لوگوی پیام رسان بلهدانلود «بله»
عکس پروفایل اصل هشتما
۱۸۷ عضو

اصل هشتم

بنیاد اصل هشتم"اصلاح حکمرانی" زمینه ساز ظهورأَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُونَ
مدد از امام هشتم(ع)،و‌ تحقق اصل هشتم قانون اساسی.
الهام از آیه؛قُلْ إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلهِ مَثْنى وَ فُرادى.و قیام‌ برای ظهور..
مشاهده در اپلیکیشن بلهمشاهده در وب بله
۲۶ شهریور ۱۴۰۳
‏۱. با پول بیت‌المال و برای رهایی از خام‌فروشی، پتروشیمی ساختند.۲. به بهانه کوچک کردن دولت، همان پتروشیمی را به ثمن ... فروختند به ...۳. به بهانه جلوگیری از «رانت»، مالکیت انفال را واگذار کردند به همان پتروشیمی‌ها!۴. به بهانه جلوگیری از «قاچاق»، محصولات پتروشیمی را گران کردند!#پتروشیمی #بیت_المال #قاچاق #خام_فروشی#مافیا ┄┄┅┅┅❅undefined❅┅┅┅┄┄#اصل_هشتم@hasht

۳۶۹

۲:۵۶

۱۱ تیر ۱۴۰۴
thumbnail
من از ماندن خود شرم دارم ..کل یوم عاشورا کل ارض کربلا#محرم #کربلا #حماسه #امام_حسین_علیه_السلام #حاج_مهدی_رسولی #حاجی_زاده┄┄┅┅┅❅undefined❅┅┅┅┄┄#اصل_هشتم@hasht

۳۲۳

۶:۱۸

۵ دی ۱۴۰۴
thumbnail
یادداشت :هدف #حکومت اسلامی هدایت است، نه قدیس‌سازی#دولت بستر رشد را فراهم می‌کند؛ ایمان و تقوا تحمیلی نیست.#عدالت مقدّم بر کمالدر فقه سیاسی اسلام، «رفع ظلم» واجب‌تر از «تحقق جامعه آرمانی» است.تکلیف‌محوری با مصلحت‌سنجی همراه استحاکم مکلف به شریعت است، اما اجرای آن تدریجی و با توجه به توان جامعه است.حدّ حکومت، ظاهر و نظم اجتماعی استحکومت مأمور قلوب نیست؛ ایمان امر اختیاری است.امر به معروف حکومتی = قانون عادلانه، نه اجبار اخلاقینصیحت و تربیت برای جامعه؛ الزام حداقلی برای دولت.آرمان دینی قطب‌نماست، نه شلاقآرمان جهت می‌دهد، نه اینکه به ابزار فشار تبدیل شود.مشروعیت با عدالت می‌ماند، نه با شعاراگر عدالت برود، دینِ حکومتی هم بی‌اثر می‌شود.جمع بندی در یک جمله :در #اسلام، حکومت «خادم هدایت» است، نه «متولی بهشت».حکومت ابزار هدایت است، نه تحقق کمالدر نگاه اهل‌بیت، سیاست برای «اقامه حداقل عدل و حق» است، نه ساخت جامعه معصوم.#امام هادی(ع) به‌جای #ایده‌آل‌گرایی حاکمیتی، بر «صیانت عقلانی از دین و جامعه» تمرکز داشتند.
┄┄┅┅┅❅undefined❅┅┅┅┄┄#اصل_هشتم@hasht

۲۳۸

۳:۱۶

۱۵ دی ۱۴۰۴
جراحی اقتصاد !؟از جراحی های نا تمام تا یارانه نقدی و شوکهای ارزی پی در پی بازی باخت باخت مردم و تولید*حذف رانت یارانه‌های احمدی‌نژاد را به خاطر دارید؟ به هر یک از مردم ایران ۴۵ هزار تومان تعلق می‌گرفت تا اقتصاد ایران جراحی شده و اصلاح شود و دیگر گرانی به بار نیاید. اما چه شد؟ undefinedدولت می‌خواهد به مردم ماهانه یک میلیون تومان کمک هزینه بدهد… یاد داروغه ناتینگهام در کارتون رابین هود افتادم؛ که چگونه یک سکه در کاسه مردم می‌انداخت و ده سکه می‌ربود! undefinedundefinedاین درد را به کحا باید برد؟#تورم #اقتصاد_ایران #قدرت_خرید #نقدینگی #تولید_و_اشتغال ┄┄┅┅┅❅undefined❅┅┅┅┄┄#اصل_هشتم@hasht

