برای درک اینکه «چرا حماس این دردسر را درست کرد؟!» باید تن داد به تازگی!
حماس یک جمعیت مُرده و پذیرنده نیست. آنها تازهپسندند؛ و ادامهی نا-وضعِ سابق معنایی نداشت جز تثبیتِ یک نکبتِ کُهنه.
آنها بیگُدار به آب نزدند. توحش اسرائیل و ویرانی غزه از پیش مشخص بود. منتها میدانستند که تمام تیرهایشان به سمت تاریکی شلیک میشود؛ و تمام بمبهای صهیونیستها روی سرِ روشنایی خواهد ریخت!
اسرائیل در تله افتاد!قومِ غاصب و قصابی که بخوبی ژست قربانی میگرفت «لو» رفت؛ و فلسطین بالآخره از تنهایی درآمد.
حالا دلهای بیآلایشِ دنیا غزهنشیناند و این باریکه میلیاردها سکنه دارد؛ همه بیزار از اسرائیل!
حماس دردهای بیدرمان صهیونیزم را هزار برابر کرد!
رسانه زخم بر زخمhttps://ble.ir/zakhmbarzakhm
حماس یک جمعیت مُرده و پذیرنده نیست. آنها تازهپسندند؛ و ادامهی نا-وضعِ سابق معنایی نداشت جز تثبیتِ یک نکبتِ کُهنه.
آنها بیگُدار به آب نزدند. توحش اسرائیل و ویرانی غزه از پیش مشخص بود. منتها میدانستند که تمام تیرهایشان به سمت تاریکی شلیک میشود؛ و تمام بمبهای صهیونیستها روی سرِ روشنایی خواهد ریخت!
اسرائیل در تله افتاد!قومِ غاصب و قصابی که بخوبی ژست قربانی میگرفت «لو» رفت؛ و فلسطین بالآخره از تنهایی درآمد.
حالا دلهای بیآلایشِ دنیا غزهنشیناند و این باریکه میلیاردها سکنه دارد؛ همه بیزار از اسرائیل!
حماس دردهای بیدرمان صهیونیزم را هزار برابر کرد!
۷۴۳
۸:۴۲
برای اینکه بفهمیم اسرائیل در ۶ ماه اخیر حدوداً چکار کرده؛ کافی است بدانیم:
به گزارشی که مدیر بخش فلسطینِ جنبش جهانی دفاع از کودکان حدود یکسال و نیم پیش داده بوده؛ اسرائیل از سال ۲۰۰۰ میلادی تا پاییز ۲۰۲۲ میلادی (یعنی ظرف مدت ۲۲ سال) مجموعا ۲۲۰۰ کودک فلسطینی را کشته بوده.
آنوقت فقط ظرف ۶ ماه گذشتهبیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ کودک در غزه کشته است!!!
یعنی؛صهیونیستها در این شش ماه، ۶.۶ برابرِ کل کودکانی که ظرف مدت ۲۲ سال، کشته بودند را به قتل رساندهاند!
شدت نسبیِ توحش در حق کودکان عبارت است از ۲۲ ضربدر ۲ (هر سال ۲تا ششماه) ضربدر ۶.۶...یعنی اسرائیل در این ۶ ماه، حداقل ۲۹۰ برابرِ گذشتهی کثیفِ خودش علیه کودکان جنایت کرده!!!
پس هرچه از کودککُشیِ اسرائیل «قبل از طوفانالاقصی» شنیده بودیم؛ امروز باید در ذهنمان آنرا در ۲۹۰ ضرب کنیم تا میزان کودککُشی فعلیِ اسرائیل ملموس شود!!
یعنی اسرائیلِ امروز، ۲۹۰ برابر «کودککُشتر» از اسرائیلِ ۶ ماه پیش است!!!
حالا اینکه یک «تمدن» بنشیند و چنین فاجعهی تاریخی را تماشا کند؛ و نه فقط تماشا؛ بلکه به وحوش بیافسارِ صهیونیست کمک هم بکند؛ آیا این لازم نمیشود که به آن تمدن بگوییم تمدن وحشیهای غربی؟!
