لوگوی پیام رسان بلهدانلود «بله»
عکس پروفایل آرشیوآ
۶۰۲ عضو

آرشیو

سلام سلامundefined
undefinedاینجا آرشیوی از خاطرات مربیان هست,منتظر شما در کانال اصلی خاطرات مربی هستیم:
https://ble.ir/khateratemorabi
مشاهده در اپلیکیشن بلهمشاهده در وب بله
۴ آذر ۱۴۰۱
thumbnail
undefinedکشوانیة
خاطرات_مربیسفر اربعین۱۴۴۴شهر سامرا
بابت محبت تک تک شما عزیزان و پیام هایی که می فرستید ممنونم.undefinedهر نظری که از شما عزیزان به دستم میرسه، دنیای مهربونی شما رو انتقال میدهundefined
یکی از دوستان از ماجرا این کمدهای کفش پرسید،که دیدم لازمه یک توضیحی بدهم.undefined
امسال اربعین، شبی در سامرا مهمان حرم خانواده امام زمان(عج) بودیم.پشت دیوارهای حیاط اصلی، کنار وضوخانه خواهران، تعداد زیادی کمدهای کفش قرار داده شده بود.تصمیم گرفتیم در زیر یکی از چترها و کنار همین کمدها شب را بگذرونیم.من هر بار اومدم بخوابم، در و دیوار و زمین و آسمان شهرزاد قصه گو شدند و قصه می گفتند....
بخصوص اولین کمدی که تو چشمم قصه گو شد،کمد شماره ۳۵ بود که اولین قصه کشوانیه ما شد!
و اینگونه شد هر کمدی که خود خواست،ما عکسی انداختیم و شد،سوژه قصه یک شب مهمانی ماundefined

undefinedپی نوشت:و ما مهمان این مجلس بودیم....undefined

چند قصه دیگه، ماجرا کشوانیه های ما تمام میشه...undefined

_ماجراهای مدرسه در پیش ست...undefinedundefined
https://ble.ir/khateratmorabi
undefined۹

۵۵

۱۶:۱۱

۵ آذر ۱۴۰۱
thumbnail
undefinedکشوانیة
کمد ۳۱
دست هاش داغ و تب دار بود...کمد از لای در نیمه باز، صاحب دست های داغ رو دید.چهره اش گرما زده بود و نمی تونست بفهمه کجاییه؟
چرا دو دل هست؟چرا کفش هاش رو توی کمد نمی گذاره؟چرا دست هاش اینقدر داغه؟؟؟چرا داره می لرزه؟
رد نگاه صاحب دست گرفت؛نگاهش به چشم های خودش در شیشه کمد بغلی گره خورده بود و لب هاش از بغض می لرزید... دست هاش چنگ شده پایین لبه کمد که همه وجودش یه مرتبه طوفانی شد!
چنان طوفانی در دل فرد شروع شده بود که گردبادش در داشت در درون خود می کشید!
انقدر که پیچ و مهره لولا اول از بست شکست و درب به اخرین مهره ها وصل بود که مرد به زانو در اومد و کفش ها کنارش افتاد و شروع کرد به زجه زدن!!!
کمد حالا با تمام قوا در رو که به اخرین پیچ ها وصل بود و هر آن امکان افتادن داشت، به زور نگه داشته بود و با تعجب مهمان رو نگاه می کرد.
مرد حالا دیگه در سجده بود؛undefinedخداااایا شکرت!!!undefinedفقط می تونم بگم شکرت!!!undefinedخداااااایاااااا شکرررررتت که بهم اجازه دادی بیام....!!!undefinedمنو لایق دونستی بیام....undefinedخدااااایاااا شرمنده تو و اهل بیتم....undefinedخدایا ممنونم نمردم و دوباره.....و کلامی که در میان اشک ها گم شد!!!
حالا همه کمدها مبهوت به اون آدم نگاه می کردند و با کلامش همه کمدها هم نوا شده بودند:undefinedخدایا واقعا شکرت.... undefinedخدایا بخاطر نعمت هات واقعا شکرت...undefinedما تو حرم هستیم، شکرت...
چیک...چیک...چیک...از صدای چکیده شدن چیزی از انتهای در، کمد ۳۱ به خودش اومد!
خون!!!داره خون می چکه از دستش!
دست های داغ، الان خونی بودند...!
مردجوان اونقدر در احوال خود بود که دستش به پایین کمد کشیده شد و خون اومده بود ولی اصلا متوجه نشده بود...!
با مرد زمین و زمان ذکر شده بودند و می گفتند: undefinedخدایا شکرت...
کمد۳۱ دیگه مثل قبل نبود، راوی شده بود!هر روز... هر لحظه... وبعد مدتی آمدند، دهان کمد ۳۱ را چسب زدند که اسرار عاشقی و اعجاب شکر گفتن را فاش نکند!
اما مگر می شد؟؟؟
کمد ۳۱ هنوز فریاد می زند: خدایا شکر....شکرت... ممنونم که در حرم مولا و خانواده شون هستم!
undefinedخدایااااا شکرت....


