بازارسال شده از maryam.moghiseh
نگاهی دقیق به پیام رهبر انقلاب؛روایت اقتدار، عقلانیت و وحدت ملی
این پیام، از آن متنهایی است که نباید با یک نگاه ساده از کنارش گذشت.هر جملهاش حسابشده انتخاب شده و در کنار هم، تصویری از یک حکمرانی مقتدر، مسئولانه و منسجم ارائه میدهد. اگر متن را جمله به جمله بخوانیم، چند نکته مهم به چشم میآید.
۱. ملت پرشور و باوفای ایران...پیام با خطاب به ملت ایران، اعم از مردم و مسئولان متعهد و وفادار آغاز میشود.این انتخاب، یک پیام روشن دارد؛ محور اصلی همه تصمیمهای کلان، مردمی هستند که مسئولان جدای از مردم نیستند و مردم هم جدای از مسئولان.یعنی مشروعیت، پشتوانه و سرمایه اصلی کشور، دولت و مردماند.لذا هر دو در راستای حفظ منافع و عزت و اقتدار ایران تصمیم میگیرند.
۲. مسئولین امر، از سر دلسوزی و با حسن نظر...یکی از ظریفترین بخشهای پیام همین جمله است.رهبر انقلاب، پیش از هر تحلیل یا توضیحی، نیت مسئولان را «دلسوزی» و «حسن نظر» معرفی میکنند.این یعنی حتی اگر درباره شیوهها و راهکارها نکتهای وجود داشته باشد، اصل مسئله خیرخواهی و دغدغهمندی مسئولان است.این ادبیات، درس مهمی برای فضای سیاسی کشور دارد؛ اختلاف در روش، نباید به تخریب یکدیگر یا تضعیف انسجام ملی تبدیل شود.
۳. این رئیسجمهور آمریکا بود که از روی استیصال...در این بخش پیام، رهبر روایت قدرت را از زاویه نگاه ایران بیان میکنند.پیام نمیگوید ایران از سر ناچاری وارد این مسیر شده، بلکه تأکید میکند این ناچاری و استیصال از طرف امریکا به دلیل اقتدار مردم و مسئولان ایران است.
۴. بنده علیالاصول، نظر دیگری داشتم...شاید مهمترین و عمیقترین جمله پیام همین باشد.واژه «علیالاصول»، کلید فهم این بخش است.رهبر انقلاب، ابتدا موضع اصولی و مبنایی نظام را بیان میکنند؛موضعی که بر پایه تجربه سالهای طولانی بدعهدی و دشمنی آمریکا شکل گرفته است.طبیعی است که جایگاه رهبری، جایگاه پاسداری از اصول، عزت و استقلال کشور باشد و این موضِع اصولی را صریح بیان کند.اما پیام دقیقاً در همین نقطه متوقف نمیشود.
بلافاصله توضیح میدهد که رئیس شورای عالی امنیت ملی و سایر اعضای شورا، با پذیرش مسئولیت کامل و با تعهد نسبت به حفظ حقوق ملت ایران و جبهه مقاومت، این مسیر را پیشنهاد کردهاند و مسئولیت آن را هم پذیرفتهاند.
این یعنی در نظام اسلامی، بیان موضِع اصولی با حمایت از سازوکار قانونی تصمیمگیری هیچ تعارضی ندارد.رهبری، هم اصول را حفظ میکند و هم وقتی مسئولان، در چارچوب قانون مسئولیت تصمیمی را میپذیرند، از تصمیم جمعی نظام حمایت میکند.دقت کنید؛این بخش، بیش از آنکه از تفاوت دیدگاه سخن بگوید، از بلوغ حکمرانی، تقسیم مسئولیت و انسجام در ساختار تصمیمگیری خبر میدهد.