البته فقط غربیها نبودند؛ این اسامی را هم از یاد نبرید رفقا:
حتی در این ۶ ماه، انرژی اسرائیل را تأمین کردند:- الهام حیدر اوغلو علیاف (آذربایجان)- رجب طیب اردوغان (ترکیه)- قاسم جومارت توقایف (قزاقستان)
حتی در این ۶ ماه، به تحریم انرژی اسرائیل رأی منفی دادند:- محمد بن سلمان آل سعود (عربستان)- محمد بن زاید آل نهیان (امارات)- حمد بن عیسی آل خلیفه (بحرین)- محمد السادس بن حسن نورمحمدی (مراکش)
حتی نوزادان نارس غزه را نپذیرفت:- عبدالفتاح سعید حسین خلیل السیسی (مصر)
اینها حرملههای معاصر هستند...
رسانه زخم بر زخم
https://ble.ir/zakhmbarzakhm
به گزارشی که مدیر بخش فلسطینِ جنبش جهانی دفاع از کودکان حدود یکسال و نیم پیش داده بوده؛ اسرائیل از سال ۲۰۰۰ میلادی تا پاییز ۲۰۲۲ میلادی (یعنی ظرف مدت ۲۲ سال) مجموعا ۲۲۰۰ کودک فلسطینی را کشته بوده.
آنوقت فقط ظرف ۶ ماه گذشتهبیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ کودک در غزه کشته است!!!
یعنی؛صهیونیستها در این شش ماه، ۶.۶ برابرِ کل کودکانی که ظرف مدت ۲۲ سال، کشته بودند را به قتل رساندهاند!
شدت نسبیِ توحش در حق کودکان عبارت است از ۲۲ ضربدر ۲ (هر سال ۲تا ششماه) ضربدر ۶.۶...یعنی اسرائیل در این ۶ ماه، حداقل ۲۹۰ برابرِ گذشتهی کثیفِ خودش علیه کودکان جنایت کرده!!!
پس هرچه از کودککُشیِ اسرائیل «قبل از طوفانالاقصی» شنیده بودیم؛ امروز باید در ذهنمان آنرا در ۲۹۰ ضرب کنیم تا میزان کودککُشی فعلیِ اسرائیل ملموس شود!!
یعنی اسرائیلِ امروز، ۲۹۰ برابر «کودککُشتر» از اسرائیلِ ۶ ماه پیش است!!!
حالا اینکه یک «تمدن» بنشیند و چنین فاجعهی تاریخی را تماشا کند؛ و نه فقط تماشا؛ بلکه به وحوش بیافسارِ صهیونیست کمک هم بکند؛ آیا این لازم نمیشود که به آن تمدن بگوییم تمدن وحشیهای غربی؟!
البته فقط غربیها نبودند؛ این اسامی را هم از یاد نبرید رفقا:
حتی در این ۶ ماه، انرژی اسرائیل را تأمین کردند:- الهام حیدر اوغلو علیاف (آذربایجان)- رجب طیب اردوغان (ترکیه)- قاسم جومارت توقایف (قزاقستان)
حتی در این ۶ ماه، به تحریم انرژی اسرائیل رأی منفی دادند:- محمد بن سلمان آل سعود (عربستان)- محمد بن زاید آل نهیان (امارات)- حمد بن عیسی آل خلیفه (بحرین)- محمد السادس بن حسن نورمحمدی (مراکش)
حتی نوزادان نارس غزه را نپذیرفت:- عبدالفتاح سعید حسین خلیل السیسی (مصر)
اینها حرملههای معاصر هستند...
۴۶۸
۲۰:۵۶
زمین در یک ثُبات کثیفِ غربی فرو رفته؛ ثُباتی که هیچ دَخلی به «آزادگی» ندارد.
وقتی سی و چند هزار نفر را میکُشند و ثُبات به هم نمیخورَد؛ این دیگر «ثُبات گورستان» است!
فقط اگر صهیونیستها این توحش را در جمع اموات کرده بودند سطحِ درگیری وسیعتر نمیشد!
مُعافیت از مقابله با جانی «نشانِ گورستان» است و حقِ مُردهها.
چنین دنیایی فقط برای فاتحهخواندن دِنج است...
