بازارسال شده از انتصار
کربلاسراترین خلیج
خلیجهای چشم ما که خیسِ ماتماندپُر از فراتهای داغدار زمزماند
سیاهِ گوهرانهایست قعرشان، ببین! پُر از کتیبههای بر تن محرماند...
تلاطم است کار موجهاش رو به خصمو رو به همشقایقان لطیف و شبنماند
به ناوهای بیحیای هرچه اجنبینگاهبان تنگهی دلاند و محکماند
به موجهای این حماسهی همیشه فارسکه کربلاسراترین خلیج عالماند؛
به سوگواری نفیس پارسادلان، کشیدهلشکر این حرامیان مسلّماند
به قعر خویش میکشد نگاه خیسمانتو را، که آهها ز جور تو دمادماند
به انتقام، رو به تو پُر از تلاطماندخلیجهای چشم ما که خیس ماتماند...
#حکیمه_سلمانی
#خلیج_فارس#کارگروه_شعر@kargroohesorud
خلیجهای چشم ما که خیسِ ماتماندپُر از فراتهای داغدار زمزماند
سیاهِ گوهرانهایست قعرشان، ببین! پُر از کتیبههای بر تن محرماند...
تلاطم است کار موجهاش رو به خصمو رو به همشقایقان لطیف و شبنماند
به ناوهای بیحیای هرچه اجنبینگاهبان تنگهی دلاند و محکماند
به موجهای این حماسهی همیشه فارسکه کربلاسراترین خلیج عالماند؛
به سوگواری نفیس پارسادلان، کشیدهلشکر این حرامیان مسلّماند
به قعر خویش میکشد نگاه خیسمانتو را، که آهها ز جور تو دمادماند
به انتقام، رو به تو پُر از تلاطماندخلیجهای چشم ما که خیس ماتماند...
#خلیج_فارس#کارگروه_شعر@kargroohesorud
۲۸
۱۹:۵۴
بازارسال شده از انتصار
#عاشق_شما_بودی...
غمت با تار و پود جون یکی شدچشام بعد تو با بارون یکی شدبمیرم واسه اون روز دهم کهعقیق سرخ تو با خون یکی شد
#فائزه_زرافشان
#کارگروه_شعر@kargroohesorud
غمت با تار و پود جون یکی شدچشام بعد تو با بارون یکی شدبمیرم واسه اون روز دهم کهعقیق سرخ تو با خون یکی شد
#کارگروه_شعر@kargroohesorud
۳۶
۹:۳۳
بازارسال شده از انتصار
در سوگ شهید جمهور
دوباره قاصدک پیغام آوردهاست در ایوانتو را گم کردهاند انگار در ابر و مه و باران
برای درد مردم تا کجا رفتی که آغوشتشده از چشمهای روشنِ مهتاب هم پنهان؟
نشانی تو را باید بپرسیم از پرستوهانشانیِ تو را از هر نسیم از سمت کوهستان
به حسرت میزِ کارت هم نگاه انداخت بر عکستتو را هرگز ندیده یک دل سیر اینچنین آسان
بیا در انتظار توست هر هفته نگاهِ شهربیا تسکین دردِ سیستان! بغضِ بلوچستان!
عبای خاکیات را، کفشهای گِلنشانت راتو را دیدم میان زلزله، در سیل، در طوفان
ولی افسوس در پشتِ حجابِ طعنه و تهمتهمیشه مانده پنهان خدمتِ مردانِ این میدان
روایت میکند تاریخ از مظلومیتهایتتو را روزی به نیکی یاد خواهد کرد یک ایران
#فاطمه_جهانبخش@kargroohesorud
دوباره قاصدک پیغام آوردهاست در ایوانتو را گم کردهاند انگار در ابر و مه و باران
برای درد مردم تا کجا رفتی که آغوشتشده از چشمهای روشنِ مهتاب هم پنهان؟
نشانی تو را باید بپرسیم از پرستوهانشانیِ تو را از هر نسیم از سمت کوهستان
به حسرت میزِ کارت هم نگاه انداخت بر عکستتو را هرگز ندیده یک دل سیر اینچنین آسان
بیا در انتظار توست هر هفته نگاهِ شهربیا تسکین دردِ سیستان! بغضِ بلوچستان!