۵. اگر طرف آمریکایی بخواهد زیادهخواهی کند...این جمله، یکی از خطوط قرمز پیام را روشن میکند.تفاهم، به معنای اعتماد بیقید و شرط نیست.گفتوگو تا جایی پذیرفته است که عزت، استقلال و حقوق ملت ایران و جبهه مقاومت حفظ شود.بنابراین، معیار ادامه مسیر، رفتار طرف مقابل است، نه صرف امضای یک تفاهمنامه.
" />
لطفا تا آخر بخوانید،در مطلب بعدی ادامه دارد...
@nafahat_hamgaman
این پیام، از آن متنهایی است که نباید با یک نگاه ساده از کنارش گذشت.هر جملهاش حسابشده انتخاب شده و در کنار هم، تصویری از یک حکمرانی مقتدر، مسئولانه و منسجم ارائه میدهد. اگر متن را جمله به جمله بخوانیم، چند نکته مهم به چشم میآید.
۱. ملت پرشور و باوفای ایران...پیام با خطاب به ملت ایران، اعم از مردم و مسئولان متعهد و وفادار آغاز میشود.این انتخاب، یک پیام روشن دارد؛ محور اصلی همه تصمیمهای کلان، مردمی هستند که مسئولان جدای از مردم نیستند و مردم هم جدای از مسئولان.یعنی مشروعیت، پشتوانه و سرمایه اصلی کشور، دولت و مردماند.لذا هر دو در راستای حفظ منافع و عزت و اقتدار ایران تصمیم میگیرند.
۲. مسئولین امر، از سر دلسوزی و با حسن نظر...یکی از ظریفترین بخشهای پیام همین جمله است.رهبر انقلاب، پیش از هر تحلیل یا توضیحی، نیت مسئولان را «دلسوزی» و «حسن نظر» معرفی میکنند.این یعنی حتی اگر درباره شیوهها و راهکارها نکتهای وجود داشته باشد، اصل مسئله خیرخواهی و دغدغهمندی مسئولان است.این ادبیات، درس مهمی برای فضای سیاسی کشور دارد؛ اختلاف در روش، نباید به تخریب یکدیگر یا تضعیف انسجام ملی تبدیل شود.
۳. این رئیسجمهور آمریکا بود که از روی استیصال...در این بخش پیام، رهبر روایت قدرت را از زاویه نگاه ایران بیان میکنند.پیام نمیگوید ایران از سر ناچاری وارد این مسیر شده، بلکه تأکید میکند این ناچاری و استیصال از طرف امریکا به دلیل اقتدار مردم و مسئولان ایران است.
۴. بنده علیالاصول، نظر دیگری داشتم...شاید مهمترین و عمیقترین جمله پیام همین باشد.واژه «علیالاصول»، کلید فهم این بخش است.رهبر انقلاب، ابتدا موضع اصولی و مبنایی نظام را بیان میکنند؛موضعی که بر پایه تجربه سالهای طولانی بدعهدی و دشمنی آمریکا شکل گرفته است.طبیعی است که جایگاه رهبری، جایگاه پاسداری از اصول، عزت و استقلال کشور باشد و این موضِع اصولی را صریح بیان کند.اما پیام دقیقاً در همین نقطه متوقف نمیشود.
بلافاصله توضیح میدهد که رئیس شورای عالی امنیت ملی و سایر اعضای شورا، با پذیرش مسئولیت کامل و با تعهد نسبت به حفظ حقوق ملت ایران و جبهه مقاومت، این مسیر را پیشنهاد کردهاند و مسئولیت آن را هم پذیرفتهاند.
این یعنی در نظام اسلامی، بیان موضِع اصولی با حمایت از سازوکار قانونی تصمیمگیری هیچ تعارضی ندارد.رهبری، هم اصول را حفظ میکند و هم وقتی مسئولان، در چارچوب قانون مسئولیت تصمیمی را میپذیرند، از تصمیم جمعی نظام حمایت میکند.دقت کنید؛این بخش، بیش از آنکه از تفاوت دیدگاه سخن بگوید، از بلوغ حکمرانی، تقسیم مسئولیت و انسجام در ساختار تصمیمگیری خبر میدهد.