رسانه زخم بر زخم
https://ble.ir/zakhmbarzakhm
وقتی سی و چند هزار نفر را میکُشند و ثُبات به هم نمیخورَد؛ این دیگر «ثُبات گورستان» است!
فقط اگر صهیونیستها این توحش را در جمع اموات کرده بودند سطحِ درگیری وسیعتر نمیشد!
مُعافیت از مقابله با جانی «نشانِ گورستان» است و حقِ مُردهها.
چنین دنیایی فقط برای فاتحهخواندن دِنج است...
۳۶۶
۹:۲۸
ای امام علی!
مثل این ساعتها بود که مُدام قدم میزدید و دلتان بیتاب بود؛ بیتابِ رستگاری!
چیزی به ملاقات با خدا نمانده بود. همان خدایی که پیامبرِ یتیم خود را از ۸ سالگی در پناه پدرِ بزرگوارِ شما قرار داد و نگذاشت رسولاش رنج یتیمی بکشد؛و همان خدایی که ۲۵ سال بعد، آنقدر حواسش به علیِ ۳ ساله بود؛ که او را از فقر و نداریِ خانهی پدری دور کرد و در منزل پیامبر و خدیجه پناه داد و همه دیدند که حتی گهوارهی علی را محمد (ص) تکان میداد تا به خواب برود...
ای امام علی!
بیست هزار از این ۳ سالهها و ۸ سالهها در غزه یتیم و بیخانه شدهاند آقا... از ما هم کاری برای اینها برنیامد آقا...
در این شب ضربتخوردن که صدها میلیون دل متوجه شماست؛خواهشم این است که از خدا بخواهید این بچهها هم بیخانه نمانند و یتیمی نکشند...
ای امامی که تا به بستر افتادید یتیمان کوفه دوباره بیپدر شدند...
رسانه زخم بر زخم
https://ble.ir/zakhmbarzakhm
مثل این ساعتها بود که مُدام قدم میزدید و دلتان بیتاب بود؛ بیتابِ رستگاری!
چیزی به ملاقات با خدا نمانده بود. همان خدایی که پیامبرِ یتیم خود را از ۸ سالگی در پناه پدرِ بزرگوارِ شما قرار داد و نگذاشت رسولاش رنج یتیمی بکشد؛و همان خدایی که ۲۵ سال بعد، آنقدر حواسش به علیِ ۳ ساله بود؛ که او را از فقر و نداریِ خانهی پدری دور کرد و در منزل پیامبر و خدیجه پناه داد و همه دیدند که حتی گهوارهی علی را محمد (ص) تکان میداد تا به خواب برود...
ای امام علی!
بیست هزار از این ۳ سالهها و ۸ سالهها در غزه یتیم و بیخانه شدهاند آقا... از ما هم کاری برای اینها برنیامد آقا...
در این شب ضربتخوردن که صدها میلیون دل متوجه شماست؛خواهشم این است که از خدا بخواهید این بچهها هم بیخانه نمانند و یتیمی نکشند...
ای امامی که تا به بستر افتادید یتیمان کوفه دوباره بیپدر شدند...
۱.۹K
۲۱:۳۴
شیرمردی که در این فیلم حاضر به عقبنشینی نیست و رفقایش حتی با زور نمیتوانند او را از ادامهی شلیک منصرف کنند؛ هنوز ۲۰ سال ندارد!
نهایتاً وطنفروشها محل اقامت ابراهیم را به شینبِت خبر دادند؛صبحگاه هجده مرداد ۱۴۰۱ خانه محاصره شد؛ابراهیم و دوتا همرزماش حاضر به تسلیم نشدند؛چند صهیونیست همانجا با شلیکِ آنها هلاک شدند؛و اسرائیل وقتی دید امکان بازداشتِ او نیست؛ خانه را با موشک ویران کرد.
این آخرین یادداشتِ اسطوره شجاعت، شهید «ابراهیم علاء عزت نابلُسی» بود؛ شیرمردی که اسرائیل هرگز نتوانست شکار کند!