عبای خاکیات را، کفشهای گِلنشانت راتو را دیدم میان زلزله، در سیل، در طوفان
ولی افسوس در پشتِ حجابِ طعنه و تهمتهمیشه مانده پنهان خدمتِ مردانِ این میدان
روایت میکند تاریخ از مظلومیتهایتتو را روزی به نیکی یاد خواهد کرد یک ایران
۲۱
۱۳:۴۰
#مدرسه_دانشجویی_حمد#هنر_ادبیات_رسانه#ثبتنام_ترم_بهار
۱.۱K
۲۰:۴۱
سهشنبهها یک جای متفاوت برای قرآن خواندن داریم
#مدرسه_دانشجویی_حمد#باشگاه_محیا🪞 Ble.ir/MadreseHamd
۵۱۴
۱۴:۴۰
و درک بهتر سورهها و شکوفههای وحی؛
و چه چیز زیباتر و ارزشمندتر از دریافت عینکی که دید متفاوتی به ما برای فهم دنیای قرآن ببخشد
#مدرسه_دانشجویی_حمد#هنر_ادبیات_رسانه#ثبت_نام_ترم_تابستان
۴۴۸
۲۰:۲۱
بازارسال شده از انتصار
حال مرا گوشههای مجلس روضهدر دل میخانه هیچ مست ندارد
ذرهای از غصههای اهل زمین راآنکه به پابوست آمدهست ندارد
چشمهی موّاجِ اشک و قلبِ پر آتش هر که به چشم تو دل نبست ندارد
کربوبلا هست و دست از همه شستنکربوبلا فرصت نشست ندارد
تشنهی آن لحظهام که از همه عالم دست بگیرد همان که دست ندارد
#فائزه_زرافشان
@kargroohesorud
۲۶
۱۲:۴۷
بازارسال شده از دفتر سورهنوشت|ارمغان ذکر
سلام به سورهای که از رخدادی نامطلوب در حوزه ولایتفهمی برخی مسلمانان و در موقعیتی مدینهای و در تنفس کوتاهِ پس از جنگ بدر، اینگونه آغاز میشود: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ يَسْأَلُونَكَ عَنِ الْأَنْفَالِ ۖ قُلِ الْأَنْفَالُ لِلَّهِ وَالرَّسُولِ ۖ فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَصْلِحُوا ذَاتَ بَيْنِكُمْ ۖ وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ»
سورهای که از رخدادی حاکی از رابطهی معیوب میان برخی مسلمانان با رسول خدا خبر داده که بوی ضعف ایمان میدهد و بیم شکست سپر ایمانی در جنگهای آینده را. سورهای که از ما میخواهد فکر کنیم به این که «آیا با وجود ولیّ الهی در میان جامعه، لازم است سران قوا و دیگر مسئولین برای منافع بهدست آمده از جنگ نظر بدهند و برای اثبات حقانیت دیدگاه خودشان از ولیّ بخواهند اختلاف نظراتشان را حل و فصل کند و بگوید که چه کسی درست میگوید؟» سورهای که زشتی رفتارهای ولایتنافهم را رسوا میکند و بعد از آن، با سیاقی آکنده از یادآوری (إذ) مسلمانان را به هوش میخواهد؛ که «شما بدون تبعیت از قوانین خدا نمیتوانستید!»؛که «یاد کنید هنگامی که شما را با هزاران ملائکه یاری کردیم و هنگامی که خوابی آرامشبخش بر شما محیط کردیم و هنگامی که در دل کافران رعب انداختیم و هنگامی که شما نبودید که میزدید و کافران میخوردند؛ که خدا بود که میزد و کافران میافتادند!»...
سورهای که برای مسلمانانی نازل شده، که فراموش کردهاند بدون اطاعت از خدا و رسول، هیچ شمشیری و هیچ موشکی و هیچ دیپلماسیای و هیچ سلاح دیگری در مقابل کید کافران و جنایتکاران آنان را کفایت نمیکند.