۲۳۴

۱۸:۱۶

۳ بهمن ۱۴۰۴
‌از دردناک‌ترین خبرهای این ایام "برداشت ۲.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای کالابرگ" بود.این سیاست، در شرایطی که ۱۱۶ میلیارد دلار ارز صادراتی توسط شرکتهای دولتی و #تراستی_ها برنگشته؛ ذینفعی، عمق ضعف و شاید بی‌تدبیری در مصرف ارزهای ترجیحی، بی‌مبالاتی در مدیریت وبازگشت منابع ارز صادراتی و بی‌رحمی در تخليه ذخایر کشور را نشان می‌دهد.راجع به تراستی ها یا بهتر بگوئیم #کاسبان_تحریم (با ذینفعان داخلیشان) بیشتر خواهیم گفت.
تورم #اقتصاد_ایران #مافیا #پدر_خوانده #شرکت_های_دولتی #رانت #ارز #تراستی┄┄┅┅┅❅undefined❅┅┅┅┄┄#اصل_هشتم@hasht

۲۰۰

۴:۳۹

تراستی هاادبیات اقتصاد سیاسی:سیاست‌های اقتصادی متشکل از دو گروه برندگان (منتفعان) و بازندگان (زیان‌دیدگان) است و با استمرار در شرایط خاص، متنفعان به‌شکل ثابت از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند و به همان نسبت نیز متضرران سیاست‌های اقتصادی، دائم زیان می‌بینند.حال تصور کنید کشوری با مسئله تحریم مواجه می‌شود و تعداد زیادی از عاملان بزرگ اقتصادی آن کشور، داغ تحریم را بر پیشانی تحمل می‌کنند. در چنین شرایطی کشور دو راه پیش‌رویش است؛ نخستین راه، #خنثی‌_سازی #تحریم و تجارت دوجانبه و دومین راه، #دور_زدن #تحریم‌ هاست. «اگر کشوری به‌ جای از بین بردن آثار تحریم، تصمیم به دور زدن تحریم بگیرد، مجبور می‌شود عاملیت پوششی در خارج از ایران ایجاد کند که اسامی غیرایرانی دارند و ممکن است حتی ملیت‌های غیرایرانی هم بین آنها حاضر باشند. آنچه مهم است این است که همه این افراد حتماً مورد اعتماد سیاست‌گذار قرار گرفته‌اند که بستانکاری ناشی از صادرات به حسابشان واریز می‌شود.»بر اساس این استدلال، تراستی‌ها در وهله نخست، مفهوم مالی به معنای ایجاد سازوکارِ داشتنِ انباره‌های ارزی غیررسمی، در خارج از کشور است. البته «تراستی معنای تجاری هم دارد؛ صادرات کالاهای پتروشیمی و پالایشی، لجستیک صادرات کالاهای پتروشیمی و پالایشی و... هم از طریق تراستی‌ها انجام می‌شود». پس تراستی در درجه نخست، معنای مالی دارد و بناست جایگزین فروپاشی ساختار پرداخت رسمی کشور بعد از تحریم‌ها باشد، اما اکنون این واژه بار معنایی صادراتی و لجستیک نیز دارد.چراکه تراستی‌ها فرد و شخص هستند و کارکرد آنها تخلیه توان دولت است و نمی‌توان گفت تراستی‌ها شکلی از سرمایه‌داری دولتی هستند؛ بلکه آنها شکلی از سرمایه‌داری خصوصی هستند که بنا بر نیاز دولت و در شرایط تحریمی متولد شده‌اند. این گروه، زمانی سر بر می‌آورند که دولت به دنبال دور زدن تحریم باشد. اگر دولت شکل دیگری از پاسخ به تحریم را انتخاب کند، شیوه، خنثی‌سازی تحریم است، تراستی‌ها به صورت طبیعی کارکردی ندارند و به همین دلیل هم هست که این افراد، عموماً، مخالف خنثی‌سازی تحریم‌ها هستند.» حتی موافقت یا مخالفت تراستی‌ها در مواجهه با مذاکره برای رفع تحریم هم بستگی به شکل مذاکره دارد و «اگر مذاکره حقوقی (نه مبتنی بر انتفاع) باشد، یا در آن ضمانت عینی برای احیای ساختار پرداخت رسمی نباشد و صرفاً فشار بر وضع موجود را کاهش دهد، یا امکان اعمال تحریم‌های جدید را فعلاً منتفی کند، تراستی‌ها هم از آن طرفداری می‌کنند؛ چراکه وضع فعلی که آنها را به کانال اصلی ارتباطات تبدیل کرده، باقی می‌ماند اما هزینه‌های رفع تنش کاهش می‌یابد». اگر مذاکره مبتنی بر انتفاع کشورمان با هدف‌گذاری احیای ساختار پرداخت رسمی باشد، «واضح است که تراستی‌ها با این شکل از مذاکره مخالفت می‌کنند».اطلاعات کمی از تراستی ها در دست است!عوامل و ساختار تراستی ها از کجاست؟!کاسبان تحریم و ارتباط آن با تراستی ها؟!#آقازاده_ها #تورم #اقتصاد_ایران #تراستی_ها #ارز #تحریم┄┄┅┅┅❅undefined❅┅┅┅┄┄#اصل_هشتم@hasht