#قهرمانان
۳۷۷
۲۱:۰۰
ابراهیم علاء عزت نابلُسیشیرمردی که اسرائیل... https://ble.ir/zakhmbarzakhm/8271859041887675/1711832407353
۳۶۴
۱۰:۲۹
جوشن کبیر را دیدم؛هِق هِق برای غزه گریه میکرد...
یَا کاشِفَ الْبَلایایَا مُنْتَهَی الرَّجایَایَا رازِقَ الْبَرایایَا سَامِعَ الشَّکَایایَا مُطْلِقَ الْأُساریٰیَا بَاعِثَ الْبَرایا... کِی مبعوث میکنی «اولی بأسٍ شدید» را؟آی بزرگترین فریادرس!کِی تمام میکنی کابوس کودکان را؟کِی خلاص میکنی از آتش غزه دلها را؟کِی آنقدر مسلمانمان میکنی که اسرائیل در نیلِ ایمان ما غرق شود؟ای خدای موسای کلیمالله!حرف بزن با این امت...پشیمانیم همه...چوب مسلمانی معیوبمان را خوردیم...بخدا ادب شدیم...جان رسولالله جان اسرائیل را بگیر!
رسانه زخم بر زخم
https://ble.ir/zakhmbarzakhm
یَا کاشِفَ الْبَلایایَا مُنْتَهَی الرَّجایَایَا رازِقَ الْبَرایایَا سَامِعَ الشَّکَایایَا مُطْلِقَ الْأُساریٰیَا بَاعِثَ الْبَرایا... کِی مبعوث میکنی «اولی بأسٍ شدید» را؟آی بزرگترین فریادرس!کِی تمام میکنی کابوس کودکان را؟کِی خلاص میکنی از آتش غزه دلها را؟کِی آنقدر مسلمانمان میکنی که اسرائیل در نیلِ ایمان ما غرق شود؟ای خدای موسای کلیمالله!حرف بزن با این امت...پشیمانیم همه...چوب مسلمانی معیوبمان را خوردیم...بخدا ادب شدیم...جان رسولالله جان اسرائیل را بگیر!
۱.۷K
۲۰:۳۴
والشمسُ تَجری لِمُستَقَرٍّ لَها ذلک تقدیرُ العزیز الحمید؛ والقمرُ قَدَّرناهُ مَنازلَ لِتَعلَموا عددَ السِّنین و الحساب...
غزه شش ماه است «ماه» شده؛ و منزل به منزل «مقدرات خود را» را طی میکند؛بلکه حسابِ کارهای خدا باز دستِ ابناء بشر بیاید؛ و شمارش کنیم چه اندازه از عُمرها خرجِ حقیقت شده است.
داستان «خورشید» اما متفاوت است... خورشیدِ «جهاد» که ماهِ غزه را نور بخشید؛ در عین استقرار، به تقدیرِ آن عزیزِ حمید، در حرکت است؛ و ابداً اجازه نمیدهد هیچ کجای تاریخ، تاریک بماند.
یک روز آدمیزاد از نو شهادت خواهد داد که «روز قدس» با «طلوع جهاد» آغاز شد؛ و غروب، تا قیامت قسمتِ این آفتابِ هستیبخش نخواهد شد.
رسانه زخم بر زخم
https://ble.ir/zakhmbarzakhm
غزه شش ماه است «ماه» شده؛ و منزل به منزل «مقدرات خود را» را طی میکند؛بلکه حسابِ کارهای خدا باز دستِ ابناء بشر بیاید؛ و شمارش کنیم چه اندازه از عُمرها خرجِ حقیقت شده است.
داستان «خورشید» اما متفاوت است... خورشیدِ «جهاد» که ماهِ غزه را نور بخشید؛ در عین استقرار، به تقدیرِ آن عزیزِ حمید، در حرکت است؛ و ابداً اجازه نمیدهد هیچ کجای تاریخ، تاریک بماند.
یک روز آدمیزاد از نو شهادت خواهد داد که «روز قدس» با «طلوع جهاد» آغاز شد؛ و غروب، تا قیامت قسمتِ این آفتابِ هستیبخش نخواهد شد.
۷.۴K
۱۹:۳۴
این خیار را یک راننده کامیون از جنوب نوار غزه به شهر غزه قاچاق کرده!