۵. اگر طرف آمریکایی بخواهد زیادهخواهی کند...این جمله، یکی از خطوط قرمز پیام را روشن میکند.تفاهم، به معنای اعتماد بیقید و شرط نیست.گفتوگو تا جایی پذیرفته است که عزت، استقلال و حقوق ملت ایران و جبهه مقاومت حفظ شود.بنابراین، معیار ادامه مسیر، رفتار طرف مقابل است، نه صرف امضای یک تفاهمنامه.
۱
۷:۳۲
بازارسال شده از maryam.moghiseh
ادامه از مطلب قبل 
۶. ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز...شاید این صمیمیترین بخش پیام باشد.رهبر انقلاب خود را در کنار مردم قرار میدهند.از این لحظه، دیگر موضوع، تصمیم یک فرد یا یک نهاد نیست؛ همه در کنار هم قرار دارند و منتظر تحقق تعهدات خواهند بود.این ادبیات، حس مشارکت، مسئولیت مشترک و وحدت ملی را تقویت میکند.
۷. مذاکرات حضوری... به معنی پذیرش نظر دشمن نخواهد بود...پیام، مرز میان «مذاکره» و «تسلیم» را کاملاً روشن میکند.مذاکره، یک ابزار برای تأمین منافع ملی است، نه نشانه تغییر اصول یا پذیرش خواستههای طرف مقابل.این جمله، هم پاسخ کسانی است که هر مذاکرهای را عقبنشینی میدانند و هم پاسخی است به کسانی که مذاکره را مساوی حل همه اختلافها تصور میکنند.
۸. منتظر تحقق شروط گفتهشده خواهیم بود...یکی از عقلانیترین بخشهای پیام همین جمله است.نه از پیروزی زودهنگام خبری هست و نه از خوشبینی مطلق.قضاوت درباره این تفاهم، به آینده و میزان پایبندی طرف مقابل به تعهداتش سپرده میشود.در واقع، معیار ارزیابی، «عمل» است، نه «وعده».
۹. پایان پیام با دعا...پیام با دعا برای نصرت الهی به پایان میرسد، نه با هیجان، نه با تهدید و نه با اعلام پیروزی.این پایانبندی، نشان میدهد که در نگاه اسلامی، همه تدبیرها و تصمیمها در کنار توکل به خدا معنا پیدا میکنند.
جمعبندیاگر بخواهیم این پیام را در یک جمله خلاصه کنیم، باید گفت این متن، بیش از آنکه درباره یک تفاهمنامه باشد، درباره شیوه حکمرانی در جمهوری اسلامی است.حکمرانیای که در آن، مواضع اصولی با عقلانیت سیاسی جمع میشود؛مسئولیتها شفاف است؛تصمیمها در چارچوب قانون اسلامی گرفته میشود؛وحدت ملی بر اختلاف سلیقهها غلبه دارد؛و در نهایت، عزت و منافع ملت، معیار اصلی همه تصمیمهاست.
شاید مهمترین پیام این متن همین باشد که قدرت واقعی، فقط در توان نظامی یا دیپلماسی نیست؛قدرت واقعی، در انسجام درونی، اعتماد بین ارکان نظام، مسئولیتپذیری و ایستادن همه در یک جبهه برای دفاع از منافع ملت معنا پیدا میکند.
@nafahat_hamgaman
۶. ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز...شاید این صمیمیترین بخش پیام باشد.رهبر انقلاب خود را در کنار مردم قرار میدهند.از این لحظه، دیگر موضوع، تصمیم یک فرد یا یک نهاد نیست؛ همه در کنار هم قرار دارند و منتظر تحقق تعهدات خواهند بود.این ادبیات، حس مشارکت، مسئولیت مشترک و وحدت ملی را تقویت میکند.