undefinedرسول خدا(ص) می فرمایند:undefinedمَنْ ماتَ عَلي حُبِّ آلِ مُحِمَّدٍ ماتَ مَغْفُوراً لَهُ.
کسي که با حب و دوستي به آل محمد علیهم السلام بميرد، مورد آمرزش و غفران الهي قرار مي گيرد.(مستدرک سفينة البحار، جلد 2، صفحه 161)


undefinedمَن تَظاهَرَت نِعَمُ اللهِ عَلَیهِ فَلیُكثِرِالشُّكرَ.
كسی كه نعمت‌های خدا را برخود مستدام می‌بیند باید كه بسیار شكور و سپاسگذار باشد.(الشهاب فی‌الحِكَم و الآداب، ص ٤٩)



#خاطرات_مربی#اربعین۱۴۴۴#سامراhttps://ble.ir/khateratmorabi
undefined۷

۵۹

۲۱:۰۱

thumbnail
undefinedکشوانیة
کمد شماره ۹۹مادرجون بده کفش هاتو بزارم تو این کمد.
نه ننه جون می گذارم تو این کمد!
شیشه اش شکسته، دست تان رو می بره!‌نه ننه حواسم هست!نیگا کن، چقدر شبیه دندون های منه!undefinedدندون داره و نداره...undefinedتازه منم می خوام تا ۹۹ سالگی عمر کنم!undefined

undefinedامام على عليه السلام :إذا حَضَرتِ الآجالُ افتَضَحَتِ الآمالُ
هرگاه اجلها فرا رسند، آرزوها رسوا مى شوند.( غرر الحكم : ۴۰۰۷ )

undefinedپيامبر (ص) فرمودند؛اَحَبُّكُمْ اِلَى اللّه ِ اَحْسَنُكُمْ اَخْلاقا؛
محبوب ترين شما در نزد خدا، خوش اخلاق ترين شماست.(مجمع البيان، ج ۱۰، ص ۸۷)


#خاطرات_مربی#اربعین۱۴۴۴#سامراhttps://ble.ir/khateratmorabi
undefined۹

۵۳

۲۱:۲۶

۹ آذر ۱۴۰۱
thumbnail
undefinedکشوانیة

به رسم ادب ایستاده اند!!!
میزبان خوبی هستند و بسیار مهمان دار!
با مهربانی از تک تک مهمانان خود، پذیرایی می کنند، حتی کودکان!
undefinedبرای شان مهم نیست، زخم شان بزنیم...
undefinedبرای شان مهم نیست، احترامی برای شان قائل نشویم...
undefinedبرای شان مهم نیست، چندبار در خانه شان را باز و بسته کنیم...
undefinedبرای شان فقط این مهم است که؛ همیشه سبز و با نشاط به مهمانان خود، خوشامد بگویند!!!
undefinedبرایشان فقط این مهم است که از پذیرفتن مهمان، خودداری نکنند!!!
undefinedچون می دانند؛
کسی که مهمان را بزرگداشت و گرامی بدارد گویا هفتاد پیغمبر را گرامی داشته! (۱)و حُرمت مهمان را رعایت می کنند! چون مهمان جز اینکه خشنود و سپاسگزار میزبان باشه، نباید از نزدشان خارج بشه.(۲)و مهمان با روزی خود (برمیزبان) وارد میشه و با گناهان (آمرزیده) اهل خانه خارج میشه! (۳)

undefinedپس چه چیز مهمتر از معامله با خدا و انجام وظیفه ست؟؟؟
کمدها به رسم ادب ایستاده اند...!