چند مرتبه بصورت «هدیه» دست به دست شده؛ نهایتا خانوادهای آن را به دو نیم تقسیم کرده؛ یک نیمه را در غذا ریخته؛ نیمه دیگر را به همسایه داده!
یعنی یک عدد خیار را ۱۱ نفر خوردهاند!
راوی میگوید: امروز برادرزادهام پیش من آمد و گفت: عمو میتوانم رازی را به تو بگویم؟
ما دیروز خیار خوردیم!
پینوشت:
۱. در چنین دنیایی من به تمام حالهای خوش مشکوکم...
۲. نسخه کامل این روایت در کانال «روایت غزه» در پیامرسان ایتا ذکر شده
رسانه زخم بر زخم
https://ble.ir/zakhmbarzakhm
چند مرتبه بصورت «هدیه» دست به دست شده؛ نهایتا خانوادهای آن را به دو نیم تقسیم کرده؛ یک نیمه را در غذا ریخته؛ نیمه دیگر را به همسایه داده!
یعنی یک عدد خیار را ۱۱ نفر خوردهاند!
راوی میگوید: امروز برادرزادهام پیش من آمد و گفت: عمو میتوانم رازی را به تو بگویم؟
ما دیروز خیار خوردیم!
پینوشت:
۱. در چنین دنیایی من به تمام حالهای خوش مشکوکم...
۲. نسخه کامل این روایت در کانال «روایت غزه» در پیامرسان ایتا ذکر شده
۴۱۴
۱۸:۲۲
امروز «معاریو» را میدیدم. ایتزاک بریک - Itzhak Brik ژنرال ارشد هفتاد و هفت ساله ارتش صهیونیست که متولد ۱۹۴۷ و همسن رژیم اشغالگر است متنی خطاب به نتانیاهو، گالانت و لِوی نوشته بود.
«من از شما میخواهم استعفا دهید!... واقعیت ترسناکی که شماها به سر مردم اسرائیل آوردید نامتان را در صفحات تاریخ قرار خواهد داد... هرچقدر زودتر کنار بروید به نجات کشور بیشتر کمک میکنید!... بنیامین! هر چیزی که حضوری به تو گفتم در حال اتفاق افتادن است!... منتها سرت را در شن فرو کردی تا به حرفهایم اعتنا نکنی!... اگر استعفا ندهی مقصر ویرانی این کشور و مرگ ربودهشدگان تو هستی... اگر استعفا ندهی همه میفهمند که مقام نخستوزیری برای تو از مملکت هم مهمتر است!... اگر دادگاه لاهه حکم بازداشت تو را صادر کند لکه ننگی در تاریخ کشور خواهد بود... اگر دادگاه لاهه اسرائیل را محکوم کند تبدیل به کشوری جُذامی خواهیم شد!... تا قعرِ کدام چاه میخواهی همراه با بِن گویر و اِسموتریتز بروی؟!... استعفای شماها ممکن است دادگاه لاهه را از ادامهی پیگیریها منصرف کند و ما از شرمندگی رها شویم... با خودت خلوت کن؛ فکر کن ببین کدام بهتر است: به اختیار خودت کنار بروی و مردم را نجات دهی؛ یا قدری بیشتر نخستوزیر بمانی و در عوض کشور عزیرت را از دست بدهی؟...»
همهی نامهاش را اینجا نیاوردم؛ ولی انصافاً چه کسی گمان میکرد ظرف مدت ۷ ماه کار به جایی برسد که یکی از پُرسابقهترین عناصر نظامی صهیونیستها که در جنگ یومکیپور «مدال افتخار» گرفته؛ به دادوفریاد در برنامههای تلویزیونی بسنده نکند و خطاب به سران رژیم «نامه سرگشاده» بنویسد و «نجات اسرائیل» را وابسته به استعفای آنها بداند؟!