۲۵۸

۴:۵۴

۲۲ بهمن ۱۴۰۴
thumbnail
بخشی از سخنرانی شهید بهشتی در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ :اسلام به نقش اقتصاد و عدالت اقتصادی در زندگی انسان اهمیت فراوان می‌دهد. دین زهد و پارسایی است اما نه زهد مرتاضانه و صوفی‌گرانه که زهد انقلابی. زهد انقلابی کدام است؟ زهد صوفی‌گرانه کدام است؟ زهد صوفی‌گرانه این است که درویش آدم قانعی است. یک لقمه نان از هر جا به او بدهند با همان شکمش را سیر می‌کند و به دنیا بی‌اعتنا است. این ضداسلام است. پس چه زهدی؟ زهد علی. چه‌کار می‌کند؟ کار اقتصادی می‌کند. قنات و چاه آب درست می‌کند و مزرعه به وجود می‌آورد و نخلستان می‌سازد و بعد این دستاورد اقتصادی را به‌جای آنکه صرفاً در مصرف خود و خانواده قرار بدهد در خدمت محرومان قرار می‌دهد و این را عبادت می‌داند. اسلام به نقش اقتصاد اهمیت می‌دهد، اما اقتصادی که زیربنای شخصیت انسان نشود، خیلی متزلزل، نازل، فروافتاده و سقوط‌کرده است؛ انسانی که زیربنای شخصیتش روابط اقتصادی باشد.undefined پوست‌کنده و صریح می‌گویم که انقلاب اسلامی ما با روند و مناسبات اقتصادی موجود در جامعه ما در معرض خطر و آسیب قطعی است، چرا؟ برای اینکه در این بعدش اسلامی نشده است. مردان و زنان و جوانان و نوجوانان انقلابی ما امروز با چشم خودشان می‌بینند که نزدیک به ۱۵ ماه از پیروزی انقلاب می‌گذرد، ولی هنوز در جامعه ما سیرها و خیلی سیرها با گرسنه‌ها و خیلی گرسنه‌ها با هم در جامعه دیده می‌شوند تا وقتی چنین است جامعه ما اسلامی نیست».
پ ن : و امروز ۲۲بهمن ۱۴۰۴ بیش از سه ۱۵سال گذشته و در این بعد هنوز اسلامی نشدیم.#اقتصاد #اقتصاد_اسلامی #انقلاب#شهید_بهشتی #حکمرانی_مردم┄┄┅┅┅❅undefined❅┅┅┅┄┄#اصل_هشتم@hasht
undefined۱

