بازارسال شده از صیرورت
[یکم]. دکتر رضا داوریاردکانی در بیانیهای، به حمایت انتخاباتی از مسعود پزشکیان پرداخته و چنین نگاشته: این انتخابات، انتخاب میان «بودن و نبودن ایران» است؛ اکنون رأی میدهیم که آیا ایران بماند و بکوشد بعضی دردهای مهلکی را که دچارش شده است درمان کند یا به راه وخیمترشدن آن دردها و گرفتاریها و افتادن در ورطههای خطرناک «جنگ» و «ویرانی» برود. رأیدادن به او، رأیدادن به «بقای ایران» است. او گرفتار «سوداها و اوهام بیهوده»ای که ایران را به سوی ورطههای خطر و تباهی میبرد، نیست.
[دوّم]. عجبا که فیلسوفِ محتاط و محافظهکار که بهسختی، زبان به صراحت میگشاید و در تجربۀ دهههای گذشتهاش، به انتخاب راههای «میانه» و «مبهم» و «دوپهلو» مایل بوده، اینک بر مدار شفافیّت و وضوح، سخن میگوید و راههای گریز را بر خویش میبندد. پیش از این، او همواره در جایی مینشست که «لامکان» بود؛ چنانکه گویا ایشان از زمرۀ مجرّدات است که محتاجِ ظرف مکان نیست. البته وی به این سو و آن سو میچرخید و نعل و میخ را با هم مینواخت، اما میکوشید به کوچۀ بنبست پا نگذارد و شرایطِ امکانِ «جابجاییهای نابجا» را بر خویش نبندد. اما رفتهرفته دارد دست به انتخابِ واضح میزند و خویشتنِ فلسفی و تمنیّات زیرمیزی و امیال نهفتهاش را عیان میسازد و به مخاطبِ معطّل، میگوید که در کجا ایستاده و چه میخواهد. او یک «فیلسوفِ چندنسخهای» بوده که دهه به دهه، چرخشهای محسوس و نامحسوس را تجربه کرده، اما زیرکانه و منطقگریزانه، نوسانهایش را به شرایط و تاریخ و زیستجهان و افق و عینیّت و هرآنچه غیر از خودش ارجاع داده تا از نواختهشدن تیغ نقد بر پیکر اندیشههایش، جان سالم به درد ببرد. ازاینرو، باید اینک خشنود بود که او تا حدی، مکانمند و زمینی شده و هویّت و مرز وجودیِ خویش را آشکار کرده است.
[سوّم]. گرهزدن انتخابات به «بقای ایران»، ادعای فربه و فراخی است که نباید آن را به حالوهوای این فیلسوفِ محافظهکار نسبت داد، بلکه باید در زیر پوست این انتخاب سیاسی، ماهیّتِ فلسفی وی را طلب و مشاهده کرد. وی به تصریح خودش، به این سبب جانب پزشکیان گرفته که عاقبتِ برقدرتنشستنِ جلیلی را «جنگ» و «ویرانی» میداند و معتقد است که جلیلی، اسیر «سوداها و اوهام بیهوده» است. با خواندن این جملهها، بیاختیار به یاد «جامعۀ باز و دشمنان آن» افتادم و حیرت کردم که چگونه او در این قدمهای آخرِ تفلسف، به اینچنین اتّحادِ فلسفیای با کارل پوپر رسیده و با او همداستان شده است؟! بر وی چه گذشته که اینک، بر «آرمانخواهیِ انقلابی» میتازد و آن را «سودازدگی» و «اوهامزدگی» میخواند و اینچنین سادهاندیشانه و ظاهرسازانه، مردم را از وقوع جنگ و ویرانی میهراساند؟! چرا بهجای دعوت به تفکّر، «تبلیغ هراس» میکند و میخواهد با «علّت» - و نه با دلیلی که گویا در دست ندارد! - سخن خویش را اثبات کند؟! چرا وی در کنار اصلاحطلبیِ لیبرالیِ پوپر مینشیند و انقلابیگری را آمیختۀ با توهم و سودا میانگارد و درافکندنِ نظم قدسی در گسترۀ جهانی را با جنگ و ویرانی، پیوند میزند؟!