undefinedپی نوشت:
undefinedامام علی(ع):اَكرِمْ ضَیْفَكَ وَ اِن كانَ حقیراً وَ قُم عَن مَجلِسِكَ لِأِبیكَ وَ مُعَلِّمِكَ و إنْ كُنتَ امیراً.
undefined مهمانت را گرامی بدار هر چند (به نظرت) حقیر و کوچک باشد و به احترام پدر و استادت از جا برخیز هر چند خود حاکم و فرمانروا باشی. (فهرست غرر، ص ٢١١)
۱_ امام علی(ع):مَن اَكرَمَ الضَّیفَ فَكَأَنّما اَكرَمَ سَبعینَ نبیاً (لئالی‌الأخبار، ج ٣، ص ٦٦)

۲_امام علی(ع):اَلله اَلله فی‌الضَّیف، لایَنصَرِفَنَّ اِلاّ شاكِراً لَكُم (مستدرک، ج ١٦، ص ٢٤١)
۳_ پیامبر اکرم(ص):الضَّیفُ یَنزِلُ بِرِزقِهِ وَ یَرتَحِلُ بِذُنوبِ أهلِ البَیتِ (مستدرک، ج ١٦، ص ٢٥٨)


#خاطرات_مربی#اربعین۱۴۴۴#سامراhttps://ble.ir/khateratmorabi
undefined۲۰

۷۶

۱۹:۳۳

۱۰ آذر ۱۴۰۱
thumbnail
undefinedکشوانیة
همین طور که راه می رفت، دعا می خواند.مابین دعا هم، چندباری فحش نثار فرزندش کرد که چرا حرف گوش نمیده، گوشی موبایلش هم زنگ خورد و اونم جواب داد، یه خانمی هم سوال پرسید و اونم جواب داد، ولی بازم همچنان داشت دعا هم می خوند!
نزدیک در خروجی رسیده بود که همراهش گفت: بیا زودتر بریم... گفت: بزار این آخرشم بخونم....
خطوط باقی مانده رو تند خوند، کتاب دعا رو بست و گفت: اینم خوندم شاید حاجت بگیرم..! و کتاب دعا رو داخل یک جاکفشی رها کرد و رفت!



undefinedپی نوشت:
شاید؟؟؟نه عزیزم!!! با شاید و شک، حاجتی گرفته نمیشه!!!
بعدشم چقدر زشته سر بی حوصلگی لابه لای کارهامون مجبور میشیم دعا بخونیم.... اونم تند می خونیم تا زودتر تموم بشه و آزاد بشیم! بعدشم منتظریم اجابتی برسه!!!


یادمون باشه؛انتخاب با ما هست!!!مسیر رو گم نکنیم...!!!
نکنه در مسیر رسم ادب و هدیه در راه خدا،قابیل وار رفتار کنیم و هابیل وار چشم انتظار باشیم؟؟؟
undefinedپی نوشت۲:
پیامبر گرامی(ص):اُدعُوا اللهَ وَ اَنتُم موقِنونَ بِالاِجابَةِ وَ اعلَموا أَنَّ اللهَ لایستَجیبُ دُعاءَ مَن قَلبُهُ لاهٍ. هنگامی که خدا را می‌خوانید یقین به اجابت داشته باشید و بدانید که خداوند دعای کسی که توجه قلبی در آن نداشته باشد اجابت نمی‌کند.(بحار، ج ٩٣، ص ٣١٣)

#خاطرات_مربی#اربعین۱۴۴۴#سامراhttps://ble.ir/khateratmorabi
undefined۱۱

۵۵

۴:۲۰

۱۱ آذر ۱۴۰۱
thumbnail

undefinedکشوانیةکمد ۵۹
آمدم برای کمد ۵۹ هرچه بنویسم، هیچ به ذهنم نرسید!!!وقتی نگاهش می کنم در عین زیبایی ترسناک هم هست!
خوب تر که نگاه می کنم؛ انگار کمد ۵۹ خود منم!
شکسته ولی زیبا...سالم ولی زخم دار...ایستاده ولی نشسته...وصل ولی جدا افتاده...روشن ولی تاریک...آشکار ولی پنهان...
کمد ۵۹ انگار خود من هستم!

انگار به تماشای خودم نشسته ام!

