لوگوی پیام رسان بلهدانلود «بله»
عکس پروفایل رصد علم و صنعتر
۲.۳ هزار عضو

رصد علم و صنعت

روزنامهٔ مستقل دانشجویی رصدراوی صدای دانشجو در دانشگاه علم و صنعت ایران
لینک ارتباط ناشناس با رصد:https://ble.ir/MsngrBot?start=473399195A
لینک ارتباط با ادمین رصد:@rasad_admin
مشاهده در اپلیکیشن بلهمشاهده در وب بله
۵ تیر
#ارسالی_شماundefined « یه سوالم من بهش اضافه کنم
پریشب که هیئت بودم. دیدم اونایی که صف اولن و از همه سینه زن تر و امام حسینی ترن انگاری
و مدیریت کننده هیئت ان
اکثرا پشتا شون شلاق خورده و بازو ها خط خطی...
چرا؟!
این نکته مثبتیه الان؟
»

undefined شما هم دیدگاه خود را ارسال کنید.
undefined رصد | راوی صدای دانشجو
undefined @rasad_iust | Telegram
undefined۷
undefined۶
undefined۳
undefined۲

۳۳۳

۲۱:۱۷

#ارسالی_شماundefined « یکی میگفت:
امام حسین روز عاشورا وقتی همه حرفهاش رو زد آخرش به لشکر یزید گفت شما دیگه حرف حق من تو گوشتون نمیره چون شکم هاتون از مال حروم پر شده.
ما هم الان وقتی به چیزی اعتراض میکنیم، باید بدونیم اون مسئولی که با خوردن حق و مال مردم بالا رفته قرار نیست به حرف ما گوش بده و قرار نیست تاثیری بگیره و چیزی عوض شه. نباید به اون امید داشت یا از دیدن واکنشش تعجب کرد. طرف حساب ما اگه کسی هست اون آدمیه ان که هنوز لقمه حروم نخوردن
»

undefined شما هم دیدگاه خود را ارسال کنید.
undefined رصد | راوی صدای دانشجو
undefined @rasad_iust | Telegram
undefined۱۷
undefined۳
undefined۱
undefined۱

۳۳۲

۲۱:۲۱

#ارسالی_شماundefined « اول اینکه شیعه مذهب غم و اندوه نیس مذهب آگاهی و مسئولیته اشک برای امام حسین وسیله‌س همونطور که الم برای از دست دادن عزیزش گریه میکنه چون دوستش دارد شیعه هم برای مظلومیتی که امام حسین و یارانش داشتن اشک میریزهداما اگ این اشک فقط احساس باشه و هیچ تغییری تو اخلاق رفتار انصاف عدالت‌خواهی و انسان ایجاد نکنه فلسفه عاشورا بهم میریزه
دوم چرا بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز عاشورا زندست چون عاشورا فقط ی جنگ بر سر حکومت نبوده تقابل دو نوع نگاه به انسان و جامعه بوده ی طرف حاضر شده برای حفظ قدرت از دین سواستفاده کنه و طرف دیگ حاضر شد جونشو بده ولی حقیقتو نفروشه
سومدخیلی از جنگ‌های تاریخ بین دو حکومت یا دو قوم بوده ولی واقعه عاشورا انتخاب آگاهانه ادم برای ایستادگی دربرابر ظلمه حتی وقتی میدونه از نظر نظامی پیروز نمیشه
چهارم اگر امروز فقط عزاداری کنیم ولی توی همون هییت دروغ بگین حق مردمو بخوریم ظلم ببینیم و سکوت کنیم یا نسبت به فساد بی‌تفاوت باشیم در واقع از عاشورا فقط ظاهرشو گرفتیم پیام اصلی عاشورا اینه که انسان در برابر ظلم تحریف حقیقت و بی‌عدالتی مسئوله چه این ظلم از طرف یه حکومت باشه چه از طرف یه فرد
به نظرم راز ماندگاری عاشورا همینه چون هر نسلی دوباره با همون سؤال روبه‌رو میشه وقتی حق و باطل روبه‌روی هم قرار گرفتن کدومم سمت میگیری؟به همین دلیل که عاشورا هنوز زنده‌س و صرفا ی خاطره تاریخی نیست
»

undefined شما هم دیدگاه خود را ارسال کنید.
undefined رصد | راوی صدای دانشجو
undefined @rasad_iust | Telegram
undefined۱۲

