لوگوی پیام رسان بلهدانلود «بله»
عکس پروفایل کوجاب|مربی خودشناسیک
۵۸۹ عضو

کوجاب|مربی خودشناسی

صبورامترصدهستم، دبیر وکارآفریناینجا از رشد فردی، خودشناسی و مهارت‌آموزی حرف میزنیمundefinedکپی بدون ذکر منبع ممنوعundefinedکانال شخصیم:‏@motarased_sabooraسایت مجموعه تولیدی‌مونundefinedwww.tishin.shop
undefinedپشتیبانی:@koojob_support
مشاهده در اپلیکیشن بلهمشاهده در وب بله
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴
خب شبتون بخیربرای امشب کافیه🩵

*برنده‌ها از امشب تمرینشون رو شروع میکنن:)
undefined۲

۹۳۵

۲۰:۴۵

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
سعلامundefinedاینکه هفته‌ای یکبار میتونم بیام رو می‌بخشید دیگه؟خب بی‌مقدمه بریم سراغ آموزش امشب.
آماده‌اید؟

۹۰۰

۱۹:۲۴

هفته‌ی پیش از خودآگاهی گفتیم.خب تو این یه هفته اصلا تمرین‌ها رو انجام دادید؟چشم بسته میگم ۱ درصدتون هم انجام ندادن!آدمیزاد شهوت دانستن داره اما اراده‌ی عمل خیر


اگر انجام دادی قلب قرمز بذارندادی قلب شکستهببینم چند چندیدundefined
undefined۲
undefined۱

۹۰۹

۱۹:۲۴

بریم ببینیم چقدر خودآگاهی داریمو‌نسبت به میزان خودآگاهی‌مون آگاه شیم.
آماده‌اید؟

خب یه کاغذ قلم بردار به سوالاتی که میپرسم تو دفترت پاسخ بده.(حتمااااااا بردار. تنبلی نکن. همین تنبلی‌ها رو میکنی خودآگاه نمیشی دیگهundefined)

۹۱۴

۱۹:۲۴

پاسخ این سوالات رو حتما توی دفترت مکتوب کن. مکتوب کردنش باعث رشد خودآگاهیت میشه

سؤالات سنجش خودآگاهی 1. آیا می‌تونی احساساتت رو در لحظه شناسایی و نام‌گذاری کنی؟
2. وقتی اشتباه می‌کنی، آیا دنبال مقصر می‌گردی یا دنبال الگو و ریشه؟
3. چقدر می‌تونی بازخورد منفی رو بدون دفاع‌گرفتن یا انکار بشنوی؟
4. تصمیم‌هات معمولاً واکنشی‌ان یا پاسخ‌مند و آگاهانه؟
5. آیا رفتارهای تکراری داری که نتیجه‌شون رو نمی‌فهمی؟
6. آیا می‌تونی خودت رو از نگاه بیرونی‌ها ببینی؟
7. معمولاً در لحظات بحرانی، بیشتر احساساتت هدایتت می‌کنن یا آگاهیت؟
8. چقدر می‌تونی بین افکارت و واقعیت تمایز بذاری؟
9. آیا به احساسات بدنت توجه می‌کنی؟ (تپش قلب، تنش، سردی دست و…)

10. در مواجهه با نقد یا تنهایی، چه چیزهایی درونت فعال می‌شن؟


@koojob_ir
undefined۲

۹۲۸

۱۹:۲۵

نام گذاری و شناسایی استعدادها چه فایده‌ای دارن؟

۱. ایجاد وضوح شخصی
وقتی استعدادها رو می‌شناسی و براشون اسم می‌ذاری، دیگه درگیر ابهام نمی‌مونی که «من چی بلدم؟»، «چی کار خوبه؟» یا «چرا این کار راحت‌تر از بقیه‌ست؟».مثال:کسی که می‌فهمه استعداد تحلیلی داره، دیگه خودشو بابت «کم حرف‌زدن» سرزنش نمی‌کنه.
⸻
2. جهت‌دادن به تصمیم‌های شغلی و تحصیلی
استعدادها مثل چراغ‌های راه‌اند. کمک می‌کنن مسیرهای متناسب با توانایی‌های طبیعیت رو انتخاب کنی، نه صرفاً چیزی که «مد شده» یا «بقیه گفتن خوبه».طبق تحقیق Gallup: افراد در شغل‌های متناسب با استعدادشون، تا ۶ برابر بیشتر از کارشون رضایت دارن.