سورهای که میگوید قانون خداست که کار میکند و به مسلمانان عزت میدهد؛ اطاعت از ولیّ اوست که ما را لایق نصرت الهی میکند؛ رعایت ادب حضور ولیّ خداست که ما را مجهز به ارادهی غلبهناپذیر خداوند میکند! اگر نه، بدون ولایت شما چه فرقی با اقوام دیگر دارید و چگونه فکر میکنید که یک قوم بیولایتِ مظلوم ممکن است مورد رحم یا تعهد یک قوم بیولایتِ ظالم دیگر قرار بگیرد و نفَس بکشد و زنده بماند؟اگر نه شما چه دارید و چه هستید و چه میتوانید بکنید در برابر جانیان و قاتلان و وحوشی که بدون دلیل و استدلالهای انسانیتپذیر به شما هجوم میآورند؟
سورهای که میخواهد یاریمان کند به ذکر آن زمانهایی که خدا بود و باید میدیدیم تا به ایمانی شکستناپذیر مجهز شویم. به ذکر رخدادهایی که به برکت نظام ولایی جامعهمان بود که ما را عزت داد و از سلطهی وحشیصفتان رهانید.سورهای که میخواهد بگوید جنگ با کفار هنوز تمام نشده و برای مقابلههای بعدی، به «اطاعت از خدا و رسولی تندروگرایانهتر و ایمانی شکستناپذیرتر از گذشته» محتاجیم.
سورهای برای این که ببینیم ما را چه شده که قلبمان فرماندهی ولیّ خدا را نمیپذیرد و جهتی غیر از علیالأصولهای گرامیِ او اتخاذ میکند؟
سلام به سورههای خدا و بر اولیاء خدا که ناجیان نَفسهایند از چنگ سازش با زشتیها و زشتیمسلکان؛ که گشاینده فکرهایند از چنگ جهلها و تعصبهای کورِ ناشی از دوریِ از کتاب خدا.
#حکیمه_سلمانی#علیالأصول #سورهی_انفال
https://ble.ir/sourehnevesht_hamd
سورهای که از رخدادی حاکی از رابطهی معیوب میان برخی مسلمانان با رسول خدا خبر داده که بوی ضعف ایمان میدهد و بیم شکست سپر ایمانی در جنگهای آینده را. سورهای که از ما میخواهد فکر کنیم به این که «آیا با وجود ولیّ الهی در میان جامعه، لازم است سران قوا و دیگر مسئولین برای منافع بهدست آمده از جنگ نظر بدهند و برای اثبات حقانیت دیدگاه خودشان از ولیّ بخواهند اختلاف نظراتشان را حل و فصل کند و بگوید که چه کسی درست میگوید؟» سورهای که زشتی رفتارهای ولایتنافهم را رسوا میکند و بعد از آن، با سیاقی آکنده از یادآوری (إذ) مسلمانان را به هوش میخواهد؛ که «شما بدون تبعیت از قوانین خدا نمیتوانستید!»؛که «یاد کنید هنگامی که شما را با هزاران ملائکه یاری کردیم و هنگامی که خوابی آرامشبخش بر شما محیط کردیم و هنگامی که در دل کافران رعب انداختیم و هنگامی که شما نبودید که میزدید و کافران میخوردند؛ که خدا بود که میزد و کافران میافتادند!»...
سورهای که برای مسلمانانی نازل شده، که فراموش کردهاند بدون اطاعت از خدا و رسول، هیچ شمشیری و هیچ موشکی و هیچ دیپلماسیای و هیچ سلاح دیگری در مقابل کید کافران و جنایتکاران آنان را کفایت نمیکند.
سورهای که میگوید قانون خداست که کار میکند و به مسلمانان عزت میدهد؛ اطاعت از ولیّ اوست که ما را لایق نصرت الهی میکند؛ رعایت ادب حضور ولیّ خداست که ما را مجهز به ارادهی غلبهناپذیر خداوند میکند! اگر نه، بدون ولایت شما چه فرقی با اقوام دیگر دارید و چگونه فکر میکنید که یک قوم بیولایتِ مظلوم ممکن است مورد رحم یا تعهد یک قوم بیولایتِ ظالم دیگر قرار بگیرد و نفَس بکشد و زنده بماند؟اگر نه شما چه دارید و چه هستید و چه میتوانید بکنید در برابر جانیان و قاتلان و وحوشی که بدون دلیل و استدلالهای انسانیتپذیر به شما هجوم میآورند؟
سورهای که میخواهد یاریمان کند به ذکر آن زمانهایی که خدا بود و باید میدیدیم تا به ایمانی شکستناپذیر مجهز شویم. به ذکر رخدادهایی که به برکت نظام ولایی جامعهمان بود که ما را عزت داد و از سلطهی وحشیصفتان رهانید.سورهای که میخواهد بگوید جنگ با کفار هنوز تمام نشده و برای مقابلههای بعدی، به «اطاعت از خدا و رسولی تندروگرایانهتر و ایمانی شکستناپذیرتر از گذشته» محتاجیم.