۲۵۸

۲۲:۳۱

#ارسالی_شماundefined « سلام
حسین مظهر آزادگی است
حسین بی نظیر است و بی بدیل

تنها یکبار برای دوست انگلیسی زبانم مرثیه اش را خواندم
منقلب شد
حالا دسته در خیابان می بیند گریه می کند
و احساس غرور دارد که با امام حسین آشنا شده
می گوید دوست مهربانش حسین است
چه روح لطیفی دارد و خداوند به کدامین گناه این عذاب را بر ما نازل کرده که حسین را دارند از ما می گیرند
بیدار شوید
نگاه کنید به گذشته مان
ما فرزندان مادرانی هستیم که داستان محرمشان جز حسین و زینب نبود
حیف باشد که در آخر کار عاقبت به خیر نشویم و غیر مسلمانان حسین را به دوستی انتخاب کنند و ما محرم
خسر الدنیا و الاخره
»

undefined شما هم دیدگاه خود را ارسال کنید.
undefined رصد | راوی صدای دانشجو
undefined @rasad_iust | Telegram
undefined۱۰
undefined۳
undefined۱

۲۱۳

۲۲:۴۳

#ارسالی_شماundefined « سلام
در بخشی از متن گفتید: «اگر درس بزرگ عاشورا «عدم سکوت در برابر ظلم» است»
به نظرم این بر میگرده به ذهنیت ما راجع به کلمه ظلم . پس لازمه ذهنیتمون نسبت به واژه ظلم رو طبق برداشت های واقعی از سیره ائمه و تاریخ مشخص بکنیم .

اگر ظلم رو به مادیات تقلیل بدیم و تفسیرمون از ظلم این باشه که بیت المال داره به جیب خواص میره و اینطور مسائل ، در این حالت این جمله درست نیست . طبق روایات خود حضرت و سیره‌ی باقی امامان

یا یک عزیزی در پیامشون گفتن ظلم به حدی برسه آب رو ببندن . این مسئله هم دقیق نیست چون اصل حرکت حضرت برای مبارزه با بستن آب نبوده که . قبل از درگیری ها حضرت یه هدفی داشتن از مبارزه شون .

اما اگر تعریف از ظلم این باشه افرادی مانع هستن انسان بتونه انسان باشه و در جهت رشد انسانیتش حرکت بکنه و باید با این افراد مبارزه کرد ، این تعبیر درسته
طبق گفته خود حضرت که تلنگر میزنن به مردم که آیا نمیبینید به حق عمل نمیشه یا میفرمایند برای اصلاح امت جدم قیام کردم و از این قبیل فرمایشاتی که حضرت دارند .

پس هر مبارزه ای رو نمیشه تشبیه کرد به مبارزه امام حسین علیه السلام ‌.

خواهش میکنم زیربنای بحث هارو اول بسازید و بعد به نتیجه گیری برسید
»

undefined شما هم دیدگاه خود را ارسال کنید.
undefined رصد | راوی صدای دانشجو
undefined @rasad_iust | Telegram
undefined۸

۲۰۹

۲۲:۵۸

#ارسالی_شماundefined « لطفا موقع خوندن این پیام سعی کنین چند قدم از تعصب فاصله بگیرین
من اصلا کاری ندارم امام حسین چه جور آدمی بوده. در هر صورتی مرده پرستی اشتباهه و باعث عقب افتادگی از شادی و پیشرفت و کلا زندگی واقعی میشه.
حسین یا حتی کسای دیگری که تو تاریخ کشور خودمون انسان های خوبی بودن رو نباید پرستید. تنها کمکی که این انسان های خوب میتونن بکنن اینه که الگوی خوبی باشن و یه درسی رو به ما بدن. پرستیدنشون دردی رو دوا نمیکنه و فقط تو گذشته نگهمون میداره.
»

undefined شما هم دیدگاه خود را ارسال کنید.
undefined رصد | راوی صدای دانشجو
undefined @rasad_iust | Telegram
undefined۱۳
undefined۴

۱۸۷

۲۳:۲۳

#ارسالی_شماundefined « خب اگه بخوام نظرمو دونه دونه بگم:
١ خب نه اینطور نیست ما کلی عید داریم مثل همین غدیر. فکر نکنم دینی این همه اعیاد داشته باشه
٢ چون همه چیز در اون خیلی پر رنگه چه مظلومیت امام حسین چه بی رحمی که به خودشو زن و بچش شد میتونه معیار خیلی خوبی برای فهم حق و باطل و گم نکردن مسیر درست بشه
٣ همون جواب قبلی رو میتونم بدم
۴ نکته اول به نظرم فهمیدن ظالم واقعی است. اکثر اون 30000 نفری که راه رو بر امام بستن مسلمون بودن و حتی شمر جانباز جنگ بوده و.. مهم اینه تو بتونی بفهمی کی داره ظلم میکنه و حق با کیه و در برابر اون کنشگری داشته باشی.