[چهارم]. بهنظرم باید در صورتمسألهای که در بند پیش بیان کردم، تجدیدنظر کنم و بگویم دچار خوانش وارونه از واقعیّت شدهام. آن پرسش، ما را به حقیقت نمیرساند، بلکه رهزن است و با واقعیّت، بر سر مِهر نیست. مسأله را باید از این پنجره دید که همافقی او با انقلاب اسلامی، برخاسته از «شرایط» بوده و در نتیجه، دگرگونشدن شرایط، همان و چرخشِ معرفتی او همان. او آغاز نیز در این پاره از تاریخ، ننشسته بود و اگر در دهۀ شصت، قدری در فضیلت انقلاب نگاشت و به هواداری از آن برخاست، به سبب استیلای شرایط بوده و یا حتی به جهت ظهورِ تقابلیاش در برابر عبدالکریم سروش. آن شرایط، مولّدِ چنین امکانی برای او بوده و شرایط دیگر نیز، راههای دیگری را پیشِ روی وی نهاد. این فیلسوفِ قفلشدۀ به شرایط و فاقدِ ارادۀ بیرون از تاریخ، شناوریها و سیّالیّتهای عجیبی داشته و برای اینکه دستاویزی در اختیار منتقدان خویش قرار ندهد، قلم و تفکّرش را با ابهام و تعلیق و سرگردانی پیوند داد و همواره در پرسش و طرحمسأله، متوقف ماند. و اینک که به حاصل حیات معرفتی او مینگریم، به تعدادی پرسشِ تعلیقی و متوقفکننده میرسیم و توصیۀ به انتخاب یک لیبرالتکنوکرات به عنوان رئیسجمهور. این است سرِ جمعِ دههها تفلسفِ لامکانیِ مبتلا به سرطانِ فقدانِ وضوح، و همچنین حضور شبهمعرفتی و همیشگی در عالیترین نهادهای فکری و فرهنگیِ حاکمیّت.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
۱
۵:۰۸
بازارسال شده از مسیـــــحا رضـــــوان
امروز سالروز مرگ رضاشاه هست.در خصوص استعفای رضاشاه از حکومت و تبعید او دو دیدگاه وجود دارد.دیدگاه اول معتقد است که رضاشاه به آلمانیها نزدیک شد و هر چند بعدا از آنها جدا شد و آلمانی ها را اخراج کرد اما متفقین، به خاطر تنبیه او ایران را اشغال و رضاشاه را تبعید کردند.دیدگاه دوم معتقد است که نزدیک شدن رضاشاه به آلمانی ها با هماهنگی و اجازه انگلستان بوده است.به خاطر اینکه بعد از جنگ جهانی اول، تحقیر آلمانی ها سرباز نکند و لذا اجازه دادند در ایران ورود کنند.اما با شروع جنگ جهانی دوم، نگران تسلط آلمانی ها بر منابع نفتی ایران شدند و لازم بود ایران را اشغال کنند.اما اشغال ایران، راحت نبود و بردن رضاشاه، هدیه ای بود که به ملت تقدیم شد و در ازایش، مردم ایران در مقابل اشغال، ساکت نشستند.رضاشاه با کودتا آمد و با ذلت رفت و هیچگاه انتخاب و مورد علاقه مردم ایران نبوده است و نمی شود او را تطهیر کرد.@farzadjahanbin
۱
۶:۰۷
بازارسال شده از گروه جهادی اویس قرنی
وای از گرسنگی... گوش باز کن و بشنو: هنوز صدای علی اصغر(ع) به گوش میرسد
ظرف شیر خشک را میگردد، گرسنگی امانش را بریده، حریف اشکهایش نیستم. دلم میلرزد. اشک من هم جاری میشود
مشارکت در کفالت ایتام شهدای غزه نزد بانک ملی به نام مرکز نیکوکاری انصارالزهرا(س):
| 6037-9979-5027-0075(*روی شماره کارت بزنید وارد پرداخت میشه*)
شماره کارت رسمی کمک به ایتام یمن نزد بانک سپه،به نام گروهجهادی اویسقرنی:
6273-8170-1007-2290(*روی شماره کارت بزنید وارد پرداخت میشه*)
جهت دریافت کد کفالت و مشخصات ایتام شهدای فلسطینی
به @shaghaghian و برای ایتام شهدای یمن
به شناسه @Habib72 پیام دهید.
