانند اینجا و اینجا نیز منتشر شد. پیامهای متعددی هم در خصوص آن برای نگارنده ارسال شد. برخی از پیامها ارسال تجربه های مشابه بود که انشاءالله در همین کانال منتشر خواهد شد. برخی نیز سوالات و ابهامات و نقدهایی داشتند که در حد توان توضیحاتی در این خصوص ارائه خواهم کرد. #بعثت_مردم #محله_محوری #آموزشپرورش #معلم #هویتساز_نسل_آینده #ای_رهبر_شهیدم_راهت_ادامه_دارد
@ghaemshariati
پیرو انتشار مطلب تعلیم و تربیت شهری یکی از دوستان که معلم کلاس ششم #ابتدایی هستند پیام دادند که یک روز در هفته عصر را به دانش آموزان و خانواده ها اعلام کردهاند ساعتی قبل از اذان مغرب در #مسجد نزدیک #مدرسه حضور دارند، اندکی رفع اشکال درسی میکنند، اندکی گفتگو و خوش و بش و اندکی هم بازی، بعد از نماز هم به همراه آنها که دوست دارند دسته جمعی در #تجمع آن محل حاضر میشوند و #پرچم میچرخانند و با حال خوب و پرانرژی به خانه برمیگردند.
#بعثت_مردم#معلم_هویتساز_نسل_آینده#تجربه_نگاری#جنگ_تحمیلی_سوم#فرید
۴۹۹
۱۲:۲۹
به همین راحتی با سرمایه اجتماعی و مردم مبعوث شده بازی میکنند.
انشاءالله گربه است؟!
#پاکستان#مرگ_بر_آمریکا
۲۹۱
۲۱:۵۸
بینا l قائم شریعتی
باز هم #روایت_اول را به راحتی به دشمن واگذار کردند!
این جنگ را آنها شروع کردند، پایانش را هم آنها ترسیم کردند؟!
واقعا چیزی امضا شده است؟! محتوای آن چیست؟
متجاوز و جنایتکار جنگی معین شد؟
خسارات جنگ چه شد؟
تنگه هرمز و عوارض آن چه طور؟
خروج کامل نیروهای نظامی آمریکا از منطقه و تعطیلی کامل پایگاههای نظامی آن چه شد؟
پاسخ به تجاوزات اخیر رژیم صهیونی به حزب الله لبنان و نقض مکرر آتش بس در لبنان چه میشود؟ و ... به همین راحتی با سرمایه اجتماعی و مردم مبعوث شده بازی میکنند.
باز هم دوگانه #جهالت #خیانت انشاءالله گربه است؟! #پاکستان #مرگ_بر_آمریکا
@ghaemshariati
#جنگ_تحمیلی_سوم#برجام
۲۷۹
۲۲:۰۸
اکنون که تفاهمی اعلام شده که هنوز جزییات آن را البته نمیدانیم و فرصت ۶۰ روزه #مذاکرات، باید بیش از گذشته در میادین «هر چه فریاد داریم بر سر آمریکا بزنیم» و شروط رهبری و بیانات ایشان در اینباره را به صورت حداکثری مطالبه کنیم.
#تنگه_هرمز#غرامت#وحدت_ساحات#خروج_نظامیان_آمریکا#عدم_مذاکره_هستهای#خلع_سلاح_اسرائیل#ای_رهیر_شهیدم_راهت_ادامه_دارد#لبیک_سید_مجتبی
۱.۳K
۲۲:۴۱
چرا؟
#آمریکا و #اسرائیل قطعا به اهداف اصلی خود (#تجزیه ایران، تغییر حکومت ایران، نابودی کامل تأسیسات #هستهای ای، نابودی قدرت #موشکی، تسلط بر منابع انرژی و #نفت ایران، بلعیدن ایران، نابودی جبهه مقاومت، عدم دخالت ایران در منطقه و فلسطین و ...) نرسیدند. باز شدن #تنگه_هرمز و عبور رایگان از آن (به ادعای خودشان البته) که قبل از جنگ وجود داشت را به عنوان دستاورد مطرح میکنند!