سرزمینهای اشغالی «پیش از هفتم اکتبر» هم صحنه تظاهرات گسترده علیه جنونِ قدرتطلبیِ نتانیاهو بود؛ ولی چه کسی از «نجات اسرائیل» حرف میزد؟
ماهها پیش نوشتم مهمترین ویژگی یحیی سِنوار «هوش» اوست. این رهبر بینمونهی فلسطینی از ۲۲ سال حضور در زندانهای اسرائیل برای شناخت عمیق وضع سیاسی و فرهنگی اشغالگران استفاده کرد و بخوبی فهمید «عملیاتی نظیر طوفانالاقصی» بایستی در دورهی مسئولیتِ «کدام افراد» اتفاق بیفتد تا «بیشترین آسیب» به آبرو و توانِ رژیم اشغالگر وارد شود.
سِنوار «بزرگترین دام تاریخ» را برای دولت صهیونیست پهن کرد چون در یک فرصت مناسب «تندروترین عناصرشان» را عصبانی کرد و به آنها بهانهی کافی داد تا «موجودیت اسرائیل» را با تمام قدرت به خطر بیندازند!
رسانه زخم بر زخم
https://ble.ir/zakhmbarzakhm
«من از شما میخواهم استعفا دهید!... واقعیت ترسناکی که شماها به سر مردم اسرائیل آوردید نامتان را در صفحات تاریخ قرار خواهد داد... هرچقدر زودتر کنار بروید به نجات کشور بیشتر کمک میکنید!... بنیامین! هر چیزی که حضوری به تو گفتم در حال اتفاق افتادن است!... منتها سرت را در شن فرو کردی تا به حرفهایم اعتنا نکنی!... اگر استعفا ندهی مقصر ویرانی این کشور و مرگ ربودهشدگان تو هستی... اگر استعفا ندهی همه میفهمند که مقام نخستوزیری برای تو از مملکت هم مهمتر است!... اگر دادگاه لاهه حکم بازداشت تو را صادر کند لکه ننگی در تاریخ کشور خواهد بود... اگر دادگاه لاهه اسرائیل را محکوم کند تبدیل به کشوری جُذامی خواهیم شد!... تا قعرِ کدام چاه میخواهی همراه با بِن گویر و اِسموتریتز بروی؟!... استعفای شماها ممکن است دادگاه لاهه را از ادامهی پیگیریها منصرف کند و ما از شرمندگی رها شویم... با خودت خلوت کن؛ فکر کن ببین کدام بهتر است: به اختیار خودت کنار بروی و مردم را نجات دهی؛ یا قدری بیشتر نخستوزیر بمانی و در عوض کشور عزیرت را از دست بدهی؟...»
همهی نامهاش را اینجا نیاوردم؛ ولی انصافاً چه کسی گمان میکرد ظرف مدت ۷ ماه کار به جایی برسد که یکی از پُرسابقهترین عناصر نظامی صهیونیستها که در جنگ یومکیپور «مدال افتخار» گرفته؛ به دادوفریاد در برنامههای تلویزیونی بسنده نکند و خطاب به سران رژیم «نامه سرگشاده» بنویسد و «نجات اسرائیل» را وابسته به استعفای آنها بداند؟!
سرزمینهای اشغالی «پیش از هفتم اکتبر» هم صحنه تظاهرات گسترده علیه جنونِ قدرتطلبیِ نتانیاهو بود؛ ولی چه کسی از «نجات اسرائیل» حرف میزد؟
ماهها پیش نوشتم مهمترین ویژگی یحیی سِنوار «هوش» اوست. این رهبر بینمونهی فلسطینی از ۲۲ سال حضور در زندانهای اسرائیل برای شناخت عمیق وضع سیاسی و فرهنگی اشغالگران استفاده کرد و بخوبی فهمید «عملیاتی نظیر طوفانالاقصی» بایستی در دورهی مسئولیتِ «کدام افراد» اتفاق بیفتد تا «بیشترین آسیب» به آبرو و توانِ رژیم اشغالگر وارد شود.
سِنوار «بزرگترین دام تاریخ» را برای دولت صهیونیست پهن کرد چون در یک فرصت مناسب «تندروترین عناصرشان» را عصبانی کرد و به آنها بهانهی کافی داد تا «موجودیت اسرائیل» را با تمام قدرت به خطر بیندازند!
۵۲۳
۱۸:۳۶