بیرون روشن... درون تاریکی...شایدماز درون روشن... از بیرون انگار تاریک...
دریچه ای عجیب مابین دو دنیای نور و تاریکی!
بارها و بارها با خودم تکرار می کنم:
undefinedيُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ‌؟یاundefinedيُخْرِ‌جُونَهُم مِّنَ النُّورِ‌ إِلَى الظُّلُمَاتِ؟
باز ترس تمام وجودم رو فرا می گیره!و زیر لب زمزمه می کنم:کمد ۵۹ تو منی...؟
الان مندرون توام که از تاریکی به نور نگاه می کنم؟یا بیرون توام و از نور به تاریکی نگاه می کنم؟
هرچه هست؛خدایا بحق مادرم حضرت خدیجه(س) يُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ‌undefined

undefinedپی نوشت۱:برام جالب بود، آخرین پست کمدهای جاکفشی، کمدی بود که خودمم!

undefinedپی نوشت۲:خداوند يكتا است كه معبودى به جز او نيست، خدائى است زنده و پاينده، چرت نمى زند تا چه رسد به خواب، هر چه در آسمانها و زمين هست از آن اوست آنكه به نزد او بدون اجازه اش شفاعت كند كيست؟ آنچه پيش رو و پشت سرشان هست مى داند و به چيزى از دانش وى جز به اجازه خود او احاطه ندارند قلمرو او آسمانها و زمين را فرا گرفته و نگهداشتن آنها بر او سنگينى نمى كند، كه او والا و بزرگ است.(255)هيچ اكراهى در اين دين نيست، همانا كمال از ضلال متمايز شد، پس هر كس به طغيانگران كافر شود و به خدا ايمان آورد، بر دستاويزى محكم چنگ زده است، دستاويزى كه ناگسستنى است و خدا شنوا و دانا است. (256)خدا سرپرست و كارساز كسانى است كه ايمان آورده باشند، ايشان را از ظلمت ها به سوى نور هدايت مى كند و كسانى كه (به خدا) كافر شده اند، سرپرستشان طاغوت است كه از نور به سوى ظلمت سوقشان مى دهد، آنان دوزخيانند و خود در آن بطور ابد خواهند بود. (257_ سوره بقره)


#خاطرات_مربی#اربعین۱۴۴۴#سامراhttps://ble.ir/khateratmorabi
undefined۵

۵۸

۱۶:۱۳

thumbnail

undefinedکشوانیة
یادت باشد؛هرچقدر که کوچکی...هرچقدر که زمین گیری...هرچقدر در این خاک نفسانیت فرو رفتی...هرچقدر که دیگر حس می کنی به ته رسیدی...و هر چقدر که بین دیوارهای خودساخته دنیایت گیر هستی...
بیشتر از همه اینها؛سرت رو به آسمانِ رحمتِ پروردگارت بلند باشد!
شاید آن تک دانه بارانِ رحمت،بر پیکره بی جانِ جسمت بنشیندو با تو کاری کند همچو شاه مصرع:
undefinedبه آسمان رود و کار آفتاب کند!
پس مهم این ست؛
همیشه نگاهت به آسمانِ رحمتِ پرودگارت باشد!
undefinedچون گشایش در راه است...!




undefinedپی نوشت:
undefinedپيامبر اکرم(ص): الفاجِرُ الراجي لِرَحمَةِ اللّه ِ تعالى أقرَبُ مِنها مِن العابِدِ المُقَنَّطِ
گنهكارِ اميدوار به رحمت خداوند متعال به رحمت نزديك تر است، تا عابدِ نوميد.( كنز العمّال : ۵۸۶۹ )
undefinedامام علی(ع):مَنْ تَوکَّلَ عَلَى اللّه ذَلَّتْ لَهُ الصِّعابُ وَتَسَهَّلَتْ عَلَیْهِ الأَْسْبابِ؛
هر کس به خدا توکل کند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برایش فراهم مى گردد.(غررالحکم، ج5، ص425، ح9028)


undefinedپایان داستان های کشوانیهundefined


#خاطرات_مربی#اربعین۱۴۴۴#سامرا
https://ble.ir/khateratmorabi
undefined۷

۶۱

۱۶:۱۸

۱۹ آذر ۱۴۰۱
#اطلاعیه
سلام و نور.بخاطر همراهی شما عزیزان بسیار سپاسگزاریم.
بحمدلله بخاطر رفع مشکل دسترسی به کانال اصلی، از این به بعد کلیه محتوا خاطرات مربی در کانال اصلی درج می گردد و این کانال به صورت آرشیو باقی می ماند.undefinedundefinedundefinedundefinedundefined https://ble.ir/khateratemorabiundefinedundefinedundefinedundefinedundefined
منتظر حضور شما عزیزان در کانال اصلی هستیم.
باتشکرundefinedundefinedundefined
undefined۳

۶۴

۱۱:۴۰

آرشیو
undefined undefinedبسم الله الرحمن الرحیمundefined سلام و خیرمقدمundefined
#ابتدا_کانال
undefined۳

۶۳

۱۱:۴۱