۲۸۴

۶:۳۱

۳۰ بهمن ۱۴۰۴
مناسبت و درد ۲۹ بهمن های ۱۲ساله!در زمان جنگ یکی از فرماندهان در حین حضور و سرکشی در یکی از مناطق جنگی با رزمنده ای روبرو میشود که در حال رسم چوب خط روی دیوار بود.به شوخی از او سوال میکند، چیه این؟ مدت حضورت در جبهه را کشیدی..رزمنده پاسخی میده که درد مشترک امروز تمام افراد انقلابیه.. میگه :این چوب خط نشاندهنده ماههائی هست که امام فرمان دادند "حصر آبادان باید شکسته شود" و الان ۱۰ ماهه فرمان ولی روی زمین مانده..
undefinedو روز گذشته هم ۲۹ بهمن بود ، درست ۱۲ سال از ابلاغ و فرمان امام جامعه، حکیم انقلاب در ۲۹بهمن ۱۳۹۲ به سران قوا با قید "اقدام بی درنگ" در مورد اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی میگذرد و اقدام موثری نمیبیم!حاکمیت تفکر لیبرال سرمایه داری بر کشور که برخی مسئولین بهانه عدم اجرا قرار میدهند، همانقدر محال ساز است که حضور و محاصره کامل آبادان توسط ارتش صدام ملعون..چه کم داریم!؟همان عامل اصلی مرکب از دو عنصری که حضرت آقا در مورد شکستن حصر آبادان بهش اشاره فرمودند:۱. توکل بر خدا و دل به دریا زدن به امید او۲. فداکاری و جان و راحتی و منافع خود را به حساب نیاوردنپ ن: ما برای شکستن تحریم های داخلی و حصر اقتصاد کشور از نفوذ نظام سرمایه داری چاره ای جز اجرای فوری "سیاستهای اقتصاد مقاومتی" نداریم.#فرمان_ولی #حصر_آبادان #حصر_اقتصاد #تحریم_داخلی #نظام_سرمایه_داری_@hasht#اصل_هشتم#اصلاح_حکمرانی

۲۱۹

۶:۴۹

۵ اسفند ۱۴۰۴
thumbnail
#اقتصاد #پکیج_فروشان #شوک_درمانی #اقتصاد_مقاومتی ┄┄┅┅┅❅undefined❅┅┅┅┄┄#اصل_هشتم@hasht

۱۹۴

۰:۳۰

عدالت خواهی ..موانع امروز ظهور در چند محور :۱.ظلم ساختاری و بی‌عدالتی گسترده هرچند روایات می‌گویند زمین از ظلم پر می‌شود، اما "عادی‌سازی ظلم" و پذیرش آن توسط مردم، مانع جدی است.
وقتی جامعه عدالت‌خواه نباشد، ظرفیت پذیرش حکومت عدل جهانی شکل نمی‌گیرد.
۲.ضعف ایمان و دینداری سطحی
دینداریِ شعاری، بدون عمل و اخلاق.
در روایات آمده یاران واقعی اندک‌اند؛ یعنی کیفیت ایمان مهم‌تر از کمیت جمعیت است.۳.تفرقه در جبهه مؤمنان اختلافات فرسایشی، حسادت‌ها، نزاع‌های بی‌ثمر مذهبی و سیاسی.
جامعه‌ای که متحد نباشد، آمادگی همراهی با یک رهبری جهانی را ندارد.
۴.دنیاگرایی و رفاه‌زدگی
وابستگی شدید به منافع شخصی، ترس از هزینه دادن برای حق.
حکومت عدل جهانی بدون آمادگی برای فداکاری شکل نمی‌گیرد.۵. بی‌عدالتی اقتصادی و فساد مالی وقتی ربا، احتکار، تبعیض و فساد اقتصادی عادی شود، فرهنگ عدالت تضعیف می‌شود.
۶.نبود آمادگی فردی
در روایات تأکید شده هر کس باید خود را اصلاح کند.
امام صادق علیه‌السلام فرمود:«هر کس دوست دارد از یاران قائم باشد، باید منتظر باشد و در حال انتظار، پرهیزکار و اهل اخلاق نیکو باشد.»undefinedجمع‌بندی کوتاهundefined مانع اصلی، «آمادگی نداشتن جامعه انسانی» است.undefined ظهور فقط یک واقعه زمانی نیست؛ یک "تحول در سطح آمادگی بشری"است.undefined از نگاه تربیتی: هر گناه، هر ظلم، هر بی‌عدالتی کوچک، یک تأخیر در ظهور است؛ و هر اصلاح و عدالت‌خواهی، یک قدم به سمت آن.#اقتصاد #موانع_ظهور #ظهور #اقتصاد_مقاومتی #جریان_سازی #عدالت_خواهی┄┄┅┅┅❅undefined❅┅┅┅┄┄#اصل_هشتم@hasht

۲۰۴

۰:۴۳