اما برای ما چطور؟
تکلیف جنگ مشخص شده و متجاوز تعیین شده است؟
سایه جنگ از سر ایران برداشته شده است؟ آیا هر لحظه ممکن نیست نقض عهد کنند و بزنند و ترور کنند؟ چه تضمینی وجود دارد به جز امضای آنها؟شرایط کشور عادی میشود؟ مقامات ارشد و عالی رتبه نظام امکان حضور عادی در مجامع و برگزاری دیدارهای مردمی را دارند؟ فعالیت دستگاه ها و نهادهایی مانند مجلس، دولت، قوه قضائیه، آموزش پرورش، آموزش عالی و ... چطور؟
کنترل تنگه هرمز و اخذ عوارض چطور؟ رهبر معظم انقلاب فرموده بودند دیگر به حالت قبل برنمیگردد.
دریافت خسارت یا برداشتن از اموال آنها یا خسارت زدن به آنها به همان میزان چطور میشود؟
انتقام خون #رهبر_شهید و #۱۶۸ کودک شهید #میناب و دانشمندان و فرماندهان و سایر شهدا چه میشود؟و ...
البته شاید بگویند این سوالات برای مذاکرات است! اگر مذاکرات به نتیجه نرسد چه میشود؟ به بعد از مذاکرات فکر شده است؟ یا مذاکره هدف است؟
#ای_رهبر_شهیدم_راهت_ادامه_دارد#لبیک_سید_مجتبی#شروط۱۰گانه#مطالبه_حداکثری
۳۹۷
۷:۳۲
بینا l قائم شریعتی
در #برجام گفتند #برد_برد، که که البته معلوم شد #خسارت_محض بود.
این #تفاهم اما به نظر میرسد تا اینجا باخت باخت است: چرا؟ #آمریکا و #اسرائیل قطعا به اهداف اصلی خود (#تجزیه ایران، تغییر حکومت ایران، نابودی کامل تأسیسات #هستهای ای، نابودی قدرت #موشکی، تسلط بر منابع انرژی و #نفت ایران، بلعیدن ایران، نابودی جبهه مقاومت، عدم دخالت ایران در منطقه و فلسطین و ...) نرسیدند. باز شدن #تنگه_هرمز و عبور رایگان از آن (به ادعای خودشان البته) که قبل از جنگ وجود داشت را به عنوان دستاورد مطرح میکنند! اما برای ما چطور؟ تکلیف جنگ مشخص شده و متجاوز تعیین شده است؟ سایه جنگ از سر ایران برداشته شده است؟ آیا هر لحظه ممکن نیست نقض عهد کنند و بزنند و ترور کنند؟ چه تضمینی وجود دارد به جز امضای آنها؟ شرایط کشور عادی میشود؟ مقامات ارشد و عالی رتبه نظام امکان حضور عادی در مجامع و برگزاری دیدارهای مردمی را دارند؟ فعالیت دستگاه ها و نهادهایی مانند مجلس، دولت، قوه قضائیه، آموزش پرورش، آموزش عالی و ... چطور؟ کنترل تنگه هرمز و اخذ عوارض چطور؟ رهبر معظم انقلاب فرموده بودند دیگر به حالت قبل برنمیگردد. دریافت خسارت یا برداشتن از اموال آنها یا خسارت زدن به آنها به همان میزان چطور میشود؟ انتقام خون #رهبر_شهید و #۱۶۸ کودک شهید #میناب و دانشمندان و فرماندهان و سایر شهدا چه میشود؟ و ... البته شاید بگویند این سوالات برای مذاکرات است! اگر مذاکرات به نتیجه نرسد چه میشود؟ به بعد از مذاکرات فکر شده است؟ یا مذاکره هدف است؟ #ای_رهبر_شهیدم_راهت_ادامه_دارد #لبیک_سید_مجتبی #شروط۱۰گانه #مطالبه_حداکثری
@ghaemshariati
بیانات #رهبرشهیدانقلاب در دیدار با بسیجیان، ۵ آذر ۱۴۰۱
#ای_رهبر_شهیدم_راهت_ادامه_دارد#لبیک_سید_مجتبی#مرگ_بر_آمریکا#جنگ_تحمیلی_سوم
۴۲۵
۱۵:۵۹
بینا l قائم شریعتی
راه حل مشکل ایران آمریکا
خب با #آمریکا چه جوری مشکل حل میشود؟ این سؤال واقعی است، جدّی است. نمیخواهیم با هم دعوا کنیم؛ سؤال میکنیم: مشکل با آمریکا چه جوری حل میشود؟ با نشستن و #مذاکره کردن و از آمریکا تعهّد گرفتن مشکل حل میشود؟ [اینکه] بنشینیم با آمریکا مذاکره کنیم، تعهّد بگیریم که شما باید فلان کارها را بکنید، فلان کارها را نکنید، مشکل حل میشود؟