۷. مذاکرات حضوری... به معنی پذیرش نظر دشمن نخواهد بود...پیام، مرز میان «مذاکره» و «تسلیم» را کاملاً روشن میکند.مذاکره، یک ابزار برای تأمین منافع ملی است، نه نشانه تغییر اصول یا پذیرش خواستههای طرف مقابل.این جمله، هم پاسخ کسانی است که هر مذاکرهای را عقبنشینی میدانند و هم پاسخی است به کسانی که مذاکره را مساوی حل همه اختلافها تصور میکنند.
۸. منتظر تحقق شروط گفتهشده خواهیم بود...یکی از عقلانیترین بخشهای پیام همین جمله است.نه از پیروزی زودهنگام خبری هست و نه از خوشبینی مطلق.قضاوت درباره این تفاهم، به آینده و میزان پایبندی طرف مقابل به تعهداتش سپرده میشود.در واقع، معیار ارزیابی، «عمل» است، نه «وعده».
۹. پایان پیام با دعا...پیام با دعا برای نصرت الهی به پایان میرسد، نه با هیجان، نه با تهدید و نه با اعلام پیروزی.این پایانبندی، نشان میدهد که در نگاه اسلامی، همه تدبیرها و تصمیمها در کنار توکل به خدا معنا پیدا میکنند.
جمعبندیاگر بخواهیم این پیام را در یک جمله خلاصه کنیم، باید گفت این متن، بیش از آنکه درباره یک تفاهمنامه باشد، درباره شیوه حکمرانی در جمهوری اسلامی است.حکمرانیای که در آن، مواضع اصولی با عقلانیت سیاسی جمع میشود؛مسئولیتها شفاف است؛تصمیمها در چارچوب قانون اسلامی گرفته میشود؛وحدت ملی بر اختلاف سلیقهها غلبه دارد؛و در نهایت، عزت و منافع ملت، معیار اصلی همه تصمیمهاست.
شاید مهمترین پیام این متن همین باشد که قدرت واقعی، فقط در توان نظامی یا دیپلماسی نیست؛قدرت واقعی، در انسجام درونی، اعتماد بین ارکان نظام، مسئولیتپذیری و ایستادن همه در یک جبهه برای دفاع از منافع ملت معنا پیدا میکند.
۱
۷:۳۲
بازارسال شده از 96873
۱)تخت یک نفره و تخت نوجوان جارو برقی
برای مادر و دختر علم و صنعت
۲) تخت نوجوان مبلتلویزیون لباس نو زنانه ، دخترانه ، پسرانه (جزئیات سایز در پی وی ) (ارزاق اگر شد) _گفتار درمانی برای فرزند کوچک خانواده وام بدون نیاز به ضامن و چک برای خانواده آسیب دیده جنگ در شهرک بروجردی
۳) تعمیرکار برای تعمیر در ورودی و بالکن ، بررسی کولر های گازی و در صورت امکان تعمیر برای زن وشوهر مسن و بیمار آسیب دیده از جنگ شهرک بروجردی
۴) وسایل زندگی پیگیری درمان در خصوص گوش فیزیو تراپی دست پیگیری نیازمندی ها در بنیاد شهید برای خانواده شهید ( پسر بزرگ خانواده زیر آوار مانده و شهید شده ) نیاز به تراپیست برای مادر و فرزند کوچک خانواده
۵) کتری ، قوری ، پنکه برای خانواده وصال نو
۶)پارچ و لیوان چرخ خیاطی