3. افزایش عزت‌نفس اصیل
آدمی که استعدادهاشو می‌شناسه، دیگه برای تأیید گرفتن از بقیه سرگردون نیست. چون از درون می‌دونه چه توانمندی‌هایی داره.«خودشناسی منجر به خودپذیری می‌شه، و خودپذیری زمینه‌ساز عزت‌نفسه.»
⸻
4. کاهش مقایسه مخرب و حسادت
وقتی بفهمی استعداد اصلیت تو تحلیل داده‌ست و دوستت تو ارتباط‌گیری، دیگه حسادت نمی‌کنی، بلکه نقش مکمل رو پیدا می‌کنی.خودشناسی = خروج از چرخه مقایسه + ورود به چرخه هم‌افزایی

@koojob_ir

۹۵۲

۱۹:۲۵

5. برنامه‌ریزی مؤثر برای رشد فردی
تا وقتی استعدادت رو نام‌گذاری نکردی، نمی‌تونی براش برنامه بریزی.مثال: اگه بفهمی استعداد «هماهنگی و جمع‌کردن گروه» داری، می‌تونی تمرکزت رو بذاری روی مهارت‌های رهبری و کار گروهی، نه کار انفرادی.
⸻
6. تسهیل رابطه‌سازی در زندگی جمعی
شناخت استعدادها بهت کمک می‌کنه هم خودت رو بهتر ارائه بدی، هم ظرفیت بقیه رو ببینی. باعث می‌شه که: • نقش درستت رو توی جمع پیدا کنی • دعواهای تکراری کم بشن چون تفاوت رو می‌فهمی نه دشمنی رو
⸻
7. تبدیل شدن به نسخه منحصربه‌فرد خودت
نام‌گذاری استعدادها، یعنی دیدن نقاط قوت خاص خودت، نه نسخه کپی دیگران.تو قرار نیست شبیه کسی باشی؛ قرارِ خودت باشی .


@koojob_ir

۹۳۹

۱۹:۲۷

می‌بینی فقط انجام یه تمرین چقدر تو زندگی‌مون تاثیر داره؟
پس اینکه می‌بینیم بعضی حرفه‌ای عمل میکنن و میدونن با خودشون چند چندن، این حاصل وقتیه که برای خودشون میگذارن.
متاسفانه سبک زندگی امروزی، فرصت خلوت رو ازمون گرفته.
دیگه آدم‌ها کم پیش میاد تو خلوت ماست‌هاشون رو کیسه کنن. راجع به درونیاتشون فکر کنن.در طول روز دائم تو جمع رفقا ، رفقاهم نباشن گوشی و شبکه‌های اجتماعی.بعد میگیم چرا انقدر درونمون برامون گنگ و مبهمه!

@koojob_ir

۹۶۰

۱۹:۲۸

کوجاب|مربی خودشناسی
پاسخ این سوالات رو حتما توی دفترت مکتوب کن. مکتوب کردنش باعث رشد خودآگاهیت میشه سؤالات سنجش خودآگاهی 1. آیا می‌تونی احساساتت رو در لحظه شناسایی و نام‌گذاری کنی؟ 2. وقتی اشتباه می‌کنی، آیا دنبال مقصر می‌گردی یا دنبال الگو و ریشه؟ 3. چقدر می‌تونی بازخورد منفی رو بدون دفاع‌گرفتن یا انکار بشنوی؟ 4. تصمیم‌هات معمولاً واکنشی‌ان یا پاسخ‌مند و آگاهانه؟ 5. آیا رفتارهای تکراری داری که نتیجه‌شون رو نمی‌فهمی؟ 6. آیا می‌تونی خودت رو از نگاه بیرونی‌ها ببینی؟ 7. معمولاً در لحظات بحرانی، بیشتر احساساتت هدایتت می‌کنن یا آگاهیت؟ 8. چقدر می‌تونی بین افکارت و واقعیت تمایز بذاری؟ 9. آیا به احساسات بدنت توجه می‌کنی؟ (تپش قلب، تنش، سردی دست و…) 10. در مواجهه با نقد یا تنهایی، چه چیزهایی درونت فعال می‌شن؟ @koojob_ir
اگر پاسخت به این سوالات خوب نبود، لازم نیست ناامید شی.
گام به گام یاد میگیریم که خودمون رو بشناسیم و درونمون برامون شفاف شه.
برای شروع این هفته روی سوال اول متمرکز شو.سعی کن یک هفته تمام احساساتت رو در لحظه آنالیز کنی و براشون اسم بگذاری.
undefinedمن به این مدل میگم خودمشغولی و در مقابل خوددرگیریه.خوددرگیری باعث جنون و خودمشغولی باعث رشد شخصیت میشه.حضرت امیر فرمودن: خوشا به حال کسی که پرداختن به عیب‌های خودش او را از پرداخت به عیب دیگران باز دارد!

undefinedنکته‌ی مهمundefined️اگر در لحظه احساسی رو بررسی کردید و دیدید اون احساس از رذیلت اخلاقی ناشی میشه، نترسید و طفره نرید. بپذیریدش و گوشه ذهنتون نگهش دارید.مثلا اینکه بدونید ناراحتی‌تون از توجه همسرتون به مادرش ناشی از حسادته، کم کم باعث رشد شخصیتتون میشه.پس توجیه بیخود و عدم پذیرش ممنوع!


@koojob_ir
undefined۴

۱.۱K

۱۹:۲۹

تمرین این هفته رو مستمر انجام بدیدو مرسی که مطالب رو بدون ذکر منبع جایی نمیذارید🩵

یاعلیundefined

۱.۱K

۱۹:۳۰