در قضیّهی #بیانیّهی_الجزایر، سر قضیّهی آزادی گروگانها در سال ۶۰، شما نشستید با آمریکا صحبت کردید. بنده آن وقت نمایندهی مجلس بودم ــ البتّه در مجلس نبودم، در جبهه بودم، اهواز بودم ــ همان وقت اینجا در تهران همین حضرات نشستند به واسطهی الجزایر و بدون رودررویی با آمریکاییها صحبت کردند ــ البتّه مصوّبهی مجلس بود، کار غیر قانونیای نبود ــ قرارداد گذاشتند، تعهّدهای متعدّدی گرفتند که ثروتهای ما را آزاد کنید، تحریمهای ما را بردارید، در امور داخلی کشور ما دخالت نکنید، و ما هم از این طرف گروگانها را آزاد میکنیم. گروگانها را آزاد کردیم، آیا آمریکا به آن تعهّدات عمل کرد؟ آیا آمریکا #تحریم را برداشت؟ آیا آمریکا ثروتهای مسدودشدهی ما را به ما پس داد؟ نه، آمریکا به تعهّد عمل نمیکند؛
خیلی خب، این هم مذاکره و نشستن با آمریکا.
یا در #برجام؛ گفتند که [اگر] شما فعّالیّت صنعتی هستهای را کم کنید ــ حالا جرئت نکردند بگویند تعطیلِ تعطیل ــ به این مقدار فروکاهی کنید، ما این کارها را انجام میدهیم؛ تحریمها را برمیداریم، این کار را میکنیم، آن کار را میکنیم؛ کردند این کارها را؟ نکردند دیگر. مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمیکند.
بله، مشکل ما را با آمریکا یک چیز حل میکند؛ چه چیزی؟ به آمریکا #باج بدهیم؛
نه یک بار؛ آمریکاییها به یک بار باج هم قانع نیستند؛ امروز باج بدهیم، فردا میآیند یک باج دیگر میخواهند، [باز باید] باج بدهیم؛ پسفردا میآیند یک باج دیگر میخواهند، [باز باید] باج بدهیم. امروز میگویند #هستهای را تعطیل کنید ــ اوّل میگویند بیست درصد را تعطیل کنید، بعد میگویند پنج درصد را تعطیل کنید، بعد میگویند بساط هستهای را برچینید ــ بعد میگویند #قانون_اساسی را عوض کنید، بعد میگویند #شورای_نگهبان را بردارید؛ آمریکاییها باج میگیرند. اگر بخواهید مشکلتان با آمریکا حل بشود، باید این کار را بکنید؛ مرتّب باج بدهید. آمریکا اینها را میخواهد: پشت مرزهای خودتان، خودتان را محبوس کنید، دستتان را خالی کنید، صنایع دفاعیتان را تعطیل کنید.
️ کدام ایرانی باغیرتی حاضر است که یک چنین باجی بدهد؟ من نمیگویم [طرفدار] جمهوری اسلامی؛ ممکن است یکی جمهوری اسلامی را هم قبول نداشته باشد امّا ایرانی باشد، غیرت ایرانی داشته باشد؛ [او هم] حاضر نیست این باجها را بدهد. آمریکا به کمتر از این قانع نیست؛
چرا نمیفهمند؟ مذاکرهی با آمریکا مشکلی را حل نمیکند. اگر حاضرید باج بدهید، نه یک بار، نه دو بار، پشت سر هم، در همهی مسائل اساسی، و از همهی خطوط قرمزتان عبور کنید، بله، آن وقت آمریکا با شما دیگر کاری ندارد، مثل دوران #پهلوی. مردم #انقلاب کردند برای [رهایی از] این، این همه #شهید دادند برای این.
این کشوری که این جور دارد #پیشرفت میکند، این جوانهایی که این جور دارند در همهی میدانها کار میکنند، باید این جور با آنها حرف زد؟ این جور بهشان گفت؟ بیانات #رهبرشهیدانقلاب در دیدار با بسیجیان، ۵ آذر ۱۴۰۱ #ای_رهبر_شهیدم_راهت_ادامه_دارد #لبیک_سید_مجتبی #مرگ_بر_آمریکا #جنگ_تحمیلی_سوم
@ghaemshariati
#علیالاصول
۲۹۶
۱۴:۲۶
بینا l قائم شریعتی
در #برجام گفتند #برد_برد، که که البته معلوم شد #خسارت_محض بود.