۸) تلویزیون برای مددجوی هتل استقلال۹)مخلوط کن ساده اگر هست برای جایی ممنون میشم۱۰) میزو صندلی نخهار خوری ۲تا ۴نفره، ست کامل بشقاب و کاسه و لیوان و پارچ ، سرویس قابلمه ماهیتابه، سرویس قاشقچنگال، جاروبرقی، جا کفشی،بخاری برقی، اینه دراور،ساعت دیواریبرای مددجوی خانم میرعطایی۱۱) اجاق ، یخچال، تلویزیون ، لباس مردانه و زنانه، فرش ، وسایل آشپزخانه برای مادر و پسر هتل وصال نو ۱۲) پیگیری روانشناس برای خانم ع.ط هتل وصال نو
هتل آرامش چادر مشکی پیراهن مردانه کفش یا صندل مردانه و زنانه زیر پرده ساده
هتل مینا چرخ خیاطی
۱
۱۷:۰۵
۱)تخت یک نفره و تخت نوجوان جارو برقی
برای مادر و دختر علم و صنعت
۲) تخت نوجوان مبلتلویزیون لباس نو زنانه ، دخترانه ، پسرانه (جزئیات سایز در پی وی ) (ارزاق اگر شد) _گفتار درمانی برای فرزند کوچک خانواده وام بدون نیاز به ضامن و چک برای خانواده آسیب دیده جنگ در شهرک بروجردی
۳) تعمیرکار برای تعمیر در ورودی و بالکن ، بررسی کولر های گازی و در صورت امکان تعمیر برای زن وشوهر مسن و بیمار آسیب دیده از جنگ شهرک بروجردی
۴) وسایل زندگی پیگیری درمان در خصوص گوش فیزیو تراپی دست پیگیری نیازمندی ها در بنیاد شهید برای خانواده شهید ( پسر بزرگ خانواده زیر آوار مانده و شهید شده ) نیاز به تراپیست برای مادر و فرزند کوچک خانواده
۵) کتری ، قوری ، پنکه برای خانواده وصال نو
۶)پارچ و لیوان چرخ خیاطی
۸) تلویزیون برای مددجوی هتل استقلال۹)مخلوط کن ساده اگر هست برای جایی ممنون میشم۱۰) میزو صندلی نخهار خوری ۲تا ۴نفره، ست کامل بشقاب و کاسه و لیوان و پارچ ، سرویس قابلمه ماهیتابه، سرویس قاشقچنگال، جاروبرقی، جا کفشی،بخاری برقی، اینه دراور،ساعت دیواریبرای مددجوی خانم میرعطایی۱۱) اجاق ، یخچال، تلویزیون ، لباس مردانه و زنانه، فرش ، وسایل آشپزخانه برای مادر و پسر هتل وصال نو ۱۲) پیگیری روانشناس برای خانم ع.ط هتل وصال نو
هتل آرامش چادر مشکی پیراهن مردانه کفش یا صندل مردانه و زنانه زیر پرده سادهتلویزیون سالمهتل مینا چرخ خیاطیاین وسایل رو برای خانواده های جنگ زده نیازمندیم اگر کسی داره اعلام کنه رطفامریم مقیسه۰۹۱۲۳۱۹۲۵۴۷
۲۱۹
۱۷:۰۷
وَ تاسوعا... 
وَ تاسوعا...
وَ تاسوعا...
صَلَّی اللهُ عَلَیْکَ یا قَمَرَ بَنی هاشِم
یا اَبَا الْفَضْلِ الْعَبّاس عَلَیْهِالسَّلام
#محرم#تاسوعا
https://ble.ir/vank_chand_ghadam_ta_gholle
وَ تاسوعا...
وَ تاسوعا...
صَلَّی اللهُ عَلَیْکَ یا قَمَرَ بَنی هاشِم
یا اَبَا الْفَضْلِ الْعَبّاس عَلَیْهِالسَّلام
#محرم#تاسوعا
https://ble.ir/vank_chand_ghadam_ta_gholle
۷
۶:۴۸
بازارسال شده از So,mgh@
وَ تاسوعا... 
وَ تاسوعا...
وَ تاسوعا...
روز گره خوردن غیرت، معرفت و بندگی.
در دل هر کدام از ما، یک «فرات» و یک «اماننامه» وجود دارد...
پروردگارا!
در دوراهیهای زندگی، به ما «بصیرت عباسی» عطا کن تا حق را به منفعت نفروشیم.
#محرم#تاسوعا
https://ble.ir/vank_chand_ghadam_ta_gholle

وَ تاسوعا...