اینجا یمن است.تنها درگاه رسمی ارتباط با یمنble.ir/owaisqarani_com
ظرف شیر خشک را میگردد، گرسنگی امانش را بریده، حریف اشکهایش نیستم. دلم میلرزد. اشک من هم جاری میشود
۸
۹:۵۰
بازارسال شده از حوزه دانشجویی شریف🇮🇷
#دشمن_شناسی#امام_خمینی
حوزه دانشجویی شریف
۶
۱۳:۱۲
بازارسال شده از خبرفوری
۵
۵:۳۲
بازارسال شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
#گناه، روزی را کم میکند لذا خداوند به ما یاد داده است که استغفار کنید تا باران برای شما بفرستیم: (اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيْكُم مِّدْرَارًا) . ممکن است این سؤال برای شما پیش آید که چطور آنها که نه اهل نماز و نه اهل عبادت هستند، باران مفصل و مرتب دارند، اما ما که اهل نمازیم و به خدا اعتقاد داریم، با یک گناه یا چند گناه گرفتار کمبارانی میشویم؟
علتش آن است که بین شما و خداوند متعال #رابطۀ_تربیتی برقرار است. شما در حوزۀ تربیتی خدایید، و کسانی که در حوزۀ تربیتی خداوند قرار دارند، #تنبیه و #تشویق دارند. رفتار خدا با کسانی که از حوزۀ تربیتی خارج شده و به خود واگذار شدهاند، بهگونهای دیگر است.
بچهای که مدرسه میرود با بچهای که کوچهنشین است و سرپرستی ندارد، فرق میکند. کسی از #بچۀ_ولگرد نمیپرسد که مشق و تکلیف تو چطور شد؛ اما بچۀ پدردار، وقتی تکالیفش را انجام ندهد، پدر پولتوجیبیاش را کم یا قطع میکند. شما ولگردهای عالَم و بهخودرهاشدگان نیستید! شما در نعمتِ تربیت دین و قرآن هستید و هر کار شما زیر نظر خدا و اهلبیت است. امام زمان (ع) اعمال و رفتار ما را هفتهای دو بار مرور میکنند.
شما چنین وضعی دارید. وقتیکه #زکات میدهید، خداوند بر باران شما میافزاید، و سیل و آفت را برمیگرداند.
@haerishirazi
۱
۳:۴۶
۱. شعار الله اکبر و مارش حمله از مساجد۲. برپایی موکب در جوار مساجد، مدارس و ادارات۳. برپایی نمازهای جماعت به صورت جدی۴. نصب پرچم و تصاویر رهبری و شهدا۵. تشکیل ستاد جنگ روزانه سه بار در ادارات۶. معرفی افراد معتبر برای حضور در تلویزیون۷. معرفی افراد جهت حضور در رادیو۸. هماهنگی برای تجمع منسجم خیابانی۹. حضور افراد مؤثر در رادیو و تلویزیون
۱۵۶
۱۰:۰۹
بازارسال شده از harizavi.ir
تجمع میدان انقلاببعد از نماز صبحبا تمام قوا بیاییدبرای ابطال توطئه احتمالی دشمن
۱
۱:۱۹
بازارسال شده از KHAMENEI.IR
۲
۱۵:۵۸
بازارسال شده از نشستهای دوران
"به ساعت برگزاری نشست توجه ویژه داشته باشید"
۲
۰:۳۱