سورهای برای این که ببینیم ما را چه شده که قلبمان فرماندهی ولیّ خدا را نمیپذیرد و جهتی غیر از علیالأصولهای گرامیِ او اتخاذ میکند؟
سلام به سورههای خدا و بر اولیاء خدا که ناجیان نَفسهایند از چنگ سازش با زشتیها و زشتیمسلکان؛ که گشاینده فکرهایند از چنگ جهلها و تعصبهای کورِ ناشی از دوریِ از کتاب خدا.
https://ble.ir/sourehnevesht_hamd
۲۹
۸:۲۲
بازارسال شده از انتصار
علیالأصولِ ولی، محکمات قرآن استعلیالأصولِ شما چه؟ خلاف ایشان است؟
نه بر اساس سیاست نه مبتنی بر دینچه صحبتیست که مابين دیو و انسان است؟
کنار دستخطی حیلهکار و سابقهدارچگونه امضاهاتان به نفع ایران است؟
کدام قصهی فردوسی اینچنین بوده؟کدام قسمت آن «صلح ما و توران» است؟
شروطمان چه شد ای قوم دیپلماسیون؟کلاغ شوم که در آسمان لبنان است...
علیالأصول بیایید و فهم پیشه کنیدکه او سفیدنمایی سیاهپیمان است..!
بدیهی است درست و غلط، نپیچانیدیقین کنید...که شک از جنود شیطان است
#حکیمه_سلمانی
#علیالأصول@kargroohesorud
نه بر اساس سیاست نه مبتنی بر دینچه صحبتیست که مابين دیو و انسان است؟
کنار دستخطی حیلهکار و سابقهدارچگونه امضاهاتان به نفع ایران است؟
کدام قصهی فردوسی اینچنین بوده؟کدام قسمت آن «صلح ما و توران» است؟
شروطمان چه شد ای قوم دیپلماسیون؟کلاغ شوم که در آسمان لبنان است...
علیالأصول بیایید و فهم پیشه کنیدکه او سفیدنمایی سیاهپیمان است..!
بدیهی است درست و غلط، نپیچانیدیقین کنید...که شک از جنود شیطان است
#علیالأصول@kargroohesorud
۴۰
۸:۱۵
بازارسال شده از انتصار
#وَصَلَّیاللهُعَلَیالباکینَعَلَیالحُسین
شب است روز نبودت، چه شامگاه سیاهیچگونه چشم ببندم به روی مثل تو ماهی
اگر تو دست بشویی از این جهان چه بماند؟بدون تو چه خیامی؟ بدون تو چه سپاهی؟
میان هلهله غیر از " علی علی " چه بگوید؟کسی که بر لب او نیست جز شرارهی آهی
کتاب کینهی این قوم شرحه شرحه بیان شدکه غیر نام بلندت تو را نبود گناهی
سری تکان بده، دستی، پناه بیکسیام باش" نگاه دار دلی را که بردهای به نگاهی "*
*فروغی بسطامی
#فائزه_زرافشان@kargroohesorud
شب است روز نبودت، چه شامگاه سیاهیچگونه چشم ببندم به روی مثل تو ماهی
اگر تو دست بشویی از این جهان چه بماند؟بدون تو چه خیامی؟ بدون تو چه سپاهی؟
میان هلهله غیر از " علی علی " چه بگوید؟کسی که بر لب او نیست جز شرارهی آهی
کتاب کینهی این قوم شرحه شرحه بیان شدکه غیر نام بلندت تو را نبود گناهی
سری تکان بده، دستی، پناه بیکسیام باش" نگاه دار دلی را که بردهای به نگاهی "*
*فروغی بسطامی
۱۸
۹:۳۲