برای مثال در کشور ما چند سالی هست با این مشکل مواجهیم که رسانه های قویی بوجود اومدن که به این حس ظالم ستیزی هایی که ما از بچگی بخاطر تعالیم اسلام و فرهنگ ایرانیمون درمون هست جهت بدن و از بازی با احساسات بگیر تا دروغ پردازی های مهندسی شده دریغ نمیکنن
که جوون ایرانی ظالم رو کس دیگری تشخیص بده و در برابر اون واکنش نشون بده
حالا مشکل اصلی اینه که چطور میشه با روشنگری حقیقت رو به گوش این جماعت گول خورده رسوند؟
»

undefined شما هم دیدگاه خود را ارسال کنید.
undefined رصد | راوی صدای دانشجو
undefined @rasad_iust | Telegram
undefined۹

۱۹۰

۲۳:۳۴

#ارسالی_شماundefined « در پاسخ این عزیز
ببین داداش دستگاه امام حسین از هر قشری نوکر داره
ولی اون لات و لوتی که شما میگی خب به دلیل اون فرهنگی که باهاش بزرگ شده مخصوصا تو سینه زنی و دسته و اینا جلو تر از همست.
یا مثل تو جنگ تحمیلی همین لات ها بودن که کلی کارا کردن نمونش شهید شاهرخ ضرغام

نمیدونم منظورمو گرفتی یا نه میگم اون بنده خدایی که میگی تیپ شخصیتیشه همیشه بولد تره تو هر کاری حالا هر کجا که باشه
»

undefined شما هم دیدگاه خود را ارسال کنید.
undefined رصد | راوی صدای دانشجو
undefined @rasad_iust | Telegram
undefined۹

۱۸۵

۲۳:۴۴

#ارسالی_شماundefined « این نقد که بعضی‌ها از عاشورا فقط گریه‌کردنش رو یاد گرفتن، به نظرم نقد مهمیه؛ ولی نتیجه‌ای که بعضیا ازش می‌گیرن غلطه.

اگر یه نفر بد عاشورا رو فهمیده، مشکل از عاشورا نیست.
اگر کسی برای امام حسین اشک می‌ریزه ولی خودش نسبت به ظلم بی‌تفاوته، اون آدم تناقض داره؛ نه اینکه پیام عاشورا بی‌ارزش باشه.

اتفاقاً برداشت درست از عاشورا اینه که آدم نه ظلم کنه، نه ظلم رو بزک کنه، نه با خبرهای بی‌سند و هیجانی دنبال انتقام‌گیری روانی باشه، نه حق رو قربانی جوّ و موج کنه. حق‌طلبی یعنی هم مقابل ظلم بایستی، هم مقابل دروغ؛ چون دروغ هم یکی از ابزارهای ظلمه.

برای من عاشورایی بودن یعنی وسط دعواهای زمانه، آدم مراقب باشه طرف حقیقت بایسته، نه فقط طرف هیجان جمعی.
حسین علیه‌السلام به ما یاد داد حق گاهی تنهاست، گاهی پرهزینه‌ست، گاهی علیه موج زمانه‌ست؛ ولی هنوز حقه.
»

undefined شما هم دیدگاه خود را ارسال کنید.
undefined رصد | راوی صدای دانشجو
undefined @rasad_iust | Telegram
undefined۱۰
undefined۱
undefined۱

۲۱۰

۲۳:۵۵

۶ تیر
#ارسالی_شماundefined « به نظرم همین الان از ری اکشن های زیر این چند پیام اخیر میشه متوجه وجود اقشار مختلف بین جامعه نخبگان شد. که همه این اقشار مخالف ظلم و استبدادن و موافق و عدل و عدالت ، فقط هر قشری فکر میکنه : " ما درشت تشخیص دادیم که واقعا کی ظالمه و بقیه در اشتباهن!"
به نظرم اینجا دقت به این نکته که :
هیچ کدوم از ما مطلقا نماینده قشر خاصی نیستیم و نباید نظراتمون رو به پای کل قشر خودمون بزارید.
به نظرم راه حل این موضوعات، فارغ از نتیجه ، گفت و گو کردن است، گفت و گو کردن است و گفت و گو کردن...
بدون پیش داوری و این سری جملات که:
« مشخصه حق با کیه، با ماست دیگه!»
« مسلما قراره ثابت بشه حق با ما بوده»
« الان وقته عمله و نه گفت و گو»
« قشر مقابل اصلا نمیفهمه»
و هزار و یک بهانه فرار کردن از رسیدن به اشتباهات خود!
گفت و گو کنیم، تا واقعا به حقایق پی ببریم، حتی اگر باب میلمون نباشه
( صرفا یه نظر و حتی بی ربط!)
»

undefined شما هم دیدگاه خود را ارسال کنید.
undefined رصد | راوی صدای دانشجو
undefined @rasad_iust | Telegram
undefined۹

۲۳۵

۰:۳۱