وَ تاسوعا...
روز گره خوردن غیرت، معرفت و بندگی.
در دل هر کدام از ما، یک «فرات» و یک «اماننامه» وجود دارد...
پروردگارا!
در دوراهیهای زندگی، به ما «بصیرت عباسی» عطا کن تا حق را به منفعت نفروشیم.
#محرم#تاسوعا
https://ble.ir/vank_chand_ghadam_ta_gholle
۱
۶:۴۸
بازارسال شده از So,mgh@
کمرم خم شد و بعد از تو زمینگیر شدم
#محرم#تاسوعا
https://ble.ir/vank_chand_ghadam_ta_gholle
۱
۶:۴۸
بازارسال شده از So,mgh@
#تأملات_تاسوعا
دستها، ابزار «تصاحب» در این دنیا هستند. ما با دستهایمان دنیا را میگیریم، نگه میداریم و مالک میشویم.عباس (ع) در کربلا، دستهایش را از دست نداد؛ بلکه آنها را «رها» کرد.
او در مقام یک موحد ناب، به نقطهای از تکامل رسید که فهمید در برابر اراده حق، انسان نباید هیچ ابزاری برای «نگهداشتن خود» داشته باشد.
تاسوعا، روایت قطع شدن دست نیست؛روایت قطع شدن ریشه «مالکیت» از روح انسان است.وقتی دستها میافتند، یعنی من دیگر حتی مالک تن خویش هم نیستم؛من تماماً از آن اویم...
https://ble.ir/vank_chand_ghadam_ta_gholle

دستها، ابزار «تصاحب» در این دنیا هستند. ما با دستهایمان دنیا را میگیریم، نگه میداریم و مالک میشویم.عباس (ع) در کربلا، دستهایش را از دست نداد؛ بلکه آنها را «رها» کرد.
او در مقام یک موحد ناب، به نقطهای از تکامل رسید که فهمید در برابر اراده حق، انسان نباید هیچ ابزاری برای «نگهداشتن خود» داشته باشد.
تاسوعا، روایت قطع شدن دست نیست؛روایت قطع شدن ریشه «مالکیت» از روح انسان است.وقتی دستها میافتند، یعنی من دیگر حتی مالک تن خویش هم نیستم؛من تماماً از آن اویم...
https://ble.ir/vank_chand_ghadam_ta_gholle
۱
۱۰:۴۸
بازارسال شده از So,mgh@
#تأملات_تاسوعا
یه وقتایی تو زندگی، داستان همون داستانِ قدیمیه...باید انتخاب کنی؛ بینِ بودنِ با امامت، یا دویدن پیِ وعدههایی که بوی گندمزارِ ری رو میده.
فقط یادمون نره؛عمر سعد هم به هوایِ همین گندمزار بود که پشت امامش رو خالی کرد، اما تهش یه دونه گندم هم از اون مُلک نصیبش نشد.
حکایت ما هم همینه...اگه به هوایِ دو روز دنیا امامون رو تنها بذاریم، آخرش دستهامون از همه جا خالی میمونه.
https://ble.ir/vank_chand_ghadam_ta_gholle

یه وقتایی تو زندگی، داستان همون داستانِ قدیمیه...باید انتخاب کنی؛ بینِ بودنِ با امامت، یا دویدن پیِ وعدههایی که بوی گندمزارِ ری رو میده.
فقط یادمون نره؛عمر سعد هم به هوایِ همین گندمزار بود که پشت امامش رو خالی کرد، اما تهش یه دونه گندم هم از اون مُلک نصیبش نشد.
حکایت ما هم همینه...اگه به هوایِ دو روز دنیا امامون رو تنها بذاریم، آخرش دستهامون از همه جا خالی میمونه.
https://ble.ir/vank_chand_ghadam_ta_gholle
۱
۱۰:۴۸
صدقه امشب و فردا برای دل صاحب الزمان فراموش نشود
۳
۱۶:۴۸