این #تفاهم اما به نظر میرسد تا اینجا باخت باخت است: چرا؟ #آمریکا و #اسرائیل قطعا به اهداف اصلی خود (#تجزیه ایران، تغییر حکومت ایران، نابودی کامل تأسیسات #هستهای ای، نابودی قدرت #موشکی، تسلط بر منابع انرژی و #نفت ایران، بلعیدن ایران، نابودی جبهه مقاومت، عدم دخالت ایران در منطقه و فلسطین و ...) نرسیدند. باز شدن #تنگه_هرمز و عبور رایگان از آن (به ادعای خودشان البته) که قبل از جنگ وجود داشت را به عنوان دستاورد مطرح میکنند! اما برای ما چطور؟ تکلیف جنگ مشخص شده و متجاوز تعیین شده است؟ سایه جنگ از سر ایران برداشته شده است؟ آیا هر لحظه ممکن نیست نقض عهد کنند و بزنند و ترور کنند؟ چه تضمینی وجود دارد به جز امضای آنها؟ شرایط کشور عادی میشود؟ مقامات ارشد و عالی رتبه نظام امکان حضور عادی در مجامع و برگزاری دیدارهای مردمی را دارند؟ فعالیت دستگاه ها و نهادهایی مانند مجلس، دولت، قوه قضائیه، آموزش پرورش، آموزش عالی و ... چطور؟ کنترل تنگه هرمز و اخذ عوارض چطور؟ رهبر معظم انقلاب فرموده بودند دیگر به حالت قبل برنمیگردد. دریافت خسارت یا برداشتن از اموال آنها یا خسارت زدن به آنها به همان میزان چطور میشود؟ انتقام خون #رهبر_شهید و #۱۶۸ کودک شهید #میناب و دانشمندان و فرماندهان و سایر شهدا چه میشود؟ و ... البته شاید بگویند این سوالات برای مذاکرات است! اگر مذاکرات به نتیجه نرسد چه میشود؟ به بعد از مذاکرات فکر شده است؟ یا مذاکره هدف است؟ #ای_رهبر_شهیدم_راهت_ادامه_دارد #لبیک_سید_مجتبی #شروط۱۰گانه #مطالبه_حداکثری
@ghaemshariati
#ای_رهبر_شهیدم_راهت_ادامه_دارد#لبیک_سید_مجتبی#مذاکرات#مطالیه_حداکثری#تحقق_شروط
۱.۲K
۸:۰۷
بینا l قائم شریعتی
جامعه اسلامی؛ علی الاصولِ امام
پس از چند یادداشت اخیر درباره #تفاهمنامه، برخی از دوستان و آشنایان نقدهایی وارد کردند که چرا انقدر انتقاد، چرا کاسه داغتر از آش؟ رهبری هم موافق هستند! و ..
پیام #رهبر_معظم_انقلاب حجت را بر همه تمام کرد و البته وظیفه امثال ما را در #جهاد_تبیین سنگینتر کرد تا در #جامعه_اسلامی به جایی برسیم که نظر #علیالاصول #ولی_فقیه محقق شود نه دیگران.
و البته #رهبرشهید فرموده بودند مقدمه جامعه اسلامی #دولت_اسلامی است. و در بیان دیگری فرمودند «البتّه خوشبختانه در #جمهوریاسلامی، به صورت فردی، افراد ابوذرگونه داشتهایم؛ [از قبیل] همین شهدای بزرگ، نامدار و بعضی حتّی گمنام؛ اینها هستند امّا جامعه باید تغییر پیدا کند، صلاح باید سراسر جامعه را فرابگیرد.» یعنی جامعه هنوز اسلامی نشده است. #ای_رهبر_شهیدم_راهت_ادامه_دارد #لبیک_سید_مجتبی #مذاکرات #مطالیه_حداکثری #تحقق_شروط
@ghaemshariati
#ای_رهبر_شهیدم_راهت_ادامه_دارد#مکتب_حاج_قاسم#جانفدا#صالح_بعد_صالح#لبیک_سید_مجتبی#تفاهمنامه
۱.۱K
۱۰:۰۱
بازارسال شده از رسانه رهبر انقلاب اسلامی
۱
۱۰:۴۹